کد خبر: ۵۳۶۱۲
۱۱۸۹۱۲ بازدید
۳۸ دیدگاه (۲۰ تایید شده)

آخرین خبر از تایید یا رد صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی در تهران و سایر استانها / جدول

۱۳۹۴/۱۰/۱۵
۱۲:۰۹

به گزارش صدای میانه ؛

کرمانشاه ؛ تعداد نامزدهای تایید و رد صلاحیت شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه مشخص شد.

به گزارش خبرآنلاین، بعد از مهلت ده روز بررسی صلاحیت ها توسط هیات اجرایی حوزه های انتخابیه ساعت 24 روز گذشته(دوشنبه) نتایج این بررسی ها مشخص و طبق قانون باید امروز نتیجه بررسی صلاحیت افرادی که از فیلتر هیات اجرایی عبور نکرده اند به آنها اعلام شود.

با نگاهی به گفتگوهای مسئولین و دست اندرکاران امر می توان دریافت که میانگین تایید صلاحیت شدگان در شش حوزه انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه،اسلام آباد غرب و دالاهو،کنگاور،هرسین و صحنه و پاوه و اورامات،قصرشیرین،سرپل ذهاب و گیلانغرب و صحنه حدود 79 درصد می باشد.

براساس آمار نهایی بررسی صلاحیت ها در 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه از میان 295 نفر داوطلب، تعداد 238 نفر توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

بر اساس اعلام مسئولین در حوزه انتخابیه کرمانشاه از میان 116 داوطلب ثبت نامی این حوزه در نهایت صلاحیت 101 نامزد تایید شد و صلاحیت 13 نفر نیز  رد گردید و دو نفر نیز انصراف دادند.

بنابراین در حوزه انتخابیه کرمانشاه 87 درصد افراد از فیلتر هیئت اجرایی عبور کرده اند.

در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو نیز از تعداد 48 نفر نامزد ثبت نام کنند صلاحیت 33 نفر تایید شده که این رقم معادل 68 درصد نامزدهاست.

فرماندار پاوه نیز در گفتگو با ایرنا گفت: از مجموع 37 نامزد دهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات صلاحیت 24 نفر از سوی هیات اجرایی این حوزه احراز شد.

پرویز ایده پور  افزود: در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات 37 نفر با حضور در فرمانداری شهرستان پاوه (مرکز حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات) وهمچنین دو نفر با حضور در وزارت کشور برای نمایندگی در این حوزه ثبت نام کردند.

ایده پور با بیان اینکه احراز صلاحیت ها براساس نظر مراجع چهارگانه و تحقیقات محلی انجام شده است افزود: همچنین سه نفر از داوطلبان قبل از احراز صلاحیت ها و تحقیقات انصراف دادند.

بر اساس آمار ارائه شده در حوزه پاوه و اورامات 64 درصد کاندیداها از فیلتر هیات اجرایی عبور کرده اند.

در حوزه انتخابیه کنگاور،صحنه و هرسین نیز از مجموع 22 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه صلاحیت 17 نفر از سوی هیات های اجرایی تایید شده است که تعداد تاییدشدگان برابر با 77 درصد کل ثبت نام کنندگان است.

در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب از میان 35 نفر داوطلب، 29 نفر تایید صلاحیت، چهار نفر رد صلاحیت و 2 نفر نیز انصراف داده اند که بر اساس این آمار از مجموع کل ثبت نام کنندگان صلاحیت 82 درصد آنها تایید شده است.

همچنین در حوزه انتخابیه سنقروکلیایی از میان 37 نفر داوطلب حضور در انتخابات، 34 نفر تایید صلاحیت و سه نفر رد صلاحیت شده اند که تایید صلاحیت شدگان 91 درصد کل نامزدها را شامل می شوند.

*********************

 فرماندار تهران گفت: صلاحیت ۲هزار و ۲۹۹ نفر از داوطلبان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در تهران احراز شد.

عیسی فرهادی فرماندار تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام خبر اتمام بررسی پرونده داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس گفت: پرونده ۲ هزار و ۴۶۲ نفر از داوطلبان در هیئت های اجرایی بررسی شد و کار احراز صلاحیت آنها به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۰ نفر اقلیت دینی هستند، گفت: صلاحیت ۲ هزار و ۲۹۹ نفر از داوطلبان احراز شد.

فرهادی ادامه داد: به استناد قانون و سوابق پرونده ای موجود، صلاحیت ۱۱۵ نفر در حوزه تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس محرز نشد.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: معترضان به نتیجه احراز صلاحیت ها از روز چهارشنبه ۱۶ دی ماه به مدت ۴ روز می توانند به هیئت های نظارت انتخابات مراجعه کرده و شکایت خود را اعلام کنند.

* ایلنا نوشت: داوطلبانی که صلاحیت آنها پس از بررسی هیات های اجرایی به هیات های نظارت ارجاع شده بود، از سوی کانال های غیر رسمی از تایید و یا رد خود در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باخبر شدند.

اسامی چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح طلبی که از تایید یا عدم تایید خود در هیات‌های اجرایی خبر دار شده بودند به شرح ذیل است:

الیاس حضرتی٬ جواد اطاعت و ابوالفضل شکوری از سوی هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

محمدجواد حق‌شناس که برای ورود به مجلس دهم شورای اسلامی ثبت نام کرده بود٬ از تایید صلاحیت خود از سوی هیات اجرایی خبر داد. این عضو حزب اعتمادملی گفت که در تماسی تلفنی به او گفته‌اند که تایید صلاحیت شده است.

سیدحسن رسولی از چهره‌های اصلاح‌طلبی است که خبر تایید صلاحیت خود را داده است. نام محمدرضا عارف٬ معاون اول دولت سیدمحمد خاتمی نیز در میان تایید صلاحیت‌شده‌ها از سوی هیات‌های اجرایی دیده می‌شود.

اما یدالله طاهر‌نژاد از سوی هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شد وی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است که از حوزه رشت ثبت‌نام کرده بود.

حمید رسایی از چهره‌هایی است که خبر رد صلاحیت وی شنیده می‌شود. خود او در سایت شخصی‌اش نوشته که علی‌رغم این‌که استعلام‌های او از مراکز چهار گانه مثبت بوده٬ او را ردصلاحیت کرده‌اند.

البته فاطمه هاشمی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه از عدم اطلاع خود نسبت به نظر هیات‌های اجرایی خبر داد و گفت: چیزی تاکنون به من ابلاغ نشده است و از کانال‌های غیر رسمی هم مطلبی در این‌باره نشنیده‌ام و پیگیری هم نمی‌کنم.

********************

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: صلاحیت 8داوطلب مجلس شورای اسلامی (شش نفر در حوزه انتخابیه ایلام و دو نفر در حوزه انتخابیه دهلران) توسط هیئت های اجرایی احراز نشده است.

حسین کلانتری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: براساس برنامه زمانبندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و به استناد ماده ۵۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیئت های اجرایی مراکز حوزه های انتخابیه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، باید تا تاریخ چهاردهم دی ماه نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان اقدام کنند.

وی گفت: همچنین براساس برنامه زمانبندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و به استناد ماده ۵۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، در  مورخ پانزدهم دی ماه هیئت های اجرایی موظفند مراتب رد صلاحیت کاندیداهایی را که صلاحیت آنها تأیید نشده است، به آنان ابلاغ کنند.

کلانتری اظهار داشت: در مجموع ۱۰۸ نفر ( ۸۱ نفر حوزه انتخابیه ایلام و ۲۷ نفر حوزه انتخابیه دهلران) برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که با پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، براساس اعلام هیئت های اجرایی، صلاحیت ۹۷ داوطلب در حوزه های انتخابیه این استان تایید شد.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: صلاحیت هشت داوطلب (شش نفر در حوزه انتخابیه ایلام و دو نفر در حوزه انتخابیه دهلران) توسط هیئت های اجرایی احراز نشده است.

وی تصریح کرد:» داوطلبانی که صلاحیت آنان در هیئت های اجرایی تأیید نشده است، براساس برنامه زمانبندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و به استناد ماده ۵۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، از تاریخ شانزدهم دی ماه به مدت چهار روز می توانند شکایت خود را به هیئت نظارت استان تحویل دهند.

گفتنی است قبل آغاز روند بررسی صلاحیت ها در هیات اجرایی تعدادی از داوطلبین هم انصراف داده بودند.

*******************

اراک- دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان نمایندگی مجلس دهم در استان مرکزی ۱۴ نفر از سوی هیئت نظارت استان رد صلاحیت شدند.

مصطفی عرب در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی زمان ثبت نام برای نمایندگی مجلس در شش حوزه انتخابیه استان مرکزی ۳۴۴ نفر ثبت نام کرده اند که دو نفر از این ثبت نام کنندگان از خارج از کشور ثبت نام خود را پیگیری کرده اند.

وی افزود: پس از اتمام مدت زمان ثبت نام تاکنون، ۲۳ نفر از فهرست داوطلبی نمایندگی مجلس دهم در استان خارج شده‌اند که از این تعداد ۱۴ نفر توسط هیئت نظارت رد صلاحیت شده، هشت نفر از داوطلبی انصراف داده اند و یک نفر نیز فوت شده است و این تعداد نفرات، هفت درصد از کل داوطلبین مجلس در استان را شامل می شوند.

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: داوطلبانی که از سوی هیئت نظارت استان رد صلاحیت شده اند از ۱۶ تا ۱۹ دی ماه فرصت دارند اعتراض خود را به هیئت نظارت استان منعکس کنند تا در این زمینه بررسی و تصمیم گیری شود.

استان مرکزی شش حوزه انتخابیه شامل اراک کمیجان و خنداب، تفرش آشتیان و فراهان، محلات و دلیجان، ساوه و زرندیه، خمین و شازند دارد و این استان دارای هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

*******************

محلات- فرماندار محلات از رد صلاحیت دو نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه محلات و دلیجان توسط هیئت اجرایی خبر داد.

سید احمد سجادی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در مرحله بررسی اولیه صلاحیت های داوطلبین کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی دو نفر از ۳۷نفر داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان توسط هیئت اجرایی فرمانداری رد صلاحیت شدند.

وی افزود: داوطلبان رد صلاحیت شده به مدت چهار روز فرصت دارند به استناد ماده ۵۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی انتخابات با مراجعه به هیئت نظارت استان مرکزی، دفاعیات خود را مطرح کنند.

سجادی تصریح کرد: هیئت نظارت استان نیز تا ۲۶ دی ماه فرصت دارد تا مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را به استناد تبصره دو ماده ۵۲ قانون انتخابات و ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی به فرمانداری شهرستان اعلام کند.


******************

کرج - مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز از تایید صلاحیت ۲۶۰ داوطلب در هیئت های اجرایی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان خبر داد.

توکل لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه ۲۸۱ نفر داوطلب در حوزه انتخابیه استان البرز برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند، اظهار کرد: ۲۳۱ نفر داوطلب در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۱۱ نفر تایید صلاحیت شده اند.

وی در ادامه تعداد افراد رد صلاحیت شده در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا را ۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: در این حوزه ۳ نفر از ثبت نام انصراف دادند.

همه داوطلبان در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان تایید صلاحیت شدند

وی در ادامه تعداد افرادی که در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان ثبت نام کرده اند را ۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱ نفر انصراف داد و ۴۹ نفر دیگر تایید صلاحیت شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، استان البرز دو حوزه انتخابیه دارد. حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس دارای ۲ کرسی نمایندگی و حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند.

*****************

گرگان- رئیس ستاد انتخابات استان گلستان به اشاره به اتمام مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، از رد ۱۸ داوطلب کاندیداتوری در گلستان خبرداد.

 علی اصغر طهماسبی، صبح سه شنبه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از بین ۳۰۵ داوطلبی که برای کاندیداتوری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند،صلاحیت ۱۸ نفر در هیات های اجرایی مراکز حوزه های انتخابیه مورد تایید واقع نشده است.

وی افزود: تفکیک این ۱۸ نفر در حوزه های انتخابیه بدین صورت است که در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا ۸ داوطلب، در حوزه انتخابیه گنبد کاووس یک داوطلب، در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر سه داوطلب، در حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه سه داوطلب، در حوزه انتخابیه علی آباد کتول دو داوطلب، در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندر ترکمن و گمیشان یک داوطلب صلاحیتشان مورد تایید واقع نشده است.

طهماسبی از انصراف ۶ نفر هم خبرداد و اظهار کرد: مهلت قانونی بررسی صلاحیت نامزد ها در هیات های اجرایی که از ۵ تا ۱۴ دی ماه بود پایان یافت و از امروز داوطلبینی که صلاحیت آنها تایید نشده است، می توانند به استناد ماده ۵۱ قانون انتخابات، ظرف مدت ۴ روز شکایات خود را به هیات نظارت استان ارائه کنند.

وی تصریح کرد: هیات نظارت استان نیز از ۱۹ دی ماه به مدت ۷ روز فرصت رسیدگی به شکایات داوطلبانی که مورد تایید واقع نشده اند، را دارد.

*******************

 ایسنا: فرماندار قم گفت: 140 نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم طبق مستندات و استعلام از مراجع 4گانه تائید صلاحیت شدند.

رضا سیار در رابطه با تائید صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم اظهار کرد: هیئت اجرایی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی روز گذشته کار بررسی‌های مستمر و پیگیری‌های لازم را در 10 روز متوالی به پایان رساند. به طور کلی از 161 نفری که ثبت‌نام‌شان از حوزه انتخابیه قم قطعی شده بود تا آخرین لحظات بررسی ۵ نفر انصراف خودشان را اعلام کردند که مورد قبول هیئت اجرایی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد:در این میان ۱۶ نفر از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با استناد به مستندات، مدارک و استعلام از مراجع چهارگانه مندرج در قانون، صلاحیت‌شان توسط هیئت اجرایی انتخابات استان قم تأیید نشد. در مجموع ۱۴۰ نفر نیز صلاحیت شان مورد تأیید هیئت اجرایی انتخابات استان قم قرار گرفت که پرونده این افراد به هیات نظارت شورای نگهبان تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: هم‌چنین به 16 نفری که صلاحیت‌شان رد شده است ابلاغ خواهد شد که این افراد از 16 الی 19 دی ماه سال جاری اعتراض خود را به هیات اجرایی اعلام نمایند.

فرماندار قم گفت: با توجه به اینکه تا 7 اسفند ماه فاصله چندانی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد و اخذ رای نیز تنها با شناسنامه‌های عکس‌دار میسر است از شهروندان استان قم تقاضا داریم جهت عکس‌دار شدن شناسنامه‌ها به ثبت احوال مراجعه نمایند.

*******************

 شیراز – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: صلاحیت ۴۸ نفر از نامزدهای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۵ حوزه انتخابیه فارس توسط هیات اجرایی تائید نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی پژوهش جهرمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت تائید صلاحیت های کل استان فارس گفت: در کل ۱۵ حوزه انتخابیه استان فارس ۷۲۷ نفر برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که از این تعداد ۴۸ نفر توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شدند.

وی تصریح کرد: ۶۵۴ نفر تائید و ۲۵ نفر نیز انصراف دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس تاکید کرد: بیشترین تعداد رد

صلاحیت شده مربوط به شهرستان شیراز و کمترین نیز مربوط به شهرستانهای اقلید، فیروزآباد، کازرون، لامرد و مهر و.. که رد صلاحیت نداشتند.

پژوهش ادامه داد: شهرستان های لار و ممسنی ۷ نفر، آباده ۳ نفر، نی ریز ۲ نفر، جهرم، داراب و فسا یک نفر و مرودشت نیز دو نفر رد صلاحیت داشتند.

وی با اشاره به اینکه تائید صلاحیت ها فله ای انجا نشده است، گفت: برخلاف گفته برخی از افراد روند تائید صلاحیت ها در هیات اجرایی به طور کاملا قانونی و در مدت زمان مشخص انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در خصوص آمار جمعیت رای دهنده در استان فارس نیز گفت: تا این لحظه مرکز آمار کشور اطلاعی در این خصوص به استان ارائه نکرده است.

پژوهش در خصوص انتخاب کاندیداها برای حضور در مجلس شورای اسلامی و نوع رای شماری نیز تاکید کرد: کسب یک چهارم از آرای صحیح ماخوذه نشان از موفقیت و پیروزی یک کاندیدا است.

وی یادآور شد: اما برای شماره تعداد افراد شرکت کننده در انتخابات آرای صحیح و باطل محاسبه می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در پاسخ به سئوالی در خصوص رای دستگاه قضایی در پرونده علی مطهری نیز گفت: آنچه که مهم است رسیدگی دستگاه قضایی به پرونده شکایت علی مطهری است.

  *******************

 بوشهر - رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: ۱۰۵ داوطلب انتخابات مجلس در استان بوشهر تائید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر برای برگزاری انتخابات باشکوه با حضور حداکثری مردم آماده است و مراحل برگزاری انتخابات به خوبی پیش می‌رود.

وی به تشکیل هیئت‌های برگزاری انتخابات در استان اشاره کرد و ادامه داد: بوشهر از استان‌های پیشتاز در زمینه برگزار انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر اضافه کرد: در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۴۸ نفر، در حوزه شهرستان دشتستان ۲۳ نفر، در حوزه دشتی و تنگستان ۱۵ نفر و در حوزه دیر، جم، عسلویه و کنگان ۲۴ نفر داوطلب حضور در انتخابات شدند.

وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر ۲۷ داوطلب برای هر صندلی مجلس رقابت می‌کنند، افزود: تعداد داوطلبان در استان ۱۴۴ درصد رشد نسبت به مجلس نهم افزایش داشته است.

حقیقی ادامه داد: در زمان ثبت نام کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱۲ نفر جمعا در استان بوشهر کاندیدا شدند که از این تعداد ۲نفر به دلیل نقص مدرک ثبت نام آنها نهایی نشد.

وی بیان کرد: از تعداد باقی مانده ۵ نفر به دلایل مختلف انصراف دادند و در نهایت صلاحیت ۱۰۵ کاندیدای مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر تایید شد.

*******************

 قزوین- استاندار قزوین گفت: صلاحیت ۱۳۵ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از سوی هیات های اجرایی استان قزوین در سه حوزه انتخابیه مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی با اعلام این خبر افزود: از مجموع ۱۵۳ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان قزوین، ۳ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۱۳۵ نفر از سوی هیات های اجرایی استان احراز شد.

استاندار قزوین بیان کرد: تعداد ثبت نام کنندگان حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک ۹۷ نفر بود که از این تعداد صلاحیت ۸۴ نفر تایید شد، ۱۲ نفر مورد تایید قرار نگرفتند و یک نفر نیز اعلام انصراف کرده است.

همتی تصریح کرد: تعداد داوطلبین نمایندگی در حوزه انتخابیه بوئین زهرا ۳۴ نفر بود که از این تعداد صلاحیت ۳۲ نفر از سوی هیات اجرایی شهرستان تایید شد، یک نفر مورد تایید قرار نگرفت و یک نفر نیز انصراف داده است.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه تاکستان ۲۲ نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی داوطلب شده بودند که صلاحیت ۱۹ نفر مورد تایید قرار گرفت، دو نفر تایید نشدند و یک نفر نیز اعلام انصراف کرده است.

استاندار ادامه داد: در مجموع ۱۵ نفر از داوطلبان و ثبت نام کنندگان رای لازم را از سوی هیات های اجرایی هر سه حوزه انتخابیه نتوانستند صلاحیت لازم را برای نامزدی در مجلس شورای اسلامی کسب کنند.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت ها بر اساس اعلام مراجع چهارگانه و همچنین تحقیقات محلی اعضای هیات های اجرایی انجام شده است، افزود: در این مرحله از فرایند انتخابات کارها با همکاری هیات های اجرایی و نظارت به خوبی پیش رفته است.

استاندار قزوین با بیان اینکه نتیجه بررسی صلاحیت ها امروز به داوطلبان اعلام می شود اظهارداشت: داوطلبانی که صلاحیت آنها محرز نشده می توانند از فردا ۱۶ دی ماه جاری به مدت چهار روز نسبت به آرای هیات های اجرایی اعتراض کنند.

همتی همچنین از تلاش مراجع چهارگانه که کار استعلام دهی از وضعیت داوطلبان به هیات های اجرایی را برعهده داشتند قدردانی کرد و گفت: با توجه به افزایش داوطلبان ثبت نام شده، این مراجع کار سختی پیش رو داشتند اما در اسرع وقت، اطلاعات لازم را برای بررسی صلاحیت ها در اختیار هیات های اجرایی انتخابات قرار دادند.

آمار نهایی ثبت نام کنندگان برای ورود به مجلس شورای اسلامی از استان قزوین پیش ازاین ۱۵۲ نفر اعلام شده بود که باتاییدثبت نام یک نفر از خارج از کشور که در دفتر نمایندگی سیاسی ایران در گرجستان برای حوزه انتخابیه قزوین ثبت نام کرده بود که این رقم به ۱۵۳ نفر افزایش یافته است.

استان قزوین در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی است که دو کرسی متعلق به حوزه انتخابیه قزوین، آبیک، البرز، یک کرسی به حوزه های انتخابیه بوئین زهرا وآوج و یک کرسی به حوزه انتخابیه تاکستان اختصاص دارد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

********************

 اهواز - رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان گفت: بعد از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات در استان خوزستان از سوی هیئت‌های اجرایی، صلاحیت ۴۲ نفر احراز نشد.

فرج‌الله خبیر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این‌که آمار داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان ۱۰۰ درصد نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا کرده بود، اظهار کرد: آمار افرادی که در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان ثبت‌نام کرده‌اند ۶۲۳ نفر در تمام استان بود که این عدد قابل‌توجهی بود.

وی در خصوص اعلام صلاحیت‌ها و نحوه اعتراض افراد نیز اظهار کرد: عدم احراز صلاحیت‌ها از ۱۵ دی‌ماه ابلاغ می‌شود و کسانی که تائید نشدند، می‌توانند به هیئت‌های نظارت استان اعتراض کنند و رسیدگی به شکایت این افراد توسط هیئت‌های نظارت استان تا ۲۶ دی‌ماه باید انجام شود و اعلام نهایی اسامی باید توسط وزارت کشور از ۲۷ دی‌ماه تا ۱۶ بهمن انجام شود.

معاون سیاسی استانداری خوزستان اضافه کرد: علاوه بر این عده‌ای هم ممکن است پس از تائید هیئت‌های اجرایی و هیئت نظارت استان از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شوند که این افراد هم می‌توانند از ۱۷ تا ۱۹ بهمن‌ماه اعتراض خود را اعلام کنند که رسیدگی به این شکایات هفت روز زمان می‌برد و از ۲۷ بهمن تمام نتایج قطعی اعلام خواهد شد و از ۲۹ بهمن تا ۵ اسفند به مدت یک هفته مهلت تبلیغات است.

خبیر عنوان کرد: بعد از بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی استان خوزستان از مجموع ۶۲۳ نفر داوطلب شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مجموع توسط هیئت اجرایی انتخابات تعداد ۵۶۳ نفر احراز صلاحیت و ۴۲ نفر عدم احراز صلاحیت شده‌اند. همچنین ۱۸ نفر نیز انصراف داده‌اند.

وی به بررسی صلاحیت‌های در حوزه انتخابیه اهواز نیز اشاره کرد و گفت: در اهواز صلاحیت ۱۱ نفر احراز نشد و ۳ نفر نیز انصراف خود را اعلام کردند.
*******************

خرم آباد - رئیس ستاد انتخابات لرستان از رد صلاحیت ۱۷ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان توسط هیئت اجرایی خبر داد.

سید سعید شاهرخی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پایان کار بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیئت های اجرایی در استان اظهار داشت: با پایان این بررسی ها تعداد ۱۷ نفر از داوطلبان رد صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه قبل از کار بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت های اجرایی هفت نفر از آنها انصرف خود را برای حضور در انتخابات اعلام کرده بودند گفت: در نهایت کار بررسی صلاحیت ۳۰۰ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت اجرایی انجام گرفت.

رئیس ستاد انتخابات لرستان بیان داشت: در نهایت از مجموع ۳۰۰ داوطلب ۱۷ نفر از سوی هیئت های اجرایی رد صلاحیت و ۲۸۳ نفر تایید صلاحیت شدند.

شاهرخی بیان داشت: در مرحله بعدی صلاحیت داوطلبان در هیئتهای نظارت استان بررسی و نتایج نهایی ۲۷ ام دی ماه اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه افرادی که در هیئت های اجرایی رد صلاحیت می شوند مراتب اعتراض خود را از تاریخ ۱۵ ام دی ماه به هیئت نظارت اعلام کنند گفت: هیئت نظارت نیز کار بررسی این اعتراض ها را از تاریخ ۲۰ دی ما آغاز خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: همه افرادی که رد صلاحیت شده اند بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه بوده و هیچ داوطلبی در استان بر اساس سلیقه شخصی رد صلاحیت نشده است. 

شاهرخی با تاکید بر لزوم رعایت بی طرفی توسط تمام عوامل اجرایی و نظارت گفت: با اطمینان بخشی به مردم و تبیین سیاست های مبتنی بر سلامت و صحت انتخابات شاهد حماسه ای بزرگ و حضوری تاریخی در انتخابات خواهیم بود.


******************

 ساری - دبیر ستاد انتخابات مازندران از احراز صلاحیت ۲۴۹ داوطلب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.

مهرداد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از ۳۰۵ داوطلب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان صلاحیت ۲۴۹ داوطلب در هیئت‌های اجرایی احرازشده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ داوطلب این دوره انتخابات انصراف داده‌اند که یک نفر زن بوده است، بیان داشت: درمجموع چهار درصد داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس در استان انصراف داده‌اند که یک نفر از آنان زن بوده است.

ابراهیمی بابیان اینکه صلاحیت ۱۵ درصد از مجموع داوطلبان در هیئت‌های اجرایی احراز نشده است گفت: ۴۵ نفر از داوطلبان احراز صلاحیت نشدند که یک نفر آنان زن بوده است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران ادامه داد: درمجموع ۳۰۵ داوطلب برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت‌نام کرده بودند و افرادی که صلاحیت آنان احراز نشده است از امروز به مدت چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیئت نظارت استان اعلام کنند.

وی یادآور شد: همچنین هیئت نظارت بر انتخابات استان نیز یک هفته فرصت دارد تا رسیدگی به اعتراضات داوطلبان احراز صلاحیت نشده را انجام دهند.

مازندران ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

*******************

 تبریز-رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی بااشاره به پایان بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیاتهای اجرایی، گفت: صلاحیت ۳۲ نفر از داوطلبان در هیاتهای اجرایی استان احراز نشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، دکتر سعید شبستری افزود: مهلت ۱۰ روزه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی روز گذشته به پایان رسید و مراتب ردصلاحیت داوطلبانی که شرایط آنها احراز نشده است امروز به آنها ابلاغ شد.

وی از عدم احراز صلاحیت ۳۲ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در هیات‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: ۱۰ نفر از این افراد از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر ثبت‌نام کرده بودند.

شبستری اضافه کرد: همچنین در حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند ۲ نفر، مراغه و عجب‌شیر یک نفر، سراب ۳ نفر، بناب ۴ نفر، ملکان یک نفر، اهر و هریس ۲ نفر، میانه ۲ نفر، مرند و جلفا ۵ نفر و بستان‌آباد ۲ نفر مشمول عدم احراز صلاحیت شدند.

رییس ستاد انتخابات استان گفت: این افراد می‌توانند از ۱۶ تا ۱۹ دی به مدت چهار روز اعتراض خود را نسبت به عدم احراز صلاحیت، به هیات نظارت استان اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: هیات نظارت استان به مدت هفت روز فرصت دارد تا ضمن رسیدگی به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده، در خصوص صلاحیت سایر داوطلبان نیز اظهار نظر کرده و نتیجه را به فرماندار حوزه انتخابیه مربوطه اعلام کند.

شبستری اظهار کرد: اسامی قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در روز ۲۷ بهمن به فرمانداری‌ها ابلاغ و در روز ۲۸ بهمن به صورت آگهی عمومی منتشر خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی همچنین در خصوص آمار داوطلبان نمایندگی مجلس نیز گفت: در طول مدت ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ۶۲۳ نفر در حوزه‌های انتخابیه استان ثبت‌نام کردند که در طول مدت بررسی صلاحیت داوطلبان، ۱۶ نفر از آنها اعلام انصراف کرده‌اند.

وی افزود: از حوزه انتخابیه مرند و جلفا ۸ نفر، از حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر ۵ نفر و از هر یک از حوزه‌های شبستر، بناب و ملکان یک نفر از نامزدی مجلس شورای اسلامی انصراف داده‌اند.

******************

 سنندج - رئیس ستاد انتخابات کردستان اعلام کرد: براساس آمار نهایی بررسی صلاحیت ها در ۵ حوزه انتخابیه استان کردستان از میان ۲۱۳ نفر داوطلب، تعداد ۱۷۶ نفر توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، علیرضا آشناگر اظهار کرد: طبق جدول زمان بندی شده، امروز اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵ حوزه انتخابیه استان کردستان به وزارت کشور، هیات نظارت و نیز داوطلبان رد صلاحیت شده اعلام شد.

وی افزود: براساس آمار نهایی اعلام شده از میان ۲۱۳ نفر داوطلب حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، صلاحیت تعداد ۱۷۶ نفر تایید و ۳۲ نفر نیز رد صلاحیت شدند و ۵ نفر نیز انصراف خود را از نامزد شدن قبل از بررسی هیات اجرایی در انتخابات اعلام کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان سنندج دیواندره و کامیاران  از میان ۹۱ داوطلب، ۷۷ نفر تایید صلاحیت، ۱۱ نفر رد صلاحیت و ۳ نفر انصراف داده اند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه سقز و بانه از میان ۳۳ نفر داوطلب، ۲۶ نفر تایید صلاحیت، ۷ نفر رد صلاحیت و کسی انصراف نداده است.

آشناگر ادامه داد: در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد از میان ۴۱ نفر داوطلب، ۳۲ نفر تایید صلاحیت، ۹ نفر رد صلاحیت و کسی انصراف نداده است.

او گفت: در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان از میان ۱۸ داوطلب، ۱۶ نفر تایید صلاحیت، ۲ نفر رد صلاحیت و و کسی انصراف نداده است.

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه بیجار از میان ۳۰ داوطلب، ۲۵ نفر تایید صلاحیت، ۳ نفر رد صلاحیت و ۲ نفر نیز انصراف داده است.

رییس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: افراد رد صلاحیت شده می توانند طی چهار روز آینده اعتراض خود را به هیئت نظارت استان کردستان ارائه کنند.

وی اضافه کرد: اسامی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی فردا در اختیار هیات نظارت قرار می گیرد.

آشناگر عنوان کرد: در بهمن ماه سال جاری اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده قطعی از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارائه می شود  و وزارت کشور نیز این اسامی را به فرمانداری ها اعلام می کند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت همزمان در روز هفتم اسفند در سراسر کشور برگزار می شود.

استان کردستان دارای شش نماینده در مجلس شورای اسلامی و دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

*******************

 زنجان-رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیئت های اجرایی خبرداد و گفت:صلاحیت تعداد ۱۷۲ نفر از دواطلبان تائید شد.

حمید رضا شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هیئت های اجرایی انتخابات استان زنجان طی ۱۰ روز گذشته با حضور هیئت های نظارت شهرستان ها نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان اقدام کردند که شامگاه دوشنبه این بررسی ها پایان یافت.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ نظر به هیئت اجرایی به داوطلبانی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است از ۱۶ دی ماه به مدت چهار روز می توانند با مراجعه به هیئت نظارت استان نسبت به طرح شکایت خود اقدام کنند.

شهبازی افزود: بنا به ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی شکایات واصله توسط هیئت نظارت استان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و سپس هیئت نظارت بر انتخابات استان پس از بررسی های لازم در خصوص صلاحیت تمام داوطلبان (اعم از تایید شده یا رد شده در هیئت اجرایی) در مهلت قانونی نظر خود را به هیئت مرکزی نظارت اعلام خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: تعداد ۱۸۷ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام کرده بودند که یک نفر از این افراد انصراف داد.

شهبازی در مجموع تعداد افراد تایید صلاحیت شده در هیئت های اجرایی در این مرحله را ۱۷۲ نفر اعلام کرد و  افزود: ۱۴ نفر نیز مورد تائید قرار نگرفته اند.

وی در پایان مجددا برحرکت در چارچوب قانون تاکید کرد و گفت: انتظار این است که دواطلبان نیز با ایجاد شرایطی به دور از افترا و هتک حرمت و بدون التهاب، مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

از حوزه انتخابیه زنجان و طارم دو نفر، یک نفر از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه، یک نفر از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود و یک نفر از شهرستان خدابنده به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

******************

 شهرکرد - معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۱۴۰ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تائید صلاحیت شده و یک نفر رد صلاحت شده است.

خدابخش مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۱۴۰ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تائید صلاحیت شده اند، اظهار داشت: از ۱۴۶ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری، ۱۴۰ نفر تائید صلاحیت و یک نفر رد صلاحیت شده و پنج نفر نيز انصراف داده اند.

وی افزود: در حال حضر همه این ۱۴۰ نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی توانسته اند صلاحیت های خود را از هیئت های اجرایی انتخابات کسب کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: پنج نامزد انصراف داده از داوطلبی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه فارسان و لردگان بوده اند.

وی افزود: داوطلب رد صلاحیت شده می تواند اعتراض خود را به شهرسان مربوطه اعلام کند تا پرونده وي دوباره مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری دارای چهار حوزه انتخابیه است، اظهار داشت: تعداد ثبت نام شدگان در حوزه های انتخابیه شهرکرد (سامان، فرخ شهر و بن) ۳۵ نفر، در بروجن ۲۹ نفر، در فارسان (کیار، اردل، کوهرنگ) ۴۲ نفر و در لردگان ۴۰ نفر بوده است.

چهارمحال و بختیاری دارای چهار حوزه انتخابیه شهرکرد (شهرکرد، فرخ شهر، سامان و بن)، لردگان، فارسان (فارسان، کیار، کوهرنگ و اردل) و بروجن است که از استان چهارمحال و بختیاری چهار نفر به عنوان نماینده مردم می توانند راهی مجلس شورای اسلامی شوند.

*******************

ایسنا: 95.5 درصد از 203 نفری که برای نامزدی نمایندگی مجلس ازاستان اردبیل نام نویسی کرده بودند، از هیات‌های اجرایی تاییدیه گرفتند.

- براساس آمار نهایی بررسی صلاحیت‌ها در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان از میان 213 نفر داوطلب، 176 نفر توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

*******************

- از مجموع 854 داوطلب ثبت نامی در 12 مرکز حوزه انتخابیه خراسان رضوی فقط صلاحیت 31 نفر در بررسی های هیاتهای اجرایی تایید نشد.

*******************

 سمنان - لیست ۱۰۹ نفره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان سمنان، با رد صلاحیت هشت نفر و انصراف سه کاندید دیگر وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه صلاحیت و انصراف ۱۱نفر از حوزه انتخابیه استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه جاری در حالی مطرح شد که از مسئولان ستاد انتخابات استان سمنان از اظهار نظر درباره افراد رد صلاحیت شده به تفکیک شهرستان و حوزه انتخابیه خود داری می کنند اما قطعا لیست انتخابات مجلس شورای اسلامی برای کسب چهارکرسی سهم استان سمنان تا امروز، سه شنبه پانزدهم دیماه جاری، ۹۸نفره است.

گفتنی است تا پیش از این، ۲۱ نفر در حوزه انتخابیه دامغان، ۳۷ نفر حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، ۲۹ نفر نیز در حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه و ۲۲ نفر در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان برای نشستن بر چهار صندلی سبز بهارستان از استان سمنان نام نویسی کرده بودند.

رد صلاحیت شدگان فرصت اعتراض دارند

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان درباره رد صلاحیت و انصراف۱۱ داوطلب شرکت در انتخابات هفتم اسفندماه، گفت: ۹۸نفر تا کنون در لیست نهایی داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان تائید صلاحیت شده اند اما کار بررسی بیشتر صلاحیت ها در جریان است.

محمدرضا میرزایی درباره افراد خارج شده از لیست انتخاباتی نیز توضیح داد: اسامی افراد احراز هویت نشده به صورت شخصی به خودشان اعلام می شود و احراز هویت نشدگان می توانند از ۱۶ تا ۱۹ دیماه، به هیئت نظارت برای رسیدگی اعتراض کنند و هیئت نظارت نیز از ۲۰ تا ۲۶ دیماه فرصت دارد تا به صلاحیت این افراد رسیدگی کند و در صورت رد مجدد این افراد، از ۲۷ دیماه تا ۱۶ بهمن، فرصت برای رسیدگی به صلاحیت این افراد در هیئت نظارت شورای نگهبان فراهم است.

وی افزود: از مجموع ۱۰۹ نفر داوطلب نمایندگی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از چهار حوزه انتخابیه در استان سمنان ۱۱ نفر یعنی حدود ۱۰ درصد از داوطلبان، انصراف داده و یا رد صلاحیت شده اند. 

۷ اسفند روز حماسه و انتخاب

پس از اتمام نام نویسی برای کسب یک کرسی مجلس خبرگان استان سمنان نیز، آیت الله سید محمد شاهچراغی، حجت الاسلام عربی، حجت الاسلام عربعامری، حجت الاسلام ابراهیمی، حجت الاسلام ایمانی، حجت الاسلام صدرالهی و حجت الاسلام صابریان داوطلبان حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه آینده برگزار می شود و داوطلبانی که در ۱۵حوزه اصلی و فرعی انتخابات استان سمنان برای مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور و ستاد انتخابات استان سمنان واقع در فرمانداری این استان ثبت نام کرده اند در این روز باهم به رقابت می پردازند.
 

******************

نام استان

تعداد تاییدصلاحیت شده ها

تعداد ردصلاحیت شده ها

درصد تایید صلاحیت شده ها

آذربایجان شرقی

 

صلاحیت ۳۲ نفر احراز نشد

۹۴ درصد تایید صلاحیت شدند

آذربایجان غربی

 

 

۹۰ درصد تایید صلاحیت شدند

البرز

صلاحیت ۲۶۰ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۱۷ نفر احراز نشد

۹۳ درصد تایید صلاحیت شدند

اردبیل

 

صلاحیت ۹ نفر احراز نشد

۹۵ درصد تایید صلاحیت شدند

ایلام

صلاحیت ۹۷ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۸ نفر احراز نشد

۹۲ درصد تایید صلاحیت شدند

بوشهر

صلاحیت ۱۰۵ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۲ نفر احراز نشد

۹۸ درصد تایید صلاحیت شدند

چهارمحال و بختیاری

صلاحیت ۱۴۰ داوطلب تایید شد

صلاحیت یک نفر احراز نشد

۹۹ درصد تایید صلاحیت شدند

خراسان جنوبی

صلاحیت ۹۱ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۹ نفر احراز نشد

۹۱ درصد تایید صلاحیت شدند

خراسان رضوی

 

صلاحیت ۳۱ نفر احراز نشد

۹۶ درصد تایید صلاحیت شدند

خراسان شمالی

صلاحیت ۹۰ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۵ نفر احراز نشد

۹۴ درصد تایید صلاحیت شدند

خوزستان

صلاحیت ۵۶۳ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۴۲ نفر احراز نشد

۹۳ درصد تایید صلاحیت شدند

زنجان

صلاحیت ۱۷۲ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۱۴ نفر احراز نشد

۹۲ درصد تایید صلاحیت شدند

سمنان

صلاحیت ۹۸ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۸ نفر احراز نشد

۹۲ درصد تایید صلاحیت شدند

سیستان و بلوچستان

صلاحیت ۲۸۲ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۱۷ نفر احراز نشد

۹۴ درصد تایید صلاحیت شدند

فارس

صلاحیت ۶۵۴ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۴۸ نفر احراز نشد

۹۳ درصد تایید صلاحیت شدند

قزوین

صلاحیت ۱۳۵ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۱۵ نفر احراز نشد

۹۰ درصد تایید صلاحیت شدند

قم

صلاحیت ۱۴۰ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۱۶ نفر احراز نشد

۸۹.۷ درصد تایید صلاحیت شدند

کردستان

صلاحیت ۱۷۶ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۳۲ نفر احراز نشد

۸۴.۶ درصد تایید صلاحیت شدند

کرمانشاه

صلاحیت ۲۳۸ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۴۸ نفر احراز نشد

۸۳.۲ درصد تایید صلاحیت شدند

کهگیلویه و بویراحمد

صلاحیت ۹۶ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۹ نفر احراز نشد

۹۱ درصد تایید صلاحیت شدند

گلستان

 

صلاحیت ۱۸ نفر احراز نشد

۹۴ درصد تایید صلاحیت شدند

گیلان

صلاحیت ۳۳۵ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۲۳ نفر احراز نشد

۹۴ درصد تایید صلاحیت شدند

لرستان

صلاحیت ۲۸۳ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۱۷ نفر احراز نشد

۹۴ درصد تایید صلاحیت شدند

مازندران

صلاحیت ۲۴۹ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۴۵ نفر احراز نشد

۸۵ درصد تایید صلاحیت شدند

مرکزی

 

صلاحیت ۱۴ نفر احراز نشد

۹۶ درصد تایید صلاحیت شدند

هرمزگان

صلاحیت ۷۲ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۱۷ نفر احراز نشد

۸۰.۹ درصد تایید صلاحیت شدند

همدان

صلاحیت ۲۸۶ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۴ نفر احراز نشد

۹۸ درصد تایید صلاحیت شدند

یزد

صلاحیت ۱۶۹ داوطلب تایید شد

صلاحیت ۴ نفر احراز نشد

۹۷ درصد تایید صلاحیت شدند

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۴/۱۱/۲۸ ۲۰:۴۵

آخرین لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده شهرستان لردگان

۹۴/۱۱/۲۵ ۱۶:۳۰

کاوه فتحی ایا درحوزه سقز وبانه چه کسانی تایید شدند

۹۴/۱۱/۲۲ ۱۱:۱۹

رد شده های میانه چه کسانی هستند

۹۴/۱۱/۲۱ ۲۲:۴۲

خانم دکتر اشرف نادر احمدیان تایید صلاحیت شد

۹۴/۱۱/۲۱ ۲۰:۵۹

به چه دلیل دهقان ناصرابادی رد صلاحیت شده

۹۴/۱۱/۱۹ ۲۳:۲۴

با سلام ...به نظر من اگثریت مردم بناب به خاطر دکتر صدیقی پای صندوق میرفتند....پس ....

۹۴/۱۱/۱۸ ۱۰:۱۳

سلام. چرا اقای رسول صدیقی بنابی از شهرستان بناب رد صلاحیت شده است

۹۴/۱۱/۱۸ ۰۸:۴۲

چرا دروغ مینویسید تو ساوجبلاغ تنها دوازده نفر تایید شدند

۹۴/۱۱/۱۷ ۱۵:۰۷

اقای محمد یاوری در استان وکیلان تایید شدن

۹۴/۱۱/۱۷ ۱۰:۲۴

لیست تایید شدگان اردبیل

۹۴/۱۱/۱۶ ۲۳:۴۶

دکترروح الله افتخار شیراز صلاحییتش رد شدیا قبول

۹۴/۱۱/۱۶ ۰۱:۰۵

ليست تائيد شدگان س و ب

۹۴/۱۱/۱۵ ۰۱:۵۶

دکتر علی کرم جلیل پیران در حوزه لردگان رو چه حسابی رد شده؟

۹۴/۱۱/۱۳ ۱۴:۴۶

دکتر محمد رضا اصغری تایین صلاحیت شده سا نه

۹۴/۱۱/۱۰ ۱۷:۲۱

اسامی تعیین صلاحیت شده ساری

۹۴/۱۱/۱۰ ۱۷:۱۳

سید رمضان شجاعی کیاسری دارای صلاحیت می باشد

۹۴/۱۰/۳۰ ۱۷:۲۲

آقاي رحمان جباري و سيد عماد حسينيرد صلاحيت شده ان يا نه ؟

۹۴/۱۰/۲۷ ۲۳:۲۴

دست مریزاد هیات نظارت

۹۴/۱۰/۲۶ ۲۱:۰۲

رعدطلاحیت چه کسانی هستند

۹۴/۱۰/۲۶ ۰۰:۴۱

بااستفاده ازتلگرام وخبرهای روز خوشحالم

اخبار روز