کد خبر: ۳۰۳۳۷
۲۰۳۴۷ بازدید
۱۶ دیدگاه (۹ تایید شده)

دنیا دار مکافات است، بیائید دیگر گناه نکنیم

۱۳۹۳/۹/۴
۱۴:۳۱

امروز حالی دگرگون دارم و با دلی گرفته به گذشته ام فکر می کنم، گذشته ای که شاید می توانست برای حال و آینده ام آرامشی درونی به ارمغان داشته باشد ولی از هر نقطه جلوی ضرر را بگیریم سود برده ایم.

آنکه آب بیشتر ببیند شناگر بهتری می شود به طریق معمول آنکه بوی گناه بیشتر به مشامش برسد وسوسه ی بیشتری به سوی گناه دارد و آنکه دور از گناه باشد مبرا از گناه است درسته که اگر گناه مثل آتش بود و هر کس نزدیکش می شد احساس سوزش کرده و کسی گناه نمی کرد اما ظاهر گناه فریبنده است و مغلوب کننده عقل و غالب کننده امیال. مرتکبینش در زمان ارتکاب گناه، ناخواسته از توجیه غلطی که از امیال شیطانی برمی خیزد تبعیت میکنند و تکرار آن باعث دور بودن از حقیقت در مورد آن گناه بخصوص می شود، جالب اینجاست که شخص آلوده به آن گناه، توجیه غلط را باور می کند و آن را اشاعه می دهد.

دنیا دار مکافات است یعنی مکافات بدیها را در این دنیا خواهیم دید. این دنیائی که بنوعی همان جهنممان است و تا زمانیکه مرتکب گناه شویم در اینجا خواهیم ماند و مکافات گناهانمان را خواهیم داد و تنها راه رهائی مان از این دنیا و بازگشت به بهشت، رسیدن به کمال با انجام کارهای نیک است. طبق آیه قرآن که هرکس نیکی کند چند برابر نصیبش می گردد و هرکس بدی نماید به همان اندازه مکافات خواهد دید یعنی مثلاً اگر من به کسی بدی نمایم "باید" دقیقاً در شرایط شخصی که بدی دیده است قرار بگیرم و مورد بدی قرار بگیرم در غیر اینصورت عدالت برقرار نخواهد شد یا اگر من پولی از کسی بردارم در آن دنیا برداشتن یا برنداشتن پول معنایی نخواهد داشت زیرا پول در این دنیا تعریف شده است پس باید من در جسم و شرایط فرد مقابل قرار بگیرم و عیناً همان پول در همان شرایط از من برداشته شود تا مکافات عادلانه باشد.

پس بیائید تصمیم بگیریم با تمام وجود توبه کنیم و با خود عهد ببندیم که هرگاه متوجه شدیم عملی از ما گناه است همان لحظه متوقفش کنیم و دیگر گناه نکنیم و گناه کارانی را که دستشان از این دنیا کوتاه شده یا زنده هستند و نادم، نادمی که واقعاً برای جبران گناهانشان دریغ نمی کنند، حتی اگر متوجه ندامتشان نشویم از صمیم قلب ببخشیم تا شاید دیگران هم از گناهانمان بگذرند.. و تأثیر مثبتش را در زندگیمان بیشتر احساس کنیم.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۰۳/۵/۳۱ ۰۸:۳۶

انسان مسلمان خودشو باید به چالش بکشه و نواقص خودشو برطرف کنه میشه تو این دنیا بهشت برای خودش و خانواده به ارمغان آورد

۰۲/۷/۱۶ ۲۳:۳۳

اون حق الناس حساب نمیشه. شما توبه کن خدا خودش عدالتو رعایت میکنه.

۰۱/۹/۲۰ ۰۹:۱۷

باسلام. من یه شخص گناهکارم. و مجازات عملم را دیدم. اما مجازات عملم مریضی صعب العلاج پسرم است که فکر میکنم با مریض شدن پسرم که به خاطر گناهان من بود باعث شد همه غصه دار بشن و مدتی است اطرافیانم در رنج و زحمتن. من الان مدیون همه هستم و اینو حق الناس میدونم. خیلی احساس سنگینی میکنم. وروح و روانم در عذابه.چطور میتونم این حقهایی که بر گردنم هست رو ادا کنم و بار گناهم سبک بشه. هر چند هیچکس از انجام گناه من خبر نداره واین یه رازه بین منو خدا. حتی اگه خداهم توبه منو قبول کنه بازم حق الناس های زیادی بر گردنمه واین باعث میشه آرامش نداشته باشم. اگه کسی میتونه کمکم کنه.

۰۰/۱۰/۲۸ ۰۴:۱۱

تشکر جواب ناقص بود

۰۰/۱/۱۵ ۱۸:۱۱

بنظر من اين نميتونه درست باشه من خيلي از آدمها را ديدم كه موجه نبودن و قسر در رفتن بدون اينكه مجازات شوند و سراي اعمالشان را ببينند

۹۸/۵/۱۲ ۰۲:۳۲

واقعا دیریازود تمام اعمال برمیگردد.یقین دارم وبه چشم وتجربه دیده ام..معتقد شدم که ذره ایی بدی وخوبی البته بدی بیشتر برمیگردد وهمین دنیا وروابط دنیایی به عینه میبینیم قبل از مرگ..تا توبه وبارگناه سبک تری روحمل کنیم.بخصوص تحقیر وتمسخر... داستانهای واقعی بیشماری درتاییدش دارم..که منتشر کردنش هم غیبت میشه هم مشخص ..واین برملا کردن خودش تاوان و..داره..خدا ستارالعیوب است ..

۹۵/۱۲/۱۳ ۲۳:۳۲

خوبه..پس ما هرکسی مارو اذیت کنه عینا می بینه؟؟چرا خده اینقدر صبر داره؟؟

۹۳/۹/۴ ۱۵:۴۲
1- حقیقت توبه «توبه» در اصل به معنی بازگشت از گناه است (این در صورتی است که به شخص گنهکاری نسبت داده شود) ولی در قرآن و روایات اسلامی بارها به خدا نسبت داده شده است در این صورت به معنی بازگشت به رحمت است، همان رحمتی که به خاطر ارتکاب گناه از گنهکار سلب شده بود، پس از بازگشت او به خط عبادت و بندگی خدا، رحمت الهی به او باز می گردد و به همین دلیل یکی از نامهای خدا، «تواب» (یعنی بسیار [220] بازگشت کننده به رحمت یا بسیار توبه پذیر) است. در واقع واژه «توبه» مشترک لفظی یا معنوی است میان «خدا» و «بندگان» (ولی هنگامی که به بنده نسبت داده شود با کلمه «الی» متعدی می شود و هنگامی به خدا نسبت داده شود با کلمه «علی» (4) در «المحجة البیضاء» درباره حقیقت توبه چنین آمده است که توبه سه رکن دارد، نخست «علم» و دوم «حال» و سوم «فعل» که هر کدام علت دیگری محسوب می شود. منظور از «علم» شناخت اهمیت ضرر و زیانهای گناهان است، و این که حجاب میان بندگان و ذات پاک محبوب واقعی می شود. هنگامی که انسان این معنی را بخوبی درک کند، قلب او به خاطر از دست دادن محبوب ناراحت می شود و چون می داند عمل او سبب این امر شده، نادم و پشیمان می گردد؛ و این ندامت سبب ایجاد اراده و تصمیم نسبت به گذشته و حال و آینده می شود. درزمان حال آن عمل را ترک می گوید، ونسبت به آینده تصمیم بر ترک گناهی که سبب از دست دادن محبوب می گردد می گیرد، و نسبت به گذشته درصدد جبران برمی آید. در واقع نور علم و یقین سبب آن حالت قلبی می شود که سرچشمه ندامت است، و آن دامت سبب موضعیگریهای سه گانه نسبت به گذشته و حال و آینده می گردد. (5) این همان چیزی است که بعضی از آن به عنوان انقلاب روحی تعبیر کرده اند، و می گویند توبه نوعی انقلاب در روح و جان آدمی است که او را وادار به تجدید نظر در برنامه های خود می کند. 4- تفسیر فخر رازی و تفسیر صافی، ذیل آیه 37، سوره بقره.5- المحجة البیضاء، جلد7، صفحه 5.
۹۳/۹/۴ ۱۴:۵۰
عالی بود.

اخبار روز