کد خبر: ۴۷۴۹
۱۰۹۲ بازدید
۰ دیدگاه (۰ تایید شده)

ماسوری :

دو بانده شدن راه‌آهن تهران ـميانه،کاهش زمان سير

۱۳۹۰/۹/۶
۲۱:۴۷

 

 

 

مديرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور از دو بانده شدن راه‌آهن تهران – ميانه خبر داد و گفت: اين اقدام باعث افزايش سرعت و کاهش زمان سير و همچنين کم شدن بار ترافيک موجود در مسير تهران به ميانه خواهد شد.

حسن ماسوري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه زنجان، با بيان اينکه اعتبار کلي اين پروژه 600 ميليارد تومان است، افزود: موافقتنامه‌ امسال شامل دو قطعه اول از تهران تا زياران و از زياران تا تاکستان با اعتباري بالغ بر 80 ميليارد تومان است.

وي با تأکيد براينکه اين پروژه تا پايان برنامه پنجم توسعه قابل بهره‌برداري است، تصريح کرد: وجود ترافيک سنگين ريلي از تهران تا زنجان، اتصال آن به دو خط جديد در حال احداث ميانه – تبريز، افزايش ظرفيت حمل و نقل، قرار گرفتن در مسير کريدور اروپا بر ايران، کاهش سوانح ريلي، رضايت‌مندي مردم و جذب بار بيشتر، از مهم‌ترين اهداف دو بانده کردن مسير راه‌آهن تهران به ميانه است.

اين مقام مسئول با يادآوري اينکه طول مسير راه‌آهن تهران – ميانه 440 کيلومتر است، اظهار کرد: دهانه آغاز اين طرح حدود 8 کيلومتر است که مناقصه آن انجام شده و در اختيار پيمانکار قرار گرفته تا نسبت به انجام و اتمام پروژه طبق برنامه زمان‌بندي اقدام شود.

مديرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور همچنين به استقبال خوب مردم زنجان از ناوگان حمل و نقل ريلي اشاره کرد و گفت: بدون شک، ناوگان حمل و نقل ريلي به‌عنوان يکي از ارزان‌ترين و ايمن‌ترين ناوگان‌هاي حمل و نقل در کشور به‌شمار مي‌رود که طبق آمار، بعد از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، شاهد استقبال خوب مردم از اين ناوگان و افزايش تعداد مسافران جابه‌جا شده در طول يک سال اخير هستيم.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

اخبار روز