کد خبر: ۲۱۴۸۲
۷۹۰ بازدید
۰ دیدگاه (۰ تایید شده)

واکنش کیهان به پخش آگهی‌ های صدا و سیما

۱۳۹۳/۱/۲۸
۱۱:۱۱
 
کیهان نوشت: رسانه ملی از فکر هدفمند و فرهنگ ساز حاکم بر آگهی‌های بازرگانی از فضای لوکس و فانتزی تک فرزندی خارج نشده است و تمام تولیدات آن خانواده‌هایی را با یک و یا نهایتا دو فرزند نشان می‌دهد.
 
خبرآنلاین: طی دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب با هشدار این که جامعه ما در حال پیر شدن است بر زدودن فرهنگ کم فرزندی تأکید کردند.

روزنامه کیهان نوشت: این موضوع چنان حائز اهمیت بود که بار‌ها در سخنرانی‌هایشان به مناسبت‌های مختلف و  به شیوه‌های گوناگون به این موضوع پرداختند.

اما با این وجود رسانه ملی و یا به نگاهی دیگر همان فکر هدفمند و فرهنگ ساز حاکم بر آگهی‌های بازرگانی از فضای لوکس و فانتزی تک فرزندی خارج نشده است و تمام تولیدات آن خانواده‌هایی را با یک و یا نهایتا دو فرزند نشان می‌دهد.

 از موارد دیگری که مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده است الگوسازی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی است. الگوهای کارآمد و اثر بخش که قابلیت بهره مندی توسط توده مردم را داشته باشند.

 اما در این بخش نیز شاهد بی مبالاتی رسانه ملی در ارائه الگوهای سخیف و ضد ارزشی از زبان پیام بازرگانی هستیم. پدر خوب کسی است که فرزندانش را به فلان رستوران می‌برد یا زندگی بدون فلان محصول جریان ندارد یا پند پیرانه پدری به معرفی فلان کالا به فرزندش معنی می‌یابد.

هر کدام از تبلیغات تلویزیونی که از رسانه ملی پخش می‌شود صرفا تبلیغ همان کالا نیست بلکه انتقال یک نوع سبک زندگی و آداب اجتماعی است. بسیاری از هنجار‌ها ناهنجار می‌شوند و بسیاری از ارزش ‌ها ضد ارزش. 

باید تبلیغات تلویزیونی با توجه به فراگیری و بازتابی که دارند مورد توجه و نظارت و نقد دقیق‌تری  قرار بگیرند تا فروش بیشتر یک بنگاه اقتصادی به کشیده شدن فرهنگ عمومی به سوی ابتذال نینجامد.
کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

اخبار روز