
به اطلاع میرساند تردد هرگونه کامیون و وسایل نقلیهی سنگین در محور جادهی قدیم تبریز - میانه از تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فرورین ۱۴۰۳ در طرح نوروزی ممنوع میباشد.
به اطلاع میرساند تردد هرگونه کامیون و وسایل نقلیهی سنگین در محور جادهی قدیم تبریز - میانه از تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فرورین ۱۴۰۳ در طرح نوروزی ممنوع میباشد.
با توجه به اینکه در اتوبان محدودیت حداقل سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت می باشد
کامیونی که به لحاظ بار سنگینش نمی تواند با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر حرکت کند مانند خودرو سواری که با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر حرکت میکند مرتکب تخلف رانندگی شده و پلیس می تواند راننده کامیون را به لحاظ سرعت کمتر از ۷۰ کیلومتر البته فقط در اتوبان جریمه کند در حالی که در جاده قدیم زنجان-میانه-تبریز محدودیت حداقل سرعت وجود ندارد
لطفا پیام بنده را مرور کنید: پلیس یا بیمه یا شبکه درمان یک گزارش از آمار تصادفات با کامیون و آمار تصادفات منجر به مرگ به تفکیک کامیون و سواری ارائه دهد سپس چنین تصمیمی گرفته شود. شما فقط کافیست آمار تصادف منجر به مرگ در صدای میانه را ملاحظه کنید که چند موردشان بخاطر کامیون بوده؟ یک نفر نیست که چنین گزارشی استخراج کند.
اثری که تصادف با کامیون ایجاد میکنه منجر به مرگ میشه ولی تصادف دوتا سواری اونقدرها فاجعهبار نیست.
کاش مردم میانه مطالبهگری را از مردم اردبیل یاد بگیرند و پایشان را توی یه کفش کنند و بگند الاوبلا باید این جاده را بزرگراه کنید. پول نیست یا نداریم و تحریم و... بهانه است پول دارن خوب هم دارن
آقای نایبی لطفا بفرمایید که با عبور تریلی ها چند شغل ایجاد میشه؟
مگه عمر و جون انسان رو با شغل و پول میشه مقایسه کرد؟
والا از شما انتظار نداشتم.
اگر فقط در مورد ردیف 5 شما توضیح دهم، زنجان از نظر بیکاری صفر است و اگر بیکاری وجود دارد بخاطر مهاجرت بیکاران به آن شهر است. شهرک صنعتی زنجان و کارخانجات متعدد زنجان قابل قیاس با هیکل نحیف و ضعیف میانه نیست. من از اصطلاح "آب باریکه" استفاده کردم برای همین. اگر تردد کامیون ها از جاده ترانزیت منتهی به زنجان قدغن شود، اولاً همانها مجدداً از آزادراه منتهی به زنجان که فاصله اش با جاده 100 متر است عبور می کنند، ثانیاً اگر 100 شغل هم از بین رود در مقابل 10 هزار شغل، چشمگیر نیست.
سلام در تایید فرمایش شما خود بنده مسیر تبریز میانه را پشت کامیون حمل پوکه بعد از حدود ده دقیقه در محل سبقت آزاد خواستم سبقت بگیرم نصف بیشتر کامیون را رد کرده بودم که آقای راننده کامیون هم خواست از کامیون جلویی سبقت بگیره یعی یک وضعی پیش آمد مسیر با دو کامیون و یک سورای کامل بسته شد در پمپ بنزین قره چمن توقف کردیم این راننده هم توقف کرد گفتم آقای راننده این چه کاریه من بیشتر از نصف کامیون شما رو رد کرده بودم شما اقدام به سبقت کردید گفت خوشم میاد دوست دارم هرچی سواری میبینم بفرستم ته دره حالا همشهری های عزیزم نظر بدهند میشه با این رانندگی سالم به مقصد رسید یا باید قدغن بشه با تشکر.
آقای استاد نایبی چون خیلی وقته در این منطقه تشریف ندارن از خیلی چیزها خبر ندارن.
۱.اکثر رانندگان سنگین بار کاملا بی تفاوت نسبت به جان انسان ها رفتار می کنند چون به قول خودشون بیمه میده.
۲.هیچ وقت اتوبوس با کامیون و تریلی رو مقایسه نکنید،اتوبوس ۲۰ الی ۳۰ نفر ادم همراهش هست ولی تریلی حداکثر دو نفر.
۳. اکثر فامیل های بنده در کار مکانیک و تعمیرات ماشین سنگین هستن،و اینی که میگم کاملا موثق هست،اکثر رانندگان سنگین بار موقع خرابی ماشین،تعمیرکار از شهر خودشون و یا بستان اباد میارن.
۴. جاده زنجان به تبریز اصلا این حجم گسترده از تریلی رو کشش نداره.
۵.مگه زنجان که تردد رو از ده-بیست کیلومتری ممنوع کرده از منافع محروم شده.
لطفا واقع بین باش استاد عزیز.جان ادم از هر چیزی مهمتر هست.
وای به روزی که عزیزی ، آشنایی از شما صدمه جزیی ببینه وشما متوجه خسارات غیر قابل جبران بشین
دقیقاً همینه. مردم باید نعمت حتی یک شغل را بدانند.
دانشجو که بودم و دائماً تردد می کردم، در حریم میانه 20-10 رستوران و حتی هتل وجود داشت و روزانه شاید هزار مسافر در میانه غذا می خوردند. با انحراف آزادراه از میانه بسیاری از این رستورانها حذف شدند، هتل ها برچیده شدند و مکانیکی ها آب رفتند. الآن همین کامیون ها یک آب باریکه برای معیشت عده ای هستند و شاید در مجموع 100 نفر اشتغال داشته باشند. ما داریم آنها را هم نابود می کنیم. از همین جاده وقتی وارد ترکیه می شویم، سرعت مجاز خودروها 60 می شود. در ایران 95 است و سواری های تلاش می کنند این 95 را حفظ کنند. اگر ما به آن کامیون و به آن مسافر و راننده به چشم "درآمد" نگاه کنیم باید دستش را ببوسیم. شما اگر ظهر فقط جلوی غذاخوری داودی یا دربند بایستید، لااقل 50 نفر غذا می خورند. اگر هر کدام 400 هزار تومان هزینه بکنند، در هر شیفت فقط در آن رستوران 20 میلیون تومان پول به این شهر می آید. آن پول بعد از صندوق آقای داودی به سوپرمارکت و نانوایی و لباس فروشی شهر برمی گردد. این پول در شهر می چرخد و به شهر رونق می دهد. مانند آب راکدی که به حرکت درآید، شهر زنده می شود. پلیس برای راحتی خود عادت دارد راهها را ببندد، مسیرها را یکطرفه بکند، جاده را ممنوع کند، اما مردم نمی دانند که این آسیب چه مستقیم و چه غیرمستقیم به شهر وارد می شود.
سلام دوست گرامی، جناب آقای نائبی عزیز. شما صحیح می فرمایید. مطمئنا تردد کامیونها از جاده مورد بحث تاثیر مثبتی در اقتصاد میانه داشته و راننده پایه یک واردتر از راننده پایه دو رانندگی می کند. ولی مسئله ای که هست، فرسودگی اکثر کامیونها و تریلی ها باعث شده که نتوانند با سرعت متعارف حرکت کنند. مخصوصا زمانی که حامل بار هستند. اگر در جاده میانه تبریز تردد فرمایید، متوجه عرایض بنده می شوید. خیلی از تریلی ها و کامیونها با سرعت 40 یا 50 کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند. سواری هایی که در پشت این کامیونها حرکت می کنند، بعد از مدتی بناچار سبقت میگیرند و چون این جاده پر پیچ و خم بوده و راننده ها دید کافی از لاین مقابل ندارند، احتمال تصادف زیاد است. اگر هم سبقت نگیرند بایستی مسافت میانه تا تبریز را حداقل سه ساعت طی طریق نمایند. چه بسا افرادی هستند که عجله دارند و باید در موعد مقرر به مقصد برسند و این امر موجب می شود که احتمال تصادف زیاد شود. برای کاهش خطر تصادف سه گزینه وجود دارد:
1- باید پشت کامیونها افتاد و با سرعت 40 یا 50 حرکت کرد
2- جاده میانه تبریز تعریض و چهار بانده شود که این امر با وضعیت اقتصادی موجود محال است
3- تردد کامیونها از این مسیر محدود شود
استاد نایبی عزیز، اگر گزینه چهارمی وجود دارد، لطفا پیشنهاد دهید تا مستفیض شویم.
با ممنوع کردن تردد کامیون مشکلی حل نمیشه چون اینا راه حل نیست مسکنه ،جاده برای ماشینه وماشین هم برای برای جاده در اینجا باید فکری به حال
جاده بشه ،با دوبانده کردن یا بهر شکلی دیگر که اونم پول می خاد که فعلا با این اوضاع قاراشمیش مملکت اونم تقریبا
محاله
همشهریان عزیزی که همواره آرزو می کنید تردد کامیون ها از جاده ترانزیت بین المللی قدغن شود، کدام کارشناس بیمه و یا کارشناس پلیس و یا کارشناس شبکه درمان تاکنون آماری ارائه کرده است که چند درصد از تصادفات بخاطر کامیون ها بوده است و همین درصد تصادفات نسبت به تعداد کامیون ها (در مقابل خودروهای سواری) چقدر است؟
همه می دانند که یک راننده پایه یک از یک راننده پایه دو و سه، مجربتر و کارکشته تر است. چرا پلیس یا شبکه درمان یا لااقل بیمه مرکزی که بابت تصادفات، هزینه باید پرداخت کند چنین تحلیل کارشناسی ارائه نمی دهد؟
غرض از این اعتراض این است که اگر برای ما اثبات شود که اتفاقاً سواری ها و راننده های ناشی آن در خلق تصادفات سهم بیشتری دارند، اینگونه با بی مهری، مانع تردد کامیون ها نمی شویم و همین آب باریکه اقتصادی را که باعث رونق غذاخوری ها و مکانیکی ها و ... هستند، نمی خشکانیم.
امیدوارم میئولین ذی ربط هم در این جاده داغدار بشن تا بلکه اتفاقی بیوفته و کلا این جاده تردد ممنوع بشه.
متاسفانه ورودکامیونهاباعث تصادفات خیلی زیادی میشوداماصدبلکه هزاران تاسف دیگرکه به جانهای ازبین رفته مسئولی ارزش قائل نمیشود!!!!
جوک خنده داری بود...
مگر چند ماه قبل تصویب نکردن که نباید برن چرا حداقل به تصمیمات خودشون هم ارزش قایل نیستند
کارخونهها تو عید تعطیله عملا کامیونی وجود نداره
مگه از یه ماه قبل پس از اون تصادف ممنوع نشده بود؟؟؟
ما هم گفتیم لین ممنوعیتها جهت بستن دهان مردم میانه است..الانم کارخونهها تعطیل شدن ازین حرفها میزنن
اگر اون قضیه پول چایی از ماشین سنگینارو رو بیخیال شین از قبل ممنوع بود