کد خبر: ۴۳۳۰
۳۶۰۶ بازدید
۱۴ دیدگاه (۱۴ تایید شده)

گزارش تصويري و خبري از صحنه به دار آويختن عليرضا ملاسلطاني قاتل روح الله داداشي

۱۳۹۰/۶/۳۰
۱۴:۵۸


گزارش تصويري از به دار آويختن عليرضا ملاسلطاني قاتل روح الله داداشي

گزارش تصويري از به دار آويختن عليرضا ملاسلطاني قاتل روح الله داداشي

گزارش تصويري از به دار آويختن عليرضا ملاسلطاني قاتل روح الله داداشي

گزارش تصويري از به دار آويختن عليرضا ملاسلطاني قاتل روح الله داداشي

خبرگزاری مهر: قاتل قوی ترین مرد ایران و جهان صبح امروز در گلشهر کرج به پای چوبه دار رفت تا اعدام وی در ملاء عام، پایانی بر حواشی پرونده قتل قویترین مرد ایران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، بامداد چهارشنبه صدها شهروند از گوشه و کنار کشور برای تماشای آئین قصاص به خیابان پونه غربی واقع در گلشهر کرج آمده بودند تا جایی که برخی از آنان حتی شب را نیز در حوالی این خیابان به صبح رسانیده بودند.

قاتل روح الله  داداشی در حالی صبح امروز پای چوبه اعدام رفت که قبل از قرار گرفتن در محل اجرای حکم، با پاهای لرزان و چشمانی اشک آلود، زندگی خود را از اولیای دم تمنا می کرد که در نهایت آنچه برای وی رقم خورده بود، اتفاق افتاد و در سپیده های صبح امروز سی ام شهریور یکهزار و سیصد و نود به دار مجازات آویخته شد.

این در حالی است که هنوز بنرها و تابلوهای یادبود مرحوم داداشی از سطح شهرستان کرج جمع آوری نشده و مردم هنوز سوگوار فقدان مردی آهنین اما از جنس آب و آیینه هستند.

مدیریت مطلوب نیروی انتظامی در پرونده قتل داداشی موجب شد به فاصله 65 روز از وقوع این جنایت، عاملان این قتل به مجازات خود برسند که حکم اعدام برای متهم ردیف اول و شلاق و حبس برای متهمان ردیف دوم و سوم مشروح آن است.

چهره سرشناس ورزش ایران و جهان شامگاه 25 تیر ماه جاری در جریان یک نزاع خیابانی به قتل رسید و از همان روز تحقیقات پلیس و دایره آگاهی برای کشف ابعاد و جزئیات این جنایت آغاز شد.

اهمیت پرونده قتل داداشی که بازتاب جهانی هم داشت تا جایی پیش رفت که پای دادستان کل کشور، گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقامات نظامی و انتظامی و... را به ایران کوچک کشاند تا از نزدیک در جریان پیشرفت کار قرار گیرند.

ابعاد خبری قتل مرد آهنین کرج تا حدی زیاد بود که نیروی انتظامی به فاصله چند هفته از وقوع این جنایت، رسانه ها را به عدم پوشش اخبار این پرونده ترغیب کرد که این موضوع با انتقاد رسانه های جمعی و گروهی همراه شد؛ بخش خبری 20:30 شبکه دوم سیما از جمله نخستین منتقدان این بیانیه بود.

ندامت در چشمان علیرضا موج می زد

بر این اساس، محل اجرای حکم از ساعات آغازین بامداد در کنترل نیروهای نظامی و انتظامی بود و اعدام قاتل نیز در حضور نماینده دادستانی و مدعی العموم، اولیای قاتل و مقتول، مقامات نظامی و انتظامی، نماینده پزشکی قانونی و... صورت پذیرفت و جسد "علیرضا" نیز پس از تائید پزشکی قانونی و صدور برگه گواهی فوت به مکان دیگری منتقل شد.

مشاهده ندامت در چشمان این نوجوان کار چندان سختی نبود و دستانش هنگام حرکت به سمت چوبه دار می لرزید؛ اعدام او پایانی بر حواشی پرونده قتل یکی از سنگین وزن ترین مردان ورزشی ایران زمین بود.

به گزارش مهر، برخی هواداران مرحوم داداشی با در دست داشتن تصاویر وی در آئین قصاص قاتل این ورزشکار شرکت کرده بودند که حضور ورزشکاران در جمع بیشتر خودنمایی می کرد.

مشاهده تابلوهای یادبود با عبارت "پهلوانان هرگز نمی میرند" در لابه لای جمعیت هزاران نفری نشان از جایگاه مردمی روح الله  داداشی بود.

محدودیت عکسبرداری و تصویربرداری برای پوشش خبری آئین قصاص قاتل روح الله  داداشی در حالی بر پا بود که عکاسان و تصویربرداران برای پوشش تصویری آئین اعدام قاتل پل مدیریت با مشکل خاصی مواجه نبوده اند.

سال 90؛ فصل تلخ ورزش ایران

سال 90؛ فصلی تلخ برای ورزش ایران بود و با کوچ ناصر حجازی، بابک معصومی، روح الله داداشی و تنی چند از اسطوره های ورزش همراه شد.

روح الله داداشی اوایل تابستان اسیر جهالت چند نوجوان شد و جان خود را از دست داد؛ پایان تابستان هم زمان جزای این جهالت بود که به صدور حکم اعدام برای عامل اصلی قتل، سه سال حبس و تحمل 80 ضربه شلاق برای متهم ردیف دوم و تحمل 80 ضربه شلاق برای متهم ردیف سوم انجامید.

اشک ریختن؛ وجه شباهت تمام چشمانی بود که امروز شاهد آئین اعدام قاتل روح الله داداشی بودند.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۰/۷/۱۰ ۰۶:۴۳
مثل اینکه ناهنجاری اجتماعی خیلی در ایران زیاد شده است متاسفانه وقتی ما دم از فرهنگ میزنیم چیز قابلی برای ارائه کردن نمی یابیم آقای خاوری رئیس بانک ملی ثابق که پس از این قضیه 3000 میلیارد برگشته کانادا توی خونه 3 میلیارد دلاریش داره زندگی میکنه.بیچاره بچه هایی که رفتن جبهه من به عنوان شهروند غرب نشین با آمدن این جور افراد تو اروپا مخالفم به نظر من این گونه افراد از این قاتل هم بدتر ند البته قوانین اونجا با ایران فرق داره اینقدر ازش مالیات می گیرن که همه اون پولارو بالا بیاره من هم امیدوارم اصلا کسی به کسی آسیب نرسونه که شاهد اعدامش هم باشیم اون کسی که قبلا عمل قتل انجام داده و آزادش کردند که فرد دیگری رو بکشه اگر در زندانهای غربی بود مطمئن باشید پس از آزادی از تک تک مردم هم ترس داشت حتی از یک بچه 5 ساله چون می دونه تو زندان اروپا و غرب اینقدر میمونه تا بپوسه مجبورش می کنند که دستشویی دیگر سلولها را بشوره اینقدر تو سلول انفرادی نگهش می دارن تا یادش بره انسان اجتماعیه تا بعد از آزادی از انسانهای دیگه بترسه بالاخره آدمش می کنند چون دوست ندارند انسانی با روح آلوده بمیره. خوب من درسته از وطنم دورم از دوستام از شهرم ولی اینجا با آرامش شب رو می خوابم از این نمترسم که تو خیابون يكي به من گیر بده یا یک نفر شاید هم مست بیاد منو با قمه بکشه اینجا حداقل من ندیدم به هم حتی اهانت هم بکنند.
۹۰/۷/۹ ۱۰:۳۰
يك ميانه اي ساكن اروپا:
حال شما مادر قاتل را دنظر بگیرد ببینید او چه می کشد.
**********************
محمدصادق نائبي: مادري كه از كودكي شاهد تخم مرغ دزدي بچه اش است بايد انتظار شترمرغ دزدي را هم داشته باشد. شب قتل اين قاتل به همراه اوباش رفيقش بعد از عرق خوري و ميگساري در خيابانهاي شهر كرج ويراژ مي دهند و لايي مي كشند و با دشنام و فحاشي سعي از آزار ديگران و به پايين كشاندن آنها مي كنند و اين بار قرعه به نام مرحوم داداشي مي افتد. صاحب پرادو كه بعد از چند روز در كلانتري حاضر شده بود مي گفت: اين سه نفر زيگزاگي در خيابانهاي كرج مي رفتند و تلاش فراواني براي متوقف كردن من كردند و حتي آينه مرا هم زدند ولي من رفتم.
جناب همشهري ساكن اروپا! نبايد سنگ را بست و سگ را رها كرد. امروز نه فردا، بالاخره اين سه تهي از تربيت بايد يكي را به قتل مي رساندند. بيرون هم بيآيند، تربيت هم شوند فايده اي ندارد. تربيت نااهل را چون گردكان بر گنبد است. نرود ميخ آهني در سنگ. اين حركت شب آخر و شاهد از غيب رسيده نشان مي دهد كه داداشي مظلومانه به قتل رسيد و رفتار اين بزهكاران مسبوق به سابقه بوده است. آيا مادر يا پدر اين ناامن كنندگان جامعه يك شب پرسيدند از كجا مي آيي اي فرخنده پي؟ قطعاً با آن صورت و وضعيت و رفيقان ناباب نمي توانستند بگويند: از حمام گرم كوي تو! اگر هم برايشان مهم نبود كه فرزندشان چه كسي را به قتل مي رساند يا چه كسي را راهزني مي كند و در بيابانها رها مي كند بهتر كه ديگر از او خبر نداشته باشد.
۹۰/۷/۴ ۱۹:۴۷
[quote name="یک میانه ای ساکن اروپا"]تازه گیها خبر قتل یکی از میانه ایها را شنیدم یعنی دو سه روز بعد از قصاص قاتل مثل اینکه اعدام باعث نشد کسی قتل انجام دهد[/quote]

بله جای خوشحالی است که این خبر را شنیده اید ولی آیا این خبر را کامل شنیده اید و یا فقط قسمتهایی را که دلتان خواسته شنیده اید؟؟
آیا مطلع هستید که قاتل 20 سال پیش هم اقدام به قتل کرده بود؟؟ اگر قاتل آنزمان اعدام می شد بهتر بود یا اینکه زنده ماند و یکی دیگر را به قتل رساند؟؟؟
۹۰/۷/۳ ۱۸:۱۶
[quote name="erdoğan"]
تفتیش عقاید؟؟!!!
یعنی شما معنی تفتیش عقاید را می دانید؟؟!
اصلا کسی از شما سوال پرسیده که جواب میدهید؟؟!![/quote]

شما بگویید یاد بگیریم!
شما خود قران نخوانده دیگران را محکوم میکنید.
۹۰/۷/۳ ۰۷:۰۸
تازه گیها خبر قتل یکی از میانه ایها را شنیدم یعنی دو سه روز بعد از قصاص قاتل مثل اینکه اعدام باعث نشد کسی قتل انجام دهد
۹۰/۷/۲ ۱۹:۵۳
[quote name="همشهری"]

خدا در قران گفته قصاص کنید اما در ادامه گفته اگر ببخشید بهتر است! شما خودتان اول قران بخوان بعد دیگران را تفتیش عقاید کن!
(البته با اجازه همشهری ساکن اروپا بنده جواب دادم!)[/quote]
تفتیش عقاید؟؟!!!
یعنی شما معنی تفتیش عقاید را می دانید؟؟!
اصلا کسی از شما سوال پرسیده که جواب میدهید؟؟!!
۹۰/۷/۲ ۱۶:۲۴
[quote name="erdoğan"]آقا یا خانوم "یک میانه ای ساکن اروپا" مسلمان هستید یا خیر؟ به قران اعتقاد دارید یا خیر؟
لطفا جواب دهید..[/quote]

خدا در قران گفته قصاص کنید اما در ادامه گفته اگر ببخشید بهتر است! شما خودتان اول قران بخوان بعد دیگران را تفتیش عقاید کن!
(البته با اجازه همشهری ساکن اروپا بنده جواب دادم!)
۹۰/۷/۱ ۱۸:۵۱
آقا یا خانوم "یک میانه ای ساکن اروپا" مسلمان هستید یا خیر؟ به قران اعتقاد دارید یا خیر؟
لطفا جواب دهید..
۹۰/۷/۱ ۱۰:۱۴
همشهري عزيز ساكن اروپا! با مشكلاتي كه از نظر اعتياد و بيكاري و پوچي براي بعضي ها وجود دارد، زندان صدمرتبه بهتر از بيرون است. آيا شنيده اي كه كسي عمداً مرتكب خلافي شود تا مجدداً راهي زندان شود و از دغدغه معيشت و اجاره و ... رهايي يابد؟ براي چنين افرادي در چنين شرايطي زندان نمي تواند عامل بازدارنده و تأديب باشد. آن چهار نفري كه در اتوبان عضو شوراي شهرمان را به قصد كشت در بيابانهاي آبيك رها كردند توسط اين عضو دلسوز و دل رئوف! بخشيده شدند. چنين بخشودگي خيانت در حق ديگران است. همان هرزه ها بدون اينكه زير نظر متخصص روانكاوي و تربيتي قرار گيرند دوباره در اجتماع رها خواهند شد اما اين بار جري تر و دريده تر به راهزني خواهند پرداخت. تمام هموطنان از يك روز قبل از قصاص اين قصاب قاتل با شنيدن شايعه بخشش نگران اين بودند كه با بخشش اين قاتل ديگر نتوان به امنيت جامعه دل بست. خوب مي دانيد كه در زندان هاي شما متخلفين تحت نظارت و مشاورت بهترين روانشناس ها و كارشناسان تربيتي قرار مي گيرند ولي اينجا چنين برنامه هايي وجود ندارد و بخشش يك قاتل يا اسيدپاش يا راهزن و باجگير يعني افزودن متخلفي مجرب به جمع متخلفان و اميدوار كردن ديگر متخلفان به افزايش تخلف.
۹۰/۶/۳۱ ۱۷:۰۲
[quote name="محمدصادق نائبی"]يك ميانه اي ساكن اروپا :
اعدام از قتل هم بدتر است.
****************
محمدصادق نائبي: ببخشيد جناب اروپايي! آيا در اروپا هركي از راه رسيد ديگري را مي كشد و قصاص نمي شود؟ قصاص در ملأ عام نيز در موارد خاص و فقط براي تأديب ديگر متخلفان و براي آرامش مردم صورت مي گيرد. همين مورد اگر خداي نكرده از جانب اولياي دم بخشوده مي شد يا از جانب دستگاه عدالت تساهل مي شد موجبات احساس ناامني براي مردم و تجري براي متخلفان مي شد.[/quote]

آقای نایبی برای شما متاسفم! وقتی جماعتی تحصیل کرده هایشان اینگونه بیندیشن ، وای به حال عوام. کدام تادیب؟ کدام آرامش برای شما به قصاص این جوان ایجاد شده؟ وقتی در مملکتی میلیاردها تومان اختلاس میشود و جوان بدبخت برای وام ازدواج و کار سگ دو میزند و آرامش روانی افراد زیر صفر است. مطمئن باشید از فردا خبرهای بدتری از جنایت و فساد در مملکت خواهیم شنید.
۹۰/۶/۳۱ ۱۱:۳۷
مهندس نایبی موافقم با شما...
۹۰/۶/۳۱ ۰۸:۳۳
[quote name="محمدصادق نائبی"]يك ميانه اي ساكن اروپا :
اعدام از قتل هم بدتر است.
****************
محمدصادق نائبي: ببخشيد جناب اروپايي! آيا در اروپا هركي از راه رسيد ديگري را مي كشد و قصاص نمي شود؟ قصاص در ملأ عام نيز در موارد خاص و فقط براي تأديب ديگر متخلفان و براي آرامش مردم صورت مي گيرد. همين مورد اگر خداي نكرده از جانب اولياي دم بخشوده مي شد يا از جانب دستگاه عدالت تساهل مي شد موجبات احساس ناامني براي مردم و تجري براي متخلفان مي شد.[/quote]
در اروپا اصلا کلمه ای به نام قصاص وجود ندارد مگر اون جوان اتریشی که چندین نفر را کشت در ملا عام اعدام شد نه اینجا شرایط فرق می کند اولا مردم به خاطر یک تصادف یا حرف برای هم چاقو نمی کشند و اگر هم قتلی صورت گیرید برای خاطر عام کسی را اعدام نمی کنند اصلا اینجا اگر قاتل را اعدام بکنند مردم آرامششان را از دست می دهند زندان بدترین مجازات برای فرد خاطی است بالاخره انسان زاده خداوند مننان است و اگر کار زشتی انجام دهد مطمئین باشید پشیمان خواهد شد مگر اینکه از لحاظ روانی مشکلی داشته باشد زندانی که از زندان آزاد می شود در اینجا زندگیش مشکل تر می شود چون دید جامعه برای او خیلی بد می شود ناچار تغییر رویه می دهد شما اگر مطالعه کنید در اروپا و ممالک غربی بیشتر گردانندگان امور خیریه همین زندانیان هستند.
مگر چندین سال نیست که اعدام در ایران صورت می گیرد من هر روز از دوستان خبرهای بد می گیرم پس اعدامها هیچ تاثیری نگذاشته است.
عصبانیت یک جوان هفده هجده ساله خرابی روحی جامعه را می رساند که این با اعدام حل نمی شود. اینجا یک جوان 18 ساله هیچوقت عصبی نمی شود چون یا در یادگیری موسیقی است یا یک ورزش سالم انجام می دهد یا یک تفرحات خاصی که علاقه دارد و یا تازه وارد دانشگاه شده در تحقیقات مملکتی شرکت می کنداین جوان معتاد نمی شود چون بعد از اتمام درسش شاغل می شود اگر هم شاغل نشد دولت مطمئن باشید اینقدر پول میدهد که فکرش از این نظر آسوده باشد آقای نائبی درد جامعه ما با اعدام حل نمی شود.
یک مسئله دیگر اینجا اولیای دم وجود ندارد که قاتل وقتی بخشیده شد آزادانه در خیابان راه برود هر عملی یک مجازات قانونی دارد.
حال شما مادر قاتل را دنظر بگیرد ببینید او چه می کشد. درست است خانواده مرحوم داداشی هم در عزابند ولی اگر مدت بیشتر قاتل در زندان بود مطمئن باشید مادر آقای داداشی هم قاتل را به خاطر مادرش می بخشید. این قانون است که خانواده ها را مجبور می کند قصاص درخواست کنند اگر خود قانون فقط بود مطمئن باشید هیچ کس اعدام نمی شد.
خداوند با آن عظمت و جلالش بندگانش را می بخشد و را توبه را همیشه باز گذاشته است. من وقتی عکسها را دیدم خیلی محزون شدم والا به اروپا نشینی من مربوط نیست.
۹۰/۶/۳۱ ۰۷:۴۲
يك ميانه اي ساكن اروپا :
اعدام از قتل هم بدتر است.
****************
محمدصادق نائبي: ببخشيد جناب اروپايي! آيا در اروپا هركي از راه رسيد ديگري را مي كشد و قصاص نمي شود؟ قصاص در ملأ عام نيز در موارد خاص و فقط براي تأديب ديگر متخلفان و براي آرامش مردم صورت مي گيرد. همين مورد اگر خداي نكرده از جانب اولياي دم بخشوده مي شد يا از جانب دستگاه عدالت تساهل مي شد موجبات احساس ناامني براي مردم و تجري براي متخلفان مي شد.
۹۰/۶/۳۱ ۰۳:۵۲
قتل با اعدام هیچ فرقی ندارد اعدام از قتل هم بدتر است.و کسانی که به تماشای آن می آیند با قاتل هیچ فرقی ندارند انسان برای تماشای مرگ فرد دیگری بیاید معلوم است که چیزی از انسانیت نمی فهمد.

اخبار روز