کد خبر: ۸۹۸۵۷
۶۳۸ بازدید
۹ دیدگاه (۷ تایید شده)

مسئول محترم ، منتقد دشمن شما نیست ،دلسوز شهر هست

۱۳۹۸/۵/۱۶
۱۸:۴۷

حضور مسئولین یا کارشناسان روابط عمومی ادارات در فضای مجازی و در کنار مردم، این نوید را میداد که گامی برای رفع مشکلات برداشته شود اما شواهد و گلایه های مردم گویای بی اعتنایی مسئولین در برخی موارد نسبت به مطالبات عمومی در فضای مجازی است .

آسیب شناسی این رفتار در این مجال نمیگنجد اما نگرش منفی مسئول نسبت به مسئله "انتقاد" یکی از عوامل اصلی عدم پاسخگویی و ایجاد شرایط فعلی هست .

عموما در سایر نقاط کشور و بالاخص در شهر میانه ظرفیت برای پذیرش انتقاد پایین هست بویژه اگر موضوع رسانه ای شود. منتقد به مثابه ی یک دشمن تلقی میشود که هدفش تخریب مسئول بوده و بلا شک از طرف گروه خاصی هدایت شده تا تلاش های وی را زیر سوال ببرد . به عبارت دیگر "توهّم توطئه" در مقابل هر انتقادی محور دیدگاه مسئولین شده است .

طبیعتا وقتی کارد به استخوان میرسد و شخص از رسیدگی مسئول مربوطه ناامید میشود لاجرم دست به دوربین شده و با ثبت تصویر و ارائه توضیحات برای حل مشکل، دست به دامن مدیران کانالهای تلگرامی یا سایتهای اینترنتی میشود . به زبان ساده اقدام نکردن به موقع مسئول مربوطه ، مسبب این نوع واکنش ها میشود وگرنه این کارها وقت گیر هست و کسی به دنبال دردسر نیست . شکی نیست که این افراد و سایر قلم به دستان و فعالان اجتماعی میتوانند مثل سایر ریش سفیدان محافظه کار شهرمان ! سکوت کرده و فقط در زمان انتصاب مسئول با نصب بنر تبریک ، خودشیرینی کنند اما دلسوزی و نگرانی نسبت به آینده شهرمان این اجازه را به آنها نمیدهد . 

به عنوان نمونه؛ در هفته های اخیر بحث "جلوگیری از تردد کامیون ها و وسائل نقلیه سنگین " در جاده تبریز -میانه مطرح هست ؛ تصاویر مختلفی از ایجاد ترافیک توسط خودروهای سنگین منعکس و  نظرات متعددی در این زمینه مطرح شده است اما دریغ از یک واکنش جزئی توسط اداره راه و شهرسازی یا فرمانداری و حتی نمایندگان میانه در مجلس ! اگر نظر کارشناسی دستگاه مربوطه مغایر خواست و نظر عموم هست، چه ایرادی دارد که در قالب یک خبر هرچند کوتاه اطلاع رسانی شود یا چنانچه اقدامی در این راستا صورت گرفته به اطلاع مردم برسد. باور کنید، ابهت ،کارایی و اقتدار مسئول را با بی اعتنایی و غرورش نمی سنجند !!

 

پی نوشت :

هم وطن عزیزی در فضای مجازی نوشته بود :

" تعداد پست های مهم کشور و استانی را تا 3000 عنوان کرده اند و اگر تعداد شهدا را بر این آن تقسیم کنیم در خواهیم یافت که برای هر صندلی مسؤولان به طور متوسط به تعداد شهدای کربلا ، شهید وجود دارد. به عبارتی برای هر صندلی که مسؤولان ارشد کشوری و استانی بر آن تکیه زده اند، یک کربلا به پا شده است و چه بد مردمانی هستند اگر بر آن کرسی ها تکیه بزنند و یادشان برود که پایه های میزها و صندلی هایشان سرخ رنگ است و برای همان صندلی که رویش نشسته اند ، 72 نفر به خونشان غلتیده اند و اکنون در زیر خاک اند"

التماس تفکر!

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۸/۵/۱۹ ۲۳:۵۸

ما نباید از مسول روابط عمومی فرمانداری با کمال احترام به شخصیت وی انتظار بیش از این داشته باشیم ایشان کارمند دولت هستند و نمی توانند خلاف منویات عمل کنند هرچند کسانیکه این منویات را دارند خود منویات ریس دولت را اجرا نمی کنند گویا منویات دیگران را بیشتر اجرا می کنند

۹۸/۵/۱۹ ۰۹:۵۶

پاسخ آقای رضا امامی خبرنگار صدا و سما و کارمند روابط عمومی فرمانداری میانه به سوال ذیل:
سوال:
آقای رضا امامی عزیز ضمن تشکر از زحمات و تبریک روز خبرنگار لطفاً به سوال بنده جواب دهید:
چرا روابط عمومی فرمانداری نظرات و انتقادات مردم را در مطالبش نمایش نمی دهد؟
این است همان آزادی بیان و شفافیت ادعایی دولت تدبیر و امید که شما عالی ترین نماینده آن در شهرستان میانه هستید؟
**************
پاسخ آقای رضا امامی :
رضا امامی ۹۸/۵/۱۸ ۰۸:۰۴
در پاسخ به آشنا

با سلام و احترام خدمت شما؛

چندین دلیل برای عدم نمایش کامنتها وجود دارد

اول اینکه حجم کاری در روابط عمومی بسیار بالاست و تایید کامنتها در اولویت قرار ندارد.

دوم اینکه کامنتها اگر توسط آیدی های ثبت نام کننده در سایت درج شده باشد اصلا نیازی به تایید ندارد و خودکار در حالت انتشار قرار دارد.

سوم اینکه برخی کامنتها نه به مطلب ارتباط دارند و نه می توان به آن نقد و نظر اطلاق کرد و یا تبلیغ اشخاص یا فحش و ناسزا و ... است که نمایش آن در شان مخاطبین نیست.

برخی عزیزان هم مشکلات و درد دل های خود را جهت پیگیری در کامنتها درج می کنند که با وجود چندین کانال ارتباطی با فرماندار، درست نیست آنجا درج شود ولی ما همان ها را بعنوان نظرات و درخواستهای مردمی به فرماندار محترم ارائه می کیم.

و البته بیشتر مطالب جنبه اطلاع رسانی خبری دارد و به اصطلاح مونو لوگ هست و دیالوگ نیست و شما به اکثر سایتهای دولتی و برخی سایتهای معتبر نگاه کنید بخش کامنت ندارند و فقط خبر درج میکنند. سایت فرمانداری بخش کامنت ندارد مانند سایت استانداری و وزارت کشور چون کانال ارتباطی هست.

ما در صدای میانه عضو هستیم و تابع قانین سایت میزبان و میزبان نیز اختیارات و امکانات سایت منتشر و عدم انتشار کامنت را به اعضا سپرده است و ما از این امکان بهره می بریم.

در آخر اینکه هیچکدام از موارد یاد شده خدای ناکرده با هدف بستن دهان مخاطب نیست.
لینک مطلب مربوطه :
https://vom.ir/reza7/posts/89764

۹۸/۵/۱۷ ۱۰:۲۴

وقتی روابط عمومی نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان (فرمانداری) نظرات و انتقادات مردم را در مطالبش سانسور می کند دیگر چه انتظاری از بقیه ادارت دارید؟

۹۸/۵/۱۷ ۰۸:۴۴

باسلام ، درتایید فرمایشات آقای بیضایی معروضم که پارسال اینجانب وقتی از تاخیر هشت ساعته انجام سونوگرافی فرزندم توسط بیمارستان گلایه داشتم مسئول مربوطه بجای رسیدگی به موضوع ، بنده را متهم به توطئه علیه نمایندگان داشتم و باکمال وقاحت به بنده تهمت خط گیری جناحی میزدند ، اینجاست که مثل تورکی : گچی جان قارقیسیندا قصاب پی آختاریر ، من به فکر سلامت فرزندم بودم ولی آقایون به فکر انتخابات سال بعد که مبادا این پستشون را ازدست بدن .

۹۸/۵/۱۷ ۰۱:۰۷

کو گوش شنوا بقول نماینده اگه برخورد فیزیکی با این نامسولان بشه چکار میکنن اونوقت

۹۸/۵/۱۶ ۲۳:۲۶

روابط عمومی فرمانداری به هیچ وجه اهمییت نمیدهد ، البته پس از بانشسته شدن ، خودشان از منتقدین خواهند بود و خودشان را باجامعه وفق خواهند داد

۹۸/۵/۱۶ ۲۲:۰۳

مطلب مفیدی بود جناب بیضایی
مسولین باید قدردان منتقدین باشند و تشویق به مشارکت عمومی مردم در همفکری و هم اندیش کنند و چاپلوس ها را از دور و بر خود دور کنند

اخبار روز