کد خبر: ۹۲۶۸۴
۲۱۸۷ بازدید
۳۹ دیدگاه (۳۸ تایید شده)

عدم همکاری آذربایجان شرقی در احداث جاده کریق به آرموداق

۱۳۹۸/۱۰/۱۲
۰۸:۲۹

 تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث 213 کیلومتر بزرگراه در دستور کار است که با تلاش پیمانکاران اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محبوب حیدری امروز چهارشنبه ۱۱ دی  ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژههای راهسازی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 134 کیلومتر بزرگراه داریم که وضعیت ما  نسبت به میانگین کشوری مطلوب نبوده و از لحاظ تردد نیز بیست و سومین استان کشور می‌‌باشیم.

وی ضرورت توسعه بزرگراه‌ها را با توجه به تعدد ورود گردشگران و توسعه تولیدات بخش کشاورزی ضروری خواند و خاطرنشان کرد: 2.2 درصد راه‌های شریانی کشور در استان اردبیل واقع شده که 765 کیلومتر را شامل می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: برای احداث باند دوم این راه‌های شریانی در همه مسیرها به غیر از قره آغاج پارس‌آباد به طول 63 کیلومتر مطالعات جامعی انجام شده و برخی از پروژه‌ها نیز در حال انجام است.

حیدری از احداث 213 کیلومتر بزرگراه به رغم مشکلات مالی و با همراهی پیمانکاران خبر داد و بیان کرد: احداث تونل دوم حیران و تعریض این محور به طول 2.5 کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.

وی طول محور اردبیل – سرچم را 174 کیلومتر اعلام کرد و گفت: 19 کیلومتر از این مسیر آماده افتتاح شده و در قطعات دیگر تا ابتدای تونل عملیات اجرایی در دستور کار است که امیدواریم با همراهی استان آذربایجان شرقی و زنجان ادامه این مسیر به صورت چهارخطه عملیاتی شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد محور اردبیل – مشگین‌شهر نیز تصریح کرد: این پروژه در دو سال اخیر سرعت گرفته و 25 کیلومتر زیرترافیک رفته و مابقی 20 کیلومتر نیز تا دو سال آینده تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

حیدری در مورد احداث 7 کیلومتر مسیر سه راهی صحرا تا رضی و حذف مقاطع پرتصادف گفت: در سفر رئیس جمهور 33 کیلومتر راه روستایی نیز افتتاح خواهد شد.

وی با برشمردن مشکلات جدی در پروژه‌های راهداری بیان کرد: در کنار کمبود منابع اعتباری وجود معارض و تاسیسات زیربنایی و جابجایی آنها به شدت ما را آزار می‌دهد که انتظار همکاری بیشتر از مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان را داریم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد محور کلور – درام اظهار کرد: 55 کیلومتر طول این پروژه است که 37.5 کیلومتر آن در حوزه استان اردبیل و مابقی در محدوده زنجان است که به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر تلاش می‌کنیم تا این مسیر گردشگری با تخصیص اعتبار مناسب طی چند سال آینده آماده عبور شود.

حیدری ادامه داد: محور شال – ماجولان – ماسوله نیز در محدوده استان اردبیل به طول 35 کیلومتر عملیاتی شده و تا تیرماه کل پروژه در محدوده این استان به اتمام می‌رسد و 12 کیلومتر باقیمانده متعلق به استان گیلان است که برای تکمیل این محور گردشگری نیاز به همکاری متقابل داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محور کریق – آرموداق نیز به رغم آنکه فاصله ترددی اهالی استان را به میانه کم می‌کند اما به دلیل عدم همکاری استان همسایه در تکمیل با مشکلاتی روبروست که در محدوده استان اردبیل هشت کیلومتر از این محور آماده آسفالت‌ریزی خواهد شد.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۸/۱۰/۱۳ ۲۰:۱۶

اون زمون نه میانه نه مراغه شهر دوم استان نبودن! اردبیل شهر دوم استان بود!

۹۸/۱۰/۱۳ ۲۰:۰۷

عذر می خواهم. برای بحث باید حداقل های اطلاعات را داشته باشید. بنده توانایی بحث با شما را ندارم. 🙏

۹۸/۱۰/۱۳ ۱۹:۲۴

تو همون ۷۰سال قبل به خاطر احداث جاده و راه‌آهن شهردوم استان پس از تبریز بودیم
درزمان هاشمی گرفتار افول شدیم

۹۸/۱۰/۱۳ ۱۸:۲۸

سند؟ مدرک؟ لازم نیست به تاریخ دور برویم همین سال 70 را اثبات کن که میانه پرجمعیت تر از مراغه بود. اثبات کن شاخصه های توسعه میانه از مراغه بیشتر و پیشتر بود. 

۹۸/۱۰/۱۳ ۱۷:۰۵

درهمان ۸۰سال رکورد شهرهایی مثل مراغه و... را زدیم و ۱۷مین شهر ایران بودیم

۹۸/۱۰/۱۳ ۱۶:۲۲

قره چمن - سرچم - تیکمه داش! این ها همه در کنار جاده بودند. چرا پیشرفت نکردن؟ چرا نیو یورک نشدن؟ چرا مرکز استان نشدن؟ ولی شهری مثه بوکان طی سی سال از یکی از بخش های مهاباد بودن رسیدن به نامزدی برای استان شدن. و از مهاباد هم رشدش و جمعیتش و .. بیشتر شده. واقعا چرا؟ جاده یکی از عوامل توسعه است نه همه چی!

۹۸/۱۰/۱۳ ۱۲:۲۸

چنین استدلال ضعیفی فقط از جانب نمایندگان فاقد عرضه است تا به مثابه موش کتاب چه کسی پنیر مرا خورد؟ بگویند چون اتوبان دور شد دیگر نمی توانم کار کنم!!!! انگار 80 سالی که میانه روی جاده بین المللی بود چه تحفه ای بوده ایم.

۹۸/۱۰/۱۳ ۱۱:۱۴

استاندار قبلی آقای دکتر خدابخش در زمان فرمانداری آقای شکری دستور تکمیل جاده آرموداق به نیر را از محل اعتبارات استانی داده بودند ولی بعدا پیگیری نشد چون فرماندار و معاون عمرانی تکمیل این جاده رو بی تاثیر میدونن و میگن در اولویت کاری ما نیست

۹۸/۱۰/۱۳ ۱۰:۳۰

اقای نائبی اگر شهر مهمی مثل اصفهان یا میانه‌ی سابق بخواهد ده کیلومتر جاده بکشد دولت سریع پولش را میدهد ولی برای کشیدن ده کیلومتر حاده به روستا دولت به راحتی پولی راکه به شهرهای مهم میدهد به روستا نمیدهد
بزرگترین خیانت هاشمی این بودکه میانه را ازیک شهر مهم به یک شهر بی‌اهمیت تبدیل کرد بنابراین نمایندگان بعدی نتوانستند پول بگیرند

۹۸/۱۰/۱۳ ۱۰:۱۴

هرچند می دانم دنبال پاسخ نیستید لیکن برفرض که میانه در پایان ادوار ایشان به تل خاک تبدیل شده, پس از وی 4 نماینده راهی مجلس شده اند. هر یک از این چهار بزرگوار اگر فقط 10 کیلومتر جاده می کشیدند, میانه به آزادراه وصل می شد. اینها چرا کاری نکردند؟ 

۹۸/۱۰/۱۳ ۰۰:۴۲

شهرستان میانه چون در این قضیه منافعش بیشتره متاسفانه استان و تبریز سکوت کرده !!!!!

۹۸/۱۰/۱۲ ۲۳:۱۱

با سلام جواب شما تا حدودی در مطلب زیر باعنوان همکتدی وگونشی کتدی داده شده است باتشکر

۹۸/۱۰/۱۲ ۲۲:۵۹

متاسفانه هرشهری منافع خودرادرنظرمیگیرد.
اینکه چراشهرهای شرقی استان اذربایجانشرقی ازنظرشاخصهای عمرانی،اقتصادی پایینترازشهرهای غرب استان چون مراغه مرندبناب هستندخودجای سواله

۹۸/۱۰/۱۲ ۲۲:۳۸

زمانیکه در انتخابات پیشین مجلس اولویت مادر انتخاب انتخاب افراد از بین نامزدهای فامیل یا همکتدی یاگونشی کتدی بود بایدهم منتظر همچین روزهایی بودیم

۹۸/۱۰/۱۲ ۲۲:۳۲

سوال بنده ار تمامی دوستان این است که آیا این امکان وجوددارد که پشت سر این ناکامیها کارشکنی از مرکز برای دور نگهداشتن استان های ترک نشین از همدیگر وجودداشته باشد منتظر جوابهای علمی کارشناسانه از طرف دوستان هستم
ا

۹۸/۱۰/۱۲ ۲۲:۰۹

شما چرا به خودتان میگیرید؟ بیشتر عقب ماندگی شهرمان از از زمان آن بزرگوار است که با فریب مردم امثال مرحوم حججی نتوانستند به مجلس راه یابد

۹۸/۱۰/۱۲ ۲۲:۰۴

والبته خیانت هاشمی یک واقعیته نه چیز دیگر

۹۸/۱۰/۱۲ ۲۲:۰۴

تلاشهای نمایندگان بی‌تاثیر نیست
همون راه‌آهن اردبیل میانه روتبدیل کرده بودن به بستان‌آباد اردبیل نمایندگان اردبیل اجازه ندادند

۹۸/۱۰/۱۲ ۲۰:۳۴

این هاشمی هاشمی کردنتان در هر موضوعی به یک بیماری تبدیل شده است. چطور احداث جاده سرچم اردبیل را طرح ملی دانسته و نقش دو وزیر راه اردبیلی را بی اثر می دانید اما هاشمی آزادراه تبریز را منحرف کرد! 😀

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۸:۰۸

اقااین مطلب رومیزاریدهم شهرستانی های کاغذکنانی ناراحت میشندولی همه بایدواقعیت روقبول کنیم زدن دوزاده تونل درمنطقه صعب العبوربین فیروزاباد_کجل درسال نودویک بیش ازصدوپنجاه میلیاردهزینه دربرداشت درحالی که انزمان میشدبااین اعتباربزرگراه مناسبی ازنیرتامیانه تاسرچم زدبیش ازنوددرصدشهرستان میانه منتفع میشد.

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۷:۵۹

مدیرعامل بانک ملی که اصالتااردبیلیه صدههامیلیاردبرای راه اهن وساخت وتوسعه واحدهای تولیدی،صنعتی تامین مالی کرده طوری که استاندارازایشون بعنوان اسطوره برای اردبیل یادکرده.
چندسال پیش دومیانه ای هم مدیران بانکی بودندولی...
مشکل ازکجاست؟

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۷:۵۶

طرح ملی بوده و ربطی به آذربایجان و...نداشته
بازهم هاشمی و کوتاهی نماینده وقت

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۷:۵۵

درخواستتان را مکتوب کنید و به فرمانداری بدهید طبق قانون اساسی ایشان موظف به همکاری میباشند
درصورت عدم همکاری میتوانید قانونا درخواستتان را در زمینه عدم همکاری ایشان که برخلاف قانون اساسی میباشد پیگیری نمایید.

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۷:۵۱

بیشترمواقع راهداری،برف روبی حوزه میانه،درجاده اردبیل سرچم رواوناانجام میدند.این یکی ازنشانهای ضعف راهداری میانه ست.

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۷:۱۴

میانه ای ها دو راه بیشتر ندارند یکی مستقل شدن از تبریز و دیگری ملحق شدن به زنجان.
با این وضع که تمامی راههای استان اتوبان می شئد به زودی میانه روستاترین شهرستان خواهد شد.

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۷:۱۴

اردبیل در 20 سال اخیر دو وزیر راه داشت که با احداث فرودگاه, جاده مستقل و از همه مهمتر اتصال به شبکه ریلی باعث خروج اردبیل از بن بست شدند. در احداث جاده سرچم _ اردبیل نقش نیکزاد, وزیر راه, برجسته بود و با اختصاص بودجه ای سرسام آور, از بدترین نقطه کوهستانی از نظر شیب و برف و با گذر از 14 تونل, یک جاده مرگبار ساختند درحالیکه با بودجه ای کمتر می توانستند از طریق میانه و ترک خود را به اردبیل برسند.

شاید آنها میخواستند حتی در دسترسی به تهران هم دیگر سربار گیلان و آذربایجان نباشند!

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۵:۲۵

مسیرسراب به نیرهم موردکم لطفی قرارگرفته،امیدوارم محبت واتحاد بین مسئولین شهرهاواستانهابیشترازاین باشه تاشهرهای دورازمرکزاستان هم شاهدتوسعه یافتگی نسبی باشند.

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۴:۳۱

لطفامقصران این طرح رامعرفی کنید.

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۲:۴۶

متاسفم براداره راهسازی میانه واداره کل استان اذربایجانشرقی که عدم همکاریش اعتراض استان همسایه روهم درپی داشته

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۱:۵۴

زیرا که جزه حلقه دوستان هستند

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۱:۴۰

با سلام
شنيده ها حاكي از آن است كه برخي از اهالي شهر ترك از فرمانداري به اصطلاح ويژه ميانه، آماده سازي و آسفات ريزي مسير آرموداق - كريق را تقاضا مي نمايند. متاسفانه ايشان به جاي اقدام جواب سربالا و بي ربط مي دهند. گويا مي فرمايند شما به خاطر كسب درآمد خودتان همچون تقاضايي را داريد؟!!!!!!

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۱:۲۷

موقعیکه تصویب شد اردبیل سرچم ساخته بشه هاشمی نماینده میانه بود

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۱:۱۶

با یک چهارم بودجه ای که در احداث قتلگاه سرچم ـ اردبیل دود کردند، می توانستند بزرگراه سرچم ـ میانه ـ اردبیل را بسازند تا هم میانه ای ها صاحب بزرگراه باشند و هم اردبیلی ها.

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۱:۰۶

خداییش شما مگه نمیدونین که مرکز استان و دولت هیچ نظری به میانه نداره خداییش واسه چی التماسش میکنین
اون جاده همش ده میلیارد برای تکمیل میخواهد خودتون پول جمع کرده بودین تا الآن صدبار تموم شده بود آخه ده میلیارد پول آخه چیه که التماس فلان و فلان کنین

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۱:۰۵

نگهداری بخش اقکند به زنجان - بخش ترکمنچای به بستان اباد - بخش کندوان به نیر و اردبیل داده بشه. میانه بمونه و ویرانه هاش!

۹۸/۱۰/۱۲ ۱۰:۰۳

خدابه مسئولان میانه انصاف بده،نه درمرکزاستان لابی دارندنه درمجلس کاره ای هستند.
پیشنهادمیشه ساخت ونگهداری قسمت کندوان میانه هم به راه وشهرسازی اردبیل واگذاربشه

۹۸/۱۰/۱۲ ۰۹:۲۶

با سلام اداره راه و شهرسازی شهرستان با مدیریت خیلی ضعیفش ...... در ساخت راههای روستایی نیز باعث عقب ماندگی شهرستان شده جای بسی تاسف داره اول باید فکری بحال مدیریت اداره باید کرد

۹۸/۱۰/۱۲ ۰۹:۲۱

کاملا صحیح می فرمایند ما از همون راه به اردبیل و سرعین میریم از طرف نیر و اردبیل جاده چند ساله داره درست میشه و حتی راهش اینقدر خوبه که درسته اسفالت نداره ولی از اسفالت بهتره اما از طرف میانه اصلا کار اجرایی نشده

اخبار روز