کد خبر: ۱۰۹۶۳۱
۱۳۸۶ بازدید
۱۱۰ دیدگاه

سهم میانه از مناصب دولتی و حکومتی

۱۴۰۰/۶/۱
۱۸:۲۷

هرچند مناصب دولتی و حکومتی، سهمیه آرد و نان نیست که به نسبت جمعیت تقسیم شود، اما این که سهم میانه به عنوان یک صدم جمعیت کشور، از صدها وزیر بعد از قاجار، حتی 1 وزیر نبوده است، جای تعجب است. اگر فقط 13 دولت بعد از انقلاب را در نظر بگیریم و هر دولت به طول متوسط 20 تا 25 وزیر را تجربه کرده باشند، بعد از انقلاب 300 نفر در صندلی وزارت نشسته اند و سهم میانه از این میان، صفر بوده است.

این که هیچ میانه ای در حد وزارت لیاقت نداشته و یا سرشناسان میانه ایها برای تصدی یک وزارت، اتحاد خوبی نداشته اند، را بحث نمی کنیم، و فقط بسنده می کنیم به این تعجب که: چطور شهر بزرگ و تأثیرگذاری مانند میانه در این یک قرن، یک وزیر به خود ندیده است؟

اما وضعیت میانه از نظر رجال دولتی و حکومتی بسیار حادتر از این حد است. با بازنشسته شدن شخصیتهای مطرح میانه ای از مناصب سطح دوم وزارتی، هم اکنون در سال 1400، غیر از دکتر حسنعلی قنبری، رئیس سازمان خصوصی سازی و معاون وزیر اقتصاد، حتی یک میانه ای در سطح معاون وزیری یا رئیس یک سازمان ملی یا در جایگاه استاندار نداریم.

پیام تبریک دکتر قنبری رئیس سازمان خصوصی سازی کشور به منتخب مردم میانه

سالهای 99 و 00 بی بضاعت ترین سالهای میانه از نظر داشتن رجال دولتی و حکومتی بوده است و امیدواریم در دولت جدید که هیچ میانه ای در سطح اول وزارتخانه ها معرفی نشده است، لااقل در سطح دوم وزارتی، شاهد حضور میانه ای ها باشیم.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۰۰/۶/۸ ۰۰:۳۵

این شهر اصلاح بشو نیست

۰۰/۶/۶ ۰۸:۳۹

روی ترکها اسمِ "همشهری بازی" گذاشته اند و ترکها از ترس این اتهام، همشهریان خودشان را از آن سازمان حذف میکنند. شما در دوره ای که یک لر یا یک کرد خصوصاً یک شمالی در یک جا منصب دارد، آن سازمان را ببینید چه وضعی می شود؟

وقتی فردی اینقدر تنگ نظر می شود یا از حرف و حدیث می ترسد، انتظار دارید یک پروژه برای منطقه خود تعریف کند؟

نمونه اش را دیروز مثال زدم: مدیرعامل کنونی سایپا، یک میانه ای است. در 100 جا شرکت زیرمجموعه دارد. شرکتهای بزرگی در گلپایگان، کاشان، قزوین و ... دارد، سوابق را ببینید که یکی از مدیران عامل همین شرکت، چطور زادگاه خود را قطب قطعه سازی کشور کرد؟ آنوقت ببینید این میانه ای حاضر است یک پیچ سفارش دهد که در میانه بتراشند یا جلوبندی فقط یک ماشین را در میانه درست کنند؟ آیا حاضر است آبدارچی خود را میانه ای انتخاب کند؟ یا برعکس، اگر میانه ای بود تغییر می دهد؟

۰۰/۶/۵ ۲۲:۵۷

اقای مهندس نائبی .چگونه است وقتی مقامات از یزد و رفسنجان و .. هستند.نهایت خدمتشان را به شهر و دیارشان انجام میدهند ولی در بین ترک ها این عرق به شهر و دیار نیست.

۰۰/۶/۵ ۲۰:۴۱

به عنوان یک میانه ای اصیل، امیدوارم به زودی با وزیر جدید، رئیس سازمان خصوصی سازی کشور هم که کلیدی ترین معاونت وزیر اقتصاد است، تغییر پیدا کند تا خیالمان راحت شود. من به عنوان یک میانه ای اصیل، چشمِ دیدن یک همشهری موفق را ندارم.

۰۰/۶/۵ ۱۰:۳۸

البته تعداد میانه ایهای در سطح مدیریت کلان همواره کم بوده و الان هم فقط یک مدیر بیشتر نداریم. در همین همسایگی خودمان از شهر مراغه، مهندس مهرعلیزاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی بود هرچند او هم برای مراغه آن کار را نکرد که ساعد مراغه ای نخست وزیر پهلوی کرد.

در مورد همشهزیان ما، باید به شهرشان علاقه و آگاهی داشته باشند. خواهشمندم یک عده سریع ناراحت نشوند که چرا حق تمام ایران را میخواهید به میانه بیاورید! 

برای نمونه الان مدیرعامل دومین خودروساز کشور یعنی سایپا، یک میانه ای است. ببینید آیا یک پیچ به میانه می دهد؟ چه برسد به راه اندازی یک کارخانه درجه سه سایپا در میانه.

۰۰/۶/۵ ۰۹:۵۵

بجای همین کامنت، آدرس و مشخصات بفرستید تا پست کنم یا آی دی بدهید فایلش را بفرستم.

۰۰/۶/۵ ۰۹:۱۰

سلام .یک پرسش دارم از جناب اقای نایبی : چرا میانه علیرغم داشتن این همه اشخاص مدیر و قدرتمند در جاهای دیگر البته به خودش نرسیده است .(به زبان ساده ) پس لطفا بیش از این برای میانه سهم خواهی نکنیم . میانه ای اگر واقعا دلش برای شهر اش می سوخت برای خودش کاری می کرد.فضای شهر را ببینید بوی تعفن و اشغال و زباله از همه جا بلند است . مدیران یمانه ای با کت و شلوار و ماشین شاسی بلند در پایتخت پرسه می زنند و انوقت میانه !

۰۰/۶/۵ ۰۱:۱۱

بلد نیستم
توضیح فرمایید

۰۰/۶/۴ ۲۰:۴۳

فرق هست بین فرماندار بومی و غیر بومی ،

اما وقتی سازوکار مشخصی نباشه اوضاع بر همان منوال سابق هست و میچرخد ، فرماندار غیر بومی بدتر هست .



من بنظرم اگر ما مجلس ایالتی داشته باشیم یعنی فرماندار و استاندار ، را دولت تعیین کند ، اما مجلس ایالتی بر انها نظارت کند این میتواند کیفیت و بهره وری بیشتر کند .
بیشتر نقش نظارتی دارد و نه تکلیفی ، و قدرت اخطار داشته باشد با آرای ۲/۳ برای تعویض .
زیر ۲/۳ دولت حق وتو دارد . اما اگر اکثریت با دلایل قانونی ، خلاف و مشکلات اثبات کردند دولت حق تعویض داشته باشد .

اینگونه نقش حاکمیتی دولت حفظ میشه ، در کنار ان بخش نظارتی مثل فیدبک مردمی اضافه میشود ، چون فرماندار بهتر از مردم نمیتوانند قضاوت بکنند .

البته میدانم توی شرایط عادی اصلا اجرایی نیست ! چون هیچویت قبول نمیکنند . اما بنظرم با این نا کارآمدی فعلی در اینده مجبور خواهیم شد مجالس نظارتی ایالتی احیا کنیم.

۰۰/۶/۴ ۱۷:۵۸

باسلام. اگر همان مطلبی باشد که برای من ارسال کردند تا نظر دهم و من رد کردم، آن انتقاد باید دارای لااقل یک سند و مدرک باشد.

۰۰/۶/۴ ۱۷:۵۶

چشم

پیام خصوصی از همینجا بنویسید تا ارسال کنم.

۰۰/۶/۴ ۱۶:۴۳

جناب مهندس خیلی انتقادات نوشتم در رابطه با فرماندارومعاون عمرانی شان وای اصلا شما تو سایت قرار ندادين انتقادات بنده رو

۰۰/۶/۴ ۱۶:۰۵

عشق هستی
یدونه از کتاب هایت به من هدیه بده مهندس

۰۰/۶/۴ ۱۶:۰۴

اینهایی که وزیر شدند در حد همین فرماندار شهرهای کوچک هستند. آدمهای خاصی نیستند به خدا

۰۰/۶/۴ ۱۶:۰۳

همشهریان عزیز! با شناختی که از نویسنده دارم، می دونم که منظورشون این نیست که حتما باید یک میانه ای وزیر باشد یا اگر یک میانه ای وزیر باشد حتما به میانه توجه می کند، اما اگر یک میانه ای غیرتمند باشد، با توجه به مشکلاتی که در این منطقه است می تواند آگاهتر و بهتر به میانه توجه کند وگرنه صد تا از این افرادی که در این عکس می بینیم باشند هم به درد میانه نمی خورند. شما بفرمایید ... که در کل کشور ... بود چه خیری به میانه رساند؟ چنین آدمهایی باعث دلسردی مردم می شوند و مردم نتیجه می گیرند یک همشهری وزیر شود به چه درد ما می خورد؟ اما واقعیت این است که اگر یک همشهری آگاه وزیر شود خیلی کمکها می تواند بکند.

حرف دوستان به این شبیه است که همیشه آرزو کنیم یک میانه ای فرماندار شود اما وقتی از یک فرماندار میانه خیری نبینیم آرزو کنیم که یک غیرمیانه ای فرماندار شود.

۰۰/۶/۴ ۰۸:۴۰

با کمال تشکر از نظر شما دوست عزیز
من نه نق زن هستم و نه ترسو ( یه روزی یکی روی من شمشیر کشید بود اما پشت مادرش سنگر گرفته بود ... بگذریم)
شما که اسم و رسمی یا ندارید یا می ترسید بفرمایید پشت مامانتون ...
من به عنوان یکی از مدیران جوان این کشور یک بار هم برای منافع شخصی از اکانت جعلی استفاده نکرده ام ....
و همواره هدفم با اینکه در میانه نیستم فقط پیشرفت شهر بوده و بس

۰۰/۶/۳ ۱۷:۱۲

کافی است هر کسی همانطور صحبت کنه که رودررو صحبت میکنه. همین آقایی که اینجا را با چاله میدان اشتباه گرفته و فحاشی میکنه وقتی جلوی یک مسئول قرار بگیره، دو دستشو رو هم می ذاره به نشانه ادب و به تته پته می افته. ظاهر و باطن ما خیلی متفاوت شده.

۰۰/۶/۳ ۱۳:۱۹

جناب نائبی این که میفرمائید خانه شماست .شما لطف دارید و میدانیم که اگر کسی غیر شما بود حتما این صدای میانه را جمع میکرد و هزینه نمیداد و انرژی نمیگذاشت و یک درصد این بی مهری ها را تحمل نمیکردو این بحثها مطالب که در سایت گذاشته میشودهمیشه برای شما هزینه داشته .
ولی حرف دل را باید گفت و دو شرط شما هم منطقی هست .
دست شما درد نکنه که تحمل میکنید و وقت میگذارید و ممنون که هستید .

۰۰/۶/۳ ۱۱:۰۸

صدای میانه خانه شماست. اینجا می توانید آزادانه عملکرد دیگران را نقد کنید و انتقاد کنید. همگان می توانند درباره همگان نقد کنند اما دو شرط دارد: رعایت ادب + داشتن دلیل یا مدرک برای ادعا.

خودتان شاهد هستید که در همین مطلب درباره خود چند تا پیام ناخوش ارسال شده و تأیید شده است اما من نمی توانم فحش به مادر یک مسئول یا نفرین بدون دلیل را تأیید کنم.

صدای میانه به تنهایی در محاکم قضایی یا اعتراضات و گلایه های تلفنی، پاسخگوی تأیید این کامنتها و مقالات است. راضی نباشید که این آب باریکه نیز بسته شود.

۰۰/۶/۳ ۱۱:۰۲

جناب نائبی عزیز 3مورد مطلب بنده را سانسور کردی .لطف کن یا سفره را باز نکن ویا باز کردی میهمان را بدون غذا و با توهین بدرقه نکن

۰۰/۶/۳ ۱۰:۵۶

جناب هاشمی قائم مقام وزیر کشور بود ومیتوانست برای میانه کاری بکند مثلا برای شهرداری میانه به شوراهای شهر وقت تو جلسه قول داد ولی هیچ ....نکرد و اگر رئیس جمهور هم میشد باز ......
نمیدانم چرا مطلبی در مورد مهندز گفته میشه اینقدر ناراحت میشین که ادب از یادتان میره .نکنه شما از ایشان سود کلانی برده اید و برای میانه کافی میدانید

۰۰/۶/۳ ۱۰:۳۲

ولی چندتا از نظرات منو سانسور کرده
هر نظری که بتونه محکومش کنه رو منتشر نمیکنه

۰۰/۶/۳ ۰۶:۲۰

جناب مهندس محمد صادق ناءبی
مطالب بنده حقیر رو تایید کردی وحتی نواقص مطالب بنده رو کامل بیان کردی به جای ناراحت خیلی هم خوشحال شدم که نظرات شما صیحیح هست
ا

۰۰/۶/۳ ۰۲:۲۱

اگر با این تغییر و تحولات، رئیس سازمان خصوصی سازی هم عوض بشه، کلا یک میانه ای در سطح معاون وزیر یا رئیس یک سازمان هم نخواهیم داشت.

۰۰/۶/۳ ۰۰:۱۳

استان شدن هزینه عظیمی میخواهد، طبق مصوبه و آمایش سرزمینی هست ، دولت علاقه ای به تحمیل بودجه و هزینه نداره ،

مرکز استان شرایط داره ، همینطور هزینه میخواهد باید یکسری امکانات و ملزومات اضافه بشه ، بحث فرمانداری ویژه به همین دلیل مطرح شد البته فرمالیته بود ، خود دولت و حکومت علاقه به اینکار نداره ، همچنین این طرح ها هزینه اجتماعی و سیاسی و نا آرامی داره ، استان شدن بدون هزینه نیست ، قضیه کازرون یادمان رفته ،


مراغه چرا باید استان بکنند ؟ گاهی تفاوت قومیتی و نژادی هست چه تفاوت قومیتی مراغه داره؟ ، گاهی دوری زیاد از مرکز استان هست ، فاصله مراغه تا تبریز چقدر هست ؟ الان فاصله سیرجان تا کرمان و شیراز تا لار در استان فارس بالای چند صد کیلومتر هست اونجا استان جدا نزدند! فاصله میانه تا تهران کمتر از فاصله دو شهر لار شیراز یا کرمان تا سیرجان هست .



بیشتر این بحث های استان شدن ، کارکرد انتخاباتی داره ، حکومت و دولت هم علاقه نداره فقط نزدیک انتخابات که میشه گاه مطرح میشه تا یکم شور و شوق بیشتر بشه ، الان خود دولت علاقه ای برای تحمیل هزینه بیشتر به خودش نداره ، اما ما دوست داریم خودمان گول بزنیم دروغ بشنویم انها بدشان نمی اید این چیزها بگویند تا از سرشان باز کنند ولی کدام عملی شده ؟ .





طی هر ده سال قرار بود ۲۰ نماینده به ظرفیت مجلس اضافه بشه ،الان ۲۰ سال گذشته ، دولت از این کار طفره میره و باید به ظرفیت مجلس ۴۰ نفر اضافه میشد از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر میرسید . چرا بنظرتان اینکار نمیکنند؟


چیزی که طبق قانون مصوب هست قانون پیش بینی شده ۴۰ نماینده باز اضافه نمیشه ! بعد میخواهید بر اساس چند وعده و وعید استان اضافه بکنند که قانونش هم نیست ! چه کارکردی داره؟


توی میانه چند ده سال هست وقتمان با استان شدن تلف کردیم ، الان بناب و ابهر توی این بحث ها نیستند اشتغال بالایی دارند . بجای اینها اگر طرح ها عقلانی توسط نمایندگان و نخبگان و مسئولان پیگیری بشه که قابلیت اجرایی دارند بهتر و موثر هستند .



مطرح کردن این بحث استان و فرودگاه همان نخود سیاه فرستادن بچه هاست بیشتر وقت برای چیزهایی که غیر عملی نیستتد تلف میشود . هر خواسته ای قابلیت عملی شدن نداره ، صدها شهرستان هستند میخواهند استان بشوند و فرودگاه بزنند اما همه ایا شرایطش دارند ؟



بهتره قبل از مطرح کردن خواسته های این چنینی دلایل مشروعیت و استدلال های ان برای بر حق بودن این چنین خواسته هایی هم بگیم تا چقدر این ها پشتوانه محکمی دارند؟ عمیق تر که بشویم ادله و دلایل در ذهنمان بیاوریم خودمان هم به مرور میفهمیم تا چه حد این خواسته ها غیر عملی در شرایط فعلی هستند.

۰۰/۶/۳ ۰۰:۱۱

سفارش یا دستور دیگه ای اگر بود در خدمتیم

۰۰/۶/۳ ۰۰:۰۶

شما از همین پیامهای میانه ایها در این مطلب، ذات میانه ایها رو بشناسید. ما مردم حسود و تنگ نظری هستیم خصوصا نسبت به همشهریانمون. چنین مردمی رشد نمی کنند.

۰۰/۶/۲ ۲۳:۰۸

انموقعی که میانه جزاستان مراغه قراربگیردبازم این حرفهاروخواهی گفت؟باسیاست ورویه‌‌ ای که دولت سیزدهم دروییش داردبعیدنیست.وزیرپیشنهادی کشوردرجلسه رای اعتمادبربازنگری در تقسیمات کشوری تاکیدکردکه جزبرنامه هاش هست.

۰۰/۶/۲ ۲۳:۰۱

دلتان خوش هستا،بزاریدببینیم ازدست این ویروس چموش انگلیسی،دلتا،لامبداو....میتونیم جان سال بدرببریم یانه؟بعدادرموردمناصب حکومتی،دولتی،اتوبان،فرودگاه،استان شدن و...بحث میکنیم.

۰۰/۶/۲ ۲۲:۳۱

با تو شده ایم 80 میلیون نفر.

۰۰/۶/۲ ۲۲:۱۱

کاش حرف زدن هم مالیات داشت. خیلی از اینهایی که اینجا نظر داده اند حرف نمی زدند.

۰۰/۶/۲ ۲۲:۱۰

جای دور نرویم همین دو نماینده آخرمان مثلا دکتر شیویاری و مثلا پروفسور فرمند الان کجا کار می کنند؟

۰۰/۶/۲ ۲۲:۰۰

گزینه ۱ ، ۳ مثل فرودگاه و استان شدن تقریبا غیر ممکن و مشکل با توجه به شرایط حال هست .


با توجه به واقع گرایی ، خودتان جای وزیر راه در تهران بگذارید با چه توجیه و دلایل باید اعتبارش بگذارد در میانه فرودگاه بزند؟ به فرض ما پارتی و لابی مانند نماینده دلیجان داشتیم که چند هزار میلیارد تومان پول بنفع شهر خودمان بگیریم یا مراغه .

فکر میکنید فرودگاه ، شرایط محدودیت جغرافیایی ناهمواری منطقه میانه بگذریم ، فرودگاه چه کار خاصی میخواهد بکند از نظر اشتغال و رفاه ، اینها سوال هست؟ این طرح ها در کنار مزایا ، معایب هم دارند ، الودگی صوتی و محیط زیست زمانی میگفتند کارخانه فولاد جایگزین اتوبان هست اما یکدهم ان هم اشتغال ایجاد نکرد ، نکته بعد قدرت خرید در شهر میانه هست من به شخصه دیدم قطار پردیس سریع السیر میانه داشت با یک قطار معمولی فقط بخاطر اختلاف قیمت ۳ هزار تومانی ده سال پیش استقبال نمیشد! اکثریت سوار قطار ارزان میشدند در حالیکه قطارهای گرانقیمت مشهد و تبریز پر میشدند . با چه پشتوانه ای فرودگاه در میانه واقعا استقبال میشود؟ ایا اگر بلیط ۴۰۰ هزار تومانی هواپیما تهران میانه باشد کسی سوار میشود ! زنجان هم مسیر هوایی تهران ندارد، توی میانه سر ۱۰ هزار تومان بلیط ارزانتر اتوبوس سوار میشوند ، بعد باری بگوییم ما چه چیز باربری قادر به جابجایی هستیم یعنی کدام محصول تولیدی گلخانه ای داریم که باربری فرودگاه توجیه بکند ان هم چه حجم تولید ؟


یعنی من قضیه عقلایی بودن خواسته ها را میگم در بطن قضیه که میریم پشتوانه محکمی خواسته هایتان ندارند . باید دلایل چنان محکم باشند وزیر به راحتی موافقت کند سرمایه گزار بخاطر سودش بیاید جذب بشه پول خرج بکند. ما در کمک به ساخت جوب خیابان هزاران شرط میگزاریم در اخر پول هم شاید ندهیم به شخصه در میانه دیدم بعد انتظار داریم سرمایه گزار در راه رضای خدا چند صد میلیارد تومان پول فرودگاه بدهد ! چه بازگشت سرمایه و سودی دارد.؟ شما خودتان جای او بگزارید

توی استان شدن هم همین ادله دلایل هست فقط به چند دلیل بگویید چرا باید با استان شدن میانه موافقت کنند؟ چون ما دوست داریم این برای ما ارزشمند هست اما ان مقام وزیر و حکومتی از دید منافع کلان تر و بزرگتر میبیند.

من هم دوست دارم روستای ما شهر اعلام کنند اما خواسته ها نامتناهی هست خواسته عموم و اکثریت که مطابق منافع کلان باشه بیشتر قابل تحقق هست ، مثلا چابهار فرودگاه میزنند چون بندر اقیانوسی هست محل ارتباط بین چند کشور ، منافع ملی اونجا همراستا منافع محلی هست


یعنی خواسته ها گاها ما داریم بسیار مشکل و غیر عقلانی و غیر قابل تحقق هست حال که لابی هم ضعیف هست .


من الان میگم نیروگاه اتمی باید در میانه بزنند ایا به خواست ما در شهرستان نیروگاه اتمی میزنند؟

منظورم بعضی از خواسته ها واقعا عجیب هستند و با شرایط فعلی قابل تحقق نیستند البته قبول دارم وقتی شهر دلیجان ۲ میلیارد دلار ضرر به اقتصاد کشور زد در قضیه قطار سریع السیر ، خب این تفکر در کل کشور هست بدبختانه ما ان لابی دلیجان هم نداریم ،




من همان گزینه ۲ اتصال به اتوبان باز قابل اجرا میدانم ، وجدانی همه عقلایی بیندیشیم استان شدن و فرودگاه غیر قابل تحقق هستند.



مشکل ما در شهرستان عوامگرایی و پوپولیسم هست و نخبگان شهرستان باید خواسته های منطقی و موثر در حال شهرستان مطرح کنند این بنفع شهرستان هست ، هم وقت و انرژی کمتر تلف میشود هم در راه ها مفید تر و قابل دسترسی تر انرژی صرف میشود که احتمال موفقیت بیشتری دارد .

۰۰/۶/۲ ۲۱:۴۶

هاشم اتوبانی جان! هاشمی تنها نماینده میانه بوده که بعد از نمایندگی استاندار پایتخت شد، قائم مقام وزیر شد و اگر بازنشسته نمی شود باز هم یک پست کلیدی داشت. خاک بر سر آدمهای بخل و حسادت دار که تحمل دیدن همشهریان باعرضه را ندارند. برای شما همین امثال ... خوبه که بعد از اتمام نمایندگی در به در به دنبال استخدام در یک اداره باشند. شما هم تمام بی عرضگی و تنبلی خودتون رو از هاشمی ببینید عین بچه های تنبل که درس نمی نوشتند و میگفتند دیشب برامون مهمون اومد.

۰۰/۶/۲ ۲۰:۴۸

مناصب دولتی در همین شهر خودمان هم با ملاحظاتی انجام میشود حال بماند که برای مراتب بالاتر چه کارهایی باید انجام شود و چه شرایطی قبول شود تا مورد تائید دسته قرار بگیری و سفارش شده چه کسی باشی.

بنظر بنده شاید این عزت نفس میانه ای ها را نشان میدهد که حاضر به بعضی کارها نیستند.

مشکلات میانه نیاز به جمع آوری و بررسی تخصصی دارد.

همین انتصاباتی که با تغییر نماینده در شهر گرد و خاک میکند باید از پروسه انتقال قدرت حذف شوند.مسئول پشت میز نشین باید کارهایش را با احتیاط و ملاحظاتی انجام دهد که همین باعث کندی پیشرفت میانه میشود.

کسانی که در ایام انتخابات همراه کاندیدا به روستاها میروند نباید بعد انتخابات در اداره سمت معاونت بگیرد!!

کارخانه ای که کارمندی اش سهم تحصیل کرده این شهر است نباید با پارتی بازی به فعالین انتخابات سپرده شود و هزاران مشکل دیگر که باید حذف شود یا درمان شود!!!

۰۰/۶/۲ ۱۸:۳۶

نمایندگان برای تثبیت در دوره بعد و انتخاب مجدد توسط مردم باید بیشتر روی این سه محور فعالیت کنند
و موضوعاتی مثل فرمانداری ترکمانچای ، آب و ایحاد اشتغال پایدار.
نظارت بر دستگاههای اجرایی و شوراها نیز کاش به حال خود واگذار نشود.

۰۰/۶/۲ ۱۷:۳۱

هر نماینده یاوزیراحتمالی در آینده بایدسه مورد اساسی روبرای شهرستان میانه پیگیری کندتامیانه به جایگاه ش برگردده.
بایدهرسه موضوع محقق بشه تاشاهدشکوفایی میانه باشیم
۱-استان شدن
۲-اتصال به اتوبان
۳-ایجادفرودگاه

۰۰/۶/۲ ۱۷:۱۳

ابتدای دولت روحانی آقای میدانی معاون وزیر نیرو بود. چند سال بعد دیگه خبری ازش نشد. البته زمانی هم که بود برای میانه فایده ای نداشت.

۰۰/۶/۲ ۱۷:۱۰

اینهایی که چسبیده اند به اتوبان، تنها بهانه ای هست که دستشون هست برای تخریب هاشمی و پوشاندن بی عرضگی های نماینده خودشان. اگر راست میگند باید با اسم و فامیل حرف بزنند نه بدون نام که چشم ببندند و دهان باز کنند.

۰۰/۶/۲ ۱۷:۱۰

مگرمراغه بناب هم درمسیرترانزیت جاده ای بودند که رشدوتوسعه یافتند؟
ضمنا امروزه اکثرداوطلبان مطرح بودن دانشگاه روتواولویت نمیزارندمهم نزدیکی ورشته های پرطرفداره.
بعدش اکثردانشگاههابومی پذیرش میکنند.
مضافاراه آهن برای میانه نعمتیه که کمترازاتوبان نیست

۰۰/۶/۲ ۱۷:۰۷

هر چقدر دقت می کنیم تصویر نمایندگان را در صحن مجلس نمی توانیم در این چند روز ببینیم. اونجا هستند؟

۰۰/۶/۲ ۱۷:۰۵

اتفاقاً من بحث با شما را بافایده می دانم و می خواهم یاد بگیرید که با صغری و کبرای اشتباه به استنتاج خطا نروید:

1ـ اینکه دانشگاه اصفهان بخاطر نزدیکی به تهران، بیش از دانشگاه شیراز مورد انتخاب است نمی پذیرم. چون اگر این استدلال شما درست باشد، دانشگاه قم باید معتبرتر از دانشگاه اصفهان باشد! 

2ـ اینکه اصفهان از شیراز به پایتخت نزدیکتر و مقبولتر است، چه نتیجه ای بگیریم؟ میانه را از جایش بکَنیم و ببریم قزوین و ابهر؟ 

3ـ اصفهان که مثلاً نصف جهان است، تا چندی پیش اتوبان نداشت و یک جاده غیراستاندارد دو طرف داشت. من وقتی در دانشگاه صنعتی اصفهان درس می خواندم، به اعتبار این دانشگاه می رفتم نه به خاطر دوری و نزدیکی یا جاده بودن و اتوبان بودنش.

4ـ در همین استان، آمار کشته های جاده های مشابه مانند جاده هشترود به مراغه یا تبریز به مرند بسیار بالاست. آیا این تصادفات باعث عقب ماندن آنها شده است؟

۰۰/۶/۲ ۱۷:۰۰

بیش از ۵۰ درسد جمعیت شهرستان میانه قشر بانوان هستند.


چرا سالهاست حتی در خود شهرستان میانه یا استان آذربایجان شرقی ، عده ای با تفکرات دهها سال قبل! و انحصارطلبانه مانع حضور بانوان در پست ها و سمتهای مدیریتی یا نمایندگی هستند؟

به غیر از معاون فعلی شبکه بهداشت میانه (خانم ع) کدام یک از بانوان را حتی گذاشته اند در حد معاون یک اداره حضور و نقش داشته باشد؟

۰۰/۶/۲ ۱۶:۵۷

خوانندگان عزیز! لطفاً اگر نظری دارید فقط در این موضوع بحث کنید. اتوبان یک مؤلفه منحصر به فرد نیست که یک بار فقط وجود داشته باشد و برای همیشه میانه از آن محروم شود.

آزادراه زنجان تا سرچم در سال 1375 افتتاح شد. از آن روز تا الآن 7 دوره مجلس رد شده و 14 نماینده به مجلس رفته اند. اگر هر نماینده در طول چهار سال خدمت خود هر سال فقط 1 کیلومتر از این اتوبان را می کشید، تا الآن این 50 کیلومتر اتوبان تمام شده بود. وقتی نماینده ای اینقدر ضعیف است که نمی تواند هر سال فقط 1 کیلومتر اتوبان بکشد، خواست مردم نیز تا این میزان تنزل پیدا می کند که بزرگترین آرزویشان داشتن 50 کیلومتر اتوبان باشد. دیگر فرصتی برای اندیشیدن به فرودگاه و معدن طلا و کارخانه پتروشیمی وجود نخواهد داشت.

۰۰/۶/۲ ۱۶:۵۵

ای کاش در دولت جدید نیز حداقل در سمت استاندار از همون قشر بانوان استفاده گردد.

۰۰/۶/۲ ۱۶:۴۹

من جانبدارانه صحبت نمیکنم ولی شما هم مغرضانه حرف نزنید. بحث روی پستهای مدیریتی بود که میانه ای ها از آن محروم مانده اند نه اتوبان. مگر اتوبان زنجان کشته ندارد؟ مگر همین اتوبان تبریز کشته ندارد؟ آیا آمار تصادفات اتوبان تبریز کمتر از میانه است؟ حرفی بزنید که با بحث روی آن به نتیجه ای برسیم.

۰۰/۶/۲ ۱۶:۴۴

اصلانماینده های میانه درسطوح استانی هم مطرح وتاثیرگذار نیستندچه برسه به سطح ملی که بتوانند برای وزارت مطرح بشند.
نماینده ای هم میتونه ازوزیر امتیازبگیره که خودشومطرح کنه ونشون بده.
کدوم نماینده میانه در این چندروزدرمخالفت یاموافقت باوزر ای پیشنهادی حرف زدند?

۰۰/۶/۲ ۱۶:۲۹

اتفاقا دقت نظر و مدیریت و نظارت خانم ها جسارتا در بیشتر مواقع از آقایون هم بیشتره.
این افکار قدیمی و ضد قشر بانوان بالاخره باید برچیده بشه.

حتی از شهر میانه

۰۰/۶/۲ ۱۶:۱۵

آقای نایبی این یک کامنت تکراری رو نذارید. تمام بی عرضگی هاشو میخواد بندازه گردن اتوبان. اصلا اینجا مگه بحثه اتوبانه؟

۰۰/۶/۲ ۱۶:۱۳

خودت هم جزو همون نق زن ها هستی

۰۰/۶/۲ ۱۶:۱۳

چرا شعر میگی؟ این حرفها رو از کجا می زنی که دانشگاه شیراز بسیار بالاتر از دانشگاه اصفهانه؟ رنکینگ جهانیشون رو ببین. کی دانشگاه شیراز پنجمین دانشگاه دنیا شده؟
بعدش هم مگر تو درباره اتوبان حرف نمی زنی؟ پس چرا دلیلی که میگی درمورد دوری و نزدیکی هست؟ اصلاً معلومه چی حرف می زنی؟ مگر اینجا قهوه خونه است که بدون دلیل هر حرفی رو بزنی؟

۰۰/۶/۲ ۱۵:۵۱

سلام به همشهریان عزیز 

از این طرز بیان ناخوشایند و بسیار ناشیانه متاسفم، مردم میانه نه نق زن هستند و نه کم تحمل. فقط در این دوران تحمل مدیران بی کفایتی را کرده اند که هیچ سودی به حالشان نداشته.... 

ایراد مردم میانه فقط یک جمله است مردم میانه مردم با صبر و شکیبایی هستند...

بروید و خود را اصلاح کنید از صبر مردم سواستفاده بس است. 

 

۰۰/۶/۲ ۱۵:۱۶

خوب حالا چی میشه خانمها نیز کاندیدا بشن؟؟؟

۰۰/۶/۲ ۱۴:۵۰

باسلام مگر راحتی رفت وامد مردم واینکه باخیال اسوده وبا امنیت روانی در اتوبان رانندگی کنند وسالم به مقصد برسند مگر چیز کمی است ما دائما تصادف های خونین در جاده قدیم وداغدار شدن خانواده هارو در همین رسانه شما میخوانیم لطفا بدون جانبداری از کسی ویا جناحی مطلب بنویسید وپاسخ دهید که مردم میانه مادران وپدران داغدار وبچه های یتیم بانیان ومسببان این ظلم نسبت به شهرمیانه ومردم میانه را نخواهند یخشید مخصوصا در راس انها سیدحسین هاشمی نماینده وقت در مجلس که با نشان دادن نامه وزیر مسکن وشهرسازی مردم درمورد گذشتن اتوبان از حدود 16 کیلومتری میانه دوبارمردم راگول زد ورای گرفت

۰۰/۶/۲ ۱۴:۴۳

محض اطلاع وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی رییس کمیسیون کشاورزی مجلس هست

۰۰/۶/۲ ۱۴:۱۹

به نظر شما آیا گذر اتوبان از یک شهر فقط همین دوامتیاز را دارد؟؟
همه میدانیم دانشگاه شیراز بسیار معتبرتر از اصفهان است رئیس دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا افتتاحش میکنه و باهم مکاتبه علمی داشتن و دانشگاه مذکور اساتیدش را دراختیار دانشگاه شیراز قرار داده بود طوری که رتبه پنجم دانشگاه برتر جهان را دارد ولی چرا مردم پایتخت و... بیشتر دانشگاه اصفهان را انتخاب میکنند چون نزدیکتر است و همین نزدیکتر بودن و انتخاب از طرف نخبه‌ها به دلیل نزدیکتر و درمسیر بودن باعث شده اصفهان خودش را نزدیک شیراز کند( البته علل دیگری هم دارد) یه مثال دیگه میزنم اگه دلیجان و کاشان درمسیر اصفهان هردو دانشگاه تاسیس کنند اگر یکی درمسیر اتوبان و دیگری نباشد مردم کدام را انتخاب می‌کنند؟؟ و مزایا و علتهای دیگر....
به نظر بحث دراین موضوع با شما بی فایده است فکذر کنم همه اشتباه میکنن میخواهند در مسیر ترانزیت باشند و شما راست می‌گویید ماهمه اشتباه می‌کنیم

۰۰/۶/۲ ۱۳:۴۷

انتخاب کابینه براساس دیدگاههای سیاسی حزبی صورت گرفته.دقت کنیداکثروزرای پیشنهادی دولت سیزدهم زمان احمدی نژاددارای سمت بودندواصولگراهستند.
یه وزیرازجناح اصلاح طلب در این وزرای پیشنهادی نیست

۰۰/۶/۲ ۱۳:۲۳

والله زمان انتخابا یک خانم وکیل اومده بود میگفت اقای حجت الاسلام .... بهم ماموریت دادن بیام از میانه کاندید بشیم! پرسیدیم اوشون خودش کی هستش! نمیدونستن!

۰۰/۶/۲ ۱۱:۵۲

پیش زمینه مدیریت در سطح کشور مدیریت یا نمایندگی در سطح شهرستان هستش!!!!! کسی که میخاد مدیر از میانه ای ها انتخاب کنه میاد وضعیت شهرستان رو می بینه و از مدیران شهرستان انتخاب میکنه!!!! وضع مدیریت شهرستان خرابه وای به حال روزی که میانه ای بیاد در کشور مدیریت کنه!!!!!! البته نمونه شکست خورده هم داره: سازمانی که مدیرش میانه ای بود به افتضاح کشیده شد!!!!! خودتون میدونین کدوم مدیر رو میگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

۰۰/۶/۲ ۱۱:۰۱

چرا بنظرم کتاب نخبگان سیاسی میانه و تاریخ شفاهی شهرستان میانه مهم و خوب هستند ،


چون ما مشکلات را از دید طبقه اجرایی و نخبگان میبینیم ، در طول این چند دهه و این جدای از دید عوام هست ، چون بله ارزوها و خواسته های مردم بی انتها هست گاها تحقق انها نا ممکن هست .
اما نمایندگان شهرستان در طی چند دهه ، فرمانداران شهرستان در طول چند ده سال، و مقامات عالی میانه ای ، اینها بخاطر اینکه از نزدیک با مشکلات سر وکار داشتند ، مشکلات تکنیکی ، فنی و اقتصادی و فرهنگی و ... ملموس در اجرا ، قانونگزاری درک کردند.

اینها میتواند راهگشا برای حل مشکلات باشند .


الان بحث انواع پروژه ها در خواسته های مردم شهرستان هست اینها خوب هست اما کسی که در مقام نماینده مجلس ، فرماندار ، مقام عالی کشور قرار میگیرد خوبخود با یه محدودیت هایی موجه میشود و مشکلات هست چون بودجه نامتناهی نیست، مشکل فنی و تکنیکی هست ، مشکل لابی هست ،مشکل سیاسی هست (طبقه حاکم مثلا محدودیت خاصی دارد خطوط قرمز خود) مشکل فرهنگی و اجتماعی هست ، ضعف های اداری و بروکراتیک و همینطور فشارها ، در اخر دستاورد ها و نقاط قوت خود معرفی میکنند
بگذریم که در اخر بعضی به خواسته شخصی و فامیلی و.. بیشتر میپیوندند.


این نوع کتاب ها ، اموزنده ، علمی ، روشنگر خواهند بود و بحث های بی نتیجه عوام ، ما را به یک level سطوح بالاتر عقلایی تر میرسانند .ما را از بحث های طولانی و بی نتیجه پر طنطراق پوپولیستی و عوام گرایانه رها میکند .

مثلا اظهارات نماینده دوره ۵ مجلس میانه از مشکلات حوزه و مجلس انزمان ،مشکلات انزمان ، پیروزی هایش در لوایح ، گلایه مندی هایش ، افسوس هایش از کاری که میتوانست و فرصت نشد بکند

ویژگی دیگر خوب ان این هست که این کتاب ها میتواند راهنمای ،مقامات آتی شهرستان در سطح نمایندگی ، فرمانداری ، عالی باشند .

جناب مهندس نایبی ، شما با توجه به پیشینه و تحقیقات خود و علاقمندی میتوانید خدمتی به ادبیات ، علم و حل مشکلات شهرستان با این کتب ارزشمند بپردازید مطمئنا نسل های اینده به دیده تحسین انرا خواهند نگریست .

این کتاب ها در عرصه ملی هم بسیار مفید خواهند بود.

۰۰/۶/۲ ۱۰:۵۲

اگر عنوان مقاله را ملاحظه کنید، مناصب دولتی و حکومتی است. آیت الله احمدی میانجی عضو مجلس خبرگان رهبری بود و غیر از آن نیز اعتبار و نفوذ فراوانی در دولت و حکومت داشت. بیش از نیمی از افرادی که در این تصویر می بینید، با توصیه و حمایت ایشان، مناصب را دریافت کردند.

۰۰/۶/۲ ۱۰:۴۸

قطعاً روی این موضوع تأمل بیشتری می کنم. فعلاً در مورد میانه دو کتاب دیگر در اولویت دارم. امیدوارم عمری نیز برای این موضوع بماند.

۰۰/۶/۲ ۱۰:۳۶

مهندس، عکس محروم آقای احمدی میانجی رو تو تصویر گذاشتین
ایشون کدام سمت دولتی رو داشتن؟
هدفون از این عکس دقیقاً چیه

۰۰/۶/۲ ۱۰:۲۰

این را قبول دارم تنش دار هست چون عده ای حقیقت دوست ندارند ، اما این کتاب ها موضوعی علمی هستند و فاقد قضاوت ارزشی ، به کارنامه و خوب و بد افراد کاری ندارند . بیشتر بعنوان تحلیل آماری و داده ای افراد نگاه میکنند توجه میکنند .
یعنی ما قضاوت ارزشی نمیکنیم ، فقط داده های اماری انها توجه میکنیم


البته من فکری دارم ، برای اینکه خود مخاطبان آزاد باشند یعنی همان مقامات و نمایندگان و مسئولان ، که میانه ای هستند ، کتاب تاریخ شفاهی شهرستان ، میتواند این مشکل تنش زایی حل کند چون از زبان خود همان افراد و نوع قضاوتشان هست .


کتاب تاریخ شفاهی میانه ، میتواند در نوع خود جالب باشد ، یعنی چندین شخصیت برجسته ، مثل مقامات عالی میانه ای ، نمایندگان ، خاطرات خود از دوران خود در سطح شهرستان و کشوری ، مشکلات و نقاط قوت بیان میکنند این نوع کتاب هم میتواند یک نوع خاصی باشد هم یک اثر متفاوت هست ، هم اثری غنی هست ، هم خود ان افراد مخاطب ان مقام اظهار نظر میکند کدورتی هم پیش نخواهد امد چون صحبت های خودش در مورد نظراتش هست .

فقط دریغ که عده ای از نمایندگان و مقامات شهرستان ، مثل جناب حججی دیگر زنده نیستند .
بنظر من شما نویسنده ای هستید که توانایی دارید این آثار فاخر و متفاوت با توجه به توانایی هایتان بوجود بیاورید این اثار یک سطح کتب شهرستان از نظر علمی بودن و ادبی بالاتر میبرند

البته مناقشه امیز ترند، مثلا جغرافیا شهرستان زیاد منتقد ندارد ، اما این نوع اثار چون به موضوعات روز میپردازند کمی بیشتر مورد توجه و همزمان مناقشه برانگیز هستند.

۰۰/۶/۲ ۰۹:۳۲

رونق تردد در جاده ترانزیت تنها 2 امتیاز داشت:

1ـ راحتی مسافرین میانه برای رفت و آمد با میانه

2ـ رونقی کسب و کار مکانیکی ها و رستورانها.

غیر از این دو، لطفاً به یاد آورید و ببینید چند نفر از آن هزاران مسافر جاده وارد میانه می شدند و در هتل می ماندند، خرید می کردند، رستوران می رفتند و باعث رونق شهر می شدند؟ مگر همان جاده مانند میانه از قره چمن می گذرد چه رونقی به آن داده بود؟

 

در مورد هشترود، قرار نیست هیچ آزادراهی از هیچ شهری عبور کند مگر شهر کرج که به اشتباه در سالهای ابتدایی 1340 از آن عبور کرد. الآن همین آزادراه از قزوین و ابهر و تاکستان و زنجان فاصله دارد. از هشترود نیز فاصله دارد. مثلاً اگر از مغز هشترود عبور می کرد، غیر از سر و صدا و ناامنی، چه رونقی به آن باید می داد؟ چرا تمام بهانه های عقب ماندگی ما به سمت اتوبان سوق پیدا کرده است؟ مگر قبل از آن چه بودیم؟ این حرفها باعث انحراف ذهن از یافتن ریشه اصلی مشکلات میانه می شود. 

۰۰/۶/۲ ۰۹:۲۵

حکومت کره شمالی تبلور روحیات مردم کره شمالی است چنانکه در سال 1950 به سئوال حمله کرده و غارت کردند درحالیکه آن زمان آنها یک کشور و یک منطقه بودند. انگار میانه ایها به سراب حمله کنند و مغازه ها و خانه ها را غارت کنند.

۰۰/۶/۲ ۰۹:۲۴

آیا شما انکار می‌کنید که موقعیت میانه زمانی که در مسیرترانزیت بود بهتر از امروز بود؟؟درصورتیکه مردم همان مردم هستن
هشترود هم قبلا۲۱کیلومتر با ترانزیت فاصله داشته امروزه۱۸ کیلومتر ولی بازهم امروزه شاهد رشد بیشتر هشترود میباشیم

تنها دلیل پسرفت میانه ترانزیت نبود ولی اصلیترین علتش ترانزیت بود

۰۰/۶/۲ ۰۹:۰۷

کره جنوبی و شمالی فرقی بین آدمها نیست بین حکومتهایش است

۰۰/۶/۲ ۰۸:۱۲

تحقیق سخت و تنش داری هست. بسیاری از آنها از من گله مند خواهند شد به خاطر تلخی گفتار و حقیقت گویی. از پیش می دانم کدامیک از مسئولین میانه ای در طول مسئولیت نه تنها توجهی به میانه نکرد، بلکه چون اسم میانه در میان بود، آن کار را انجام نداد تا به همشهری بازی متهم نشود! 

۰۰/۶/۲ ۰۸:۱۰

دلیلتان بسیار منطقی و عالی و البته ناقص است. بسیار منطقی و عالی از این لحاظ که بسیاری از نمایندگان ما با رأی مردم، همرده وزیر می شوند ولی بعد از پایان مجلس، حتی از استخدام در حد یک کارمند جزء نیز عاجز می مانند. شما نماینده های اخیر را ملاحظه کنید: الآن دکتر شیویاری دقیقاً کجا هستند؟ آقای فرمند یا آقای مددی کجا هستند؟ نمایندگان قبلی را هم مرور کنید. غالباً در یک مدیریت رده پنجم نیز آنها را نمی بینیم. بعد از پایان دوره نمایندگی، آن نماینده می تواند جایگاه خود را حفظ کند که پیش از نمایندگی، جایگاه داشته باشد وگرنه سنگی که با دست روی آب نگه داریم وقتی دستمان را بکشیم به پایین خواهد رفت.

و اما اینکه استدلالتان ناقص است، به این خاطر که پستهای کلیدی کشور فقط از مسیر نمایندگی مجلس نیست. شما به همین وزیرهایی که این هفته از مجلس رأی میگیرند دقت کنید، کدامیک از آنها پیشینه نمایندگی دارند؟ 

۰۰/۶/۲ ۰۸:۰۲

بنا بر رشته تحصیلی و سوابقشان در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس عضو شدند.

۰۰/۶/۲ ۰۸:۰۱

نتیجه گیری یک موضوع مشروط به صحت جملات صغری و کبری است. اگر پایه استدلالتان درست نباشد، استنتاجتان ناصحیح خواهد شد. این که ماهیگیری برای جنوبیان یک شریان اقتصادی است، درست است ولی اینکه ترانزیت بار برای میانه یک شریان اقتصادی بوده است ناصحیح است. قطعاً به خاطر کاهش تردد از جاده ترانزیت، مشاغلی از مکانیکی و رستورانی شغل خود را از دست می دهند ولی الآن صحبت از یک شهر است نه عده ای محدود.

سوال بی پاسخ من این بود که: میانه در همان زمانی که در مسیر جاده بین المللی بود در چه جایگاهی در کشور یا استان قرار داشت؟

سوال جدید من این است که همزمان با انحراف اتوبان از میانه، این اتوبان از هشترود گذشت. آیا در این 20 سال، به همان تناسب پسروی میانه، هشترود پیشروی کرده است؟

به نظر شما عامل پسروی میانه، کاهش تردد جاده ترانزیت بوده است؟

۰۰/۶/۲ ۰۷:۱۸

یه سوال از همشهریان دارم ، اقای حسینی نماینده میاندوره ای کدام کمیسیون منتخب شدند؟

دیروز نماینده استانه بحثش بود سر کمیسیون با رییس مجلس، چرا از کمیسیون عمران به جهاد کشاورزی رفتند

۰۰/۶/۲ ۰۷:۱۵

با سلام

جناب مهندس نایبی ، خانم شجیعی یک کتاب دارند بنام نخبگان سیاسی ایران ، که چند جلدهست ، از نمایندگان ، وزرا ، نخست وزیر که تا سال ۵۷ هست . بعد انقلاب هم کتاب پسا انقلاب جناب بروجردی هست که قشنگ تحلیل کردند

بنظرم یک کتاب تحلیلی یا مقاله ، شما میتوانید در مورد نخبگان سیاسی شهرستان میانه بنویسید .




مثل نمایندگان ، مقامات عالی و روسا ادارات کل ، بعد به تحلیل آماری پرداخت، بیوگرافی ، نوع شغل ، طبقه اجتماعی ، نوع طبقه پدران این افراد ، سن ، نوع وابستگی افراد ، نوع فعالیت اقتصادی ، خانواده های سیاسی ( معمولا افراد در شهرستان از پدر و پسر تا سایر فامیل نسبی، در مقامات عالی ، نمایندگی ، نسبت فامیلی دارند )


مثال میگم شهرستان خودمان نوع دگردیسی جالبی دارد ، مثلا دهه ۷۰ ببینیم ،


این هم به غنای ادبی شهرستان می افزاید و هم برای شما یک کارنامه غنی تر میسازد در اثار شما ، موارد تحلیلی کم هست بیشتر معرفی هست ، این نوع کتاب میتواند تنوعی هم در نوع اثار شما باشد یک تجربه تازه بشود

۰۰/۶/۲ ۰۷:۰۱

اینها چرت هست من الان دو روزه دارم معرفی کابینه میبینم کدام قرعه کشی ؟ ، ۴ بار عنابستانی بعنوان مخالف موافق رفته ، حالا جز اون وقت تذکر هم مدام صحبت میکنه ،

تازه نوع سخنرانی ببینی بعضی ها حرف برای گفتن ندارند علنا آشکار هست فقط مییایند یه حرفی بزنند که هستند

توی مجلس هم اقلیتی متکلم الوحده هست ، اکثریتی خاموش ، این یه واقعیته

۰۰/۶/۲ ۰۵:۴۱

واقعا حرفهاتون کاملا منطقی است
در یک کلام احسنت و افرین

۰۰/۶/۲ ۰۰:۵۸

مهمترین علتیاز میانه وزیر واستاندار نداریم
دلیلش واضح است کسانی که به مجلس انتخاب کردیم ورفته اند متاسفانه درحد نمایندگی مجلس نبودند تا بعد از مجلس دولت اینا رو به مراحل بالای بگمارند
و چنین شد اینهمه مشکلات درمیانه بوجود امد

۰۰/۶/۲ ۰۰:۵۰

مردم امروزمیانه همان مردم دهه شصت میباشند دهه‌ای که میانه روبه رشد بود حداقل نسبت به شهرهای همترازش.
لطفا به این سوال پاسخ دهید
اگر ماهیگیری و چاههای نفت را از مردم جنوب کشور به یکباره بگیری چه اتفاقی خواهد افتاد؟؟
استدلال شما مثل این می‌ماند که نفت وگازو ماهیگیری را از مردم جنوب کشور بگیری و (مثلابدهی به چینی‌ها) بعد به مردم جنوب بگویید ببینید یزد که ماهیگیری و دریا نداره چطور رشد کرده؟! اگه یزد شغل دریا نداره چون پتانسیلش را نداره(اگر مراغه رشد ترانزیتی نداره چون پتانسیلش را نداشته)
حال به سوالی که اول پرسیدم برگردیم اگر ماهیگیری و دریای جنوب را به یکباره از مردم جنوب بگیری چه اتفاقی خواهد افتاد؟؟ شغل آباواجدادی مردم جنوب ماهیگیری و وابسته به چاههای نفت می‌باشد تا مردم جنوب بیان خودشان را و فرهنگ وابسته به دریا را تغییر دهند حداقل ۵۰سال زمان نیاز داره شغل آباواجدادی مردم میانه هم وابسته به ترانزیت بود به یکباره گرفته شد تا مردم خودشان را آداپته کنند قطعا سالها طول خواهد کشید ما استفاده از سایر پتانسیلهارا انکار نمیکنیم ولی سایر پتانسیلها دلیل بر چشم پوشی از خطای بزرگ خائنین نیست چه خوب بود سایر پتانسیلها در کنار ترانزیت بود

۰۰/۶/۱ ۲۲:۵۵

بله درسته ثبت نام کرده بودن
ولی معمولاً نماینده ای که قرعه بنامش در میاد، نوبتشو به نماینده های قابل و برتر و دارای نفوذ میدم که سخنرانیش تأثیر گذار تر باشه که متأسفانه نماینده‌ های ما دارای اینچنین شخصیتی نیستند

۰۰/۶/۱ ۲۲:۳۵

مقدمه را خیلی خوب ارائه کردید ولی نتیجه گیری تان را نه. درست قضاوت کنیم: قبل از اینکه این جاده 7000 ساله از میانه گرفته شود، میانه، نه در سطح کشور، در خود استان چه موقعیتی داشت؟ تا بیست سال پیش که به قول شما میانه 7000 سال روی جاده ابریشم و بین المللی استوار بود، نسبت به مراغه که 100 کیلومتر از جاده دورتر بود، چقدر پیشرفته تر بود؟

تفاوت بین میانه و مراغه در آدم هایش است وگرنه غیر از آدم، هر چیزی را می توان آورد. دیر یا زود می توان برای میانه فرودگاه و اتوبان کشید اما به نظر شما تا اراده و افکار مردم اصلاح نشود، ایا پیشرفتی حاصل خواهد شد؟

تفاوت بین دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد مرکز شورآباد در آدمهایش است نه در ساختمانها. تفاوت چند میلیون تومانی در قیمت خانه در دو خیابان نزدیک به هم، به خاطر آب و هوا و امکاناتش نیست بلکه بخاطر تفاوت آدم هایش است. تفاوت بین دو کره جنوبی و کره شمالی فقط در آدمهایش است.

تقاضامندم روی این موضوع فکر کنید و خودتان دهها شاهد دیگر پیدا کنید.

۰۰/۶/۱ ۲۲:۲۷

رجایی

۰۰/۶/۱ ۲۲:۲۶

جناب نائبی هرشهری یه پتانسیلی داره مثلا میانه نمیتونه مسیر پیشرفت خودشو داره مثلا میانه یا اصفهان نمیتونه مسیر پیشرفت خودشو تو فازهای گازی یا نفتی جنوب یا بندرنفتی ببینه یا شهری مثل ماهشهر که کنار دریایه جنوبه و بن بست ترانزیتی بیاد مسیر پیشرفت خودشو در ترانزیت جاده ای قرار بده .
هرشهری پتانسیل ویژه خودشو داره میانه و بناب و اصفهان وماهشهر هرکدام پتانسیل خودشو داره میانه هزاران سال روی پتانسیل ترانزیتی بنا نهاده شده بود حالا اگه نفت و از جنوب بگیری چی میشه؟؟؟ یک زلزله فرهنگی و اجتماعی رخ میده این اتفاق دقیقا پس از گرفتن حاده ۷۰۰۰ساله از میانه اتفاق افتاد میانه پتانسیلهای زیادی داره ولی اصلیترین پتانسیلش را گرفتن که با هیچ چیزی جانماز خائنین آب کشیده نمیشه اگه کیافرو سدهای زمان اون نبود الآن جمعیت میانه کمتر از ۱۲۰هزار نفر درسایه خیانات گسترده ۲۰ساله جناب هاشمی نه فقط در اتوبان بلکه سایر امور نیز میشد

۰۰/۶/۱ ۲۲:۲۶

ضرر چه؟

۰۰/۶/۱ ۲۲:۱۹

از تهران به اینور اونهم پس از انقلاب یه رییس جمهور نداشتیم همه اش از اصفهان،کرمان،یزد،سمنان،مشهد بوده است آیا شمالغرب کشور برای حاکمان مهم نیست؟!!!

۰۰/۶/۱ ۲۲:۱۳

با سلام
سودی برای میانه نداشته و ندارد!

۰۰/۶/۱ ۲۱:۲۴

همشهری عزیز! این که یکی وزیر هم بشه کاری نمی کنه یه بحث است و این که نتونه کاری بکنه یه بحث دیگه. اردبیل با دو تا وزیر راه و ترابری اش هم جاده کشید هم فرودگاه کشید و هم راه آهن.

۰۰/۶/۱ ۲۱:۱۷

اصلا باورم نمیشه که حتی معاون وزیر هم جز دکتر قنبری ممان نداریم. قبلا آقای میدانی معاون آبفا بود. آقای فایقی معاون سازمان تربیت بدنی و سرپرست وزارت بود، آقای هاشمی استاندار و قائم مقام وزیر بود. آقای مهدی احمدی معاون قوه قضائیه بود. واقعا افسوس

۰۰/۶/۱ ۲۰:۳۸

همشهریان محترم! لطفا عین کوچه بازار صحبت نکنید. اگر فکر و ایده ای برای این مقاله ندارید لااقل سکوت کنید. شرم باد که از شدت بخل و حسادت، به ماشین نویسنده گیر میدید!

۰۰/۶/۱ ۲۰:۲۸

اگرکمی سطح پایین تررادرنظربگیریم مدیرعامل دوبانک ھم میانہ ای بودندچکاری برای شھرستان کردند؟؟

۰۰/۶/۱ ۲۰:۲۳

آقای احمدزاده اینجوری هم نیست که میگید. ماشاالله خودتان سالها در مجلس بودید. در مجلس برای دفاع از یک وزیر قرعه کشی نمی کنند تا به اسم یکی بیافته که وزیر رو با دفاع بدش خراب کنه. خود وزیر اعلام می کنه که از بین مدافعین کی درباره من صحبت کنه. سپس باهاش هماهنگ میشه. اون نماینده وزیر رو هم خوب می شناسه و هم توی مجلس و کشور نسبتا شناخته شده است. هیچوقت نمیایند نماینده میانه را برای چنین کار مهمی انتخاب کنند.

۰۰/۶/۱ ۱۹:۵۹

ماشین شما ها که روش خط نمی افته ضد خش داره و مگه میشه نزدیک ماشین شما امد مهندس ناراحت میشه. حساب شما را با حساب ماشینتان جداست .

۰۰/۶/۱ ۱۹:۵۶

شخص را هم مولداً می شناسند و هم نسباً. یعنی هم با زادگاه خودش و هم با زادگاه پدرش و اجدادش.

۰۰/۶/۱ ۱۹:۵۴

مشخص است که نویسنده متن نه تحلیل گر است ونه سیاستمدار که این حرفها را دیگر در بقالی دهات وتاکسی هم نمی زنند دوران جاهلیت وتعصب دیگر تمام شده است واینکه با انتخاب یک وزیر از این شهر به چه میرسید؟ مگر ۱۹ یال کمیسون صنایع مجلس دست ما نبود ؟چه گلی به سر ما می زنند

۰۰/۶/۱ ۱۹:۵۲

سلام عزیز دوستوم

از گذشته درس باید گرفت و نباید افسوس خوردن ها ما را به یاس و نا امیدی سوق دهد .
درد اصلی میانه عدم اتحاد دلسوزان و ضعف مطالبه گری در زمینه حقوق اولیه مردم است . هر کدام دیگری را به جیره خوری و مجیزگویی متهم می کنیم و نتیجه این است که هنوز آب و راه و امکانات مناسب نداریم علیرغم وعده هایی که داده شد و حتی یک نفر بعد از اتمام دولت تدبیر و امید سوال نکردکه سرانجام سند تدبیر و توسعه شهرستان به کجا رسید !؟

درد را گفتیم چاره چیست ؟
حمایت از دلسوزان واقعی و اتحاد برای پیشرفت بجز در سایه هم دلی میسر نیست و با این حجم از دشمنی و کدورت که علیه یکدیگر ایجاد کرده ایم امکان پسرفت میسر هست تا پیشرفت.
ما هم باید یک اعلان عفو عمومی بدهیم و حامیان هاشمی را توجیه کنیم که حداقل به جبران گذشته برای شهرستان قدم مثبتی بردارید .
چاره ای جز اتحاد دلسوزان و کنار گذاشتن کدورت ها نداریم

۰۰/۶/۱ ۱۹:۳۶

رییس جمھورروفکرنکنم ازمنطقہ اذربایجان باشد
رھبرمعظم متولدمشھدمیباشد

۰۰/۶/۱ ۱۹:۲۸

وزیرپیشنھادی بھداشت اصالتااھل سراب ھست

۰۰/۶/۱ ۱۹:۲۱

همانطوریکه اشاره کردید قرعه بنامشان نمی افتد در بررسی وزرای پیشنهادی فعلی هردو نماینده شهرمان در جهت مخالفت و یا موافقت بویژه در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ثبت نام کرده بودند ولی متاسفانه قرعه بنامشان نیفتاد .

۰۰/۶/۱ ۱۹:۲۰

از وقتی رویش خش انداختی نیآوردم 🤣

۰۰/۶/۱ ۱۹:۰۶

دقیقا همین چرند وپرندها را مهندس هاشمی آن زمان گفت و مردم را فریب داد ومیانه را نابود کرد .مشخص هست که شما بقا بر میت موندین .راستی باز هم ماشین کیا را دارین شاسی بلند که اصلا براتون اتوبان و....فرق نداره و سالی دو سه بار میائید برای استراحت.

۰۰/۶/۱ ۱۹:۰۵

بله منظورتان را متوجه شدم ولی فقط به یک بخش آن توضیح نوشتم. بخش اصلی را خوانندگان متوجه هستند.

۰۰/۶/۱ ۱۸:۵۹

راستی تابه حال موردی بوده که از نمایندگان میانه موافق یا مخالف صحبت کنند .امسال هم که تا به حال نداشتیم .احتمالا قرعه بنامشان نمی افتد .یاد لال یزید تو شبیه خوانی ها افتادم که همه نگاهش میکنند و التماس دعا هم دارند و بازی ایشان ثواب هم دارد و افتخار میکند که من .......

۰۰/۶/۱ ۱۸:۵۸

منظورمو احتمالا متوجه نشدی

۰۰/۶/۱ ۱۸:۵۵

داشتیم ولی دیگر سیستم اجازه نمیدهد ونخواهد داد خواهیم دید

۰۰/۶/۱ ۱۸:۵۲

لطفاً منظور مقاله را منحرف نکنید. قره چیمن صدها سال در مسیر جاده بریشم و جاده شاهی و جاده بین المللی ایران اروپا بود ولی جمعیتش اکنون 300-200 نفر است. بناب از جاده بین المللی 100 کیلومتر فاصله داشت، همین الآن هم که شما از اتوبان 40 کیلومتر فاصله گرفته اید، بناب دو برابر شما دورتر از اتوبان است، ولی مردمش نق زن و بهانه گیر نیستند. همت می کنند و بناب را سرآمد استان می کنند. 

۰۰/۶/۱ ۱۸:۴۸

قطعاً که براساس نسبت جمعیتی یا سهمیه استانی نباید باشد، اما به صورت یک رابطه آمار و احتمالی ریاضی هم اگر برآورد کنیم، احتمال اینکه از 300 وزیر بعد از انقلاب، یک وزیر میانه ای می شد، احتمال قریب به یقینی بود.

۰۰/۶/۱ ۱۸:۳۹

جناب نائبی بودن یا نبودن ملاک نیست .یک زمانی مهندس هاشمی و مهندس قنبری روسای دو کمسیون بودن و دستشان درد نکنه دوتائی میانه را ضربه فنی کردن و اتوبان را تنها یک نماینده نمیتوانست ببخشد دوتائی بخشیدند به سردستگی مهندس هاشمی.روزی که سزد باد مهرگان آنگه شود مرد و نامرد کیست.نام مهندس هاشمی که میاد تن مردم میانه میلرزد از خیانتهای ایشان.

۰۰/۶/۱ ۱۸:۳۷

سلام اقای نایبی تقسیم وزارتخانه و....براساس توانایی شخصی یا نسبت جمعیت نیست بلکه بیشتر ملاحظات قومی است

۰۰/۶/۱ ۱۸:۳۶

در 13 دولت بعد از انقلاب، از منطقه آذربایجان، رئیس جمهور، نخست وزیر و دهها وزیر داشته ایم.

۰۰/۶/۱ ۱۸:۳۲

به امید روزی که جنابعالی را در مسند وزارت صنعت ببینیم

۰۰/۶/۱ ۱۸:۳۱

آذربایجان سهمی در کابینه آقای رئیسی نداره میانه پیشکش

پیشگیری از کرونا

اسامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در میانه

اخبار روز