کد خبر: ۴۰۳۲۲
۲۰۰۴ بازدید
۰ دیدگاه (۰ تایید شده)

تکمیلی جدید / حاشیه‌ها و آمارهای پیش از بازی تراکتور سازی با نفت تهران + تصاویر

۱۳۹۴/۲/۲۵
۱۳:۳۴

حساسیت بازی تراکتورسازی تبریز با نفت تهران و برگزاری بازی در روز جمعه و تعطیلی فردای روز مسابقه به طور حتم در افزایش تماشاگران تراکتورسازی موثر است اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا ظرفیت ورزشگاه به صورت کامل پرخواهد شد یا خیر؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز میزبان نفت تهران است. در این بازی شبه فینال، تیم تراکتورسازی در صورت پیروزی برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر می‌شود.

بدون شک حضور تماشاگران تراکتورسازی در این بازی می‌تواند زمینه‌ساز پیروزی تیم تراکتورسازی شده و شرایط روحی بازیکنان تیم میزبان را تقویت کند.

اما از آخرین باری که ظرفیت ورزشگاه یادگار امام به صورت کامل پر شده است، بیش از 800 روز گذشته و دیگر بازی‌های حساس تراکتورسازی با تیم‌های استقلال و پرسپولیس و حتی بازی‌های آسیایی نیز این ورزشگاه را به صورت تکمیل پر از تماشاگر نمی‌کند.

حتی درخواست‌های «تونی» برای حضور بیشتر تماشاگران تراکتورسازی در ورزشگاه نتیجه‌بخش نبوده و در بازی سرنوشت‌ساز تراکتورسازی در باشگاه‌های آسیا با تیم «نسف قارشی» ازبکستان تنها 15 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.

افت تعداد تماشاگران تراکتورسازی در چندسال گذشته نشان‌دهنده کم شدن شور و شوق هواداران این تیم برای حضور در ورزشگاه است.

به طور نمونه در سال 88 بازی نه چندان حساس تراکتورسازی تبریز با پاس همدان بیش از 60 هزار تماشاگر را به ورزشگاه کشانده بود اما بازی حساس تیم تراکتورسازی تبریز با «الاهلی» عربستان در این فصل باشگاه‌های آسیا، تنها 45 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.

همچنین در سال‌های 88 و 89 در بازی تراکتورسازی با استقلال و پرسپولیس در تهران تعداد هواداران تیم تبریزی بیشتر از میزبان بود اما در سال بعد تعداد تماشاگران تراکتورسازی در تهران نیز افت کرده است.

به راستی بر سر پرتماشاگرترین تیم لیگ برتر چه آمده که تماشاگران این تیم روز به روز کمتر می‌شود؟

تراکتورسازی به درد استقلال و پرسپولیس گرفتار شد، زمانی بازی‌های استقلال و پرسپولیس ورزشگاه آزادی را پر می‌کرد اما امروز این تیم‌ها به شدت هواداران خود را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد تراکتورسازی نیز به درد این دو تیم مبتلا شده است.

پخش زنده بازی‌ها، تعدد مسابقات، جو نامناسب ورزشگاه، عدم امکانات لازم در ورزشگاه‌ها برای تماشاگران، ورود بی‌رویه پول به فوتبال، از بین رفتن تعصب رنگ‌ها برای بازیکنان که به دنبال آن تماشاگران را نیز در بر گرفته، امکان پیگیری کوچک‌ترین جزئیات تیم‌ها در فضای مجازی، مشکل ایاب و ذهاب به ورزشگاه و ترافیک سنگین بعد از بازی را می‌توان از مهم‌ترین دلایل کاهش تماشاگران برشمرد که هر کدام از این موارد قابل موشکافی است.

پخش مستقیم + مشکلات ورزشگاه = کاهش تماشاگر

یکی از دلایل افت تماشاگر پخش تلویزیونی بازی‌هاست، تماشاگر وقتی در خانه به راحتی می‌تواند بازی را تماشا کند از خیر حضور در ورزشگاه گذشته و از سختی‌های آن صرف نظر می‌کند.

مشکلات تهیه مجوز ورود به ورزشگاه، عدم امکانات رفاهی لازم، مشکل ایاب و ذهاب و ترافیک سنگین چه در ورود و چه در خروج از ورزشگاه مهم‌ترین دلایل کاهش استقبال تماشاگران تراکتورسازی برای حضور در ورزشگاه است.

آمار پرتماشاگرترین بازی‌های تراکتورسازی

تاکنون 10 بار ورزشگاه یادگار امام به صورت کامل ظرفیتش پر شده که همگی مربوط به بازی‌های تراکتورسازی است، پنج بازی مربوط به لیگ برتر دوره نهم است که سه بازی آن در سال 88 و دو بازی در اوایل سال 89 برگزار شده است.

سه بازی در دوره دهم بوده که دو بازی در سال 89 و یک بازی در اوایل سال 90  انجام شده و یک بازی نیز مربوط به لیگ برتر دوره یازدهم در اوایل سال 91 است.

در بازی‌های آسیایی نیز ورزشگاه یادگار تنها در بازی تراکتورسازی با الجزیره مملو از تماشاگر شد که نخستین بازی تراکتورسازی در باشگاه‌های آسیا بود.

بیشترین حضور تماشاگر در این 10 بازی مربوط به بازی تراکتورسازی با فجر سپاسی شیراز در سال 88 بیش از 100 هزار نفر است، رکوردی که با نصب صندلی ورزشگاه و کاهش ظرفیت آن هیچ‌گاه شکسته نخواهد شد.

در خاتمه این گزارش به آمار بازی‌هایی که ظرفیت ورزشگاه یادگار امام به صورت کامل تکمیل شده، اشاره شده است.

تراکتورسازی تبریز ـ استقلال تهران سال 88 (لیگ برتر دوره نهم)

در هفته ششم لیگ برتر دوره نهم تیم تراکتورسازی میزبان استقلال تهران بود.در این بازی که بعد از افطار و زیر نور برگزار شد 75 هزار تماشاگر تبریزی برای تشویق تیم تراکتورسازی در ورزشگاه حضور یافته بودند که برای نخستین بار ظرفیت ورزشگاه یادگار امام به صورت کامل پر شده بود.

در این بازی فرهاد مجیدی در دقیقه 25 برای استقلال گل زده و گل تساوی تراکتورسازی دقیقه 80 توسط محمد ابراهیمی وارد دروازه استقلال شد.

تراکتورسازی تبریز ـ فجر سپاسی شیراز سال 88 (لیگ برتر دوره نهم)

وقتی در نظرسنجی برنامه 90 تیم تراکتورسازی بعد از تیم‌های پرسپولیس و استقلال تهران سومین تیم پرطرف‌دار کشور شد، تماشاگران تراکتورسازی به نتیجه این نظرسنجی اعتراض کرده و به طور خودجوش در نخستین بازی خانگی تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) حضور یافتند.

استقبال از این بازی به حدی بود که حتی کوه‌های مشرف به ورزشگاه نیز مملو از تماشاگر بود. این بیشترین میزان حضور تماشاگر در بازی تراکتورسازی بود که بیش از 100 هزار نفر تخمین زده شده بود.

در آن زمان چون هنوز در ورزشگاه صندلی نصب نشده بود حضور این رقم در ورزشگاه به صورت فشرده ممکن بود، رکوردی که دیگر به نظر می‌رسد هیچ‌گاه شکسته نشود. با وجود استقبال خوب تماشاگران بازی سردی بین تراکتورسازی و فجر سپاسی برگزار شد که در تنها موقعیت طول 90 دقیقه شوت راه دور «جاسم کرار» به تیر دروازه فجر سپاسی برخورد کرد.

تراکتورسازی تبریز ـ سپاهان اصفهان سال 88 (لیگ برتر دوره نهم)

در آخرین هفته‌های لیگ برتر در دوره نهم تیم تراکتورسازی در حضور 80 هزار تماشاگر میزبان سپاهان صدر جدولی بود که بازی دو تیم با تساوی یک بر یک خاتمه پذیرفت. فرهاد خیرخواه در دقیقه ششم بازی برای تراکتور و ابراهیم توره در دقیقه 9 برای سپاهان گلزنی کردند.

تراکتورسازی تبریز ـ استیل آذین تهران سال 89 (لیگ برتر دوره نهم)

یک هفته بعد از بازی با سپاهان و در دیدار خانگی با استیل آذین، استقبال خوبی از این بازی به عمل آمده بود. تراکتورسازی در حضور 80 هزار تماشاگر خود موفق شد با نتیجه دو بر یک استیل آذین را شکست دهد، هر دو گل تراکتورسازی را «جاسم کرار» به ثمر رساند، علی کریمی غایب بزرگ این بازی بود.

تراکتورسازی تبریز ـ پرسپولیس تهران سال 89 (لیگ برتر دوره نهم)

تراکتورسازی در حضور 70 هزار تماشاگر مقابل پرسپولیس تهران به تساوی یک بر یک دست یافت، گل تراکتورسازی را فرهاد خیرخواه وارد دروازه مهمان کرد و زننده گل تساوی نیز هادی نوروزی بود.

تراکتورسازی تبریز ـ ذوب آهن اصفهان سال 89 (لیگ برتر دوره دهم)

تراکتورسازی در لیگ دهم و برابر ذوب‌آهن نایب قهرمان دوره قبل در حضور 80 هزار تماشاگر خود دو بر یک مغلوب شد.

زننده گل‌های ذوب‌آهن محمد قاضی و سید محمد حسینی بودند و تنها گل تراکتورسازی در دقیقه 95 توسط «پیمنتا» به ثمر رسید.

تراکتورسازی تبریز ـ استقلال تهران سال 89 (لیگ برتر دوره دهم)

بازی تراکتورسازی و استقلال تهران در حضور 70 هزار تماشاگر با تساوی یک بر یک خاتمه پذیرفت، گل تراکتور را «جاسم کرار» زد و کل استقلال نیز توسط «میداودی» به ثمر رسید، در این بازی یک گل صحیح تراکتورسازی از سوی داور پذیرفته نشد.

تراکتورسازی تبریز ـ سپاهان اصفهان سال 90 (لیگ برتر دوره دهم)

تراکتورسازی در بازی که بیش از 80 هزار تماشاگر در آن حضور داشتند، در مصاف با صدرنشین لیگ برتر سپاهان با نتیجه سه بر یک مغلوب شد.

«توره» دو گل برای سپاهان به ثمر رساند و دیگر گل تیم مهمان را «محسن بنگر» وارد دروازه تراکتور کرد و تنها گل میزبان را نیز احسان حاج‌صفی مدافع سپاهان به اشتباه درون دروازه تیم خود کرد.

تراکتورسازی تبریز ـ فجرسپاسی شیراز 91 (لیگ برتر دوره یازدهم)

بیش از 80 هزار تماشاگر در این بازی حضور داشتند، بازی که در آن بلیت‌فروشی صورت نگرفت و جریمه سنگین 132 میلیون تومانی را برای تیم تراکتورسازی در برداشت.

در این سال با وجود اینکه تراکتورسازی جزو مدعیان قهرمانی بود اما حتی در بازی با استقلال و پرسپولیس نیز بخشی از ورزشگاه خالی از تماشاگر بوده و حداکثر 50 تا 60 هزار تماشاگر از این دو بازی استقبال کردند.

تراکتورسازی تبریز ـ الجزیره امارات 91 (جام باشگاه‌های آسیا)

در سال 91 که هیچ‌یک از بازی‌های تراکتورسازی در لیگ دوازدهم منجر به پر شدن کامل ورزشگاه نشده و تنها در نخستین بازی آسیایی تراکتورسازی برابر الجزیره امارات 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور یافته و شاهد پیروزی سه بر یک تیم خود بودند و بسیاری از طرفداران این تیم نیز راهی به ورزشگاه نیافته و از طریق گیرنده‌های تلویزیون شاهد این بازی بودند.

این بازی آخرین دیداری بود که ظرفیت ورزشگاه یادگار امام تکمیل شده و بعد از 807 روز بازی حساس تراکتورسازی تبریز با نفت تهران این امیدواری را ساخته است که این بازی ظرفیت ورزشگاه یادگار امام (ره) را به صورت تکمیل پر کند.

حساسیت بازی که در واقع فینال لیگ برتر محسوب می‌شود، برگزاری بازی در روز جمعه و تعطیلی فردای روز مسابقه به طور حتم در افزایش تماشاگران تراکتورسازی در بازی برابر نفت موثر است اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا ظرفیت ورزشگاه به صورت کامل پرخواهد شد یا خیر؟  

__________________

گزارش از: فرهاد فرهادپور

*************************

مهم‌ترین مهمان فوتبالی بازی تیم‌های تراکتورسازی تبریز با نفت تهران رئیس سازمان لیگ برتر است.
جواد ششگلانی رئیس هیئت فوتبال آذربایجان‌شرقی در این مورد گفت: مهدی تاج رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال کشور از مهمانان ویژه بازی تیم‌های تراکتورسازی با نفت تهران است و از نزدیک حساس‌ترین بازی هفته را مشاهده خواهد کرد.
حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری نیز به عنوان ناظر داوری این بازی به تبریز سفر می‌کند.
اما به نظر می‌رسد که دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز با نفت تهران مهمانان ویژه بی‌شماری را داشته باشد.
شنیده‌ها حاکی است تمام نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از دیگر مهمانان بلندپایه این بازی هستند؛ استاندار آذربایجان‌شرقی نیز به احتمال زیاد در ورزشگاه حضور خواهد داشت.

شهرام دبیری عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز در ورزشگاه حضور می‌یابد.

باشگاه دبیری تبریز اعلام کرد: تمام اعضای هیئت مدیره، مربیان و بازیکنان تیم فوتسال این باشگاه از نزدیک این بازی را مشاهده و تیم تراکتورسازی را تشویق خواهند کرد.
به نظر می‌رسد هر چقدر به آغاز این بازی نزدیک می‌شویم، لیست مهمانان ویژه این بازی طولانی‌تر می‌شود.

**********************

در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز میزبان نفت تهران است.
در این بازی تیم تراکتورسازی پنج بازیکن خود را ندارد که دو بازیکن به دلیل محرومیت و سه بازیکن به سبب مصدومیت غایب بازی با نفت تهران هستند.
محمد ایران پوریان و خالد شفیعی به دلیل دریافت کارت زرد در بازی برابر استقلال و دو اخطاره شدن اجازه بازی برابر نفت را ندارند.

همچنین فردین عابدینی، حبیب گردانی و شهریار شیروند نیز به سبب مصدومیت قادر به همراهی تیم تراکتورسازی نیستند.
به این ترتیب تونی اولیویرا برای ترکیب تیمش مقابل نفت تهران با مشکلات زیادی مواجه است، هر چند وی در همین فصل بارها چنین تجربه‌ای داشته و اکثراً نیز با موفقیت توانسته تیم تراکتورسازی را هدایت کند و به پیروزی دست یابد.
در آن‌سو تیم نفت تهران بازیکن محروم و مصدومی نداشته است و با تمامی بازیکنانش مقابل تراکتورسازی صف‌آرایی می‌کند.

********************

تونی اولیویرا در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر نفت تهران اظهار داشت: نفت تهران تیم بسیار خوبی در لیگ برتر بوده و حریف سرسختی برای تیم ما خواهد بود و سرعت انتقال توپ از خط دفاعی به حمله این تیم بی‌نظیر و در ضد حملات، خطرناک است.
وی ادامه داد: ما نیز تیم تراکتورسازی هستیم و هواداران بسیاری داریم و در بازی فردا تماشاگران نقش یار دوازدهم تیم را ایفا کرده و کمک بزرگی برای پیروزی تیم تراکتورسازی برابر نفت تهران خواهند بود.
تونی افزود: ما برای تحقق رویای میلیون‌ها نفر فردا به میدان می‌رویم و تلاش می‌کنیم که با ارائه یک بازی خوب و در حد نام تراکتور، به پیروزی رسیده تا آرزوی دیرینه مردم این منطقه که قهرمانی در فوتبال است، تحقق یابد.
سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز بیان کرد: از روز اول حضور من و دستیارانم در تیم تراکتورسازی تلاش کردیم که داشته‌های خود را به بازیکنان انتقال داده و بتوانیم تیمی قدرتمندی را مهیا کنیم و این بازیکنان هستند که داده‌ها و دستورات تاکتیکی مربیان را اجرا کرده و در موفقیت‌های تیم تراکتورسازی بازیکنان این تیم نقش بسزایی داشتند.
اولیویرا در مورد محبوبیت در تبریز گفت: در تبریز همیشه از سوی تماشاگران تیم تراکتورسازی مورد لطف قرار داشته و احتمالاً علت محبوبیت من به خاطر سبیل‌هایم باشد، دلیل دیگر می‌تواند به خاطر روش کارم باشد و شاید هم به این دلیل باشد که خود من هم هوادار تیم تراکتورسازی هستم.
به گزارش فارس؛ در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی در تبریز میزبان نفت تهران است. تراکتورسازی در این بازی با پیروزی قهرمان لیگ برتر می‌شود و همین موضوع در مورد تیم نفت تهران نیز صدق می‌کند و تساوی شانس ضلع سوم قهرمانی که تیم سپاهان است را تقویت می‌کند.

**********************

جواد ششگلانی اظهار داشت: بلیت فروشی بازی تیم‌های تراکتورسازی با نفت تهران استثنا به صورت کاغذی بوده و ساعت 12 فردا آغاز می‌شود.
وی گفت: برای این بازی فروش 60 هزار بلیت مصوب و منتشر شده است و تماشاگران می‌توانند از ساعت 12 اقدام به تهیه بلیت کرده و وارد ورزشگاه شوند.
ششگلانی گفت: برای جشن قهرمانی دو جام از سوی سازمان لیگ تدارک دیده شده است و هیچ تفاوتی با هم نداشته و یکی به تبریز و دیگری به تهران ارسال شده است.
رئیس هیئت فوتبال آذربایجان‌شرقی در مورد برنامه‌های آتی هیئت فوتبال تصریح کرد: به شدت به دنبال اقتصاد مقاومتی در ورزش و خصوصا در فوتبال بوده و در این مورد در حال همفکری با باشگاه‌ها هستیم.

آتش‌بازی سازمان لیگ برای جشن پیروزی در تبریز

گزارش دیگری حاکی است، در اطلاعیه کانون هواداران باشگاه تراکتورسازی تبریز درباره بازی حساس تراکتورسازی برابر نفت تهران برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر آمده است: تماشاگران به تدریج وارد ورزشگاه شوند تا در نزدیکی‌های آغاز بازی با تکمیل ظرفیت ورزشگاه شرمنده هواداران فهیم تیم نشویم.
کانون هواداران باشگاه تراکتورسازی تبریز اطلاعیه‌ای در شش بند صادر کرده است که به شرح زیر است:
از هواداران تقاضا می‌شود از ساعت 12 ظهر که بلیت فروشی آغاز می‌شود به تدریج وارد ورزشگاه شوند تا در نزدیکی‌های آغاز بازی با تکمیل ظرفیت ورزشگاه شرمنده هواداران فهیم تیم نشویم.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: حدالامکان از آوردن خودروی شخصی خودداری کرده و از اتوبوس‌هایی که در میادین اصلی شهر برای اعزام هواداران به استادیوم در نظر گرفته شده است استفاده کنند تا از ازدحام بیش از حد جلوگیری به عمل آید.
این اطلاعیه می‌افزاید: از آوردن هرگونه ترقه و اشیای محترقه برای جشن پیروزی خودداری کنند زیرا از طرف سازمان لیگ آتش بازی کاملی برای این بازی در نظر گرفته شده است.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: با یگان ویژه و با ماموران امنیتی و انتظامی و عوامل اجرایی کانون هواداران برای برقراری نظم و آرامش هر چه بیشتر همکاری لازم به عمل آورند تا در کمال آرامش مسابقه برگزار شود و هواداران فهیم تیم پس از اتمام مسابقه آرامش خود را بدون در نظر گرفتن نتیجه دیدار حفظ  کنند تا مشکلی برای دیگر هواداران تیم پیش نیاید.

کانون هواداران باشگاه تراکتورسازی تبریز در ادامه این اطلاعیه خاطرنشان کرده است: با توجه به اتمام دیر هنگام بازی مواظب باشند در مسیر برگشت با توجه به تاریکی هوا خطر و حادثه‌ای در هنگام عبور از عرض اتوبان شهید کسایی متوجه خود و خانواده‌تان نشود.
این اطلاعیه در پایان اظهار داشته است: برای سرگرمی هواداران برنامه‌های متنوع فرهنگی شاد در نظر گرفته شده است که سه ساعت قبل از آغاز بازی آغاز می‌شود.

**********************

جواد ششگلانی ظهر امروز در نشست خبری پیش از بازی تراکتورسازی تبریز با نفت تهران اظهار داشت: نهایت تلاش هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی برگزاری بهتر این مسابقه بوده و برای رفاه و آسایش تماشاگران تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در جلساتی که با شرکت واحد و تاکسیرانی داشتیم، اتوبوس‌های شرکت واحد و تاکسی‌های ون تماشاگران را به ورزشگاه انتقال داده و در مسیر ورودی اتوبان تا ورزشگاه نیز همین تصمیم گرفته شده است.

ششگلانی عنوان داشت: به سبب همزمانی این بازی با عید مبعث، برنامه‌های فرهنگی برای تماشاگران در نظر گرفته شده است که از ساعت 15 آغاز شده و تا پیش از یک ساعت از آغاز بازی ادامه خواهد داشت.

رئیس هیئت فوتبال استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در این بازی فروش بلیت‌ها به صورت کاغذی بوده و در قیمت بلیت مسابقه تغییری ایجاد نشده است.

ورزشگاه یادگار فقط یک راه دارد

ششگلانی در مورد بازی تیم‌های تراکتورسازی تبریز با نفت تهران گفت: پیش‌بینی ما حضور نزدیک به 100 هزار تماشاگر است و قطعاً شاهد ترافیکی چه در هنگام ورود و چه خروج تماشاگران در ورزشگاه و راه‌های منتهی خواهیم بود.

وی توضیح داد: ساختار ورزشگاه یادگار امام به شکلی است که تنها از یک سمت به اتوبان راه داشته و در حال حاضر امکان افزایش ورودی‌های این ورزشگاه وجود نداشته و در آینده نزدیک احداث کمربندی جدید تبریز موجب افزایش ورودی‌های ورزشگاه یادگار امام می‌شود.

رئیس هیئت فوتبال استان آذربایجان‌شرقی بیان داشت: ورزشگاه آزادی تهران و ورزشگاه تختی تبریز به چهار سمت راه داشته، اما ورزشگاه یادگار فاقد چنین راه‌هایی است و برای بازی فردا در این مورد نمی‌شود کاری انجام داد.

وی از هماهنگ‌تر شدن تشویق بوندس‌لیگایی تماشاگران در بازی فردا خبر داد.
ششگلانی در پایان تبیین کرد: برای برگزاری جشن قهرمانی تدارک خاصی شده است تا این م

*********************

تیم‌های تراکتورسازی تبریز با نفت تهران در حساس‌ترین بازی هفته پایانی لیگ برتر عصر امروز به مصاف هم می‌روند و قهرمان لیگ برتر در این بازی مشخص می‌شود.

دو تیم 9 بار به مصاف هم رفتند که سهم هر تیم سه پیروزی بوده و سه بازی دو تیم نیز با تساوی به اتمام رسیده است.

اولین بازی دو تیم در لیگ دهم (90-89) در تبریز بود که تراکتورسازی با گل های جاسم کرار، علی علیزاده و رسول خطیبی با نتیجه 3 بر 1 نفت تهران را شکست داد. بازی برگشت دو تیم در تهران با تساوی یک بر یک خاتمه یافت که گل تراکتورسازی را پیمنتا به ثمر رسانده بود.

در دوره یازدهم لیگ برتر (91-90) در هفته هفتم تیم تراکتورسازی در حالی میزبان نفت تهران بود که بازی قبلی خود در تهران با نتیجه 3 بر 2 استقلال را مغلوب و به صدر جدول صعود کرده بود. در این بازی تراکتورسازی قربانی غرور بازیکنان و دستکم گرفتن نفت شده و نتیجه را دو بر یک واگذار و صدر جدول را از دست دادند.

تنها گل تراکتورسازی را سید محسن حسینی در لحظات پایانی بازی با یک ضربه برگردان به ثمر رساند.

بازی برگشت دو تیم در تهران با تساوی یک بر یک به پایان رسید که زننده تنها گل تراکتورسازی توزی رودریگو هافبک برزیلی این تیم بود.

در دوره دوازدهم لیگ برتر (92-91) بازی رفت دو تیم در تهران باز هم با تساوی یک بر یک خاتمه رسید که برای تراکتورسازی محمد نصرتی توپ را وارد دروازه حریف کرد. در بازی برگشت در تبریز شاگردان تونی که در تعقیب استقلال صدرنشین بودند در یک بازی سخت و با نتیجه دو بر یک نفت را با گل‌های کریمیان و سید مهدی صالحی شکست دادند.

در دوره سیزدهم لیگ برتر (93-92) تراکتورسازی با هدایت مجید جلالی در تبریز با یک گل از سد نفت تهران عبور کرد، اما در تهران بازی دو تیم بعد از سه سال تساوی یک بر یک، با سه گل به سود تیم نفت به اتمام رسید.

در بازی دور رفت دوره چهاردهم لیگ برتر (94-93) تیم تراکتورسازی در حالی که در صدر جدول قرار داشت در تهران به مصاف نفت رفته و با نتیجه دو بر یک مغلوب شد که تنها گل تراکتور را دیتمار بیکای به ثمر رساند. تراکتورسازی با وجود این شکست قهرمان تیم فصل شد.

*********************

در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی در تبریز میزبان نفت تهران است. این بازی حساسیت زیادی داشته و برنده به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست می‌یابد.

همین سبب شده است که عده‌ای از طرفداران تیم تراکتورسازی از شهرهای مختلف آذربایجان، خود را به تبریز رسانده و از شب گذشته در پارک یادگار امام چادر بزنند تا بتوانند در همان ساعت اولیه بلیت فروشی وارد ورزشگاه شوند.

کانون هواداران باشگاه تراکتورسازی نیز در اطلاعیه‌ای از تماشاگران تیم خواست که زودتر از معمول روانه ورزشگاه شوند تا پشت درهای بسته نمانند.

برای این بازی 60 هزار قطعه بلیت آماده فروش شده است، اما تخمین زده می‌شود که نزدیک به صد هزار نفر در ورزشگاه حضور یابند.

بازی تیم‌های تراکتورسازی تبریز با نفت تهران ساعت 19.30 دقیقه عصر امروز آغاز می‌شود. شروع بلیت فروشی ساعت 12 بوده و بلافاصله درب‌های ورزشگاه برای حضور تماشاگران گشوده می‌شود.

*******************

برنده این بازی قهرمان لیگ برتر فوتبال کشور شده و نامش در تاریخچه مسابقات جاودانه می‌شود.

از چند روز پیش در تمامی محافل تبریز سخن از بازی تراکتورسازی با نفت و جشن قهرمانی این تیم است. تبریزی‌ها بسیار به قهرمانی تیم تراکتورسازی امیدوار هستند و کمتر به شکست تیم خود در این بازی فکر می کنند.

علیرضا استوار آذر جوان 25 ساله تبریزی که به عنوان طراح در یکی از کانون های تبلیغاتی کار می کند، در مورد این بازی گفت: قطعا تراکتورسازی قدرت پیروزی در این بازی را داشته و می تواند هواداران تیم خود را با کسب جام خوشحال کند.

وی افزود: نمی توانم نتیجه را دقیق پیش‌بینی کنم، اما فکر می کنم تراکتورسازی با دو گل اختلاف برابر نفت به برتری برسد. قطعا خود را به ورزشگاه رسانده و از نزدیک تیم تراکتورسازی را تشویق می کنم.

ایمان ناصرپور جوان خوزستانی است که به دلیل شرایط کاری خود در تبریز زندگی می کند. وی در مورد این بازی گفت: همه چیز به سود تیم تراکتورسازی بوده و شانس قهرمانی این تیم بسیار است و امیدوارم تراکتورسازی بتواند قهرمان لیگ برتر شود.

وی که خود طرفدار تیم فولاد خوزستان است، افزود: امروز به غیر از مردم اصفهان، همه ایران طرفدار تیم تراکتورسازی هستند و حیف است که تیمی با این همه تماشاگر و هوادار به جام قهرمانی دست نیابد.

پروانه اسلامی هم گفت: زیاد پیگیر اخبار فوتبال نیستم اما زمانی که تراکتورسازی به موفقیتی می‌رسد، در تمام تبریز صحبت این تیم شده و در جریان اخبار این تیم قرار می‌گیریم.

وی گفت: در تبریز همه از مرد و زن، پیر و جوان طرفدار تیم تراکتورسازی بوده و امیدوارم این تیم بتواند با قهرمانی در لیگ برتر آرزوی مردم این منطقه را برآورد سازد.

بهنام یوسفی از لیدرهای تیم تراکتورسازی هم در مورد این بازی گفت: تیم تراکتورسازی با حمایت یار دوازدهم خود که تماشاگرانش می‌باشد، قطعا در این بازی به پیروزی رسیده و شک نکنید که جام قهرمانی به تبریز رسیده و تراکتورسازی بعد از 45 سال قهرمان لیگ شده و هوادارانش را خوشحال خواهد کرد.

وی افزود: من فکر می کنم که از ساعت 4 ظرفیت ورزشگاه تکمیل شود و امیدوارم در سایه اتحاد و همدلی هواداران، تراکتورسازی به این مهم دست یابد.

ابوالحسن سید هاشمی مدیر روابط عمومی خانه کارگر تبریز هم گفت: تیم تراکتورسازی بی‌شک مستحق قهرمانی در لیگ برتر را داشته و بیشترین صدرنشینی در هفته های گذشته به این تیم تعلق دارد و امیدواریم در نهایت تراکتورسازی به این مهم دست یابد.

وی افزود: شانس تراکتورسازی برای قهرمانی در بازی امروز بالای 90 درصد است، اما روی دیگر فوتبال باخت بوده و اگر یک درصد قهرمانی از چنگ تراکتورسازی خارج شد، دنیا به آخر نرسیده و باید تلاش کنیم تا در سال های بعدی به این موفقیت دست یابیم. 

گزارش خبرگزاری فارس از تبریز حاکی از امید مردم تبریز به قهرمانی تیم تراکتورسازی در لیگ برتر است. آرزوی که بعد از نیم قرن برای فوتبال این منطقه در حال تحقق است و همگان امیدوار به برگزاری جشن شادی و سرور قهرمانی در شب عید فرخنده مبعث هستند.

*********************

 با وجود اینکه اعلام شده بود بلیت فروشی بازی تیم‌های تراکتورسازی با نفت تهران ساعت 12 امروز آغاز می‌شود، اما به دلیل ازدحام هواداران، بلیت فروشی یک ساعت پیش از زمان اعلام شده آغاز شد.

در همان ساعت اولیه بلیت فروشی 5 هزار نفر موفق به ورود به ورزشگاه شده و تقریبا همین تعداد تماشاگر نیز در حال تهیه بلیت و وارد شدن به ورزشگاه هستند.

همین گزارش حاکی است که ظرفیت یکی از پارکینگ‌های ورزشگاه یادگار امام تکمیل شده است. شماره اکثر خودروهای پارک شده از شهرهای اطراف تبریز و استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل است.

بازی تیم‌های نفت تهران با تراکتورسازی تبریز ساعت 19.30 دقیقه عصر امروز با قضاوت فغانی آغاز می‌شود. هر تیمی که در این دیدار به پیروزی رسید قهرمان دوره چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور می‌شود.


******************

 * حدود 200 هوادار که از شهرهای مختلف به تبریز آمده‌اند شب گذشته را در کنار استادیوم چادر زدند.

* بازار فروش پرچم تراکتور در راه‌های منتهی به استادیوم داغ است.

* با توجه به ازدحام هواداران در اطراف ورزشگاه بلیت‌فروشی این دیدار که قرار بود که از ساعت 12 آغاز شود 2 ساعت زودتر آغاز شد.

* مردم تبریز از ساعت 7 صبح امروز با پرچم‌های تراکتور به قدم‌زنی در شهر و آمدن به سوی استادیوم یادگار امام مشغول شدند.

* مدیر کانون هواداران تیم تراکتورسازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم پیش‌بینی پر شدن استادیوم در ساعت 18 را کرد.

* هواداران تیم تراکتورسازی که در اطراف ورزشگاه حضور دارند به فکر تهیه غذا برای ناهار خود شدند.

* ساندویچ تراکتوری در اطراف ورزشگاه به فروش می‌رسد.

******************

دیدار 2 تیم تراکتورسازی و نفت تهران از ساعاتی دیگر آغاز می‌‌شود که این دیدار حواشی را در پی دارد:

* خودروهایی از شهر مهاباد که از توابع شهر ارومیه محسوب می‌شوند در اطراف ورزشگاه حضور دارند؛ همچنین شهرهای اسلامشهر، تهران، کرج، هشتگرد و نظرآباد نیز در اطراف ورزشگاه هوادارانی را دارند.

* استراحتگاه‌های مجموعه یادگار امام که در کنار ورزشگاه یادگار امام قرار دارد همچنان پذیرای هوادارانی است که در آن استراحت می‌کنند تا در استادیوم حضور یابند.

* ترافیک اطراف استادیوم یادگار امام به حدی است که هواداران حاضرند چند کیلومتر را با پای پیاده تا استادیوم طی کنند و ماشین‌هایی که در اطراف استادیوم حضور دارند بی‌حرکت مانده و نظاره‌گر تردد خودروهای دیگر هستند.

* بانوانی که از ساعتها قبل با خانواده‌هایشان به اطراف استادیوم آمده و با در دست داشتن شال‌های تراکتور از الان به شادی و گرفتن جشن قهرمانی پرداختند.

* اتوبوس‌های شرکت واحد از ساعت 11 صبح امروز شروع به کار کرده و هواداران را به استادیوم می‌رسانند.

* کانون هواداران تراکتور بنری را با عنوان با همین شور و شوق به استقبال رئیس‌جمهور محبوب می‌رویم تهیه کردند و به این ترتیب آماده استقبال از رئیس‌جمهور شدند.

* 14 گیت بلیت‌فروشی از ساعت 10 صبح امروز شروع به کار کردند.

* ترمینال تبریز که به استادیوم یادگار امام نزدیک است محل تجمع هواداران تراکتور شده و غرق در پرچم‌های تراکتورسازی شد.

* ورودی مجموعه یادگار امام از ورود ماشین خبرنگاران ممانعت به عمل آورده و از آنان خواسته شده از ورودی هواداران که ترافیک سنگینی نیز به آن حاکم بود وارد استادیوم شوند؛ این در حالی است که مسئول این امر خطاب به خبرنگاران گفت خبرنگاری که در این ساعت وارد استادیوم شود باید ترافیک را نیز تحمل کند.

* حدود 20 هزار هوادار در  ورزشگاه  حضور دارند.

***********

با اینکه قرار بود مهدی تاج رییس سازمان لیگ به تبریز سفر کند، اما حساسیت بازی سبب شد که علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران روانه تبریز شده و این بازی را از نزدیک مشاهده کند.

حمیدرضا گرشاسبی مشاور وزیر و مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان تهران نیز امروز در ورزشگاه یادگار امام حضور یافته و شاهد این بازی حساس خواهند بود.

بازی دو تیم تراکتورسازی تبریز با نفت تهران ساعت 19.30 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز می‌شود.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

اخبار روز