کد خبر: ۶۴۳۵۵
۱۶۷۱ بازدید
۳۸ دیدگاه (۳۶ تایید شده)

لزوم ایجاد قطار حومه ای در شهرستان میانه

۱۳۹۵/۶/۱۹
۱۰:۵۱

 

قطار یکی از ایمن ترین و مطمئن ترین وسایل نقلیه میباشد که تلفات ان درسال صفر میباشد یعنی در سی سال گذشته نشنیده ایم که قطار میانه تلفات داده و یا مسافران قطار کشته شده اند ولی طی این مدت فقط 2000 نفر در جاده های میانه کشته شدند و 20 هزار نفر زخمی که بعضا سطحی و بعضی ها حتی به معلولیت انجامیده است .که نشان میدهد این حمل ونقل امتحان خود را پس داده است .نکته بعدی مزیت این وسیله حمل و نقل ایمن قیمت بسیار پایین تر ان به اتوبوس است که مورد استقبال مردم است .

همگان مردم میانه به خطرناک بودن جاده های میانه واقف هستیم جاده های دوطرفه و مورد تردد کامیون که بسیار انرا خطرناک کرده است و هم بسیار پشت کاروانی از ماشین ها پشت کامیون ها بوده ایم در مورد چهار بانده شدن هم میدانیم با این وضع امید چندانی نیست از طرف استان و دولت و با این وضع پیگیری نمایندگان شهرستان این جاده های شهرستان تا مدت های مدید دوطرفه خواهد ماند

اما نکته ای که مورد غفلت ما میانه ای ها مانده است ما پنجاه سال است که حمل ونقل ایمن ریلی داریم درحالیکه استان های بزرگ کشور و حتی شهری مثل شیراز در همین دو سه سال صاحب قطار شدند

جدیدا سیستم حمل ونقلی به نام قطار حومه ای در تهران تبریز و اصفهان ایجاد شده که وظیفه انتقال مسافران شهرهای شهر های نزدیک مثل کرج هشتگرد و شهر قدس به تهران دارند و هم بسیار ارزان هستند و هم سریع که از ترافیک آزادراه های تهران اندکی کاسته است .تنها تفاوتی که این سیستم قطار حومه ای با مترو دارد مترو هر 20 دقیقه یک قطار به مقصد کرج میرود ولی این قطار فقط سه نوبت در روز حرکت دارد انهم   ساعت های 6 صبح 1 بعد از ظهر و شش بعد ازظهر تردد دارد که همزمان با پیک جابجایی کارگران کارمندان و دانشجویان میباشد 

درشهرستان میانه هم لزوم ایجاد قطار حومه ای به زنجان و تبریز نیاز مبرم هست با توجه به دانشجویان و مسافران و بیماران میانه ای زیادی  که به این دو شهر تردد دارند و رفت و امد روزانه با این شهر ها دارند و با این ضعیت جاده های شهرستان میانه لزوم احداث قطار حومه ای برای کاهش تلفات جاده ها و کاهش ترافیک جاده های شهرستان میانه بسیار الزامی میباشد

فعلا امکان ایجاد خط قطار حومه ای بین میانه با زنجان امکان پذیر میباشد بواسطه زمان بسیار کم و فاصله اندک  ولی ایجاد قطار حومه ای بین میانه با تبریز با توجه به قدیمی بودن خط اهن میانه تبریز و پیچ های تند امکان که امکان سیر با سرعت بالاتر از 50 نیست و از میانه تا تبریز با قطار  از خط اهن قدیمی میانه مراغه تبریز فقط 6 ساعت طول خواهد کشید که برابر زمان سیر قطار تهران تا میانه میباشد لذا تا افتتاح خط اهن جدید میانه تبریز فعلا قطار حومه ای میانه تبریز نمی تواند با اتوبوس رقابت کند و انتظاری  استقبال از ان نمیرود که باید منتظر افتتاح خط اهن دو خطه جدید میانه تبریز بود.

البته قطار حومه ای بناب به تبریز در حال افتتاح می باشد و پیشنهاد بنده ایجاد خط حومه ای آذربایجان میباشد . حال ایجاد قطار حومه ای بین میانه با زنجان موجب تحول اساسی خواهد شد که دانشجویان میانه ای استادان و حتی پزشکان متخصص و جراح  صبح با قطار حومه ای ایمن و بسیار سریع وارد شهر میانه میشوند و شب هم در ساعت شش به خانه خود برخواهند گشت که موجب میشود شهر میانه از حالت بن بست دربیاید قیمت بلیت قطار حومه ای بسیار کم است و قطار حومه ای تهران قم که هم مسافت با میانه زنجان میباشد فقط 4000 تومان هست که بسیار ارزانتر از اتوبوس میباشد و بسیار ایمن میباشد 

حال ما از فرماندار محترم و نمایندگان انتظار پیگیری ایجاد قطار حومه ای بین میانه و شهر های اطراف را داریم با توجه به خطرناکی جاده های میانه و عبور کامیون و مراجعان زیاد میانه ای ها به زنجان و تبریز این خط ایجادش بسیار الزامی میباشد و موجب رفاه مردم میانه خواهد بود که هزینه بسیار کمی برای ایجاد ان نیاز هست باتوجه به ندادن  بودجه مناسب برای بزرگراه های شهرستان از طرف دولت قطار حومه ای نبود انرا تاحدی جبران خواهد کرد

در اینده با افتتاح خط اهن میانه اردبیل میتوان انتظار ایجاد خط قطار حومه ای بین میانه و اردبیل بود که موجب افزایش رفت و امد و رونق هر دو شهر خواهد بود . ولزوم استفاده از این حمل و نقل در شهرستان میانه احساس میشود.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۵/۶/۲۲ ۱۶:۴۳

به نظر من این طرح دلیل بر این نمیشه که رانندگان کارشون تعطیل بشه احتیاج به اتوبوس همیشه بوده و هست

۹۵/۶/۲۲ ۱۶:۱۹

اگه اين موقعيت ريلى ميانه راهرشهرديگه اى داشت تاالان صدبارمدعى استان شدن ميکرد وهزاران استفاده متاسفانه ماداشته هامون را فراموش کرديم

۹۵/۶/۲۲ ۱۴:۵۲

اقا اینهمه خط میروید میانه تهران یا میانه قم فقط خط زنجان تبریز نیست، قرار نیست با قطار حومه میانه زنجان همه رانندگان اتوبوس بیکار شند .بعد بنظرم میانه به اتوبوس داخل شهری نیاز دارد و اتوبوس برای شهر نداریم حتی با کم شدن اتوبوس بین شهری و اغاز بکار قطار حومه ای راننده اتوبوس ها بیکار نمیشند بلکه از بین شهری به داخل شهر منتقل میشوند و هم نیاز داخل شهر رفع میشود یعنی بیکاری در کار نیست فقط باعث مهاجرت بین شغلی میشود و از حوزه ی بین شهری به داخل شهری منتقل میشوند حال سازمان اتوبوسرانی هم تشکیل شده

۹۵/۶/۲۲ ۱۳:۳۷

اگر بيست تا راننده اتوبوس بيکاربشه عوضش 50تاکارايجادميشه ميانه ايهاتوجاده هاديگه جانشون راازدست نميدن و...

۹۵/۶/۲۲ ۱۰:۲۶

ادم اینهمه منفعت طلب چند هزار نفر توی عذاب باشند تا وضع ده نفر خوب بماند!

۹۵/۶/۲۲ ۰۲:۳۶

این فکر بسیار عالی است.
بنده ۷ سال تو زنجان درس میخوندم ولی نبود چنین قطاری واقعا درد بود.
به امید روزی که این قطار افتتاح ګردد.

۹۵/۶/۲۲ ۰۰:۵۲

اقایان فقط با این طرح دادنشان میخواهند چندین راننده اتوبوس بیکار کنند که نان اور خانه هستند با بلیط 3000 تومان قطار حومه ای هیچکس دیگر سوار اتوبوس نمیشود همین الانش هم مسافر نیست ده سال پیش اتوبوس کم بود الان اکثریت مردم ماشین خریدند اتوبوس ها اکثرن خالی میگردند اینجور که پیش میره در ترمینال میانه باید گل گرفت بنظرم باید بلیط قطار حومه ای زنجان و تبریز اگر افتتاح شد مسئولان برای عدم ضرر اتوبوس ها که چند ده نفر اشتغال زایی دارند بلیط انرا باید هم قیمت اتوبوس بگذارند تا از اتوبوس استقبال باقی بماند مگر نه با بلیط 3000 تومان قطار حومه ای در میانه فقط بیست تا راننده کمک راننده شوفر بیکار میشوند شما حال مکانیکی ها حساب کن خط تهران هم ظرفیتش پر شده

۹۵/۶/۲۱ ۱۲:۴۹

باسلام فکربسیارخوبی است .خداکندکه بشودامنیت خاطا یعنی امیدبه زندگی و آرامش

۹۵/۶/۲۱ ۱۰:۲۵

بهترين خوبى که اين مسيرداردديگه ظرفيت قطارتهران بامسافرزنجان پرنميشه يکسره حتى ميتونه بدون توقف درزنجان تاتهران بره يه جورى سريعترميرسه وظرفيت براى تهران بيشترميشه

۹۵/۶/۲۱ ۰۷:۵۸

موافقم .... آقای فرماندار و مسئولین بسم الله ....
دوستان بهترین وسیله ریلی ، ریل باس ارم می باشد برای این مسیر که تولیدی شرکت ایریکو است..... ولی یه سری محدودیت هایی دارد با توجه به مسیر ریلی زنجان به میانه به لحاظ فنی ..... ولی بهترین وسیله با جابجایی حدود 336 نفر در روز که می تواند دو سره (دوبار در روز رفت و برگشت داشته باشد) البته به شرط تامین مسافر ............... از طرف یک کارشناس ریلی

۹۵/۶/۲۰ ۲۱:۵۹

تشکر از نکته ای گفتید هشتاد سال درست هست متشکر از شما

۹۵/۶/۲۰ ۲۱:۵۷

با سلام و تشکر ازشما جناب مهندس نایبی . قطار حومه ای موضوعی بوده که در وزارت راه شهرسازی تصویب شده و هدف اینه که شهر های کوچک اطراف کلانشهر ها مثل تبریز و زنجان که میانه ای ها به انجا رفت و امد دارند ترافیک جاده ای به ریل منتقل کنند هم مدیریت تلفات بشه و هم فشار جاده ها کم بشه که بناب به تبریز روی طرح اجرا هست مزیت قطار حومه ای مثلا میانه به زنجان اینه شخص با 4000 الی 3000 تومان به شهر مزبور میره وراه اندازی این خط باعث علاقه مندی زنجانی ها برای سفر بیشتر به میانه خواهد شد و حتی رغبت پزشکان هم افزایش میابد یا استادان دانشگاه چون کمترین هزینه و مطمئن هست خطر جاده های میانه نیست و همینطور رفت و امد میانه ای ها به زنجان اسان میشود هر قطار میتواند اندازه پنج اتوبوس مسافر ببرد و مطمئنا اتوبوس های زنجان جمع میشوند همینطور باعث رونق دو شهر میشود من پیشنهاد اجرای طرح بصورت ازمایشی دارم تا میزان استقبال دیده شود اگر زیاد بود قطار هابه سه الی چهار قطار هم توان رسیدن دارد . برای عضویت هم میخواهم بشوم ولی حضور فعالی ندارم ولی سیستم کاربر مهمان دوست دارم ادم بدون نگرانی از نمایندگان و فرماندار میتوان انتقاد کرد.و این بهترین مزیت سایت وزین شماست .

۹۵/۶/۲۰ ۲۱:۳۴

جناب محقق! مقاله تان را الآن موفق شدم بخوانم. ابتدا عرض کنم که عمر شبکه ریلی میانه 50 ساله نیست بلکه نزدیک به 80 سال دارد.

ضمناً اگر منظورتان از قطار حومه، استفاده از همین شبکه ریلی است، پس منظورتان این است که علاوه بر قطارهای روزانه به سمت تهران، یک قطار ویژه اختصاص دهند به میانه ـ زنجان که روزانه 1 تا 2 نوبت رفت و آمد کند. نمی دانم ظرفیت رفت و آمد مسافرین زنجان ـ میانه تا این حد هست که علاوه بر قطارهای فعلی، روزانه 300-200 نفر تردد کنند یا نه؟ ولی اگر هست، پیشنهاد نو و ابتکار خوبی است. بنده تا حالا به قطار محدود به مسیر میانه ـ زنجان فکر نکرده بودم. آفرین.

۹۵/۶/۲۰ ۲۱:۲۶

جناب محقق!

باسلام. اگر با عضویت این مقاله را درج می کردید، خودتان کامنتها را مدیریت می کردید. بنده برحسب اتفاق کامنتهای تأیید نشده تان را دیدم و تأیید کردم حتی کامنت خودتان را!

الآن هم 4 کامنت تأیید نشده باقی مانده که نمی دانم باید تأیید بکنم یا ویرایش کنم یا چه؟!

۹۵/۶/۲۰ ۲۰:۴۳

با تشکر از توضیح شما مطالب ارزنده ای بود که اعلام کردید این موضوع هوشمند سازی اتفاقا که گفتید با قطار حومه ای مرتبط بود چرا که باعث افزایش ظرفیت و امکان قطار حومه ای افزایش میابد

۹۵/۶/۲۰ ۱۵:۵۷

تا جایی که بنده مطلع هستم سیستم دو بلاکه تهران - میانه جزو طرح های اولویت دار راه آهن به شمار می رود و با افتتاح راه آهن میانه تبریز ظرفیت راه آهن شمال غرب و آذربایجان افزایش می یابد که این محور سهم بسیار عمده ای برای ترانزیت بار دارد (مطلع هستید که در طرح های ریلی اولویت با ترانزیت بار هست و مسافری در اولویت های بعدی راه آهن به شمار می آید مگر در مسیر های خاص و با شرایط خاص) اما متاسفانه علیرغم اولویت بالای این طرح، خیلی کند پیش می رود و آن قدر زمان بر هست که بعدها بشه در موردش صحبت کرد.

در مورد بخش سیگنالینگ و هوشمند سازی محور هم مسایل خیلی زیادی مطرح هست که همه منوط به اجرای سیستم دو بلاکه و تغییر ساختار سیستم موجود می باشد که شرکت Nippon Signal (سازنده ژاپنی تجهیزات فعلی که حدود 40 سال پیش راه اندازی شده) در حال مطالعه، طراحی و پیشنهاد سیستم هست ولی تا زمانی که پروژه دو بلاکه اتفاق نیافته این ها همه بی فایده است و کاری از پیش نمی ره. هر چند طرح های موقتی هم در حال اجرا ست که عملا مشکلی رو حل نمی کنه (مثل سیستم مثلا ATC ایرانی که مشابه اش در محور مشهد اجرا شده) در محور مشهد هم خیانت اون سیستم بسیار بیشتر از کارایی فعلی آن است. کاش سیستم ATC مدرنی اجرا می شد که هم هزینه تمام شده اش از سیستم فعلی اجرا شده کمتر بود و هم ایمنی رو در حد قابل قبولی افزایش می داد و هم یک سیستم ATC به معنای واقعی داشتیم. همین بازی به نحو دیگه ای تو محور آذربایجان، یزد و چند ناحیه دیگه راه آهن هم می خوان اجرا کنن که عملا در سطح بالایی کارایی نداره و مشکلی رو پیش حل نمی کنه. 

 

بحث به درازا کشید موضوع قطار حومه ای بود ببخشید 

۹۵/۶/۲۰ ۱۵:۰۲

شرکت قطار حومه ای در ایران تشکیل شده و باید میانه هم به ان بپیوندد

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران:
شرکت قطارهای حومه ای در کشور تشکیل می شود
مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : شرکت قطارهای حومه ای قرار است زیر نظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران تشکیل و نسبت به جابه جایی مسافران حومه ای در اطراف شهرهای بزرگ اقدام کند.
ایران اکونومیست -
ایران اکونومیست - محسن پورسید آقایی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم امضای قرارداد خرید سه هزار دستگاه واگن مسافری و باری افزود: قیمت بلیت قطارهای حومه ای باید ارزان باشد تا مردم بتوانند با استفاده از این قطارها در حومه شهرهای بزرگ جا به جا شوند.

وی افزود: مراحل قانونی تشکیل این شرکت در دست اقدام است تا پس از اخذ مجوزهای قانونی زیر نظر راه آهن جمهوری اسلامی خدمات حومه ای خود را به مسافران ارایه کند.

۹۵/۶/۲۰ ۱۴:۲۵

با سلام جناب اقایاری دوست و همشهری عزیز تشکر.
نکته همین جاست قطار حومه ای مزیتش حرکت در زمان پیک صبح و بعد از ظهر همزمان وقت باز و بسته شدن ادارات دانشگاه بیمارستان هاست که استقبال مسافران زیاد باشد و در زمان دیگر هم مسافر نداره مثلا ساعت 3 بعد از ظهر دیگر میانه ای به زنجان نمی رود معمولا صبح میروند کار اداره یا بیمارستان دانشگاه انجام بدهد و ظهر یا بعد از ظهر بر میگردند
اما در مورد خط اهن زنجان میانه در الویت دوم دو خطه شدن هست سال اینده بعد از دو خطه شدن قزوین تا زنجان بعد ان دو خطه شدن زنجان تا میانه در دستور مطالعه و بودجه هست اما بعلت کوهستانی و ساخت تونل و پل های دوقلو و تعریض تونل ها فعلا الویت از تهران تا زنجان و میانه تا بستان ایاد هست متاسفانه زنجان تا میانه دیر تر دو خطه خواهد شد و این مشکل هم با دو خطه شدن و هوشمند سازی حل خواهد شد. و قطار حومه ای میانه زنجان عملیاتی خواهد شد .در مورد ترکمنچای هم خبر دارم از میانه تا ترکمنچای زیر سازی شده و منتظر فقط ریل هست و زمستان از میانه تا ترکمنچای دو خطه ریل گذاری تمام خواهد شد و این راه اهن تمام شده هست و بنظرم پیشنهاد همشهری ترکمنچایی هم خوب بود .
این دو خطه شدن و حتی سه خطه شدن راه اهن زنجان میانه باید پیگیری شود چرا که با افتتاح راه اهن ارومیه و اردبیل و بستان اباد این خط بسیار شلوغ خواهد شد .با سیستم بلاک بندی و atc و تراک بندی میتوان مشکل ترافیک حل کرد و قطارها با بیشترین سرعت و کمترین فاصله ازیکدیگر بصورت کاروانی بوسیله کامپیوتر تا مقصد بروندو تاخیر ها کم شود این روش در راه آهن مشهد استفاده شد و ترافیک بسیار کاهش داد

۹۵/۶/۲۰ ۱۰:۰۴

دوست عزیز و قدیمی 

جناب آقای محقق

در مورد ایمنی سیر و حرکت قطار در ایران با شما چندان موافق نیستم اما در اینکه ایمنی بالاتری در وضعیت فعلی به نسبت جاده دارد کاملا موافقم.

پیشنهاد قطار حومه ای پیشنهاد ارزنده ای است و استفاده از ظرفیت موجود ریلی به نفع همه است. اما ملاحظات عملی هم در این بین بایستی لحاظ شود. سیستم فعلی یک بلاکه (تک خطه) می باشد و براساس ایمنی سیر و حرکت جهت اعزام قطار از ایستگاه مبدا ناگزیر قطار قبلی بایستی به ایستگاه بعدی (که معمولا 20 کیلومتر با ایستگاه قبلی فاصله دارد) برسد و در این بین تلاقی ها و تاخیر های فراوانی رخ می دهد که گلایه های مسافران از تاخیرهای مکرر و افزایش زمان سیر به دلیل اضافه شدن بی دلیل قطارهای مسافری به محور و عدم برنامه ریزی و زمان بندی مناسب است. از محور فعلی قطارهای باری هم تردد می کنند. در تایم صبح گاهی که قطارهای متعددی از میانه به سمت زنجان در حال حرکتند (و بالعکس) امکان گنجاندن قطار جدیدی به نام محلی باعث تاخیر های مکرر و کلافه کننده ای در مسیر می شود. اما در مورد تایم ظهر و بعد از ظهر (قبل از شروع پیک قطارهای مسافری) پیشنهاد ارزنده ای است به شرطی که در زمان مناسب و کم ترافیکی اتفاق بیافتد. که شاید در این صورت هدفی را که شما بیان فرمودید را محقق نکند.  

۹۵/۶/۲۰ ۰۹:۵۳

دوست عزیز

این پیشنهاد شما در صورتی محقق خواهد شد که راه آهن میانه به تبریز افتتاح شود. در غیر این صورت طرح چنین پیشنهادی جنبه عملی ندارد. پیشنهاد آقای محقق استفاده از ظرفیت فعلی ریلی است

۹۵/۶/۲۰ ۰۹:۵۰

هر دو نیاز هست و من خودم هم مدافع سرسخت بزرگراه سرچم میانه هستم و هر دو مثل اب و غذا میمانند نمیشه گفت یکی شان بی اهمیته اما این نکته فراموش نکنیم خط اهن میانه یک پروژه ملی هست و شروع شده و اصلا به ما کار ندارند تا قزوین امسال دو خطه و 409 میلیارد هم برای راه اهن قزوین تا زنجان درامده دوخطه شود و میانه تا بستان اباد هم که دو خطه بوده اساس ساختش . و این مشکلی نیست ما پیگیر نباشیم اردبیل ارومیه تبریز برای ان پیگیر هستند ولی بزرگراه سرچم میانه یک پروژه استانی هست و مانده به تبریز خوشش بیاد پول میدهد نیاد مثل این ده سال میخوابوند و باید دنبال ملی کردن این پروژه بزرگراه بود .ولی ما از همین قطار باید ظرفیتش استفاده کنیم الان قطار حومه ای ابهر زنجان و تاکستان قزوین در حال مطالعه هست در وزارت راه شهرسازی و شرکت قطارهای حومه ای تشکیل شده و چرا میانه هم جزو طرح نباشد؟

۹۵/۶/۲۰ ۰۹:۱۰

وقتی از همین خط راه آهن که برای قطار میباشد استفاده کامل و اصولی نمیشود و قطاری که 10سال پیش مسیر میانه به تهران رو 5 ساعته طی میکرد الان بعد از 10 سال به جای 5 ساعت حداقل 6ساعته این مسیر رو طی میکنه.

علتش هم اینه که ظرفیت خط رو افزایش ندادن ولی به جاش تا میتونستن قطار چپوندن تو این خط.

وقتی این مشکل هست دیگه چه انتظاری داری

یا همین قطار میانه به تهران . خوب یادتونه چندین و چند سال باعث اذیت و آزار همشریان شده بود آنهم به علت خرابیهای مکرر در آخر سر هم عوض کردن و به جای قطار پردیس قطار نگین رو آوردن که این باز بهتر از پردیسه

البته لازم به ذکر میباشد که قطار پردیس رو به خاطر اعتراض چندین و چند باره همشریان عوض نکردند. نخیر

به خاطر جیب خودشون عوض کردند . چون از بس خراب میشد مجبور بودن همیشه به مسافران جریمه پرداخت کنند. برای همینه که میگم همچین انتظاری در حال حاضر به نظر من بی فایدس

پس در نتیجه فعلا 4بانده کردن میانه به سرچمو بچسبیم بهتره

یا حق

۹۵/۶/۲۰ ۰۹:۰۹

ربطش اینه که وقتی از همین خط راه آهن که برای قطار میباشد استفاده کامل و اصولی نمیشود و قطاری که 10سال پیش مسیر میانه به تهران رو 5 ساعته طی میکرد الان بعد از 10 سال به جای 5 ساعت حداقل 6ساعته این مسیر رو طی میکنه.

علتش هم اینه که ظرفیت خط رو افزایش ندادن ولی به جاش تا میتونستن قطار چپوندن تو این خط.

وقتی این مشکل هست دیگه چه انتظاری داری

یا همین قطار میانه به تهران . خوب یادتونه چندین و چند سال باعث اذیت و آزار همشریان شده بود آنهم به علت خرابیهای مکرر در آخر سر هم عوض کردن و به جای قطار پردیس قطار نگین رو آوردن که این باز بهتر از پردیسه

البته لازم به ذکر میباشد که قطار پردیس رو به خاطر اعتراض چندین و چند باره همشریان عوض نکردند. نخیر

به خاطر جیب خودشون عوض کردند . چون از بس خراب میشد مجبور بودن همیشه به مسافران جریمه پرداخت کنند. برای همینه که میگم همچین انتظاری در حال حاضر به نظر من بی فایدس

پس در نتیجه فعلا 4بانده کردن میانه به سرچمو بچسبیم بهتره

یا حق

۹۵/۶/۲۰ ۰۰:۴۵

انگار که شما اشتباه یا برعکس خوردید چون بحثی از انتخابات نیست خداوند دشمنان و بدخواهان آذربایجان و میانه را لعنت و خوار نگه دارد که چشم پیشرفت انرا ندارند

۹۵/۶/۲۰ ۰۰:۳۱

برادر عزیز موضوع ما اصلا انتخابات نیست و نه کاری داریم و نه خوشمان می اید و نه دوست داریم .من هم و غم من حل مشکلات شهرستان میانه در حوزه راه بوده چون عزیزان اشنایان و همشهریان خود را توی همین جاده ها ازدست داده ایم
بنی ادم اعضای یکدیگرند که در افرینش زیک گوهرند تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید اسمت را گذارند ادمی
و میگویم من خودم در بالا شهر تهران ساکن هستم و در سال سه چهار ماه در میانه هستم و مطمئنا بهترین امکانات زیر ساختی داریم بانک بیمارستان دانشگاه ایستگاه مترو بی آرتی توی شعاع دویست متری داریم ولی نمی تونم ببینیم وطنمان خراب باشد و ما در اسایش باشیم دوست داریم هر امکاناتی که در تهران هست در میانه باشد ایا این بد هست ؟ این امال ارزوی همه میانه ای های مهاجر در کل کشور من جمله تهران هست .
اگر هر میانه ای بیاید و در حوزه خود بیاد مشکلات شهرستان حل کند الان وضع اینگونه نبود. ولی پیشنهاد دارم جناب ناصر شما شرکت کنید .
و ادعایی ندارم ولی اینو بگم خود فامیل های من یک میلیارد در ساخت خانه در میانه سرمایه گذاری کردند و بالتبع اون فقط چند صد شغل ایجاد کردند . ادعایی در سیاست هم نداریم ولی یکروز میانه متحول خواهد شد چون مردم میانه قایل به عقب ماندگی زیرساختی خود شدند اگرما مردم نخواهیم هیچ وقت مسئولان بدون گفتن مردم پیشاپیش مشکلات انها را حل نخواهند کرد

۹۵/۶/۱۹ ۲۲:۲۵

در انتخابات آینده حتما شرکت کنید و قرصاتون را سر وقت بخورید

۹۵/۶/۱۹ ۲۲:۱۲

چه ربطی به هم دارد؟ به نظر شما وجود هر دو ناقض هم اند؟

۹۵/۶/۱۹ ۲۱:۵۳

من با یکی از این نمایندگان صحبت می کردم اصلا واقف به مشکل شهرستان نیستند چه رسد داشتن برنامه .ناراحتم که بگم میانه این چهار سال را باخته

۹۵/۶/۱۹ ۲۰:۴۹

پیشنهاد بسیار خوب و قابل اجراست.
فقط پیگیری خودمان باعث اجرای آن میشود نه خواب همیشگی مسولانمان.
با تشکر

۹۵/۶/۱۹ ۲۰:۳۵

این مشکلی نیست قرار نیست پولی خرج شود فقط درخواست قطار از شرکت رجا میشود تا خط اماده شود .توی خارج زباله هم به پول تبدیل میکنند ما این خط اهن داریم بجز استفاده برای سفر به تهران و مشهد میشود برای سفرهای حومه ای هم از ان استفاده کرد

۹۵/۶/۱۹ ۱۹:۳۱

با سلام همشهری عزیز .قطار حومه ای زیرساختی نمی خواهد و از همین خط اهن استفاده میکنند تنها یک قطار میخواهد برای ایجاد خط و درخواست گرفتن قطار از شرکت راه اهن برای ایجا خط حومه ای میباشد یعنی خط استفاده از همین خط معمولی است .خط بناب تبریز هم از همین خط اهن معمولی تا تبریز استفاده میشود در اصل چون امکان ساخت و هزینه مترو برای شهر های کوچک نیست و توجیه اقتصادی ندارد در جهان و ایران برای شهرهای کوچک با استفاده از همین ظرفیت خط اهن استفاده کرده و قطار حومه ای را ایجاد کردند تا رفع نیازهای محلی و استانی انجام شود مثلا میانه به زنجان و میانه به تبریز در روز حرکت یک تا دو قطار در سه الی چهار نوبت زمانی که پیک زمان ادارات و دانشجویان کافی است .
در مورد بزرگراه سرچم میانه هم به همت مردم نمایندگان و فرماندار مانده تا بودجه گرفته افتتاح شود .اما نمایندگان تاکنون علاقه ای نشان از رفع این مشکل نشان ندادند
. علت طرح قطار حومه ای هم این بود که ما خط اهن داریم و لی از ان استفاده نمیکنیم و از ظرفیت انتقال مسافر در حد استانی استفاده ای نبردیم و این یک نوع ضرر هست چند هزار میلیارد خرج ساخت خط اهن شده ولی از ظرفیت های زیاد ان استفاده به امر مطلوب و زیاد ان نکردیم و ایجاد نشده و حیف هست کمال استفاده نکنیم بعد مطمئنا با بلیط 4 هزار تومانی اتوبوس زنجان تبریز و حتی در اینده اردبیل از دور خارج خواهد شد و همشهریان با امنیت و کم ترین هزینه سیر خواهند کرد

۹۵/۶/۱۹ ۱۸:۱۴

ای بابا هنوزم که هنوزم تو کار چهار بانده کرده میانه سرچم گیر کردیم

چه برسه قطار حومه ای

۹۵/۶/۱۹ ۱۸:۱۲

مشکلات زیادی داره میانه
اون ها حل شدن ?
اول بذار اونا حل بشن بعد مشکل جدید اضافه کنید

۹۵/۶/۱۹ ۱۷:۳۰

ولی تیکه با حالی بود جناب محقق گفتید (با این وضع پیگیری نمایندگان ) این جاده تا مدت های مدید دوطرفه وخطرناک خواهد ماند .والا ما هر روز داریم بیانیه نمایندگان و مجمع نمایندگان اردبیل در مورد راه اهن میانه اردبیل میبینیم و یا جناب پزشکیان و سایر نماینده های تبریز در مورد افتتاح راه اهن میانه تبریز و یا ازادراه مرند بازرگان میبینیم طوری که نورزاد از ترسش امد حضوری بازدید کرد . انگار اردبیل و تبریز توی بیانیه دادن رقابت دارند حتی استانداران دو استان
ولی از نمایندگان میانه تابحال یک جیک در نیامده و اصلا یک سخنرانی و بیانیه در مورد مشکلات شهرستان میانه صادر نشده .قبول کنید در انتخاب نمایندگان شهرستان میانه همگی مردم اشتباه کردیم و این افراد توانایی تغییر تحولی را ندارند و بیشتر در مجلس تماشاگر هستند کاش که علم غیب داشتیم و زمان به عقب برمیگشت و مردم انتخابشان تصصیح میکردند

۹۵/۶/۱۹ ۱۶:۵۰

میتوان خط حومه ای را ترکمنچای -میانه-کلوچه خالصه شهرک صنعتی 2- زنجان کرد چرا که باعث خواهد شد کل شهرستان از قطار حومه ای استفاده کنند.اینگونه مناطق صنعتی هم کارگرانش بدون دغدغه ترافیک و سریع و ایمن میرسند

۹۵/۶/۱۹ ۱۶:۲۷

فکر خوبیست

اخبار روز