کد خبر: ۷۷۷۲۷
۳۶۶ بازدید
۲۴ دیدگاه

تصمیمات جلسه بررسی راهکارهای کاهش تصادفات جاده ای میانه

۹۶/۸/۲۳
۱۹:۳۷

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان میانه بر لزوم بازبینی مسیرهای درون شهری و روستایی و رفع نواقصات از جمله خط کشی ها تاکید کرده افزود: در برخی مسیرها خط کشی وجود ندارد که این امر خطر تصادفات را افزایش می دهد.

 مهدی مشایخی در جلسه بررسی راهکارهای کاهش تصادفات جاده ای، خواستار رفع مشکلاتی از قبیل روشنایی معابر، پل ها و تابلوهای شکسته با تعمیر یا تعویض آنها در محدوده شهر شده و آسفالت ورودی شهر را از دیگر اقداماتی خواند که باید شهرداری و اداره راه نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه علی رغم کاهش ترافیک در آزادراهها تعداد فوتی ها افزایش یافته گفت: باید مشکلات و نیازمندیها در این حوزه رفع شود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

مشایخی، علت جلوگیری از تردد تریلی ها و افزایش تردد آنها از 4 هزار به 13 هزار را شاخص بودن میزان تردد خودرو برای تخصیص اعتبار جهت بهبود وضعیت راهها عنوان نموده افزود: با وجود افزایش ترددها، میزان تصادفات نسبت به سال گذشته افزایش نیافته و از لحاظ اقتصادی نیز برای شهرستان تاثیر مثبت داشته اما زمان سفر از میانه به تبریز به لحاظ تردد تریلی ها در مسیر افزایش یافته است که باید چاره اندیشی شود.

دادستان عمومی و انقلاب میانه با حضور در این جلسه با بیان اینکه به دلیل بارندگی و نشستن گل و لای بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی علائم قابل رویت نیستند بر لزوم آشکارسازی علائم جاده ای تاکید کرد.

سعید کشاورز امامی صرف هزینه در جهت زیباسازی شهرستان میانه بعنوان دروازه آذربایجان را امری ضروری خوانده افزود: درختکاری در طول مسیرها، ایجاد فضای سبز توسط شهرداری در طول مسیر می تواند سبب جذب گردشگران شود.

وی همچنین گفت: با وجود جلسات و اقدامات مختلف در کاهش تلفات جاده ای موفق نبودیم که باید با اتخاذ تدابیری به پیشگیری از تصادفات کمک کنیم زیرا باید شاهد کاهش 20 درصدی که یکی از اهداف مهم کشور است باشیم.

دادستان میانه با اشاره به تردد سرسام آور تریلی در ماههای اخیرو اعتراض همشهریان افزود: افزایش تصادفات و حوادث جاده ای در کشور باعث ورود ویژه دستگاه قضایی به لحاظ پیشگیری شده زیرا پیشگیری یکی از وظایف خطیر و مهم دستگاه قضایی است و به تبع آن مققر شده دادستان های شهرستان جلسه ای با رده های متناظر شهرستانی برای اتخاذ تدابیر میدانی و فوری در جهت کاهش تصادفات تشکیل بدهند که جلساتی در این خصوص برگزار شده اما باید مباحثی مطرح شود که به فوریت بتوان آن را در دستور کار پلیس قرار داد تا شاهد کاهش تصادفات در محورهای میانه که یکی از محورهای پرخطر استان است باشیم.

نصیری شهردار میانه  نیز تردد خودروهای سنگین را بعنوان فرصت تلقی کرده افزود: نباید ابن امر را تهدید بدانیم بلکه باید از این فرصت در راستای رونق هر چه بیشتر  شهر بهره برد.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۶/۸/۲۹ ۱۱:۴۷

نقل قول :"مهدی مشایخی در جلسه بررسی راهکارهای کاهش تصادفات جاده ای، خواستار رفع مشکلاتی از قبیل روشنایی معابر، پل ها و تابلوهای شکسته با تعمیر یا تعویض آنها در محدوده شهر شده و آسفالت ورودی شهر را از دیگر اقداماتی خواند که باید شهرداری و اداره راه نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند."
لازم به ذکر میدانم که:
1- تصادفات جاده ای عمدتا در محدوده شهری نمیباشد.
2- مسولین و ناظرین بر آنها به خود زحمت داده قبل از انجام هر کاری به دستورالعملهای تبیین شده خود را به خوبی و بادقت مطالعه و عمل نمایند از جمله دستورالعمل اجرای خط کشی راهها وزارت راه و ترابری به شماره 982/71 مورخ 1390/01/09 که به جرعت میتوان گفت که ریاست اداره راه میانه از مفاد آن اصلا اطلاعی ندارد.

۹۶/۸/۲۷ ۱۴:۳۹

پس بی زحمت در درخواستهای خودتان تعطیلی کارخانه فولاد و سایر کارخانه های موجود در منطقه را نیز از مسؤولان بخواهید چون با ممنوع شدن عبور کامیون در جاده قدیم میانه ، احتمال تصادف شهروندان با تریلی هایی که به کارخانه فولاد و سایر کارخانه ها رفت و آمد می کنند وجود دارد!!!

۹۶/۸/۲۷ ۰۹:۲۲

من به فکر جان مردم هستم اینها به فکر گوشت و برنج و مکانیک هستند....

۹۶/۸/۲۵ ۱۵:۴۱

هر شهری برای خودش راهی داره مثلا یکی که بخواهد از تهران برود بناب نمیگویند تو باید بروی تبریز دور بزنی و بیایی بناب اگر میخواهی امنتر رانندگی کنی نه ففط این کار را نکردن بلکه راه هشترود تا بناب را اصلاح کردن
دوست عزیز هر جایی یه راهی داره

۹۶/۸/۲۵ ۱۵:۱۷

متاسفانه ما اهالی منطقه میانه از گذشته های دور به جای اینکه از موقعیتهای بوجود آمده در جهت آبادانی منطقه و رونق کسب و کار خودمان و سایر همشهریان استفاده بکنیم در جهت طرد این موقعیتها گام برمی داریم

ممنوعیت عبور کامیون از این منطقه از نظر اقتصادی و کسب و کار مانند تعطیلی کارخانه ای مثل کارخانه فولاد است شما رستورانهای بین راهی را ملاحظه نمائید که مشتری آنها فقط کامیونها می باشد و علاوه بر صاحب رستوران چند نفر کارگر نیز در آن کار می کند این رستوران ها گوشت و برنج و سایر مواد مورد نیاز برای پخت غذا را از فروشگاه های منطقه تهیه می کنند 

شما از ورودی شهر میانه از سمت زنجان تا خروجی میانه به طرف تبریز تعمیرگاه‌های مکانیکی و تعویض روغن و غیره را ملاحظه نمائید که همیشه در مقابل آنها چند کامیون برای تعمیر متوقف شده اند

درست است که جان همشهریان عزیز است و نمی توان آن را با مادیات مقایسه کرد ولی چرا شهرهایی که در آنها کارخانجات صنعتی متعدد ایجاد شده و این کارخانجات باعث آلودگی هوای آن شهرها و متعاقب آن باعث بروز بیماریهای تنفسی شهروندان آن شهرها میشود تقاضای تعطیلی و یا انتقال این کارخانه ها به سایر شهرها را نمی کنند حتی برای ایجاد کارخانجات جدید چانه زنی می کنند

دوستانی که در دهه شصت به آچاچی رفت و آمد داشته اندحتما مغازه های حاشیه جاده ترانزیت داخل آچاچی را مشاهده کرده اند که به لحاظ خرید اجناس مختلف توسط رانندگان کامیونهای ترکیه ای بسیار پر رونق بود بنا به گفته رانندگان ترکیه ای آنها خریدهای عمده خود را یا از آچاچی انجام می دادند یا از صوفیان 

مسؤولان منطقه ما به جای اینکه با تدابیر مناسب موجبات رونق هرچه بیشتر فروشگاههای آچاچی را فراهم نمایند بنا به درخواست نماینده وقت میانه در مجلس تابلوهایی با عنوان«توقف برای اتومبیل های خارجی ممنوع است» در ورودیهای آچاچی نصب کردند و باعث تعطیلی همه مغازه های آچاچی شدند ولی مسؤولان منطقه صوفیان هرگز اینکار را نکردند و باعث رونق هرچه بیشتر کسب و کار در صوفیان و آبادانی آن شدند.

۹۶/۸/۲۵ ۱۵:۱۵

متاسفانه ما اهالی منطقه میانه از گذشته های دور به جای اینکه از موقعیتهای بوجود آمده در جهت آبادانی منطقه و رونق کسب و کار خودمان و سایر همشهریان استفاده بکنیم در جهت طرد این موقعیتها گام برمی داریم

ممنوعیت عبور کامیون از این منطقه از نظر اقتصادی و کسب و کار مانند تعطیلی کارخانه ای مثل کارخانه فولاد است شما رستورانهای بین راهی را ملاحظه نمائید که مشتری آنها فقط کامیونها می باشد و علاوه بر صاحب رستوران چند نفر کارگر نیز در آن کار می کند این رستوران ها گوشت و برنج و سایر مواد مورد نیاز برای پخت غذا را از فروشگاه های منطقه تهیه می کنند 

شما از ورودی شهر میانه از سمت زنجان تا خروجی میانه به طرف تبریز تعمیرگاه‌های مکانیکی و تعویض روغن و غیره را ملاحظه نمائید که همیشه در مقابل آنها چند کامیون برای تعمیر متوقف شده اند

درست است که جان همشهریان عزیز است و نمی توان آن را با مادیات مقایسه کرد ولی چرا شهرهایی که در آنها کارخانجات صنعتی متعدد ایجاد شده و این کارخانجات باعث آلودگی هوای آن شهرها و متعاقب آن باعث بروز بیماریهای تنفسی شهروندان آن شهرها میشود تقاضای تعطیلی و یا انتقال این کارخانه ها به سایر شهرها را نمی کنند حتی برای ایجاد کارخانجات جدید چانه زنی می کنند

دوستانی که در دهه شصت به آچاچی رفت و آمد داشته اندحتما مغازه های حاشیه جاده ترانزیت داخل آچاچی را مشاهده کرده اند که به لحاظ خرید اجناس مختلف توسط رانندگان کامیونهای ترکیه ای بسیار پر رونق بود بنا به گفته رانندگان ترکیه ای آنها خریدهای عمده خود را یا از آچاچی انجام می دادند یا از صوفیان 

مسؤولان منطقه ما به جای اینکه با تدابیر مناسب موجبات رونق هرچه بیشتر فروشگاههای آچاچی را فراهم نمایند بنا به درخواست نماینده وقت میانه در مجلس تابلوهایی با عنوان«توقف برای اتومبیل های خارجی ممنوع است» در ورودیهای آچاچی نصب کردند و باعث تعطیلی همه مغازه های آچاچی شدند ولی مسؤولان منطقه صوفیان هرگز اینکار را نکردند و باعث رونق هرچه بیشتر کسب و کار در صوفیان و آبادانی آن شدند.

۹۶/۸/۲۵ ۰۹:۵۳

آقای صادقیان ... چهار بانده شدن این راه سالها زمان نیاز دارد آیا تا آن موقع باید صبر کرد و شاهد کشتار بود ؟ راننده میانه ای یا هر کس دیگر باشد ! به مردم چه ؟ اگر دوست دارد به منزل سر بزند از مسیر میانه - میاندوآب وارد میانه شود. 40 دقیقه طولانی شدن راه مهم است یا جان مردم. محموله های ترافیکی که با سرعت لاکپشتی حرکت می کنند مگر چند مورد در سال هستند ؟ ...

۹۶/۸/۲۴ ۱۹:۳۵

ممنوع کردن کامل کامیونها در این مسیر غیر ممکن می باشد به دلایل زیر

1_ مبدا یا مقصد بار برخی از کامیونهای عبوری از این مسیر  میانه یا بستان آباد می باشد که این کامیونها مجبورند از این جاده عبور کنند

2_ عبور کامیونهای حامل بارهای ترافیکی از اتوبان ممنوع می باشد و روزانه دهها کامیون حامل بارهای ترافیکی در مسیر جاده قدیم تبریز میانه زنجان تردد می کنند

3_ برخی از کامیونهایی که در این مسیر تردد می کنند با اینکه مبدا و مقصد بارشان میانه و بستان آباد نمی باشد ولی به لحاظ اینکه راننده آنها ساکن میانه یا بستان آباد هستند در این مسیر تردد می کنند اگر عبور کامیونهای سایر شهرها از این مسیر ممنوع باشد ماموران پلیس راه چگونه میتوانند احراز کنند که این راننده ساکن میانه یا بستان آباد است یا ساکن تبریز و مرند؟

بهتر است به جای اینکه وقت و انرژی مان را صرف درخواست ممنوعیت کامیون از این مسیر بکنیم که با وجود درخواستهای مکرر چندین ساله و با وجود بی هزینه بودن این درخواستها برای دولت، تا کنون مورد اجابت واقع نشده است همه همشهریان و نمایندگان میانه و مسؤلان شهرستان یکصدا و متحد چهاربانده شدن جاده های فوق را از مسؤولان مربوطه درخواست کنیم

۹۶/۸/۲۴ ۱۸:۵۶

جالبه ، واقعا بعضی ازاین مسولین چنان صحبت میکنند که انگار اینها مسول نیستند ، عزیز من شما که همش از این کلمه تاکیدی ( باید ) و یا ( نباید ) استفاده میکنید منظورتان چه کسانی هستد که باید جاده ها را درست کنند ؟ مردم هستند ؟ یا شما هستید ؟ یقینا شما هستید ، خب ، چرا درست و اصلاح نمیکنید وقتی میفرمایید باید اینگونه باشد ، خیلی خب ، شماانجام دادید ما نگذاشتیم ، آخه چرا باکلمات بازی میکنید ، البته حتما متوجه هستید که مردم فریب سخنرانیهای شما را نمیخورند ، ولی چاره ای ندارند و سکوت میکنند ، نشستید فرمایش میفرمایید که باید ، باید ، باید ، عزیزمن این شماها هستید که این بایدهارا انجام دهید ، واقعا بعضی موقع خنده ام میاید که ایخدا چرا ما به این روز افتادیم و باید و باید این سخنان را تحمل کنیم ، برادر دوصد گفته چون نیم کردار نیست ... امیدوارم تحمل انتقاد را داشته باشید و دنبال کینه عداوت نباشید که چرا اینگونه حرف میزنیم ، آقای عزیز مردم خسته شده اند ، لطفا بس کنید و عمل کنید

۹۶/۸/۲۴ ۱۲:۵۸

باسلام خدمت مسولین محترم سوال چرا اتوبوسها ازاین جاده تردد نمکنند تامسافران جابجا کنند ولی هرچقدر دلت بخواهد خاور تریلر و ماشینهای باری انهم (از رده خارج)از این جاده تردد می کننهیچ سودی نیز به شهر ندارد

۹۶/۸/۲۴ ۱۰:۴۶

با سلام خدمت دوست عزیزی که فرمودند.اداره راه ناظر اینگونه پروژه هاست اینگونه پروژهای ملی میباشد و اعتبارات آن در سطح ملی است فقط نمایندگان عزیزی که درخوابند و اداره راه را نمیشناسند پیگیر موضوع باشندتا اعتبارات لازم در این زمینه را حل کنند الان پروژه نزدیک دوسال هست که خوابیده و هیچ گونه خبر نیست و ما هم شاهد تصادفات میباشیم مسئولین شهر باید جاده قدیم هم عوارض بذارند تا ماشینهای سنگین مجبور بشن از اتوبان تردد کنند تا مشکلات جاده یکمی حل بشه وشاهدکاهش تصادفات جاده ای بشویم

۹۶/۸/۲۴ ۰۹:۰۹

سوال خوبی است .اینکه چرا با وجودیکه میانه از نظر امکانات رفاهی خیلی بالاتر از شهرستانهای هم تراز هست با این وجود اکثر پزشکان حتی تا اخر طرح شان نیز در میانه نمی مانند .علل زیادی مطرح است اما مهمترین علت این هست که پزشکان میانه ای حق و حقوق خود را به موقع در یافت نمی کنند .بر اساس اخرین نظر سنجی که از پزشکان شاغل از بیمارستانهای برکت امام خمینی و خاتم الانبیا قریب به اتفاق انها از عدم دریافت 14ماهه کارانه خود شاکی هستند و این در حالی که در این مورد از شهرستان هشترود و بستان اباد نیز 3 ماه عقب می باشند و از بیمارستانهای تبریز 8ماه .مسیولین بهداشت و درمان شهرستان جوابگو باشند

۹۶/۸/۲۴ ۰۸:۴۳

آقای شهردار لطف کنند از اظهارنظر در جاده های بین شهری خوداری فرمایند به کار خودشان بهبود ببخشند تنها چند کیلومتر از جاده ترانزیت فقط داخل شهر هست آن هم وضعیت ورودی وخروجی شهراست که واقعا تاسف آور است .واما اظهار می کنند که با ورود تریلر ها وکامیونها وضعیت اقتصادی شهر بهبود یافته این استدلال غلط هست به چه قیمت بخاطر دو رستواندار بین راهی هر روز شاهد قتل عام مردم وخسارت وارد شده به سواریها باید توان پس بدهیم ؟ آیا بهبود اقتصاد گرفتن مال وجان مردم هست ؟
واما جناب دادستان از شما خواهش میکنم به داد مردم برسید واقعا ورود این همه کامیون وتریلر به این وحرکت بعضی از آنها باسرعت 40 کیلو متر این جاده را به قتلگاه تبدیل کرده است از شما عاجزانه تقاضا داریم دستور ویژه صادر فرمائید . چون اینکار از عهده معاون عمرانی فرمانداری خارج هست وبنده یقین دارم توانایی اینکار را ندارند.
واقعا جلو تردد تریلر وکامینها گرفته شود چون این جاده کشش این همه کامیون وتریلر راندارد.

۹۶/۸/۲۴ ۰۰:۳۳

جناب آقای شهردار اگه عبور تریلی فرصت بود الان باید قره چمن استان می شد. موتور محرک توسعه تولید است نه عبور چند تریلی که توان پرداخت عوارض بزرگراه را ندارند. بهتر است درآمد یک کارخانه را با درآمد عبور چندین تریلی مقایسه کنید بعد..... الحمدلله مردم میانه تحصیلات و آگاهی بالایی دارند

۹۶/۸/۲۳ ۲۳:۳۷

با این وضع جاده های میانه،اگر این زلزله در میانه اتفاق می افتاد چه می شد؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

۹۶/۸/۲۳ ۲۳:۳۶

خدا رحمت کند فردوسی پاکزاد را:
پی مصلحت ،مجلس آراستند
نشستند و خوردند و برخاستند.

۹۶/۸/۲۳ ۲۳:۱۳

خنده دار هست
بعد از سالها کشت و کشتار در این جاده تازه جلسه تشکیل میدن

۹۶/۸/۲۳ ۲۱:۱۶

به فکر جاده میانه تبریز باشید که قتلگاه میانه ایها شده

۹۶/۸/۲۳ ۲۱:۰۲

خروجی جلسه چی شده؟!؟یافقط درحدحرف بوده؟!

۹۶/۸/۲۳ ۲۰:۵۹

پنجاه سال هست مردم از بافت فرسوده امامزاده حرف میزنن ولی مسولین دریغ از اقدام مناسب یا شهرکهای اطراف میانه واقعا وضع خرابی دارند

۹۶/۸/۲۳ ۲۰:۳۱

راهکار کاهش تلفات جاده ای میانه چهاربانده کردن جاده های تبریز تا سرچم هست با تمیز کردن چند تا تابلو یا خطکشی جاده تاثیر زیادی در کاهش تلفات جاده های میانه نخواهد داشت اگه واقعا مسئولان محترم می خواهند کاری انجام دهند در اجرای هرچه سریع تر پروژه های نیمه تمام جاده ی سرچم میانه و میانه تبریز اقدامات عملی انجام دهند وگرنه بازهم شاهد تصادف و اخبار ناگوار از جاده های میانه خواهیم بود شاید نفر بعدی یکی از عزیزان ما یا حتی خود ما باشیم . ایکاش اداره ی راه میانه هم در این پروژه ها شرکت کند شاید تعصب و غیرتی که نسبت به شهرشان دارند سرعت پروژه هارا تقویت کند. به نظر می رسد مسئولان تبریزی همت کافی برا اتمام پروژه ها ندارند.

۹۶/۸/۲۳ ۱۹:۵۹

حل این مشکل نیاز به کار کارشناسی دارد.با نظر دادن و تاکید کردن بر لزوم حل اون کاری انجام نمیشه . عدم وجود هماهنگی بین نهاد های دخیل در این قضیه کاملا مشهود هست .

شهرستان میانه از نظر آمادگی برای مقابله با بحران ،چه طبیعی و چه غیر طبیعی در سطح پایینی هست .

مدیریت سنتی جوابگوی بحران های احتمالی آینده نخواهد بود

اخبار روز