کد خبر: ۳۹۲۹۰
۸۶۷ بازدید
۰ دیدگاه (۰ تایید شده)

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان :

برگزاری دوره آموزشSIMULINK در نرم افزار MATLAB

۱۳۹۴/۲/۹
۱۲:۱۸

  خبرگزاری آنا: رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد میانه و مدیر مرکز رشد فناوری واحد از برگزاری دوره آموزشی با عنوان " آموزشSIMULINK  در نرم افزار MATLAB " (مهندسی برق) ویژه اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، و اعضای شرکت های فناور مرکز رشد واحدهای فناوری، دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خیرگزاری آنا، مهندس عباس نعمتی با بیان این مطلب افزود: سیمیولینک (SIMULINK) یک ابزار شبیه‌سازی همراه با نرم‌افزارMATLAB  است و موارد استفاده از آن عمومی بوده و مانند بسیاری از نرم‌افزارهای شبیه‌سازی مهندسی، مختص کاربرد خاصی نیست و این مورد، مزایا و معایب متفاوتی را برای سیمیولینک ایجاد می‌کند.

وی به کارایی این نرم افزار اشاره کرد و گفت: با استفاده از سیمولینک می‌توان رفتار یک سیستم را بدون نیاز به ساختن آن شبیه سازی و تحلیل نمود، به این ترتیب یک مهندس و طراح با استفاده از سیمولینک می‌تواند علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه و زمان به بررسی تاثیر اغتشاشات یا سایر عوامل ورودی بر عملکرد یک سیستم بپردازد.

عضو هیأت علمی واحد میانه در ادامه خاطر نشان کرد: شبیه‌سازی سیستم‌ها این توانایی را در اختیار می‌گذارد تا عکس‌العمل یک سیستم در صورت تغییر پارامترهای ورودی آن به خوبی شناخته شود.

نعمتی تصریح کرد: سیمولینک به صورت یک کتابخانه در نرم‌افزار MATLAB ارائه شده است که شبیه‌سازی توسط بلوک‌های این کتابخانه به صورت دیاگرام‌های بلوکی انجام می‌شود و نیز برای شبیه‌سازی سیستم‌های دینامیکی می‌توان از آن استفاده نمود.

نعمتی نرم افزار سیمولینک را زیرمجموعه نرم‌افزار MATLAB عنوان کرد و گفت: نرم‌افزار MATLAB دارای کتابخانه‌های زیادی در زمینه رشته‌های مختلف از جمله مهندسی برق، مکانیک و... می‌باشد و این دوره بصورت اختصاصی ویژه دانشجویان و مهندسین برق برگزار خواهد شد.

    رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد میانه با اشاره به مدت برگزاری دوره بیان کرد: این دوره به مدت 16 ساعت بوده و از مورخ 20/2/1394 لغایت 29/2/94 از ساعت 14 لغایت 30/16 مطابق جدول زمانبندی در سالن اجلاس و سایت کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار خواهد شد.

    مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه یادآور شد: کلیه متقاضیان برای ثبت نام بایستی مشخصات خود را به همراه تلفن تماس حداکثر تا مورخ 16/2/94 به پست الکترونیک nemati_abbas@yahoo.com  ارسال نمایند.

این مسئول اذعان کرد: شرکت در دوره آموزشی برای اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و نیز اعضای شرکتهای فناور، دانش بنیان واحد میانه "رایگان" بوده و برای سایر افراد لازم است مبلغ 000/600 ریال (ششصدهزار ریال) به شماره حساب 110957749 نزد بانک ملت بنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه واریز و اسکن فیش واریزی را نیز در زمان ثبت نام ارسال نمایند.

نعمتی در پايان سخنان خود تاکید کرد: در پایان دوره گواهينامه ای معتبر از طرف باشگاه پژوهشگران، مرکز رشد و دانشگاه ارائه خواهد شد و اعضایی که در برنامه های باشگاه حضور فعال دارند در برخورداری از بودجه های حمایتی اجرای طرح های فناور و دانش بنیان، طرح های تحقیقاتی، هدیه خرید کتاب، برنامه های بازدید علمی، اردوهای فرهنگی و... در اولویت قرار خواهند گرفت.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

اخبار روز