کد خبر: ۸۳۶۱۳
۶۶۱ بازدید
۵ دیدگاه (۵ تایید شده)

طلسم 13 ساله راه‌آهن میانه اردبیل می‌شکند؟

۱۳۹۷/۴/۲۷
۱۲:۱۸

مردم استان اردبیل حدود 13 سال است انتظار شنیدن سوت قطار را در استان دارند ولی این بار نمایندگان و استاندار اردبیل برای شکستن این طلسم 13 ساله کمر همت بسته‌اند و طبق وعده استاندار اردبیل این وعده در 15 سالگی به بلوغ خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نمایندگان مردم شهرستان اردبیل در مجلس شورای اسلامی روزهای گذشته در حالی از پروژه راه‌آهن اردبیل بازدید کردند که این پروژه در سیزدهمین سال انتظار برای شنیدن سوت قطار در اردبیل قرار دارد و طبق وعده اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل این وعده در 15 سالگی به بلوغ خواهد رسید.

در این بازدید که به همراه خبرنگاران انجام گرفت از تمامی مسیر 175 کیلومتری پروژه راه‌آهن اردبیل_میانه بازدید به عمل آمد و مشکلات موجود برای تسریع در انجام کارها در این پروژه مورد ارزیابی قرار گرفت.

راه‌آهن اردبیل به عنوان یکی از بزرگترین و سخت‌ترین پروژه‌های عمرانی، زیرساختی و ریلی کشور محسوب می‌شود که مردم استان سال‌هاست تنها نام آن را از  زبان مسؤولین شنیده‌اند اما از وسعت، سختی و البته کم‌توجهی مدیران استان در 13 سال گذشته به این موضوع اطلاع دقیقی ندارند.

این پروژه هم‌اکنون به اصلی‌ترین مطالبه مردم در سطح استان تبدیل شده است و حتی دیگر رمقی برای شنیدن حرف‌ها و شعارهای تکراری ندارند و تا سوت قطار را نشنوند به سخنان هیچ‌مسؤولی اعتماد نخواهند کرد.

تمامی پیمانکاران پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه در سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین شرایط در گرمایی بالای 38 درجه برای پیشرفت فیزیکی این پروژه در حال فعالیت هستند اما آن‌قدر وسعت پروژه عظیم است، پیشرفت قابل توجهی نسبت به بازدیدهای گذشته به چشم نمی‌آید که در این زمینه آمار مشخصی هم از سوی مسؤولان در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه ارایه نشده است.

135 مییارد تومان اعتبار در سال‌جاری برای راه‌آهن اردبیل پیش‌بینی‌شده است

صدیف بدری دربازید از پروژه راه‌آهن اردبیل_میانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 135 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن اردبیل در سال‌جاری پیش‌بینی‌شده است که امیدواریم با تخصیص این میزان اعتبار بتوانیم شاهد روند رو به رشد این پروژه بزرگ در سطح استان باشیم.

وی ادامه داد: در سال 94 حدود 7 میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص پیدا کرد بود و در دو سال اخیر 169 میلیارد تومان جذب راه‌آهن اردبیلمیانه  شده و پیشرفت مناسبی نسبت به سال‌های گذشته داشته است که در حالا حاضر در تمامی قطعات زیر نظر پیمانکاران فعالیت می‌کنند.

نماینده استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعضی قطعات ازنظر پیشرفت فیزیکی و تحرک اجرای  جای بحث داشت که در این راستا جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور خواهیم داشت تا مشکلات راه‌آهن اردبیل_میانه و پیمانکاران بررسی شود.

بدری بیان کرد: جلسات پیگیری پروژه راه‌آهن اردبیل _ میانه با حضور هر سه نماینده اردبیل هر ماه برگزار خواهد شد که از محل فاینانس داخلی ماده 56، مبلغ 750 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کرد و تمامی مراحل کاری آن انجام‌شده است که منتظر ابلاغ بانک مرکزی هستیم.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تزریق 750 میلیارد تومان می‌تواند تحرک بیشتری به این پروژه بدهد و ما در سه سال آینده شاهده بهره‌برداری راه‌آهن میانه _ اردبیل باشیم تا از پتانسیل‌های استان به‌صورت مناسب استفاده کنیم.

راه‌آهن اردبیل جزء پنج پروژه برتر کشور است

محمد فیضی در حاشیه این دیدار در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، با اشاره اهمیت پروژه راه‌آهن اردبیل در سطح کشور اظهار کرد: در بازدیدهای صورت گرفته شاهده پیشرفت این پروژه در تمامی فازها هستیم و راه‌آهن اردبیل یکی از پنج پروژه برتر کشور است که ما در تلاش هستیم با تأمین بودجه این پروژه در سه سال آینده به اتمام برسد.

وی ادامه داد: بحث زمان دقیق اتمام این پروژه باید کنار گذاشته شود و هدف اصلی و تمرکز ما فقط بر روی تمام شدن راه‌آهن اردبیل_میانه در زمان کوتاه باشد که این پروژه از سردرگمی دیگر خارج‌شده است و هر روز شاهد پیشرفت در تک‌تک قطعات هستیم.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با به پایان رسیدن راه‌آهن اردبیل و  وصل شدن به شهرستان‌های دیگر استان می‌توانیم گام‌های مؤثری در رونق اقتصادی  استان برداریم که این موضوع از همه جهت برای استان اردبیل سودمند خواهد بود.

راه‌آهن اردبیل_میانه در دهه فجر سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد

رضا کریمی با اشاره به زمان دقیق بهره‌برداری راه‌آهن اردبیل اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جذب مبلغ 750 میلیارد تومان، پروژه راه‌آهن اردبیل_میانه در دهه فجر سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید تا مردم استان بعد از سال‌های دراز به آرزوی خود برسند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره رضایت از پیشرفت پروژه راه‌آهن اردبیل بیان کرد: رضایت آنچنانی از پیشرفت کار نداریم  زیرا به دلیل مشکلات نقدینگی در کشور نمی‌توانیم پول نقدی به پیمانکاران تزریق کنیم که از طریق اوراق هزینه‌ها پرداخت می‌شود و پیمانکاران از این رویه رضایت ندارند و به آن صورت دل به کار نمی‌دهند

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بتوانیم زمان اوراق را کوتاه کنیم و بخشی  از مبالغ  پیمانکاران به‌صورت نقد پرداخت شود بی‌شک شاهد پیشرفت جهشی این پروژه در استان اردبیل خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پروژه راه‌آهن اردبیل یکی از پنج پروژه بزرگ کشور محسوب می‌شود که تمامی تلاش نمایندگان و مسؤولان استانی برای بهره‌برداری سریع این مجموعه است و تخمین زده شده هزینه لازم برای اتمام آن هزار و 200 میلیارد تومان باشد که 750 میلیارد آن به نوعی تامین شده است.

با توجه به این وضعیت اتمام این پروژه در مدت زمان تایین شده دور از انتظار نیست اما برای تحقق این وعده نیازمند پیگیری ویژه از سوی مسؤولان و نظارت صحیح بر انجام روند کار هستیم که امیدواریم این بار این وعده‌ها عملی شود.

((بیایید مقایسه کنیم با نمایندگان و مسئولین خودمان... قضاوت با شما))

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۷/۴/۲۷ ۲۰:۱۲

اتفاقامسیرپلدختر_سیبز50کیلومترفاصله شونوکوتاهترمیکنه"یکی ازمهندسان این طرح اینومیگفت.

۹۷/۴/۲۷ ۱۹:۳۵

این مسیر خوش منظره تر است

۹۷/۴/۲۷ ۱۶:۱۴

کسیکه این مسیر را انتخاب کرده واقعا دستش درد نکنه لطف بسیار بزرگی در حق میانه شده است
چون از ایستگاه پل دختر تا میانه الآن تقریبا دوخطه میشه و احتمال اینکه این خط و به ایستگاه میانه وصل کنند یا اینکه ایستگاه سبز ایستگاه میانه بشه و ایستگاه راه‌آهن کنونی باری بشه زیاده
علاوه براون درصورت مسدود بودن یک مسیر میتوان از مسیر دیگری استفاده نمود

۹۷/۴/۲۷ ۱۶:۰۰

اولین قطعه از قطعات راه آهن میانه اردبیل از ایستگاه پلدختر تا روستای سبیز می باشد که طول این مسیر بیش از 10 کیلومتر و در کنار رود قزل اوزن و منطقه صخره ای قافلانکوه تا نزدیکی روستای شهید لو کشیده خواهد شد و سپس بواسطه یک پل بزرگ عرض قزل اوزن را طی و وارد اراضی کشاورزی آبی آچاچی خواهد شد و سپس بواسطه یک پل بزرگ دیگر عرض میانا چایی را طی و به روستای سبیز خواهد رسید. در صورتی که اگر قطعه اول این پروژه از ایستگاه راه آهن میانه شروع و  به موازات جاده فولاد و سپس جاده زنجان میانه و پس از گذر  از میانا چایی به روستای سبیز می رسید هم طول پروژه کمتر می شد و هم هزینه احداث آن یک دهم مسیر فعلی می شد.

۹۷/۴/۲۷ ۱۲:۴۱

یه اردبیلی رییس بانک شده حالا اینهمه فاینانس گرفته
ولی یه میانه‌ای تو وزارت کشوره و میانه بدون فرماندار
بله نمایندگان اردبیل باهم متحدند و هیچوقت تو میانه این اتفاق نیفتاده

اخبار روز