کد خبر: ۸۲۷۹۰
۳۵۴ بازدید
۲۱ دیدگاه

اجرای طرح پارکبان در شهر میانه حل مشکلات ترافیک شهر یا درآمدزایی برای شهرداری است؟

۹۷/۳/۲۲
۱۷:۵۱

 

 اجرای طرح پارکبان در خیابان های شهر میانه توسط شهرداری باعث کمک به گشایش گره های ترافیکی و تسهیل در روند عبور و مرور در سطح شهر و حل مشکلات ترافیک شهر میانه خواهد شد؟

یکی از مشکلات مردم کشور مخصوصاً در شهرهای مثل شهرمیانه که بخاطر رشد جمعیت و تردد خودروهای شخصی به علت نبودن زیرساختارهای مناسب در سطح شهرها مشکلات زیاد ترافیک شهری می باشد.

با توجه به خبرها طرح پارکبان از اول تیرماه برای کمک به گشایش گره های ترافیکی و تسهیل در روند عبور و مرور در سطح شهر برای چندین بار با نصب پارکومترها که توسط سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری میانه در خیابان های مرکز شهر میانه اجرا خواهدشد.

هدف از اجرای این طرح کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی و یا ترجیح استفاده از پارکینگ‌های عمومی غیرحاشیه‌ای است.مشکل اصلی ترافیک در خیابان های مرکز شهر میانه بخاطر نبودن پارکینگ های عمومی به اندازه کافی مخصوصاً در مراکز شهر می باشد. با توجه  به تبصره 5 ماده 100 قانون شهرداریها شهروندان مبالغی را بابت جریمه تحت عنوان حذف پارکینگ یا کسری پارکینگ به شهرداری ها پرداخت می نمایند که شهرداری ها جریمه های دریافتی را در حساب جداگانه واریز و برای احداث پارکینگ های عمومی در سطح شهر هزینه نمایند. متاسفانه در طول این چند سال شهرداری میانه اقدامات لازم جهت احداث پارکینگ های عمومی طبقاتی در مرکز شهر نکرده است تا باعث حل مشکلات ترافیک خیابان های مرکز شهر شود.

طبق آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اجرای طرح تقاضا برای پارک حاشیه ای وسایل نقلیه با تصویب شورای عالی استان در شهرها قابل اجرا می باشد و توقف وسایل نقلیه در محدوده زمانی (7) صبح الی (21) شب در محل‌هایی که برای پارک حاشیه ای مدیریت شده تعیین گردیده است و در نیم ساعت اول رایگان خواهد بود.دریافت حق توقف در معابر یادشده برای مازاد بر نیم ساعت، با احتساب نیم ساعت اول محاسبه و دریافت می‌شود.

درآمد حاصل از توقف خودرو در پارک حاشیه‌ای، به حساب خزانه واریز و صددرصد (100%) مبالغ واریزی  به حساب خزانه تا پایان هر ماه توسط خزانه به حساب شهرداری مربوط واریز می‌شود تا در اجرای ماده (15) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی جهت احداث توقفگاه (پارکینگ عمومی) در همان شهر هزینه شود.

 با توجه به موارد ذکر شده سوالاتی در ذهن شهروندان مطرح می باشد:

1- تا الان برای اجرا شدن طرح پارکبان در شهر میانه چقدر هزینه شده است؟

2- آیا این پارکومترها مثل پارکومترهای قبل بعد از مدتی جمع آوری خواهندشد؟

3- درآمد اجرای طرح پارکبان سالهای گذشته و امسال به حساب خرانه واریز شده و خواهد شد؟

4- آیا درآمد حاصله از اجرای طرح پارکبان برای احداث توفقگاه( پارکینگ عمومی ) هزینه شده و خواهدشد؟

5- آیا مشکل ترافیک خیابان های مرکز شهر میانه با نصب پارکومترها و اجرای طرح پارکبان حل خواهدشد؟

6- آیا اجرای طرح پارکبان در شهر میانه مطابق مواد آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اجرا می شود؟

از شورای اسلامی شهر،شهردار و مسئولان و مدیران شهر میانه خواهشمندیم جهت شفاف سازی و آگاهی شهروندان به سوالات مطرح شده پاسخ دهند. هر چند مثل سوالات قبل بدون جواب خواهند ماند.

با تشکر

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۷/۳/۲۷ ۰۷:۵۱

وقتی مسئولی کار نمی کند همه چی آرومه ولی وقتی می خواهد کاری انجام دهد داد و بیداد شروع می شود

۹۷/۳/۲۴ ۰۸:۰۵

میانه کلا برای زندگی خوب نیست

۹۷/۳/۲۴ ۰۷:۴۳

اکثر بازاریان یا مغازه داران یا کارمندان بانک ها ساعت 7 صبح ماشین مبارکشان را در خیابانهای اصلی پارک می کنند و بدبخت بقیه مردم جایی برای پارک پیدا نمی کنند و اگر این طرح درست اجرا شود کمی وضعیت ترافیک بهتر خواهد شد

۹۷/۳/۲۳ ۱۸:۳۴

روبروی بازار بزرگ اول خیابان سرچشمه شمالی برادر گرامی عضو شورا یک میز گذاشته 2 متر جلوی مغازه اش ماشین ها می خواهند داخل خیابان سرچشمه شمالی شوند باید عقب جلو کنند تا نکند به وسایل برادر شورا برخورد نکنند ماموران سد معبر شهرداری هم از ترس جناب آقای شورا جرت ندارند به برادر جناب شورا چیزی بگویند.

۹۷/۳/۲۳ ۱۴:۵۱

از ورودی اصلی بازار که مزین شده به یک تابلو به نام بازار بزرگ میانه وارد بشوید! میبینید هر مغازه دار راحت دو الی سه متر رو وسایل چیده! وسط هم موتور گذاشتن! خاک بر سر این شهر! باید تو یه متر راه به طور تکون بخوری و ممکنه بدنت بخوره به بدن نامحرم!

۹۷/۳/۲۳ ۱۱:۴۱

نیازی به این همه کارمند در سازمان حمل و نقل شهرداری نیست.شهرداری می توانند بیشتر کارها را بصورت پیمان به پیمانکاران بدهد. و این افراد در قسمت های دیگر شهرداری مشغول بکار باشند. حل تمام مشکلات نیازمند مدیریت صحیح است.

۹۷/۳/۲۳ ۱۱:۳۵

حرف شما در مورد اینکه عده ای از مغازه داران و کارمندان بانک اول صبح خودروهای خود را در خیابان امام خمینی پارک می کنند و باعث ایجاد مشکلات می شوند کاملا صحیح و درست می باشد. شهرداری باید کلاٌ یک طرف خیابان بانک ملی و خیابان امام خمینی حد فاصل بین چهارراه بالا تا چهارراه پائین را پارک مطلقاًممنوع و طرف دیگر را پارک ممنوع کند. بیشتر مشتریان می خواهند سوار خودروهای شخصی یا عمومی شوند رانندگان برای سوار یا پیاده کردن جای پارک مناسب پیدا نمی کنند. شهرداری پشت امامزاده اسماعیل را برای احداث پارکینگ تملک نموده است ولی برای لکه گیری کوچه پشت امامزاده اسماعیل هیچ کاری نکرده است. در سال گذشته شهرداری برای احداث سرویس های بهداشتی در امامزاده اسماعیل هزینه نمود و الان هم نمیه کاره راه شده است.شهرداری می توانست بجای احداث سرویس های بهداشتی در آنجا پارکینگ احداث نماید تا هم برای امامزاده اسماعیل درآمدزایی و حل مشکل ترافیک مرکز شهر حل شود. وقتی انتقاد می شود بیشتر طرح ها در شهر میانه بدون کارشناسی شده است بخاطر همین مسائل است.

۹۷/۳/۲۳ ۱۱:۰۹

کارمندان واحد تاکسیرانی متاسفانه بیشتر از کارمندان آتش نشانی هست تعدیل نیرو شود وکیفیت کار بالا رود

۹۷/۳/۲۳ ۱۰:۳۱

آقای رشیدی، از اونجایی که میدونم شما بازاری هستین و بازاری ها اکثرا ماشیناشونو در خیابان منتهی به بازار از صبح تا شب پارک می کنن و خیابانو اشغال می کنن و طبیعیه شما با این سیستم مخالف و منتقد باشید.
این در حالی هست که یه خودرو متعلق به شهروند عادی وقتی میخواد برای نیم ساعت پیاده بشه دوتا خرید کنه و زود حرکت کنه جایی برای پارک پیدا نمیکنه!
از طرفی بازاریان و مغازه داران جلوی مغازه، پیاده رو و قسمت خیابان روبروی مغازه رو حق قانونی و ارث پدری شون میدونن و یا موقع پارک هروندان اعتراض می کنن که پارک نکن اینجا، یا جعبه ای چیزی، مانعی میذارن که کسی نتونه پارک کنه.
ولی با همه این احوال، قبول دارم که مشکل اساسی شهرمون نبود پارکینگ هست که همه رو به دردسر انداخته. از راهنمایی و رانندگی گرفته تا شهروندان و همون بازاری رو.
راهنمایی و رانندگی تا کی جریمه کنه و فحش و بد و بیراه این و اونو بشنوه؟ مردم هم چاره ای جز پارک دوبل و ... ندارن!
شهرداری باید به فکر باشه و اقدام عاجل کنه.
طرح پارکبان حداقل میتونه درد نبود پارکینگ رو تا حدودی تسکین بده ولی باید این مشکل با احداث پارکینگ حل بشه.
درآمدزا بودن طرح برای شهرداری هم اتفاق نامبارکی نیست و باید خوشحال باشیم که شهرداری میتونه از محلی مناسب درآمد کسب کنه و این درآمد رو صرف آبادانی شهر مخصوصا احداث پارکینگ و مسیرگشایی کنه.

۹۷/۳/۲۳ ۱۰:۰۸

پول عوارض می دهیم:

1- ماهیانه اعضای شورای شهرمیانه بین 2  الی 2.5 میلیون تومان حقوق بگیرند.

2- شهرداری برای طرح های بدون کارشناسی شده هزنیه نماید( وروردی شهر میانه از طرف زنجان)

3- ...

۹۷/۳/۲۳ ۰۹:۴۷

با سلام وقت بخیر،

1- هزینه کلیه این دستگاها چقدر است؟

2- سوددهی اجرای این طرح در شهر میانه برای پیمانکار چقدر می باشد؟

3- انتخاب پیماتکار برای اجرای طرح بصورت مناقصه خواهد شد؟

4- آگر دستگاه در دست پارکبانان باشد برای هر خیابان چند پارکبان نیاز است.

5- بخاطر رفاه شهروندان و کم کردن هزینه ها در بیشتر شهرها از دستگاههای پارکومتر هوشمند که هر دستگاه برای  ثبت پارک 8 خودرو طراحی شده است استفاده می شود. اگر برای اجرای طرح پارکبان از پارکبان ها استفاده شود مثلا برای خیابان بانک ملی باید 3 نفر خدمات رسانی نماید که باعث بالا رفتن هزینه های جاری خواهد شد بخاطر همین  این طرح هیچ موقع برای پیمانکار صرفه اقتصادی نخواهد داشت. وقتی انتقاد می شود که باید قبل از اجرای طرح ها کارشناسی شده باشد بخاطر همین مسئله است. ضمنا همه ما هم دنبال شفاف سازی در این زمینه ها هستیم متاسفانه تا به حالا از طرف شورای اسلامی شهر،شهرداری و سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری میانه همچین شفاف سازی نشده است.

 

 

۹۷/۳/۲۳ ۰۹:۰۲

منبع درآمد هست و بس

شهرداری محترم اونقدری که مثلا به فکر تسهیل عبور و مرور هست بهتره همونقدر هم به فکر چاله چوله های خیابونها باشه

جایی که درآمدزایی باشه طرح زود اجرا میشه

ولی جایی که باید هزینه کرد متاسفانه خبری نیس

یه نگاه به وضعیت خیابون چمران بکنید

بیشتر شبیه قبرستون میمونه انگار که همه جای خیابون قبر کنده باشن

سالی اینقدر پول عوارض میدیم برای ماشین که چی بشه؟؟   آخرش بشه این؟  تو خیابونها انگار که توی میدان مین هستی همش باید هواست باشه به مینهایی که شهرداری محترم کاشته برخورد نکنی

۹۷/۳/۲۳ ۰۸:۱۵

با سلام جهت آگاهی همشهریان محترم عرض می کنم
- از سوی شهرداری هزینه ای برای این طرح صورت نخواهد گرفت (تهیه دستگاه بر عهده پیمانکار است کمااینکه در طرحهای اجرا شده سالهای گذشته نیز شهرداری راسا" هزینه نموده است)
- دستگاه ها قابل حمل و در دست پارکبان خواهد بود لذا کسی آنها را زبانم لال نخواهد شکست
- مشکل اثبات 30 دقیقه در دستگاههای جدید حل شده است (ثبت آغاز زمان توقف و محاسبه هزینه به وسیله دستگاه صورت می گیرد و امکان دخل و تصرف پارکبان در آن وجود ندارد)
- در مورد درآمد اجرای طرح پارکبانی در سالهای گذشته ؛ که چقدر بوده و اینکه آیابه حساب خزانه واریز شده یا در پایان هرماه به حساب شهرداری واریز شده یانه و اینکه در چه زمینه ای هزینه شده است لازم است شهرداری اطلاع رسانی نماید.

۹۷/۳/۲۲ ۲۱:۴۷

بودجه سازمان مدیریت حمل ونقل شهرداری میانه سالانه در حدود یک میلیارد تومان با 11 کارمند است. قیمت امتیاز تاکسی هم در شهر میانه بیش از 20 میلیون تومان است. حالا باید دنیال پرتغال فروش باشیم.

۹۷/۳/۲۲ ۲۰:۴۹

هر وقت تونستن سدمعبر و سایه بان مغازه ها رو که بیش از اندازه پایین هست و مصادره خیابانها توسط مغازه دارها رو جمع کنن اونوقت طرح پارکبانی هم در میانه جواب خواهد داد.

۹۷/۳/۲۲ ۲۰:۱۵

اندیشه؟ اون چیه؟ اندیشه بود اگر فاصله میانه تا پلیس راه سه راهی حسن آباد چندین بار جدول گذاری و تخریب نمی شد!

۹۷/۳/۲۲ ۲۰:۰۹

چون نظارت نیست میرن دستگاها به قیمتی توافق میکنند تو فاکتور هم یک چیز دیگه مینوسند.تو تمام ادارت همین کارو میکنن

۹۷/۳/۲۲ ۱۹:۵۴

 امام صادق (ع) :انسان عاقل از یك سوراخ مار دو بار گزیده نمی‌شود، یعنی انسان عاقل همواره تجربیات خود را به خاطر می‌سپارد و عملاً به كار می‌بندد و اگر یك بار اشتباه كرد ، دوباره آن را تكرار نمی‌كند.  الحدیث جلد 2  صفحه 7

 طرح پارکبان را برای چندمین بار است که می خواهند در شهر میانه اجرا نمایند هربار هم از بودجه شهرداری برای اجرای این طرح با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و در آمد شهرداری ها هزینه می کنند. در آخر هم بعد از مدتی پارکومترها را جمع اوری می کنند. 

 حال باید دید نظر آقایان در شورای اسلامی شهر میانه در مورد اجرای طرح پارکبان در شهر میانه چیست.

۹۷/۳/۲۲ ۱۹:۱۸

پارکینگ عمومی در نقاط پر تردد و پارکینگ اختصاصی برای واحدهای تجاری اداری ومسکونی راه حل همین است

۹۷/۳/۲۲ ۱۹:۰۲

با توجه به اینکه میانه بین 10 تا 100 سال عقبتر از شهرهای بزرگ و متوسط می باشد، فرصت خوبی است که در انجام پروژه ها، از تجربه های آن شهرها اعم از شکست ها و موفقیتها، استفاده کند تا در شکستها، هزینه زاید نکند و در موفقیتها، درنگ نکند.

برای نمونه چند سال پیش شهرداری میانه برای من طرح ساخت زیرگذر تجاری شامل: زیر گذر پیاده روان و حدود 20 مغازه تجاری در میدان معلم را توضیح میداد که گفتم: در تهران بیش از 50 سال است که این طرح اجرا شده و بهترین نمونه آن زیرگذر تجاری معروف در میدان تجریش است. بیایید بازدید کنیم:

اولاً کسی از این زیرگذر عبور نمیکند.

ثانیاً اگر عبور کند از آن خرید نمیکند.

ثالثاً کسی از منزل به نیت خرید از زیرگذر به بیرون نمیرود.

رابعاً شبها خوابگاه معتادان و دستشویی عابران و ابن سبیل است.

با شنیدن این اولاً و ثانیاً ها، همانجا گفتند: اجرای طرح را منتفی میکنیم!

غرض از اطاله کلام این است که 15 سال است در تهران طرح پارکومتر اجرا میشود. دستگاههای سکه ای گذاشتند، دستگاههای کارتخوان گذاشتند، دستگاهها یا سیستمهای ارسال پیامک گذاشتند، مأمور و نگهبان گذاشتند، در نهایت جواب نداد که نداد.

به همه این مشکلات ، اضافه کنید تنش و دعوای مکرر بین رانندگان و مامورین را. چراکه قانوناً برای کمتر از 30 دقیقه نباید حق پارک بگیرند ولی میگیرند. اگر هم نگیرند چطوری میخواهند اثبات کنند که این خودرو 30 دقیقه توقف داشته یا 130 دقیقه؟

آیا شهرداری میانه قصد این کار را دارد؟ هزینه خرید پارکومتر و درآمد حاصله را اندیشیده؟ هزینه های تحمیلی شکستن دستگاهها(زبانم لال!) را پیش بینی کرده؟ 

اگر اینها را اندیشیده و مشورت کرده اند، قطعاً شهروندان سال آینده در ردیف مربوطه در عملکرد سالیانه، قضاوت خواهند کرد که این دخل با آن خرج معقول بوده یا نه؟

۹۷/۳/۲۲ ۱۸:۴۵

میانه جواب نمیده

اخبار روز