کد خبر: ۸۳۵۸۱
۲۲۴۹ بازدید
۵۲ دیدگاه (۵۱ تایید شده)

ممنوعیت آموزش به دانش‌آموزان با زبان محلی /زبان فارسی خط قرمز ماست +واکنش حجت الاسلام آل هاشم

۱۳۹۷/۴/۲۵
۱۹:۲۹

وزیر آموزش و پرورش تدریس زبان فارسی در مدارس را "خط قرمز نظام" نامید و گفت: « آموزش به دانش آموزان با زبان محلی ممنوع است ، فارسی باید در تمامی مدارس تدریس شود.»

محمد بطحایی گفت: «در بعضی مناطق مشاهده شده است با زبان محلی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود ، که این موضوع بسیار خطرناک است . زیرا بچه‌ها زبان محلی را در خانواده فرا می‌گیرند پس باید زبان رسمی کشور را در مدرسه بیاموزند.»

وی این سخنان را شنبه (23 تیر 1397) در جلسه معاونان آموزش و پرورش در شهر اصفهان بیان کرده است که در خبرگزاری تسنیم بازنشر یافته است.

بطحایی همچنین گفته است:«آموزش دانش‌ آموزان به ادبیات و تکلم فارسی، خط قرمز ماست و در مناطق دو زبانه، معلم برای ارتباط بهتر با دانش‌آموز از زبان محلی استفاده می‌کند، در حالیکه زبان فارسی به عنوان خط وحدت کشورمان، باید در مدارس استفاده شود.»

درحالیکه اصل ۱۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر تدریس زبان سایر اقوام تاکید دارد 

**********

واکنش قاطع نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به دستورالعمل وزیر آموزش و پرورش درباره ممنوعیت آموزش به دانش آموزان با زبان محلی!

جناب آقای وزیر: همانطور که شما خط قرمز هایی دارید ما نیز خطوط قرمزی داریم!/ مردم انتظار دارند با زبان مادری برخی دروس در دانشگاه ها نیز تدریس شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در واکنش به دستورالعمل وزیر آموزش و پرورش درباره ممنوعیت آموزش به دانش آموزان با زبان محلی گفت: جناب آقای وزیر محترم آموزش و پرورش مردم تازه انتظار دارند با زبان مادری برخی دروس در دانشگاه ها تدریس شود، ما با عشق و علاقه خود به آذربایجان را هرگز فراموش نمی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: همانطور که شما خط قرمز هایی دارید ما نیز خطوط قرمزی داریم، عشق و علاقه ما به مملکت و پایبندی به انقلاب و آرمان های نظام اسلامی خطوط قرمز ماست.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: ما همانطور به ایران علاقه مندیم به زبان و استان خود نیز علاقه مندیم، نقش آذربایجان در  دوران مختلف بر هیچ کسی پوشیده نیست! روحانیت آذربایجان، آذربایجان در مشروطه و آذربایجان در انقلاب، آذربایجان همواره پیش قدم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه اگر در جاهای دیگر شهید محراب وجود دارد، ما در تبریز دو شهید محراب داریم افزود: آذربایجان لشگر عاشورایی دارد که در زمان جنگ در جبهه های جنگ در ایثار و فداکاری نمونه بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: این چنین اظهار نظرهایی برای دنیا و آخرت ما منفعتی ندارد مواظب باشیم، گویش های محلی سرمایه های گرانقدری هستند و دشمن همواره در تلاش است با تفرقه انداختن بین قومیت ها و اقوام ایرانی اهداف خود را دنبال کند، ما چرا به دشمنان بهانه بدهیم؟

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش روز گذشته گفته بود: در برخی مناطق مشاهده شده است با زبان محلی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود که این موضوع بسیار خطرناک است زیرا بچه‌ها زبان محلی را در خانواده فرا می‌گیرند پس باید زبان رسمی کشور را در مدرسه بیاموزند!/ باشگاه خبرنگاران

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۷/۴/۳۰ ۱۸:۱۹

واکنش های تند چند تن از نمایندگان مجلس به سخنان اخیر وزیر آموزش و پرورش در مورد خط قرمز بودن آموزش به زبان فارسی‌ :


▪️ #ولی_ملکی، نماینده‌ی مشکین‌شهر :
« زبانی که بیشتر دراز شود و به فرهنگ عمومی و زبان مادری ما توهین کند یا در جهت محدودیت آن برآید ما آن زبان را قطع می‌کنیم. ‌... تمامی نمایندگان این مسئله را به عنوان یک تعدی و تجاوزِ بدون حساب و کتاب از سوی وزیر آموزش و پرورش می‌دانند و این هشدار جدی را به ایشان داده و خواهند داد که در حد و اندازه خود سخن بگوید. به وزیر آموزش و پرورش هشدار می‌دهم که جایگاه خود را بشناسد و بیش از وظایف و اندازه خود حرف نزند.»

▪️ #نادر_قاضی‌پور، نماینده‌ ارومیه :
« چنین اظهاراتی که بر خلاف مبانی اصولی و قانون اساسی است نوعی کم‌عقلی است »

▪️ #محمد_وحدتی_هلان، نماینده بستان آباد :
« اظهارات بطحایی در رابطه با این موضوع کاملا بی‌اساس و ناپخته می‌باشد و نشان می‌دهد از قانون اساسی بی‌اطلاع است که در این صورت ضروری است قانون اساسی را یک بار برای خود مرور و مطالعه کند.»

۹۷/۴/۳۰ ۱۴:۵۶

اهم مسیر آموزش به‌انحراف رفته ،هم پرورش

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در جنبه‌های آموزشی، تربیتی و مالی ورشکسته شده است، گفت:‌ محتوا و حجم مطالب آموزشی در مدارس تناسب کافی با ساعات آموزشی و نیاز جامعه ندارند، همچنین شیوه‌های تربیتی نیز با مسائل روز جامعه هم‌خوان نیست به همین دلیل باید هشدار داد چراکه این به معنای در خطر بودن نسل دیگری است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا به امروز تمام تلاش‌ها بر روی آموزش به منظور موفقیت در کنکور بوده است در صورتی که نیازها در خارج از مدرسه چیز دیگری است، ادامه داد: مسیر تربیت نیز همچون آموزش در آموزش و پرورش به انحراف کشیده شده چراکه تعلیمات تربیتی با مشکلات و آسیب‌های روز جامعه همخوانی ندارند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه شیوه آموزشی بر اساس قبولی در کنکور برخلاف اهداف بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، افزود: متاسفانه پس از گذشت سالیان دراز مسئله مطالبات فرهنگیان همچنان مطرح است و دولت‌ها اراده و توانی برای حل مشکلات این قشر از جامعه را ندارند که این خود علاوه بر ورشکستگی مالی  بر ورشکستگی مدیریتی در این سیستم نیز صحه می‌گذارد.  

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر آموزش و پرورش در اولویت دولت‌ها قرار بگیرد می‌تواند مشکلات آن را با تمرکززدایی، تفویض اختیار، کوچک سازی و درآمدزا کردن آموزش و پرورش کاهش داد.

۹۷/۴/۲۹ ۲۰:۰۳

جالبه امروزتویکی ازسایتهااظهارات وواکنش امام جمعه اردبیل به صحبتهای وزیراموزش پرورش رومیخوندم گفته هرکسی درمورد خلقت زبانها تحقیق بیشتری کندخداراهم بهترمیشناسد.یادهمین کامنت شماافتادم.احسنت به این دانش شما

۹۷/۴/۲۹ ۱۳:۴۶

واقعا عمق دشمنی این اقای وزیر با اقوام از صحبت کردنش معلوم شد. متاسفانه برخی همزبانان ما هم موافق صحبت های ایشون هستند و شرمسار از هویت خود. التماس تفکر

۹۷/۴/۲۹ ۰۲:۳۶

توضیح خبر:
⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇


رسول انصاری
آموزش و پرورش ؛ سرزمین تناقضات !

  ما که بعد از 19 سال معلمی و معاونت بالاخره نفهمیدیم که در این آموزش و پرورش ، چه نوع سیاست و برنامه ای کارها را به پیش می برد .

آنچه فهمیدیم و کشف کردیم این بود که متاسفانه سیستم آموزشی ما بر پایه ی مجموعه ای از تناقضات حرکت می کند ، یعنی وقتی ادعاها و عملکردها را کنار هم قرار می دهیم ، عقل مان فرو می ماند از فاصله ی بسیاز زیاد بین ادعا و عملکرد ؛ فرو می ماند از این همه تناقضی که بین حرف و عمل وجود دارد .

برای روشن تر شدن هر چه بهتر موضوع و برای دوری از کلی گویی ، نمونه هایی از این تناقضات مورد اشاره قرار می گیرد :
1- تاکید برلزوم اختصاص بودجه کافی به آموزش و پرورش و مصرفی نبودن آن  { اتخاذ سیاست صرفه جویی و به عبارت بهتر ریاضت مالی در سال تحصیلی جدید و در " گرو بودن دائمی هشت آموزش و پرورش در نه آن " }
2- وجود کلاس های با جمعیت نزدیک به 40 و حتی بالاتر { اعلام وجود 220000 معلم مازاد در کشور }
3- اعلام وجود 220000 هزار معلم مازاد { استخدام 5000 هزار معلم جدید }
4- تاکید بر استفاده از فن آوری های نوین و هوشمند سازی مدارس { حذف پست معاونت فناوری از مدارس }
5- تاکید لحظه به لحظه بر اهمیت مشاوره تحصیلی و تربیتی { ارسال مشاوران از دوره متوسطه دوم به اول و نبود مشاور در این مقطع در سال تحصیلی جدید }
6- تاکید فوق العاده بر اهمیت دوره ابتدایی به عنوان حساس ترین مقطع آموزشی { تبدیل دبیر و خدمتگزار و سرایدار به آموزگار در طول یکی دو ماه }
7- تاکید بر مقوله ورزش و تربیت بدنی در مدارس { کاهش ساعت ورزش در دوره متوسطه دوم از سال تحصیلی 91-90 به بعد }
8- تاکید براستفاده از معلمان مجرب و کارآزموده در مناصب مختلف آموزشی و استقلال آموزش و پرورش در این زمینه  { دخالت انواع و اقسام ارگان ها در این انتصابات ، بالاخص نمایندگان مجلس و انتصاب افراد وابسته }
9- تاکید فراوان بر کیفی سازی امر آموزش { رواج پدیده شوم درصد قبولی و پروژه نمره سازی در مدارس }
10- ستایش بیکران از معلمان بازنشسته{ واریز اقساطی و قطره ای پاداش پایان خدمت بازنشستگان و کاهش محسوس حقوق ماهیانه بعد از بازنشستگی }
11- تاکید بر تکریم اولیاء و ارباب رجوع و عدالت آموزشی { اخذ پول به لطایف الحیل از اولیاء }
12- به رسمیت شناختن حق اعتراض برای معلمین { برخورد قهری با تجمعات صنفی و دستگیری و بازداشت معلمان فعال صنفی }
13- تاکید بر رقابت علمی دانش آموزان در مدارس دولتی { خروج دانش آموزان ممتاز از مدارس دولتی و جذب آنها در مدارس با عناوین خاص ( استعدادهای درخشان ، نمونه دولتی و ... }
14- تاکید زیاد بر برنامه ریزی به موقع مدارس و سامان دهی دانش آموزان در تابستان { ورود نامبارک امتحانات مهر ماه و آغاز لحظات سرگردانی و حیرانی مدارس و دانش آموزان در آخر شهریور  }
15- تاکید بر مقوله تفکر و ایجاد حس پرسش گری در دانش آموزان { ایجاد محدودیت ها و موانع مختلف برای معلمین در این مسیر از طریق حراست ها و دانش آموزان زیر آب زن }
16- تاکید بر سواد دار کردن بزرگسالان بی سواد و ریشه کنی بی سوادی { اتخاذ برنامه هایی ( از قبیل سیاست درصد قبولی و تغییرات مکرر نظام آموزشی ) که منجر به کم سوادی شدید دانش آموزان شده است .   }
و ...

۹۷/۴/۲۸ ۲۰:۳۹

همین وزیری که شمشیر قتل زبانهای غیرفارسی را بر دست گرفته, برای خوش خدمتی, به روسیه رفت و برای تدریس زبان روسی در مدارس ایران درخواست معلم کرد.

۹۷/۴/۲۸ ۰۹:۳۶

مااذری هاطی دورانهای گذشته نشان داده ایم ولایت مدارترانقلابی تروپیش مرگترازبرادران فارس بوده ایم و آماده شده ی هرحرکتی را تحویل آنها داده ایم و ایشون بیشتردنبال تفرقه و زیاده خواهی بوده اند ما به زبان واستانمون افتخارمیکنیم ما ایران یکپارچه تحت زعامت ولی فقیه می خواهیم سخنان وزیر محترم خطرناک و آب دراسباب دشمن ریختن است از یک وزیربخصوص آموزش وپرورش چنین انتظاری نداریم

۹۷/۴/۲۷ ۲۳:۵۹

حرف زدن را بلد نیست, حرف نزدن را که بلد است. 

۹۷/۴/۲۷ ۱۴:۴۰

آقای نایبی برفرض که وزیر بلد نیست حرف بزند آیا شما باید اینگونه برخورد کنید؟

۹۷/۴/۲۷ ۱۰:۰۴

یعنی خلق زبانها یکی از آیات بزرگ الهی است و خداوند در قرآن کریم آنرا از نشانه های عظمت خود میداند. مقابله با این آیت الهی مانند مقابله با نور خورشید است لذا آب در هاون کوبیدن است.

۹۷/۴/۲۷ ۰۸:۱۹

سلام . عملا و دانسته وزیر بنحوی عمل میکنند که ایجاد تفرقه شود.

کسی تا به حال کتاب های درسی را ترکی تدریس نکرده اما برای تفهیم مطلب بحث و جدل کلاسی به زبان مادری بوده . یعنی لازم بوده که انجام شده . 

خوب ایرادی نداره جناب وزیر عربی و انگلیسی هم زبان مادری من نیست اونا رو هم حذف کن هر کی دوست داشت بیرون کلاس بره و جهاد دانشگاهی تون یاد بگیره چه عیبی داره بیا و بعد زمین ما رو شخم بزن . 

۹۷/۴/۲۷ ۰۷:۳۰

جناب نائبي بزرگ ، از جملات اولتان كه بگذريم كه اصلا نيازي به توجه ندارد جمله آخرتان را اصلا متوجه نمي شويم ببخشيد فكر كنم خودتان هم بخوانيد متوجه نشويد چي گفتيد خصوصا بند آخرش ( مقابله با زبان مادری آب در هاون کوبیدن و تلاش برای معدوم کردن یکی از آیات بزرگ الهی است.)

۹۷/۴/۲۷ ۰۷:۱۸

مشكل همينه كه همه منتظر درست شدن وضعيت حقوقي خودشون هستند و قضاوت كردن در مورد فرد فقط به رفع همين مشكل بسنده ميشه اگر رتبه بندي جنابعالي سر وقت انجام شده بود آدم بهتر از بطحايي شما نمي شناختيد مشكلي كه اتفاقا خيلي وارد هم هست

۹۷/۴/۲۷ ۰۰:۰۱

آموزش زبان دوم برای کودک خطرناک است.

۹۷/۴/۲۶ ۲۲:۰۸

شما از کجا میدونید این وزیر پرکار و کاربلد است ؟ بنده خودم معلمم و خوب میدونم دوره یکساله ایشون حتی از فانی و حتی از وزرای احمدی نژاد سیاهتر است . حیف که اینجا مجال بحث دراین مورد نیست والا کامل بی عرضگی و کلکسیونی از دروغگویی های جناب بطحایی رو براتون توضیح میدادم . واسه نمونه همین رو بگم که قبل از اومدن ایشون قرار بود مهر ۹۶ رتبه بندی اجرا بشه ولی با اولین مصاحبه اش بعد از اخذ رای اعتماد شش ماه به تعویق انداخت و چند ماه بعد وعده مهر ۹۷ رو داد و الان هم زمزمه سال ۹۸ رو میده . آقای محترم آوازدهل از دور خوش است . تشریف بیار داخل گود بعد بگو این وزیر پرکار و نترسه .

۹۷/۴/۲۶ ۲۱:۵۹

اگه تدریس به زبان فارسی تاثیر بسزایی داشت باید دانش آموزان تهرانی همشون دکتر و مهندس میشدن . از همین تدریس به زبان مادریه که هرسال در میانه چندین قبولی پزشکی داریم .

۹۷/۴/۲۶ ۲۰:۰۲

انتظار عذرخواهی از من نداشته باشید. وزیری که چشمش را ببندد و دهانش را باز کند و یاوه بسراید از این بدتر باید بشنود. عامل وحدت ما, ایرانی بودنمان است نه فارسی یا فارس بودنمان. درحالیکه انتظار میرود دولت به وعده اش در تدریس زبان های محلی جامه عمل بپوشاند, یک گام عقبتر هم میرود و دستور میدهد درس فیزیک و ریاضی را به زبان فارسی تدریس کنید و یک معلم حق ندارد برای فهم بیشتر از زبان مادری کمک بگیرد.

مقابله با زبان مادری آب در هاون کوبیدن و تلاش برای معدوم کردن یکی از آیات بزرگ الهی است.

۹۷/۴/۲۶ ۱۸:۵۰

آقای نایبی این ادبیات در شان شما نبود

۹۷/۴/۲۶ ۱۸:۵۰

ادبیات فحاشی را کنار بگذارید کسی که منطق دارد ناسزا نمی گوید

۹۷/۴/۲۶ ۱۸:۳۹

متاسفیم برای بکارگیری کلمات نامناسب در محاوراتمان بیان آقای نایبی خطاب به وزیر در ابتدا خوب نبود
بکارگیری این کلمات نامناسب بمنزله آن است که می خواهیم ابرویش را درست کنیم می زنیم چشمش را هم کور می کنیم

۹۷/۴/۲۶ ۱۸:۱۸

آقای کاربر مهمان این آقای وزیر چه کار مثبتی واسه این نظام انجام داده اند که طرفداری ایشان را میکنی اگه کارش درست بود معلمین بدبخت چرا باید وضعیت زندگشیون این باشه

۹۷/۴/۲۶ ۱۷:۰۵

واقعا خیلی بدبختی

۹۷/۴/۲۶ ۱۶:۱۷

درود بر آل هاشم

۹۷/۴/۲۶ ۱۶:۰۹

توصیه رهبر معظم انقلاب هم چنین است: با کودکان خود ترکی صحبت کنید چراکه در مدرسه فارسی را خواهند آموخت.
http://yolpress.ir/?p=48986

۹۷/۴/۲۶ ۱۶:۰۳

متاسفانه بعضااختلافات ولجاجتهای بین شهرهای مهم اذربایجان هست.حس خودبرتربینی برخی ها:کنایه ولقب دادن و....:واقعیات روقبول کنیم "همه چیزشعارنیست هیچکس بر دیگری برتری نداره

۹۷/۴/۲۶ ۱۵:۵۰

لب کلام را آیت الله آل هاشم گفته

۹۷/۴/۲۶ ۱۵:۴۵

خیلی کاربلده !!!!!!

۹۷/۴/۲۶ ۱۵:۲۵

همشهری عزیز آزری یوخ؛ تورکی

۹۷/۴/۲۶ ۱۵:۲۲

پاسخ کوتاه من اگر بی ادبانه باشد, پاسخ مبسوط نماینده ولی فقیه باید حکم ده بار اعدام داشته باشد. بهترین پاسخ این یاوه گویی وزیر از جانب بالاترین مقام استانی در طول چهل سال داده شد.

۹۷/۴/۲۶ ۱۵:۲۲

با سلام ؛ چرا ما ۴۰ میلیون تورک اقلیتیم اما کمتر از ۱۵ میلیون فارس اکثریتند ،یکی منو حالی کنه ، چرا موقع جنگ ما تورک شجاعیم!!!!!؟ موقع سهم خواهی و استخدام ما لهجه داریم .......‌

۹۷/۴/۲۶ ۱۴:۴۸

باسلام ای کاش بجای اینهمه کلنجاررفتنهای واهی یکم در آموزش زبان انگلیسی مصمم تر بودیم تا بدردمان میامد(مثلا در وب گردیها وخواندن مطالب) مانندهندوبقیه ملتهالاکن ،خوب یا بدما زبان فارسی را لاجرم به بچه هایمان یادمیدهیم.

۹۷/۴/۲۶ ۱۴:۳۹

زبان پدری را پاس بداریم

۹۷/۴/۲۶ ۱۴:۳۸

شايد اگر به ايشان فرصت پاسخگويي در اين خصوص داده شود عده اي كه پاسخ بدون فكر دادند در وجدانشان شرمنده ايشان شوند ولي مطمئنا در ظاهر هرگز شرمنده نخواهند شد مثل اون فردي كه پهلوي رو مثال زده است

۹۷/۴/۲۶ ۱۴:۳۳

دوستان، اگر موارد كاري ايشون رو دنبال كرده باشيد يكي از وزيران كاربلد و نترس و درست همين وزير آموزش و پرورش هستند احتمال داره از اين حرفي كه زده منظوري داشته كه درست مطرح نشده است شايد در خصوص معلمان محلي كه زحمت درست خواندن فارسي را به خود نمي دهند چنين مطلبي را بيان كرده باشد

۹۷/۴/۲۶ ۱۴:۲۶

واقعا كه پاسخ بي ادبانه شما جاي تاسف دارد مشكل هم امثال شما نيستيد مشكل آدمهاي اطراف شماست كه الفاظ استاد - فرهيخته و.... برايتان رديف ميكنند يك كم ادب داشتن بهتر از الفاظ تقلبي است اتفاقا يكي از وزيران كاركن و درست همين وزير آموزش و پرورش ميباشد حالا شايد به اشتباه جمله اي هم به اشتباه گفته باشد .

۹۷/۴/۲۶ ۱۴:۰۳

یرو عمو برو در خونه ی دایت بازی کن اق وزیر باصطلاح مدبر

۹۷/۴/۲۶ ۱۴:۰۱

در کوچه و خیابان و خونه فامیلها و همسایه دیده شده که خانم خانه سواد انچنانی ندارد و بزور فارسی صحبت میکند متاسفانه با بچه خود دست و پا شکسته فارسی صحبت کردن را نوعی کلاس تلقی مینماید وقتی به ایشان میگویی جرا بزبان مادری خود که هم شیرین است و هم راحت با بچه خود صحبت نمیکنی اظهار میدارد که برای درس و مشق بچه خوب است در صورتی که چنین نیست در منزل بنده با بچه هایمان ترکی صحبت میکنیم و تا بحال یک کلمه فارس صحبت نکرده ایم همه بچه های من در مدرسه حرف اول را میزنند و شاگرد اول هستد و این تفکر که اگر فارس حرف بزنم درس بچه خوب میشه نه تنها غلط است بلکه نوعی توحین به هویت ابا و اجدادی است . لالایی هایی که ماران بیسواد ما در کودکی برایمان میخواندند چقدر دلپذیر و شیرین بود و هست . در ضمن این اقای بطحایی وزیر محترم تفکری غلط و کودکانه دارند که برای خود خط قرمز تعیین میکنند شاید هم حرفی برای گفتن در چنته نداشته بگویید اینچنین خواسته خودی نشان دهد اگر راست میگوید ایشان خروجی تصمیمات خود را در حوزه مدیریتی خود را به نمایش بگذارد نه اینکه تدریس برای کودک غیر فارس را بزبان فارس خط قرمز بداند

۹۷/۴/۲۶ ۱۲:۳۴

حیف اولسون حییییییییییییییییییییییییییییییییییییف

۹۷/۴/۲۶ ۱۲:۲۸

مساله اینه که آموزش به فارسی برای معلمها هم سخته
یکی بهشون بگه فارسها تو خونه فارسی صحبت میکنند باید تو مدارس تهران معلمها به زبان بین‌المللی انگلیسی تدریس کنه ببینن چند تا معلم میتونن اینکارو کنن

۹۷/۴/۲۶ ۱۱:۴۱

بعید نیست الآن اینکاررا کنند ...

۹۷/۴/۲۶ ۱۱:۱۸

من به عنوان یه میانه ای به زبان های اذری و فارسی تسلط دارم. کاش و ای کاش هیچ کدوم رو بلد نبودم ولی انگلیسی سلیس مسلط بودم یا المانی سلیس!

۹۷/۴/۲۶ ۱۰:۴۱

چند روز بعد از كمي فشار روحي و رواني فضاي مجازي:

اسرائيل و آمريكا و يكي از كشور هاي خر پول منطقه صحبتهاي من رو تحريف كردند و برعكس نشان دادند. وگر نه ما كه تورك و كورد و فارس نداريم،‌همگي فارس هستيم!

۹۷/۴/۲۶ ۰۴:۵۸

زبان فارسی زبانه تحمیلیه زبان مادریه ماهم خطه قرمزه ماست .بعدشم یک نفر به چند زبان مسلط باش هنر است

۹۷/۴/۲۶ ۰۳:۰۰

بنده خودم فرهنگی هستم ودراین ۲۷ سال خدمتم به وفور دیدم تدریس دروس مخصوصا ریاضی و آوردن مثالهایی برای درک بهتر دانش آموزان به زبان محلی به مراتب قابل فهم تر و ملموس تر است . کاری که رضاخان نتونست انجام بده این آقا به خیال خودش میخواد انجام بده . بنده درکلاس تورکی تدریس میکنم آقای وزیر اگر میخواد دارم بزنه بسم الله .

۹۷/۴/۲۶ ۰۱:۲۷

بله جناب نایبی جالبه بعدش میان میگن دشمن واسه اختلاف قومیت ها طرح وبرنامه داره این جناب وزیر فعلا شده کانون اختلاف افکنی برو آقا نهاده خودتو درست کن..... بیچاره فرهنگی هر موقع از جلو مجلس رد میشی تخصن کردن

۹۷/۴/۲۶ ۰۰:۰۱

اظهارات شما جناب وزیر ‌ بیشتر باعث اختلاف میشود تا اتحاد اگر زبان فارسی برای شما ارزشمند است دیگر زبانها هم جایگاه خودشون رو دارند بویژه ترکی که زبان ‌کامل تریست نسبت به فارسی در ضمن لطفا خلاف قانون اساسی صحبت نفرمایید

۹۷/۴/۲۶ ۰۰:۰۰

مقابله با فطرت و قدرت الهی یعنی زبان مادری؟!

۹۷/۴/۲۵ ۲۳:۵۵

با سلام جناب آقای نایبی درسته که پهلوی نتوانست و بزرگتر ازآن نیز نخواهد توانست غلطی بکند ولی این غلط بدست خانواده های کم اطلاعی که از پیشینه درخشان خود بی اطلاع بوده و تحت تاثیر تبلیغات شوونیستی منکر هویت ترکی خود شده وبا فرزندان خود با زبان بیگانه صحبت میکنند انجام خواهد گرفت

۹۷/۴/۲۵ ۲۳:۵۴

زبان و ادبیات ملل مختلف ایران باید از کودکی آموزش داده شود

۹۷/۴/۲۵ ۲۲:۳۰

چطور ممکن است معلم به زبان غیر فارسی در مدرسه تدریس کند متون کتب درسی همه به زبان فارسی است صدا وسیما ورسانه ها به زبان فارسی تکلم می کنند زبان فارسی بعنوان زبان رسمی خواهی نخواهی جایگاه خود را دارد
اینکه گمان شود معلم متون درسی را به زبان محلی ترجمه کند و بیان دارد یک لطیفه است احتمالا منظور وزیر تکلم معلم با دانش آموزان باشد که در این مورد نه قانونی وجود دارد ونه این امر منطقی است معلم جاهایی می تواند به فارسی سخن بگوید وجاهایی لازم است به زبان محلی بیان نماید واین امری اختیاری است احساسات و روابط بین فردی مردم نواحی محلی با زبانهای محلی شکل گرفته وحتما لازم است معلم بویژه در مقطع ابتدایی برخی مسایل را به زبان محلی بیان کند تا دانش آموز با تمام وجود مفاهیم سخن وی را درک کند حتی در یک ناحیه مثلا ترک زبان که نواحی ومناطق وروستاهای با گویش و فرهنگ متفاوتی دارند لازم است معلم به به گویش ها و فرهنگ مناطق آشنایی داشته باشد وآنرا دستمایه انتقال مفاهیم جدید کند
با چنین بینشی که وزیر دارند الان فهمیده می شود چرا کتب محلی که برای پایه ششم ابتدایی تدوین شده بود وآماده عرضه بود دوسال است معطل مانده است

۹۷/۴/۲۵ ۲۱:۰۳

پهلوی که نتوانست این غلط را بکند شاید تو بتوانی!

اخبار روز