کد خبر: ۸۳۰۱۸
۵۴۳ بازدید
۲۳ دیدگاه

سیدبهلول حسینی:

آخرین وضعیت آزادراه تهران-شمال/۳ هزار میلیارد تومان هزینه قطعه یک/معارضین و ارتقا استانداردها دلیل تاخیر در افتتاح مسیر

۹۷/۳/۳۱
۰۸:۴۶

مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، آخرین وضعیت این آزادراه را تشریح کرده و گفت: وجود معارضین و تاکید بر ارتقا مباحث ایمنی و استانداردی دلیل تاخیر در تکمیل این پروژه است.

سیدبهلول حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بیش از 8 شرکت تخصصی از بنیاد مستضعفان و همچنین وزارت راه و شهرسازی به صورت شبانه روزی عملیات ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال را پیگیری می کنند، گفت: در حال حاضر برای تسریع در اتمام این قطعه دو شرکت روسازی نیز به صورت شبانه روزی در این منطقه فعال هستند.

مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، با تاکید بر اینکه طبق بررسی ها و پیش بینی های انجام شده باید تا پایان تابستان 97 قطعه یک آزادراه تهران-شمال زیر بار ترافیکی برود، افزود: دلیل تاخیر چندباره در تکمیل این مسیر اختلاف نظر با برخی معارضین و همچنین ارتقا ایمنی و استانداردهای قطعه یک همسو با معیارهای جهانی است.

بازدید کمیسیون شوراهای مجلس از پروژه آزادراه تهران شمال

بازدید کمیسیون شوراهای مجلس از پروژه آزادراه تهران شمال

استانداردهای جهانی برای ساخت آزادراه تهران-شمال اخذ شده است

حسینی با بیان اینکه بسیاری از استانداردهای پل و تونل سازی به تازگی از کشورهای پشرفته خارجی در ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال اخذ شده است، تصریح کرد: در این پروژه سعی شده از آخرین متدهای دنیا در زمینه ساخت راه و پل و همچنین تونل استفاده شود تا به این ترتیب پس از آغاز بهره برداری بنا به هر علتی مجبور به مسدود سازی مسیر برای رفع ایرادات رخ داده نباشیم.

وی ادامه داد: شاید تحویل قطعه یک آزادراه تهران شمال به پاییز کشیده شود؛ اما به طور حتم در نتیجه تاخیر صورت گرفته کار با دقت و استانداردهای لازم انجام می شود.

آزادراه تهران –شمال تنها آزادراه دوبانده کشور است

حسینی با تاکید بر اینکه آزادراه تهران –شمال تنها آزادراه دوبانده کشور است، تصریح کرد: در این مسیر دو خط رفت و دو خط برگشت وجود دارد که در صورت افتتاح بسیاری از مخاطرات طبیعی و تصادفات جاده ای کاهش می یابد.

بازدید کمیسیون شوراهای مجلس از پروژه آزادراه تهران شمال

 

وی با بیان اینکه جاده قدیم چالوس مخاطرات بسیاری به علت پرپیچ و خم بودن مسیر دارد، گفت: در مسیر جدید در دست احداث بسیاری از نقاط حادثه خیز از بین رفته و طبق استانداردهای روز دنیا مسیری ایمن در دست ساخت است.

شرایط آزادراه در دست احداث بسیار خاص است

حسینی با تاکید بر اینکه شرایط آزادراه در دست احداث بسیار خاص است، افزود: در این مسیر با توجه به محدودیت هایی که برای پل ها وجود دارد نهایت سرعت مجاز 100 کیلومتر در ساعت خواهد بود از این رو مشکلات موجود در مسیر قبلی در مسیر جدید متصور نیست.

مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، با بیان اینکه شرایط مختصاتی پروژه آزاد راه تهران شمال بسیار ویژه است، گفت: با توجه به اینکه نیمی از هزینه های ساخت آزادراه تهران-شمال به ویژه قطعه یک آن از سوی بنیاد مستضعفان و نیمی دیگر از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است از این رو در خصوص عوارض آن باید این دو دستگاه تصمیم گیری کنند.

نیمی از هزینه های ساخت آزادراه تهران-شمال به ویژه قطعه یک آن از سوی بنیاد مستضعفان و نیمی دیگر از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است

وی ادامه داد: رقمی در حدود 3 هزار میلیارد تومان برای ساخت 32 کیلومتر مسیر قطعه یک آزادراه تهران شمال هزینه شده که با توجه به این میزان باید عوارضی در نظر گرفته شود.

مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، تاکید کرد: با توجه به اینکه بخش خصوصی در این پروژه حضور داشته نرخ عوارض باید برای تامین هزینه های انجام شده آن ها منطقی در نظر گرفته شود.

بازدید کمیسیون شوراهای مجلس از پروژه آزادراه تهران شمال

حسینی با بیان اینکه در قطعه 4 آزاد راه تهران شمال که 20 کیلومتر بوده 5 هزار تومان عوارض اخذ می شود، افزود: قطعه 4 که بیش از 32 کیلومتر است به طور حتم رقمی بیش از 5 هزار تومان در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تکمیل این آزادراه مسیر 50 کیلیومتر کمتر خواهد شد، ادامه داد: با تکمیل و بهره برداری از قطعه یک آزادراه مذکور ترافیک کرج و معطلی های چندساعته و همچنین بسیاری از مخاطرات طبیعی از بین خواهد رفت.

مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، یادآور شد: تمام تلاش ما تکمیل هر چه سریع تر قطعه یک آزاد راه است اما شاید تاخیری در تحویل آن صورت بگیرد که علت آن ارتقا مباحث ایمنی و استانداردی خواهد بود.

حسینی پیش از این و در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، اظهار کرده بود که قطعه یک آزادراه تهران- شمال از تقاطع "بزرگراه آزادگان "و" بزرگراه شهید همت" شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد.

به گفته مدیر پروژه آزادراه تهران شمال اجرای قطعه یک آزادراه تهران- شمال که طول آن تقریباً ۳۲ کیلومتر بوده و تکمیل آن در اولویت است، موجب می‌شود قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می‌گذرد حذف شده و مسیر فعلی حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود و صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت، استهلاک و وقت مسافران را به دنبال خواهد داشت./

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۷/۴/۲ ۰۸:۴۷

بله متاسفانه باید پاسخگو باشند. همین راه اهلند در زمان مهندس حسینی کلید خورد ساختش

۹۷/۴/۲ ۰۸:۴۶

شهرویر نه شهریور ، اقای منتقد و فعال مدنی و اجتماعی شهر

۹۷/۳/۳۱ ۲۲:۳۱

اولاً: اولاٌ نه اولاً
ثانیاً: دولتیهر سال ... نه دولتی هر سال ...
ثالثاً: شهرویر نه شهریور

۹۷/۳/۳۱ ۲۰:۱۶

راه میانه به خلخال و اسالم و آن وضعیت بسیار مصیبت بار جاده خاکی و بسیارشیب دار آن منطقه از سمت روستای ممان کی سرو سامان می یابد و یک زیرسازی کامل و آسفالت مناسب به روی خود می بیند؟
چندین دوره است نمایندگان میانه وعده می دهند ولی هنوز خبری نیست.

۹۷/۳/۳۱ ۱۵:۳۶

این که سیاست چیست و شما چه کسی را سیاستمدار میدانید شاید به تعداد آدمهای روی زمین تعریف و پاسخ داشته باشد. از نگاه یک زن خانه دار سیاست بسیار متفاوت خواهد بود با یک خانم یا آقای کارمند دولت و یا یک نماینده مجلس . واز نگاه یک بازاری و یا کارخانه دار بسیار متفاوت با یک خلبان و یا یک دندانپزشک . بعضی می گویند سیاست پدر و مادر ندارد و باید از سیاست دوری کرد و بعضی می گوینددین از سیاست جدا نیست و بزرگان دین می گویند صداقت بالا ترین سیاست است

۹۷/۳/۳۱ ۱۵:۳۲

شجاعت

امیر المومنین در نامه به مالک اشتر می فرمایند: «به اهل شجاعت بپیوند و آنان را به عنوان کار گزار انتخاب نما.» (قوچانی،۱۳۷۴،ص۱۳۷).۲- علم ودانش

حضرت علی (ع) در خطبه ۱۷۲ نهج البلاغه می فرماید: «ای مردم همانا سزاوار ترین مردم به این امر (خلافت و زمامداری) کسی است که توانا ترین آنها بر اجرای امور و دانا ترین به فرمان خداوند در فهم مسائل باشد.»

- قاطعیت

علی (ع) از شک و تردید بی مورد نهی کرده و می فرماید: «علم خود را به جهل و یقین خود را به شک تبدیل نکنید، وقتی دانستید عمل کنید و زمانی که یقین کردید، اقدام نمایید.» (نهج البلاغه:حکمت ۲۷۴

۹۷/۳/۳۱ ۱۵:۳۲

درنامه ۵۳ به مالک اشتر: «دوست داشتنی ترین چیزها در نزد تو، در حق، میانه ترین، در عدل، فراگیرترین، و در جلب رضایت مردم گسترده ترین باشد. که همانا خشم عمومی مردم خشنودی خواص را از بین می برد، اما خشم خواص را خشنودی مردم بی اثر میکند.» و در جای دیگری از فرمان تاریخی خود به مالک اشتر می فرمایند: «انصاف برقرار کن میان خدا و مردم و خویشتن و دودمان خاص خود و هر کس از رعیت که رغبتی به او داری و اگر چنین انصافی برقرار نکنی، مرتکب ظلم گشته ای و کسی که به بندگان خدا ظلم کند خصم او خداست از طرف بندگانش، و هر کسی که خدا با او خصومتی داشته باشد دلیلش را باطل سازد و او با خدا در محاربه است.»

۹۷/۳/۳۱ ۱۲:۳۷

اولاً: تخصص اعتبارات نه تخصیص اعتبارات

ثانیاً: با توجه به قانون سازمان برنامه و بودجه سازمان ها،نهادها و ادارات دولتی هر سال تا آخر تیرماه سال آینده فرصت دارند که جذب اعتبار مصوب را نمایند البته امسال با تصویب مجلس تا آخر شهریور ماه فرصت دارند که اگر نتوانند جذب اعتبار نمایند آخر مهرماه به خزانه کشور واریز خواهد شد.

 

۹۷/۳/۳۱ ۱۱:۵۹

این حرف شما کاملا مردود است.چون با این وضع تخصص اعتبارات تا الان هم اگر کاری انجام گرفته توسط نمایندگان قبلی بوده.شما خودتون که بهتر میدونین آقای رشیدی

۹۷/۳/۳۱ ۱۱:۴۱

مهمندس حسینی با وجود اینکه چندین دوره عضو کمسیون عمران و نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی  با توجه به شرایط دولت در مورد اجرای پروژه های عمرانی نتوانستند باعث به اتمام رساندن پروژه های جاده سرچم میانه - جاده میانه خلخال و راه آهن میانه به تبریز باشند.. مشخص است با شرایط فعلی وضعیت دولت پروژه ازاد راه تهران شمال سال 1500 شمسی هم به اتمام نمی رسد.

۹۷/۳/۳۱ ۱۰:۴۶

تاخیر نداره که همش سی ساله میخوان بسازن ولی نشده! این پروژه تو اروپا تودوسال ساخته میشد!

۹۷/۳/۳۱ ۱۰:۲۴

نیازمند عزم راسخ مسئولا و نماینده ای شهرمون هستش.همین مقدار پیشرفت جاده سرچم هم مرهون زحمات نمایندگان قبل بوده

۹۷/۳/۳۱ ۱۰:۰۵

بااین اوصاف جاده بستان ابادمیانه سرچم چندسال نه چنددهه طول میکشه ساخته بشه؟؟

اخبار روز