کد خبر: ۷۶۷۷۰
۸۳۸۲ بازدید
۸۴ دیدگاه

میانه "فرزندخواندۀ" اتوبان تبریز تهران (آزادراه 2)/تصویر

۱۳۹۶/۷/۲۲
۱۶:۰۳

 

نگاهی دوباره به اتوبان تبریز - تهران (آزاد راه 2):

میانه تنها شهری در این مسیر است که به طرز اعجاب آوری نادیده گرفته شده و اتوبان از ادامه مسیر به میانه به شکل قهرآمیزی راه خود را به سمت هشترود کج کرده است. گویی تمام شهرهای واقع در این مسیر "فرزندان عزیز" و میانه "فرزند خواندۀ مغضوب" این اتوبان اند.

اتوبان در حین رسیدن به میانه با حفظ حداکثر فاصله و در اوج بی اعتنای و نگاهی تحقیر آمیز به این شهر لغزیده و با دهن کجی پرمعنایی آن را دور می زند.

 

در این مسیر شهرهای زیر قرار دارند که تنها و تنها "میانه" از خوان نعمتش بی بهره مانده است:

تهران - اسلام آباد - شهر قدس - کرج - نظرآباد - قزوین - تاکستان - ابهر - خرمدره - هیدج - سلطانیه - زنجان - میانه - هشترود - بستان آباد - تبریز

 

نگاهی دیگر به بخشی از این اتوبان در مسیر "قزوین به زنجان" اوج محبت این اتوبان به فرزندانی چون تاکستان، ابهر، خرمدره، هیدج و سلطانیه را نشان می دهد. اتوبان به جای گرفتن مسیری مستقیم، مهربانانه برای در آغوش کشیدن فرزندان عزیز به سمت شان متمایل شده ولی با رسیدن به میانه و به یادآوردن "پدرخواندگی اش" از آن روی برگردانده و دور می شود.

 

 

دوباره در نقشه فوق، نگاهی به دورماندن "غریبانه" این شهر از توجهات می کنیم.

چرایی را چه کسی  پاسخگو است؟

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۹/۶/۳۱ ۰۱:۲۱

شما که زود بیدار شدی چه کردی؟

۹۹/۶/۲۹ ۱۲:۰۴

دیر بیدار شدی!

۹۸/۵/۷ ۱۵:۰۰

دوباره در نقشه فوق، نگاهی به دورماندن "غریبانه" این شهر از توجهات می کنیم. چرایی را چه کسی پاسخگو است؟ استاندار وقت نمایندگان میانه رئیس اداره راه میانه مردم خواب آلود.... امیدوارم این مسیر با بیداری مردم میانه اصلاح شود واقعا دور ماندن یک شهر از مسیر اصلی ترانزیت چقدر آسیب پذیر است؟ فقط میدانم از بعد اقتصادی، صنعتی، گردشگری، و..... عقب خواهند ماند

۹۸/۴/۱۴ ۱۲:۰۴

دوست عزیز توجه داشته باش اونهایی که می ریختند اتوبان را میبستند دودسته بودند دسته اول افراد حکومتی بودند که معمولا برای برای پیشبرد سیاستهای دولت با تهییج عوام ماموریت دارند و دسته دوم عوام الناس هستند که به سبب عدم درک صحیح مامور اجرای فرامین دسته اول هستند پس اینها که اتوبان را میبستند مردم نبودند بلکه مامور بودند سیاست چیز دیگری بود که بخوبی بادست عوام اجرا شد

۹۸/۴/۱۳ ۲۲:۱۴

سلام و درود بر شما عزیزانم، متاسفانه نزدیک به یک قرن پیش با تکنولوژی و وسایل ابتدايي چندین تونل مجهز در منطقه قافلان کوه میانه ساخته شده، اگر با افزود یک مسیر نزدیک، موازی با جاده قدیم، موجب رشد و شکوفایی و توسعه صنعت هتل‌داری و توریسم.... در در شهرستان میانه میشد، و شهرستان میانه پسرفت نمی کرد

۹۸/۳/۱۴ ۱۲:۴۵

قزوینا سر استان شدنشان واززنجان جدا شدنشان من یادمه هر روز می ریختند اتوبانارو می بستند

۹۸/۱/۷ ۰۴:۲۳

ما الا میخوام بیام میانه هزار دردسر دار ریزش سنک سیل و باریک بون اکه اتوبان بود خیالم راحت بود از یک شب اسیر شیم

۹۷/۸/۲۴ ۲۲:۰۰

خودم بچه میانه م خخخ

۹۷/۸/۱ ۱۴:۲۷

میانه روز به روز از شهر دراومده وتبدیل بخش میشه فرماندار ویژه بخوره توسرشون چه خدمتی به میانه شد

۹۷/۸/۱ ۱۴:۲۴

مردم میانه متاسفانه خیلی بی بخار واوام هستند دوست عزیز

۹۷/۷/۲۷ ۲۱:۵۰

البته باید در نظر داشت که اطراف میانه کوهستانی هست و همین امر باعث دور شدن اتوبان از میانه شده چون باید کلی تونل و پل ساخته میشد و کوهها رو تراش میدادند به نظر من الانکه اتوبان از میانه دور افتاده میانه ایها و سرابیها برای احداث جاده سراب به میانه اقدام کنند که هم باعث نزدیک تر شدن دو شهر به میزان 120 کیلومتر میشه و میانه به سرعین و ارسباران نزدیکتر میشه و سراب به زنجان و تهران و دو شهر از انزوا خارج میشوند

۹۶/۱۱/۱۰ ۱۷:۴۰

انصاف هم خوب چیزی است الان هم میانه فرمانداری ویژه شده بازم حقش رو نادیده می‌گیرند

۹۶/۸/۱۱ ۱۱:۳۴

بنده از کدام نماینده حمایت کرده ام؟ کجا نوشته یا صحبت یا قولی از بنده راجع به حمایت از یک نماینده خاص دیده یا شنیده اید. 

لطفا براساس حدسیات غیرعالمانه به قضاوت ننشینید. 

۹۶/۸/۱۱ ۰۰:۳۹

احسنت آقای جمشیدی
ولی نماینده مورد حمایت شما شاید باعث اصلی این ظلم در حق میانه بود

۹۶/۸/۱۰ ۰۹:۰۹

تنها راه نجات میانه بهره برداری از خط دو خطه راه آهن تبریز میانه و اردبیل میانه و دوخطه کردن زنجان به میانه و همچنین تعریض راه میانه به تبریز و میانه به سرچم هستش.

۹۶/۷/۲۶ ۱۴:۲۲

سلام
بنده هم بدون اینکه کارشناسی رشته راه وساختمان را داشته باشم در ذیل این مطلب نظرم را نوشتم وبه تضارب ارا با جناب جمشیدی پرداختم این سایت مجله تخصصی نیست یا حوزه عمل تخصص خاصی نیست که کسی غیر متخصص نتواند در رشته دیگری ورود پیدا کند البته ورود متخصصین در هر رشته واظهار نظرش خوب است ودر نبود انها می توان با اطلاع از نظرات کارشناسانه شان در نظایر این طرحها بار علمی نظر خود را با استناد به انها بالا بردو اما مساله ای مثل احداث اتوبان و نظایر ان تنها در حوزه تخصص یک رشته خاص نمی گنجد ومسایل اقتصادی سیاسی اجتماعی و.... در نحوه عملکرد مسولین در احداث چنین طرحهایی یا توقف ان تاحدود زیادی دخیل است

۹۶/۷/۲۶ ۱۱:۵۲

ممنون از این همه مثبت بینی، اظهار نظر علمی، منصفانه و منطقی شما.

راستی شما چی خوندین و چی می نویسین؟

 

۹۶/۷/۲۴ ۱۶:۲۲

متن تنظيم شده توسط دكتر جمشيدي متن بدي نيست البته اگه خودش نوشته باشه اخه ايشون كشاورزي خوندن واين مطلب ربطي به تخصص ايشون نداره ولي دوست دارن در هر حوزه اي مطلب بنويسن كه كار علمي و درستي نيست.

۹۶/۷/۲۴ ۱۵:۰۱

ماشینهای سنگین با مبدا ومقصد شهرستان میانه یا شهرستانهایی که ذکر کردید را نمی توان از مسیر جاده قدیم حذف کرد ومطلوب نیست منتها با هدایت ماشینهای سنگین غیر مبدا ومقصد می توان بار ترافیکی مسیر جاده ترانزیت را کاهش داد واگر دولت چنین عزمی ندارد خب اشکال اینجاست !! وقتی کاری باین اسانی انجام نمی شود انتظار دارید دولت بیاید این مسیر را اتوبان بزند ! البته انچه در اخبار می شنویم طرحهایی برای تعریض این جاده دارند که انشالله عملی می شود وتاحدودی تصادفات و مشکلات مسیر کاسته می شود درثانی اگرچنانکه مسیرجاده قدیم مابین قزوین زنجان بقول شما چهاربانده شود قبول بفرمایید اولا ان مسیر دشت هموار است وموانع کوهستانی وغیره ندارد وهزینه تعریض ان بمراتب پایین تر از مسیر ماست درثانی مابین مرکز دو استان عمده با بار ترافیکی وتراکم صنایع بالاتر از منطقه ماست وتوجیه اقتصادی زیادتری دارد
بنده بخیل نیستم ای کاش دولت بیاید در این مسیر هم لااقل مسیر را دوبانده کند اما هزینه ان بعلت کوهستانی بودن مسیر ووجود رودخانه جنب ان بسیار بالاست

۹۶/۷/۲۴ ۰۷:۴۷

طبق قانون در کنار احداث ازادراه باید جاده محلی هم احداث شود تا اگر کسی خواست عوارض ندهد از ان استفاده کند. در استان قزوین خود قزوین از بودجه استانی خود بزرگراه کرده است. زنجان هم از اعتبارات استانی خود
درحال انجام کارهست هنوز تمام نکرده است.
البته استثنا هم قایل شدند. مثلا در ازادراه کردن بویین زهرا ساوه ،ایراد قانونی بود،اما وزیر راه با این دلیل که عوارض هزینه ها کاهش میدهد.از ساخت جاده محلی موازی بویین زهرا ساوه امتناع کرد. و قرار است چند بزرگراه چهار بانده دیگر هم برای کاهش هزینه و اخذ عوارض به نام ازادراه تغییرکنند با ساخت تقاطع غیر همسطح!
توی میانه ولی تبریز بودجه استانی نمیدهد. یعنی تا پروژه ملی نشود فایده ندارد.
تبریز بودجه استانی برای خود مصرف میکند.

حال بنظرتان با وجود دردانه های مراغه بناب مرند اهر ایا ته مانده ای برای میانه میماند.
در زنجان و قزوین همه شهرها در خط الرأسی مستقیم هم وصل هستند . اما با توجه به پهنا استان آذربایجان شرقی ،میانه از خط الرأس کنار رفته است. تبریز هم برایش مهم نیست چگونه به زنجان وصل شود .چه از میانه بگذرد چه نگذرد.

۹۶/۷/۲۴ ۰۷:۰۱

حال بنظرم اینده معلوم میکند پیش بینی های چه کسی درست در می اید. باید امیدوار باشیم 1400 شاید دولت جدید تغییر راهبرد داشته باشد. حال اگر تحریم ها تا انزمان تاثیر نگذاشته باشند.
خوش خیالی است فکر کنیم دولت بی حساب کتاب ،بدون لابی و حمایت مردمی چند صد میلیارد تومان برای جاده سازی میانه خرج کند. 15 سال پیش هم همین جنس حرفها در سایتها بود دیدیم 15 سال هم چیزی نشد.عبث بود.بعد اینهم اتفاقی نمیفتد .میانه با این روند فعلی پیشرفتی ندارد.حال نمیدانم خروجی این بحث های بیفایده چیست؟
نماینده باید و مسئول و فرماندار و مردم پیگیر باشند .با حرف چند نفر تاثیر ندارد

۹۶/۷/۲۴ ۰۶:۵۴

 هیچکدام از حرفهای شما درست نیست شهر بابک یکی از معادن بزرگ ایران دارد.
کم بیاییم برای خودمان توجیه کنیم .تعصب بیخود این مصایب دارد.

شهرستان بابک دارای معادن عظیم مس، سیلیس، فیروزه، سنگ‌های ساختمان و غیره می‌باشد. از مهمترین صنایع شهرستان می‌توان به مجتمع مس شهربابک (میدوک) اشاره کرد.ذوب مس خاتون آباد، شرکت بابک مس ایرانیان، کارخانه لبنیات پاستوریزه شبان و کارخانه کاشی آماتیس از دیگر صنایع این شهرستان می‌باشند. شهربابک یکی از شهرهای مهم استان کرمان (پهناورترین استان ایران) و کشور می‌باشد، وجود معادن عظیم مس و فیروزه و قرار داشتن این شهر در مسیر تهران- بندرعباس اهمیت ان را دوچندان کرده‌است.این شهرستان یکی از قطب‌های گردشگری ایران محسوب می‌گردد.

۹۶/۷/۲۴ ۰۶:۳۳

دوست عزیز فرمایش شما کاملا درست است که اگر کامیونها را به اتوبان هدایت کنند جاده میانه تبریز و میانه زنجان کاملا خلوت می شود 

ولی یک سوال دارم در مسیر زنجان قزوین ، جاده قدیم و اتوبان کل مسیر را در کنار هم هستند و کلیه شهرها و حتی روستاهای مسیر ورودی و خروجی مستقل به اتوبان دارند تاکستان، ضیا آباد، ابهر، خرمدره ، هیدج، صائین قلعه، سلطانیه، روستای یوسف آباد وجاده طارم، پس چرا دولت نمی تواند در این مسیر کامیونهای عبوری و کامیونهای شهرهای فوق را به اتوبان هدایت کند تا جاده قدیم خلوت شود و این همه هزینه برای چهار بانده شدن جاده قدیم زنجان قزوین خرج نکند

۹۶/۷/۲۴ ۰۰:۴۰

خیلی ببخشید بین تمامی مسیر اتوبان تهران_تبریز میانه شاخ درآورده بود که بخاطر مسائل امنیتی سر اتوبان را کج کنند ویک ملت را اسیر و آواره جاده ها نمایند همین امر سبب شد کانه میانه از نقشه طرد شود یا میانه محصور بماند وتاوان آن را جوانان غیور و مردم شریف و زحمت کش میانه بدهند میانه ومیانه ای چقدر از این قضیه متضرر شده اند.....؟

۹۶/۷/۲۳ ۲۲:۰۹

دوست گرامی من مسیر سیرجان بندرعباس و نگفتم مسیر یزد تا سیرجان را گفتم که دو تا مسیر داره یزد-رفسنجان-سیرجان و یزد-شهربابک-سیرجان احتمالا تمامی مطالعات شما همینگونه هست که دقیق نمیخونی

۹۶/۷/۲۳ ۲۱:۵۱

جاده سیرجان بخاطر ارتباط با بندر بزرگ بندرعباس اونهم ازادراهی و بدست بخش خصوصی ساخته میشود همگان میدانند سیرجان خواهن پیوستن بندرعباس هست چون فاصله اش با ان کوتاهتر از فاصله اش به کرمان هست. بحث اصلی معادن و ترانزیت بوده.نه ناراحتی یک شهر.

ازنایی ها ناراحت از کامیون شدند .دولت چه کرد با ازادراه خرم اباد اراک ناراحتی شان برطرف کرد بکل این شهر دور زد. !! دولت برای ناراحتی یعده نمیاد پول بده.انگیزه های اقتصادی مختلف دخیل هست.

۹۶/۷/۲۳ ۲۱:۴۶

چه ترافیکی در این جاده هست مشکل فقط تردد ماشینهای سنگین است که چاره مشخص دارد نیز راه موازی این مسیر اتوبان است که تردد دران انجام میشود

۹۶/۷/۲۳ ۲۱:۳۵

دقیقاً
فاصله میانه تا تیکمه‌داش تاحدی کم هست که نیازی به شهربزرگ بین آن نیست تا توجیه شود این حرف و موقعی میزنند که فاصله ۵۰۰ کیلومتری باشد کدام ۸۰ کیلومتر به استثنای تهران کرج شهر بزرگ هست که البته فاصله این دو کلانشهر ۴ تا اتوبان هست

۹۶/۷/۲۳ ۲۱:۲۸

ضمن تشکر من هم امید بزرگراه کردن دارم .اما بنظرم ما امید خود را بیش از حد بستیم.
با شرایط سیاسی فعلی دولت ،وضع اقتصادی ،برای دولتمردان میانه مشکلش بی اهمیت هست.مضاف که مردم میانه اعتراضی هم ندارند.

۹۶/۷/۲۳ ۲۱:۲۴

من دره های قره چمن دیدم هرشخصی میداند . این قابل مقایسه نیست. عرض کم جاده گواه سختی ساخت ان بوده
نکته دیگر خود وزارت راه حساب کرده بودند 15 سال پیش اگر ازادراه از میانه بگذرد و قره چمن ،بیش از هزار میلیاردتومان اختلاف قیمت دارد. با مسیر فعلی
حال بقول دوست عزیزی ان شش بانده بوده ،اگر ما چهاربانده در نظر بگیریم یعنی حداقل پانصد میلیارد تومان با دلار 900 تومان انزمان.
ایا قبول داریم تورم سالانه همین هزینه افزایش داده؟
من همه شهر ها رفتم هم اصفهان،هم کرمان ،هم یزد .راه ها دیدم،هراز ،چالوس هم دیدم.تبریز هم راهش رفتم
. راه های جنوب قابل مقایسه با کوهستان های شمالغرب ایران نیستند. و شمال نیستند. راه های شمالغرب و شمال ایران خیلی سخت هستند.
راه های جنوب بخشی کوچک از شهر ها کوهپایه راه هایش کوهستانی است.که قابل مقایسه با میانه نیستند. هیچکس نمیتواند ادعا کند مسیر میانه اسان هست. چگونه راه اهن که سطح مقطع کوچکتری دارد فقط 20 سال طول کشیده ،همین راه اردبیل تبریز.
اگر میانه ساختن سهل هست چرا 20 سال هست طول کشیده .الکی خودمان گول نزنیم.
اینو یک غریبه شاید باور کند اما یک میانه ای میداند.
درحالیکه سطح مقطع و طول عرض ها جاده بیشتر هست. حفاری ان بیشتر هست.
البته قبول دارم فراز راه اهن بعلت سرعت بالاترش سختگیرانه تر هست.استاندارد سختگیرانه تر دارد.
من یک سوال دارم چرا یکبار برای همیشه از وزارت راه نمیخواهیم ،ب براورد یک پیمانکار هزینه راه اعلام کند. من ضرس قاطع میگویم هزینه بالاتر از فقط 200 میلیارد هست.
ملاک هم گزارشات تحقیقات ازادراه 20 سال پیش هست.
خود توحید اخلاقی رییس راه شهرسازی استان آذربایجان شرقی هزینه قطعه یک بزرگراه سرچم میانه 35 میلیارد اعلام کرده.انهم قطعه نسبتا هموار ده کیلومتر، حال چگونه قره چمن ارزانتر در میاید؟ همین سرچم تعلل ده ساله اش کنتور هی میندازد هزینه پروژه سه برابر شده طی این ده سال ،بدلیل تحریم تورم.
نکته دیگر بفرض که بپذیریم فقط 200 میلیارد بودجه ان هست. نماینده ای که بودجه 2 میلیارد MRI توانایی گرفتن ندارد .چگونه میتواند دولت راضی به سرمایه گذاری چند صد میلیاردی بکند؟؟
به چه امیدی ما فکر میکنیم دولت بخاطر میانه خواهد امد اتوبان میزند. با

۹۶/۷/۲۳ ۲۱:۱۷

ضمن تشکر از  پاسخ شما،

درست است که میزان جمعیت و تعداد شهرهای مسیر در جاده سازی و نوع و درجه جاده تاثیر دارد ولی این موضوع تنها معیار برای این امر نمی باشد شاید یک جاده ای باشد که تا شعاع 200 کیلومتری هیچ شهری وجود نداشته باشد ولی به لحاظ ترافیک زیاد و میزان تردد خودروها تعریض و بزرگراه شدن آن دارای توجیه باشد

جاده میانه زنجان و میانه تبریز فقط مختص میانه نمی باشد این جاده از تهران تا مرز بازرگان به عنوان یک جاده واحد با شماره راه 32 و به عنوان راه اصلی ترانزیتی شناخته می شود و میزان تردد آن می تواند احداث باند دوم آن را توجیه نماید

۹۶/۷/۲۳ ۲۰:۲۶

برادر شما هیچ جای ایران سفر نکرده‌ای برای تمامی حرفهایت مثال تو خودایران میزنم
اولا جاده میانه تیکمه داش اصلا قابل مقایسه با هراز نیست میانه تیکمه داش راحتتر از تبریز اهر هست با هزینه‌ای کمتر از اهرتبریز قابل ساختن هست دوست گرامی کوهستانی داریم تا کوهستانی این جاده کوهستانی خاکی هست نه کوهستانی صخره‌ای البته جاده میانه تیکمه‌داش در بسیاری از مسیر هموار هست از اهر تبریز هم راحتتر هست
دوست گرامی مثالی میزنم لطفا حضورا برو ببین اگر شما بخواهید از یزد به بندرعباس بروید باید از سیرجان برین از یزد تا سیرجان دو تا مسیر موازی هم هست یکی یزد_رفسنجان-سیرجان و دیگری یزد-شهربابک-سیرجان ابتدا بزرگراه رفسنجان ساخته شد که این امر باعث ناراحتی شهربابکیها شد و دولت دقیقا موازی با رفسنجان به شهربابک که کاملا کوهستانی هست و جمعیتی کمتر از میانه داره و جاده کوهستانی یزد-شهربابک-سیرجان بسیار پرهزینه‌تر از میانه هست ولی به خاطر ناراحتی شهربابکیها هزینه‌ای بسیار سنگین متحمل شد فقط به خاطر ناراحتی شهر کمجمعیت شهربابک
مثالی دیگر از قم تا اصفهان دو تا مسیر هست یکی بزرگراه قم-دلیجان-اصفهان و دیگری اتوبان قم-کاشان-اصفهان اگه همین الآن گوگل مپ و بزنی فاصله دلیجان و کاشان را مقایسه کنی مثل فاصله میانه و اتوبان هست جالبه دلیجانیها به بزرگراه هم راضی نشدن و گفتن هم بزرگراه میخواهیم هم سریع‌السیر هم اتوبان مشکل از ما میانه‌ایهاست که به بزرگراه و کم قانعیم
شاید شما پیش خود بگویید دلیجان تو بیابان هست و جاده هموار هست برادر جاده قم-دلیجان-اصفهان ۳۰۰ کیلومتر هست و ساخت بزرگراه حداقل ۳۰۰میلیارد میخواهد ولی میانه تیکمه داش ۸۰ کیلومتر هست و در بدبینانه‌ترین شرایط ۲۰۰ میلیارد میخواهد درسته بیابان همواره ولی فاصله بیشتر هست جالبه دلیجان که پول بیشتر از میانه میخواهد کوچکتر از میانه هست برادر!!! لطفا با دلیل و حساب و کتاب حرف بزن نه شعار و چشمی

۹۶/۷/۲۳ ۱۸:۱۵

سلام.خودت علتش میدانی ،اما نمیدانم چرا ما میانه ای ها از تعصب حتی واقعیات انکار میکنیم.اولین موضوع قضیه زنجان و قزوین همواری انجاست.احداث پروژه های جاده ای ارزانتر هست. دومین علت تراکم جمعیت بالا هست .شما فاصله شهرهای ابهر خرمدره ببین و زنجان و همینطور قزوین جمعیت شهرها بالاست درحالیکه مابین میانه تا بستان اباد شهری با جمعیت بالای ده هزار نفر هم نداریم کم تراکم ترین جمعیت هست.
نکته بعد خود وزارت راه برای احداث ریل که ملی بوده فقط 12 سال طول کشیده چند هزار میلیاردتومان خرج کردند. حال برای انها با هزینه بالای جاده سازی قره چمن غیر معقول هست. که چه بشود مثلا میانه اشتغال یابد .
باید از دید یک مسئول کشوری نگاه کرد و میگویند .پروژه مشابه جاده هراز ، که هم طول هست فقط هزار میلیاردتومان خرج برداشته است.در مناطق هموار هر کیلومتر چهار بانده سازی 2 میلیارد تومان هست.در مناطق کوهستانی به 9 میلیارد افزایش میابد. هرکیلومتر تونل و پل هم 30 میلیارد تومان افزایش میابد.حال جاده ساختن الکی نیست کوه تراش دادند باید مبلغ هنگفتی برای تثبیت ان خرج شود تا نشست نکند. همین ازادراه تهران شمال یک کوه بطور کامل نشست کرد. دو کیلومتر جاده ازبین برد.
حال وزارت راه برای خود میگوید چرا خودمان دردسر بیندازیم وقتی ازادراه هست ریل هست.ان هم برای جمعیت 180 هزار نفر ،که چه بشود. چه کارکردی دارد .نیاز احساس نمیکنند.
اگر میخواستیم قره چمن چند بانده شود باید همان 20 سال پیش اقدام میکردیم نه الان که به هیچوجه زیر بار نمیروند. از مزیت افتاده است. اگر چهاربانده سازی این محور اسان بود همان 15 سال پیش قره چمن ازادراه میکردند.
بله کویر بود هموار بود مثل اصفهان چهارتا ازادراه دو تا خط ریلی میکشیدند.
جالب فاصله دو لاین ازادراه در جنوب کشور دیده باشید حداقل چهل متر هست . مابین انها هر یک کیلومتر دور برگردان
اما موقعیت کوهستانی میانه و جمعیت بسیار پایین ما کلا توجیه محور انداخته است.
ما بین میانه تا شعاع صد کیلومتر ان هیچ شهر بزرگی نیست. در حالیکه فاصله همه این شهرهای بزرگ زنجان قزوین از هم بسیار کمتر از میانه هست.حال شهرهای اطراف ما میانه چی هستند چار اویماق،خلخال ،هشترود تیکمه داش ،ترکمنچای !!
میانه هم موقعیت جغرافیائی هم جمعیت توجیهی نداریم.همان بزرگراه انتنی سرچم میانه که وظیفه دولت هست نمیسازند. حال این خط و نشان این دولت و حتی دولت های بعدی با این وضع مملکت زیر بار قره چمن نمیروند مضاف که توجیهی هم برایشان ندارد.

حتی جدیدا هم میگفتند عبور راه اهن از میانه اشتباهست.چراکه کولاک بر راه اهن تاثیر ندارد باید موازی ازادراه میرفت.
اگر لابی هاشمی و قنبری و حسینی و...نبود همین راه اهن قرار نبوده عبور کند

۹۶/۷/۲۳ ۱۵:۴۴

احسنت
نکته جالب اینجاست که اتوبان تهران تا تبریز
از تهران تا زنجان استاندارد هست تنها نقطه‌ای که غیراستاندارد هست از زنجان تا تبریز هست بزرگراه زنجان میانه تبریز توجیه‌پذیرترین نقطه برای بزرگراه شدن میباشد ایکاش نمایندگان این موضوع را به آخوندی بگن و بزرگراه میانه اولویت بره

۹۶/۷/۲۳ ۱۵:۰۵

مگر در مسیر زنجان _ قزوین_ تهران راه آهن و جاده قدیم و اتوبان موازی و در کنار هم نیستند؟ پس چرا در آن منطقه هم دوخطه شدن خط آهن در حال اجرا است و هم جاده قدیم با سرعت در حال چهار بانده شدن است

۹۶/۷/۲۳ ۱۱:۵۸

من هم امیدوارم . ولی زندگیتان بچسبید.
بعضی وقت ها زمان خود بهترین معلم هست.
من هم یکروز اینچنین فکر میکردم اما واقعیات چیز دیگری نشان داد

۹۶/۷/۲۳ ۱۱:۵۸

منم خبرروشنیدم.جالبه اقای خدابخش بیشتربه شرق استان اشاره کرده بودبه بزرگراه تبریز,اهر,مشگین وبزرگراه بستان اباد,سراب,نیرواتوبان میانه اردبیل.فک کنم میانه ازسمت فیروزاباد به اردبیل سرچم وصل بشه.که خودمیدانیم به سختی بزرگراه بشه همان بتونندعریض کنند,لفظ اتوبان بیشترکلاس طرح وبالامیبره.ولی درعوض امام جمعه واقای پزشکیان به اتوبان تبریزبازرگان وبزرگراه مرندوراه اهن میانه,تبریز تاکیدکردند.
ولی درکل میدونیم اخوندی بیشتربه راه اهن اهمیت میده.
بله الویت ماجاده ترانزیته درعین حال که نیم نگاهی به سایرپروژه های شهرستان داریم.

۹۶/۷/۲۳ ۱۱:۵۶

متن یکبار دیگر بخوان وعده دادند پول بدهند.
ادم هیچوقت نقد به نسیه نمیفروشد. برای ما حکم اجرایی مهم هست نه حرف. 20 سال هست بما میگویند سرچم میانه بزرگراه میشود جالب مصوبه هیئت دولت دارد اینرا ندادند.اینها اصلا میانه بستان اباد تصویب هم نکردند چگونه پول خواهند داد.
اما خروجی خود سایت هایشان ببین.
الویت ها معرفی شد در آذربایجان اهر تبریز معرفی کردند.
در کل کشور پنج پروژه ریلی تبریز،کرمانشاه،همدان ،رشت ارومیه.
سال بعد 97 هم اخوندی الویت خود را سال ازادراه معرفی کرده. افتتاح آزاد راه تهران شمال، افتتاح آزادراه بتونی اصفهان شیراز ، آزادراه اراک خرم اباد، ازادراه تبریز ارومیه،
ازادراه کنار گذر غرب تهران که ابیک وصل گرمسار میکند.
حال چیزی هم بماند ته مانده های استانی هست. انهم به میانه نمیرسد. ما 15 سال هست قطعه یک بزرگراه سرچم میانه که ده کیلومتر هم نیست نمیتوانیم افتتاح کنیم.
درحالیکه در تهران بزرگراه حکیم طی دوسال با ده ها تقاطع غیر همسطح با تونل زدند.
راه شهرسازی سازی شهرستان و استان سالی اگر پانصد متر هم جاده اسفالت میکردند الان تمام شده بود.
من ماندم دلمان به چی خوش هست.با یه تراکتور که جاده سرچم میانه بستان اباد و اردبیل ساخته نخواهد شد.انشالله سال 1400 به بعد منتظر باشیم شاید مقامات جدید توجه به شهرستان های کوچک داشته باشد.

۹۶/۷/۲۳ ۱۱:۴۲

قطار پردیس میانه رو بردن مشهد چون درآمد بیشتری داره میانه رفت و برگشت میره نفری ۵۰هزار تومن میشه ولی مشهد نفری ۱۲۰هزار چون دورتر هست برادر صندوق صدقات ۸میلیارد طبق آمار رسمی جمع میشه برادر تو میانه گدا هست نه به خاطر اینکه از صندوقش کم درمیاد چون تبریز پول ما رو به ما نمیده برادر این تبریز پول امامزاده ما رو هم به خود ما نمیده چه انتظاری داری اگه پول امامزاده ما رو به ما میداد الآن اطراف امامزاده گلستان بود درسته میانه‌ای جماعت بخاری ازش بلند نمیشه ولی اگه بلند شه بدجوری بلند میشه امیدوارم این بخار به زودی بلند شه

۹۶/۷/۲۳ ۱۱:۳۴

باسلام-به تاريخ دوره چهارم مجلس،و خيانت هاي نمايندگان وقت حاکم و سوار بر سياست ميانه که با قدرت پول ، توده ها رو خريدن و سر به کلاه توده ها گذاشتند.توسعه هرشهري راههاي ارتباطي است.ببين همين يک خيانت نمايندگان اون دوره را که چها کرد.ميانه مرداب شد.مرداب شد......... الان اون نماينده ها در ويلاهاي تهران مشغول خوشگذراني هستند.افسوس و صد افسوس چها ميکنه مکروحيله عمروعاصيان که علي ها رو خونه نشين ميکنه!!!!!!

۹۶/۷/۲۳ ۱۱:۱۹

مرد و عملش . فراخوان بدهید ببینیم چقدر جمع میشود. کسی جلویتان نگرفته است

۹۶/۷/۲۳ ۱۱:۱۷

توجلسه ای که چندروزپیش استاندارومجمع نمایندگان بااخوندی داشتندبه اهمیت تکمیل بزرگراه میانه,بستان اباد,جاده میانه خلخال,راه اهن میانه تبریزوجالبه اتوبان میانه اردبیل اشاره کردندکه واقعابرام سواله این اتوبان میانه اردبیل ازسمت سرچمه,؟فیروزاباده?یابه سمت نیره؟اونقدرجاده ناقص به سمت اردبیل هست.
ازطرف دیگراینکه اصلابه میانه,سرچم که مشکل اصلی میانه ست اشاره نشد.
درکل هرچی ازدولت بگیری غنمیت هست.

۹۶/۷/۲۳ ۱۱:۱۳

((آیا میدانی میانه‌ایها سالیانه حداقل ۸ میلیارد تومن به صندوق صدقات میریزن حالا بگن جاده میسازیم بیشتر حمایت میکنند))
واقعا اگر این مبلغ صحیح باشد باید شهر بی گدا برای میانه مصداق داشته باشد
این حجم عظیم منابع می تواند برای کل میانه ایجاد اشتغال نماید
این مبالغ توسط کدام نهاد مدیریت می شود؟ پس چرا ساکتند؟

۹۶/۷/۲۳ ۱۰:۳۰

طبق اعلام خود شرکت راه اهن ضریب اشغال قطار پردیس میانه چهل درصد بود.درحالیکه بعد از انتقال به خط مشهد ضریب اشغال 90 درصد دارد.علت انتقال گفتند. مگرنه اگر استقبال بود دولت مرض ندارد بگیرد.
. قطارنگین هم از مجبوری هست قطار دیگه نیست.تو مجبوری بلیطش بگیری.
نمونه عیانتر .چرا میانه اتوبوس vip ندارد خیلی کم اتفاق افتاده . چون استقبال ندارد مگر نه شرکت های تعاونی از خدایشان هست سود بیشتر ببرند.
میانه شهر فقیر هست قدرت خرید پایین هست.
حال نمیخواستم عیان بگویم اگر واقعا در میانه 8 میلیارد صدقه میدهند؟.پس چرا در میانه مثل قبل انقلاب دیگر مساجد نذری نمیدهند جز عاشورا تاسوعا.خب بالاخره نذورات نمیدهند چون میانه قدرت درامدشان پایین هست. زنجان فقط تعداد نذورات ببینید.
یا حتی بناب. را بالاخره اعتقاد مردم هر شهر همانجا معلوم میشود.
میانه ختم میروند پول غذا نمیدهند .ده نفر هم با خودشان میبرند. اگر واقعا میانه ای ها ادمهای دست دلباز خرج کنی بودند این عیان بود.بالاخره اینهمه رفت و امد کردیم دیدیم.
الکی هم ارد و ادعای کمک نکنید پول جاده قره چمن شما فقط 20 درصد ان 100 میلیارد تومان فراخوان بدهید.ببینیم چقدر جمع میشود.
. فرماندار یه تعاونی سرمایه گذاری عمرانی گفت که پروژه های عمران شهرستان انحصاری دست گیرد.استقبال دیدیم.من همانجا فهمیدم توسعه این منطقه ندارد
بخاری از میانه بلند نمیشه الکی هم خودتان مشغول نکنید. من یادمه دو سه بار به وزارت راه خودم نامه نوشتم .که مردم ناراضی اند جاده میخواهند ببندند. یادمه از ترسشان گفتند پل ها را درست میکنیم حتی خروجی سایت هایشان رفت.اما وقتی دیدند میانه هیچ اتفاقی با مرگ میر نمیفتد
. اما دفعه های بعدی که نامه ،ایمیل فرستادم خودشان خیالشان راحت بود که میانه اب از اب تکان نمیخوره . گفتم مردم نارضی اند
گفتند اگر مردم از این وضعیت ناراضی بودند 80 درصد رای موافق به دولت نمیدادند . شما عده قلیل هستید.خیلی هم جاده خوب هست!
شما از این جاده نرو.!
دیدم راست میگویند .وقتی مردم راضی ،دولت راضی گور بابای ناراضی
اونها هم فهمیدند بخاری از میانه بلند نمیشه .کلا به....گرفتند. اونها مطمئن هستند هیچ اتفاقی در میانه نمیفتد. دیدیم اخوندی هم گفت شما بزرگراه میخواهید چیکار!
لذا فکر کردن به این مسایل وقت تلف کردن هست. یک شهر اباد مردم ان میسازند.به اجبار که پیشرفت نمیشه تزریق کرد.
اتوبان تقصیر هاشمی بندازیم. دادن مدیریت سد شهریار تقصیر کی بندازیم؟ میانه خاصیتش همین هست.پیشرفت هم نخواهد کرد.
با چسبیدن و تقصیر انداختن هاشمی هم چیزی درست نمیشود.
بروید بفکر زندگی خودتان باشید در میانه ای که هرکس بفکر خودش هست.حرف از این چیزها جز وقت تلف کردن نیست. بالاخره سرنوشت هر قومی عوض نمیشود مگر بدست خودشان این هم سخن خداست.

۹۶/۷/۲۳ ۰۹:۴۸

برادر چرا بدون منطق شعار میدهی کی پول قطار ندادن برو از رجا آمار بگیر بارها خواستم با قطار میانه برم نگین پر بود میگفتن قطار عادی جا داره همیشه اول نگین پر میشه
آیا میدانی میانه‌ایها سالیانه حداقل ۸ میلیارد تومن به صندوق صدقات میریزن حالا بگن جاده میسازیم بیشتر حمایت میکنند

۹۶/۷/۲۳ ۰۹:۰۳

در هر ساعت حدود 120 دستگاه خودروی باری سنگین از جاده تبریز ـ میانه (به سمت میانه) می گذرند و بسیاری علت آنرا بالا رفتن عوارض اتوبان اعلام می کنند

۹۶/۷/۲۳ ۰۸:۳۴

خندم میگیرد توی اتوبان باد میندازد در دره ها یه انحراف چپ کنی دیگه ماشین چند ده متر سقوط ازاد میکند درحالیکه در آزادراه فوقش توی خاکی میره

۹۶/۷/۲۳ ۰۵:۰۶

سلام ودرود مطلب شمارو خوندم،خوب به نظر می رسد،کاش علت اینکه میانه چرا "فرزند خوانده "کامل تر توضیح وبه سمع همگان می رساندید واینک،یقه آن مرد را می گیریم که سیاست مدار بود ونه ...!  

۹۶/۷/۲۳ ۰۲:۲۷

در موازی جاده قره چمن راه اهن افتتاح شود مطمئن باشید دولت یک ریال هم دیگر برای بزرگراه قره چمن نمیدهد.چون مردم با قطار حومه ای با بلیت ارزان تر به مقصد میرسند.
عملا مسافری نمیماند.مسافر هم ارزانی و امنیتش انتخاب میکند راه اهن میرود.
فقط عبور چند کامیون قدیمی برای قره چمن میماند

خرج بزرگراه شدن قره چمن صد ها میلیارد هست . پروژه هراز مشابه وضعیت قره چمن دارد تا امروز هزار میلیارد تومان دولت خرج ان کرده مضاف که انجا تهران و مازندران دو استان بزرگ هستند با 15 میلیون نفر.
حال میانه چی دو صد هزار نفر هم به زور دارد.
ایا دولت راضی میشود؟

درحالیکه دولت سه هزار میلیارد تومان برای راه اهن میانه تبریز خرج کرده.خود اخوندی هم صحبت کرد گفت وقتی این مسیر ریل میگذاریم چرا سرمایه گذاری روی جاده بکنیم ؟موازی ان هست. قره چمن مزیت خودرا ازدست داده . این دولت هم سرمایه گذاری روی این جاده نمیکند . این وزیر راه هم ثابت کرده بودجه نمیدهد تا دولت دیگر شاید.
خدابخش استاندار جدید هم اغاز پروژه جدید ممنوع کرد.حال همه افراد نمایندگان و مسئول میدانند دولت زیر بار این طرح نمیرود.
نمیدانم چرا الکی بخود امیدواری بیخود میدهیم.نه لابی بنابی ها دارید،نه اراده آوجی ها.پس بنشیند الکی شعار ندهید.
اتوبان رفت .اگر راست میگوید ابمان که دارند میبرند الان نگذاریم ببرند.انجا هاشمی مقصر.

مقصر غارت اب میانه پس کی میشه؟

۹۶/۷/۲۳ ۰۱:۵۶

با سلام. توی امریکا اول خطوط راه آهن ساخته شدند بعد اختراع خودرو تازه جاده ها ساخته شده و اتوبان هم ابداع المانی ها بوده.
اگر منظورتان راه مالرو باشد .بله قدیم بوده.
اما جاده های ماشینی بعد از راه اهن بوجود امدند.خط اهن عمرش قدیمی تر است پیشرفته تر هست.
اما راه اهن مزیتش بیشتر هست نمونه سرعت راه اهن هایپر لوپ 1500 کیلومتر در ساعت میرسد.یا راه اهن سریع السیر شینکانسن ژاپن یا ت ژ و فرانسه ،رکورد سرعت 600 کیلومتر در ساعت شکانده.
درحالیکه نهایت سرعت مجاز آزادراه 120 هست. همینطور در امنیت راه اهن یک صد هزارم جاده تلفات نداده.درحالیکه جاده در طی 20 سال چهارصد هزار نفر کشته داده
.نهایت کشته های ریلی در این 20 سال 40 کشته قطار تبریز هست. در مورد مصرف سوخت هم برتری با ریل هست یک ششم مصرف سوخت جاده دارد.
الان لندن بزرگراه چندانی ندارد.اما چند صد کیلومتر خطوط ریلی و مترو دارد. در امریکا بالای 70 درصد انتقال بار با ریل هست. در روسیه بدون راه اهن فلج میشوند بزرگترین خطوط ریلی برقی جهان دارند .ژاپن بخش ریلی بیشترین سهم جابجایی دارد .

جالب بگم در کولاک ها معمولا جاده ها بسته میشوند اما خطوط اهن همیشه باز هستند.
نمونه برف چند سال گذشته زنجان که هم ازادراه بست هم جاده قدیم ،تنها راه ارتباط زنجان با پایتخت بمدت چند روز فقط ریل بود.

برتری ریل اثبات شده است.کشورهای صنعتی و اصفهانی ها اردبیلی ها از شما خیلی زرنگترند مگرنه بیخود اصرار راه اهن نمیکردند.
ریل از همه جوانب برتر از جاده است.اگر بهره برداری مناسب شود.

۹۶/۷/۲۳ ۰۱:۴۰

پول بلیط قطار نمیدهن. .بعد چند صد میلیارد تومان پول جاده فکر میکنی میدهند!
خب فراخوان بدهید ببینیم چقدر جمع میشود؟

۹۶/۷/۲۳ ۰۱:۲۶

توی دنیا ابتدا راه بود بعد ریل و هواپیما اضافه شد ولی نه فقط جاده منسوخ نشد بلکه روزبه روز به تکنولوژی جاده و ساخت اتوبان و کیفیت آسفالت و .... اضافه شد جاده نه فقط متروک نشد بلکه اتوبان شد و گسترش پیدا کرد هر کدام استفاده مشخصی دارد یکی دیگری را منسوخ نمیکنه

۹۶/۷/۲۳ ۰۱:۱۸

اونی که میگه بار مالی دارد با چه دلیلی میگه همین فولاد برای اشتغالزایی فقط ۲۵۰ نفر ۲۸۰میلیارد هزینه داشت علاوه بر اشتغالزایی با کاهش حوادث ترافیکی و آسیب ماشسن و بیمه و... سود مالی دارد نه بار مالی
البته همیشه میانه یک استثناست در بهانه آوردنها
ما پیشنهاد دیگری نیز دادیم اگر دولت کل هزینه را نمیدهد ما مردم حاضریم مشارکت کنیم درصدی را مردم متقبل شوند و درصدی را دولت تا طرحهای راهی تو میانه پیش برود آیا بازهم بهانه دارند

۹۶/۷/۲۳ ۰۰:۲۲

کاملا درسته . مسیر قدیمی بدلیل واقع شدن در دره گرمتر از مسیر باز بوده و سرمای کمتری دارد . ضمنا شما ببینین در زمستان تابحال چقدر از ماشینهای مونده در برف دزدی و اخاذی کردن راه زنان و این تاوان ندانمکاریهای برخی هست که نمیشه بیتفاوت بود .برخی مواقع شدت باد انقدر زیاده که ماشین رو از اتوبان به بیرون هل میده و این در جاده قدیم که وجود کوهها نعمتی هست برای ما وجود نداره

۹۶/۷/۲۳ ۰۰:۱۵

با سلام دیدگاه بنده هم به شما نزدیک هست
خوشحالم انسان های منطقی هم هستند.
با راه اندازی قطار میانه تبریز ،راه قره چمن اصولا متروکه میشود. من هزینه جاده هراز یکبار به سایت فرستادم که از نظر طول ،موقعیت جغرافیایی مشابه میانه تبریز هست.
که متاسفانه منتشر نشد. شاید صلاح میانه دانستند گفتند بضرر منافع میانه هست منتشر شود.اما نمیشود واقع گرا نبود. ما همیشه نداشته هایمان میبینیم.
چرا از فرصت ریلی و ابهای خود استفاده و برنامه ریزی نمیکنیم؟ الان چرا رشت ازادراه دارد،اردبیل بزرگراه دارد یا چرا قزوین دنبال دوخطه کردن راه اهن و برقی کردن هست؟
همه در حسرت راه اهن هستند.دیدیم جهانگیری چه گفت.گفت نزدیکی ریل به فولاد میانه نعمت هست.
اگر همین ریل نبود .ساخت فولاد فاز دو ان غیرممکن بود. اشکال از خود ما میانه ای هاست که قدرت بهره برداری از منابع و فرصت ها نداریم. راه اهن بنظرم کلید حل مشکل جاده میانه تبریز هست.
کمی به اطرافمان نگاه کنیم اتوبان رفته ،اما از فرصت چهار راه ریلی برای صنعتی شدن استفاده نکردیم.باید ساخت صنایع با توجیه این موقعیت جذب کنیم.

۹۶/۷/۲۳ ۰۰:۰۴

جناب نایبی حال من یادمه مسیر اراک تهران همینatr گذاشتند که با اعتراض استان ها روبه رو شد
خود وزارت راه هم خط تعطیل کرد چون مسافر نداشت.چون مسافر معطل فرودگاه نمیماند یکساعته با ازادراه میرفت
. عوضش قرارداد قطار 350 تهران اراک با ایتالیا ها بستند و ازادراه خرم اباد اراک تکمیل میکنند.که با ازادراه شدن بویین زهرا ساوه .الان ازادراه رشت تا خوزستان ایجاد شده. .
اصولا فرودگاه جایی میگذارند که مسیر جاده ای و ریلی نداشته باشد. ما همین الان خط هوایی تهران قزوین ،تهران زنجان نداریم.

با اعتراضی که اکثریت کردند این هواپیما به مسیر کردستان تهران و تبریز رشت دادند.
خود وزارت راه هم از اراک گرفت.حال اراک زادگاه امام هست.میانه که از اراک پارتی کلفت تر نیست.
ما در میانه نیازی به فرودگاه نداریم . صرفه ای برای ما ندارد. شما همان قطار پردیس ببینید
ایا میانه ای حاضر است بلیط صد هزار تومان برای تهران میانه بدهد؟ معقول بیندیشیم. پارس اباد شمالی ترین نقطه مرزی ایران هست.بناب فاصله با تهران دارند. ما اگر
کشت گلخانه ای داشتیم میگویم اگر داشتیم .شاید میتوانستیم مرکز صادرات هوایی مواد غذایی به ترکیه شویم مثل ترابوزان ترکیه.
مگرنه نه از نظر مسافری هیچ توجیه ندارد .باری هم ،کشاورزی ما عقب مانده هست.

۹۶/۷/۲۲ ۲۳:۵۴

حالا قزوین بماند از قزوین خم شده به سمت تاکستان درصورتیکه مستقیم میتونسته تا ابهر برسه
میانه موقع تصویب اتوبان با۲۳۰هزارنفر جمعیت جزء شهرستانهای پرجمعیتِ‌کشور و از مدعیان بوده و انحنای اتوبان به میانه خیلی راحت بوده فقط مسولین آنزمان خیانت کردن
والسّلام

۹۶/۷/۲۲ ۲۳:۳۰

هاشمی وقنبری آخرت به تمامی میانه ایها مدیونن.

۹۶/۷/۲۲ ۲۲:۲۸

همشهری عزیزم، همین ها که فرمودید دلیل محکمی بر نگرش همیشگی "فرزندخواندگی" به این شهرستان است. 

همه مواردی که فرمودید به عنوان معضلات فرهنگی این شهرستان قابل تأمل و مطالعه است. 

۹۶/۷/۲۲ ۲۱:۵۳

با تشکر از آقای دکتر جمشیدی

به نظر من زمانی که دولت چند مسیر را برای اتوبان زنجان تبریز مورد مطالعه قرار داد و در نهایت مسیر فعلی را به لحاظ هزینه کمتر نسبت به مسیرهای دیگر انتخاب و اجرا کرد دچار اشتباه بزرگی شد

اگر اتوبان به موازات جاده قدیم و به فاصله کمی از آن اجرا می شد 

1_ به لحاظ ارتفاع کم مسیر جاده قدیم نسبت به اتوبان میزان بارش برف در این مسیر کمتر است لذا برای باز نگه داشتن اتوبان در فصل زمستان در این منطقه به ماشین آلات و نمک و نیروی انسانی کمتری  نیاز بود.

2_ به لحاظ استفاده کمتر از نمک پاشی عمر آسفالت اتوبان در این منطقه بیشتر می شد

3_ به لحاظ مسطح بودن و گردنه های کمتر نسبت به مسیر فعلی تعداد خودروهایی که مسیر اتوبان را انتخاب می کردند بیشتر از مسیر فعلی می شد در نتیجه عوارض بیشتری پرداخت می شد

4_ با توجه به اینکه در مسیر زنجان تا تبریز نزدیکترین شهرها به اتوبان ، بستان آباد با 10 کیلومتر و هشترود با 20 کیلومتر فاصله قرار دارند لذا چنانچه اتوبان از کنار میانه عبور می کرد مسافران می توانستند از برخی امکانات میانه مانند مکانیکی و رستوران و غیره استفاده نمایند که این توقف در وسط تبریز زنجان می توانست جلوی بسیاری از تصادفات ناشی از خستگی راننده را بگیرد

5_در صورتی که دو جاده به موازات هم و نزدیک به هم کشیده می شد پایگاههای امدادی و اورژانس مستقر در اتوبان و جاده قدیم می توانستند در مواقع ضرورت به کمک هم بیایند

۹۶/۷/۲۲ ۲۱:۳۴

جناب جمشیدی عزیز
همتتان در زمینه سازی رشد وتوسعه شهرمان را می ستایم منتها جواب چرای شما را درپیامهای قبلی عرض کردم چون میانه پتانسیل لازم را ندارد و در هزینه فایده کلان کشور هم گذراتوبان از این مسیر توجیه لازم را ندارد برای پیدا کردن سکه ۱۰ ریالی درخاموشی اسکناس هزار تومانی اتش نمی زنند
انرژی ما با طرح چنین موضوعاتی وافسوس برگذشته هدر می رود اگر توانستیم وهمت وهمدلی لازم را داشتیم باید انقدر پتانسیل شهرستان را درصنایع مختلف و مزیتهای نسبی منطقه فعال سازیم تا مهاجرت معکوس جمعیت سرمایه دار و علمی ومتخصص وغیر متخصص صورت پذیرد وان اندازه تراکم فعالیت اقتصادی وتجاری وکشاورزی زیادشود که دولت خود بفکر تعریض یا حتی اتوبان سازی در مسیر سرچم بستان اباد بیافتد واین درصورتی است که مشترکات فرهنگی منطقه رابشناسیم و برجسته سازیم تنگ نظری ولجاجت راکنار بگذاریم و توکل برخدا کنیم دست خدا باجماعت است درفضای تفرقه و نفاق وکینه وکدورت هیچ رشدی صورت نمی پذیرد بلکه پسرفت اتفاق می افتد باید نردبان ترقی یکدیگر باشیم نه باعث تنزل همدیگر

۹۶/۷/۲۲ ۲۰:۱۶

درسته که عبور آزاد راه، تردد رو به میانه سریعتر و ایمنتر میکرد ولی از اون مهمتر نداشتن یک فرودگاه کوچک هست واسه این منطقه وسیع و غنی . و دلیل قطع یا کم بودن ارتباطِ مسئولین مهم کشوری و تاثیرگذار به این شهر نداشتن فرودگاهه که ساعتها با بالگرد یا اتومبیل باید بکوبند و به شهر برسندکه در خیلی موارد از خیر آن میگذرند.مثالهای زیادی از این موارد میتوان بیان کرد و مقایسه امار سفرهای مقامات کشوری به استان و میانه گویای همین ضعف هست . من از دلایل پیشرفت سریع شهرهای مختلفی مثل پارس آباد و بناب و ... رو داشتن فرودگاهشون میدونم که هر وقت خواستن آن وزیرو مسئول در نزدیکی شهرشون فرود آمده .خصوصن با توجه به خرید هواپیماهای کوچک ای تی آر600 از فرانسه این نوع فرودگاهها در حال فعال شدنند. مثل ایرانشهر. نباید از این فرصت هم غفلت کنن مسئولین محترم ونمایندگان و با مشارکت مردمی بصورت تعاونی وسهام باید این مهم رو در کنار میانه ایجاد کنن آنوقت هست که خواهید دید رفت وآمدها وبه تبع آن رشد اقتصادی هم رونق خواهد گرفت.

۹۶/۷/۲۲ ۲۰:۱۵

بنده هیچ نوع انگیزه انتخاباتی از تنظیم و انتشار این تصویر و مطلب نداشتم. نه زمان انتخابات است و نه موسم خاص دیگری. 

۹۶/۷/۲۲ ۲۰:۱۳

قبول کنید که بنده مسؤول "برداشت های" اشتباه شما از متن نیستم.

توضیح موکد این است که اگر قرار است به دلیلی که ذکر کردید و موجه هم هست، مسیر به سمت شهری خم شود، چرا نباید مسیر آن مستقیم به شهر میانه آمده و به مسیر دیگری خم نشود؟  

ببینید میانه شهری غیرقابل اغماض در این مسیر بوده است. هیچ دلیلی نمی تواند برای به انزوا کشاندن و وارد آوردن این همه ضربه مستقیم و غیرمستقیم به این شهر موجه باشد. 

محدودیت های جفرافیایی غیرقابل انکار است ولی اگر مُهر "بایدی" برای میانه می خورد هر ناممکنی را می شد ممکن کرد. 

۹۶/۷/۲۲ ۱۹:۲۷

با سلام وتشکر از جناب جمشیدی در مورد مطلب نمایندگان ، مسئولان و مدیران استان مخصوصا در این چند سال می توانستند این فاصله را به 30 کیلومتر برسانند و ضمنا وقتی امتیازی از یک شهر یا منطقه گرفته می شود بجای آن امتیازاتی به آن منطقه و شهرستان می دهند متاسفانه اقداماتی که در این چند سال تا به حالا انجام نشده است

۹۶/۷/۲۲ ۱۹:۱۷

سلام . حذف اتوبان از میانه حاصل خیانت چهار نفر مسولین وقت هستند ۱. رییس جمهور وقت ۲. وزیر راه ترابری وقت ۳ نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی ورییس کمسیون صنایع ومعدن و نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی رییس کمسیون راه وترابری . والسلام

۹۶/۷/۲۲ ۱۸:۵۴

با سلام آیا از همشهریان عزیز و دست اندرکاران مربوطه کسی هست که بتونه نام دو تا از کارشناسانی که در مرکز مطالعات پروژه اتوبان زنجان تبریز بعنوان کارشناس طرح را داده اند معرفی کنند؟

۹۶/۷/۲۲ ۱۸:۳۷

فارغ ازانگیزه نویسنده محترم این مطلب که حاکی از دوستداری شهرمان است کشمکشهای انتخاباتی هم در طرح و برجسته کردن مدام این موضوع دخیل است نمایندگانی وطرفدارانشان زمانی برای جلب ارا و تخریب رقیب از این موضوع نهایت استفاده را کردند منتها خود هم هنگام شکست انتخاباتی به نظایر چنین شیوه هایی شکست خوردند

۹۶/۷/۲۲ ۱۸:۲۹

سلام
متنتان نشان می دهد نسبت به قرار گرفتن برخی شهرها در مسیر اتوبان بزعم شما با کج شدن اتوبان گلایه دارید
اتوبان اتفاقا وقتی از تاکستان وابهروهیدج وسلطانیه وخرمدره می گذرد مسیری منطقی را طی می کند قرار نیست که از بیابان بگذرد اگر کج شدنی بوده در محدوده قزوین بوده که ان هم چنانچه درپیام قبلی عرض کردم منطقی بوده ومقایسه ان با میانه باین جهت بوده تا علل مسیریابی اتوبان را بیان کنم قزوین این پتانسیل ها را داشته که اتوبان از ان گذشته است اگر میانه هم نصف این پتانسیل ها را داشت درمسیر اتوبان بودنش منطقی بود
دربند دوم فرمودید به هرشکل بوده باید اتوبان از میانه می گذشت وموانع طبیعی وجغرافیایی دلیل کج شدن اتوبان نمی تواند باشد بنده هم به خاک شهرم تعصب دارم اما کشورم را هم دوست دارم وبان تعصب می ورزم
تصادفات جاده ای زیاد علل عمده اش ورود ماشینهای سنگین در محورسرچم بستان اباد است که چاره اش مشخص است فقط اهتمام می خواهد وبا راه اندازی قطار میانه تبریز این مسیر و نیز کنترل ماشینهای سنگین این مسیر کاملا خلوت می شود چنانچه بدون وجود ماشینهای سنگین نیز خلوت است

۹۶/۷/۲۲ ۱۸:۲۸

گذشته ها با بیمهری مسئولانمان گذشته اکنون چه باید کرد با این همه تبعیض و ریاکاری ؟ هر پیشنهادی برای بهتر کردن راه ها می دهیم می گویند بار مالی دارد اینبار پیشنهاد می شود تا باساختن قبرستان در کنار جاده های میانه که بار مالی چندانی ندارد این مشکل را تا حدی بکاهیم !!!

۹۶/۷/۲۲ ۱۸:۰۴

مدیریت سایت لطفادرارسال مطالب کمی زمانبندی درنظربگیریدمطالبی بودندنخوانده ونظرنداده ارشیومیشند.

۹۶/۷/۲۲ ۱۸:۰۱

وقتی اتوبان وازمیانه عبورندادندچه لزومی داره اجازه بدیم غولهای اهنی ازجاده میانه عبورکنند.شایدعده ای بگندصرفه اقتصادی برای میانه داره ولی ایاارزش داره بااینکار جون هموطنان تواین جاده گرفته بشه؟

۹۶/۷/۲۲ ۱۷:۵۰

با سلام

در سالهای اخیر رانندگان ماشینهای سنگین برای فرار از پرداخت عوارض اتوبان و یا عوامل دیگر، جاده قدیم میانه-تبریز (ترانزیت) را انتخاب می کنند که این عامل همچون زمانی که اتوبانی وجود نداشت باعث شلوغی جاده شده و رانندگی در آن بسیار خطرناک شده است!

۹۶/۷/۲۲ ۱۷:۲۶

ضمن عرض سلام و تشکر شما را دعوت می کنم مجددا متن این پست را با دقت بیشتر و ذهنیت متحمل تر بخوانید. 

با این حال به عرض می رسانیم:

۱- در مورد قزوین و هیچ شهر دیگری و قرار گرفتن انها در مسیر اتوبان اعتراضی نیست. 

۲- موانع جغرافیایی و فیزیکی نمی تواند توجیه موجهی برای انحراف و قهر اتوبان باشد . موانعی بزرگتر از اینها هم در صنعت جاده سازی مانع عمده محسوب نمی شوند. به هر شکل و شیوه و با به کار بردن هر نوه هزینه و ابتکاری قرار گرفتن میانه دز این مسیر باید تعبیه می شد . فجایع جاده ای برهانی بر این الزام اند و هزار دلیل موجه دیگر.    

۹۶/۷/۲۲ ۱۷:۰۳

جناب جمشیدی میانه با قزوین قابل قیاس نیست علاوه بر مرکز استان بودنش جمعیت بالا و قطب صنعت وکشاورزی بودنش قزوین را اگر چهارراه ارتباطی کشور بنامیم گزاف نیست اگر اتوبان در این مسیر خم شده زیاد غیر کارشناسانه نبوده اتفاقا بسیار بجا بوده نادیده گرفتن قزوین در مسیر احداث اتوبان بسیار اشتباه است قزوین نسبت به جنوب شمال وشرق وغرب کشور بمنزله پایتخت ارتباطی است منظور از احداث اتوبان اتنها کشیدن یک خط راست نیست که درجاهایی خم نشود ارتباط قطبهای جمعیتی و صنعتی کشاورزی نظامی و....از جمله علل تغییر مسیر ان می تواند باشد
مسیرکوهستانی میانه از علل عمده انحراف اتوبان بوده نباید دید منطقه ای ما با دید ملی وکلانمان تعارض داشته باشد سیاسی وغرض ورزانه بودن انحراف اتوبان از مسیر میانه منتفی است خودمان را کمتر مشغول چنین فرضیاتی کنیم وانرژی ووقتمان را مشغول افقهای بالاتر وایده الهای قابل دسترس کنیم

۹۶/۷/۲۲ ۱۶:۵۳

ولی در انتخابات ، میانه بیشترین رای دهنده را دارد

۹۶/۷/۲۲ ۱۶:۴۸

ای کاش مسیر 50 سال پیش هم برای عبور تریلروکامیونها مورد غضب واقع میشد اونوقت دیگر شاهد قتل وعام مردم میانه درمسیر میانه تبریز که دیگر جای برای عبور سواری وجود ندارد از عبور عزرائیل ها (تریلروکامیون ) راحت میشدیم چون مردم بیش از یک سال هست که فریاد میزنند جلوی ورود کامیون ها را که بارنامه برای میانه ندارند ویا ساکن میانه نیستند گرفته بشود ولی هیچ مسئول ونامسئولی اهمیت نمیدهد .

۹۶/۷/۲۲ ۱۶:۴۱

دست پخت آن مرد و قنبری!!؟؟

۹۶/۷/۲۲ ۱۶:۲۳

میانه هرگز این بی حرمتی و بی اعتنایی را فراموش نخواهد کرد. 

۹۶/۷/۲۲ ۱۶:۱۵

دست پخت مهندس هاشمی وقنبری

۹۶/۷/۲۲ ۱۶:۰۷

دردیمزی تزه لمه.
بقول فارسلارنمک روی زخممان نپاش.

پیشگیری از کرونا

از برخورد نزدیک با افراد دارای علایم بیماری خودداری نمایید.

اخبار روز