کد خبر: ۹۸۹۵۷
۹۶۲ بازدید
۱۰ دیدگاه (۱۰ تایید شده)

راه آهن مراغه به اداره کل ارتقا می یابد

۱۳۹۹/۶/۲۵
۱۲:۲۷

 

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: ارتقا راه‌آهن مراغه به اداره کل مورد تایید راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله ایجاد چارت و سازمان امور اداری و استخدامی کشور قرار دارد.

راه‌آهن مراغه به اداره کل ارتقا می‌یابد

 تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: ارتقا راه‌آهن مراغه به اداره کل مورد تایید راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله ایجاد چارت و سازمان امور اداری و استخدامی کشور قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شاپور ارصلانی روز یکشنبه در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه اظهار داشت: در این مرحله نیازمند پیگیری و همراهی مسوولان ارشد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی گفت: قدمت و امکانات راه آهن مراغه بسیار بالاست و راه آهن مراغه پتانسیل تبدیل شدن به اداره کل را دارد.

ارصلانی به طرح های عمرانی در حال اجرا در مراغه اشاره کرد و گفت: در خصوص پل زیرگذر خداجو و فلزکاران نیز پیمانکاران از سوی شهرداری و راه و شهرسازی معرفی شود تا اداره کل راه آهن آذربایجان سهم ۵۰ درصدی خود را برای ادامه این طرح پرداخت کند.

وی گفت: همچنین برای پل پهرآباد مراغه باکس سه در سه از سوی اداره کل تامین و با تملک اراضی محوطه پل و هماهنگی با دستگاه های متولی مشکلات مربوط به پل رآه آهن این منطقه رفع می شود.

وی ادامه داد: بزودی کارشناسان ایمنی و دفتر فنی برای ایمن سازی پل راه آهن میدان بسیج وارد عمل شده و مجوز ایمن سازی به شهرداری مراغه داده می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این دیدار تسریع در روند اجرای عملیات پروژه های پهرآباد، فلزکاران و زیرگذر خداجو را خواستار شد.

سید علی موسوی حسینی گفت: اعتبار لازم برای شروع عملیات پل کهجوق تامین شده و نیازمند صدور مجوزهای لازم برای شروع عملیات اجرایی پل کهجوق و پل قطار هستیم.

وی افزود: شهرداری مراغه آماده همراهی با اداره کل در خصوص محوطه سازی راه آهن شهرستان است و اداره کل راه آهن آذربایجان در این خصوص ورود کند.

وی گفت: خوشبختانه راه‌آهن مراغه در فهرست آثار میراث صنعتی کشور ثبت شده و از این رو نیازمند توجه بیشتر دستگاه های متولی است.

فرماندار مراغه به ظرفیت و نحوه حرکت قطار مراغه - تهران اشاره کرد و گفت: یک روز در میان قطار مراغه - تهران با ۳۵۰ نفر ظرفیت در این مسیر فعال بوده و در روزهایی که قطاری از مقصد مراغه به سمت تهران حرکت نمی کند، ۱۲۰ نفر با قطار ارومیه و ۶۰ نفر با قطار تبریز اما با قیمت بلیت مراغه می توانند به مقصد تهران سفر کنند.

به گزارش ایرنا، ایستگاه راه‌ آهن مراغه در ۱۴ مهر ماه سال ۱۳۳۵ با ورود اولین قطار به این شهر افتتاح و زمینه شکوفائی منطقه را از لحاظ ترانزیتی و حمل و نقل فراهم ساخت.

این ایستگاه در مسیر ترانزیتی، صادراتی و مسافری مرکز کشور به پایانه های صادراتی و مراکز استان های آذربایجان شرقی و غربی قرار داشته و سالانه هزاران مسافر و میلیون ها تن بار از این طریق جابجا و حمل می شود.

با بهره برداری از راه آهن آذربایجان غربی و اتصال راه آهن مراغه به اروپا، اهمیت این ایستگاه دوچندان شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۹/۶/۳۱ ۱۶:۱۰

بحث بحث شهر و خطوط راه آهن نیست
بحث سر لیاقته ... لیاقت!!

وگرنه مراغه هم از اوتوبان دوره
مراغه هم جرم وجنایت خیزه
مراغه هم راه ارتباطیش داغونه

ولی اونا کجا و میانا کجا! #آه_حسرت

۹۹/۶/۳۰ ۱۵:۱۷

میانانی دایی باجوغلولوغ قویماز قاباغا گده

۹۹/۶/۲۶ ۰۹:۲۰

اون زمان که در مراغه دانشجو بودم با قطار رفت و آمد داشتم، به وضوح می‌شد تفاوت ایستگاه قطار مراغه با میانه رو دید. از حضور پلیس ایستگاه و وجود باجه فروش بلیط تا کانتر اطلاعات و مامورین کنترل بلیط بگیر تا بخش خدمات که بارهای مسافرین رو حمل می‌کردن. همه چیز سر جای خودش بود و با یک فضای زنده روبرو می‌شدی ولی در ایستگاه میانه همه کسایی که در ایستگاه کار می‌کنند قایم شدن و باید بگردی تا پیداشون کنی.
چیزی جالبی هم که می‌شد دید این بود که اگر مسافری 10-15 دقیقه دیرتر به ایستگاه می‌رسید می‌تونست با سواری‌هایی که به همین منظور اونجا حضور داشتن خودشون رو زودتر از قطار به اولین ایستگاه بعدی برسونن و سوار قطار بشن.

۹۹/۶/۲۶ ۰۸:۲۹

مبارکشون باشه عرضه دارن

۹۹/۶/۲۶ ۰۰:۵۶

ساختمان های راه آهن میانه هم اگر تخریب نمیشد، در لیست آثار ملی ثبت میشد

۹۹/۶/۲۵ ۲۰:۱۲

قانونااین حق میانه ست بواسطه مرکزبودن راه اهن اذربایجان,باسه کلانشهر اذربایجان ارتباط ریلی داره

۹۹/۶/۲۵ ۱۹:۲۸

بی تفاوتی شهروندان علت واقعی است توی آذربایجان‌شرقی همه مسئولان می دانند که بی تفاوت ترین و بی خیال ترین مردم استان،شهرستان میانه است این عامل مهم ترین مسئله عقب ماندگی ماست.
ما میانه ای ها همدیگر را قبول نداریم برای نمونه بهترین ترکیب اداره آموزش و پرورش میانه همین بومی اخیر بود که همگی برکنار شدند

۹۹/۶/۲۵ ۱۶:۰۸

راه اهن مراغه در ۱۳۳۵ افتتاح شده است ولی بعد از غائله آذربایجان در سال ۱۳۲۵-۲۴ شاه ملعون با قطار از میانه گذشته است یعنی میانه آن زمان راه آهن داشته است.

۹۹/۶/۲۵ ۱۵:۴۵

خودباوری به این میگن
ازآب گل‌آلود ماهی بگیری

۹۹/۶/۲۵ ۱۳:۴۵

جالبه
میانه چهارراه ریلی شمالغرب است ،مراغه به اداره کل ارتقا می یابد
میانه قدمت چندین ساله ایستگاه راه آهن دارد، ایستگاه ساخته نشده راه آهن بستان آباد به بندر خشک تبدیل می شود.
علت چیست؟

اخبار روز