کد خبر: ۸۸۷۴۲
۳۹۴ بازدید
۴۱ دیدگاه

تایید طرح اولیه احداث گذر غیر همسطح میدان دفاع مقدس در شورای ترافیک میانه

تایید طرح اولیه احداث گذر غیر همسطح میدان دفاع مقدس در شورای ترافیک میانه

 

طرح های ساماندهی حمل و نقل و ترافیک شهر میانه در جلسه کمیته ایمنی و شورای ترافیک شهرستان میانه بررسی شد.

در این جلسه اولویت های مطالعات طرح سامان دهی حمل و نقل و ترافیک شهر میانه در چهار محور اصلی شامل؛ تعیین محدوده مرکزی شهر میانه برای مطالعات ترافیکی، تعیین تقاطع های نیازمند اصلاح هندسی، تعیین شبکه معابر نیازمند طرح تجهیز علائم افقی و عمودی بررسی و تصمیمات لازم در این زمینه ها اتخاذ شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میانه: در جلسه صبح امروز (چهارشنبه 24 اردیبهشت 98) که با حضور میرزایی شهردار، مشایخی معاون امور عمرانی و زیربنایی فرماندار، حسینخانی رییس شورای اسلامی شهر میانه، فریدونی فرمانده پلیس راه، سوادی رییس پلیس راهور، طهماسبی رییس اداره راه و شهرسازی، واحدی مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر میانه و حومه و قنبری کارشناس امور شهری و شوراهای فرمانداری ویژه میانه در سالن جلسات شهرداری میانه برگزار شد کارشناسان شرکت ژرفانقش محیط، مشاور طرح ساماندهی حمل و نقل شهری میانه طرح ها و امکان سنجی های اولیه خود را برای بررسی و تعیین اولویت های مطالعه ارائه کردند.

در این نشست، بازنگری در طرح ایمن سازی بلوار شهدای زینبیه با اصلاح هندسی تقاطع های واقع در این مسیر به عنوان اولویت اول مطالعات طرح سامان دهی حمل و نقل و ترافیک شهر میانه تعیین شد.

بررسی مطالعات امکان سنجی و پیشنهادهای شرکت مشاور در طرح ساماندهی حمل و نقل و ترافیک شهر میانه در مورد حل مشکل ترافیکی میدان دفاع مقدس و روان سازی بار ترافیکی وارده از محور زنجان - میانه و خیابان ارتش به شهرک اندیشه از دیگر موضوعات جلسه کمیته ایمنی و شورای ترافیک شهرستان میانه بود که از بین چهار طرح پیشنهادی شرکت مشاور برای انجام مطالعات تکمیلی انتخاب شد.

چهار طرح پیشنهادی شرکت مشاور شامل؛ احداث روگذر دوسطحی شرق به غرب، احداث روگذر دو سطحی شمال به جنوب، احداث زیرگذر شرق به غرب و احداث طرح سه سطحی ((زیرگذر شرقی-غربی و روگذر شمالی-جنوبی)) بود که با بررسی جمیع جوانب و در نظر گرفتن افق توسعه شهر در 25 سال آینده گزینه چهارم برای اجرای دو مرحله ای تأیید و برای انجام مطالعات تکمیلی ابلاغ شد.

در صورت اتمام طرح مطالعاتی و تصویب قطعی این طرح در شورای ترافیک شهرستان، در مرحله اول روگذر دو سطحی شمال – جنوب برای انتقال بار ترافیکی خیابان های ارتش و عین القضات میانجی احداث و در سال های بعد با افزایش بار ترافیکی زیرگذر شرق به غرب نیز در محور بلوار زینبیه اجرا خواهد شد.

 

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۸/۲/۲۸ ۱۴:۲۷

ان شاالله که خود شهردار میانه آقای میرزایی این موضوع مهم را ببینند و دستور اقدام قاطعی صادر نمایند .

۹۸/۲/۲۸ ۰۸:۴۹

شک نکن که تو یه مشکلی داری. بابا برو به کار و زندگیت برس چیه نشستی واسه خودت نقشه کشی می کنی؟ باشون چیخان ایشین دالیجاخ گئت دای...

۹۸/۲/۲۸ ۰۳:۰۷

مثل اینکه مغازه ها و زمین های اطراف تملک نشود پل هم مثل بیشتر خیابان های شهر منحنی و کج ساخته خواهد شد.

۹۸/۲/۲۸ ۰۱:۰۲

کاربر مهمان عزیز، اگر دقت کرده باشید در کامنت های پایین در مورد تامین بودجه عمرانی توضیحاتی را داده بودم که دوباره خدمت شما عرض می کنم. بودجه عمرانی شهرداری 40 درصد بودجه شهرداری در سال می شود.

1- آیا با 40 درصد بودجه شهرداری با توجه به شرایط و وضعیت فعلی می توان این پروژه را اجرا و به پایان رساند؟

 فرمودید: در مدت 6 سال شهرداری و اداره راه و ترابری کمربندی کنار گذر شمالی را خواهند توانست به پایان رسانند.

2-وقتی اداره راه و ترابری چندین سال است پل رودخانه قوی چای را نتوانسته به اتمام برساند چه امیدی است که کمربندی کنار گذر شمالی شروع و به اتمام برساند؟

فرمودید: این پروژه را با پروژه ساماندهی اطراف امامزاده اسماعیل مقایسه نکنیم. بودجه هر دو هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارد.

3-آیا هر دو پروژه از پروژه های عمرانی شهرداری نمی باشند؟

فرمودید: احداث فضای سبز در نقاط مختلف شهر و همچنین ساخت اِلمان های زیبا در سطح خیابان ها و میدان های شهر و آسفالت خیابان هایی که در وضعیت نامناسبی قرار دارند، ساماندهی پارک جنگلی میانه و تجهیز و توسعه در شهربازی پارک انقلاب از وظایف شهرداری است و این نیاز ها را باید و باید برای شهروندان مهیا کند.

4- با کدام درآمد و بودجه و تامین اعتبار باید این بایدها انجام شود؟

در آخر فرمودید: شما به شدت از احداث پروژه روگذر در میدان دفاع مقدس از شهرداری میانه حمایت و از این طرح استقبال میکنید.

5- بهتر نیست این حمایت و استقبال را با نام واقعی خود انجام دهید تا مجریان طرح بدانند در این شهر حامی آنها بخاطر اجرای طرح چه کسی می باشد؟

ضمناً اجرای هم زمان پروژه تقاطع غیر همسطح و کمربندی کنار گذر شمالی نمی تواند محور جایگزین برای خودروهای سنگین عبوری و محموله های ترافیکی باشد محور جایگزین محوری است که در زمان اجرای پروژه خودروها از آن محور تردد کنند.

 

 

با سلام و احترام زمان دار کردن چراغ های راهنمایی تقاطع خیابان معلم جنوبی و خیابان ارشاد پیشنهاد خود سازمان حمل و نقل همگانی به شورای ترافیک بوده و علاوه از این تقاطع تعداد دیگری از تقاطع های سطح شهر نیز همراه با این تقاطع پیشنهاد و به تصویب رسیده اند و اعتبار لازم برای انجام این کار نیز در بودجه سال جاری سازمان دیده شده و عنقریب عملیاتی خواهد شد.

۹۸/۲/۲۷ ۱۷:۰۹

سلام مجدد خدمت آقای رشیدی.

(با عرض پوزش این قسمت از کامنت به دلیل بی ارتباط بودن با مسائل مورد بحث حذف شد)

 شما میفرمایید هزینه کل احداث یک تقاطع غیر هم سطح در میدان دفاع مقدس چقدر هزینه دارد؟ بله هزینه زیادی دارد. ولی آیا این پروژه قرار است در یک سالِ آینده احداث شود؟ یا قرار است روگذر و زیر گذر آن هر دو در یک زمان به بهره برداری برسد؟

جناب رشیدی عزیز قطعا این پروژه فقط با احداث روگذر آن اگر کمترین زمان آن را در نظر بگیریم ۶ سال طول میکشد تا به بهره برداری برسد البته با تزریق بودجه مورد نیاز. حال سوال این است که شما میفرمایید یک راه ارتباطی جایگزین برای تردد خودروهای سنگین وزن وجود ندارد، آیا شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی تا ۶ سال آینده قادر نخواهند بود کنار گذر شمالی میانه حداقل از مقابل دانشکده علوم پزشکی (دانشگاه آزاد میانه) تا استادیوم فوتبال شهید سرانجام را مورد بهره برداری قرار بدهند؟ و اینکه لطفا این پروژه را با پروژه ساماندهی اطراف امامزاده اسماعیل مقایسه نکنید. بودجه هر دو هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارد. شهر نیاز به هر دو پروژه دارد. یعنی هم احداث همچین پروژه ای در میدان دفاع مقدس و هم پروژه ساماندهی اطراف امامزاده اسماعیل. در مورد ساماندهی اطراف امامزاده اسماعیل، شهرداری محترم شهر میانه باید جلسه ای در این خصوص نیز با مسئولین ترتیب بدهد و برای همچین پروژه ای بودجه جداگانه ای دریافت کنند. قطعا با بودجه فعلی شهرداری میانه این امر موثر نخواهد بود تا برای ساماندهی اطراف امامزاده اسماعیل کاری بکنند. در مورد احداث فضای سبز در نقاط مختلف شهر و همچنین ساخت اِلمان های زیبا در سطح خیابان ها و میدان های شهر و آسفالت خیابان هایی که در وضعیت نامناسبی قرار دارند، ساماندهی پارک جنگلی میانه و تجهیز و توسعه در شهربازی پارک انقلاب از وظایف شهرداری است و این نیاز ها را باید و باید برای شهروندان مهیا کند. پروژه های بزرگ نیز جای خود دارد. و در آخر بنده به شدت از احداث پروژه روگذر در میدان دفاع مقدس از شهرداری میانه حمایت و از این طرح استقبال میکنم. با تشکر ویژه از روابط عمومی شهرداری میانه که نظرات مردم رو تایید میکنند.

۹۸/۲/۲۷ ۱۳:۱۱

در شورای عالی ترافیک احداث طرح سه سطحی ((زیرگذر شرقی-غربی و روگذر شمالی-جنوبی و میدان )) بررسی و برای مطالعات تکمیلی ابلاغ شده است و در صورت اتمام طرح مطالعاتی و تصویب قطعی این طرح در شورای ترافیک شهرستان، در مرحله اول روگذر دو سطحی شمال – جنوب برای انتقال بار ترافیکی خیابان های ارتش و عین القضات میانجی احداث و در سال های بعد با افزایش بار ترافیکی زیرگذر شرق به غرب نیز در محور بلوار زینبیه اجرا خواهد شد.

سوالی که مطرح است با توجه به اینکه برای احداث زیر گذر و میدان مخصوصا در پروژه های بزرگ نیاز به گود برداری و خاک برداری می باشد.آیا وجود پایه های رو گذر در زمان احداث زیر گذر و میدان باعث ایجاد مشکلات نخواهد شد.اجرای این طرح در آیینده مثل این خواهد بود که برای یک ساختمان چند طبقه بعد از احداث و اتمام عملیات ساختمانی بخواهیم زیرزمین با ارتفاع بیش از 10 متر احداث کنیم می باشد.

۹۸/۲/۲۷ ۱۲:۳۹

نظر یکی از کاربران در گروه تلگرامی

این طرح برای شهر میانه غیر علمی وغیر فنی  ومردود است هیچ توجیح اقتصادی نداشته واز پروژه های اولویت دار  شهر میانه نیست . شهر بناب یک پروژه اینچننی را بیش از ده سال هست شروع کرده ودر ادامه اجرایی پروژه باز مانده است و چهره شهر را نیز خراب کرده است و حداقل هزینه ای که برای پروژه مورد نظر برای میدان دفاع مقدس پیش بینی میشود در این وضع اوضاع آشفته اقتصادی  یک صد میلیارد تومان برآورد میشود که هیچ توجیهی ندارد . و قبل ازاین پروژه های اولویت داری با در آمد پایدار برای شهرداری  میشود تعریف کرد که کلیه هزینه پروژه از داخل خود پروژه استخراج شود به عنوان . مثال طرح تجاری جامع  سرچشمه . ویا طرح های دیگر که علاوه براینکه از مشکلات،شهر کاهش وبه زیبایی آن افزون شود . طرح های اولویت دار دیگری وجود دارد که با اجرای آن برای شهرداری علاوه برتامین هزینه های آن پروژه .سود و درآمد پایدار نیز داشته باشد

۹۸/۲/۲۷ ۱۱:۳۱

الان نزدیک دو سال است به خاطر تصادفات متعدد در تقاطع خیابان معلم جنوبی و خیابان شهید دکتر نیکنامی(پیام نور) که منجر به فودت و جرح چندین نفر نیز شده تقاضای نصب و فعال سازی تایمرهای چراغ راهنمایی و رانندگی را در این نقطه شهر کرده ایم که در شورلی ترافیک فرمانداری نیز تصویب شده
علیهذا شهرداری و ... اعلام کرده اند به خاطر کمبود بودجه فعلا مقدور نیست!!
پس چطور چند میلیارد برای تقاطع غیر همسطح دارتد؟

۹۸/۲/۲۷ ۱۱:۲۶

دوست گرامی، برای اجرای هر پروژه نیاز به اعتبار و منابع مالی است وقتی در شهرستان میانه راه های مواصلاتی مخصوصاً روستایی دارای مشکلات زیاد هستند و باعث ایجاد مشکلات زیاد برای شهروندان شده و می شود و یکی از موارد عقب ماندگی شهرستان شده و می باشد و دولت اعتبار کافی در حال حاضر برای حل این مشکلات نداشته و ندارد. وقتی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی تعطیل و تبدیل به تالارهای عروسی شده است. الان در حال حاضر سد شهریار و راه آهن میانه تبریز بخاطر نبودن اعتبار افتتاح و بهربرداری نمی شود. در این شرایط و وضعیت احداث فرودگاه چند منظوره برای شهرستان چه سود خواهد داشت. کسی سنگ اندازی نمی کند. انتقاد در این است اگر شهرداری اعتبار و بودجه کافی برای اجرای طرح تقاطع غیر همسطح در میدان دفاع مقدس را دارد بهتر است طرح اطرف امامزاده اجرا شود. روابط عمومی شهرداری که به این سوال که پاسخ ندادند شما لطف کنید بفرمائید برای اجرای این پروژه چقدر اعتبار نیاز است و شهرداری از کجا می خواهد تامین نماید.

۹۸/۲/۲۷ ۱۱:۰۸

کاربر مهمان محترم اگر دقت کرده باشید، بحث در این است که اولاً: بخاطر اینکه بلواز زینبیه راه مواصلاتی شمال غرب می باشد و محور جایگزین برای تردد خودروهای سنگین، عبوری و محموله های ترافیکی وجود ندارد. ثانیاً: در حال حاضر در مرکز شهر اطراف امامزاده که چندین سال از اجرای آن می گذرد هنوز بطور کامل اجرا نشده است ثالثاً:و...بحث در این است اگر شهرداری اعتبار و بودجه برای اجرای این طرح دارد اولویت های اصلی و مهم در حال حاضر اجرای طرح اطرف امامزاده و کمربندی کنار گذر شمالی می باشد نه اجرای احداث تقاطع غیر همسطح در میدان دفاع مقدس

۹۸/۲/۲۷ ۰۹:۰۸

منظور ایشان از " ۵ سال پیش اکانتی گذاشتم...." را نفهمیدم نکنه منظورشون " کامنت " بوده ؟؟

۹۸/۲/۲۷ ۰۴:۴۱

من بعنوان یک میانه ای از شهردار محترم،شورای شهر و دیگر عوامل شورای حل ترافیک تشکر می کنم که به فکر شهر و شهروندان هستند و از این طرح بزرگ شهری قویا حمایت می کنم تا باد چنین بادا

۹۸/۲/۲۷ ۰۰:۳۲

5 سال پیش اکانتی در این رسانه گذاشتم با عنوان «میانه نیازمند فرودگاه چند منظوره» و انتظار داشتم شهروندان لااقل سخنم را تایید کنند و اگر تایید نکردند تخریب نکنند چون اگر ما بخواهیم مسئول حرکت خواهد کرد و نخواهیم مسئول خواهد خوابید بیشتر کامنت های گذاشته شده که شبیه هم بودند اینگونه محتوایی داشت: « فرودگاه پیشکش! چاله چوله های خیابانها را پر کنند/ قطار میانه تهران را برندارند/ کوچه ها را آسفالت کنند و...» کسی نیست بگوید مراغه فروددگاه دارد ولی آیا خیابانهایش چاله و چوله ندارد؟ و.....
مشکل ما شهروندان میانه ای سنگ اندازی برای طرح هایی است که آینده را می سازد تا شهروند خوش فکری نباشیم شهری آباد نخواهیم داشت.
بیایید سنگ اندازی نکنیم تا این پل که بنا بر خواسته خود مسئولین در حال تاییدیه است سرکوفت نخورد و اجرا شود ریسمان و آسمان نکنیم سوادمان را به رخ حریف نکشیم مانع پیشرفت شهر نشویم
یک زمانی شهردار آقای رحیمیان بود آمد پیاده روها را موزاییک کردیکی از شهروندان اعتراض کرد که جناب آقای رحیمیان خیابان ارتش کجا و پیاده رو کجا؟ ولی ایشان فرمودند درسته که این خیابان حتی یک روز یک پیاده رو ندارد ولی روزگاری خواهد داشت و چنین هم شد
به نظر شما آیا الان کسی می توانسن هزینه بگذارد و برای خیابان ارتش موزاییک پیاده رو بزند. پس اگر امروز شروع کنیم مطمئن باشیم که فردا یا پس فردا لازم خواهیم داشت. ومن الله توفیق. یاعلی

۹۸/۲/۲۷ ۰۰:۱۸

پاسخ متین و گویا. تشکر از روابط عمومی شهرداری
بعضی از شهروندان متاسفانه فکر می کنند چون خیابانها چاله چوله است پس نباید طرح دیگری را اجرا کرد این تفکرهاست که موجب عقب ماندگی شهر میانه شده است.
در حالیکه حساب هرکدام از همدیگر جداست.

۹۸/۲/۲۶ ۲۱:۴۰

حرفا میزنی ها مهندس جون. مرد مومن هنوز تکنولوژی ۱۰۰ سال پیش رو از دور داریم نگاه میکنیم تو از تکنولوژیی که هنوز تو کشور مبداء تجاری سازی نشده حرف میزنی!

۹۸/۲/۲۶ ۱۹:۲۳

با سلام، خدارو شکر بنده با هیچ یک از این عزیزان هیچ مشکلی نداشته و ندارم. در مورد اینکه می فرمائید مطلب می گذارم شهر میانه نیاز به رو گذر و زیر گذر دارد. بله شهر میانه نیاز به رو گذر و زیر گذر دارد ولی در کدام مناطق این پروژه ها باید اجرا شود. اجرای تقاطع غیر همسطح در حال حاضر با این شرایط و وضعیت اقتصادی باعث ایجاد مشکلات زیاد برای شهروندان و رانندگان خواهد شد. مسائل و موارد مهمتر از این نیز وجود دارد باید طرح ها با اولویت بندی پیشنهاد و اجرا شود. اجرای  طرح های کمربندی کنار گذر شمالی و پل قوی چای و خیابان سرچشمه شمالی در حال حاضر از طرح های هستند که در اولویت می باشند.

۹۸/۲/۲۶ ۱۸:۵۲

جناب رشیدی واقعا دلم برات میسوزه، هر چی خودتو میکشی هیشکی به حرفات اهمیت نمیده، روابط عمومی یه دفتر جواب نوشته حتی یک سطرش هم جواب سوالای تو نیست، چرا آخه چرا....ُ!؟

۹۸/۲/۲۶ ۱۸:۱۱

با سلام و تشکر از مسئولان روابط عمومی در مورد پاسخ به سوالات مطرح شده که بیشتر سوالات هم بدون پاسخ مانده است.

1- شهرداری باید طرح های پیشنهادی را با اولویت بندی پیشنهاد و اجرا نماید.بطور کامل نمی تواند هر کارشناسی کارشناس و هر متخصصی متخصص باشد امکان اشتباه در همه نظریه ها می تواند باشد.

2- در مورد اینکه تا چهار سال دیگر نیازی به پل رو گذر نمی باشد و بعد از چهارسال بخاطر رشد جمعیت و ... بار ترافیکی در میدان باعث قفل شدن میدان خواهد شد. قابل ذکر است که بیشتر خودروهای در حال تردد در بلوار شهدای زینبیه و میدان دفاع مقدس خودروهای سنگین و عبوری بخاطر نبودن کمربندی کنار گذر می باشد که با احداث کمربندی کنار گذر شمالی باعث کمتر شدن بیش از 50 درصد تردد خودروها در این مسیر خواهد شد.

3- آیا اجرای طرح تقاطع غیر هم سطح در میدان دفاع مقدس در مدت 4 سال به پایان خواهد رسید؟ الان بیشتر پروژه های شهری با توجه به اینکه چندین سال از شروع آن می گذرد هنوز بطور کامل به پایان نرسیده است و باعث ایجاد مشکلات زیاد برای شهروندان شده و می شود.

4- بودجه عمرانی شهرداری 40 درصد بودجه کل شهرداری در سال می باشد. اگر در خوشبینانه ترین حالت بودجه عمرانی شهرداری را سالانه 20 میلیارد تومان در نظر بگیریم در مدت 4 سال 80 میلیارد تومان می شود. با توجه به تملک اطراف میدان و هزینه های ساخت و ... آیا شهرداری توانائی تامین بودجه مالی برای اجرای این پروژه را خواهد داشت؟

5- برای اجرای پروژه های عمرانی نیاز با تامین اعتبار و بودجه مالی می باشد.چرا این هنر مدیریت در جاهای دیگر خود را نشان نمی دهد تا باعث اتمام پروژه های نیمه کاره بطور کامل شود. اگر کارهای بزرگ بدون برنامه ریزی دقیق شروع نشود در آینده باعث ایجاد مشکلات زیاد خواهد شد. 

6- وقتی اقدامات اساسی نظیر احداث پل یا تأمین روشنایی و تعریض و توسعه بلواز زینبیه از عهده و مسئولیت شهرداری خارج است چطور شهرداری می خواهد همچین پروژه سنگین را اجرا نماید؟

در پایان؛در گذشته که می‌خواستند از رودخانه رد شوند، باید کلی بررسی می‌کردند و گدار (معبر) می‌زدند تا از آن رودخانه رد شوند. چرا که جریان یا عمق آب در برخی نقاط رودخانه زیاد بود. اگر کسی بی‌گدار به آب می‌زد، احتمالش بود که غرق شود. از طرفی زمان زیادی هم طول می‌کشید تا گدار زدن (تحلیل کردن) انجام شود و با اطمینان کار انجام شود. برخی که جان یا کالای باارزشی (از نظر خودشان) نداشتند، بدون گدار زدن به رودخانه می‌زدند و رد می‌شدند. با احتمال ۳۰ درصد (بسته به منطقه) غرق می‌‌شدند و با احتمال ۷۰ درصد زنده می ماندند. اگر غرق می‌شدند که خوب جان بی‌ارزشی بوده و رفت. اگر هم زنده می‌ماند به عنوان سمبل شجاعت مطرح می‌شد. موضوع اینجاست که خیلی از افراد بدون دانستن مسیر و راه موفق هم شده‌اند. این دلیل بر نفی دانش نیست. دلیل بر شجاعت نیست. اگر زندگی باارزشی داریم، مواظب الگوبرداری خود باشیم.

۹۸/۲/۲۶ ۱۶:۰۳

احتمالا تا سال 1422 خودروهای فعلی جای خود را به خودروهای خودران می‌دهند و آن زمان دیگر مفهومی به نام ترافیک و تصادف نخواهیم داشت.

با سلام و احترام خدمت مخاطبین گرامی و کاربران محترمی که نظر ارسال کرده اند، به طور کلی در پاسخ به موارد مطرح شده در نظرات قابل ذکر است:

1- این طرح، طرح پیشنهادی شهرداری میانه به شورای ترافیک شهرستان است که بر اساس مطالعات اولیه شرکت مهندسین مشاور متخصص در زمینه طراحی معابر و سامانه های ترافیکی و نیاز سنجی که صورت گرفته تهیه و پیشنهاد شده است. البته برای متخصصین و کارشناسان اهل فن روشن است که وقتی یک طرح توسط یک شرکت مشاور تخصصی مطالعه و کارشناسی می شود یعنی همه ابعاد و آیتم های دخیل در موضوع به صورت محیط و محاط مد نظر قرار گرفته و جای هیچ نقصانی در تشخیص ضرورت یا عدم ضرورت اجرای طرح باقی نمی ماند.

2- برابر گزارش مطالعات شرکت مشاور در شرایط فعلی ترافیک در این مسیر روان است و تا سال 1402 این روند به همین منوال ادامه خواهد یافت و از اکنون تا سال 1402 وجود پل روگذر در این نقطه ضرورتی ندارد اما طبق مطالعات و امارگیری تردد روزانه که با استقرار عوامل شرکت مشاور در محل میدان دفاع مقدس در ساعات اوج ترافیک در چند نوبت به صورت رندومی صورت گرفته و بر اساس محاسبات رشد جمعیت، افزایش وسایط نقلیه و جابجایی جمعیت در نقاط تازه تاسیس یا قریب الاحداث که در بالادست بلوار زینبه در سال های آتی اتفاق خواهد افتاد برآورد شده که درسال 1402 میدان دفاع مقدس گنجایش بار ترافیکی وارده را نخواهد داشت و در ساعات پیک تردد این نقطه دچار قفل ترافیکی خواهد شد.

3- اگر به کار علمی و مطالعات آکادمیک اعتقاد داشته باشیم، بر اساس  مطالعات کارشناسان متخصص در این حوزه، دقیقا 4 سال فرصت داریم تا برای جلوگیری از بروز یک مشکل مهم که به طور طبیعی بخش اعظمی از شهر و ساکنین آن را با خود درگیر خواهد ساخت اقدام مناسب و کارآمدی انجام دهیم و با توجه به بازه زمانی 4 ساله تا بروز مشکل، امروز دقیقا مناسبترین زمان برای تصمیم گیری در مورد آن است چرا که پروسه انجام مطالعات، برآورد هزینه اجرا، تأمین اعتبار، شروع و پایان پروژه تقریبا به همین مقدار زمان نیاز دارد.

4- در نظام بودجه ریزی شهرداری ها که از آیین نامه مالی شهرداری ها و الگوی ابلاغی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تبعیت می کند، هر یک از سرفصل ها و بخش های بودجه شهرداری منابع، مقادیر و درصدهای تخصیص مشخص و معینی دارند و امکان جابجایی اعتبارات در بخش های مختلف تنها در حد ارقام و درصدهای جزیی امکان پذیر است و نمی توان سوی بودجه را بر یک فعالیت شهری متمرکز نمود، معنی این حرف این است که شهرداری نمی تواند به بهانه اجرای یکی از طرح های ضروری شهر دیگر اقدامات ضروری و لازم را انجام ندهد و همه اعتبارات خود یا دست کم بیشتر اعبارات خود را در یک بخش هزینه کند لذا امکان تعطیل برخی ردیف های کاری و تقویت برخی دیگر از فعالت ها وجود ندارد و عملکرد شهرداری در همه سرفصل ها و بخش ها باید متوازن و متعادل پیش برود.

5- مشکلات اقتصادی وجود دارد و قابل انکار نیست اما قرار نیست به این بهانه درجا بزنیم و حرکتی برای کارهایی که با کمی همت و تحمل فشار و سختی قابل انجام است، انجام ندهیم. هنر مدیریت آن است که با حداقل امکانات و در کوران تهدیدات بتوانیم فرصت سازی کنیم و کارهای بزرگی را آغاز و به سرانجام برسانیم وگرنه در شرایط وفور نعمت و امکانات کارها خود به خود هم پیش می روند.

6- در بحث ساماندهی محور ترانزیتی بلوار شهدای زینبیه و انتقادات کم و بیشی که از شهرداری در این زمینه می شود بارها به استحضار همشهریان عزیز رسانده ایم که تولیت و اداره این محور اساسا بر عهده اداره راه و شهرسازی است و با این حال چون از داخل شهر عبور می کند شهرداری هزینه های مرمت و نگهداری این خیابان را متحمل می شود ولی اقدامات اساسی نظیر احداث پل یا تأمین روشنایی و تعریض و توسعه این مسیر مستلزم هزینه های هنگفتی است که از عهده و مسئولیت شهرداری خارج است و این موارد باید از نهادهای ذی ربط مطالبه شود.

و در پایان؛ اگر مردم به رویاهای شما نمی خندند، رویاهای شما به اندازه ی کافی بزرگ نیست... ب/گ

۹۸/۲/۲۶ ۱۲:۵۵

شما این خط دوم پل قوری چای رو تکمیل کن زیر گذر و رو گذر پیش کش !

۹۸/۲/۲۶ ۱۱:۴۱

اجرای چنین طرحی با آزادسازی اطراف حرم امامزاده که منافات ندارد!!

۹۸/۲/۲۶ ۱۱:۰۷

کل شهر نیاز به اسفالت ریزی و زیر سازی دارن.وضعیت کوچه های شهر رو ببینید.همه اینا رو گذاشتین کنار دارین پل میزنید!؟

۹۸/۲/۲۶ ۱۱:۰۰

در ورودی شهر از سمت زنجان(میدان دفاع مقدس) رفت و آمد وسایل نقلیه کما بیش بدون مشکل انجام میشه. برای اجرای این طرح خیابانهای فعلی نیز باید تعریض بشن. ساخت چنین طرحی به بودجه کلانی نیاز داره که با توجه به شرایط اقتصادی کشور این سازه اگر امروز شروع بشه، پیش بینی زمان بهره برداری از طرح خیلی خیلی سخت به نظر میاد و طولانی شدن روند اجرا خودش باعث شدیدتر شده ترافیک و مشکلات شهری میشه.
در کل وسایل نقلیه سنگین و محموله های ترافیکی که از میدان دفاع مقدس وارد میشن، از پل قوری چای خارج میشن و برعکس. اگر ورودی و خروجی شهر به طور یکسان توسعه پیدا نکنه، جاده ترانزیت مثل قیف عمل میکنه.
به نظر بنده مهمترین اولویت مسئولین شهری باید اصلاح ورودی میانه از سمت تبریز باشه. پل قوریچای با ساختار فعلی، باعث ترافیک و تصادف در اکثر ساعات روز میشه.

۹۸/۲/۲۶ ۱۰:۵۱

با سلام مجدد دوست گرامی کسی ساز مخالف برای اجرای این طرح نمی زند . انتقادی که است در این شرایط و وضعیت فعلی اجرای این طرح در  بلوار زینبیه که در حال حاضر جاده ترانزیت می باشد باعث ایجاد مشکلات زیاد برای شهروندان، راننندگان خودروهای های عبوری بخاطر نبودن محور جایگزین خواهد شد. اگر دقت کرده باشد بنده و دیگر عزیزان در کامنت ها در مورد مشکلات اجرای این طرح در حال حاضر با این شرایط و وضعیت اقتصادی دولت و شهرداری توضیحات کامل را داده ایم. اجرای این طرح برای شهرداری چندین میلیارد تومان هزینه بر خواهد بود و نیاز به اعتبار لازم است شهرداری می تواند این اعتبار را برای تکمیل و اجرای پروژه های بازگشایی اطراف امامزاده و  کمربندی کنار گذر شمالی شهر هزینه نماید. در مورد شهر تبریز  فرمودید اگر دقت کرده باشید شهر تبریز دارای کمربندی کنار گذر می باشد که خودروهای سنگین از داخل شهر تردد نمی کنند. مشکل اصلی ترافیک در بلوار زینبیه و میدان دفاع مقدس تردد خودروهای عبوری و سنگین می باشد که باعث از بین بردن آسفالت بلواز زینبیه و مشکلات زیاد برای شهروندان شده و می شود.در حال حاضر با این شرایط و وضعیت اجرای این طرح برای پیمانکاران طرح و ... شاید مفید باشد نه برای شهروندان شهر میانه، اولویت اول باید طرح های باشد که برای شهرداری توجیح اقتصادی داشته باشد و باعث درآمدزایی شهرداری شود. اگر شهرداری هزینه اجرای طرح  تقاطع غیر هم سطح را در اطراف امامزاده هزینه نماید هم مشکل اصلی  و مهم در مرکز شهر حل و هم باعث درآمد زایی برای شهرداری خواهد شد. ضمناً لطف کنید بفرمائید برای اجرای این طرح چقدر اعتبار  و برای اجرای طرح اطراف امامزاده چقدر اعتبار نیاز است. در آخر دوست گرامی، مدیریت سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری میانه برای ساماندهی خودروهای مسافربری ( پای قطار) با توجه به اینکه فرماندار سابق جناب آقای مهندس شکری چندین سال قبل فرموده بودن در مدت چند روز این مشکل حل خواهد شد. آیا اقدامات لازم را جهت حل کامل  این مشکل انجام داده است؟

۹۸/۲/۲۶ ۰۹:۵۳

سلام . آقای رشیدی یه روز مطلب می زاری که چرا شهرداری هیچ کاری نمی کنه و می نویسی چرا در میانه رو گذر و زیرگذر نیست وفرداش هم مطلب می زاری که چرا می خوان زیر گدر بزنن .‌درکل این نشان می دهد که هدف شما فقط تخریب شهرداری وشورای شهر هست. و شما با اعضای شورا وشهرداری مشکل داری و می خوای حرفات رو توجیه کنی

۹۸/۲/۲۶ ۰۹:۴۴

با‌سلام‌با‌توجه‌به‌موارد‌مشابه‌‌قبلی‌این‌طرح‌‌در‌میانه‌‌این‌طرح‌ممکنه‌در‌حد‌حرف‌با‌قی‌بماند‌‌واجرا‌نشود‌یا‌خیلی‌طول‌بکشد‌تا‌اجرا‌شود‌‌وامید‌است‌اجرا‌شود‌‌

۹۸/۲/۲۶ ۰۶:۵۸

استغفرالله، میانه رو چه به این حرفا ،
مسؤولین بگردن یه پلی یه کانال آبی اوون نزدیکیا شاید پیدا کنن تا با یه کم تغییر به عنوان زییییییبرگذرررر مورد استفاده قرار بگیرد.

۹۸/۲/۲۶ ۰۴:۱۶

با سلام خدمت آقای مرتضی رشیدی عزیز.
بله شما صحیح میفرمایید، مشکلات شهر زیاد میباشد ولی آیا شهرهای دیگر ایران با وجود روگذر در نقاط پر ترافیک، این مشکلاتی که شما فرمودید را ندارند که همچنین پروژه هایی رو احداث میکنند؟
در همین استان خودمون کلانشهر تبریز با وجود این همه تقاطع های غیر هم سطح در سطح شهر آیا هیچ مشکلاتی ندارد؟
به عنوان مثال آیا خیابان های کل شهر تبریز آسفالت مناسبی دارد؟ آیا در هیچ یک از پارک های بزرگ شهر تبریز هیچ مشکلاتی به چشم نمی آید؟
در شهر مراغه با وجود پل روگذر جهاد آیا شهر مراغه دیگر هیچ مشکلاتی ندارد؟
آقای رشیدی عمر آسفالت خیابان های شهر محدود است. فضای سبز و سالم نگه داشتن پارک های سطح شهر محدود است، سالم نگه داشتن سرویس های بهداشتی در سطح شهر محدود است و نیاز به رسیدگی سالانه دارد، بنده به نوبه خود احداث پل روگذر را بیشتر ترجیح میدهم تا سرویس های بهداشتی. این نکاتی که شما فرمودید در همه شهرهای ایران به سهم خود مشکلاتی دارند ولی این مشکلات باعث نمیشود که از احداث پل روگذر در نقاط پر ترافیک شهر چشم پوشی کنند. شهرداری میانه نیز نباید از احداث پل روگذر در منطقه پر ترافیک میدان دفاع مقدس چشم پوشی کند.
پل روگذر عمرش نا محدود است و همیشه تا سالیان دراز میتواند مورد استفاده برای عموم مردم باشد.
همه مشکلات به نوبه خود باید حل شود، همه این مشکلاتی که شما فرمودید هم باید حل شود. بنده با نظر شما موافقم. از نظر بنده کمربندی شمالی (پاسداران) نیز باید در کمترین زمان ممکن مورد بهره برداری قرار بگیرد. ولی از پروژه احداث روگذر در میدان دفاع مقدس به شدت با مسئولین شهری موافقم.
واقعیت این است که پروژه ساماندهی اطراف امامزاده اسماعیل آنقدر پر هزینه است که تا سال های دور هم نمیشود به سرانجام رساند مگر اینکه مسئولین کشوری برای ساماندهی این منطقه بودجه دیگری در نظر بگیرند.
در راستای همین امر، مسئولین تلاش کنند برای احداث پل روگذر در میدان دفاع مقدس بودجه اضافی دریافت کنند تا شهرداری میانه به سایر مشکلات شهری نیز بتواند به خوبی رسیدگی کند.
آقای رشیدی شما یک انسان عاقلی هستید. ساز مخالف نزنید، این پل در ورودی شهر میانه نا تنها باعث کاهش ترافیک در این منطقه و کاهش تصادفات رانندگی میشود بلکه باعث میشود مسافرانی که وارد شهر میشوند یا از شهر خارج میشود با دیدن همچین پروژه بزرگی نگاهشان به توسعه و پیشرفت در میانه بزرگتر شود.
من نیز میدانم مشکلات شهر زیاد است ولی این پروژه شاید نظر خیلی از مردم شهر رو به سوی خود جلب کند.
به امید خدا سایر مشکلات نیز حل میشود.
این پروژه اگر به سرانجام برسد خیلی عالی میشود.
با تشکر...

۹۸/۲/۲۶ ۰۲:۳۸

با سلام، دوست گرامی وقتی در مرکز شهر سرویس های بهداشتی به اندازه کافی نیست،وضعیت اطراف امامزاده، میدان قدیم تا دره خرمن، شهربازی، فضاهای سبز،پارک جنگلی، خیابان تازه کند به راه آهن،پل قوی چای و ... این چنین است و باعث ایجاد مشکلات زیاد برای شهروندان می باشند. احداث پل رو گذر چگونه از عوامل توسعه و زیبایی شهری به شمار می آید. اولویت های اولیه باید حل این مشکلات در شهر باشد. تا باعث توسعه پایدار و زیبایی شهری شود.

۹۸/۲/۲۶ ۰۱:۲۴

با سلام وتشکر از همه مسئولان و مدیران شهر، در مورد اجرای طرح احداث تقاطع غیر هم سطح میدان دفاع مقدس، سوالاتی مطرح است که امیدواریم روابط عمومی شهرداری برای شفاف سازی جواب سوالات را بدهند. هر چند شاید مثل سوالات دیگر باز بی پاسخ خواهند ماند.

اولاً: علت اصلی ترافیک در میدان دفاع مقدس و بلوار زینبیه چه می باشد؟

ثانیاً: آیا با احداث تقاطع غیر هم سطح در میدان دفاع مقدس مشکل ترافیک بلوار زینبیه واقعاً حل خواهد شد؟

ثالثاً: با توجه به وضعیت اقتصادی دولت مخصوصاً شهرداری ها در حال حاضر آیا اجرای این طرح در این شرایط باعث بار مالی برای شهرداری در حال حاضر و آینده نخواهد شد؟

رابعاً: آیا شهرداری برای اجرای این طرح برآورد هزینه نموده است؟

خامساً: اعتبار اجرای این طرح از کدام منابع و بودجه شهرداری تامین خواهد شد؟

سادساً:آیا مشکلات اصلی و مهم شهروندان در شهر میانه نبودن تقاطع غیر هم سطح در میدان دفاع مقدس می باشد؟

سابعاً: آیا احداث تقاطع غیر هم سطح در میدان دفاع مقدس از اولویت های اصلی و مهم حل مشکلات شهروندان در شهر میانه می باشد؟

برای اجرای طرح احداث تقاطع غیرهم سطح در میدان دفاع مقدس اعتبارچندین میلیاردتومانی نیازاست.باتوجه به شرایط و وضعیت فعلی با وجود پروژه های نیمه تمام و طرح های باز آفرینی شهری، مخصوصاً اطراف امامزاده، پل رودخانه قوی چای، وضعیت آسفالت بیشتر خیابان ها و کوچه های شهر، مخصوصا بلوار زینبیه و ... بهتر نیست شهرداری در صورت داشتن اعتبار و منابع مالی بجای اینکه برنامه ای برای اجرای  احداث تقاطع غیر هم سطح داشته باشد برای اجرای پروژه های نیمه تمام، طرح های باز آفرینی شهری، مخصوصاً اطراف امامزاده و احداث کمربندی شمالیو کنار گذر ،پل رودخانه قوی چای و ... برنامه ریزی نماید تا مشکلات اصلی شهروندان که همیشه با آن مواجه هستند حل شود.

بلواز زینبیه یکی از محورهای جاده مواصلاتی  شمال غرب و جاده ترانزیت می باشد که بیشتر خودرهای سنگین و عبوری ازبلوار زینبیه عبور می کنند.

1- در زمان اجرای این طرح محور جایگزین برای تردد خودروهای عبوری و ترانزیت مخصوصاً خودروهای سنگین کدام محور خواهد بود؟

2- آیا تردد خودروهای سنگین مخصوصاً کمر شکن که دستگاه های نیروگاهی و ... را حمل می کنند در زمان احداث روگذر بخاطر نبودن محور جایگزین باعث ایجاد مشکلات برای شهروندان و خودروهای عبوری نخواهند شد؟

ضمناً برای حل مشکل ترافیک شهرک اندیشه شهرداری می تواند با احداث زیر گذر خیابان ارتش بطرف شهرک اندیشه و تملک ضلع غربی میدان اول خیابان ارتش باعث حل مشکل ترافیک با هزینه کمتر شود.

 

 

۹۸/۲/۲۵ ۲۲:۳۷

با سلام و درود بر شهرداری میانه
لطفا نتیجه نهایی این جلسه را اعلام کنید.
کلنگ زنی این پروژه عمرانی در چه زمانی خواهد بود و در چه مدت این روگذر احداث خواهد شد؟!

۹۸/۲/۲۵ ۲۲:۲۹

آخرین باری که آقایون از جاده ترانزیت گذشتن دقیقاً کی بود؟
یه نگاهی هم به وضعیت موانع، که چه عرض کنم خندق های جاده بندازید! بعد بیاید از رو گذر و زیر گذر بگید...

۹۸/۲/۲۵ ۲۲:۱۶

این که شهرداری بیاید برای حل معضل جاده ترانزیت هزینه میلیاردی بکند دقیقا مصداق بارز هدر دادن منابع هست.
در حال حاضر سه محور ترافیکی موازی با جاده ترانزیت یکی کنارگذر شمالی (مال راه و شهرسازی) و یکی رینگ ترافیکی پاسداران و اون یکی هم کنارگذر جنوبی ساحلی هر سه در حال اجرا هستن که بالاخره دیر یا زود تکمیل خواهند شد و با راه افتادن آنها بار ترافیکی بلوار شهدای زینبیه در این محورها پخش و این مسیر از شمول جاده های ترانزیتی کد دار بین المللی خارج و به یک معبر درون شهری تبدیل خواهد شد. آن موقع هست که حداقل از ۸ نقطه امکان قیف کردن بار ترافیکی پایین دست و بالادست بلوار زینبیه میسر خواهد شد و در آن شرایط تنها با ایجاد تقاطع های همسطح چراغ دار هدایت ترافیکی محلات شمالی و جنوبی انجام خواهد یافت. لذا شهرداری می تواند به جای هزینه کردن در این نقطه که فعلا ضرورتی ندارد و در آینده هم با شرایطی که گفته شد ضرورت نخواهد داشت پول این پروژه را در تکمیل محور پاسداران هزینه کند و هر چه زودتر زمینه توسعه بخش شمالی شهر در بالادست بلوار زینبیه را فراهم سازد یا اینکه با مشارکت با راه و شهرسازی کنارگذر شمالی را تکمیل و شهر میانه را برای همیشه از شر ترافیک ترانزیتی خلاص کند.

۹۸/۲/۲۵ ۲۱:۵۲

احداث زیرگذر و روگذر و تقاطع غیر همسطح از پیامدهای گسترش و توسه شهر است نه عامل توسعه
زیباییش هم بستگی به این داره که با چه سلیقه ای اجرا بشه، وگرنه نمیشه گفت صرفا احداث پل میتونه عامل زیبایی باشه

۹۸/۲/۲۵ ۲۱:۴۵

اووووه 1422، اولش خیال کردم سال قمریه فکر نمیکنم عمر ما قد بده، الان که برآورد 25 سال میکنن بدونه شک میشه 35 شاید هم 45 سال، انگار دیگه هیچ پل و آبراهی تو بلوار زینبیه پیدا نشده که به عنوان زیرگذر مورد استفاده قرار بگیرد. ولی واسه دلخوشی هم شده خوبه.
واقعا خسته نباشید.

۹۸/۲/۲۵ ۲۱:۴۳

تشکر از مجریان طرح
اگر این طرح تا یکی دو ماه آینده شروع شد، می توان امیدوار بود وگر نه در حد حرف و تبلیغ باقی خواهد ماند.

۹۸/۲/۲۵ ۱۹:۴۳

با سلام و تشکر ویژه از تمام مسئولین شهر که جلسه ای در خصوص احداث تقاطع غیر هم سطح در میدان دفاع مقدس را دادن.
این میدان به دلیل بار ترافیکی سنگین نیاز شدید داشت تا به تقاطع غیر هم سطح تبدیل شود.
در صورت احداث "روگذر شمالی-جنوبی" شاهد ترافیک روان و کاهش تصادفات رانندگی در این مسیر خواهیم بود.
امیدواریم افتتاح گلنگ زنی این پروژه در کمترین زمان ممکن اتفاق بیوفتد و به زودی شاهد روگذر در شهر میانه باشیم.
احداث روگذر و تقاطع های غیر همسطح از عوامل توسعه و زیبایی شهری به شمار می آید.

۹۸/۲/۲۵ ۱۹:۲۸

ایناخواب دیدن
باکدوم بودجه؟
وضمنامگه مسیولی میبینیم که بتواندچنین پروژه هایی را اجراکند
شتردرخواب...

۹۸/۲/۲۵ ۱۹:۲۲

تا سال 14022

اخبار روز