کد خبر: ۷۶۳۷۷
۶۶۳ بازدید
۱۱ دیدگاه (۱۱ تایید شده)

خط آهن میانه - تبریز با همکاری آلمان برقی می شود

۱۳۹۶/۷/۱۱
۰۸:۱۳

 

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از مذاکره با آلمانی‌ها برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت برقی کردن خط آهن میانه-تبریز خبر داد.

 مازیار یزدانی معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن سهم راه آهن از خط اعتباری اتریش، گفت: در حال رایزنی هستیم که آیا می توان از بخشی از این فاینانس برای خرید ریل از این کشور اقدام کرد یا خیر.

وی ادامه داد: کشور اتریش از ظرفیت قوی تولید ریل، سوزن، تجهیزات ماشین آلات مکانیزه خطی، تجهیزات رادیویی برخوردار است. به این فکر هستیم که از محل همین اعتبارات برای تامین این اقلام اقدام کنیم اما هنوز چیزی قطعی نیست.

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه آهن ادامه داد: ریلی که از هند وارد می شود ادامه همان قرارداد قبلی با هندی‌ها است و هنوز تمام پکیج‌های 10 هزار تنی ریل مورد قرارداد با هندی‌ها وارد کشور نشده است.

یزدانی با بیان این که برقی‌سازی خط آهن گرمسار- اینچه برون در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: پروژه دیگری که در اولویت برقی شدن قرار دارد، خط آهن میانه – تبریز است که به دنبال تامین منابع مالی اجرای این پروژه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خط آهن میانه- تبریز یک مسیر جدیدی است و به زودی به افتتاح می‌رسد. این مسیر جدید ، مسیر کوتاهتری است و با برقی شدن این خط، زمان سفر تا یک سوم کاهش می یابد.

معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن با بیان این که مطالعات برقی شدن راه آهن میانه- تبریز انجام شده است، گفت: برای انجام این پروژه به 1.5 میلیارد یورو منابع نیاز داریم و به دنبال تامین این منابع مورد نیاز هستیم. اخیرا با آلمانی برای تامین مالی این پروژه وارد مذاکره شده‌ایم اما این مذاکرات هنوز نهایی نشده است.

یزدانی افزود: بخش انتهایی این خط آهن، برقی است و اگر مسیر تهران- تبریز هم برقی شود، مسیر مشهد تا مرز ترکیه را به صورت خط آهن برقی خواهیم داشت./باشگاه خبرنگاران جوان

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۶/۷/۱۱ ۱۲:۱۱

هویتتان را مشخص کنید ،منتشر می شود.

۹۶/۷/۱۱ ۱۱:۲۰

پس استقلال رای ندارید لابد!!!!!

۹۶/۷/۱۱ ۱۱:۲۰

مطلب مارا که در مورد ورزش قهرمانی است را چرا منتشر نمی کنید؟؟؟؟؟؟

۹۶/۷/۱۱ ۱۰:۵۹

برقی کردن باعث خواهد شد وزارت راه نیاز ناوگان خود به یک چهارم ناوگان دیزلی کاهش دهد.صرفه جویی عظیمی برای وزارت راه دارد هم ترافیک راه اهن کاهش میدهد چون لکوموتیو برقی چهاربرابر لکوموتیو دیزلی واگن جابجا میکند و چهار برابر بار و مسافر بیشتر میبرد.قدرتش چهار برابر است.
هم دو خطه لازم هست هم برقی کردن.
البته نوع ریل ها هم مهم هست چی باشد. که ریل هایی با استاندارد بالا نصب شوند از نظر هندسی هم فرازها چقدر باشد.مثلا راه اهن همدان که ساخته شده بخاطر نوع ریل ها در اینده در صورت برقی شدن سرعتشان 250 کیلومتر در ساعت قابل ارتقا دارد.استانداردش کیفیتش بالاست
درحالیکه راه اهن مشهد مثلا دیدند ریل های قدیمی ان 200 بیشتر ظرفیت ندارد.باید خط جدید احداث کنند.
حال اینجا هم مهم هست سر . ما میانه ای ها و استان کلاه نرود. اگر ریل هایی با استاندارد پایین نصب شوند این خط به مشکل مشابه مشهد میخورد.
باید با نظارت مناسب دقیق با نصب ریل های با استاندارد بالا ظرفیت خط سرعت 250 نگه داشت.

ازادراه کوهان شتری ثابت کرده کمی ما سادگی داریم .اگر در راه اهن هم جدی نگیریم.ریل های بی کیفیت با استاندارد 200 نصب خواهند کرد.بعد نصب هم نمیتوانیم بگوییم ریل ها عوض کنید.از الان باید جدی بگیریم.


البته درمورد فراز های ریل هم امیدوارم استانداردها رعایت شده باشد اگر انها رعایت نشده باشند هیچکار نمیشود کرد.خط باید اصلاح کرد.
باید مجمع نمایندگان و استاندار حساس روی کیفیت ساخت ان باشند

۹۶/۷/۱۱ ۱۰:۴۴

مناقصه انجام نشده ،فقط تهران تا زنجان در حال اجراست.

ایرادی که هست ما اظهار نگرانی داریم از نمایندگان هم میخواهیم .اصلاح تونل های راه اهن میانه همزمان با طرح دو خطه کردن هست. چرا که امکان سیر قطار دوطبقه سلب کرده یک نقص هست.
باید اینها جزو قرارداد وزارت راه با پیمانکاران باشد.

امکان سیر قطار دوطبقه خود باعث افزایش ظرفیت جابجایی مسافران میشود.این تونل ها هم باید اصلاح شوند.حداقل خط دوقلو باید تونلش ارتفاعش استاندارد دو طبقه حفر شود.

۹۶/۷/۱۱ ۱۰:۴۰

من با قطار سریع السیر پردیس پنج ساعته میرفتم به لطف شما همشهری های عزیز که بخاطر پنج هزار تومان گرانتر بودن استقبال نکردید.ما هم به اتش شماها سوختیم!
کلا قطار جمع کردن .
مجبوریم فعلا با قطارها کندرو 80 تاسرعت 6.5 ساعته تهران برویم.

یادم هست چندسال پیش من ساعت 7 سوار قطار پردیس میشدم ساعت 12:15 میانه بودم.
چون واگن هم کم داشت مدت توقف ایستگاه هایش کم بود. بسیار خوب بود از نظر تمیزی خوب بود.درحالیکه قطار ارزان قیمت فقط 1 ساعت طول میکشید 20 تا واگنش مسافر پرشود.
.متاسفانه بجای پیشرفت پسرفت کردیم ان قطار سریع السیر هم به مشهد دادند.
قطاری که فقط یزد مشهد و میانه داشت!

دو نماینده و فرماندار محترم نه تنها نتوانستند شهرستان پیشرفت دهند بلکه دستاوردهای نمایندگان قبل هم برباد دادند



البته پیشنهاد دارم شما یک بار سوار قطار مراغه بشوید ببینید چند ساعته میرسد کمتر از 12یا 11 ساعت نمیرسد. پسرعموی بنده سربازی اش با قطار مراغه میرفتند.
حال اگر اطمینان ندارید یکبار خودتان سوارش شوید.


همین باعث تعجب بنده هست وقتی قطار سریع السیر به ان خوبی استقبال نمیشود چگونه همشهریان عزیز ما انتظار دارند بهترین امکانات بگیرند دولت ارزش برایشان قایل شود. شاید در اینده به مدد قطار های عبوری تبریز ما بهترین قطار ها سوار شویم مگرنه به میانه باشد.قطار دهلی میگذارند.
میانه ای با افتخار میگوید هزار تومان کمتر پول دادم.

۹۶/۷/۱۱ ۱۰:۲۵

البته قزوین تازنجان درحال دوخطه شدن است.فقط زنجان,میانه دست نخورده باقی مونده.شماکل مسیرتهران تامیانه رودوخطه کنیدبرقی کردنش پیش کش,دراینده نزدیک باورودسه خط ازاردبیل,تبریز,ارومیه.باوجودتک خط بودن میانه,زنجان سرعت قطاربیشترازاین کاهش خواهدیافت.

۹۶/۷/۱۱ ۱۰:۲۴

نمایندگان محترم کجایید دقیقا کجایید؟؟؟؟؟؟؟؟

۹۶/۷/۱۱ ۱۰:۱۴

5 ساعت میانه - تهران؟ مطمئنین؟ هر جور حساب میکنم 5 ساعته تا حالا نرفتم تهران. فقط دو ساعت طول میکشیه برسین زنجان!

۹۶/۷/۱۱ ۰۹:۱۲

مناقصه دوخطه کردن میانه,زنجان چی شد؟؟

۹۶/۷/۱۱ ۰۸:۵۲

جالب یک خبر توی خبرگزاری فارس گذاشتند که جناب پزشکیان از عدم افتتاح راه اهن میانه تبریز انتقاد کردند.

جالب دیدم یک مراغه ای کامنت گذاشته نوشته میانه را که ازادراه دورافتاده کرده.
چرا هزاران میلیارد در میانه برای راه اهن خرج میکنید مراغه راه اهنش بن بست میکنید!تازه فقط نیم ساعت مسیر کوتاه میشود! ارزش ساختن ندارد!

گفتم اینم از حمایت استان از میانه!
حداقل کمک نمیکنید زیرآبمان دیگر نزنید.!

لزوم اتحاد و حمایت ما میانه ای ها برای افتتاح این راه اهن هست.اهمیت ان از ازادراه هم بیشتر است.اگر ما کاهلی نکنیم مثل گذشته به بخت خود لگد نزنیم ،راه اهن باعث صنعتی شدن میانه میشود اگر ما بهره برداری درست کنیم از موقعیت پیش امده نهایت استفاده ببریم.

البته من به ان مراغه ای دلداری دادم که نگران نباشد راه اهن ارومیه از مراغه میرود.همینطور اهمیت میانه گفتم که درجنگ عراق تنها شهری بود درکنار تبریز بمباران شد.صدام هم اهمیت میانه میدانست و گفتم راه اهن جدید میانه تبریز 6 ساعت مسیر کوتاه میکند نه نیم ساعت.مثال زدم راه اهن مراغه تهران 11 ساعته همین الان میرود.درحالیکه میانه تهران پنج ساعته،کجا فقط نیم ساعت اختلاف هست.!

البته دلایل عمده اینها حضور کمرنگ ما میانه ای هاست که از حق خود دفاع نمیکنیم چه درسطح نماینده و دولت،چه در سطح مردمی.

البته اینرا میدانم بعد از اتمام راه اهن میانه تبریز، ارومیه ها برنامه دارند تا راه اهن تبریز ارومیه از نار جاده شهید کلانتری وسط دریاچه بزنند چون از مناطق کرد نشین نمیگذرد.امنیت ان بالاست



همینطور باید از راه اهن تبریز بازرگان قارص حمایت کرد چون شیعیان ترک اذری ترکیه وصل ایران و آذربایجان ،میانه میکند.

اخبار روز