کد خبر: ۳۳۷۷۹
۲۱۴۲ بازدید
۳۱ دیدگاه (۲۲ تایید شده)

مدیرکل راه آهن شمالغرب در گفتگو با پیام میانه:

راه اندازی قطار دوطبقه در مسیر تهران ـ میانه امکان پذیر است

۱۳۹۳/۱۱/۵
۱۵:۱۰


برای بررسی وضعیت چگونگی رفع مشکل فاضلاب ایستگاه راه آهن میانه که جزو مطالبات اصلی ساکنان روستای اسلام آباد و اهالی منطقه راه آهن می باشد و همچنین  جهت پیگیری موضوع تردد قطار دوطبقه در مسیر تهران ـ میانه  گفتگوی کوتاهی ترتیب دادیم با آقای خدایی؛ مدیرکل راه آهن شمالغرب که توجه شما مخاطبان گرامی را بدان جلب می کنیم:


آقای خدایی ضمن عرض سلام و احترام خدمت جنابعالی، لطفاً بفرمایید وضعیت فاضلاب ایستگاه راه آهن میانه که ساکنان این منطقه بشدت از آن رنج می برند بالاخره به کجا رسید؟

بنده هم خدمت شما و مخاطبان محترمتان عرض سلام دارم و اما در پاسخ به سئوالتان هم عرض بکنم که در راستای حل مشکل فاضلاب منطقه که اتفاقاً آقای مددی؛ نماینده محترم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی هم  مدتی است بشدت پیگیر این قضیه هستند سهم راه آهن تأمین اعتبار 14 میلیارد ریالی می باشد که مقرر گردید این رقم در چهار قسط پرداخت شود و امروز در حضور نماینده محترم اولین چک به مبلغ 350 میلیون تومان را تحویل نمایندگان اداره آب و فاضلاب شهرستان میانه کردیم که انشاالله پروژه را در اسرع وقت آغاز کنند تا هر چه زودتر مشکل فاضلاب منطقه رفع شود.

با عنایت به اینکه دکتر مددی؛ نماینده محترم میانه قول راه اندازی قطار دوطبقه در مسیر تهران ـ میانه را به مردم داده اند بفرمایید این کار الان در چه مرحله ای قرار دارد؟

همانطور که اشاره کردید آقای مددی در مورد راه اندازی قطار دوطبقه در مسیر تهران ـ میانه پیگیری هایی از وزیر محترم راه و شهرسازی و آقای دکتر آقایی؛ مدیرعامل راه آهن داشتند که با توجه به اینکه نظرات مسئولان وزارت خانه و راه آهن در این مورد مثبت است به همین جهت ما امکان تردد قطار دوطبقه در این مسیر را بررسی کردیم و با در نظر گرفتن این مورد که در مسیر زنجان به میانه 5 تونل وجود دارد که ارتفاع آن با ارتفاع واگن ها همخوانی ندارد حتی الامکان تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم با رفع موانع موجود امکان بهره مندی مردم میانه از قطار دوطبقه را فراهم کنیم.

لطفاً بفرمایید این موانعی که اشاره کردید چگونه و چه زمانی برطرف خواهد شد؟

آخرین جلسه ای که برای بررسی این موضوع داشتیم مربوط می شود به دوشنبه سی ام دی ماه 93 که خود آقای مددی هم در جریان هستند و بموجب آن قرار شد به وسیله دستگاه سرند که مخصوص شبکه ریلی می باشد اختلاف ارتفاع موجود را با ریل گذاری در سطح عمیق تر در داخل تونل ها اصلاح کنیم اما به خاطر اینکه فقط یک نمونه از این دستگاه در کشور وجود دارد و در حال حاضر این دستگاه در مناطق دیگری مشغول فعالیت است نهایتاً ما در اردیبهشت سال آینده می توانیم کار را شروع بکنیم  و تا آن زمان نقشه برداری و مسائل پیرامونی از جمله سونداژ کف تونل ها را انجام خواهیم داد.

به عنوان آخرین سئوال بفرمایید به غیر از آقای مددی سایر مسئولین شهرستان در زمینه دو موردی که اشاره شد پیگیری هایی کرده اند و یا نقشی داشته اند یا خیر؟

خیر تا آنجایی که بنده اطلاع دارم و اطلاعات موجود هم بر آن تأکید دارد این است که فقط آقای دکتر مددی پیگیر مواردی که اشاره کردید بودند و ما هم امروز به دعوت ایشان به شهرستان میانه آمدیم.

با تشکر از اینکه وقت تان را در اختیار ما قرار داید.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۳/۱۱/۸ ۲۰:۳۹
بنده نمیخوام از دکتر مددی دفاع کنم ولی برداشت بنده این هست که اگر دکتر در دوره های قبل نماینده شهرمان میشد یقیننا وضعیت فعلی شهرمان را نداشتیم وضعیت شهر بهتر از این بود . اون موقع که اعتبارات ملی و استانی چند برابر وضعیت فعلی بود وتحریم ها هم کمتر، و بودجه و اعتبارات فراوان ، نیاز به فعالیت بیشتر نمایندگان شهر داشت تا شهر توسعه یابد به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسوولین و نمایندگان شهرستانهایی که تلاش فراوان کردند وضعیت فعلی شهرشون خیلی خوبه، و جناب آقای دکتر در این مدت کوتاه نمیتواند با این وضعیت شهر را به شهر توسعه یافته تبدیل کند و هرکس دیکه ای هم بود نمیتوانست ، باز میتوان باتوجه به تحرکات و دلسوزی های دکتر امیدوار بود
۹۳/۱۱/۷ ۰۹:۳۹
اقاي نايبي من طرفدار هيچكس نيستم اما اقاي مددي ارزش داره به ان خدمت كني
۹۳/۱۱/۶ ۱۵:۵۷
آقای نونهال! مردم و مخاطبان سایت یک حداقل عقل و شعوری دارند. لطفا به آن احترام بگذارید و اهانت نکنید. با این تونلها و این زیرسازی و ارتفاع و شیب ها نمی توان قطار دو طبقه از آن عبور داد. اگر منظورتان پایین آوردن کف است، چقدر باید پایین برود؟ آیا کف و دیواره ها و زمان اجازه چنین کاری می دهد؟ اگر منظورتان در حد تئوری هست خب راحتتر از آن این است که بگوییم اگر یک راه ریلی دیگر از زنجان به میانه بکشیم و تونلها را بلند بگیریم می توان قطار دو طبقه عبور داد ولی آیا به قول آن یار سفر کرده آیا این پارچه برای فاطی تنبون میشه؟! آیا این طرح عملیاتی می شود؟ کی می شود و چقدر هزینه می برد؟ چرا این پروژه در لیست پروژه های شرکت راه آهن وجود ندارد؟ کلمه ای از مدیری گرفتن و آنرا در بوق و کرنا کردن عوامفریبی است.
۹۳/۱۱/۶ ۱۴:۲۴
دو مصاحبه از آقای خدایی؛مدیرکل محترم راه آهن شمالغرب راجع به قطار دوطبقه در سایت صدای میانه منتشر شده که شاید در وهله ی اول مخاطبان گرامی فکر بکنند حرفهای آقای خدایی در این دو مصاحبه متناقض است اما این طور نیست. عین تیتر مصاحبه آقای خدایی با ایرنا:"در مسیر زنجان به میانه، امکان عبور قطار دوطبقه وجود ندارد" ایشان واقعیت را گفته اند کسی منکر این حرف نیست ما هم فرمایش ایشان را تأیید می کنیم در حال حاضر این امکان وجود ندارد ولی اگر ریل گذاری را در سطح پایین تری انجام دهند اختلاف ارتفاع 15 الی 30 سانتیمتری جبران خواهد شد و این کار سختی نیست. عین تیتر مصاحبه آقای خدایی با پیام میانه:"راه اندازی قطار دوطبقه در مسیر تهران ـ میانه امکان پذیر است" در اینجا هم آقای خدایی اعلام کردند که راه اندازی قطار در مسیر تهران ـ میانه امکان پذیر است که این حرف هم درست است که در صورت اینکه ریل گذاری در سطح پایین تری در داخل تونل ها انجام شود این کار امکان پذیر است پس می بینید که هیچ تناقضی در صحبت های آقای خدایی وجود ندارد. و اما چند سوال از آقای نائبی: 1-آقای نائبی لطفاً بفرمایید برحسب چه مطالعاتی فرمودید این کار شش ماه زمان نیاز دارد در حالی که به عقیده کارشناسان راه آهن با توجه به موقعیت مسیر در کمتر از 10 روز این تغییرات امکان پذیر است. 2-آقای نائبی حداکثر اختلاف ارتفاعی که در تونل ها وجود دارد 30 سانتیمتر است چطور می فرمایید حداقل 100 سانتیمتر یا به قولی یک متر بایستی سطح کف را کاهش داد.
۹۳/۱۱/۶ ۰۹:۱۰
آقای نونهال این تناقصات را جنابعالی چطور ارزیابی می کنید؟ خواهشمند است در این خصوص توضیح بیشتری بفرمائید تا مردم هم در جریان این چرخش 180 درجه ای قرار بگیرند.
۹۳/۱۱/۶ ۰۸:۴۱
کجایند آن مردان همیشه در صحنه ...... غلط املایی و انشایی بگیر ها...استادها و پرفسور ها که به هم نون قرض می دهند...حالا فردا روزی که قطار دو طبقه آمد ببینید چه کسانی در صف اول افتتاح حضور دارند مثل آنتن دیجیتال.... وعده گرفته های فرمانداری ری... شمیرانات...آقا نگذارید این حاجی داره چه کار می کنه؟؟؟
۹۳/۱۱/۵ ۲۳:۵۸
واقعا ارزششو داره دستتون درد نکنه. تیر خلاص رو زدید. دیگه تموم شد !
۹۳/۱۱/۵ ۲۲:۴۲
از تلاشهای آقای مددی تشکر میکنیم.
۹۳/۱۱/۵ ۲۰:۵۳
تشکر از آقاي نونهال به خاطر اين خبر خوش

اخبار روز