کد خبر: ۵۳۱۷۵
۲۵۴۲۰ بازدید
۱۱ دیدگاه (۶ تایید شده)

آمارنهایی ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس دهم در تهران و سایر استانها

۱۳۹۴/۱۰/۵
۱۶:۳۶

به گزارش صدای میانه به نقل از ایرنا ؛ پرونده داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه پس از هفت روز نام نویسی با ثبت نام 12هزار و 123 نفر بسته شد.

روز جمعه هفتمین و آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات وزارت کشور و حوزه های 207 گانه فرمانداری ها با توجه به حضور داوطلبان از همه جناحها ، گروه ها و سلایق سیاسی ،داغ ترین روز از روزهای ثبت نامی را تجربه کرد.
اسامی قطعی نامزدها نیز 27 بهمن ماه به وزارت کشور اعلام می شود و انتشار اسامی آنان توسط فرمانداران 28 بهمن ماه خواهد بود.
روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط هیات های اجرایی از پنجم دی ماه آغاز و تا 14 دی ماه ادامه خواهد داشت و مراتب رد صلاحیت داوطلبان توسط هیات های اجرایی توسط فرماندار حوزه انتخابیه اصلی 15 دی ماه ابلاغ می شود.
زمان اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده به نتایج بررسی صلاحیت هیات های اجرایی 16تا 19 دی ماه خواهد بود و به شکایات و بررسی صلاحیت ها توسط هیات نظارت استان 20 تا 26 دی ماه رسیدگی می شود.
دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهارنظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص کلیه داوطلبان و اعلام قطعی اسامی به مراکز حوزه های انتخابیه توسط وزارت کشور از 27 دی تا 16 بهمن ماه خواهد بود.
زمان دریافت شکایت از داوطلبانی که در مراحل قبل تایید و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند، از 17 تا 19 بهمن ماه خواهد بود و شورای نگهبان از 20 تا 26 بهمن به شکایات رسیدگی می کند.
جمع بندی ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری ها به شرح ذیل از خبرگزاری جمهوری اسلامی مراکز استانها گزارش شده است:

تهران- رئیس ستاد انتخابات استان تهران از نام نویسی دو هزار و 768 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از شش حوزه انتخابیه اصلی استان خبر داد و گفت: حوزه انتخابیه تهران با دو هزار و 477 داوطلب بیشترین آمار ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده است.
سید شهاب الدین چاوشی افزود: 64 داوطلب از حوزه انتخابیه ورامین، 63 داوطلب از حوزه انتخابیه رباط کریم، 60 داوطلب از حوزه انتخابیه دماوند، 25 داوطلب از حوزه انتخابیه پاکدشت و 79 داوطلب نیز از حوزه انتخابیه شهریار برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران تاکید کرد: دو هزار و 242 داوطلب نام نویسی شده در حوزه های انتخابیه استان تهران مرد و 508 داوطلب نیز زن هستند.
چاوشی 504 نفر از داوطلبان نام نویسی شده را دارای مدرک دکتری ذکر کرد و افزود: یک هزار و 969 داوطلب دارای مدرک کارشناسی ارشد، 114 داوطلب دارای مدرک کارشناسی، 159 داوطلب دارای مدرک حوزوی، سه داوطلب دارای مدرک فوق دیپلم و یک داوطلب نیز مدرک دیپلم( دارای سابقه نمایندگی در مجلس) است.
استان تهران با شش حوزه انتخابیه اصلی دارای 35 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

یزد - تا پایان مهلت ثبت نام روز جمعه، تعداد167 نفر برای کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان نام نویسی کردند.
از 167 نفر برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی 12 نفر آنان زن هستند که 9 نفر از حوزه یزد، دو نفر از حوزه مهریز و یک نفر از حوزه تفت است.
از این ثبت نام کنندگان تعداد 12 نفر در حوزه انتخابیه اردکان، 38 نفر تفت، 43 نفر مهریز و 74 نفر برای حوزه انتخابیه یزد ثبت نام کردند .
استان یزد دارای چهار حوزه انتخابیه شامل یزد، تفت، اردکان و مهریز است و در مجموع از این استان چهار نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

یاسوج - 38نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در هیات های اجرایی شهرستانهای کهگیلویه وبویراحمد برای حضور در رقابت های انتخاباتی نام نویسی کردند.
شمار ثبت نام شدگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز اول تا امروز 107 نفر گزارش شده که از این تعداد سه نفر زن هستند.
این حوزه در مجلس شورای اسلامی سه کرسی دارد.
استان کهگیلویه وبویراحمد دارای سه حوزه انتخابیه درشهرستانهای بویراحمد ودنا، گچساران و باشت وحوزه کهگیلویه ،چرام ، بهمئی و لنده است.
36نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد ودنا ، 60نفر درحوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام ولنده و 11نفر در حوزه گچساران .باشت نام نویسی کردند.

کرمانشاه - 288 نفر برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان نام نویسی کردند.
از این تعداد 113 نفر برای حوزه انتخابیه کرمانشاه؛ 47 نفر برای اسلام آبادغرب و دالاهو؛ 36 نفر برای سنقروکلیایی؛ 34 نفر برای حوزه انتخابیه قصرشیرین و سرپل ذهاب و گیلانغرب؛ 36 نفر برای حوزه پاوه؛ جوانرود؛ ثلاث باباجانی و روانسر و 22 نفر هم برای حوزه انتخابیه کنگاور؛ صحنه و هرسین نام نویسی کردند.
استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت دارای هشت نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

بوشهر- 28نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد برگزاری انتخابات شهرستان های بوشهر، دشتستان ، دشتی، و کنگان نام نویسی کردند.
شمار ثبت نام شدگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز اول تا امروز 110نفر گزارش شده است که از این شمار 12نفر زن هستند.
استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی چهار کرسی نمایندگی دارد.
استان بوشهر دارای چهار حوزه انتخابات در شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم - دشتستان - دشتی و تنگستان - کنگان ، دیر ، جم و عسلویه است.

قزوین - شمار ثبت نام کنندگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز نخست تا روز جمعه در پایان مهلت نام نویسی، 152 نفر گزارش شده است که 121 تن آنها مرد و 23 نفر زن بودند.
استان قزوین در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای سه حوزه انتخابیه قزوین- آبیک- البرز، تاکستان و بوئین زهرا-آوج است.
در روز آخر نام نویسی، 52 نفر از حوزه های انتخابیه استان قزوین ثبت نام کردند.
حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز در مجلس شورای اسلامی دارای دو کرسی و حوزه تاکستان و بوئین زهرا-آوج نیز دارای یک کرسی هستند.

کرج - روز جمعه و درآخرین روز از نام نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی 70 نفر در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس و حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان نام نویسی کردند.
با نام نویسی این افراد شمار داوطلبان مجلس دهم در استان البرز به 270 نفر رسید.
از این تعداد 221نفر در حوزه انتخابیه کرج ، فردیس ، اشتهارد و بخش آسارا و 49 نفر در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان نام نویسی کردند.
این حوزه ها در مجلس شورای اسلامی 3 کرسی دارد.
استان البرز دارای 2 حوزه انتخابات درشهرستانهای کرج، فردیس، اشتهارد و بخش آسارا و ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان است.

سمنان - 33 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان با حضور در ستاد انتخابات چهار حوزه انتخابیه استان سمنان نام نویسی کردند.
شماره ثبت نام شدگان نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی از روز اول تا امروز چهارشنبه 106 نفر گزارش شده است.
این حوزه در مجلس شورای اسلامی 4 کرسی دارد.
استان سمنان دارای چهار حوزه انتخابات در شهرستان های سمنان و مهدیشهر و سرخه، دامغان ، گرمسار و آرادان ، شاهرود و میامی است.

رشت - با سپری شدن آخرین روز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 353 داوطلب از استان گیلان نام نویسی کردند.
از آغاز زمان نام نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از بیست و هشتم آذرماه آغاز و روز جمعه به پایان رسید؛ 353 داوطلب در 11 حوزه انتخابیه اصلی استان و نیز ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کردند.
از مجموع داوطلبان نام نویسی کرده در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، 29 نفر زن هستند.
روز جمعه 77 داوطلب نام نویسی کردند که از این تعداد، 68 نفر مرد و 9 نفر زن بودند.

ساری - در پایان مهلت ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مازندران 303 نفر ثبت نام کردند.
این آمار در مقایسه با دوره قبل بیش از صددرصد افزایش دارد و از تعداد فوق 24 نفر زن هستند که آمار زن ها نیز این دوره نسبت به دوره گذشته صد درصد افزایش نشان می دهد.
استان مازندران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارای 12 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
استان مازندران دارای 9 حوزه انتخابات درشهرستانهای بهشهر ، ساری ، قائمشهر ، آمل ، بابل ، بابلسر ، نور ، نوشهر و تنکابن است و شهرستانهای ساری ، بابل و قائمشهر دارای دو نماینده می باشد.

کرمان - 265 داوطلب نامزدی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از شروع نام نویسی داوطلبان در این استان ثبت نام کردند.
100 داوطلب امروز در هفتمین و آخرین روز نام نویسی از داوطلبان در این استان نام نویسی کردند که 93 نفر مرد و 7 نفر زن بودند.
استان کرمان در مجلس شورای اسلامی 10 کرسی دارد.
این استان دارای 9 حوزه انتخابیه اصلی شامل شهرستان های کرمان و راور، رفسنجان و انار، سیرجان و بردسیر، بافت، رابر و ارزوئیه، شهربابک، زرند و کوهبنان، بم، ریگان، فهرج و نرماشیر، جیرفت و عنبر آباد و کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب و فاریاب و 49 حوزه فرعی است.

ایلام - روز جمعه 24 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد برگزاری انتخابات استان ایلام نام نویسی کردند.
شمار ثبت نام شدگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز اول تا امروز در حوزه انتخابیه ایلام به 81 و در حوزه انتخابیه دهلران 27 نفر و در مجموع 108 گزارش شده است.
از میان داوطلب در حوزه انتخابیه ایلام چهار نفر و در حوزه انتخابیه دهلران نیز سه نفر خانم هستند.
حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ایوان، سیروان، ملکشاهی و چرداول دو کرسی و حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره یک کرسی در مجلس شورای اسلامی و در مجموع استان ایلام 3 کرسی در مجلس دارد.
استان ایلام دارای 2 حوزه اصلی انتخابات در شهرستان های ایلام و دهلران است.

بیرجند - 20 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد برگزاری انتخابات استان خراسان جنوبی نام نویسی کردند.
شمار ثبت نام شدگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز اول تا امروز 95 نفر گزارش شده است.
این حوزه در مجلس شورای اسلامی چهار کرسی دارد.
استان خراسان جنوبی دارای چهار حوزه انتخابات در شهرستانهای بیرجند، قاینات، نهبندان و فردوس است.
با توجه به تمدید زمان ثبت نام آمار نهایی فردا اعلام می شود.

اهواز - 58 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد برگزاری انتخابات استان خوزستان نام نویسی کردند که 48 نفر مرد و 10 نفر زن هستند.
شمار ثبت نام شدگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز اول تا امروز جمعه 535 نفر گزارش شده است.
استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی 18 کرسی دارد.
مسجد سلیمان(لالی، اندیکا و هفتکل)، ماهشهر(هندیجانو امیدیه)، اهواز(کارون، باوی و حمیدیه)، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان(هویزه)، شوش، اندیمشک، دزفول، شوشتر(گتوند)، ایذه(باغملک)، رامهرمز( رامشیر)، شادگان و بههبان(آغاجاری) از حوزه های خوزستان است.

اراک- 111 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه با حضور در هیات های اجرایی شهرستان های استان مرکزی برای حضور در رقابت های انتخاباتی نام نویسی کردند
شمار ثبت نام شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی از روز اول تا امروز338 نفر گزارش شده است.
استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی هفت کرسی نمایندگی دارد.
استان مرکزی در این دوره از انتخابات دارای شش حوزه اصلی انتخابیه شامل «اراک، کمیجان و خنداب»- شازند -« محلات و دلیجان» - خمین - «ساوه و زرندیه »و «تفرش ، آشتیان و فراهان» است.


بندرعباس- 10 نفرنامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد برگزاری انتخابات شهرستان بندرعباس، میناب و بندرلنگه ازتوابع هرمزگان نام نویسی کردند که شش نفر مرد وچهار زن می باشند.
شمار ثبت نام شدگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز اول تا امروز101نفر گزارش شده که شامل 87 مرد و14نفر زن است.
استان هرمزگان دارای سه حوزه انتخابات درشهرستانهای بندرعباس ،میناب وبندرلنگه بوده وپنج کرسی نمایندگی مجلس دارد .

خرم آباد - تعداد داوطلبان انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خرم آباد به 301 نفر رسید.
123 نفر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات شهرستان های استان لرستان نام نویسی کردند.
از مجموع ثبت نام کنندگان انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی 84 نفردر حوزه انتخابی خرم آباد و دوره چگنی ، 56 نفر در بروجرد، 49نفر در کوهدشت و رومشکان، 36 نفر از سلسله و دلفان،44 نفردر دورود و ازنا ،13 نفر در پلدختر و 17نفر در الیگودرز ثبت نام کردند.

مشهد- از 28 آذر ماه تا پایان روز جمعه 841 نفر به صورت قطعی برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ثبت نام کردند و تعدادی نیزدر حال تکمیل ثبت نام هستند .
در مجموع حوزه انتخابیه مشهد و کلات ، تربت جام ، نیشابور، تربت حیدریه و فریمان به ترتیب ببیشترین تعداد ثبت نام کننده برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داده اند.
استان شش میلیون نفری خراسان رضوی دارای 18نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
شش میلیون نفر جمعیت خراسان رضوی 18 نماینده از 12 حوزه انتخابیه این استان در مجلس شورای اسلامی دارند.
برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 حوزه اصلی و 61 حوزه فرعی و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک حوزه اصلی در 27 شهرستان و 42 بخش استان خراسان رضوی عملیاتی شده است.
همچنین هیات نظارت بر انتخابات در خراسان رضوی علاوه بر هیات مرکزی پنج نفره، در سطح 43 بخش و 28 شهرستان هیاتهای سه نفره نظارت دارد.

شهرکرد- روزجمعه 50 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری شهرستانهای شهرکرد، بروجن، اردل و لردگان نام نویسی کردند، که 45 نفر مرد و پنج نفر زن بودند.
شمار ثبت نام شدگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز اول تا امروز 145 نفر گزارش شده است.
استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی چهار کرسی دارد.
استان چهارمحال و بختیاری دارای چهار حوزه انتخابیه 'شهرکرد، بن و سامان، 'بروجن'، 'لردگان' و 'اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ' است.

یاسوج - روز جمعه 40 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در هیات های اجرایی شهرستانهای کهگیلویه وبویراحمد برای حضور در رقابت های انتخاباتی نام نویسی کردند.
شمار ثبت نام شدگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز اول تا امروز 109 نفر گزارش شده که از این تعداد سه نفر زن هستند.
این حوزه در مجلس شورای اسلامی سه کرسی دارد.
استان کهگیلویه وبویراحمد دارای سه حوزه انتخابیه درشهرستانهای بویراحمد ودنا، گچساران و باشت وحوزه کهگیلویه ،چرام ، بهمئی و لنده است.
38نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد ودنا ، 60نفر درحوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام ولنده و 11نفر در حوزه گچساران باشت نام نویسی کردند.

همدان - 293 داوطلب نمایندگی در این استان نام نویسی کردند.
گفت: 82 داوطلب در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، 71 داوطلب در ملایر، 39 داوطلب در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ، 28 داوطلب در نهاوند، 26 داوطلب در رزن ، 26 داوطلب در تویسرکان و 21 نفر نفر داوطلب برای حوزه اسدآباد ثبت نام کردند.
26 نفر از داوطلبان نمایندگی دهمین دور مجلس شورای اسلامی در این استان زن و مابقی مرد هستند.

تبریز - با پایان مهلت ثبت نام، شمار داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوره انتخابیه آذربایجان شرقی به 610 نفر رسید که از این تعداد 62 نفر زن و بقیه مرد هستند.
شمار ثبت نام شدگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه در مقایسه با دوره قبل حدود دو برابر شده است .
آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی 19 کرسی دارد و به جز ' رضا رحمانی' نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و ' عباس فلاح ' نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تمامی نمایندگان فعلی در این دوره از انتخابات ثبت نام کردند.
استان آذربایجان شرقی دارای سه هزار و127 شعبه اخذ رای در21 شهرستان این استان است.
فرآیند ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 28 آذر ماه در 13 حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی شامل 'تبریز، آذرشهر و اسکو'، 'مرند و جلفا'، 'سراب'، 'بستان آباد'، 'کلیبر، خداآفرین و هوراند'، 'ورزقان'، 'هشترود و چاراویماق'، 'شبستر'، 'میانه'، 'اهر و هریس'، 'ملکان'، 'مراغه و عجب شیر' و 'بناب' آغاز شده است.
چهار نفز داوطلبان این حوزه به طور همزمان برای مجلس دهم و خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند.

زاهدان - 157 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد برگزاری انتخابات استان سیستان و بلوچستان نام نویسی کردند که 26نفر مرد و یک نفر زن می باشند.
شمار ثبت نام شدگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز اول تا روز جمعه 299 نفر گزارش شده است.
این حوزه در مجلس شورای اسلامی هشت کرسی دارد.
استان سیستان و بلوچستان دارای شش حوزه انتخابات درشهرستانهای زاهدان، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر و چابهار است.

*********************

مطلب مرتبط:

جدیدترین آمار ثبت نام کنندگان برای مجلس شورای اسلامی به تفکیک استانها (روز آخر )+ جدول

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۴/۱۲/۹ ۰۹:۱۱

نماینده ی محترم نقده و اشنویه فقطجناب اقای مهندس عبدالکریم حسین زاده ست خدا یارویاورتان باشد...

۹۴/۱۱/۱۰ ۲۱:۲۳

سلام اسامی کاندیدا های تعید صلاحیت شهرستان یندر ترکمن استان گلستان با تشکر

۹۴/۱۰/۲۷ ۰۱:۴۹

تعداد نمایندگان صلاحیت شده مراغه

۹۴/۱۰/۲۶ ۲۳:۲۷

نتایج تایید صلاحیت هاانتخابی شورای مجلس اسلامی دركلیبروخدافرین هوراند

۹۴/۱۰/۲۶ ۰۹:۰۷

ببخشد می شود نام کسانی که رد صلاحیت شده اند را بنویسید مخصوصا شهرستان های استان همدان با تشکر

۹۴/۱۰/۶ ۲۲:۵۸

سلام.خداقوت . در انتخابات هرچه تعدادكانديدا بيشتر باشد علاقمندي خدمت به  ايران اسلامي وملت را نشان مي دهد خوب است .هركسي توان خدمت داشته باشد بايد استقبال كرد

اخبار روز