کد خبر: ۴۰۳۹۲
۱۸۸۳ بازدید
۱۱ دیدگاه (۱۰ تایید شده)

روایت دقیق از ماجراهای دیشب تبریز

۱۳۹۴/۲/۲۶
۱۳:۲۷
هنوز اتفاقاتی که قهرمانی را از تراکتور سازی گرفت برای هواداران این تیم هضم شدنی نیست.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تراکتور پس از گل زیبای فرید کریمی با نتیجه قاطع 3-1 از حریف پیش افتاده بود، کارت قرمز علیرضا فغانی به آندرانیک تیموریان همه چیز را تغییر داد و جام را از تبریز به اصفهان پرتاب کرد.

*اخراج آندو
در صحنه اخراج تیموریان که حالا باعث سر و صدا و اعتراض به فغانی شده است، تیموریان در واقع قربانی کار خود شد. او که با یک گل و یک پاس گل روز خوبی پشت سر گذاشته بود، در صحنه اخراج در جنگ برای تصاحب یک توپ با سیامک کوروشی و وحید حمدی نژاد درگیر شده و دشنامی علیه آنها به زبان می آورد که با کارت زرد فغانی که از پشت به صحنه نزدیک می شده مواجه می شود. البته ظاهرا داور سال فوتبال آسیا  اطلاع نداشته آندو یک کارت زرد دارد و الا احتمالا این اخطار را به کاپیتان تیم ملی نمی داد. اما این اتفاق افتاد تا حاشیه هایی جدی جشن را در تبریز به هم بزند و شرایط را تغییر دهد.

*بازگشت نفت
نفت تهران با اخراج آندو بازگشتی فوق العاده به بازی داشت و روی دو ضربه ایستگاهی توسط کوروشی و پادووانی به گل رسید. آنها که می توانستند گل های بیشتری هم به ثمر برسانند، در حالی ناگهان با یک تراکتورِ دفاعی مواجه می شوند که  در این لحظات، اینترنت و تلفن ورزشگاه یادگار امام هم قطع شده بوده تا به تراکتوری ها اینطور از اصفهان خبر برسد که بازی در آنجا به تساوی انجامیده است و آنها با نگه داشتن بازی و یک امتیاز قهرمان می شوند؛ خبری که البته دروغ بود.

*شایعه از کجا ؟
یک بازیکن تراکتور که دوست ندارد اسمش را قید کنیم می گوید: خبر تساوی سپاهان از روی سکوها به پایین رسید.
جالب اینکه رسانه های اطراف تراکتور در تماس با دوستان تهرانی از خبر اصلی باخبر می شوند اما جو ورزشگاه اجازه خبررسانی سریع را از آنها می گیرد. یکی دیگر از بازیکنان در این‎باره با جزییات توضیح می دهد: بازی شش دقیقه وقت اضافه داشت اما تماشاگران در 5 دقیقه و 20 ثانیه به زمین ریختند و آقای فغانی هم سوت پایان را زد. ما وقتی دیدیم که مردم شادی می کنند فکر کردیم سپاهان قهرمان شده البته بعضی بچه ها هم از نتیجه خبر داشتند اما جو طوری بود که فکر کردیم بهتر است با مردم شادی کنیم تا اتفاق بدی نیفتد ...
بازیکن شماره یک می گوید: این که گفته شده بازی در اصفهان مساوی شده شاید برای محافظت از آقای فغانی بوده چون مردم به شدت از اخراج آندو ناراحت بودند و ممکن بود اتفاق بدی برای ایشان بیفتد اما به هرحال خدا را شکر ایشان به سلامت از ورزشگاه خارج شدند. ما داخل زمین بودیم و بازی مان را می کردیم که دیدیم  مردم  داخل زمین مشغول جشن هستند و بقیه ماجرا از کنترل خارج بود.
او در پاسخ به این سوال که آیا اعلام اشتباهی نتیجه بازی سپاهان به کادر فنی تراکتور و طرفداران در قهرمان نشدن تراکتور تاثیر داشته یا نه هم می گوید: به هر حال هم ما و هم نفت ضرر کردیم. شما دیدید که تونی در دقایق آخر ادینهو را بیرون کشید یا حامد لک دو دقیقه روی زمین بود. درحالی که اگر واقعا مطمئن بودیم اینطور نیست بی محابا می رفتیم جلو تا گل بزنیم یا حتی گل بخوریم چون قهرمانی حق ما یا نفت بود.
به هرحال معما در منشاء این خبر است. اینکه آیا واقعا عمدی در کار بوده که کسی از نتیجه بازی سپاهان مطلع نشود؟ جالب این که علیرضا منصوریان و تونی اولیویرا سرمربیان هر دو تیم شاکی این قضیه اند. منصوریان گفته است: متاسفانه در دقایق پایانی بازی یکی از مسئولان فوتبال استان درحالی که ارتباط ما با خارج از ورزشگاه قطع شده بود، اعلام کرد بازی اصفهان مساوی شده و همین خبر باعث شد تراکتوری ها به لاک دفاعی بروند و بعد هم اتفاقاتی که همه مردم دیدند. من فقط می توانم بگویم این 8 دقیقه تلخ تا همیشه در ذهن فوتبال ایران می ماند.

http://www.varzesh3.com/news/1240701

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۴/۲/۲۷ ۱۴:۴۹
حق گرفتنی است دادنی نیست... حق ما رو همه جا خوردن سیاست،اقتصاد،فرهنگ و این هم ورزش.
۹۴/۲/۲۷ ۱۲:۵۵
به نظر میاد یه سری دنبال فهمیدن حقیقت نیستن دنبال مساعل دیگن و از اب گل الود می خوان ماهیه خودشونو بگیرن ولی اونایی که می خوان بدونن واقعا چه اتفاقی افتاده کامنت منو بخونن من مصاحبه هایه بازیکنان و سر مربی دو تیمو از بیش از 15 سایت از جمله 5 سایت هوادار تراکتور خوندم به احتمال 95 درصد واقعیت اینه اولا فغانی بیچاره به هیچ وجه جانبدارانه قضاوت نکرد تیموریان به علت خطا یک کارت زرد داشت بعد با بازیکن حریف درگیر شد به بازیکن حریف توهین کرد و داور به هر دو نفر کارت زرد نشون داد کارت زرد دوم اندو بود و از بازی اخراج شد شد مثل بازی ایران عراق جام ملت ها شاید اگر فغانی یادش بود اندو کارت داره کارت زرد دومو نشون نمی داد به علاوه الویرا که فقط همه چیزو انداخت گردن داور چرا از خودش انتقاد نمیکنه که طوری تیمش دفاع نکرد که 35 دقیقه تیمش نتونست دو گل که جلو بود رو حفظ کنه در بازی ایران عراق ایران ده نفره دو بار عقب افتاد ولی ده نفره دو بار گل زد و مساوی کرد بعد هم اونایی که می گن تبانی شد اخه کسی اگه می خواست تبانی کنه حق تراکتورو تو 7 8 بازی قبل می خوردن که تراکتور به صدر جدول نرسه کی قبول می کنه حق تراکتورو نخورن نخورن روز اخر در تبریز و جلویه چشم اون همه هوادار تراکتور حق تراکتورو بخورن بعد هم خوده بازیکن تراکتور مصاحبه کرد گفت مسئول هیات فوتبال تبریز به نیمکت تراکتور اطلاع داد بازی اصفهان مساوی شده صددرصد برای حفظ امنیت و مدریت بحران این کارو کردن البته باید از مسعولین برگزاری بازی انتقاد کرد که تمهیدات لازم برایه حفظ امنیت در ورزشگاهو فراهم نکرده بودن دیدید بعد سوت بازی نصف تماشاگرها فنس هارو شکستن و ریختن وسط زمین اگه مسعولین تبریز این دروغ مصلحتیو نگفته بودن شک نکنید طرفدارایه تراکتور که فکر میکردن فغانی حقشونو خورده به فغانی حمله میکردن و بلایی سرش می اوردن همون طور که اقای عسکری رئیس کمیته داوران که از ورزشگاه خارج شده بود رو دو نفر از طرفداران تراکتور زدن
۹۴/۲/۲۷ ۱۲:۴۸
سرنوشت قهرمانی در دست خود تراکتور بود و اصلا نباید به بازی سپاهان فکر میکرد. با توجه به همزمانی بازیها تراکتور باید احتمال میداد حتی اگر بازی سپاهان مساوی شده، ممکنه سپاهان دقایق آخر بازی گل پیروزی رو بزنه. پس تراکتور تا ثانیه آخر باید برای برد بازی میکرد. نفت تهران هم در دقایق پایانی چند تا موقعیت صد در صد رو خراب کرد که اگر یکیش گل شده بود سپاهان و اصفهانی ها هیچ کاری از دستشون برنمیومد و نفت قهرمان میشد. پس الکی دنبال دستهای پشت پرده نباشین. ارتباط تلویزیونی و اینترنت موبایل هم که طبق اعتراف گزارشگر تبریزی جناب ساعی هیچ مشکلی نداشته.
۹۴/۲/۲۷ ۰۸:۳۹
مگر شهرداري رو الكي به ليگ يك نفرستادند الكي نزاشتند تراختور قهرمان بشه
۹۴/۲/۲۶ ۲۱:۲۱
نمی خواستند یک تیم آذری قهرمان لیگ بشود . اتفاقات داوری کاملأ حساب شده بود .
۹۴/۲/۲۶ ۱۹:۵۲
ما ایرانی ها به حد کافی سوژه جهانی داشتیم این یکی را کم داشتیم. برای بعضی ها قهرمانی به هر طریقی مهم است حتی سه نقطه!
۹۴/۲/۲۶ ۱۷:۳۵
به این لکه ننگ فدراسیون فوتبال هر دو طرف اعتراض داشتند و آن را سرزنش کردند...
۹۴/۲/۲۶ ۱۵:۱۰
[quote name="میانالی"] به نقل از صفحه بیزیم مییانا: یک بازیکن را بی دلیل اخراج کردند. اعلام کردند که بازی سپاهان با مساوی به اتمام رسیده است. تا تیم به لاک دفاعی فرو برود و حمله نکند. سر تراختور را در تبریز بریدند. تراختور قهرمان لیگ نشد. مهم نیست. فدای سرمان. اما بروید سری به جمع های جماعت فارس زبان بزنید. و ببینید چگونه جشن و سرور به راه انداخته اند. در پوست خود نمی گنجند. مسخره مان می کنند. ترک خر، ترک ابله، ترک اسکل... از دهانشان نمی افتد. اینها هم مهم نیست. بگذارید ... کنند. اما روی سخنم با تو همشهری ام است. تو که همه اینها را می بینی! می شنوی! و حس می کنی پس چگونه باز هم شیفته بدخواهان ملتت هستی؟ آنهایی که تو را هیچ می دانند، به آبا و اجدادت توهین می کنند چگونه برای تو الگو می شوند؟ که زبان و فرهنگ آنها را ترجیح می دهی و در کوچه و خیابانهای شهرمان با لهجه ضایع و حال بهم زنت با بچه ات با میراث دارت با کسی که میراث دار آبا و اجدادمان خواهد شد به زبان آنها سخن می گویی؟ آخر کمی غیرت و تعصب هم چیز خوبیست! ترکی دیلی تک سوگلی ایستکلی دیل اولماز ... تاحدی همزبانان بدلیل رسمی بودن زبان فارسی وارتباطاطی که با خارج از محیط گویش زبان ترکی دارند این زبان را به فرزندانشان می اموزند وبدیهی است که افراط در این کار نشان دهنده خودباختگی فرهنگی می تواند باشد زبان یک قوم از جمله ذخائر بی بدیل ان قوم است وعدم توجه مسولین در حفظ زبان وفرهنگهای محلی یکی از عوامل گسست بین نسلی معضلات دیگر را فراهم خواهد کرد
۹۴/۲/۲۶ ۱۴:۳۳
انفاقي كه در دنيا بي سابقه و تكرارنشدني است.
۹۴/۲/۲۶ ۱۴:۰۸
به نقل از صفحه بیزیم مییانا: یک بازیکن را بی دلیل اخراج کردند. اعلام کردند که بازی سپاهان با مساوی به اتمام رسیده است. تا تیم به لاک دفاعی فرو برود و حمله نکند. سر تراختور را در تبریز بریدند. تراختور قهرمان لیگ نشد. مهم نیست. فدای سرمان. اما بروید سری به جمع های جماعت فارس زبان بزنید. و ببینید چگونه جشن و سرور به راه انداخته اند. در پوست خود نمی گنجند. مسخره مان می کنند. ترک خر، ترک ابله، ترک اسکل... از دهانشان نمی افتد. اینها هم مهم نیست. بگذارید ... کنند. اما روی سخنم با تو همشهری ام است. تو که همه اینها را می بینی! می شنوی! و حس می کنی پس چگونه باز هم شیفته بدخواهان ملتت هستی؟ آنهایی که تو را هیچ می دانند، به آبا و اجدادت توهین می کنند چگونه برای تو الگو می شوند؟ که زبان و فرهنگ آنها را ترجیح می دهی و در کوچه و خیابانهای شهرمان با لهجه ضایع و حال بهم زنت با بچه ات با میراث دارت با کسی که میراث دار آبا و اجدادمان خواهد شد به زبان آنها سخن می گویی؟ آخر کمی غیرت و تعصب هم چیز خوبیست!

اخبار روز