کد خبر: ۶۱۵۵۵
۱۶۴۵ بازدید
۲ دیدگاه (۲ تایید شده)

جزییات تشییع و تدفین شهدای گمنام در آقکند میانه با حضور سردار جعفری/تکمیلی

۱۳۹۵/۴/۲۱
۱۶:۰۶

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از ورود پیکر پاک پنج شهید گمنام دفاع مقدس به استان در روزهای آینده خبرداد.

به گزارش صدای میانه، سردار عزت الله جعفری در جلسه هماهنگی تشییع و تدفین پیکر پاک دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهر آقکند میانه، گفت: پیکر این دو شهید گمنام که در عملیات های والفجر 8 و خیبر به شهادت رسیده اند روز هفتم مرداد وارد شهرستان میانه شده و پس از تشییع در روز نهم مرداد مرداد همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در شهر آقکند به خاک سپرده می شود.

وی افزود: پیکر سه شهید دیگر در موزه دفاع مقدس تبریز تدفین می شود .

سردار جعفری با بیان اینکه شهدا متعلق به مردم، اسلام و خدا هستند ، گفت: وجود شهدا باعث اتحاد، همدلی، عشق و مودت بین مردم و مسوولان می شود.

وی گفت: پیکر پاک شهدا متعلق به جایی است که عشق و علاقه به مقام شامخ شهدا در آن جاری و ساری باشد .
وی اظهارکرد: حفاظت از یادمان شهدا پس از تدفین آنان مهمترین ضرورت در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت است.

سردار جعفری بر پیوست فرهنگی و پیوست مهندسی در ساخت یادمان شهدا تاکید کرد و افزود: مردم وظیفه دارند تا با حفظ و نگهداری یادمان شهدا دین خود را در قبال امنیت آفرینی این بزرگمردان عرصه جهاد و مقاومت ادا کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان
میانه هم در این جلسه با بیان اینکه امنیت امروز جامعه در سایه تلاش و مجاهدت امنیت آفرینان نظام مقدس جمهوری اسلامی، خون مطهر شهدا و بردباری و صبوری خانواده های معظم شهدا حاصل آمده است ، افزود: مردم نیز در قبال این امنیت و برای ادای دین به جانفشانی ها و رشادت های غیور مردان میهن اسلامی ایران با تمام توان در صحنه بوده و پشتیبان نظام، انقلاب، ولی فقیه و در راس آن امام راحل و مقام معظم رهبری هستند.

محمدرضا مشایخی به رشادت های مدافعان حرم و شهدای این عرصه برای ایجاد امنیت در داخل کشور و کیلومترها خارج از مرز ایران اشاره کرد و افزود: باید شاکر و یادآور همیشگی این امنیت در سایه خون پاک شهدا و رشادت های مجاهدان راه نظام و اسلام باشیم.

وی بر برنامه ریزی موثر و ماندگار برای تشییع و تدفین دو شهید والامقام گمنام در شهرستان تاکید کرد و هماهنگی و تعامل تمامی نهادها و ادارات شهرستان و اطلاع رسانی به مردم جهت حضور با شکوه در مراسم تییع و تدفین پیکر پاک این شهدا را خواستار شد.

فرمانده سپاه ناحیه میانه هم مهر و صداقت مردم بخش کاغذکنان با وجود محرومیت را سبب افتخار بزرگ تدفین پیکر پاک دو شهید گمنام در شهر آقکند عنوان کرد .

جعفر غیابی با اشاره به اینکه بنرهای اطلاع رسانی نیز باید در سطح شهر و شهرکهای اطراف برای حضور مردم نصب شود، تعامل و همکاری فرمانداری و دیگر نهادهای مرتبط در راستای برقراری امنیت مراسم، اختصاص خودروی امداد همراه کاروان حمل شهدا، اختصاص دو دستگاه آمبولانس جهت حمل شهدا از تبریز و پذیرایی مناسب از میهمانان استانی را خواستار شد.

ایرنا

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۵/۴/۲۲ ۲۳:۲۹

لفا مسولان درخواست دهند شهدای گمنام به شهرستان میانه هم بیاورند ودرجای خوب خاکسپاری کنند. پنج شهدای گمنام را دریک جای خوب خاکسپاری نکردند که در دسترس مردم باشد الان کسانی وسیله ندارند نمی توانند برای خواندن فاتحه ای بروند.

۹۵/۴/۲۱ ۲۱:۰۴

اطلاعیه کانال کاغذکنان:

با سلام و احترام  به استحضار می رساند که محل شهدای گمنام از حدود یکسال قبل مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پارسال گروهی که از طرف ستاد تفحص شهدا از تهران آمده بودند چندین جا را مورد بازدید قرار دادند و از بین گزینه ها یکی زمین های سه راهی سرچم را مناسب ديدند و دیگری پارک را،در مورد زمین اول که خوب ملک شخصی است و نشد و بنابراین پارک انتخاب شد،با اینکه مسئولان مربوطه ورودی اقکند از طرف شرق را در نظر داشتند که بنا به دلایلی موجه ازسوی ستاد مورد قبول واقع نشد.همشهريان عزيز دیگر محل دفن شهداي گرانقدر انتخاب شده و الان باید برنامه ریزی کرد که یک مراسم در شان شهدا و فرهنگ کاغذکنان برگزار بشود،بخشهاي ديگر با آن همه جمعیت به هیچ عنوان نمی توانند چنین برنامه های داشته باشند و برنامه هایی مثل جشنواره اش و تشیع شهدای کاغذکنان این منطقه را در راس اخبار شهرستانی قرار داده و باعث شناخته شدن بهتر کاغذكنان شده است.در اجرای هر برنامه اختلاف نظرات و سلیقه هایی هم وجود دارد ولی آنچه که مهم است معرفی کاغذکنان ومردمان با فرهنگ این دیار مظلوم به استان و شهرستان می باشد،لطفا در گرو هایی که عضویت دارید اطلاع‌رسانی شایسته انجام دهید تا این برنامه بزرگ نیز در شان شهدا و فرهنگ کاغذکنان برگزار شود و اتحاد کاغذکنان دوباره به معرض نمایش گذاشته شود.

اخبار روز