کد خبر: ۸۱۵۹۳
۵۸۲ بازدید
۱۰ دیدگاه (۱۰ تایید شده)

واگذاری ۶۰۰۰ متر زمین وقفی برای احداث بیمارستان خصوصی در میانه

۱۳۹۷/۲/۲
۱۴:۰۱

حجت الاسلام و المسلمین علی مصائبی در نشستی با فرماندار شهرستان میانه با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی همواره تلاش می‌کند مشکلات موقوفات این شهرستان را حل کند، اظهار داشت: شهرستان میانه به لحاظ وسعت زیادی که دارد به تبع موقوفه آن نیز زیاد است در این راستا اداره کل اوقاف استان نگاه ویژه‌ای به این شهرستان دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: 6هزار متر مربع زمین از محل موقوفه فرمان فرمایان جهت ساخت بیمارستان خصوصی در شهرستان میانه به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد که در راستای نیت واقف بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مراحل اخذ مجوز جهت واگذاری رسمی این زمین از سوی اوقاف آذربایجان شرقی انجام خواهد گرفت، اذعان کرد: برای واگذاری کامل این زمین به بخش خصوصی باید مجوز لازم از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز صادر شود که بعد از اخذ مجوز سرمایه گذار می‌تواند پروژه خود را آغاز کند.

مصائبی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی همواره در تلاش است با اقدامات قانونی و احترام به حقوق وقف کنندگان زمینه اینگونه سرمایه گذاری‌های خیرخواهانه را فراهم کند چرا که با احداث بیمارستان خصوصی در شهرستان میانه بخشی از مشکلات مردم این منطقه در حوزه بهداشت و درمان رفع خواهد شد./تسنیم

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۷/۲/۳ ۰۸:۱۷

سیستم مدیریتی باید مطابق با سیستم های نوین مدیریتی و بویژه مدیریت درمان و سلامت باشد. با پیشروی سریع و روز به روز علم فناوری در علوم پزشکی سیستم مدیریت نباید غافل از این پیشروی ها باشد. کلیه دستگاهها و ابزارهای پزشکی و تجهیزات پزشکی مطابق با تکنولوژی های روز ساخته شده است و مطالبات پزشکان و پیراپزشکان در این خصوص روز به روز بالا می رود و آنها تجهیزات پیشرفته و علمی طلب می کنند. سیستم مدیریتی باید واحد فناوری اطلاعات بیمارستان را تقویت کند و در ارتباط تنگاتنگ با این واحد و مدیریت این واحد باشد تا در جریان آخرین فناوری های حوزه بیمارستان قرار گیرد و بتواند جوابگوی درخواست های گروههای مختلف درمانی و پاراکلینیکی باشد. آگاهی مدیر از این موارد می تواند از تحمیل هزینه های بی مورد جلوگیری کرده و با جایگزین مناسب فناوری های سودآور و رضایت بخش باعث ایجاد انگیزه در پرسنل بیمارستان و ایجاد رضایت در مراجعین را فراهم نماید

۹۷/۲/۳ ۰۸:۱۵

واقعیت این است که بر خلاف تصور مردم که بیمارستان را بسان یک سازمان اداری می پندارند، بیمارستان یک سازمان پیچیده ای است که با زندگی و مرگ افراد جامعه گره خورده و این مسئله پیچیدگی را دوچندان کرده است. واضح است که مدیریت این سازمان پیچیده نیز پیچیدگی خود را دارد و با مدیریت سازمان های دیگر تفاوت اساسی دارد. مدیریت بیمارستان متشکل از مدیریت منابع انسانی ، مدیریت پشتیبانی و منابع مالی ، مدیریت درمان ، مدیریت سلامت، مدیریت روابط عمومی ، مدیریت استراتژیک و ... است. این سازمان از بخش ها و واحدهایی تشکیل شده که هر یک بعنوان زیرسازمان، حکم یک سازمان کوچک را دارند. بویژه در ایران مسئولین و مدیران بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی با توجه به تحصیلات بالایی که دارند، هر کدام خود را در حد یک معاون وزیر می دانند و برای یک مدیر بیمارستان بسیار مشکل هست که برنامه های خود را بوسیله این افراد به اجرا بگذارد. دانش و هنر مدیریتی مدیر بیمارستان است که باید از این منابع بهره برداری نماید. انتخاب یک مدیر برای بیمارستان بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه در کشور ما در انتخاب مدیر بیمارستان فاکتورهای علمی کمتر و فاکتورهای روابطی بیشتر مورد توجه بوده است و این امر موجب شده تا اکثر بیمارستان های ما با مشکل مواجه شوند.

۹۷/۲/۳ ۰۸:۰۲

آنهایی که تقریبا هیچ چیزی را امضا نکرده‌اند:




نام

استان

کمیسیون

سوابق کاری

سابقه نمایندگی


مهناز بهمنی

آذربایجان شرقی

اقتصادی

مدیر دبیرستان

ندارد


سکینه عمرانی

اصفهان

کشاورزی

فوق لیسانس علوم جانوری

ندارد


حلیمه عالی

سیستان و بلوچستان

بهداشت

پزشک

ندارد


میرهادی قره سید رومیانی

آذربایجان شرقی

قضایی

حقوق بین‌الملل

ندارد


محمدعلی اسفنانی

اصفهان

قضایی

حقوق خصوصی

ندارد


محمدرضا باهنر

تهران

اصل نود

فوق‌لیسانس برنامه‌ریزی اقتصاد

بسیار زیاد

هیات رئیسه


محمد رزم

کرمانشاه

قضایی

حقوق جزا

ندارد


محسن علیمردانی

زنجان

اجتماعی

پزشکی

ندارد


غلامحسین شیری

آذربایجان شرقی

اقتصادی

فوق لیسانس تاریخ

ندارد


علیرضا خسروی

سمنان

عمران

لیسانس الکترونیک و فوق لیسانس امور دفاعی

ندارد


علی جلیلیان

کرمانشاه

قضایی

فوق‌لیسانس حقوق جزا

ندارد


علی اکبر ناصری

مازندران

صنایع

حوزوی

مجلس هفتم


علی اردشیر لاریجانی

قم

شوراها

فلسفه

دارد

هیات رئیسه


عبدالله سامری

خوزستان

کشاورزی

لیسانس علوم اجتماعی

ندارد


عبدالرحمان رستمیان

سمنان

بهداشت

پزشکی

ندارد


عباس فلاحی باباجان

آذربایجان شرقی

عمران

فوق لیسانس برنامه ریزی شهری

ندارد


عباس صلاحی

مرکزی

اجتماعی

طب فیزیکی

ندارد


سیدمهدی موسوی نژاد

بوشهر

انرژی

حوزوی

ندارد


سیدمحمدعلی موسوی

زنجان

قضایی

حوزوی

چهارم و پنجم


حمیدرضا طباطبایی

اصفهان

قضایی

فوق لیسانس حقوق خصوصی

ندارد


رضا عبداللهی

زنجان

برنامه و بودجه

لیسانس مخابرات

بسیار پرسابقه


حجت اله خدایی سوری

لرستان

امنیت ملی

لیسانس علوم سیاسی

ندارد


حبیب برومند داشقاپو

اردبیل

کشاورزی

حوزوی

سوم

۹۷/۲/۳ ۰۸:۰۲

آنهایی که امضا نمی‌کنند

مجلس چهار نماینده دارد که تا نیمه مهر ماه، هیچ طرحی را مستحق امضا و حمایت ندانسته‌اند. این افراد که ظاهرا همگی بار نخست است به مجلس آمده‌اند، عبارتند از:




نمایندگان زیر تا نیمه مهر ماه هر کدام یک طرح وصولی مجلس را امضا کرده‌اند. از جدول زیر می‌توان به طور کلی برداشت‌های زیر را داشت:

به استثنای آقایان لاریجانی و باهنر اعضای هیأت رئیسه مجلس و عبداللهی، نماینده پرسابقه ماهنشان که در مجلس نهم ریاست کمیسیون برنامه را به مصباحی مقدم واگذار کرده است، غالب افراد کم‌امضا، تازه واردهای مجلس هستند که شاید هنوز به کار در مجلس آشنا نشده‌اند.

این در حالی است که بر خلاف مجلس گذشته که جریان امور مجلس به طور کلی در دست نمایندگان پرنفوذ و شناخته شده تهران بود، در مجلس نهم برخی مسائل مهم همچون طرح سوال از رئیس‌جمهور و یا استیضاح وزرا را نمایندگان بعضا بسیار جوان بر عهده گرفته‌اند و آنها هستند که در ظاهر چهره مقابل دولت در مجلس هستند.

بسیاری از این افراد اعضای کمیسیون قضایی هستند که خود در دانشگاه آزاد حقوق خوانده‌ و سابقه قضایی هم دارند.

جدای از موارد کمیسیون قضایی و کمیسیون بهداشت، تخصص و مدرک بیشتر این افراد با کمیسیون آنها در مجلس ارتباط چندانی ندارد.

کم‌امضا کردن با استان نمایندگان بی ارتباط نیست. نمایندگان استان‌های غربی و شمال‌غربی در جدول زیر حضور پررنگی دارند.

این تصور هم که طرحی که مورد توجه یک نماینده خاص قرار گرفته، با تخصص و یا کمیسیون تخصصی وی ارتباط زیادی داشته است و یا این که پیگیری آن در همان آغاز کار ناکام نمانده است هم، زیاد تصور درستی نیست.


نام نماینده

استان

کمیسیون

تخصص و مدرک


احمد سجادی

خراسان رضوی

انرژی

معلم و عضو شورای شهر سرخس


حامد قادرمرزی

کردستان

عمران

جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری و روستایی


علی علیلو

آذربایجان شرقی

صنایع

لیسانس حقوق


سیدمسعود میرکاظمی

تهران

انرژی

سابقه وزارت نفت

۹۷/۲/۳ ۰۸:۰۰

مردان امضاهای فراوان

هر چند متوسط شمار امضای طرح‌ها توسط هر نماینده در نزدیک به پنج ماه گذشته، کمتر از ده طرح بوده است، برخی از نمایندگان ثابت کرده‌اند که راحت امضا می‌کنند.
در این میان، موسی‌الرضا ثروتی، نماینده بجنورد با اختلاف فراوان از دیگران پیش است؛ افزون بر این، جدول زیر نشان می‌دهد که نمایندگان عضو کمیسیون‌های صنایع و اقتصادی به نحو عجیبی اهل طرح امضا کردن هستند:





نام نماینده

تعداد طرح‌ها

استان نماینده

کمیسیون نماینده

تخصص و تجارب

سوابق نمایندگی


موسی الرضا ثروتی

34

خراسان شمالی

برنامه

فوق لیسانس مدیریت دولتی

7و 8و 9


علیرضا محجوب

28

تهران

اجتماعی

لیسانس تاریخ

5 و 6 و 7 و 8 و 9


جعفر قادری

27

فارس

اقتصاد

دکترای اقتصاد

8 و9


سیداحمدرضا دستغیب

26

فارس

امنیت ملی

دکتری علوم سیاسی

8 و9


محمدحسین فرهنگی

25

آذربایجان شرقی

عمران

دکتری فقه و حقوق

7 و 8 و 9


حمیدرضا فولادگر

25

اصفهان

صنایع

مهندسی صنایع

7 و 8 و9


موید حسینی صدر

24

آذربایجان غربی

صنایع

دکتری شیمی

8 و9


رمضانعلی سبحانی فر

24

خراسان رضوی

صنایع

فقه و حقوق

ندارد


مهرداد بائوج لاهوتی

23

گیلان

عمران

مدیریت

8 و 9


ضرغام صادقی

23

فارس

اجتماعی

پزشکی

ندارد


سیدناصر موسوی لارگانی

23

اصفهان

اقتصادی

لیسانس الهیات

8 و 9


ارسلان فتحی پور

23

آذربایجان شرقی

اقتصادی

اقتصاد

7 و 8 و 9


حسین سبحانی نیا

22

خراسان رضوی

امنیت ملی

علوم سیاسی و حوزوی

2 و 3و 4و 7 و 8و 9


هدایت اله میرمرادزهی

21

سیستان و بلوچستان

کشاورزی

مهندسی آبیاری

7 و 9


کمال الدین پیرمؤذن

21

اردبیل

صنایع

مدیریت دولتی

ندارد


شهباز حسنپور بیگلری

21

کرمان

برنامه

مدیریت دولتی

8 و 9


نادر قاضی پور

20

آذربایجان غربی

صنایع

مدیریت دولتی

8 و 9




در روزهایی که انتخابات مجلس برگزار می‌شد، در خبرها به فراوانی تکرار می‌شد که شمار بسیاری از نمایندگان مجلس تغییر کرده‌اند؛ اما بررسی فوق نشان می‌دهد، نمایندگانی که سابقه نمایندگی در ادوار گذشته را دارند، در امضا کردن طرح‌ها، به مراتب دست و دلبازترند. جالب آن که از لیست هفده نفره فوق، تنها سه نفر تازه‌وارد هستند: آقایان رمضان‌علی سبحانی‌فر، ضرغام صادقی و کمال‌الدین پیرموذن.

۹۷/۲/۳ ۰۷:۴۸

٢- Organizing ( سازماندهی ):

سازمان دهی در واقع بیان گر ساز وکار های هماهنگی است که مشخص می کند چه کسی به چه کسی باید گزارش دهد. در واقع شامل تعیین حدود اختیارات است که طبق آن وظایف از هم تفکیک می شوند.

٣- Staffing ( کارگزینی ):

کارگزینی و امور مترتب بر آن که شامل استخدام و کارآموزی و همچنین تامین شرایط مساعد کار و سایر موارد است یکی از مهمترین وظایف مدیران می باشد.

۴- Directing ( فرماندهی ):

فرماندهی یکی از وظایف مدیران می باشد که شامل عمل مداوم اخذ تصمیم های خاص یا کلی و صدور دستور به منظور هدایت و رهبری سازمان است. وحدت فرماندهی نیز یکی از اصول چهارده گانه ی هنری فایول می باشد.

۵- Coordinating ( هماهنگی ):

شامل عمل مهم تطبیق وظایف مشاغل مختلف سازمان به منظور تحقق یافتن هدف مطلوب می باشد. هماهنگی دارای یک سری فنون و ساز و کارهای خاص است که در یادداشت های مختلف مدیریتی بدان اشاره شده است

۹۷/۲/۳ ۰۷:۳۷

دستگاه ام آی آر نزدیک 5سال هست در دست اقدام هست هنوز حرکتی در شهرستان نشده وفقط اعتباراتش تقسیم وحیف وم یل میشود: الان هم دنبال بیمارستان خصوصی هستید تا اجداد ما بهره مند شوند از این حرکات غیر کارشناسی شده......................

۹۷/۲/۳ ۰۰:۱۹

این زمین دقیقا کجاست ؟ کسی اطلاعی داره ؟

۹۷/۲/۲ ۱۵:۴۲

همین موقوفه ها محل ایراد و مشکل هستند .چرا که همین فرمان فرمایان و دیگر شاهزاده ها و ... قاجار زمین نمیخریدند . در گذشته و قرون گذشته رسم بوده فاتحین به سرداران خود زمین را از شکست خوردگان مثل امرای ایل طرفدار سلسله گذشته میگرفتند به سرداران و نزدیکان ایل ،حکومت خود تقسیم میکردند. سوال اساسی ؟ رضا پالانی خود میلیون ها هکتار غصب کرده بود ایا او اگر وقف میکرد وقف او شرعی بوده؟ دلیل زیادی بودن وقف درمیانه مشکلی است که در همین رابطه صد سال پیش بوده. زمین های مردم به خودشان واگذار کنید . مردم میانه هزاران سال روی زمین های خود بودند صاحبش بودند حال امرای س.. ،ش.. و....عشایر دیگر بعنوان فاتحین و دارای سلاح مردم به رعیت گرفته بودند. دوران فئودالیسم بوده. متاسفانه بعد از انقلاب بجای این که زمین ها به مردم برگردانده شود. بلکه قوانین منحط قاجار احیا شد. ایا وقف عده ای غاصب وجه قانونی و شرعی دارد؟؟ این مشکل بسیاری از مردم میانه هست. وقف را باید صاحب اصلی با رضایت خود انجام دهد. زمینی که ابا اجداد ما هزاران سال کاشتند عده ای فقط بخاطر ایل فلان براحتی وقف کردند که وجاهت شرعی ندارد

۹۷/۲/۲ ۱۵:۱۴

باسلام به مخیره نمیگنجد اولا در شهرستان میانه با توان کم مالی اقتصادی مردم اینچنین موسسات خصوصی جوابگو باشند ودوما آیا در قانونون مدنی آمده که مال موقوفه به بخش خصوصی جهت درآمدزایی شخصی داده شود اگرمال موقوفه در جهت تسبیل ومنافع عمومی ورایگان باشدداده شود واقشار کم درآمد استعمال کنندخوب است ولاغیر

اخبار روز