کد خبر: ۹۹۹۸۰
۱۴۴۳ بازدید
۲۵ دیدگاه (۲۲ تایید شده)

وقتی جاده مرگ به بزرگراه تبدیل می‌شود

۱۳۹۹/۷/۱۳
۰۸:۰۲

 

جاده ۹۰ کیلومتری تبریز- اهر در از جمله مسیرهای حادثه‌خیز آذربایجان‌شرقی و معروف به «جاده مرگ» می باشد که با اهتمام دولت تدبیر و امید در نقطه پایانی تبدیل شدن به بزرگراه قرار دارد.

وقتی جاده مرگ به بزرگراه تبدیل می‌شود

 تین نیوز

جاده ۹۰ کیلومتری تبریز- اهر در از جمله مسیرهای حادثه‌خیز آذربایجان‌شرقی و معروف به «جاده مرگ» می باشد که با اهتمام دولت تدبیر و امید در نقطه پایانی تبدیل شدن به بزرگراه قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جاده تبریز - اهر، نام راه دسترسی به جغرافیای بزرگ و پرجمعیت ارسباران در امتداد شرق به شمال شرق آذربایجان شرقی است که امروز بیش از ۱۰ درصد جمعیت چهار میلیون نفری استان را در خود جا داده است.

منطقه ارسباران آذربایجان شرقی به مرکزیت شهرستان اهر که جاده ۹۰ کیلومتری تبریز- اهر، دسترسی آسان و امن به قلب آن را میسر می کند، به دلیل همجواری با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان از نظر ژئواستراتژیک نیز بسیار حائز اهمیت است.

این جاده تا چند سال گذشته حادثه خیزترین مسیر ارتباطی آذربایجان شرقی بود، به گونه ای که هر سال دهها نفر از هم وطنان مان به دلیل تصادفات جاده ای در آن جان خود را از دست داده و چند برابر آن نیز مصدوم می شدند.

کارشناسان می گویند که بزرگراه شدن جاده تبریز - اهر موجب کاهش بیش از ۷۰ درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در این محور ارتباطی پرتردد می شود.

چهار خطه کردن بزرگراه اهر- تبریز از سال ۱۳۸۶ به کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان آغاز شده و مشاور اجرای این طرح، مهندسین مشاور راهبرد سنا و پیمانکاران آن شرکت های آذرپانیر، میر راه پارس، آذرپینار، پاریزیولارس، سدید پی پل، آذرقلعه، سامان محیط، ناورود، ارزه گستر و ایمن راه ایثار است.

تصویری از زیرسازی بخش باقیمانده بزرگراه تبریز - اهر 

بزرگراه اهر - تبریز حدود ۹۰ کیلومتر طول دارد، عرض ۲ خطه احداثی آن ۱۱ متر است و برای ساخت آن آن ۷ دستگاه پل بزرگ و ۲۸۰ آبرو احداث می شود.

 اجرای پل دوم این بزرگراه با ۶ دهانه ۲۱ متری بر روی رودخانه اهر و در حدود یک کیلومتری ابتدای پروژه توسط شرکت «آذرپانیر» در آذر سال ۸۶ با اعتبار ۸ میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریال آغاز شد و با صرف ۹ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال به اتمام رسید و هم اکنون زیر ترافیک رفته است.

اجرای قطعه یک این بزرگراه از انتهای بلوار شهرستان اهر تا گردنه «گویجه بیل» به طول حدود ۱۹.۵ کیلومتر توسط شرکت «میر راه پارس» اواسط تیر سال ۱۳۸۷ با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال آغاز شد و پس از صرف ۳۳ میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال در بهمن سال ۱۳۹۰ به دلیل مشکلات اعتباری و عدم تملک برخی از زمین های واقع در مسیر احداثی با پیشرفت فیزیکی حدود ۱۵ درصد مشمول ماده ۴۸ شد و قرارداد با این شرکت خاتمه یافت.

ادامه اجرای این قطعه توسط شرکت «آذرپینار» از اوایل سال ۱۳۹۱ با اعتبار ۵۵ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال و تمدید آن در اواسط تیر سال ۱۳۹۳ با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال انجام شد و ۱۶.۵ کیلومتر آن پس از صرف ۶۹ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال در سال ۱۳۹۱ و ۳ کیلومتر دیگر آن با صرف ۲۵ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال در پاییز سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

اجرای لایه های اساس و آسفالت قطعه یک این بزرگراه توسط شرکت «پاریزیول ارس » در آبان سال ۱۳۹۰ با اعتبار ۵۳ میلیارد و ۷ میلیون ریال آغاز و از سوی این شرکت ۳۶ میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال برای این کار هزینه شد و ادامه آن را شرکت «سدید پی پل» با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال بر عهده گرفت و پس از صرف ۵۱ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال از سوی این شرکت به بهره برداری رسید.

آسفالت ریزی در بخشی از بزرگراه تبریز - اهر 

اجرای محدوده گردنه گویجه بیل یعنی از انتهای قطعه یک بزرگراه اهر - تبریز تا ابتدای قطعه ۲ الف (کیلومتر ۱۹.۵ تا ۲۳ ) در تیر سال ۱۳۹۹ به شرکت توسعه منابع آب و انرژی تحویل زمین شده و این شرکت در حال تجهیز کارگاه است.

اجرای قطعه ۲ الف از انتهای گردنه گویجه بیل تا نرسیده به سه راهی «بیلوردی» ( کیلومتر ۲۳ تا ۳۳ ) به طول حدود ۱۰ کیلومتر توسط شرکت «آذر قلعه» در اوایل اسفند سال ۱۳۹۳ با اعتبار ۱۴۲ میلیارد و ۷۷۹ میلیون ریال آغاز شد و با صرف ۱۷۲ میلیارد و ۷۰۶ میلیون ریال از کیلومتر ۳۱ تا ۳۳ اواخر سال ۹۷ و از کیلومتر ۲۳ تا ۳۱ در پاییز سال ۹۸ بهره برداری شد.

قطعه ۲ ب از محل نرسیده به سه راهی بیلوردی تا سه راهی خواجه ( کیلومتر ۳۳ تا ۶۷.۵) بطول حدود ۳۴.۵ کیلومتر توسط شرکت «سامان محیط » از اوایل تیر سال ۱۳۹۴ با اعتبار ۷۰۵ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ریال آغاز و با صرف ۳۹۰ میلیارد و ۱۶۲ در قالب قرارداد ۳ ساله کیلومتر ۶۰ تا ۶۷.۵  اواخر سال ۹۶ و کیلومترهای ۳۳ تا ۳۹ و ۵۷ تا ۶۰ اواخر سال ۹۷ و کیلومتر ۴۷.۵ تا ۵۷ در پائیز سال ۹۸ به بهره برداری رسیدند.

عملیات اجرایی قطعه ۳ از سه راهی خواجه تا سه راهی اهر ( کیلومتر ۶۷.۵ تا ۹۰ ) به طول حدود ۲۲.۵ کیلومتر توسط شرکت «ارزه گستر» در اوایل سال ۱۳۸۸ در قالب قرارداد ۳۰ ماهه با اعتبار ۱۲۷ میلیارد و ۶۷۵ میلیون ریال آغاز و ۱۴۱ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال برای آن صرف شد و به منظور سرعت بخشی در کار، باقیمانده عملیات اجرایی این قطعه توسط شرکت «ناورود» در اوایل سال ۱۳۹۴ با اعتبار ۱۹۹ میلیارد و ۷۴۷ میلیون ریال در قالب قرارداد یک ساله آغاز و از سوی این شرکت برای اجرای آن ۲۱۱ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال هزینه شد.

ادامه عملیات اجرایی این قطعه از سوی شرکت «ایمن راه ایثار» از پاییز سال ۹۷ با مبلغ قرارداد ۱۸ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال در قالب قرارداد ۹ ماهه آغاز و ۲۰ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال برای آن هزینه شد.

کیلومتر ۸۳ تا۹۰ قطعه ۳ اواخر سال ۹۲، کیلومتر ۸۱ تا ۸۳ پاییز ۹۴، کیلومتر ۶۷.۵ تا ۷۵.۵ پاییز سال ۹۶، کیلومتر ۷۵.۵ تا ۷۷ اواخر سال۹۷ و کیلومتر ۷۷ تا ۸۱ این بزرگراه تابستان سال ۹۸ به بهره برداری رسیدند.

بررسی داده های موجود درباره بزرگراه تبریز - اهر نشان می دهد که این طرح مهم راه سازی در آذربایجان شرقی بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۹/۷/۱۸ ۱۹:۵۶

با سلام مسولین محترم بخش طارم و رودبار و خلخال لطفا به جاده های میانه رسیدگی کنید لطفا رحم کنید از مسولین میانه که صدا در نمی اید لطفا شما به داد این مردم میانه برسید از اینکه گوش نمیکنید ممنون هستم

۹۹/۷/۱۵ ۱۴:۵۸

به عنوان یک جوان این شهر متاسفم برای همچین آدم های که بزرگ (مسئولیت دار) این شهر شدن.

۹۹/۷/۱۵ ۱۱:۱۶

چهار سمت میانه در حال اتوبان سازی است ما هنوز در 4 کیلومتری راه روستایی هشترود مانده ایم

۹۹/۷/۱۵ ۰۸:۲۹

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، قطعات دوم و سوم آزادراه مراغه- هشترود تا تیرماه ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدعلی موسوی در بازدید از آزادراه مراغه- هشترود و طرح‌های عمران شهری، اظهار کرد: هم اکنون قطعات دوم و سوم این آزادراه، بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و ۱۶ کیلومتر از آنها نیز آسفالت ریزی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌های فیزیکی در برخی از قطعات این طرح بزرگ ملی، تامین اعتبار مورد نیاز می‌تواند زمینه ساز بهره برداری از آن در آینده نزدیک را فراهم سازد.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که ۵۰ کیلومتر حدفاصل بین مراغه و نظر کهریزی از محورهای پرخطر در منطقه است، بهره برداری از قطعات اول (ب) و دوم و سوم در این مسیر می‌تواند زمینه ساز کاهش مخاطرات ترافیکی و جاده‌ای در این محور شود.

موسوی افزود: طبق رایزنی‌های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، با همراهی نماینده این شهرستان و نیز برگزاری جلسات متعدد با استاندار آذربایجان شرقی، مشکل تامین اعتبار مورد نیاز آزادراه مراغه – هشترود مرتفع می‌شود.

آزادراه مراغه- هشترود مستعد بهره برداری تا سال ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت: در صورت تامین اعتبارات و تقویت سرمایه گذاری، آزادراه مراغه- هشترود مستعد بهره برداری تا سال ۱۴۰۲ به طور کامل است.

رضا طوسی افزود: با وجود محدودیت‌های منابع دولتی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به عنوان سرمایه گذار و نیز پیمانکار توانایی لازم در تکمیل و تداوم این پروژه بزرگ ملی را دارد.

وی با اشاره به وضعیت عملیات اجرایی آزادراه مراغه- هشترود، ادامه داد: هم اکنون بیشتر عملیات احداث ابنیه و تملک اراضی واقع در مسیر این طرح انجام شده است و با تکمیل خاکریزی و برخی سازه‌ها، این طرح در آینده نزدیک آماده بهره برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به تلفات بیش از ۱۹ نفری در مسیر مراغه- هشترود در سال گذشته که این مسیر را به عنوان محوری پرتلفات در این استان تبدیل کرده، بهره برداری از آزادراه مراغه- هشترود و برخی از قطعات آن زمینه ساز کاهش چشمگیر در خسارت‌های مالی و جانی در این مسیر خواهد شد.

طوسی با اشاره به طرح‌های عمران شهری مراغه نیز گفت: طرح احداث خیابان‌های ۳۵ متری الغدیر و ۴۵ متری سردار سلیمانی حرکتی ارزنده از سوی شهرداری مراغه در راستای توسعه شهری و ترافیکی خواهد بود.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها علاوه بر کاهش مشکلات ترافیکی زمینه ساز توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق حاشیه شهری خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه مراغه، طرح احداث بزرگراه مراغه- هشترود به عنوان طرح بزرگ ملی از خرداد سال ۱۳۹۵ و با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز شد.

۹۹/۷/۱۴ ۱۰:۱۲

دراین میان فقط سرمیانه بی کلاه مانده

۹۹/۷/۱۴ ۰۸:۳۶

سرپرست اداره راه و شهرسازی میانه از پل قورچای چخبر!!!!!!!!!!!! یه جوری وعده دادی مهرماه به بهربرداری میرسه انگار شبانه روزی مشغول فعالیت هستین البته همشهری خود رو هم دروغگو خطاب کردی وای بر ما ........

۹۹/۷/۱۴ ۰۸:۲۷

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا دوماه آینده مناقصه چهار باند کردن محور نیر به سراب برگزارخواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( اردبیل) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی شهرستان نیر که با حضور فرماندار ، مدیران استانی و شهرستان نیر در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اعلام این مطلب اظهار داشت: ۵ کیلومتر از راه ارتباطی کریق به آرموداق زیرسازی و روکش آسفالت شده و در۳ کیلومترباقیمانده عملیات زیرسازی امسال به اتمام خواهد رسید و با انجام عملیات روکش آسفالت در سال آینده کل مسیر در حوزه استحفاظی استان اردبیل تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی از چهار باند کردن محور نیر به سراب خبر داد و گفت: تا دوماه آینده مناقصه چهار باند کردن محور نیر به سراب برگزار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: زمین مورد نظر اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان نیر در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفته و عملیات ثبت نام آن نیز بزودی آغاز خواهد شد.

حیدری به اجرای کمربندی شهر نیر هم اشاره کرد و گفت: بعداز رفع معارض عملیات اجرایی کمربندی شهر نیر هم آغاز خواهد شد.

در این جلسه اقبالی سرپرست فرمانداری شهرستان نیر با اشاره به اهم مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی در سطح شهرستان گفت: چهارباند کردن محور نیر به سراب، راه ارتباطی کریق به آرموداق، کمربندی شهر نیر ، احداث مسکن ملی، رفع مشکلات طرح تفصیلی از جمله مسائل و مشکلات مهم این شهرستان است.

۹۹/۷/۱۴ ۰۰:۰۰

آزادراه مراغه-هشترود تا سال 1402 قابل بهره‌برداری است.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک استانداری آذربایجان شرقی گفت: در صورت تامین اعتبارات و تقویت سرمایه گذاری، آزادراه مراغه- هشترود مستعد بهره برداری تا سال ۱۴۰۲ به طور کامل است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،رضا طوسی در بازدید از آزادراه مراغه- هشترود و طرح های عمران شهری مراغه، افزود: با وجود محدودیت های منابع دولتی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به عنوان سرمایه گذار و نیز پیمانکار توانایی لازم در تکمیل و تداوم این پروژه بزرگ ملی را دارد.

وی با اشاره به وضعیت عملیات اجرایی آزادراه مراغه- هشترود ادامه داد: هم اکنون بیشتر عملیات احداث ابنیه و تملک اراضی واقع در مسیر این طرح انجام شده است و با تکمیل خاکریزی و برخی سازه ها، این طرح در آینده نزدیک آماده بهره برداری خواهد شد.

طوسی اضافه کرد: با توجه به تلفات بیش از ۱۹ نفری در مسیر مراغه- هشترود در سال گذشته که این مسیر را به عنوان محوری پرتلفات در این استان تبدیل کرده، بهره برداری از آزادراه مراغه- هشترود و برخی از قطعات آن زمینه ساز کاهش چشمگیر در خسارت های مالی و جانی در این مسیر خواهد شد.

وی با اشاره به طرح های عمران شهری مراغه نیز گفت: طرح احداث خیابان های ۳۵ متری الغدیر و ۴۵ متری سردار سلیمانی حرکتی ارزنده از سوی شهرداری مراغه در راستای توسعه شهری و ترافیکی خواهد بود.



وی افزود: اجرای این طرح ها علاوه بر کاهش مشکلات ترافیکی زمینه ساز توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق حاشیه شهری خواهد بود.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، قطعات دوم و سوم آزادراه مراغه- هشترود تا تیرماه ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شود.

سیدعلی موسوی افزود: هم اکنون قطعات دوم و سوم این آزادراه، بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و ۱۶ کیلومتر از آنها نیز آسفالت ریزی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت های فیزیکی در برخی از قطعات این طرح بزرگ ملی، تامین اعتبار مورد نیاز می تواند زمینه ساز بهره برداری از آن در آینده نزدیک را فراهم سازد.

موسوی اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه ۵۰ کیلومتر حدفاصل بین مراغه و نظر کهریزی از محورهای پرخطر در منطقه است، بهره برداری از قطعات اول (ب) و دوم و سوم در این مسیر می تواند زمینه ساز کاهش مخاطرات ترافیکی و جاده ای در این محور شود.

وی افزود: با رایزنی های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی با همراهی نماینده این شهرستان و نیز جلسات متعدد با استاندار آذربایجان شرقی، مشکل تامین اعتبار مورد نیاز آزادراه مراغه – هشترود مرتفع می شود.

طرح احداث بزرگراه مراغه- هشترود به عنوان طرح بزرگ ملی از خرداد سال ۱۳۹۵ و با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز شد.

دوستان و همشهریان عزیز

اولا فاصله شهرستان میانه تا سرچم نصف فاصله مراغه تا هشترود میباشد.
ثانیا آنها از سال 95 شروع به احداث نموده اند و ما از چندین سال پیش و همچننان وعده های واهی و دریغ از عمل.
ثالثا جاده مراغه هشترود یک جاده فرعی بوده و ترافیک آن نسبت به جاده بین الملی 32 کم بوده و هنوز هم جاده 32 ترافیک بسیار بالایی دارد.
خامسا اهمیت جاده 32 نسبت به یک جاده فرعی خیلی بیشتر بوده و در ضمن میتواند بصورت موازی کمک حال بزرگراه باشد.

حال این پرسش پیش میاید مدیران محترم وقت و قبلی ادارات مربوطه و اعضای شورای محترم اسلامی ادوار و الان و شهرداران محترم ادوار و الان و فرمانداران محترم ویژه و غبره ویژه قبلی و اکنون و نمایندگان محترم دوره های قبلی و این دوره چه تلاش و حرکت مثمر ثمری در این ارتباط انجام داده اند.
جواب این سوال پر واضح است هیچ که اگر به غیر از این بود حداقل فازی از ان افتتاح مبشد.
حال جواب را میتوان به این صورت پاسخ داد یا سواد انجام آنرا نداشتند و یا خیلی هم داشتند ولی بخاطر تزلزل موقعیت شغلی خود محافظ کارانه برخورد کردند.

پس همشهریان عزیز بیایید وظیفه خود را در انتخابها و انتصابها چه مجلس چه شورا و چه تشکل های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مدیران و روسا و .... درست انجام دهیم و همیشه مطالبه گر جدی و منتقد منصف همراه با ارایه راهکار و ساعی در پیشرفت شهرمان باشیم.

با احترام
محمدرضا

۹۹/۷/۱۳ ۲۲:۵۹

توی این 40 سال یه وجب اتوبان در میانه به من نشان بدید؟ این جاده زنجان تبریز هم مال زمان رضاخان ملعون است.

۹۹/۷/۱۳ ۱۹:۳۰

با سلام .بنده دوستان اهری زیادی دارم میگن به عمد نام جاده را "جاده مرگ" نامگذاری کردیم تا در میان مسئولین این نام جا بیفته و همه جاده مرگ صدا کنند و کارها با جدیت پیش برود و همین کار هم شد و جاده رو به اتمام است. ولی ما که هر هفته در جاده میانه - تبریز در رفت آمدیم فقط افسوس وعده های تو خالی را می خوریم و .....

۹۹/۷/۱۳ ۱۷:۴۹

باسلام.گویانماینده محترم ازتغییربخشی ازبزرگراه میانه سرچم سخن به میان اوردندکه هزینه وزمان احداث روکم میکنه جزییات این تغییرمسیرچیه؟

۹۹/۷/۱۳ ۱۷:۱۲

جاده میانه به سمت پلیس راه رو بستن و مسیر برگشت رو دوطرفه کردن ولی هنوز کوچک‌ترین اقدامی برای تعمیر آسفالتش انجام ندادن
امروز دو خودرو خاور و ایسوز شاخ به شاخ به هم زدن بودن
باعث و بانی خسارتی که به این دو راننده زده شده، کیه؟ احساس دین نمیکنه؟
فقط بفکر تبلیغات الکی هستن
کسی هم نیست یقه این مسئولین بی مسئولیت شهر رو بگیره که این کارا چیه که میکنین

۹۹/۷/۱۳ ۱۶:۳۱

اگرفقط میانه سرچم رابزرگراه کنیم الحاق به زنجان تقریباحتمی ست.به همین خاطرکارشکنی میکنندچنانچه درموردمیانه نیرهم کارشکنی کردند.

۹۹/۷/۱۳ ۱۵:۵۵

اگرکاغذکنان جززنجان یااردبیل بودتاحالاشهرستان شده بود,ولی بعلت فاصله این بخش تامیانه دولت احساسی برای ارتقای این بخش به شهرستان نداره

۹۹/۷/۱۳ ۱۵:۰۰

دقیقا 4 فرمانداری بهتر از یک فرمانداری است

۹۹/۷/۱۳ ۱۳:۲۸

وقتی که مدیر کل راه و اکثر کارکنان اداره کل اهل شهرستان اهر باشند وضعیت همین می شود
مثل شهر ما نیست که مسئولینش در حاشیه باشند و به فکر منافع خود باشند.

۹۹/۷/۱۳ ۱۳:۰۹

جاده مرگ متعلق به میانه بوده وهست،اهری های عزیزبانفوذی که درمرکزاستان دارندجاده خودرامرگ نامیدند.درحالی که ترافیک ومیزان تصادفات درجاده های دوشهرستان رومقایسه کنیدبهترمیشه نتیجه گرفت

۹۹/۷/۱۳ ۱۲:۴۹

دقیقا.هیچیک ازشهرستانهای استان به اندازه میانه وسعت وبالتبع تعدادزیادروستاندارد.این وسعت زیادشهرستان باعث عدم رسیدگی مناسب به بخشهای تابعه میشود.

۹۹/۷/۱۳ ۱۲:۳۶

میانه مرده.کسی نیست گریه کند.

۹۹/۷/۱۳ ۱۲:۲۶

ای کاش امام جمعه،شهردار،فرماندار،فرماندهی سپاه و نیروی انتظامی،دادستان و بزرگان و مدیران شهری دیگر، از مردم درخواست  برای اعتراض به وضعیت راه های میانه بفرمایند،و از دولت درخواست بهسازی و تعریض وساخت راه های میانه به صورت فورس ماژور و درخواست تصویب قانون منع رفت و آمد ماشین های سنگین عبوری بفرمایند. (که به جهت عوارض زیاد اتوبان از جاده قدیم میگذرند،در حالی که مردم میانه به اتوبان دسترسی ندارد،جاده قدیمی تبدیل به کشتارگاه شده)

۹۹/۷/۱۳ ۱۰:۳۶

  طرحهای عمرانی شهرهای غربی استان با سرعت و شتاب بیشتری اجرا شده و یا در حال اجرا می باشد ساکنان شهرهای مرند، صوفیان، شبستر، اسکو، آذرشهر،عجب شیر، بناب، مراغه و ملکان جهت رفت و آمد به مرکز استان کل مسیر را از بزرگراه استفاده می کنند ساکنان شهرهای جلفا ، اهر و سراب قسمتهای زیادی از مسیر را از بزرگراه استفاده می کنند که ظرف چند سال آینده کل مسیر آنها هم به بزرگراه تبدیل خواهد شد.در میان شهرهای استان، ساکنان شرقی ترین شهر یعنی میانه برای رفت و آمد به مرکز استان باید بیش از 100 کیلومتر جاده باریک و دو طرفه و خطرناک میانه بستان آباد را بپیمایند که هیچ طرح و برنامه ای برای بزرگراه شدن این جاده در سالهای آینده نیز وجود ندارد.

در اینکه مسولان استانی نسبت به شرق و غرب استان تبعیض قایل میشوند شکی نیست ولی یکی دیگر از دلایل مشکلات میانه تقسیمات کشوری نامطلوب میانه می باشد. به غیر شهرستانهای میانه و سراب همه شهرستانهای قدیمی استان به دو یا چند شهرستان تقسیم شده اند. اگر میانه را با اهر مقایسه کنیم در طول 30 سال گذشته چهار شهرستان جدید از دل اهر بیرون آمده که مسولان این 4 شهرستان قدرت چانه زنی بیشتری نسبت به میانه دارند ولو اینکه شهرستان میانه عنوان فرمانداری ویژه و وسیع ترین شهرستان استان را یدک می کشد اگر چنانچه در سالهای گذشته ترکمانچای و کندوان و کاغذکنان به شهرستان ارتقا می یافتند و به تبع آن عنوان وسیع ترین شهرستان و فرمانداری ویژه از میانه سلب می شدو در عوض منطقه میانه فعلی متشکل از چهار شهرستان و چهار فرمانداری، از وضعیت فعلی آباد تر می شد. 

۹۹/۷/۱۳ ۰۹:۵۱

در سال گذشته بیش از نیمی از اعتبار استان فقط به شهرستان اهر اختصاص یافته است. اگر خطا نکنم فقط در یک فاز، 45 میلیارد تومان از 80 میلیارد استانی به اهر اختصاص یافته است.

اخبار روز