آری شاید این ضرب المثل دقیقا شرایط حاکم بر پل هایی است که شهر میانه را به شهرک راه آهن متصل میکند را بیان میکند . در طی سالیان دور پل قدیمی راه آهن که محل اتصال 43 روستا، راه آهن، کارگاهها و کارخانه ها به شمار می رفت و تاریخچه قدمت آن ، با 10 دهنه کمتر از 33 پل اصفهان نه تنها از نظر هنری و اسمی شبیه پل اصفهان است بلکه قدمت ساخت آن نیز همانند 33 پل به دوره صفویه بر می گردد و بعلت اینکه جوابگوی تردد وسایل نقلیه نشدمسئولین مجبور به ساخت پلی فلزی با شیوه معماری امروزی در فاصله چند صد متری از این پل شدند ، که در حال حاضر تمامی رفت و آمد ها و کانال ارتباطی بین شهر میانه و راه آهن از روی این پل میباشد .
اما مسئله اصلی که شاید ما آن را به فراموشی سپرده ایم ،لزوم رسیدگی به این پل تاریخی و احیای آن برای تبدیل شدن به نقطه ی که همه گان به آن افتخار کنند و زمینه ساز گسترش فرهنگ گردشگری و جذب توریست در شهر میانه باشد . حال باید پرسید مسئولین شهری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تا چه میزان به قولهای خود در قبال احداث پارک ها در کنار این پل و همچنین مرمت آن ، عمل کرده اند ؟ پلی که تا چندی پیش با مصالح به کار رفته که چیزی جز آجر نبوده و بر روی پایه های سنگی استوار شده، و با طول 260 متر و عرض 8 متر هر روز نزدیک به 10 هزار تن بار وسایل نقلیه را تحمل می کرده حال اینگونه مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته .
آقای تراب محمدی مدیر کل میراث فرهنگی استان قول هایی که در زمینه مرمت این پل تاریخی در جهت حفظ آن داده اید چه شد ؟
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری میانه شما تا چه میزان در فکر این پل تاریخی هستید ؟
شهرداری میانه قرار بود در جنوب و شمال پل قدیمی از سوی شما پارکهایی احداث شده و این مکان به محل گردشگری زیبایی برای مسافران، مهمانان و گردشگران شهرستان تبدیل شود. چه شد ؟
مطمئنا اگر بی تفاوتی و بی مهری به این مجموعه تداوم پیدا کند طی چند سال اخیر شاهد نابودی این اثر تاریخی خواهیم بود.