کد خبر: ۶۸۴۵۹
۹۶۶ بازدید
۳۵ دیدگاه

جوابیه روابط عمومی شهرداری میانه به مطلب ((چرا میانه اتوبوس شهری ندارد؟!))

جوابیه روابط عمومی شهرداری میانه به مطلب ((چرا میانه اتوبوس شهری ندارد؟!))

با سلام و احترام به کاربران محترم سایت صدای میانه، در پاسخ به مطلب منتشره در سایت وزین صدای میانه با عنوان ((چرا میانه اتوبوس شهری ندارد؟!)) مسئول محترم سازمان اتوبوسرانی شهر میانه و حومه در گفتگو با مسئول روابط عمومی شهرداری میانه به بیان علل و عوامل عدم راه اندازی اتوبوسرانی در شهر میانه و حومه پرداختند که ماحصل این گفتگو به استحضار مردم شریف و کاربران محترم سایت صدای میانه می رسد:

آقای مهندس واحدی مدیرعامل محترم اتوبوسرانی میانه در توضیح وضعیت سازمان مذکور و اینکه چرا در حال حاضر پس از گذشت چندین سال از تاسیس این سازمان هنوز هیچ اتوبوسی وارد چرخه حمل مسافر درون شهری میانه و حومه نشده است بیان داشت: مزایا و محاسن راه اندازی سیستم حمل و نقل عمومی درون شهری و استفاده از وسایط جابجایی انبوه مسافر نظیر اتوبوس و مینی بوس و در مقیاس های بالاتر قطار شهری و نظایر آن بر کسی پوشیده نیست و اصولا در تعاریف مرسوم از مفهوم توسعه پایدار شهری سیستم حمل و نقل عمومی از اجزای بنیادین مورد توجه و تاکید عالمان مدیریت شهری می باشد.

اما اینکه چرا در میانه این اصل بدیهی جامه عمل نپوشیده و با وجود سازمانی به این نام هنوز هیچ اتوبوسی در خیابان های میانه مشاهده نمی شود دلایل متعددی دارد که به طور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سیاست تاسیس سازمان های اتوبوسرانی در شهرهای زیر دویست هزار نفر در کشور تغییر یافته و هم اکنون وزارت کشور در حال تغییر اساسنامه های این سازمان ها و تبدیل آن ها به سازمان مدیریت حمل و نقل درون شهری است و در این راستا سازمان اتوبوسرانی میانه نیز اساسنامه خود را تغییر داده و برای تصویب به وزارت کشور ارائه نموده است.
  2. در زمانی که شهرداری میانه پیگیر تاسیس سازمان اتوبوسرانی میانه بود دولت 82 و نیم درصد هزینه خرید و تجهیز اتوبوس های شهری را پرداخت می نمود و تنها 17 و نیم درصد هزینه ها را شهرداری ها تامین می کردند که متاسفانه تا تکمیل پروسه تاسیس سازمان اتوبوسرانی میانه شرایط اقتصادی کشور رو به وخامت گذاشت به طوریکه بسیاری از یارانه های دولت به شهرداری ها قطع گردید و از زمان تشکیل سازمان اتوبوسرانی میانه پرداخت یارانه بخش حمل و نقل عمومی نیز از سوی دولت به شهرداری ها متوقف شده است و اگر فرض کنیم برای راه اندازی اتوبوسرانی میانه و حومه حداقل 10 اتوبوس خریداری شود با احتساب قیمت متوسط هر اتوبوس بر مبنای 600 الی 700 میلیون تومان قریب به 6 الی 7 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با توجه به بودجه و درآمد فعلی شهرداری میانه و اولویت های عمران شهری امکان چنین سرمایه گذاری برای شهرداری میانه مقدور نمی باشد.
  3. گذشته از هزینه بالای خرید و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی شهری راه اندازی و اداره این سیستم در شهر کوچکی مثل میانه که جمعیت ساکن در آن به زحمت به یکصد هزار نفر می رسد از لحاظ اقتصادی نیز صرفه و توجیه پذیری لازم را ندارد و از آنجا که برای این کار الزاماً باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده شود پیداست که این فعالیت جذابیت لازم و کافی برای هدایت سرمایه های اشخاص و فعالان صنعت حمل و نقل به این سمت را نخواهد داشت و حتی اگر جمعیت ساکن در شهرها و روستاهای واقع در حومه شهر میانه را (که مطابق قانون می تواند تحت پوشش سیستم حمل مسافر شهر میانه قرار گیرد) به این تعداد جمعیت اضافه کنیم باز هم ظرفیت لازم را ایجاد نمی کند.
  4. کوتاهی مسیرهای مسافرت درون شهری در میانه و پایین بودن هزینه جابجایی مسافر در سطح شهر میانه به وسیله تاکسی های خطی و تلفنی گویای این واقعیت است که سیستم اتوبوسرانی از جذابیت و سودمندی ترغیب کننده برای مسافران نیز برخوردار نخواهد بود زیرا زمانی که یک شهروند بدون انتظار در ایستگاه اتوبوس و با سرعت و سهولت و هزینه 400 الی 600 تومانی می تواند در شهر جابجا شود رغبتی برای استفاده از اتوبوس نخواهد داشت چرا که امروزه دولت یارانه های حمل و نقل درون شهری را پرداخت نمی کند و به ناچار باید کرایه های واقعی را تماماً از خود مردم دریافت کرد که در این صورت فرق چندانی بین کرایه تاکسی و اتوبوس نخواهد بود و مردم بیشتر خودروهای سواری را برای مسافرت درون شهری ترجیح خواهند داد.
  5. فراهم نبودن زیرساخت های ترافیکی و محدودیت های موجود در شبکه ارتباطی و معابر و میادین شهری و فقدان فضاهای مورد نیاز برای ایجاد پارک سوار و ایستگاه های مورد نیاز در نقاط مقصد در هسته مرکزی شهر از دیگر عوامل مشکل زا در برقراری سیستم اتوبوسرانی در شهر میانه می باشد. مثلا مسافری که از روستای حسن آباد (گلنگدر) عازم بازار اصلی است اگر در میدان بسیج (مقابل دارایی) از اتوبوس پیاده شود از این امر راضی نخواهد بود و انتظار دارد حتماً در چهار راه آیت الله طالقانی و یا هر نقطه دیگر که نزدیکی بیشتری به بازار دارد پیاده شود تا کمترین نیاز به پیاده روی تا مقصد نهایی داشته باشد.

با تمام این اوصاف عقیده مسئولان مدیریت شهری میانه و در رأس آن شهردار محترم و اعضای محترم شورای اسلامی شهر بر این است که برای حل مشکلات ترافیکی شهر و راحتی و آسایش مردم و بخصوص خانواده های کم درآمد ساکن در محلات حاشیه شهر و شهرک های تازه تاسیس و کاهش حجم ترافیک در خیابان های تنگ و باریک شهر میانه و کاستن از اثرات مخرب زیست محیطی استفاده از خودروهای شخصی، لاجرم باید ناوگان مناسب حمل و نقل عمومی درون شهری راه اندازی شود و این جزو حقوق مسلم شهروندان محترم میانه می باشد و سعی ما به عنوان خادم مردم در سازمان اتوبوسرانی بر این است که با تصویب اساسنامه سازمان مدیریت حمل و نقل عمومی شهر میانه اقدامات لازم برای تقویت خطوط مینی بوسرانی و استفاده از خودروهای با ظرفیت متوسط در جابجایی مسافر را در اولویت فعالیت خود قرار دهیم.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۵/۱۰/۱۲ ۱۲:۰۰

نخير بنده تاكسي ندارم شما كه ميخاي زودتر وبا امنيتتر برسي بايد پول خرج كني نشنيدي ميگن لوتيگري خرج داره

۹۵/۱۰/۱۱ ۱۶:۴۶

معلومه خودتان تاکسی دارید! شاید خانم خانه دار و یا نوجوان عجله کاری ندارم میخواهد 20 دقیقه دیر تر برسد ولی با کرایه کمتر و امنیت بیشتر ،

۹۵/۱۰/۱۱ ۱۵:۲۲

چرا ما هیچ وقت نگفتیم ما فلان امتیاز راداریم باید منطقه ویژه اقتصادی شویم کدام شهر ایران این موقعیت جغرافیایی رادارد کدام شهر ایران چهارراه ریلی میباشد مسولین باید پاسخگو باشند چرا میانه منطقه ویژه اقتصادی نیست هیچکدام از شهرهای منطقه ویژه اقتصادی در موقعیت میانه نیست چرا میانه منطقه ویژه اقتصادی نیست چرا اداره گمرک نداره چرا اداره میراث فرهنگی نداره آیا آثار باستانی ما کم هست مشکل کجاست آقای فرماندار پاسخ گویند هرچند همیشه در حسرت ماندیم دفتر روابط عمومی فرمانداری پاسخگو باشد جز یکبار

۹۵/۱۰/۱۱ ۱۲:۵۲

جناب نايبي بسيار عالي فرموديد همين مياناليها حوصله ندارند تا چراغ قرمز كاملآ سبز شود تا ماشين جلويي حركت كند دو سه ثانيه مونده فوري بوق ميزنن در ضمن تو ميانه تو همين تاكسي كه چهار نفر سوار ميكنه طرف انتظار داره تا خودش سوار شد تاكسي حركت كنه فكر اينو نميكنه كه راننده اگه تو مسير مسافر نباشه بايد خالي بره اونوقت شما حساب كن اين ملت منتظر ميشه تا خط واحد پر بشه عمرآ در ضمن تو ميانه هر كي منتظر خط واحد بشه يا سوار خط واحد بشه مسخره اش ميكنن و ميگن گدا گشنه است و حساب كرايه تاكسي رو ميكنه حالا اينا جداي بحث ترافيك وخيابوناست

۹۵/۱۰/۱۰ ۲۳:۳۱

همچنان اعتقاد دارم پیش از چنین اقدام اشتباهی، 10 ون خصوصی (نه دولتی) به خطوط تاکسی ها اضافه کنند که کرایه اش 25% کمتر از تاکسی ها است. ببینید آیا استقبال خواهد شد؟ اگر استقبال شد از بی.آر.تی های 80 نفره استفاده کنید.

۱قای نایبی خودت شوخی رو شروع کردی ها مسخره نکن ون دهات هم سوار نمیشن

۹۵/۱۰/۱۰ ۲۳:۲۳

اقای نایبی تو که میانه نیستی لا اقل بزار پوزش و بدیم در ثانی اگه بیاد مسولین موانع ترافیکی هم برمیدارند والا تا کی ؟ تو فک میکنی زیر ساخت درست میشه بعضی چیزها زوریه یعنی شهرهایی مثل میانه باید بیاد بعدا . والا اولش به فکر زیر ساخت نیستند
در آخر توصیه میکنم زیاد مخالفت نفرمایید . ممنون . جسارت نشه!

۹۵/۱۰/۱۰ ۲۲:۲۰

همشهری عزیز! با فرض اهدای 10 دستگاه اتوبوس دولتی به میانه و خرج نکردن یک ریالی برای این موضوع از جیب شهرداری باز بنده آنرا مخل ترافیک میانه می دانم.
------------------------------------------------
بیایید امکانات را بخواهیم سعی نکنیم مخالفت کنیم ببینید من کاملا با نظر فنی شما موافقم اما این دلیلی نمی شود نخواهیم در بعضی جاها برای یک شهرستان تاسیسی و راه اندازی اتوبوس شهری هم یک امتیاز محسوب می شود حتی 10 دستگاه هم باشد. برای مثال الان ما با احداث فرودگاه در میانه مخالفیم ولی یکی از امتیازات اخذ منطقه ویژه اقتصادی وجود فرودگاه است برای همین مراغه به این امکان نایل آمده گرچه فرودگاهش الان در حکم تعطیل باشد من از گذشتگان خود شنیدم روزی اکثر بزرگان شهر از تاسیس سربازخانه در میانه مخالف بودند شاید هم واقعیت داشت که میانه نباید پادگان داشته باشد و اکنون هم من بر ین باورم اما همین پادگاه برای شهرستان علاوه بر توسعه اقتصادی توسعه نظامی هم داشته در زمان بمباران شهر میانه پادگان به داد ما رسید
خللاصه درسته که خیابانهای میانه کم وسعت اند اما شاید وجود اتوبوسرانی مجبور کند تا خیایبانها بهتر شوند،بافت های فرسوده احیا شوند و مهم تر از همه با احداث کنارگذر شمالی شهر از پلیس راه تا گذر از پشت پارک جنگلی و اتصال به جاده تبریز ( به طول 12 کیلومتر) خیابان امام خمینی پیاده رو شود و بلوار زینبیه جانشین خیابان اصلی شهر شود.

۹۵/۱۰/۱۰ ۱۹:۳۱

وقتی قطار پردیس اومد همه میگفتن کسی سوارش نمیشه کی حاضره به جای قطار ۱۷۰۰تومنی سوار قطار ۵۰۰۰تومنی بشه ولی گذشت و دیدیم که همان قطار پردیس تا حدی استقبال شد که امروز دوتا نگین داریم و کسی سوار قطار ۱۷۰۰سابق نمیشه مشکل ما میانه ایها اینه که خودمون و خیلی دست کم گرفتیم درصورتیکه بافرهنگترین و متمدنترین شهر آذربایجانیم همان میانا هستیم یعنی سرزمین مادر آذربایجان

۹۵/۱۰/۱۰ ۱۹:۰۳

شما حدفاصل میانه رااز کجا تا کجا میدانید میانه محدود به خیابانهای کوچک مرکز شهر نیست که البته اونها هم کنار بافت فرسوده وقابلیت بلوار شدن دارند میانه وسیعتر از خیابانهای باریک میباشد

۹۵/۱۰/۱۰ ۱۸:۴۵

همشهری عزیز! با فرض اهدای 10 دستگاه اتوبوس دولتی به میانه و خرج نکردن یک ریالی برای این موضوع از جیب شهرداری باز بنده آنرا مخل ترافیک میانه می دانم. موضوع اتوبوس پیش و بیش از آنکه به جمعیت بستگی داشته باشد به وسعت شهر بستگی دارد. یعنی به عرض و طول خیابانها بستگی دارد. میانه دارای خیابانهای عریض نیست و قابلیت طراحی خط ویژه ندارد. شهری است فشرده با خیابانهای باریک. 

همچنان اعتقاد دارم پیش از چنین اقدام اشتباهی، 10 ون خصوصی (نه دولتی) به خطوط تاکسی ها اضافه کنند که کرایه اش 25% کمتر از تاکسی ها است. ببینید آیا استقبال خواهد شد؟ اگر استقبال شد از بی.آر.تی های 80 نفره استفاده کنید.

۹۵/۱۰/۱۰ ۱۶:۴۸

وزارت راه باید پیرو قانون عمل کند باید نمایندگان قانون را ازمجری دولت در شهرستان( فرماندار) مطالبه کند که مجری دولت از دادن اطلاعات دراین شهر طفره میره نماینده شهرستان باید از مجری دولت مطالبه کند آیارنگ خون بنابیها وابهریها و خرمدره ایها و ...از میانه ایهارنگینتر هست نماینده باید مطالبه کند از فرماندار فرماندار انعکاس به استاندار و استانداری به دولت تا دولت به اشتباهش در تقسیم بودجه پی ببرد فرماندار مجری دولت میباشد ونمایتده ناظر بر رفتار فرماندار میباشد توبیست سال گذشته میانه نماینده ای نداشته ولی امیدوارم نماینده های کنونی واقعا نظارت براحرای قانون در شهرستان باشند البته محقق شدن این امر به مطالبه مردم ازنماینده و حمایت از آنها دارد

۹۵/۱۰/۱۰ ۱۳:۵۸

چرا درمیانه پایانه تاکسی وجود ندارد و تاکسیها در خیابانها می ایستند درصورتیکه فضای زیادی از بافت فرسوده را میتوان به آن اختصاص داد همان خ شهید حاج اصغری که تاکسیهای اندیشه می ایستند وکلی ترافیک ایحاد میکنند کلی داخل کوچه ها بافت فرسوده هست که شهرداری میتواند خریداری کرده و پایانه تاکسی کند به نظر میرسه مشکل از شهر میانه نیست مشکل از مدیریت نادرست میباشد

۹۵/۱۰/۱۰ ۱۲:۲۸

باسلام ماشاالله جناب قای مهندس واحدی افکار وایده های منحصر به فرد دارند .می توان از وجود ایشان برای حّل مذل ترافیک کلان شهرها استقاده کرد ضمنا جناب آقای واحدی شهرستان میانه منحصراٌ حدّ فاصل میدان طالقانی تا شهرداری نیست یک کمی دید مثبتی به موضوع داسته باشید

۹۵/۱۰/۱۰ ۱۱:۵۸

البته این را هم جناب نایبی قبول دارم میانه ای ها با عدم استقبال خود باعث میشوند دولت هم حاضر به سرمایه گذاری در شهر میانه نباشدو سرمایه گذاری برای انها را عبث بداند من ماندم فقط اتوبوس در بناب حرکت میکنند با جمعیت کمتر خالی نمی مانند اما در میانه با جمعیت بیشتر می ماند شاید مشکل از مردم میانه هست تا مسئولین یا هردو؟
خدا میداند .بهر حال کلا انگار در میانه وسایل عمومی جایگاهی ندارد و وسایل شخصی و فرد گرایی هست باید ترافیک را هم تحمل و عادت کنیم شهرداری میانه هم مانند نواحی دیگر قادر به اجرای تقاطع غیر همسطح و تونل و یا ساخت بلوار وسط بافت فرسوده نیست تا ترافیک کنترل کند حال بنظرم من یا باید حمل و نقل عمومی انتخاب کنیم یا شروع به عملیات عمرانی کنیم که هزینه زیادی دارد و یا باید به ترافیک عادت کرد و منتظر بیشتر شدن بود

۹۵/۱۰/۱۰ ۱۰:۵۴

با سلام جناب نایبی
ببخشید جناب نایبی بنظرتون این قضیه نیست و ضرب المثل که گربه دستش به گوشت نمیرسد میگوید اخ هست و ما میانه ای ها هم همچون بودجه ای نداریم و هم نه مسئولان و نمایندگان پیگیر که وزارت کشور مجبور به گرفتن این بودجه اتوبوس ها کنیم.این را برای خودمان توجیه میکنیم ؟؟

من یادم هست زمانی که خط 4 مترو تهران راه افتاد خلوت بود و به موازات ان هم خط بی ار تی در بالای ان انتقاد میشد که غیر لازم بود دوخط موازی مترو وبی ارتی برای شهر. حال با گذشت سه سال هم مترو خط 4و هم بی ارتی بقدری شلوغ هستند که جای سوزن انداختن نیست
قضیه اتوبوس و ون و مینی بوس در میانه هم همینطور که شاید سالهای اول استقبال نشود ولی با مرور و اشنایی مردم با ان و عادت جایگاه خود را پیدا میکند و باری از ترافیک شهر بر می دارد .
الان قم و کرمانشاه هم توجیه ساخت مترو ندارند ولی سرمایه گذاری شده است انهم برای اینده .
انگار ما خودمان هم باور کردیم شهر میانه دیگر رشد نمیکند و جمعیتش کاهشی هست ما افق شاید ده سال بعد اگر این نمایدگان و مسئولان را چشم نزنند!!میانه پیشرفت کرد و شهر میانه جمعیتش بالای 200 هزار هم رسید

۹۵/۱۰/۱۰ ۰۹:۵۱

ممنون از شفاف سازی

۹۵/۱۰/۱۰ ۰۹:۳۶

شهرداری تهران ایا بزرگراه میزند از وزارت راه خواسته است؟ اگر ما به امید وزارت راه باشیم تا 10 سال هم تمام نمیشود الان قطعه یک بزرگراه سرچم میانه 12 کیلومتر ان ده سال هست در حال احداث هست جالب پیشرفت 30 درصدی هم نکرده
حال بنظرت کمربندی به اداره راه شهرسازی داده میشد توجه میشد البته حرفت کمی قبول دارم وزارت راه وزیر راه برای تقاطع غیر همسطح داخل بناب بودجه میده و بازدید میکنه که در حالیکه حیطه وظیفه شهرداری بناب هست اما کاش شهردار این قضیه را با فرمانداری مطرح میکرد که وزارت راه باید به شهرداری میانه کمک کند

۹۵/۱۰/۱۰ ۰۲:۳۶

الان در ميانه تاكسي به حدي زياد و فراوان هست كه شما وقتي در چهارراه بالا خيابان شهيد ميانجي در طول روز نگاه بكني صف تاكسي ها به تقاطع سرآسياب ميرسه واقعا برا اين شهر با خيابان هاي روستا اتوبوس لازم هست

۹۵/۱۰/۱۰ ۰۲:۳۲

چون در بناب در آن زمان يك ميانه اي فرماندار بود و كارش درست بود و انجام داد ولي تَو شهر خودش نشد كه بشه

۹۵/۱۰/۱۰ ۰۰:۰۸

درد شهرداری اینه که به جای اینکه اداره راه به وظیفش عمل کنه بیاد کمربندی بسازه شهرداری داره میسازه حالا شهرداری از فرماندار دفاع هم میکنه
حالا این کمربندی اسمش را کمربندی نذارید تا اداره راه بیاد به وظیفش عمل کنه همون خیابان بگوییم نه کمربندی شمالی یا جنوبی اداره راه موظف میباشد که برای شهری بزرگ مثل میانه کمربندی بسازه برای ابهر و خرمدره و امثال اون که کوچکترازمیانه هست ساخته چرا اداره راه تو میانه خوابیده حالا شهرداری داره جورش و میکشه

۹۵/۱۰/۹ ۲۳:۳۱

این امر درستی میباشد که یک نسخه پیچیده شده برای نقطه ای مناسب برای همه جانیست برای برخی جاها ون مناسب میباشد وبرای برخی مکانها تاکسی وبرای برخی مکانها اتوبوس
اینکه خیابان امام مناسب برای اتوبوس نیست دلیل براین نیست که برای شهرکها هم مناسب نیست هرچیزی برای مکانی مناسب میباشد حداقل میانه چهارخط اتوبوس نیاز داره اون هم شمال شهر به مرکز وحنوب شهر به مرکز و شرق وغرب شهر به مرکز مرکزیتزین نقطه میانه بافت فرسوده میباشد که شهرداری برای خرید آن نیازی به هزینه سنگین ندارد اون هم بادادن زمین ومقداری پول قابل حل میباشد حتی اگر پایانه اتوبوسرانی نخواهند در مرکز شهر بزنتد حداقل میتوانند پایانه تاکسی و همان ون و مینی بوس را به اون محدوده انتقال دهند تا حجم بسیار زیادی از ترافیک شهر که به دلیل ایستادن تاکسیها در خیابانها ایجاد میشه کم شود
نباید رفتاریکه شهرداری درباره بافت فرسوده حومه میانه داره درباره مرکز شهر هم داشته باشه بلکه بافت فرسوده مرکز شهر برای شهر میانه فرصت بزرگی میباشد که اگر استفاده نشود و استفاده نامطلوب شودمثل بلند مرتبه سازی این فرصت راتبدیل به بحران شهر میشود شهرداری باید بداند برای بافتهای فرسوده نقاط مختلف باید تصمیم متفاوتی بگیرد
باتشکر از صدای میانه که حرف مردم را به گوش مسولین میرساند

۹۵/۱۰/۹ ۲۲:۳۱

انجام هر کاری بدون کار کارشناسی، ضربات سنگینی بر پیکره کشور وارد کرده است. از سدهای غیرکارشناسی تا مسکن های مهر در بیابانها.

بیایید همین اتوبوس رانی میانه را قضاوت کنیم:

1 ـ عرض و طول و مانورینگ کوچکترین اتوبوس یا حتی مینی بوس را در خیابان امام در نظر بگیرید. 

2 ـ زمان انتظار برای تکمیل لااقل نیمی از صندلی ها را در نظر بگیرد.

3 ـ سوار و پیاده شدن مسافرین لااقل در 10 ایستگاه مابین ابتدا و انتها را در نظر بگیرید.

4 ـ فرض هم کنید کرایه آن نصف تاکسی باشد.

-----------------------

حال بیایید قضاوت کنیم آیا انصاف است شهرداری میانه با هزاران درد درمان نشده را درگیر هزینه های چند میلیاردی بکنیم و آخر سر سوار نشویم.

برای آزمایش این حرف بنده (عدم استقبال شهروندان) نه یک اتوبوس و نه یک مینی بوس بلکه در کنار همین تاکسی ها از ون های 10 نفره استفاده شود (مانند تهران). ببینید آیا شهروند حوصله می کند بجای منتظر شدن برای سوار شدن 3 نفر غیر از خود، 9 نفر غیر از خود سوار شده و تکمیل شود (3 برابر انتظار!) و تا انتهای مسیر چند برابر تاکسی سوار و پیاده کند؟ یا ترجیح می دهد از تاکسی استفاده کند؟

 

۹۵/۱۰/۹ ۲۰:۰۸

آقای مسئول اینا دلیلی ندارد که اتوبوسرانی دایر نشود بروید از شهرهای دیگر یاد بگیرید در ضمن چرا نظر مرا تایید نکردید؟ دیکتاتور نباشید

۹۵/۱۰/۹ ۲۰:۰۲

همشهری محترم برای شهر ما که چند خیابان بیشتر ندارد اجرای طرح ترافیک پیشنهاد میدهید که هیچ تاثیری در پیشرفت شهر ندارد؟
چرا پیشنهاد عاقلانه و به درد بخور نمیدهید.
چرا میترسید و جرات ندارید که بگویید آقای شهردار در فکر تعریض خیابانهای مرکزی شهر حتی در صورت هزینه ی نجومی آن باشید.طرح را مطرح کنید و در فکر اجرای ۲۰ ساله باشید بهتر از آن است که ۲۰ سال ترس مطرح نمودن آن را داشته باشید.
آیا این عرض کم ۱۰ سال بعد قابل تردد خواهد بود.الان که دیگر قابل تردد نیستند.
چه ایرادی دارد در نظرات بلند پروازانه بنویسیم.بجای اظهار نظرات بی ثمر .

۹۵/۱۰/۹ ۱۹:۵۵

همین شماها نبودید که با تبلیغات گسترده کسب امتیاز اتوبوسرانی را موفقیتی بسیار بزرگ و مایه ی غرور خود می دانستید.آیا دلایل عدم فعالیت اتوبوسرانی فقط مربوط به کوچکی و کم جمعیتی و عدم حمایت دولت است؟ آیا بی کفایتی مسولین شهرداری هیچ تاثیری در آن نداشت؟مرند بیش از ۱۰سال است اتوبوس خط واحد دارد!مراغه و بناب همچنین.
شهرداری هنوز توانایی مدیریت یک بارش برف کمتر از ۱۰سانتی را ندارد.کوچه ها یخبندان شده.۳۵ میلیون برای دو چشمه دستشویی و میلیونها تومان برای آبنمای خراب هزینه می کنید ولی برای امور مهمی همچون اجرای احیای بافت فرسوده و یا آزاد سازی کمربندی جنوبی از سمت فرهنگیان اقدام مثبتی از دستتان برنمی آید.شما به همه جا ایراد گرفتید ولی نفرمودید شما قدمی برداشتید یا نه.
مردم ما در حسرت آسفالت استاندارد خیابانها مانده اند.چند سالیست به صندلی شهردار تکیه داده اید ولی شهر ما بیشتر به شهر بی روح و خواب زده شباهت دارد تا شهر پویا و زنده

۹۵/۱۰/۹ ۱۹:۴۷

دوست محترم شما میخواهید نام این آقایان را اجر کنید . آنها گفتم امکانات و زیر ساخت نیست شما باور کردین این آقایان نمیخواهند واری انجام دهند ولا حق جلساتی که میگیرن بیشتر از پول همان بی رز تی هستش ( جمع آقایان شورا و شهردار و مدیر عامل را میگم)

۹۵/۱۰/۹ ۱۹:۳۷

با سلام اگر سخنان مدیر عامل را دوباره بخونید میبیند که در همان اول گفتن که پروسه تشکیل اتوبوسرانی به اندازه ای طولانی شد که الان نمیتواند پول خرید اتوبوس را تامین کنند .همشهریان محترم غیبی ندارد سر آقای خورده فروش و شورای شهر میانه سلامت باشه همین که حقوق این حضرات و حق جلسه اینها و پاداش و ریخت وپاش و هاپیلی هاپوشون تامین شود کافیه شما ها در مشقت باشید مهم نیست این مهمه که منتخبین شما ها در شورای روستای بزرگ میانه راحت باشد

۹۵/۱۰/۹ ۱۹:۰۵

از شهرداری میانه در ارتباط با پاسخ گو بودن تشکر میکنیم.

۹۵/۱۰/۹ ۱۹:۰۲

یاشاسین پاسخ...

۹۵/۱۰/۹ ۱۸:۰۶

با سلام.بعقیده بنده،جایگزینی اتوبوس شهری برای شهرهای کوچک که اکثر خیابانهایشان بافت قدیمی و تنگ وباریک دارند،اصلا مناسب نیست.پهنای خیابانها هم باید متناسب با اتوبوس باشد.جایگزینی اتوبوس،فکر میکنم خود باعث ترافیم و مشکلات حمل و نقل شود.

۹۵/۱۰/۹ ۱۶:۱۲

ضمن تقدیر وتشکر از جناب آقای واحدی وروابط عمومی
چنین بر می آیداز بد شانسی میانه که بدبختانه همیشه همراهش می باشد مسولین سالهای دور بسیار کم لطفی کرد ه وحتی به انداز ه هشترود فعالیت نکرده اند خداوند شما را حفظ کند

۹۵/۱۰/۹ ۱۶:۰۲

با تشکر از میرعامل اتوبوسرانی میانه که پاسخگو بودند این سوال در ذهن وارد می شود که چرا بناب با جمعیت کمتر از میانه ( طبق آمار سال 90 جمعیت شهری بناب 79 هزار نفر و جمعیت میانه 95 هزار نفر ) اتوبوس دارد ولی میانه ندارد؟ و یا ابهر با جمعیت کمتر از میانه اتوبوس درون شهری دارد و میانه ندارد؟ و اگر قرار بر این شده که شهرهای کمتر از 200 هزار نفر دارای اتوبوس شهری نباشند پس گناه میانه چیست که مسئولان دو سال پیش مجوز گرفتند و هنوز از اتوبوس خبری نیست !!!!!!!!!

۹۵/۱۰/۹ ۱۵:۲۱

یک ایراد هم هست یک اتوبوس بی ارتی سه و دو کابینه را شهرداری تهران 800 میلیون خریده چگونه قیمت یک اتوبوس و مینی بوس ساده 700 میلیون میشود کمی اینجا اغراق شده است مطمئنا قیمت پایین تر از اینها هست

بعد ون ها به عنوان بزرگتر از تاکسی و کوچکتر از مینی بوس بسیار مناسب شهر میانه هستند و هرکدام تا 10 مسافر میبرند هم هزینه پایینی دارند و هم بخش خصوصی قابل ورود هست

پیشنهاد دارم مراکز شلوغ شهر میانه طرح ترافیک اعلام شود و تردد ماشین ها ملزم خرید طرح ترافیک اینگونه ماشین های تک سرنشین ازدور خارج میشوند و منبع درامدی برای شهرداری میانه میشود
همینطور تردد ون و تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی ازاد باشد اینگونه خودبخود شهر ترافیکش حل میشود و مردم تشویق به حمل و نقل عمومی میشوند

۹۵/۱۰/۹ ۱۵:۱۷

همه جوابها پاسخ دارند درآذربایجانشرقی جز مرکز استان شهر بالای دویست هزار نفر موجود نیست ولی چرا همان موقع که آنها اقدام کردند میانه اقدام نکرد دوم اینکه چرا شهرداری از بافت فرسوده مرکز شهر که نزدیک تنها خیابانهای کوچک و تزدیکترین نقطه به بازار میباشد و مرکزیترین نقطه میباشد استفاده بهینه نمیکند همه مسائل شهری نیازمند تدبیر و درایت درست میباشد که چگونه باید از بافت فرسوده و... بهترین استفاده راکرد
نباید به بافت فرسوده همه مناطق یک نسخه راپیچید اگر نسخه ای را در بافت فرسوده حومه شهر میپیچیم دلیل براین نیست که همان باید در مرکز شهر اجرایی شود تنها مناطق میانه که خیابانهای کوچک دارد نزدیک بافت فرسوده میباشد که میتوان استفاده بهینه از آنها کرد ولی شهردار لایق و باتدبیر میخواهد

۹۵/۱۰/۹ ۱۵:۰۱

با سلام به شهرداری محترم چند نکته لازم است

منظور از راه اندازی اتوبوس خطوط شلوغ و پرترافیک هست حتما خط طولی یست بلکه پوشش نقاط پر مسافر میباشد میتواند خط اتوبوس دایره ای باشد یا عبور از نقاط پر ترافیک شهر . همچنین بخش خصوصی ورودش مناسب است
بعد کلا میانه کوچک است به همان میزان تعداد کمتری اتوبوس میخواهد
بعد یک سوال اتوبوس از نظم و نظام برخوردار هست و مینی بوس یا تاکسی چرا که در مواقع نامساعد هوا همین تاکسی ها دربستی میشوند در حالیکه خدمات رسانی اتوبوس اینگونه نیست و خدمات رسانی دارد شما اگر در روز بارانی تاکسی گیر نمی اید

برای جذاب شدن اتوبوس هم پیشنهادی دارم و سود اور شدن ان و همینطور علاقمندی بخش خصوصی و یا حتی مینی بوس

خیابان های شلوغ اطراف مثلا بازار میانه که مشکل ترافیک دارند قسمتی از خیابان مانند بی ارتی به اتوبوس ها اختصاص یابد اینگونه بخش مسافری تضمین شده است همینطور اوردن ماشین تک سرنشین مساوی تحمل ترافیک هست که خوبخود استفاده از اتوبوس یعنی حمل و نقل سریع و ارزان یعنی به صرفه شدن .
با اینکار دو نشان خواهید زد یک ترافیک تحمیلی کم میشود 2 برای بخش خصوصی هم تضمین بازگشت سرمایه ایجاد میشود

نکته سوم شما خودتان از اندیشه بیاید مثلا طرف پارک جنگلی ایا تاکسی شما را با 500 تومان می اورد؟؟ تاکسی ها هم محدوده خاص و کوتاه ارزان میبرند در این فواصل اتوبوس بخاطر حمل مسافر انبوه به صرفه تر میباشد .

اخبار روز