کد خبر: ۷۳۶۴۵
۴۸۴ بازدید
۱۲ دیدگاه

معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن میانه- اردبیل بازدید نمود

خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن میانه- اردبیل در فاز 1 و 2 واقع در شهرستان میانه به طول 38 کیلومتر بازدید نمود.
 مسیر راه آهن میانه- اردبیل به طول 175 کیلومتر، با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای مسافری و 120 کیلومتر برساعت برای باری، از ایستگاه زاویه در بخش کندوان میانه واقع در استان آذربایجان شرقی آغاز و به تدریج وارد منطقه کوهستانی می شود.
این پروژه با رعایت حریم دریاچه سد شهریار میانه از حاشیه محل سد عبور کرده و پس از طی مسیر به موازات رودخانه و دره قزل اوزن ادامه مسیرداده و در ادامه به سمت شهرستان اردبیل تغییر جهت داده و به موازات رودخانه سنگور چای از مناطق کوهستانی وارد مناطق تپه ماهور شده و پس از طی مسیر در کنار جاده اردبیل- مهماندوست وارد ایستگاه اردبیل می شود.
در محور فوق 8 ایستگاه شامل 2 ایستگاه تشکیلاتی مسافری به نام های سبز و اردبیل و 3 ایستگاه مسافری درجه 2 به نام های فیروزآباد و گنجگاه و مهماندوست و 3 ایستگاه بین راهی پیش بینی شده است.
این پروژه با کارفرمایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاهها با پیمانکاری شرکت جهاد نصر کرمانشاه و مهندسین مشاور تردد راه بعنوان مشاورین طرح به اجرا می رسد.
این پروژه با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و در سال جاری 900 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن تزریق شده است.
شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه، شیویاری نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس، رییس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی، معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ویژه میانه و مسئولین راه و شهرسازی و راه آهن میانه از حاضرین در این بازدید بودند.          

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۶/۳/۲۵ ۱۲:۱۵

واقعابایدبه حال مسولان تاسف خوردکه باوعده وقول مردم منطقه رونزدیک پانزده ساله چشم انتظارراه اهن وقطاری اونم بفرض حداکثر۱۶۰کیلومتربرساعت نگه داشتند,درحالی که دراروپاوامریکاواسیای شرقی ریل گذاری وقطارهای باسرعت۳۵۰کیلومتردرساعت عملیاتی میشه,شمافکرکن کمترازیکساعت ونیم ازمیانه به تهران برسی.

۹۶/۳/۲۵ ۱۱:۵۲

چرادیدگاه بنده نمایش داده نمیشود.

۹۶/۳/۲۵ ۱۱:۳۸

متاسفانه مطالعات اولیه دراواخردولت اصلاحات ووزارت مرحوم دادمان درمورداین طرح بخوبی انجام نگرفت,گذشته ازهزینه های بالای اجرای ان واینکه درمسیرساکنین کمتراز۵هزارنفربین دوشهرراپوشش میدهد,ووجودتعدادی ایستگاههای بی موردکه سرعت ان راکاهش میدهد,انچیزی که اهمیت فراوان داره امنیت جانی هموطنان دراین مسیره,واقعاسخترین وخطرناکترین مسیرریلی کشورخواهدبود.

۹۶/۳/۲۵ ۱۱:۰۴

مسیر خاکی میانه به فیروز آباد که به عنوان یک مسیر گردشگر پذیر مطرح است سالهای سال است که بدون تغییر چندانی به حال خود مانده است و ظاهرا تعطیلی هم ندارد. اگر این مسیر که بسیار از نظر عملیاتی ساده تر از راه آهن می باشد به سرانجام رسید آن وقت انتظار برای افتتاح راه اهن هم بیهوده نخواهد بود.

۹۶/۳/۲۵ ۱۱:۰۰

درسته این پروژه بیشتربه نفع اردبیله,ولی اگرازاونجاهم به کریدوربین المللی وصل بشه,یه پروژه بردبردهم خواهدبودمسلمااردبیل هم دوست نداره ریل تواونجامتوقف بشه.ازحق نگذریم میتونستندازسمت سراب,بستان ابادراه اهنوبکشند,بایدازظرفیت های میانه بعنوان چهارراه ریلی بیشترین استفاده روکرد.

۹۶/۳/۲۵ ۱۰:۳۰

چه عجب معاون وزیرونمایندگان ازسمت میانه ای این طرح هم بازدیدکردندهرچی مشکل درپیشرفت این پروژه ست ازسمت میانه ست,جالبه قراره امسال ۹۰کیلومترریل گذاری بشه اونم ازسمت اردبیل!

۹۶/۳/۲۵ ۱۰:۲۴

البته اعتبارمصوب درمجلس بگفته رییس کمسیون عمران درسالجاری برای این پروژه ۲۵۰میلیارده.که درصورت تخصیص صدرصدی ازطرف دولت طی چهارسال تکمیل میشه.ولی اونچیزی که مسلمه جدیت دولت دراعتباربخشی به این پروژه ست,که ممکنه تحت تاثیرقیمت نفت کمتریابیشترشه.

۹۶/۳/۲۵ ۱۰:۱۴

قبل سال 91 پروژه های بزرگی با جدیت تمام در حال اجرا بودند از جمله راه آهن میانه به تبریز ، میانه به اردبیل ، سد شهریار ، راه اصلی سد شهریار از مسیر روستای شهیدلو ، در کنار این پروژه ها خیلی از جوانان میانه مشغول بودند و بیکاری تا حدودی معنی نداشت یعنی اکثر جوانان مشغول بودند

۹۶/۳/۲۵ ۱۰:۰۹

ما هم دعا میکنیم این پروژه با جدیت اجرا بشود به دودلیل یک موجب اشتغال دوم ارتباطات و ابادانی منطقه میشود

۹۶/۳/۲۵ ۰۰:۴۵

عمرا اگر این راه آهن ساخته شود همه اش فرمایشی است.

اخبار روز