کد خبر: ۸۹۴۰۲
۸۳۷ بازدید
۴۴ دیدگاه

میانه مظلوم و محروم از کمترین امکانات

۹۸/۴/۱۹
۱۲:۴۹

چند روزیست عده ای از اهالی میانه بخاطر از دست دادن عزیزانشون عزادار و سیاه پوش شدند و اعتراضات شدیدی به مسئولین و صاحب منصبان شهر شده که خدا رو شکر هیچ جوابیه و لااقل عرض تسلیتی از سوی مسئولین منتشر نشده ، جز در چند پیام از سوی پلیس راه که مقصر رو راننده سواری خطاب کردند و به نوعی میخواهند ،اذهان عمومی رو از مسئله وضعیت نامناسب راه منحرف کنند.

از روی تجربه چندین ساله بخاطر نوع حرفه شغلی و حضورم در اکثر تصادفات محورهای مواصلاتی میانه میخواستم چند مورد از مشکلات موجود در جاده های میانه که عامل بسیاری از تصادفات و مرگ و میر ها هستند رو ذکر کنم تا شاید مسئولین چاره ای بیاندیشند و درصدد حل اونها باشند.

شاید تعریض و دوبانده کردن راه فعلا مقدور نباشه ولی این دلیل نمیشه که از تعمیر و حل این مشکلات سر باز زده بشه ، میانه که از نعمت اتوبان محروم شده چرا باید مردم شهرش مظلومانه تو این جاده ها تلف بشوند.

۱.خط کشی های حاشیه راه ها که در بسیار جاها بقدری کم رنگ شده که باعث خارج شدن بسیاری از خودرو ها در شب از مسیر شده ، البته در تمام جاده های روستایی اصلا این خط کشی ها وجود ندارد و رانندگی در شب رو دشوار میکند رانندگان روستایی خوب این را درک میکنند که چی میگم

۲.چاله های بزرگ در مسیر ها مخصوصا سر پیچ ها که با لکه گیری ساده حل میشود

۳.در مسیر تبریز اداره راه برای حل مشکل ناهمواری روی اسفالت اقدام به شیار زنی روی ان کرده که حتی وقتی با سرعت مطمئنه هم روی ان میروی کنترل خودرو از دست راننده خارج میشهمخصوصا در جاده تبریز همه این شیار ها دقیقا در پیچ جاده است. خیلی ها بخاطر اینها چپ کردند.

۴.ریزش دیواره کوها که در بسیاری از مکان های تکراری رخ میدهد و اداره راه به سادگی میتواند با ساخت دیوار سنگی یا بتن کاری جلوی این موضوع را بگیردخسارت زیادی به خودرو ها وارد شده و عامل تصافات زیادی بوده

۵‌.علایم ترافیکی متناقض که چند جا دیدم تابلوی سبقت ممنوع جایی هست که خط مقطع است یا برعکس و راننده را به اشتباه میاندازد

۶.بازنگری نکردن علایم ترافیکیدر بعضی جاها درختان باغهای کنار جاده ها باعث شده مسیری که سبقت ازاد است دید کافی نداشته و راننده به هوای تابلوی سبقت ازاد اقدام به سبقت میکند و نهایتا با خودروی روبرویی شاخ به شاخ میشود.

۷.نبود گارد ریل تقریبا در همه مسیرجاده های روستایی که هر ماه چندین نفر به همین خاطر جانشون رو از دست میدهند

۸.بدترین عامل هم تردد خودروهای باری فرسوده با سرعت زیر ۶۰ و ۵۰ کیلومتر بر ساعت و قطار شدن اونها پشت سر هم که از لحاظ روانی راننده های سواری ها رو کلافه میکنه و به ریسک و خطر وادار میکنه تا شاید اینا رو رد کنند که البته خیلی ها موفق نمیشن و خانواده هاشونو عزادار میکنناکثر تصادفات که میرم یا تریلی جزئی از تصادفه و یا باعثش بوده باید از تردد اینهه جلوگیری بشه چون هیچ سودی هم برای شهر ندارند و وضعیت نامناسب اسفالت جاده هم بخاطر همینهاست 

همه اینایی که گفتم خیلی پیش پا افتاده هستن و هر کارشناسی بیارین اینارو تایید میکنه که در عین سادگی این موارد خیلی هم ساده باعث مرگ افراد میشن و در مدت این چند سال هیچ اقدامی برای حلشون انجام نشده .

عامل انسانی هم مهمترین عامل تصادفات هست ولی باور کنید وضعیت راه های میانه طوری شده که هر راننده ای از هر جای ایران به اینجا میاد همین جاده باعث میشه تا نتونه نرمال رانندگی کنه ،چرا باید شهر من از نعمت اتوبان محروم باشه که راننده هاش مجبور باشن برای رسیدن به مقصد با سرعت زیر ۹۰ حرکت کنند و با سبقت های ریسک دار و شاخ به شاخ رفتن ها و سلام و صلوات و... هر روز درگیر باشند .

کمی به فکر رفاه مردم باشیم نه اینکه شهری با این عظمت جزو عقب مانده ترین شهرهای ایران بمونه

با تشکر - ارسالی یک کاربر

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۸/۴/۲۸ ۱۹:۰۸

پیشنهاد بسیار خوبیه والله مردم هم آماده اند فقط چند نفر ریش سفید و معتمد مردم بعنوان حسابرس و جمع کننده این مبالغ بیایند جلو بدون انتساب به جریانات انتخاباتی!

۹۸/۴/۲۲ ۱۳:۱۳

بله دقیقا ، در مسیر میانه به ترکمانچای پارسال نصف شب از پشت بوته ها چراغ چشمک زن روشن کردند ، سر پیچ بود و تاریک ، خدا لطف نکرده بود جزو اموات بودیم الان !

 گلریزان برگزار کنیم خودمون خط کشی کنیم ، شب واقعا تشخیص لاین ها سخته ، یکی به فکر جریمه ، یکی به فکر انتخابات و . . .  

برای این کار یک سایت و پیجی آماده خواهم کرد انشاالله ، شاید خجالت بکشند ، پول رو واریز کنیم به حساب اداره راه اول کار یک صابون بخرند جهت استفاده شخصی بقیه رو هم رنگ خط کشی بخرند

 

۹۸/۴/۱۹ ۲۰:۲۶

حیف است برای این مطلب خوب که بدون کاربری ارسال شده و پیامهایش بلاتکلیف مانده است.

۹۸/۴/۱۹ ۱۸:۴۴

با توجه به وظایف اداره راه و شهرسازی که در بین سازمانها و نهادهاو ادارات دولتی جزو سازمانها و نهادهاو اداراتی است که برای رفاه و آسایش مردم باید بیشترین عملکرد مثبت را داشته باشد متاسفانه در بیشتر موارد شاهد این هستیم اداره راه و شهرسازی شهرستان میانه در انجام وظایف قانونی خود ضعیف ترین عملکرد را داشته و دارد.

خیابان تازه کند تا راه آهن حد فاصل بین هنرستان تا اول روستائی اسلام آباد (راه آهن) جزو حریم اداره راه و مسئولیت نگهداری و تعمیر آن بر عهده اداره راه می باشد. مسیر فوق تردد روستائیان و مسافرین قطارهای بین شهری می باشد.

بخاطر تردد بیشتر  قطارهای مسافربری در ساعت شب و اوایل صبح که در تاریکی هوا می باشد و مسیر فوق به علت عدم روشنائی کامل و خط کشی جاده ای باعث ایجاد حوادث ناگوار و مشکلات زیاد برای شهروندان و مسافرین عزیز شده و می شود.

1- هزینه روشنائی مسیر فوق که 3 کلیومتر هم نمی شود چقدر می باشد؟

2- آیا جان انسانها به اندازه هزینه نصب چراغهای برق برای روشنائی مسیر فوق ارزش ندارد؟

 نماینده محترم مردم شریف شهرستان میانه که در مدت 4 سال ماهی چند بار برای نشستن بر صندلی سبز مجلس از این مسیر عبور کرده و می نماید آیا متوجه این مسئله نشده است که مسیر فوق علائم خطر جاده ای،خط کشی و روشنائی کامل را ندارد و بعنوان نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی باید اقدامات لازم را جهت حل مشکل فوق نماید.

3- نمایندگان محترم آیا اقدامات لازم را جهت حل این مشکلات در این مدت انجام داده اند؟

۹۸/۴/۱۹ ۱۵:۳۵

آیا میدانید از جمعیت ۷۰۰هزار نفری میانه اگر فقط ۵۰۰هزارتاشون روزی هزارتومن برای جاده کنار بذارن میشه سالی ۱۸۲میلیاردتومن ودرطول دوسال کل جاده‌های منتهی به میانه بزرگراه میشه دویست هزارنفرهم از ۷۰۰هزار کم کردیم شاید فقیرباشن یامخالف این موصوع همونها منتظر مرگ عزیزانشون باشن
حالا بشینیدو التماس وزیروتبریز کنید تا ده سال بعدهم این جاده درست نمیشه
مردم کاری کنند

۹۸/۴/۱۹ ۱۵:۲۱

شهرها زمانی آباد می شوند که مرم شان آنجا را دوست داشته باشند
حضرت علی علیه السلام
مردم میانه شهرشان را دوست ندارند

۹۸/۴/۱۹ ۱۵:۱۹

خداوند رحمت کند بر جان دادگان این سانحه ناگوار . بسیار ناراحت شدم جاده های میانه اینه دیگه چه میشه کرد.

۹۸/۴/۱۹ ۱۵:۱۸

مردم میانه یکدست نیست و اتحاد ندارد برید ببینید مردم اهر چکار کرد تا اتوبان اهر تبریز ساخته بشه

۹۸/۴/۱۹ ۱۵:۱۶

با عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه وحشتناک و عرض لعنت بر مسببین بی تفاوت.

۹۸/۴/۱۹ ۱۵:۱۱

با تاسف و تاثر درگذشت مظلومانه شهروندان را در مسیر قتلگاه میانه زنجان تسلیت می گویم.
مردم مظلوم و همیشه در صحنه شما 40 سال انقلاب کردید 1500 شهید دفاع مقدس دادید هنوز هم مادران شهدای زینبیه داغدار فرزندانشان هستند.اما در مقابل آن اتوبان شهرتان را دور زده است که هیچ بلکه جاده 100 سال پیش جولانگاه تریلی و کامیون شده است تا عزیزان مان در این راه کشته شوند اگر دقت کنید زمان طاغوت تنها شهرستانی که جاده آسفالت در آذربایجان‌شرقی داشت میانه و تبریز بود در حالیکه الان تمام راههای استان یا اتوبان شده اند یا در حال اتوبان شدن اند اما میانه بعد از 40 سال حتی یک متر اتوبان ندارد گویا قرار نیست داشته باشد.
مشکل کجاست آیا میانه فراموش شده است پس چرا هنگام انتخابات به یاد مسولان می افتد؟ اگر مردم میانه انقلابی نیست پس چرا اینهمه شهید داده و در صورت لزوم خواهد داد؟
آقای امام جمعه، آقای فرماندار و آقایان نماینده مشکل جاده های میانه را حل کنید و بیشتر از این چشمدران و مادران را گریان نکنید میانه هیچ کمی از هشترود و اهر و سراب ندارد مردم میانه ولایتمداری خود را اثبات کرده اند حالا نوبت شماست که از شرمندگی مردم میانه درآیید.
خداوند خدمتگزاران حقیقی اش را دوست دارد.

۹۸/۴/۱۹ ۱۴:۳۱

مهم ترین عامل عبور کامیونها وتریلی ها با مبدا و مقصد غیر میانه از این مسیر است لااقل یک توضیحی هم نمی دهند مسولین که چرا در این مورد کاری نمی کنند نظراتشان در این باره چیست

۹۸/۴/۱۹ ۱۴:۲۵

سلام تصادف روز یکشنبه در جاده سرچم که منجر به کشته شدن پنج نفر از همشهریان عزیزمون شد تسلیت میگم که متاسفانه دوست و همکار عزیزمان تو کارخانه ایزوگام میانه مهندس امین مولوی هم جزء یکی از فوتی ها بود واقعا حاددثه دلخراشی بود هنوز هم باورمان نشده که امین رو از دست دادیم و از پیشمان رفت باز هم تسلیت میگم به همه به خصوص خانواده داغدارشون . از طرف بچه های کارخانه ایزوگام

۹۸/۴/۱۹ ۱۴:۰۹

یکی ازعوامل هم که از قلم افتاده ، بنظرم این است که بیچاره راننده ها نمیدانند به سرعت ماشین نگاه کنند یا دنبال پلیس راه بگردند که خودشان را پنهان کرده اند تا یک راننده که کمی سرعتش بیشتر است و یا سبقت غیر مجاز بعلت کند روی تریلی ها صورت گرفته جریمه نشوند و ... درهرصورت یکی ازعوامل هم خود پلیس راه است ، آخه گفته اند پلیس راهنمایی و رانندگی ، یعنی پلیس وظبفه اش راهنمایی است تا رانندگان بهتر رانندگی کنند نه اینکه قایم موشک بازی در بیاورند و ....

۹۸/۴/۱۹ ۱۳:۵۴

به نظرم مسئولین و فرمانداری اقدام کنن برای گرفتن مجوز اخذ عوارض در محدوده شهرستان همون جایی که جاده میانه تبریز ۴ بانده میشه. و عواید حاصل از اون صرف توسعه و تعمیر راه های شهرستان و راهداری میانه بشه. یه شرکت خصوصی هم میتونه متولی و اجرا کننده باشه

۹۸/۴/۱۹ ۱۳:۴۲

چرا برای همه جا پول هست برای میانه نیس
پول نداریم بهانه هست
به نظرم مردم میانه طوماری تهیه کنند تحت عنوان زیر؛
وزیر محترم راه و شهرسازی
باسلام و تقدیم ادب
احتراما به استحضار میرساند جاده سرچم میانه بستان‌آباد که سالهاست تصویب شده چهارخطه شود ولی موجب بی‌مهری مسولان ازجمله جناب عالی قرار گرفته است به استحضار میرساند اگر دولت باوجود توان مالی وهزینه کم این جاده نسبت به بسیاری از جاده‌ها قصدی ندارد دراسرع وقت این جاده را چهارخطه کند ما مردم هفتصدهزار نفری میانه خودمان هزینه‌اش را تامین میکنیم و سریع چهارخطه میکنیم شایان ذکر است جمهوری اسلامی باید بداند درمواقع حساس کشور مثل جنگ و امثال اون نباید روی این جاده حساب کند چون یک باندش را شاه ساخته باند دیگری را مردم.
لطفا تا ده روز پاسخ ما را بدهید والا خودمان باحول و قوه الهی اقدامی میکنیم
والسلام علیکم ورحمت‌الله وبرکاته

۹۸/۴/۱۹ ۱۳:۳۳

دست تون درد نکنه حرف دل مردم رو زدید ولی کی به این حرفا گوش می کنه. باز دمه انتخاباته مثل ادوار گذشته یه لودر میزارن حدفاصل آچاچی تا گلوگاه رای رو می گیرن به ریش مردم هم می خندند. امید خیری نیست...

۹۸/۴/۱۹ ۱۳:۱۷

مسیر اردبیل - سرچم خطرناک تره یا میانه زنجان؟ راننده باید با حوصله باشد. با ارامش و بدون هیجان رانندگی کنه. مقصر راننده است همیشه. راننده می تواند در بدترین شرایط و راه ها با ارامش مسافرین رو سالم به مقصد برساند

۹۸/۴/۱۹ ۱۲:۵۹

متاسفانه در شهری زندگی میکنیم که همه چیز بر عکس است یعنی کار نیست درآمد نیست امکانات نیست، ولی قیمت حمل و نقل خوراک مسکن بسیار زیاد و سرسام آور است.

اخبار روز