کد خبر: ۹۵۹۷۲
۴۸۵ بازدید
۲۳ دیدگاه

نشست نمایندگان استان اردبیل با وزیر راه برای بررسی وضعیت راه‌آهن اردبیل-میانه و چهار بانده شدن جاده سرچم ؛

وزیر هفته آینده می آید

۹۹/۳/۱۳
۱۰:۳۹


 

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل در نشستی مشترک با وزیر راه و شهرسازی، مشکلات و انتظارات حوزه‌های انتخابیه خود را در زمینه مسائل جاده‌ای مطرح و بر تکمیل راه‌آهن اردبیل - میانه در موعد مقرر، تأکید کردند.

راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت دوازدهم افتتاح می‌شود

در این نشست محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با صحیح  دانستن دغدغه‌های نمایندگان استان اردبیل درباره وضعیت راه‌آهن اردبیل - میانه و جاده‌های شهری و روستایی، اظهار کرد: هم‌اکنون پروژه راه‌آهن اردبیل پیشرفت مناسبی داشته و روند اجرای آن کاملاً مثبت است و به جز عامل طبیعی و غیرانسانی یعنی سرما و یخبندان فصل زمستان، هیچ مانعی برای تکمیل این پروژه وجود ندارد.

وی افزود: این پروژه تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه چهار بانده کردن جاده اردبیل - سرچم، بیان کرد: این پروژه به‌سرعت عملیاتی خواهد شد.

اسلامی همچنین درباره رسیدگی به پروژه‌های مربوط به جاده‌های روستایی و شهری شهرستان‌های مختلف استان اردبیل و فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد قول مساعد داد.

تردد راحت مردم استان به مرکز کشور با چهار بانده شدن جاده سرچم 

در این نشست علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اشاره به پروژه راه‌آهن اردبیل، اظهار کرد: اخیراً اجرای این پروژه بعد از توقفی ۵ ساله آغاز شده و انتظار این است که پروژه مذکور طبق وعده دولت یعنی تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس با تأکید بر اجرای پروژه چهار بانده کردن جاده سرچم، افزود: تعریض و چهار بانده کردن جاده مذکور، باعث بهبود تردد مردم استان اردبیل به مرکز کشور خواهد شد.

نیکزاد بیان کرد: متأسفانه استان اردبیل از نظر وضعیت راه‌های روستایی، در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت مطلوبی ندارد که نیازمند رسیدگی وزارت راه و شهرسازی است.

عدم توسعه؛ دلیل حوادث بسیار در راه‌های استان

در این نشست سیدکاظم موسوی، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس به محرومیت شهرستان‌های خلخال و کوثر در حوزه راه‌های شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: اخیراً دولت اعلام کرد که اعتباری در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه راه‌های روستایی در نظر گرفته شده که متأسفانه نامی از استان اردبیل در این حوزه نیامده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: هم‌اکنون در جاده‌های استان اردبیل حوادث بسیاری به‌دلیل عدم توسعه رخ می‌دهد که نشان‌دهنده ضروری بودن توسعه جاده‌های مواصلاتی استان است.

احداث بزرگراه‌های استان اهمیت دارد

در این نشست همچنین صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با ضروری دانستن تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل اظهار کرد: اجرای تونل دوم حیران و تعیین تکلیف ۱۵ کیلومتر از اجرای بزرگراه نیر- سراب نیازمند توجه وزارت راه است.

بدری افزود: همچنین اجرای پروژه بزرگراه اردبیل - گرمی و بزرگراه پارس‌آباد - سه راهی مشگین‌شهر برای استان اردبیل اهمیت دارد.

ضرورت توسعه جاده‌های مشگین‌شهر همزمان با افزایش گردشگران

محمود عباس‌زاده نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس نیز در این نشست اظهار کرد: با وجود جایگاه اقتصادی خوب مشگین‌شهر اما متأسفانه به دلیل در بن‌بست بودن منطقه، طی ۲۵ سال گذشته جمعیت مشگین‌شهر ۱۶ هزار کاهش یافته است.

عباس‌زاده گفت: همچنین با توجه به افزایش حضور گردشگران در شهرستان مشگین‌شهر، توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای این شهرستان بسیار ضرورت دارد.

جاده‌های خلخال و کوثر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

در این نشست همچنین سیدغنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس بیان کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر توجهی به آسفالت جاده‌های شهرستان‌های خلخال و کوثر نشده و پروژه راه سرچم - هشتجین نیز به نظر می‌رسد متوقف شده است.

نظری افزود: با توجه به این‌که در سال‌جاری بودجه مناسبی برای پروژه تونل جاده اسالم - خلخال در نظر گرفته شده است، امیداواریم این پروژه اجرا شود.

وزارت راه در توسعه راه‌ها رفتار عادلانه‌ای داشته باشد

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس نیز طی این نشست با بسیار نامطلوب دانستن  وضعیت جاده‌های گرمی، اظهار کرد: لازم است وزارت راه و شهرسازی در توسعه راه‌های شهری و روستایی و تخصیص اعتبار به این منظور، رفتار عادلانه‌ای برای استان‌های مختلف داشته باشد.

اسماعیلی گفت: با وجود قابل قبول بودن طرح ابرار وزارت راه و شهرسازی برای توسعه روستاها و با وجود تخصیص اعتبارات، متأسفانه این طرح تکمیل نشده است.

جاده‌های پرتصادف پارس‌آباد نیازمند توسعه سریع است

در این نشست همچنین عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس بیان کرد: با توجه به تولید سالانه حدود ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در منطقه مغان و تردد بسیار وسایل نقلیه برای حمل محصولات کشاورزی در جاده‌های‌ پارس‌آباد، اما متأسفانه این جاده‌ها جزو جاده‌های پرتصادف و خطرناک است که انتظار می‌رود این جاده‌ها سریعاً توسعه یابند.

هفته آینده؛ بازدید میدانی از پروژه راه‌آهن اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست مقرر شد طی هفته آتی با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل بانک ملی و اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل، بازدیدی میدانی از پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه و جاده‌های استان انجام شود.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۹/۳/۱۷ ۰۰:۰۹

همین مسیراردبیل نیر میانه سرچم بهتر از اردبیل سرچمه

۹۹/۳/۱۶ ۱۶:۲۶

پیرو سخنان اقای مهندس جهانگیرزاده .راه دسترسی روستای نیک اباد چای هم از پارس اباد و بیله سوار هم خراب تره.مسولین ما هم اگر یه بازدید میدانی داشته باشن میبینن راه دسترسی ما هم بسیار پر تردده . و از جاده های پر تصادف به شمار میره .ما از مسئولین درخواست میکنیم هرچه سریع تر ترتیب اثر بدهندن برای بار هزارم ...ولاغیر فیلمشو میکیریم میفرستیم استان .اخ چرا باید اینطور باشه ابروی شهرستان بره.

۹۹/۳/۱۵ ۱۵:۰۷

سرچه به دلیل اتصال به اتوبان سراسری اش برای اردبیل اهمیت ویژه ای دارد اگر مسیر میانه سرچم اتوبان بود حتما مسیر جیگزین نیر میانه جای سرچم را می گرفت

۹۹/۳/۱۵ ۱۵:۰۵

دوست عزیز طرحی در زمان احمدی نژاد در دولت تصویب شده که وسعت،پراکندگی روستاها،دپری از مرکز از بحث جمعیت سبقت گرفته که دولت فعلی این طرح را متوقف کرده احتمالا با روی کار آمدن دوباره اصولگرایان در مجلس و دولت بار دیگر چنین امتیازاتی داده شود و باید از الان آماده باشیم تا اون روزها بتوانیم حرفی برای گفتن ئاشته باشیم
یادمون نرود که فرمانداری های ویژه هک در آن زمان برای دور زدن تشکیل استانهای جدید بوجود آمد.
از جمله،خوی،مراغه،کاشان و....

۹۹/۳/۱۵ ۱۲:۴۹

باید با ... از وزیر استقبال بشه. فقط بهش بگین طرف نیک آباد چای نیاد یا اگه بیاد ببینیمش. باید به راه و شهرسازی دستور بده. برا راه روستا که پروژه راه آهن میانه تبریز خراب کرده یه روکش آسفالتی بریزن .اقا یعنی چی تو این راه پیر شدیم .اما از مسولین یه حرکتی در راستای رفا حال روستاییان. ندیدیم. ماهی یه تصادف رخ میده. بس دستندازه. از مدیر صدای میانه هم تشکر میکنیم. یه جایی هس که صدامون به گوش مسئولین برسه. سپاسگزارم

۹۹/۳/۱۵ ۱۱:۵۲

علت اصراربرای بزرگراه کردن جاده غیراستاندارد سرچم اردبیل برای چیه؟جزاینکه هزینه گزاف ازمنابع عمومی صورت بگیره؟هرسه جاده فیروزابادمیانه، نیرمیانه وحتی کلوردرام بهترازمسیرفعلی هست

۹۹/۳/۱۵ ۰۹:۵۷

جمعیت چی؟ جمعیت میانه وروستاهاش 160 هزار. استان قزوین چی؟

۹۹/۳/۱۴ ۲۱:۳۵

استان میانه شبیه جوکه! سراب فاصله دو بانده تا اردبیل رو میذاره بیاد تابع میانه بشه با 170 کیلومتر فاصله و جاده قتل بستان اباد میانه؟ هشترود فاصله 100 کیلومتری تا تبریز یا فاصله 90 کیلومتری اوتوبانی تا مراغه رو میذاره بیاد با جاده حصار یولو! که 15 ساله نتونستیم 6 کیلومتر رو اسفالت کنیم. تابع میانه بشه؟

۹۹/۳/۱۴ ۲۱:۳۲

ما وزیر نمیخواییم. لودر میخواییم که کار کنه نه وزیر و مسئول بیاد و هزینه پذیرایی و ... هم از جیب بره

۹۹/۳/۱۴ ۱۶:۵۵

مساحت استان قزوین 15 هزار کیلومتر. مساحت شهرستان میانه به تنهایی 5هزار کیلومتر

۹۹/۳/۱۴ ۱۶:۵۲

آفرین می توان مطرحش کرد

۹۹/۳/۱۴ ۰۰:۲۴

برای تبریز،شهرهای مراغه و بناب و مرند در وهله اول و در وهله دوم منطقه ارسباران اهر و کلیبر و... اهمیت دارد سراب و میانه و هشترود فراموش شده اند
اگر سراب به اردبیل ملحق شود مطمئنا پیشرفت خواهد کرد ولی میانه و هشترود باز هم در جا خواهند زد .موقعیت میانه هم جوری نیست که به اردبیل الحاق شود.تنها راه چاره تشکیل یک استان حدید با مشارکت این سه شهرستان است
میانه وسیع ترین شهرستان استان.هشترود و چاراویماق باهم دومین وسعت استان و سراب بعد از مرند چهارمین وسعت استان را داراست در واقع شهرستان های چهارگانه گفته شده حدود یک سوم مساحت استان اند چیزی در حدود بیشتر از استان ایلام،زنجان و قم و البرز می باشد
نمایندگان این شهرستانها باید از امروز قضیه استقلال را مطرح کنند مطمئنم در مجلس فعلی می توان نتیجه خوب گرفت.

۹۹/۳/۱۳ ۲۳:۲۴

طبیعی ست یکی ازنمایندگانشون نایب رییس مجلس شده،وزیرراه ازایشون حرف شنوی ویژه ای داره ازطرفی موردقبول سایرنمایندگان اذربایجان هست.
بنظرم چهارسال اینده پیشرفت قابل توجهی دروضعیت راههای ارتباطی اردبیل رخ خواهدداد.بهتره ازاین فرصت درجهت توسعه جاده های میانه نیر,میانه فیروزاباداهم ستفاده کرد.

۹۹/۳/۱۳ ۲۳:۱۷

سلام.همینطورهست.ازوقتی اردبیل استان شد,سراب پسرفت کرده،مرحوم ملکوتی که نماینده ولی فقیه دراستان بودندمخالف اصلی بود..مانمیدانستیم ممکنه چه اتفاقاتی دراینده برای سراب رخ بده،بااین روندخیلی ازمردم سراب خواهان انتزاع ازاذربایجانشرقی والحاق به اردبیل هستند.

۹۹/۳/۱۳ ۲۲:۵۱

مسولین میانه یادبگیرید,نمایندگان اردبیل پاشون به مجلس بازنشده وزیرراه روبه استانشون میکشونندتاتوجه وزرات راه بیشترازقبل بشه.

۹۹/۳/۱۳ ۱۷:۱۶

هرسال که به طرف سراب ونیر وسرعین یا اردبیل میرویم میبنیم جاده ها را دارن توسعه میدن یا دارند جاده های عریضتری میزنن معلوم میشه واقعا نمایندگان ومسئولان دلسوز شان ازحق وحقوق واعتباراستانی با حداکثر توان دفاع مکنن وجذب مینمایند.و سهولت تردد جاده ها موجب سرازیر شدن هزاران توریست ومسافروگردشگر به شهرشان شده ورونق تولید واقتصاد وکاهش بیکاری وجذب سرمایه میگردد.شهرما چی...

۹۹/۳/۱۳ ۱۵:۴۲

طوری میگی سراب که آدم فکر میکنه سراب اسم یه شخصه که کلاه لبه دار گذاشته سرش وداره تو قهوه خانه حرف میزند

۹۹/۳/۱۳ ۱۵:۴۰

با سلام
يكي از بهترين مسيرهاي ميانه - اردبيل از پنج مسير موجود، مسير ميانه - ترك - نير - اردبيل مي باشد. حدود 150 كيلومتر بدون داشتن هيچ تونل و داراي امنيت خيلي خوب به مراتب بهتر از جاده سرچم. حالا چرا مسئولين محترم اصرار بر جاده سرچم (قتلگاه) دارند خدا مي داند. از نماينده محترم و زيبارو و عينك خوشگل، همچنين نماينده دوم و فرماندار محترم دست به قلم تقاضا داريم عنايت وي‍ژه اي به مسير ميانه - ترك - نير داشته باشند. يك دنيا براي اين عزيزان رزومه خواهد بود. حتي مي تواند موجب ورود دوباره به مجلس دوازدهم باشد.
با تشكر

۹۹/۳/۱۳ ۱۵:۱۵

کاش نمایندگان میانه هم به وزیر راه پیشنهاد بدهند که اردبیل فیروزآباد میانه سرچم بهتر از اردبیل سرچمه یا اردبیل نیرمیانه سرچم و هرمسیر دیگری بهتر از اون قتلگاهه
امیدوارم اینبار نمایندگان خواب نباشند

۹۹/۳/۱۳ ۱۲:۵۵

سراب حسرت میخورد که چرا به استان اردبیل ملحق نشد.

۹۹/۳/۱۳ ۱۲:۵۰

ایکاش میانه هم جزو اردبیل بود

۹۹/۳/۱۳ ۱۲:۰۳

بنام خدا
متاسفانه مسئولین شهر ما ......
کاش بقول دوستمون در مورد جاده میانه - نیر از مسیر آرموداق یه فکری کنن
البته از این مسئولین بعید میدونم.اگه در مسیرهای استان اردبیل تردد کنید تفاوت عملکرد مسئولین در این مورد بسیار واضح است.مسئولین ما خوابن و فقط حرف میزنن و توجیه میکنن.حیف و صد حیف

۹۹/۳/۱۳ ۱۰:۵۱

از جاده نیر به میانه کسی چیزی نگفت؟

پیشگیری از کرونا

از برخورد نزدیک با افراد دارای علایم بیماری خودداری نمایید.

اخبار روز