کد خبر: ۸۹۸۷۰
۳۳۰ بازدید
۱۳ دیدگاه

باجه‌های خالی بانک‌ها و ساعت‌ها معطلی مراجعه‌کنندگان

۹۸/۵/۱۷
۰۰:۵۲

 

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که به بانکی مراجعه کنید و با دریافت نوبت متوجه شوید که ۳۰ یا حدوداً ۴۰ نفر قبل از شما در صف انتظار هستند که بالطبع باید به تعداد همین نفرات برای رسیدن به نوبت‌تان، شکیبا باشید. در حالی که از غلغله جمعیت، نه می‌توان صندلی خالی پیدا نمود و نه به باجه‌هایی که با وجود خالی بودن آنها، کارمندان از فرا خواندن مشتری‌ها سر باز می زنند، رجوع کرد. چنانکه که هر کدام از کارمندان به نوعی خود را سرگرم کرده‌اند غیر از اینکه کاری از ارباب رجوع، رفع شود... یکی با شمردن پول، دیگری با میتینگ‌های دوستانه و یکی هم با خوردن چایی!

انگار نه انگار که مردمی منتظر هستند تا این باجه‌دارهای محترم(!) کار آنها را راه بیاندازند و همین ارباب رجوع‌ها با اعصابی که آستانه‌اش در حال سر رفتن است، نگاه‌شان تنها به یک سمت است و آن تابلوی اعلان شماره‌ها است تا ببینند این آسیاب کی در نوبت آنان به صدا در خواهد آمد... نکته قابل تامل اینجاست که رئیس و معاون هم با رویت چنین وضعی، در چپ‌ترین قسمت علی چپ سیر می‌کند!

و جالب‌تر اینکه نه‌ تنها شماره‌ای از دستگاه اعلان شنیده نمی‌شود بلکه هر فرد جدیدی وارد بانک می‌شود -از ما بهتران- بدون اینکه شماره‌ای بگیرد و در انتظار نوبت بنشیند، مستقیم مقابل باجه‌ای جلوس می‌کند که با کارمند آن قرابتی دارد لذا تنها در این دقایق احدی از کارمندان غایب را می‌توان در یکی از باجه‌های خالی در حال فعالیت برای راه انداختن کار دوستان خود مشاهده کرد  این در حالی است که افراد منتظر -از ایشان بدتران- چشم خود را به شماره‌های روی دیوار دوخته‌اند...

البته این بی‌تفاوتی به انتظار ده‌ها نفر در صفِ نجیب؛ شاید تقصیر آن باجه نشین‌ها و وجدان کاری‌شان هم نباشد و این سیاست بانک‌ها مبنی بر شلوغ‌تر نشان دادن هر چه بیشتر بانک با تعداد بالای مراجعه‌کنندگان باشد تا بانک خود را معتبرتر نشان دهند!

به هر حال چه سیاست بانکی باشد و چه وجدان خفته باجه‌نشین‌ها، باید این را در نظر گرفت که مشتری مداری از برخی بانک‌های شهرستان رخت بسته و باجه‌های خالی بانک‌ها و ساعت‌ها معطلی مراجعه‌کنندگان نیازمند سرکشی‌های منظم مسئولین امر به جهت رفع این معضل می‌باشد.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۸/۵/۱۸ ۱۶:۰۷

واقعا حرف دل مردم ر و گفتین دست مریزاد

۹۸/۵/۱۷ ۱۵:۳۸

با مشاهده مطالباتی که اکثرا در مورد نارضایتی مراجعین به بانکها بود برخود فرض دانستم از طرز برخورد و تکریم ارباب رجوع توسط بانکهای مسکن و قوامین که عمدتا بنده با آنها سر وکار دارم تقدیر متشکر نماییم .

۹۸/۵/۱۷ ۱۵:۲۵

بانک سپه شعبه مرکزی هم واقعا برخوردشان خیلی زشت و زننده است

۹۸/۵/۱۷ ۱۵:۱۷

در این میان از همه بدتر که واقعا وقت مردم تلف میکنند بانک ملی شعبه مرکز و بانک ملت میباشند

۹۸/۵/۱۷ ۱۰:۴۹

اینها عامدانه است درجهت ناراضی تراشی اذیت کردن مردم خسته کردن مردم فقط مربوط به بانکها نیست نباید از فکر رفع و رجوع به نیازهای اولیه رهایی یابند والا مشکل زا می شود از دست این جناح به جناح دیگر پناه ببرد وبرعکس

۹۸/۵/۱۷ ۰۹:۱۸

دیروز توی بانک ملی شعبه امام خمینی تنها دو باجه صندوق کار میکرد و من بیست نفر نوبتم مانده بود فقط 40 دقیقه ایستادم.

۹۸/۵/۱۷ ۰۹:۱۴

اگر نحوه حقوق دهی به کارمندان به میزان و تعداد افرادی باشه که ایشان در طول روز پذیرش کردند. می دیدین برای خدمت به مردم چه رقابتی در میگرفت!

۹۸/۵/۱۷ ۰۸:۵۴

جناب مهندس احمدی

ممنون از دغدغه مندی شما

متاسفانه این مسئله حاد و بسیار آزار دهنده است.

نه تنها این مسئله مهم؛ بلکه مسائلی چون عدم تحقق دستاورد"شهرستان ویژه"برای میانه که تردد های مرگ آسا را در جاده های پرخطر جهت مراجعت به مرکز استان را منجر می شود نیز از این قبیل است.

آقایان نماینده سه چهار ماه از عمر صندلی مجلستان باقی ماند؛

به فکر ما مردم مظلوم که نبودید؛

لااقل به خاطر باقیات صالحات برای خود باشید و اندکی به خود زحمت دهید و پیگیر دوسه مشکل مردم محروم میانه باشید.

درشهری که نماینده اش دنبال جمع کردن دورریز های مجلس است و دیگر نماینده آن نیز فکر عکس و شوء انتخاباتی است؛

حق ما مردم مظلوم تضییع خواهد شد.

 

۹۸/۵/۱۷ ۰۸:۴۸

ساغولون بو گوزل یازی یا گوره.دوغوردان دا بو مساله گرک آیدین اولا.من بانک تجارته گئتمیشدیم.۷ نفر وارییدی بیر نفر ایشلییردی ۲۶ نفرده صف ده دایانمیشدیلار.آمما هئشکس اعتراض ائله میردی.بیز گرک اعتراضیمیزی بیلدیره ک

۹۸/۵/۱۷ ۰۷:۰۳

ریس و معاون هم با رویت چنین وضعی در چپ ترین قسمت علی چپ سیر می کنند!

بهترین جایزه ادبی برای شما

۹۸/۵/۱۷ ۰۳:۵۵

کارمندان هرنهاد اعم از بانک و....وظیفه شان است بدون تبعیض و اعمال سلیقه به ارباب رجوع خدمت ارایه دهند و هیچ منتی هم بر دوش ارباب رجوع نمی توانند بگذارند بعضا فلان کارمند از یکی خوشش می آید از یکی بدش می آید اینها نباید در نحوه ارائه خدمات کارمند تاثیر بگذارد جامعه خود باید دراحقاق حق خود جدی باشد شرایط اخلاقی و فرهنگی یک جامعه نباید به وجود تبعیض اصالت دهد ولو در کوچکترین موارد اینکه من همسایه بانک هستم اولویت دارم یا سپرده گذاری بیشتری دارم یا دوست و آشنا این بانک دارم و... معیار تکریم و احترام در یک جامعه که ارزشهای دینی و انسانی در آن حاکم است نمی تواند باشد در یکی از بانکها در شبکه های اجتماعی بنده مشاهده کردم بانکی یک باجه جداگانه درست کرده بود که کسانیکه فلان مبلغ به بالا سپرده گذاری دارند در این باجه خدمات فوری ارایه می شود ! درهمین بانکی که شما نام می برید کارمندانش فلان برحوردخوب را می کنند تکریم ظاهری و ریا کارانه انجام می دهند بنده اطلاع دارم شخصی سپرده گذاری کرده بود وام بردارد زیر ده میلیون خلاف قانون کمتر از میانگین سپرده گذاری وام دادند با هزار منت و وثیقه عجیب ! از روی لجاجت یا مواردی اتفاق افتاده کسی منزلش برای آپارتمان سازی تخریب هم نشده برای او در قبض تعرفه آب آزاد ( مواردی که بعد از تخریب ساختمان جهت استفاده از آب کنتور نحوه تعرفه گذاری آب تعرفه بندی می شود ) آمده آیا الان چه زمانی است بقول عزیزی در هزاره سوم باید برای مواردی اینچنینی هم پارتی یا آشنا داشت ! بانک باید به مشتری تکریم کند مشکل یک عده شیرین کار هستند همه جا وجود دارند با خودشیرینی کارمندان ادارات و بانکها را هم دچار اشتباه در رفتار می کنند ادارات و بانکها و ... نباید به ورطه سیاست بازی و باندبازی وارد شوند و خدمات خود را نسبت به فقیر وغنی و بی سواد وباسواد و صاحب منصب و عادی عادلانه عرضه دارند نه کوتاهی کنند نه افراط آنچه قانون مقرر داشته نصب العین قرار دهند ما اگر به تمدن اعتقاد داریم راهش این نیست واگر به شرع پایبندیم باز راهش این نیست
کجای قانون آمده سلایق اجتماعی و...افراد در نحوه ارائه خدمات به آنها موثر باشد و شرع ما ظلم به کافر را هم مشروع نمی داند بخوانید نامه علی علیه السلام به مالک اشتر را در همین منابع دینی ما آمده از صفات دینداران است به دشمن خود ستم نمی کنند ما کجاییم و تئوری هایمان کجا !! این اداره خدماتش را گروگان قرار داده آن اداره ارایه خدمات را منوط کرده به شرایطی درواقع شرایط ملوک الطوایفی در روابط نهادها و ادارات اتفاق افتاده

۹۸/۵/۱۷ ۰۲:۵۴

جانا سخن از زبان ما میگویی!!

بی توجهی به حقوق مردم برایمان قابل هضم نیست اما در اکثر ادارات بدلیل دوستی و سلام و علیک و حتی نسبت فامیلی از برخورد با این افراد خودداری میکنیم.

در بعضی موارد شنیده میشود کارمند به مراجعه کننده میگوید دلم میخواهد اینطور کار کنم.باور کنید تحمل این وضعیت در آن لحظه بسیار درد آور است.

البته افراد با انصاف در ادارات شهرمان بسیارند که باید از آنها تجلیل شود بطور مثال مسئول بایگانی بیمه تامین اجتماعی کارمندان بانک رفاه و  تعاون و ثامن و مسئول خرابی تلفن منطقه چهارراه بالا و... که با سعه صدر پذیرای ارباب روجوع هستند.

البته بنده تصمیم گرفتم با افرادی که بنحو صحیح کار نمیکنند از طریق صحیح برخورد نمایم. در ادارات مختلف افرادی را به اصلاح امورشان سوق داده ایم.

جدیدا در دانشگاه آزاد موردی دیدم که رییس یک بخش با خانم همکار خود رفتار نامناسبی داشت که بسیار زننده و ناراحت کننده بود که تا پایان پیگیرشان خواهم بود.

ممنون بابت مطلب مفید.

به هر موضوعی ریز می نگریم متوجه میشویم در آن مورد هم دردمندیم!

۹۸/۵/۱۷ ۰۱:۲۵

بانک ها قلب اقتصاد هستند بانک ها باید در اختیار مردم و درخدمت آنها باشند نه ارباب مردم چون همه مجبورند کارهای مالی شان از طریق بانک انجام دهند برخی مسولان بانک و کارمندان آن هم وظایف ذاتی خود را فراموش کرده اعمال سلیقه می کنند
آن عزیزانی هم که بی تفاوت نشستند درمقابل باجه آن ها هم مقصرند چون حق همیشه دادنی نیست بلکه بعضی جاها گرفتنی است
ریس سابق بانک مرکزی بعد از مشکلات مالی که ازسوی برخی موسسات مالی به سپرده گذاران تحمیل شد عنوان کرد بانکها برای خود سعی می کنند شبکه سازی اجتماعی درست کنند و این اظهار نظر وی قابل تامل است !

اخبار روز