کد خبر: ۶۰۸۵۰
۱۵۵۶ بازدید
۶۳ دیدگاه (۵۳ تایید شده)

پیشنهاد برای حل بحران طرح فولاد میانه

۱۳۹۵/۴/۶
۰۶:۰۴

قابل توجه:

  • 250 نفر قبولین طرح فولاد، مسئولین و همچنین همه مردم شهرستان میانه

با سلام

بخش احیای طرح فولاد میانه در حال تکمیل است و گفتنی است هم اکنون نزدیک 90 درصد این فاز تکمیل شده و از لحاظ پیشرفت بین 8 طرح استانی، طرح فولاد میانه بعد از طرح های چهارمحال و بختیاری و شادگان،  دارای رتبه سوم می باشد. طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بود که شهریور امسال مجموعه شروع به کار کند که احتمالا چنین نخواهد شد و گویی داستان چوپان دروغگووار شروع کار فاز احیا همچنان ادامه خواهد داشت...

فاز احیای میانه در شهریورماه! و یا تا پایان سال و یا در بدترین شرایط در اوایل سال 96، شروع به فعالیت خواهد کرد. پیرو سیاست های کلی نظام و بحث خصوصی سازی، شرکت ملی فولاد به عنوان کارفرمای طرح های استانی، در راس برنامه های خود بحث واگذاری این طرح ها را قرار داده است و به احتمال زیاد فولاد میانه نیز دیر یا زود واگذار خواهد شد. و متاسفانه احتمال واگذاری قبل از شروع به کار فاز احیا نیز کم نمی باشد.

با عنایت به این توضیحات، مواردی که توجه به آن ها کاملا ضروری و واجب می باشد:

  • لازم است نهایت استفاده از تجربه تلخ واگذاری قبلی طرح صورت بگیرد. و نباید از زمان و نحوه واگذاری و حتی شرایط خصوصی سازی غفلت شود.
  • نمایندگان مجلس و مسئولان باید تدابیری بیاندیشند که خریدار موظف به استخدام 250 نفر قبولین طرح بوده و حقی از این افراد ضایع نشود.
  • 250 نفر قبولین طرح فولاد میانه طی روال قانونی، مسیر استخدام دولتی را پیموده اند و با انتظار چند ساله شون بسیار متضرر شده اند. عدم وجود بند و بندهایی در قرارداد واگذاری جهت حمایت از این افراد را میتوان قصوری نابخشودنی از مسئولین بشمار آورد.
  •  لازم است شرایطی تعیین شود که خریدار در تعدیل نیرو در بخش نورد و یا اخراج کارکنان، محدودیت داشته باشد.
  • بهتر است بندهایی اضافه شود که در صورت عدم اجرای تعهدات خریدار، قرارداد فسخ و فولاد میانه به شرکت ایمیدرو بازگردد.
  • خریدار موظف باشد تا جایی که امکان دارد از نیروی بومی بهره ببرد.
  • خریدار موظف به ارایه نقشه راه (Road Map) از فولاد میانه باشد و طرح های خود جهت ارتقا و گسترش مجموعه را شرح دهد.
  • 30 درصد از مبلغ پرداختی خریدار سهم ایمیدرو می باشد و 70 درصد باقیمانده برای پروژه های صنعتی دیگر هزینه خواهد شد. با کمی آینده نگری و مدیریت می توان این 70 درصد را که مبلغی حدود چندصد میلیارد تومان خواهد شد را در منطقه نگه داشت و پروژه های جدیدی افتتاح کرد.

 

پیشنهاد بنده این است که کارگروهی تشکیل شود که جنبه های مختلف شرایط واگذاری را بررسی کند و با جمع آوری اطلاعات و شرایط و نحوه تاثیر گذاری در خصوصی سازی این مجموعه، نمایندگان مجلس و مسئولین محترم را از همه زوایای کار آگاه سازد. همچنین این کارگروه میتواند سرمایه گذاران بومی را شناسایی و ترغیب به خرید فولاد میانه کند.

باید توجه داشت که هم اکنون باید به فکر میانه و فولاد و فولادی ها بود، قبل از واگذاری، قبل از عقد قرارداد و قبل از شروع به کار فاز احیا... چرا که نوش دارو بعد از واگذاری تاثیری نخواهد داشت. فولاد میانه را میتوان اولین و بزرگترین آزمون نمایندگان مجلس شهرمان دانست.

 

و اما

250 قبولین فاز احیا، بدانید که سهل تر از شکایت و تجمع و قهر و تهدید و افسردگی و ... دعوت از مسئولین برای همکاری در این باره می باشد. باید از تجربه افرادی چون مهندس حسینی، دکتر مددی، مهندس نائبی و یا هر کس دیگری که می تواند کمک کند، استفاده کرد. باید تدابیری اندیشید که بار دیگر سرمان کلاه نرود. واقعا دردناک است برای بار دوم از یک سوراخ نیش بخوریم.

573 نفر کارمند و فعال در بخش نورد فولاد میانه، آینده شغلی شما در گرو این واگذاری است. میتوان قبل از تکرار عکس العمل گذشته تان همچون تحصن و انقلاب و ... این مشکل را به خوبی و به دور از ناهنجاری به سرانجام رساند.

نزدیک 200 هزار نفر اهالی شهرستان میانه، آگاه باشید که از آینده بزرگترین شرکت صنعتی شهرستان سخن به میان آمده است. سکوت و بی تفاوتی در این مقوله شاید وجدان دردی بیشتر و عواقبی بدتر از بحث اتوبان داشته باشد.

 

همگی و همگی، بیایید دست در دست هم دهیم به مهر...

 

--------        -------------------         ------       -----------------------       ------

به خاطر عدم وجود بستر مناسب و بازخورد نامناسب از پست های قبلی، تصمیم گرفته بودم اشتراک مطالب مربوط به فولاد میانه را ادامه ندهم با اینکه اطلاعات خوبی در این حوزه برای ارایه داشتم... .

این پست  و مطلب را خواهشا از نوع اطلاع رسانی و گزارش قلمداد نکنید. هشدار و تلنگری است که فرصت را از دست ندهیم و ...   و دیگر هیچ.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۵/۴/۱۴ ۲۲:۵۶

معلومه که به فکر شغل و درآمد حاصل از آن هستیم . چون زحمت کشیدیم درس خواندیم .بدون پارتی و با تلاش قبول شدیم. البته کسانی مثل شما که قبول نشدن از جای دیگه میسوزن

۹۵/۴/۱۱ ۱۷:۱۶

فولاد کیلو چنده شما فقط به فکر استخدام و درآمدتتون هستین چه ربطی به مردم داره بس کنید فولاد فولاد برید دنبال شغل برا خودتتون رانت خواری تمام .

۹۵/۴/۱۰ ۱۸:۱۱

ای بابا دلت خوشه ها نماینده دلش به حال من و تو نمیسوزه اونا خرشون از پل به مدت چهار سال گذشت

۹۵/۴/۱۰ ۱۱:۲۴

تمام نگرانی ما هم واگذاری قبل استارت پروژه است...

باید این موارد و درخواست هارو از نماینده هامون مطالبه کنیم...

۹۵/۴/۸ ۲۰:۳۱

کدام شروع پروژه قبل واگذاری؟ اگر پروژه ای قرار است شروع بکار کند نیروهایش کجان؟ شرکت در حال تکمیل جهت واگذاری است نه تکمیل و تولید و جذب نیرو.

۹۵/۴/۸ ۱۹:۳۶

اگر شروع پروژه قبل واگذاری باشد مشکلی جهت استخدام 250 نفر  نخواهد بود.

ولی تصمیم واگذاری مجموعه قبل شروع باشد آن وقت هست که نقش مسئولین پررنگ خواهد بود و برای همین این پست ارسال شده که مبادا غافل شویم ...

۹۵/۴/۸ ۱۹:۳۰

جناب منتقد

بنده مطالبی در مورد صنعت فولاد و طرح های استانی جمع آوری کرده و گاها تحلیل کرده ام. اگر از نظر شما بحث ایراد داشت میتوانم ازتون عذرخواهی کنم...

هدف اصلی بنده از پست های قبلی آشنایی بیشتر عموم و مخصوصا فولادی ها با صنعت فولاد بود. 

در مطلب حاضر هم دعوت به آگاهی شده است...

۹۵/۴/۷ ۱۹:۴۱

نیازی نیست شما فکر کنید یا من ثابت کنم 

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، بر اساس برنامه جامع مشترک بین ایران و گروه موسوم به ۵+۱ که هفته گذشته در وین - مقرر اروپایی سازمان ملل- به امضا رسید در بین شرکت هایی که در لیست خروج از تحریم هستند ایمیدرو و شرکت های تابعه شامل ایرالکو، هلدینگ آسکوتک و ۴ شرکت زیرمجموعه وهمچنین ایراسکو حضور دارند

۹۵/۴/۷ ۱۹:۲۰

نمیتوانم اسم ببرم ولی تعدادی از قبولین که با پیمانکار مشغول به کار هستن و ده ها نفر دیگر که سالهاست استخدام طرح شده اند .اگه قبل از واگذاری چند نفری بتوانند خود را تثبیت کنند اینها هستند.بقیه قبولین ول معطلن. تنها راه چاره فقط و فقط امام جمعه هستند.

۹۵/۴/۷ ۱۵:۴۸

بیشتر متن شمارا جملات خطابی به مسولین تشکیل داده. پیشنهاد و طرح دارای شیرازه و قالب استاندارد است بخصوص از لحاظ صنعتی می‌بایست اشارات آماری و ارقامی و بخصوص راه حل های منحصر باشد. پیشنهاد شما بیشتر برای نمایش نامتان در سایت هست تا یک پیشنهاد قوی باشد و راهی بگشاید.

۹۵/۴/۷ ۱۴:۵۲

به امید خداوند بزرگ به زودی شاهد دعوت به کار این عزیزان خواهیم بود

۹۵/۴/۷ ۱۴:۴۰

میانه به چنین متخصصان حقوقی و مهندسین مثل شما نیاز دارد و نکته خوبی را در بستن قرارداد فولاد گفتید و پیشنهاد دارم نمایندگان هم از متخصصان هر رشته چندین نفر در عمران فولاد راه سازی کشاورزی اقتصاد و حقوق مشاوره بگیرند تا اشرافیت خوبی داشته باشند خود نمایندگان در بهداشت و انرژی متخصص هستند و اشرافیت دارند ولی در زمینه های دیگر کمک افراد صالح و متخصص میتواند به انها در پیشرفت کمک کند چرا میگویم صالح چون افرادی که با غرض ورزی و یا منافع شخصی معمولا مشاوره غلط میدهند طرف مثلا ده خودش میخواد راه بکشه ومنافع شهرستان 200 هزار نفر را پایمال حقوق شخصی خودش میکند .اتفاقا دانشجویان اکثرا چون با اعتقادی راسخ هستند کمتر جهت گیری دارند و در کنار متخصصان با سابقه بی طرف بهترین مشاوران برای توسعه شهرستان هستند . حال امیدواریم این روند کمیته و یا کارگروههای تخصص در میانه شکل بگیرد چون مطمئنا دید یک مثلا کارشناس فولاد چهل سال بعدرا میبیند تا یک فرد غیر متخصص و یا دید یک کارشناس عمران راهسازی در میانه 20 ساله اینده را پیش بینی میکند که جاده میتواند زمینه ساز چه تحولی شود و این جاده با کدام ویژگی بهترین بهره میدهد .بهر حال امید میانه بدست جوانان میانه ای متخصص و یا سابقه اجرایی و حتی افراد عادی است تا شهرستان متحول شود .همچنین نظرم اینست کارشناس حقوقی که قرارداد واگذاری فولاد مینویسد نباید با خریدار اشنا یا روبرو شود که امکان تبانی بوجود اید .و سرنوشت 250 نفر هم مشخص شده باشد زمینه تحول خط تولید تعهد شود و سوداور شدن . همچنین این به هنر مسئولان و نمایندگان میانه مانده که نگذارند پول واگذاری از میانه خارج و در اصفهان سرمایه گذاری شود و باید پول واگذاری هم در زیر ساخت ها و یا پروژه های صنایع محوری در میانه خرج شود .ما میدانیم دولت و استان به سختی به پروژه های میانه پول میدهند و نباید به آن آسانی هم بگذاریم سرمایه ای به ان بزرگی از میانه خارج شود و الویت این پول باید میانه که دارای بیشترین بیکار و بیشترین مهاجرت هست باشد

۹۵/۴/۷ ۱۲:۳۹

به جای تلاش برای احیای حق ۲۵۰ نفر ،تلاش برای حقخوری و جایگزینی نفرات وابسطه خودتان قبل از واگذاری را دارید.والله اه این افراد و مادران و همسرانشان دامان شما را خواهد گرفت در همین دنیا...

۹۵/۴/۷ ۱۱:۱۲

چه كساني از قبولين در طرح شاغل هستند اگر اينچنين بود همه با خبر ميشديم

۹۵/۴/۷ ۰۰:۴۰

شب قدر است و مقدر شدن تقدیرها التماس دعا

۹۵/۴/۷ ۰۰:۳۵

اخیرا یک تحرکاتی در میانه و کانون اساتید شکل گرفت

متاسفانه این کانون خیلی مورد استقبال میانه و میانه ای ها صورت نگرفت. حتی خود اساتید میانه ای هم حمایت کافی از این جنبش نکردند ...

با تشکیل چنین کمیته ای آقای نماینده و یا مسئول اطلاعات دقیق و مهندسی بدست می آورد (اطلاعاتی که خود مسئول به دلیل  فنی و ازدیاد دغدغه هیچ وقت نمیتواند بدان ها برسد)

تصور کنین یکی از نتایج مشاوره های این کمیته میتواند مدیریت موضوع به شکلی باشد که مبلغی چندصد میلیارد تومانی در میانه و منطقه بماند و پروژه های دیگری به انجام برسد...

نظارت صحیح بر قرارداد فروش و بندهای آن نیز باز میتواند از خیلی بحران های آتی جلوگیری کند. مثلا فولاد مبارکه با وعده و وعید واحدهای فولادی را به زیر مجموعه خود اضافه کرده است ولی هیچ وقت به وعده هایش جامه عمل نپوشانده و همچنان در حال برنامه ریزی برای خرید واحدهای دیگر است...

در همان قرارداد عدم وجود بندی که وعده های خریدار را تضمین کند برای مردم خیلی گران تمام شده و ...

۹۵/۴/۷ ۰۰:۲۰

خیلی سپاسگزارم از اشتراک نظر و تفکرتان

خود مطلب هم که پیشنهاد تشکیل یک کمیته یا کارگروه داده شد به این جنبه ها فکر کردم. صحیح میفرمایید. ولی خیلی مشکلات داریم، بعضی ها سوار موج های سیاسی اند، بعضی ها به پشتوانه فرهنگ اشتباه این روزهایمان شروع به برچسب زدن و دروغ بستن کردند و بعضی ها و بعضی ها... این وسط باز میانه متضرر میشود و واقعا دلم میسوزد. و این سوزش ها زمانی دردش بیشتر میشود که ما یک بار این مرحله را پیش رفتیم و شکست خوردیم.

عبرت نگرفتن از تجربیات قبلی، دردناک هست...

۹۵/۴/۶ ۲۰:۱۲

اشتغال در فاز ۲ حق ۲۵۰ نفره خوشحالی ۲۵۰ نفر با خانواده هاشون حتما باید تکانی به همه بده در این شب عزیز همدیگر را دعا کنیم برای این مشکل هم همچنین

۹۵/۴/۶ ۱۹:۵۴

فعلا که تعدادی از قبولین که در طرح شاغل هستن و سایر افراد شاغل در طرح در حال تثبیت جایگاه خودشان می باشند . جالب تر اینکه گروه های تلگرامی راه انداخته و در حال فریب قبول شدگان بخت برگشته هستند.

۹۵/۴/۶ ۱۸:۴۰

از کسی که جاده صاف کن فروش قبلی بود انتظار کمک نداشته باشید.

۹۵/۴/۶ ۱۶:۴۹

منظور تشکیل یک کمیته ای مانند آیپک میانه ای هست که از منافع میانه در هرجا دفاع کنند و هر کس در تخصص خود مشکلات میانه حل ان مشارکت کند ایده داده شود میشود از دانشگاه شروع کرد .افراد شاخص هم بعضی ها می ایند ولی میدانیم بعضی از انها دوست ندارند با رقیب در یک میز باشند .باز افراد بدون سابقه اجرایی و دانشجو چون انگیزه های سیاسی کمتر هست این کمیته را تشکیل میدهند افراد شاخص هم بعنوان مشاور و کمک کننده کمک میکنند همین کمیته ها زمینه ساز آیپک میانا میشود .میتواند این کمیته یک نوعش سایت ها و خبرگزاری های میانه باشند که باهم تعامل داشته باشند در انعکاس مشکلات . می تواند ورزشکاران باشند مثل یوسف کرمی و محموی و ...مشکلات ورزش شهرستان را حل کنند . کمیته عمران ، فرهنگ ، کشاورزی این ها مشکلات ریشه حل کنند چون مردمی و مستقل هستند نتایج ان ها چشمگیر هست این پیشنهاد من بود توی فولاد هم میتواند این تشکل اغازش زمینه ساز تشکیل سایر تشکل های مردم نهاد شود همین باعث تحول اجتماعی اقتصادی و سیاسی مردم میانه میشود و میتواند خلا ارتباط مردم با مسئولان را پر کند . چنین کمیته های افرادی را از دل ان بیرون می ایند که بر کشور تاثیر گذار میشوند که میتوانند میانه را متحول کنند

۹۵/۴/۶ ۱۶:۲۴

میتوانید حداقل افراد صاحب نظر میانه ای را تشویق به ورود در این مقوله بکنید و خودتان هم نقش مشارکتی داشته باشید

۹۵/۴/۶ ۱۶:۲۲

این یه پیشنهاد بود چون از شما پیگیر تر نیست .ولی اگر فردی را میشناسید که حاضر به همکاری است اورا دعوت کنید این کمیته ها تشکیل بشوند ما شاید خنده مان می اید ولی چون این تشکل ها مستقل هستند به یک طرف غش نمیکنند که طرف نماینده یا فرماندار بگیرند .بعد این بصورت ایده هست این کمیته ها چیز عجیبی نیستند . و میانه میتواند پیشرو باشد باید مردم را در حل مشکلات مشارکت داد تا حل شوند بعد اون دوستی که میگویند پیام ها دروغه راسته . بالاخره این مشکلات دغدغه همه است . در اخر پیشنهاد میکنم افراد تحصیلکرده وارد این تشکیل تشکل مردمی بشوند .بعد نظرم اینه دانشجو هم باشید فراغ بالتان از کسی که مشغول کار اداری هست بیشتر هست .و بعد حداقل شاید شروع اینکار جرقه ورود افراد دیگر شود . ویا حداقل افراد توانا تر را تشویق به تشکیل این کمیته ها کنید . الان مشکلات عمده ای در شهرستان هست که مسئولان پیگیر نیستند ولی با این کمیته های مردمی همیشه حل مشکلات زنده میماند و پیگیری منسجم و مستمر میشود .مشکلات زیادی داریم فولاد ، بیکاری ، بزرگراه ها و ترانزیت ، اب شرب ، کشاورزی ، توریسم جالبه بگم افراد فرهنگی زیادی مایل به همین تشکیل توریسم بودند ولی فرد شاخصی نیست انها را گرد هم بیاورد .از همین کمیته ها چند سال بعد افراد شاخص و نخبه در همان زمینه ها معرفی میشوند که میتوانند وزن میانه ای ها را در کشور زیاد کنند یک نوع پالایش .که برای شهرستان مفید هست

۹۵/۴/۶ ۱۵:۵۶

با سلام پیشنهاد من تشکیل کمیته های مردمی در میانه برای پیگیری مشکلات متشکل از افراد تحصیلکرده و متخصص و نفوذ دار در هر زمینه هست مثلا فولاد یک کمیته تشکیل بشود مشکلات توی اون بررسی بشود و اینها مستمر از طریق فرمانداری نمایندگان استاندار و نهاد های مختلف پیگیر بشوند و بنظرم اقای یعقوبی بعنوان رییس این تشکل مردمی خوب هستند چون سر رشته خوبی از فولاد دارند همچنین کمیته های تخصصی از متخصصان میانه ای در زمینه های مختلف مثل بهداشت ، بزرگراه ها وریلی شهرستان ، اب شرب ، کشاورزی و حتی ورزش .... تشکیل بشوند و مشکلات شهرستان بصورت تخصصی چاره اندیشی و از نماینده و فرماندار و افراد شاخص میانه ای و سایر نهاد ها پیگیری کنند و ایده بدهند متاسفانه با این تک تک پیگیری به جایی شهرستان نمی رسد باید همه باهم متحد بشوند و نیروها و استعداد همه دریک راستا بشوند تا نتیجه گیری مطلوب حاصل شود این خود کمیته های داوطلبانه مردمی به مشابه یک مجلس کوچک هستند و نباید میانه ای ها منزوی باشند الان برای فولاد اگر همچین کمیته و یا نماینده همین استخدامی ها انتخاب کنند ویک فرد نماینده انها بشود پیگیری ها بهتر میشود .کار دسته جمعی همیشه نتیجه اش از کار فردی بهتر است و یا حتی کمیته یا تشکل مردم نهاد

۹۵/۴/۶ ۱۵:۴۰

میگویند حقوق پایینی دارد دوست عزیز حقوق بالا هم مثل کار ساختمان جان کندن دارد عذاب کشیدن دارد وقتی یک مستمری دایم با بیمه داری این خودش از بیکاری بهتر هست فعلا کار نیست که بیاییم ناز کنیم حقوق پایین میدهند تونیایی فقط چند هزار نفر منتظرند جایت را بگیرند!

۹۵/۴/۶ ۱۵:۴۰

میگویند حقوق پایینی دارد دوست عزیز حقوق بالا هم مثل کار ساختمان جان کندن دارد عذاب کشیدن دارد وقتی یک مستمری دایم با بیمه داری این خودش از بیکاری بهتر هست فعلا کار نیست که بیاییم ناز کنیم حقوق پایین میدهند تونیایی فقط چند هزار نفر منتظرند جایت را بگیرند!

۹۵/۴/۶ ۱۵:۳۲

شاید ولی شرکت فولادسازی آنچنان هم حقوق پایینی ندارد

۹۵/۴/۶ ۱۵:۲۹

آسکوتک فکر نکنم زیر مجموعه ایمیدرو باشه مثلا گفتن اینکه کبریت زیر مجموعه درخت است فکر کنم زیاد جالب نباشه تمامی شرکت های صنعتی و معدنی داخلی میتونن جزئی از ایمیدرو باشن

۹۵/۴/۶ ۱۵:۲۶

ممنونم از تاییدتون امیدوارم عملی بشه خواسته هامون

۹۵/۴/۶ ۱۵:۲۵

سعی کنیم از شخصیت هایی که آبروی میانه محسوب می شوند حمایت کنیم و بهشون توهین نکنیم...

۹۵/۴/۶ ۱۵:۲۴

دوست گرامی حرفتون قبول ولی وقتی درخواست همگان از نماینده این مهم باشه، به خاطر خودشونم که شده اهمیت میدن

بستگی به این داره که متحد باشیم و مسئولانمون هم باوجدان باشن

 

۹۵/۴/۶ ۱۴:۲۶

البته این راهم متذکر بشوم که این ۲۵۰ نفر بندگان خدا فکر نکنند همانند کارکنان فاز یک حقوقهای انچنانی خواهند گرفت

۹۵/۴/۶ ۱۴:۰۷

البته هيات مديره شركت آسوتيك زير مجموعه ايميدرو كه در واقع فعاليت اصلي آن شركت بازرگاني فولاد است دفتر آلمانش دوسلدورف آلمان است جالب است بدانيد اين شركت در چين در حال سرمايه گذاري يا ساخت يا نمي دونم چيچي كارخانه فولاد است .

۹۵/۴/۶ ۱۳:۲۳

پبشنهادتون برای تشکیل کارگروهی متخصص و پیگیر خوب و نیاز است

۹۵/۴/۶ ۱۲:۵۹

از هاشمی نگو که بی لیاقت تر از این حرفاست

۹۵/۴/۶ ۱۱:۴۷

همین حرفها هارا به نمایندگان زدم مشکل فولاد مشکل بزرگراه و اب شرب و ...بیکاری جالبه رییس روابط عمومی یکی شان گفت وظیفه نماینده قانون گزاری هست یعنی عملا شانه خالی کردند از این مشکلات .مردم مشکل شان را به که بگویند به نماینده فرماندار استاندار دولت قوه قضاییه .....به که هیچکس گوش نمیکند میانه اکثریت جوان هستند و متاسفانه جمعیت جوان هم تحملشان کمی کم شده وقتی میبینند درکلان این یک مشکل ملی است ولی در سطح شهرستان این مشکل در میانه حادتر است در جامعه ای مثل میانه که بیکاری رتبه اول هست این فولاد حساسیت زاست بحران افرین .
اما دوستی میگویند اعتراض کنیم چگونه ؟ تا بیایی مشکلت را بگی می اندازند انگ غرب زده هزاران القاب میزنند انهم در میانه جمعیت نظامی زیاد هست .اروپا نیست که مردم مشکلشان با تحصن بگویند توی ایران تحصن را یک نوع ضد حکومتی میدانند درحالیکه میدانیم در اروپا هزاران تحصن شده و تاثیری در دولت ها نگذاشته که سقوط کنند فقط مشکلاتشان رسیده و حل شده ولی در ایران یک تحصن به منزله ..... است همین حساسیت های بی مورد باعث شده نقطه ضعف تبدیل شود باید فعالان و بیکاران کارگری بتوانند بورت مسالمت امیز مشکلات بگویند و بروند

۹۵/۴/۶ ۱۰:۴۹

در این پست هدف در خوب و بد جلوه دادن افراد نیست

هدف تامین منافع میانه و میانه ای است

در حالت عادی آقایان نماینده باید فرصت را مغتنم بشمارند برای اثبات لیاقت و نفوذ خودشون. و در حالت غیر عادی باید پای آقایان را به اجبار به این ماجرا کشید چرا که امری همگانی است و کل شهرستان در این مساله ذینفع است

۹۵/۴/۶ ۱۰:۴۴

بله. طبق مصوبه مجلس این مبالغ باید در چرخه صنعت هزینه شود و این هنر نمایندگان و مسئولان شهرمان هست که بتوانند با قدرت چانه زنی بالا و نفوذ خود همچین امری را میسر کنند

۹۵/۴/۶ ۱۰:۴۲

اولا باید ببینیم غریبه ای پیدا می شود که خریدار فولاد میانه باشد یانه

ثانیا با اینکه خریدار اگر بومی و میانه ای و حداقل ترک باشد خیلی مزایا دارد ولی مهم این هست که در قرارداد موارد گفته شده در مطلب رعایت شده باشد و همچنین خریدار محترم تخصصی در فولاد هم داشته باشد تا بتواند شرکت را به سودآوری برساند

۹۵/۴/۶ ۱۰:۲۰

اقا ما در همه چیز مشکل داریم خودمان هم میدانیم فولاد را اقای هاشمی و حسینی قنبری اوردند و اقای هاشمی به تنهایی نقش بزرگی داشتند و حتی در طرح توسعه .الان هم شخصی در حد ایشان قدرت تاثیرگزاری دارد میدانیم نمایندگان تازه کار میانه فعلا قدرتی ندارند و اوایل کار هست افرادی مانند جناب هاشمی وحسینی که سابقه اجرایی دارند و حتی مددی که روابط عمومی بالایی داشت و اجتماعی بود میتوانستند تاثیر بگذارند الان هم اگر همه نخبگان سیاسی و اقتصادی میانه ای همکاری کنند این فولاد می ماند ولی ترس من اینست بخاطر دعواهای سیاسی بگذارند فولاد تعطیل شود تا در انتخابات بعدی رقیب را از راه به در بندازندبخاطر به ر خ کشیدن عدم توانایی رقیب.حاللکه مطمئن هستم اینگونه نمیشود . وپیشنهاد من این هست نام افراد کمک کننده در اخر اورده شود و تشکر شود حتی اگر نمایندگان نباشند تا مشارکت کنند

بعد موضوع 250 نفر هم یکی از مشکلات هست همینطور بزرگراه سرچم میانه هم تاثیر زیادی روی فولاد داشت و حمل ونقل فولاد تسهیل میشد و ارزانتر و یا حتی راه اهن که یک مرکز بارگیری مجهز برای وارد و ارسال فولاد در میانه نیست که این یک نقیصه هست منظورم این هست کلیه مشکلات میانه بهم مرتبط هستند و برهم تاثیر میگذارند فولاد هم یکی از انهاست و میبینیم در اکثر پروژه های مهم مثل فولاد بزرگراه و راه اهن و....نوعی بی توجهی هست که خسران کلی بر یکدیگر گذاشته اند

۹۵/۴/۶ ۱۰:۰۶

آیا 70% پول دریافتی واقعا می تواند در میانه بماند. اگر این کار شدنی باشد میانه واقعا متحول می شود

۹۵/۴/۶ ۱۰:۰۱

مسولان اگر خرابکاری بکنند و به یک قریبه بفروشند میانه انقلاب می کند و همه کفن پوش می شویم

۹۵/۴/۶ ۰۹:۵۴

حرفتان صحیح و منطقی است.

البته اینجا هدف ما ایجاد انگیزه ای است که در قراردادها تاثیر بگذاریم تا از ضایع شدن حقوق کارکنان و مردم جلوگیری شود.

فولاد بناب خیلی وقت است که از مدیریت زنوزی خارج شده است. در ضمن این کارخانه تعطیل نیست!!!

۹۵/۴/۶ ۰۹:۴۷

فولا بناب تعطیل شده است .فولاد زنجان فولاد خراسان کلا در کشور فولاد رکود کرده و تنها چند فولاد مانده اند بعد بله ما قدر فرصت ها را ندانستیم الان در خودروسازی هم مقاومت در برابر واگذاری هست مثل پارس خودرو را که رنو میخواست دوباره بخرد و قطب سوم کشور تبدیل کند که میدانستیم صنعت خودرو سازی ایران متحول میشد متاسفانه سایپا و ایرانخودرو جلوی انرا گرفتند چوندتوان رقابت نداشتند و من میدانم در بلند مدت ایران صنعت خودرو اسیب میبیند در فولاد هم همینطور یک عده حاضر نیستند تولید را به مردم و سرمایه گذاران خارجی واگذار شود و اینده شوروی منتظر صنعت فولاد با این روند هست. باتشکر از شما

۹۵/۴/۶ ۰۹:۳۶

خیلی ممنون از نظرتون

بازار جهانی فولاد در رکود هست به این مساله شرایط خاص ایران و عدم اعتماد سرمایه گذار را نیز اضافه کنید و ...

وقتی بزرگترین شرکت تولیدی فولاد جهان و رئیسش آقای میتال و درخواستش برای خرید شرکت های فولادی را از دست می دهیم از چه کسی ناله کنیم.

همین فرد فولاد ترکیه را متحول کرد...

امید زیادی به خرید فولاد میانه توسط سرمایه گذار خارجی نیست

آقای زنوزی مالک گسترش فولاد بهترین گزینه بود که سال ها پیش باز این فروش جلوگیری کردند... بعدا زنوزی در بناب شروع به ساخت کارخانه فولادسازی کرد و سال هاست به بهره برداری هم رسیده!!!

۹۵/۴/۶ ۰۹:۱۸

با سلام من از تجربیات خود میگویم تنها راه حل تحول و بقای فولاد میانه واگذاری به سرمایه گذار خارجی هست مانند المان و ایتالیا کره و حتی ترکیه است و اگر دوباره به بانک واگذار شود متاسفانه همان سرنوشت و بلایی که بانک ملی بر سر ارج اورد تکرار خواهد شد در فولاد .من خودم کارگر پارس خودرو هستم این شرکت زمانی که به رنو فرانسه واگذار شده بود دچار تحولی زیاد شد که فرانسوی ها بسیار شرکت منضبط و کیفیت بالا بردند مدیریت متحول شد و بسیار سختگیر بودند و پارس خودرو به بهترین کیفیت رسید اینها برایشان تولید با منفعت مهم بود و بسیاری از فنون اداره و مدیریت را از همین فرانسوی ها شرکت یاد گرفت . در مورد فولاد هم اگر الویت یافتن شراکت خارجی مثل ایتالیا و المانها باشند بدانید اینها فولاد میانه متحول خواهند کرد کلا مدیریت و تولید متحول میشود اما فقط یک نقطه ضعف هست سرمایه گذاران خارجی معمولا با شرط اختیار تعدیل نیرو کارخانه ها را میخرند و شاید انها مکانیزاسیون را الویت بگیرند فولاد متحول میشود ولی امر اشتغال کمی مقوله دوم میشود .حال نظر من هست اگر میخواهیم صنعت فولاد میانه متحول شود تنها فولاد سازان موفق ایتالیا و المان و... اینها توان تحول دارند چون با مقوله تولید اشنا هستند اما بانک ها و رانت خوارها شاید تا 4 پنج سال شرکت زنده بماند ولی مانند ارج میشود و نمایندگان باید سعی در پیدا کردن سرمایه گذاران خارجی بکنند در سفر هیئت های تجاری به تهران و تبریز وارد مذاکره شوند

۹۵/۴/۶ ۰۹:۱۷

در ضمن برای واحد کوچکی مثل فولاد میانه به زور خریدار پیدا می شود، چه برسه به فولاد خوزستان و ...

البته فولاد خوزستان در سال های قبل خریداران خارجی داشته و شرکت آرسلور میتال و تاتا استیل قصد خریداری شو داشتند که بنا به دلایلی توافق صورت نگرفت.

جالب توجه هست که یکی از این دلایل عدم توافق، وجود بندی بود که اجازه اخراج نیرو به خریدار نمیداد و خریدار ادعا داشت که در فولاد خوزستان حدود 4 هزار نفر!!! نیروی مازاد وجود دارد

۹۵/۴/۶ ۰۹:۱۳

طبق اصل 44 قانون اساسی، دولت ملزم به خصوصی سازی است و ...

باور کنید خصوصی سازی اگر درست و اصولی انجام بشه و افراد و شرکت های خصوصی بتونن فعالیت داشته باشند، در کل به نفع صنعت و مردم و کشور خواهد بود.

هرچند در کوتاه مدت چنین به نظر برسه که کارکنان لطمه می بینند

۹۵/۴/۶ ۰۹:۰۳

چرا فولاد میانه را می فروشند؟ راست می گویند اول ذوب آهن اصفهان و وخوزستان را بفروشن بعد نوبت به میانه برسد. ما اجازه نمی دهیم

۹۵/۴/۶ ۰۹:۰۲

قصور مسئولان و دعوای سیاسی و ... هست ولی نباید ما حدودا 95 هزار نفر میانه ای نسبت به فولاد بی تفاوت باشیم.

به نفع خود مسئولان من جمله نمایندگان مجلس هست که برای آخرتشان تلاش کنند. آخرت مورد توجهشان نباشد، برای خاطر دور بعد و 4 سال دیگر تلاش کنند

۹۵/۴/۶ ۰۸:۵۰

میانه ای ها توان و نفوذ زیادی دارند ولی منفرد هستند.کمی دعواهای سیاسی و جنگ قدرت بین انها وجود دارد .ما 700 هزار میانه ای در مورد فولاد درخواست های زیادی داشتیم ولی توجهی نیست مثل افتتاح بزرگراه سرچم میانه که مقامات استانی و فرماندار برسمیت نمی شناسند اینجا هم در مورد فولاد 250 نفر سکوت پیشه کردند حال نمیدانم ایا مسئولان بفکر مردم میانه هستند تابحال که بزرگترین مشکلات شهرستان میانه صحبتی نیامده مثل فولاد ، بزرگراه و حق ابه .بطور کل میانه ای ها در همه زمینه ها متحد شوند.نباید گذاشت تنها صنعت میانه نابود شود

۹۵/۴/۶ ۰۸:۳۰

قطعا همینطوری هست که میگین

تا جایی که من اطلاع دارم مهندس هاشمی جزو هیئت رئیسیه ایمیدرو هم هستند و مستقیما میتونن تاثیر گذار باشن

شاید ایشان فردی باشند که حتی بتونن مانع از به فروش رسیدن فولاد میانه بشن یا این امر رو به تاخیر بندازن

۹۵/۴/۶ ۰۸:۱۹

مهندس هاشمی هم میتواند بسیار کمک رسان باشد

اخبار روز