کد خبر: ۵۵۰۳
۲۶۶۴ بازدید
۴ دیدگاه

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محور میانه - تبریز

۹۰/۱۲/۱۵
۱۴:۵۴

 

 

 

 

تبریز- معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در جاده قدیم میانه - تبریز خبرداد.تردد خودروهای سنگین در محور میانه - تبریز ممنوع شد

' محمد اشرف نیا ' روز دوشنبه به ایرنا گفت: این تصمیم روز گذشته در نشست كمیته حمل و نقل استان به لحاظ افزایش تصادفات رانندگی و كشته شدن تعدادی از مردم در این مسیر اتخاذ شده است.

وی افزود: تنها خودروهایی كه دارای بارنامه از شهرستان میانه باشند، اجازه عبور از این محور را خواهند داشت.

اشرف نیا همچنین از شروع ترافیك در یكی از خطوط كنار گذرشهید كسایی تبریز به طرف مرند خبر داد و گفت: تكمیل خط دوم قطعه اول آزاد راه تبریز- مرند موجب روان سازی ترافیك این مسیر خواهد شد.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۰/۱۲/۱۶ ۰۴:۵۹
دوستان عزیز
این حرکت کافی نیست خبر خوشحال کننده ای است ولی به هیچ عنوان کافی نمی باشد.
حضور پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان راهبر در جاده میانه به مدت یک ماه در مناطق حادثه خیز و نه مناطق خوش و آب و هوا می تواند راهگشا باشد . امید می رود فرماندهی محترم ناجا میانه در اولین فرصت تمهیدات لازمه را اتخاذ نماید. تردد بی حساب و کتاب موتوری ها عدم انجام وظیفه توسط ماموران راهنمایی و رانندگی در میانه قابل توجیه نمی باشد متاسفانه پلیس در میانه نقش راهبری خود را به خوبی ایفا نمی نماید و جریمه کردن به هیچ عنوان در هیچ کجای دنیا کارگشا نمی باشد. امیدوارم امسال پلیس مثل سال قبل اعلام ننماید مردم دزدگیر در خانه نصب نمایند تا زمانیکه پلیس حضور دارد دزدان نباید امنیت داشته باشند.
با آرزوی موفقیت سبزپوشان ناجا به خصوص سفیدپوشان آنها
۹۰/۱۲/۱۵ ۱۶:۳۸
ضمن عرض سلام وعرض ادب واحترام
ازشنیدن این خبر خیلی خوشحالم چراکه جان انسانها خیلی باارزشتر ازمسائل مالی ودرامد حاصل از عبور کامیونها (برای تعداد محدودی از همشهریان)از جاده پرخطر میانه میباشد
۹۰/۱۲/۱۵ ۱۴:۴۸
[b]آقای صادقیان این مطلب را به نقل از امام جمعه محترم نیز یادآوری می کنیم :[/b]

وب سایت صدای میانه 30 آبان ماه 1390


حجت الاسلام محمدرضا حامدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:

در تعطیلات نوروز پارسال حدود 50 نفر درجاده میانه كشته شدند ولی در نوروز امسال در اثر فشارهایی كه آوردیم، تردد وسایط نقلیه سنگین در این جاده ممنوع شد و نتیجه را معكوس كرد.

وی گفت: زمانی كه آزاد راه زنجان - تبریز را از 50 كیلومتری میانه احداث كردند بنا بر مصالح ملی قبول كردیم، اما تنها خواهشی كه از مسوولین داریم این است كه وسایط نقلیه سنگین را از آزاد راه عبور دهند.
۹۰/۱۲/۱۵ ۱۴:۰۸
[b]از زمان بهره برداري از اتوبان زنجان تبريز ، مسئولان ميانه به منظور كاهش تصادفات در جاده هاي ميانه، درخواستهاي متعددي مبني بر ممنوعيت تردد خودروهاي سنگين از محور سرچم- ميانه - بستان آباد و بالعكس را از مسئولان استاني مي كنند به طوريكه چندين بار اين ممنوعيت اعمال شده و حداكثر چند روز پس از آن با درخواست رانندگان خودروهاي مذكور اين ممنوعيت لغو شده است.
به نظر بنده مسئولان ميانه به جاي اين درخواست، وقت و انرژي خود را صرف درخواست مبني بر تسريع در ساخت بزرگراه ميانه سرچم و ميانه بستان آباد نمايند بهتر است.[/b]
-------------------------
وبلاگ آچاچي ارديبهشت 1388
"عبور کامیون ممنوع به استثنای کامیون های میانه


اگر از سمت زنجان به میانه در حرکت باشید پس از گذر روستای رجیین در محلی که ابتدای حوزه استحفاظی اداره راه و ترابری شهرستان میانه می باشد تابلویی را مشاهده می کنید که عبور کامیون را ممنوع اعلام کرده و آنها را مجبور به تغییر مسیر و عبور از اتوبان می کند در سالهای گذشته و هنگام تغییر مسیر آزاد راه زنجان - تبریز و قرار گرفتن میانه در فاصله ۵۰ کیلومتری آزاد راه ، مسؤلان مربوطه بدون آنکه به درخواستهای مردم ميانه مبني بر عبور اتوبان از كنار ميانه اعتنا و ترتيب اثر دهند آزاد راه را از مسير فعلي(50 كيلومتري ميانه) عبور دادند. استدلال و توجيه مسؤلان براي عدم انتخاب ميانه براي عبور مسير اتوبان، كوهستاني و به تبع آن پر هزينه بودن مسير ميانه نسبت به مسير فعلي اتوبان بوده است .

پس از احداث اتوبان زنجان – تبريز ، تعدادي جاده ارتباطي در اين منطقه در حال اجرا و تعدادي نيز مصوب شده است كه برخی از آنها بشرح ذيل مي باشند.

1- بزرگراه اردبيل سرچم به طول 180 كيلومتر(در حال اجرا)

2- جاده ميانه – خلخال – گيلان ( طبق اعلام آقاي مهندس هاشمي نماينده ميانه عمليات اجرايي آن در آينده نزديك آغاز خواهد شد)

3- آنتن ارتباطي يا اتوبان ميانه رجيين به طول 50 كيلومتر(مصوبه هيات وزيران در سال 1385)

با دقت نظر در طول مسير و محل عبور جاده هاي اخيرالذكر ، بنا به دلايل ذيل مي توان گفت كه عبور آزادراه زنجان – تبريز از مسير كوهستاني ميانه مقرون به صرفه تر از مسير فعلي بود.

1- در صورت عبور آزاد راه از ميانه ، براي اتصال شهر اردبيل به آزادراه ، به جاي مسير 180 كيلومتري اردبيل - سرچم ، مسير 140 كيلومتري اردبيل - ميانه انتخاب مي شد كه 40 كيلومتر كمتر از مسير فعلي مي شد.

2- در صورت احداث جاده اردبيل ميانه ديگر نيازي به احداث جاده ميانه خلخال نبود.

3- درصورت عبور آزادراه زنجان تبريز از ميانه ديگر نيازي به احداث اتوبان ميانه – رجيين به طول50 كيلومتر وجود نداشت.

حال با اين اوصاف بايد از مسؤلان پرسيد كه آيا عبور آزاد راه از ميانه و به تبع آن كاسته شدن 40 كيلومتر از طول بزرگراه اردبيل به اتوبان و عدم نياز به احداث جاده ميانه – خلخال و اتوبان ميانه - رجيين هزينه زيادي داشت يا عبور آزاد راه از مسير فعلي و احداث جاده هاي فوق الذكر؟

آيا مسير فعلي اتوبان زنجان – تبريز بهترين مسير ممكن مي باشد؟ اگر چنين است پس چرا به لحاظ وجود گردنه هاي بزرگ و متعدد در مسير، كاميونها و تريلرها هيچ رغبتي به عبور از آن مسير ندارند و بايد با اجبار به آن مسير هدايت شوند؟





نوشته شده در دوشنبه هفتم اردیبهشت 1388ساعت 19:52 توسط سعید صادقیان "
-------------------------
وبسايت صداي ميانه ارديبهشت 1390
"  عبور كاميون از محور بستان‌آباد ـ ميانه محدود مي‌شود - صدای میانه
منبع : خبرگزاری فارس
متن شماره 466: عبور كاميون از محور بستان‌آباد ـ ميانه محدود مي‌شود بازدید کننده : 55 نفر

خبرگزاري فارس: فرماندار شهرستان بستان‌آباد گفت: از اول خرداد عبور كاميون از محور بستان آباد ـ ميانه محدود مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از بستان‌آباد، الياس گل‌محمدزاده صبح امروز در جلسه شوراي ترافيك اين شهرستان اظهار داشت: در نظر گرفتن سهم دستگاه‌هاي مختلف در ايجاد تصادفات و حوادث رانندگي از نقاط مثبت قانون جديد است و لازم است اداره‌هاي مربوطه از جمله شهرداري‌ها و راه و ترابري نسبت به اصلاح نقاط پرحادثه و ايمن‌سازي راه‌ها و نصب علايم لازم اقدام كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود از عدم وجود پايانه‌هاي مسافربري بين‌شهري در بستان‌آباد انتقاد كرد و گفت: شهرداري بستان‌آباد بايد ظرف 15 روز نسبت به انجام مطالعات لازم براي احداث پايانه‌هاي مسافربري اقدام كند.
فرماندار شهرستان بستانآباد با اشاره به اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي خواستار فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني بيشتر در اين زمينه شد.
‌گل‌محمدزاده يادآور شد: بهره‌برداري غيرمجاز از معادن پوكه موجب تخريب جاده‌هاي روستايي در بستان‌آباد شده است و با توجه به كمبود اعتبار در بخش نگهداري راه، بايد بهره‌برداران نسبت به پرداخت هزينه‌هاي مربوطه طبق قانون اقدام كنند.
فرماندار بستان‌آباد از محدوديت عبور و مرور كاميون‌ها از محور بستان‌آباد ـ قره چمن ـ ميانه از اول خرداد ماه خبر داد و گفت: سال گذشته 120 نفر در اثر تصادف در اين محور جان خود را از دست داده‌اند و با تصويب اين موضوع در شوراي ترافيك استان اميدواريم شاهد كاهش تصادفات در اين مسير بوده و كاميون‌هايي كه مبدا و مقصد آنها بستان‌آباد و ميانه است، هيچ‌گونه محدوديتي در عبور و مرور در اين مسير نخواهند داشت."

اخبار روز