کد خبر: ۲۳۹۲۵
۶۵۵ بازدید
۰ دیدگاه (۰ تایید شده)

۷۰ میلیون ایرانی در انتظار یک جشن ملی+ ترکیب احتمالی و جدول گروه شش

۱۳۹۳/۴/۴
۱۲:۲۸

 

دیدار امشب ایران و بوسنی در شرایطی برگزار می شود که تیم ملی فوتبال کشورمان تنها تیمی است که در رقابت های جام ۲۰۱۴ نتوانسته به گل دست پیدا کند و اگر در بازی امشب مقابل بوسنی نیز ایران نتواند گلی وارد دروازه حریف کند، یک آمار ضعیف برای فوتبال ایران ایجاد خواهد شد. پیش از این دو تیم کامرون و
 
۷۰ میلیون ایرانی در انتظار یک جشن ملی+ ترکیب احتمالی و جدول گروه شش
 سومین و آخرین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امشب برابر بوسنی برگزار می شود و ایران در صورت برتری مقابل بوسنی و شکست نیجریه از آرژانتین، برای اولین بار در تاریخ این رقابت ها از گروه خود صعود خواهد کرد. 

به گزارش افکارنیوز، دیدار امشب ایران و بوسنی در شرایطی برگزار می شود که تیم ملی فوتبال کشورمان تنها تیمی است که در رقابت های جام ۲۰۱۴ نتوانسته به گل دست پیدا کند و اگر در بازی امشب مقابل بوسنی نیز ایران نتواند گلی وارد دروازه حریف کند، یک آمار ضعیف برای فوتبال ایران ایجاد خواهد شد. 

پیش از این دو تیم کامرون و یونان نیز در کنار ایران نتوانسته بودند به حریفان گل بزنند که با گل کامرونی ها به برزیل و گل امروز یونان به الجزایر، ایران با یک گل زده ضعیف ترین خط حمله رقابت های جام جهانی را تا به امروز به خود اختصاص داده است. 

آشنایی مختصر با فوتبال بوسنی

تیم ملی فوتبال بوسنی با حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای اولین بار در چنین مسابقاتی شرکت می‌کند. این تیم پیش از این در هیچ جام جهانی و یا جام ملت‌های اروپا شرکت نکرده است. نخستین بازی رسمی بوسنی در سال ۱۹۹۳ مقابل تیم ملی فوتبال کشورمان بود که در آن بازی سه بر یک بازیکنان ایران را شکست دادند. اما بهترین پیروزی بوسنی برد ۷ بر ۰ در دیدار با استونی به دست آمد و سنگین‌ترین شکست تیم ملی بوسنی باخت ۵ بر ۰ به آرژانتین در سال ۱۹۹۸ بوده که این دو تیم در جام جهانی باز هم با هم، هم گروه بودند که نتیجه این رقابت نیز به سود آرژانتین به پایان رسید.


نظر کی روش درباره تقابل ایران و بوسنی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قبل از آخرین دیدار تیمش در مرحله مقدماتی جام جهانی تاکید کرد روش و سیستم بازی تیم ملی در دیدار برابر بوسنی را تغییر نخواهد داد و با همان روش دو بازی قبلی شاگردانش را به میدان خواهد فرستاد. وی همچنین تاکید کرد که تیم ملی بازی با اهمیتی برابر بوسنی در پیش دارد اما خیلی به دنبال پیروزی نیست بلکه می خواهد بهترین نمایش را داشته باشد.

کارلوس کی روش که بعدازظهر سه شنبه در محل سالن کنفرانس ورزشگاه فونته نوا شهر سالوادور با خبرنگاران گفتگو می کرد ضمن بیان این مطلب افزود: این بازی بسیار مهمی است برای ما. توقعاتی داریم از این بازی که باید به آن برسیم. ما هنوز این شانس را داریم که به مرحله بعدی صعود کنیم. ولی ما اینطور فکر نمی کنیم و هدفمان این است که یک بازی خوب را به نمایش بگذاریم. من فکر نمی کنم که نیاز باشد که سبک بازیمان را تغییر دهیم. ما می خواهیم نبازیم. باید در دیدار برابر بوسنی هم واقع بینانه بازی کنیم. آنها تیم خوبی هستند. ما در بازی دوم برابر آرژانتین هم این شانس را داشتیم که بازی را ببریم. اما وقتی شما برابر بهترین بازیکن دنیا بازی می کنید و داور هم کار خودش را به درستی انجام نمی دهد، دیگر کاری از دست ما برنمی آید.

وی افزود: ما باید خودمان باشیم و بیشترین تلاشمان را انجام دهیم تا در این دیدار به پیروزی برسیم. ما سعی کردیم در سیستم خودمان سه مهاجم استفاده کنیم اما اگر لازم باشد دفاع کنیم این کار را خواهیم کرد. بهترین بازی برای ما روحیه است و امیدوارم بتوانیم واقع بینانه بازی کنیم. ما به اینجا آمده ایم که فوتبال خوبی را به نمایش بگذاریم. از ابتدا هم هدفمان همین بوده و در دیدار برابر بوسنی هم همین کار را خواهیم کرد. بقیه اتفاقاتی که رخ می دهد در اختیار ما نیست. من امروز هم به بازیکنانم گفتم فردا فینال جام جهانی را در پیش داریم.

کارلوس کی روش در مورد تاثیر حضور ایران در مرحله بعدی جام جهانی گفت: این صعود برای مردم و بازیکنان ما یک اتفاق خیلی بزرگ خواهد بود. امیدوارم عملکرد ما چه ببریم و چه ببازیم عملکرد خوبی باشد و بازیکنان ما بتوانند بهترین نمایش را در دیدار برابر بوسنی داشته باشند و نشان دهند که در این جام چقدر تجربه کسب کرده اند و پخته تر شده اند. آنها باید نشان بدهند که از اینجا چه چیزهایی یاد گرفته اند. آنها باید چند ماه دیگر در جام ملت های آسیا به میدان بروند و امیدوارم بتوانند از این تجربیات به درستی استفاده کنند.

ترکیب احتمالی تیم ملی برابر بوسنی

علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، مهرداد پولادی، پژمان منتظری، جواد نکونام،‌ آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، احسان حاج‌صفی و رضا قوچان‌نژاد ۱۱ بازیکن ایران برای بازی با آرژانتین بودند که در بین راه نیز علیرضا جهانبخش به جای دژاگه و خسرو حیدری به جای مسعود شجاعی و علیرضا حقیقی به جای احسان حاج صفی به زمین آمدند. 

در این بین اما این احتمال وجود دارد که تغییراتی از سوی کارلوس کی روش در ترکیب تیم ملی فوتبال کشورمان به وجود آید. چراکه تیم ملی فوتبال کشورمان برای بازی فردا به برد نیاز دارد. اما به احتمال فراوان تیم ملی کشورمان در برابر بوسنی با ترکیب بازی اول برابر نیجریه به میدان برود و در ادامه راه و در نیمه دوم، تیم هجومی تری را به میدان بفرستد. 

بنابراین می توان گفت به احتمال فراوان ترکیب ایران برابر آرژانتین بدین شکل خواهد بود: علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، مهرداد پولادی، پژمان منتظری، جواد نکونام،‌ آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، خسرو حیدری، احسان حاج صفی و رضا قوچان‌نژاد.

سرمربی بوسنی درباره تقابل با ایران چه گفت؟

سرمربی تیم ملی فوتبال بوسنی با اشاره به دیدار تیمش برابر ایران گفت: امیدوارم هر دو تیم بازی تهاجمی را به نمایش بگذارند. این را می دانیم که گل زدن برای ایران حیاتی است و امیدوارم آنها دفاعی بازی کنند. وی همچنین تاکید کرد تیمش در این دیدار به گونه‌ای عمل خواهد کرد که کسی فکر نکند از قبل با ایران ساخت و پاخت کرده است! ما بازی سختی را پیش رو داریم. ایران نمایش خوبی در دو دیدار گذشته داشت. آنها در دیدار برابر آرژانتین نمایش خوبی داشتند و وقتی دیدند حریف خوب بازی نمی کند، این تیم ایران بود که برتر نشان داد.

سرمربی تیم ملی فوتبال بوسنی تاکید کرد: برای ما یک گل هم کافی نیست و اگر بتوانیم گل اول را بزنیم تلاش می کنیم تا آنجایی که می توانیم گل های بیشتری را بزنیم. امیدوارم ایران هم مثل دیدارهای گذشته تدافعی بازی نکند و طوری رفتار کند که هر دو تیم یک بازی تهاجمی را به نمایش بگذارند.

سوسیچ در پاسخ به این پرسش که شما فکر می کنید از بین نیجریه و ایران کدام تیم لیاقت بیشتری برای صعود دارند گفت: من نمی خواهم طوری صحبت کنم که اگر فردا ایران برد برخی ها فکر کنند ما با آنها ساخت و پاخت کرده ایم. ما بهترین بازیمان را به نمایش خواهیم گذاشت و امیدوارم هر تیمی که بهتر است به مرحله بعدی صعود کند.

تیم ملی فوتبال ایران چهارمین حضورش را در جام جهانی تجربه می کند. این تیم پیش از این سه بار در جام جهانی حضور داشته است اما تاکنون نتوانسته از گروه خود به مرحله بعد صعود کند. ملی پوشان فوتبال ایران در ۱۱ دیدار خود در جام های جهانی به یک پیروزی، ۳ تساوی و هفت شکست دست یافته اند و تنها برد ایران در تاریخ جام جهانی در سال ۹۸ برابر آمریکا بدست آمد که شاگردان جلال طالبی موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک آمریکا را از پیش روی بردارند. حالا امشب ۷۰ میلیون ایرانی منتظر هستند تا با صعود تیم ملی فوتبال کشورمان یک جشن ملی را راه اندازی کنند.

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

اخبار روز