کد خبر: ۹۵۸۵۹
۱۳۵۰ بازدید
۱۵ دیدگاه (۱۵ تایید شده)

لزوم احداث لاین ویژه دوچرخه در خیابان‌های میانه

۱۳۹۹/۳/۸
۱۴:۲۳

 

استفاده از دوچرخه برای تردد درون شهری امروزه به یکی از پذیرفته شده ترین راه های حمل و نقل در شهرهای بزرگ و پیشرفته جهان تبدیل شده. شاید ویدئوی زیر بهتر از صدها خط بتواند چگونگی آداپته شدن مردم این شهرها با دوچرخه را شرح دهد، اینکه چطور فارغ از سن و جنس و موقعیت اجتماعی و در هر شرایط آب و هوایی از دوچرخه برای جابجایی، خرید، گردش، ورزش و ... استفاده می کنند:

حالا افزایش قیمت بنزین از یک سو و افزایش ترافیک در مرکز شهر میانه از سوی دیگر می‌توانند بهانه‌های خوبی برای حرکت شهر میانه به سمت استفاده از دوچرخه بجای خودروهای شخصی خصوصا در مرکز شهر باشند؛ اما این بهانه‌ها به تنهایی برای چنین حرکتی کافی نخواهند بود. حرکت به سمت پذیرش فرهنگ دوچرخه سواری علاوه از موارد نامطلوبی مثل افزایش قیمت سوخت و ترافیک سرسام آور مرکز شهر، به فرهنگ سازی، تبلیغات و صد البته فراهم کردن زیرساخت ها نیاز خواهد داشت.

یکی از این زیرساخت ها پیش بینی و احداث لاین مخصوص دوچرخه در خیابان های شهر است که می تواند مشوق خوبی برای شهروندان برای استفاده از دوچرخه بجای خودرو خصوصا هنگام مراجعه به مرکز شهر باشد. خوشبختانه اکثر خیابان های شهر میانه خصوصا خیابان های اصلی آن بدون شیب یا دارای شیب بسیار ملایم اند که مناسب دوچرخه سواری می باشند، از طرف دیگر وسعت شهر میانه به قدری نیست که امکان تردد با دوچرخه در سراسر آن نباشد و حداکثر زمان مورد نیاز برای رسیدن از هر نقطه شهر به هر نقطه دیگر آن با دوچرخه حداکثر 15 دقیقه و برای رسیدن از هر نقطه به مرکز شهر کمتر از 10 دقیقه است که با پیش بینی لاین های ویژه دوچرخه در سطح شهر این زمان بیش از این کاهش خواهد یافت.

در مرحله اول و بعنوان پایلوت ایجاد این لاین ویژه در چهار مسیر زیر یا حداقل یکی از آنها پیشنهاد می شود:

1. مسیر اول: خیابان امام خمینی (ره) بطور کامل از گلستان شهدا تا پارک انقلاب

2. مسیر دوم: از میدان شهیدان خانمحمدی فرهنگیان تا بانک ملی از مسیر خیابان های ارشاد - پیام نور - سرآسیاب - بانک ملی

3. مسیر سوم: از چراغ قرمز پارک انقلاب تا انتهای کمربندی ساحلی از مسیر خیابان های فرمانداری - شاهد - CNG - کمربندی ساحلی

4. مسیر چهارم: خیابان های معلم شمالی و جنوبی از پمپ بنزین تا کمربندی

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۹/۳/۱۷ ۱۰:۱۸

چرا نداره یه شهردار داره با هفت شورای شهر فعال خستگی ناپذیر مثل سوپر من یا بت من این همه امکانات یعنی نمیبنی عجبا

۹۹/۳/۱۷ ۱۰:۱۵

اقای نایبی عزیز هر کسی رو دوچرخه سوار ببینی فرماندار شهردار و شورا ها رو نمیبنی خیالتو خوش نکن اینه تازه اس سوار شدند حالا میگی پیاده بشند سوار دوچرخه بشند مگه اینکه ادم پشت گردنشو ببینه

۹۹/۳/۱۷ ۱۰:۱۱

دادا دردتو برو به امامزاده بگو شاید فرجی بشه

۹۹/۳/۱۷ ۱۰:۱۰

شهروند گرامی نترس اصلا تو این فاز ها نیستند که بسازنند

۹۹/۳/۱۰ ۲۲:۳۹

من نمیزارم از خیابان مون رد بشه بقیه را نمیدونم فکر کنم خیابانهای سرآسیاب،بانک ملی و امام خمینی هم نزارند حالا از کجا باید رد بشه؟

۹۹/۳/۱۰ ۱۱:۰۲

فرماندار محترم آیا کاندیدی که سطح شهر و دیوار روستاها را با رنگ و با سایز خیلی بزرگ دیوار نویسی کرده ، تخلف محسوب نمی شود؟
چرا برخورد نمی کنید؟

۹۹/۳/۱۰ ۰۸:۴۵

اینجا میانه است کجای کاری؟

۹۹/۳/۹ ۱۹:۰۶

اگراجرابشه بسیارعالی میشه.بنظرمسیرسوم سهلتربه نتیجه میرسه تامسیراولی ودومی.
مشابه چنین طرحی رودراردبیل دیدم که دوردریاچه مسیرپیاده روی،دوچرخه سواری بطول بیش ازپنج کیلومتراجراشده

۹۹/۳/۹ ۱۸:۱۹

اگه توی خیابونی درست کنند که محل زندگی من است من از الان مخالفم چون ممکن است باعث بی ارزش شدن خونه من بشه.

۹۹/۳/۹ ۱۸:۱۴

میانه درواقع یک روستاس. روستای بزرگ بدون هیچ امکاناتی..وبدون حامی دلسوز و مسئولانی نالایق

۹۹/۳/۹ ۱۷:۴۷

ولش کن بابا تو هم ما رو گرفتی ها
تازه یه دونه میدان نماز را تغییر دادن چند نفر سرآسیابی هی پیام می ذارن بن بست شدیم طرح خوبی نیست و اینا می خوایی لاین دوچرخه بزارن مگه توی این شهر میسه کاری کرد همون میانه سنتی بهتر از همه چیزه

۹۹/۳/۹ ۱۲:۳۳

سلام. بسیار طرح مفید و بجایی هست و روی طرح خوب فکر کرده اید.

شهرداری میانه یک همت بلند لازم دارد تا این طرح زیبا و شادی آور و نشاط زا را در جامعه اجرا کند. حتی کسی که دوچرخه سوار نیست، از دیدن جنب و جوش دوچرخه ها در مسیری خاص، به وجد می آید. چه بسا فردا شهروندان میانه ای با هیجان، فرماندار و شهردار میانه را ببینند که با دوچرخه به سر کار یا سر بازدید می روند و وی را تحسین کنند. (البته نه برای فقط یک بار و همراه با 10 تا خبرنگار!)

فقط دو نکته را به عنوان نظر شخصی مطرح می کنم:

1 ـ در کمترین هزینه و سریعترین زمان می توان مسیر سوم را اجرا کرد اما سه مسیر دیگر واقعاً سخت است.

2 ـ در سه مسیر دیگر، مستلزم این است که یک ضلع خیابانها پارک ممنوع شود. اتفاقاً الآن هم پارک ممنوع است ولی اجرا نمی شود. شهرداری میانه اتفاقاً از طریق اجرای این طرح می توان پارک ممنوع را نیز اجرا کند. بدین ترتیب که سرتاسر ضلع شرقی خیابان امام را به فاصله دو متر با گارد جدا می کند (مثل تصویر زیر). سپس آن را اپوکسی کرده و به دو مسیر رفت و برگشتی یک متری تقسیم می کند. این کار باعث می شود که مطلقاً هیچ ماشینی در ضلع غربی پارک نکند.

 

۹۹/۳/۸ ۱۷:۳۱

میانه شهر بدون ساده ترین امکانات شهری میباشد

۹۹/۳/۸ ۱۵:۳۵

متاسفانه خیابانهای میانه کم عرض اند

۹۹/۳/۸ ۱۵:۳۴

طرح قشنگیه ولی رویایی است که تعبیر نخواهد شد!

اخبار روز