کد خبر: ۶۴۷۶۲
۷۷۲ بازدید
۷ دیدگاه

میانه شهری دارای سازمان اتوبوسرانی ولی بدون اتوبوس!!

۹۵/۶/۲۸
۱۴:۰۶

با گسترش شهر ها نیاز به احداث خیابان ها عریض تر و بلوار ها احساس شد با وقوع انقلاب صنعتی و اختراع ماشین بدست مرسدس بنز و ایجاد تولید انبوه و ارزان ماشین به دست هنری فورد استفاده از وسایل نقلیه بطور فزاینده افزایش یافت بطوری که خیابان ها دیگر گنجایش این حجم ماشین نداشتند . و حتی با ساختن خیابان ها ،بلوارها ،بزرگراه ها ، دو سه طبقه کردن بزرگراه ها باز ترافیک مشکلش حل نشد در نتیجه کارشناسان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را برای حل مشکلات ترافیک و الودگی هوا پیشنهاد کردند.

در شهر میانه اتفاق جالبی که افتاده سازمان اتوبوسرانی تشکیل شده ولی جالب اتوبوس نیست! که این مشکلات بسیار ایجاد کرده است .حال البته اتوبوس در کل شهر میانه کارایی بعلت خیابان های تنگ و کم عرض ندارد و باید مینی بوس و ون ها نقش مکمل حمل و نقل عمومی را در میانه ایفا کنند.و به اتوبوس و مینی بوس و ون هر سه نیاز هستند .حال مشکل ترافیک میانه و هزینه های زیادی که شهروندان میانه ای به مسافربر های شخصی میدهند لزوم وارد و ایجاد کردن خطوط اتوبوس و مینی بوس و ون در شهر میانه بسیار احساس میشود

اتوبوس ها میتوانند شهرک های اقماری میانه و در داخل بلوار زینبیه فعالیت کنند و خط مینی بوس و ون هم در بازار سرپوشیده میانه و دیگر مراکز مهم شهر خدمات رسانی کنند که قابلیت حرکت و خدمات رسانی دارند

شهرداری میانه  تلاش جدی برای حل این مشکل نکرده است وهمینطور وزارت کشور بعنوان متولی کمک به ایجادحمل و نقل عمومی در شهر های کوچک هشت سال هست هیچ اتوبوس و مینی بوسی را تحویل نداده است که نمایندگان باید پیگیر این قضیه از طریق فرماندار و وزارت کشور باشند .

مزایای اتوبوس برای شهر میانه عبارت است

1_ کاهش هزینه مادی بطور محسوس حمل ونقل برای میانه ای ها

2_ کاهش ترافیک و کم شدن مسافر بر ها و ماشین های تک سرنشین

3_ احساس امنیت بیشتر بانوان در اتوبوس در مقایسه با ماشین های شخصی و تاکسی ها که ناهنجاری ها کاهش میابد

4_کم شدن الودگی هوا

5_ افزایش میل به گردشگری مسافران و خود میانه ای ها  بعلت کاهش هزینه ها و رونق بیشتر بازار و خرید فروش

حال شهرداری میانه بعنوان منولی حداقل بایید تلاش پیگیری و تامین بخش پولی و جذب سرمایه گذار برای ایجاد خط اتوبوس و مینی بوس کند .شهری به بزرگی تهران شهرداری فقط 80 درصد بودجه را بعهده میگیرد ولی در میانه شهردا ی میانه به اندازه 20 درصد هم تلاش نکرده و یا به دنبال راه های جذب سرمایه گذار نبوده است

شما در کلانشهری مثل تهران که هزینه ها بسیار بالاست اتوبوس طی 40 کیلومتر فقط 800 تومان خرج میکند ولی در شهر میانه که اکثرا از اقشار ضعیف و متوسط روبه پایین جامعه هستند برای طی 40 کیلومتر فقط باید 30 هزار تومان پول دربستی بدهند!! شهرهای های هم رده میانه مانند مراغه مرند و بناب و حتی هشترود دارای اتوبوس هستند ولی میانه بعنوان یکی از شهر های بزرگ استان فاقد حمل و نقل عمومی میباشد.حال سازمان اتوبوسرانی میانه بدون وجود اتوبوس کمی خنده دار و بی معنی است که انگار وجود ندارد و لزوم پیگیری سازمان مربوطه بعنوان متولی مستقیم هست 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۵/۶/۲۹ ۰۹:۴۷

اتوبوس نیاد بهتره چون بیست تا مسافر بر به خاطر هر اتوبوس بیکار میشند

۹۵/۶/۲۹ ۰۸:۵۵

آخه به نظرشمامیانه کجاش درسته اتوبوسرانیشم درست باشه؟ اون وضع آب گلنگدروانتهایی شهرک ولیعصر.اون وضع آسفالت کوچه های انتهای شهروک ولیعصرومهدیه که بارون خرابترش کرد.مسولین بجای اینکه بیارن پول بخورن بیارن به این کارابرسن والامفت خوریم حدی دارد

۹۵/۶/۲۸ ۲۳:۰۶

عذر میخوام من رو کامل نخونده بودم ۱۰۰ با یادداشت جنابعالی موافقم.ممنون آقای کیوان

۹۵/۶/۲۸ ۲۳:۰۳

تو خیابونهای میانه تاکسی به زور جا میشه ....حالا اتوبوس رو کجای دلمون بذاریم . همشهریان عزیزم شهرمون خیلی عقب افتاده تر از شهرستان هایی هست که شرکت واحد دارند. مثلا ما الان از شهر بن بست مراغه ۲۰۰ سال عقبیم. خیالاتی نباشیم!!

۹۵/۶/۲۸ ۲۱:۵۳

این امتیاز اتوبوسرانی توسط نماینده مجلس از وزارت کشور به میانه داده شد ولی آقایون نمی خواهند میانه اتوبوس داشته باشد مس ترسم این مقاله شما بهانه ای شود برای لغو این امتیاز مانند لغو امتیاز بانک سرمایه و بانک صنعت و معدن و...

۹۵/۶/۲۸ ۲۱:۴۷

هیچ کس در اینمورد پاسخگو نیست دلیل عمده آن داشتن تاکسی بعضی از کارمندان شهرداری است که نمی گذارند اتوبوس به میانه بیاید و حتی این افراد تبلیغات گسترده ای کرده اند که خیابانهای شهر کوچک است و کشش اتوبوس را ندارد

۹۵/۶/۲۸ ۲۰:۳۷

... خیابانهای میانه مینی بوسش هم به زور جا می گیرد چه برسد به اتوبوس .

اخبار روز