کد خبر: ۱۰۲۳۷
۸۶۱ بازدید
۰ دیدگاه (۰ تایید شده)

چرا نمایندگان آذربایجان شرقی به جلسه هیئت دولت نرفتند

۱۳۹۲/۲/۹
۱۷:۰۴




نصر نیوز: نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت: شب گذشته تعدادی از نمایندگان استان آذربایجان شرقی، حضور خود در جلسه هیئت دولت در شهر تبریز را ضروری ندانسته و در این جلسه شرکت نکردند.

به گزارش نصر نیوز به نقل از انعکاس، مهدی دواتگری در خصوص علت عدم حضور برخی نمایندگان استان آذربایجان شرقی در جلسه شب گذشته هیئت دولت در این استان، اظهار داشت: اگر از لحاظ قانونی بخواهیم نگاه کنیم، اصلا نماینده مجلس عضو هیئت وزیران نیست که بخواهد در جلسه شرکت کند. در یک مقطعی در سفرهای اول و دوم آمدند مطرح کردند و به دنبال مشروعیت دادن به حضور نمایندگان مجلس در جلسات استانی هیئت دولت بودند. اما حضور نماینده در هیئت وزیران توجیج حقوقی ندارد. از سوی دیگر با توجه به اتفاقاتی که در اهواز و اصفهان هم رخ داده بود، به نظر می آمد حضور نمایندگان استان در این جلسه اقدام خوبی نبود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: وقتی یک نماینده بخواهد در جلسه هیئت دولت بنشیند و صرفا مستمع جلسه باشد، خوب این مشخص است که شان نماینده مجلس خیلی بالاتر از این است که بخواهند با وی اینگونه برخورد کنند. آنچه من می دانم این است که تعداد کمی از نمایندگان استان در جلسه هیئت دولت شرکت کرده بودند.
وی در باره سفر احمدی نژاد و هیئت دولت به استان آذربایجان شرقی اینگونه توضیح داد: این سفر، سفری بود که در راستای سفرهای قبلی بود. رئیس جمهور نمایندگانی را به شهرهای مختلف اعزام کرده تا مصوبات سفرهای قبلی را پیگیری کنند. پیگیری هایی هم انجام شد. اما آنچه مطرح است این است که باید ببینیم در این ۳ ماهه باقی مانده از عمر دولت، امکان تحقق عملی باقی مانده سفرهای استانی دولت انجام می شود یا خیر.
دواتگری همچنین عنوان کرد: امیدوار هستیم که این وعده های داده شده در طول این ماه های باقی مانده اجرایی شود تا اینکه مردم دل خوشی داشته باشند که دولت بالاخره در ماه های پایانی، مصوبات را اجرا کرد.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

اخبار روز