کد خبر: ۵۷۰۳۵
۱۳۳۳۰ بازدید
۱۶۰ دیدگاه (۱۲۴ تایید شده)

مشروح مبحث تلگرامی "میانه و آزادراه" ؛

بزرگراه میانه ـ هشترود، راه برون رفت میانه از بحران

۱۳۹۵/۱/۲۶
۰۰:۳۴

به گزارش صدای میانه چهارمین جلسه از مباحث میانه شناسی در کانال تلگرامی میانه شناسی با موضوع "میانه و آزادراه" توسط محمدصادق نائبی ارائه و ساعتی پیش به پایان رسید که مشروح آن خدمتتان ارائه می شود:

 امروز در چهارمین جلسه میانه شناسی در ارتباط با راههای میانه به ویژه آزادراه صحبت خواهم کرد. ابتدای سخنم را به 2 آیت از وحی الهی استناد می کنم:

بسم الله الرحمن الرحيم

الذي جعل لکم الارض مهداً و جعل لکم فيها سبلاً لعلّکم تَهتَدون (زخرف 10)آنکه زمين را برايتان بستر قرار داد و راهها را در آن قرار داد تا هدايتتان کندو باز :

وَأَلْقَى فِي الأَرْضِ رَوَاسِيَ أَن تَمِيدَ بِكُمْ وَأَنْهَارًا وَسُبُلًا لَّعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ (نحل 15)طبق آیات الهی، "راه" جزو الهامات الهی و جزو امور فطری است نه فقط برای انسان بلکه برای هر حیوانی. خداوند به موجودات خود راه را تلقین می کند تا پرنده و چرنده و رونده، بهترین مسیر دسترسی را انتخاب کنند.

بر همین اساس است که راههای هزاران ساله پیش بین روستاها و شهرها در فقدان ماهواره و دوربین و مهندسین، بهترین راهها بوده اند و تکنولوژی امروزی فقط به اصلاح آن پرداخته است

در مورد منطقه میانه، این منطقه در طول هزاره های گذشته همواره منطبق بر شاهراه های بین المللی و منطقه ای مانند جاده ابریشم، جاده سیراف، هگمتانه، جاده قدیم، جاده ترانزیت و غیره بوده است.در ابتدای قرن اخیر، جاده ترانزیت فعلی جایگزین جاده خاکی و شوسه قبلی شد که از سمت تهران به تبریز از میانه می گذشت و از کاغذکنان و ترکمنچای عبور می کرد که هنوز هم آن جاده مورد استفاده بومیان است.

بدون اطاله کلام به بحث آزادراه می پردازم. آنچه از این بحث مورد نظر بنده است عبارتند از:

1 ـ پیشینه آزادراه

2 ـ چرا آزادراه از میانه فاصله گرفت؟

3 ـ لطمات ناشی از دوری آزادراه از میانه

4 ـ آیا آزادراه میانه را به انزوا خواهد برد؟

5 ـ راهکار جبران

1 ـ پیشینه آزادراه

در سال 1341 تصویب شد که از تهران به سمت مرز بازرگان، آزادراهی ساخته شود. در سال 1345 آزادراه تهران ـ کرج افتتاح شد و در سال 1356 آزادراه کرج ـ قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت. آزادراه در سال 1375 به زنجان و در سال 1385 به بستان آباد رسید اما رسیدن به تبریز مستلزم عبور از مانع بزرگی بنام شیبلی بود که به تأخیر خورد.

در این میان، آزادراه در سال 1383 به طول 80 کیلومتر از زنجان تا سرچم مورد بهره برداری قرار گرفت.

بعد از سرچم، ادامه آزادراه در حال تکمیل بود و میانه ایها به امید وعده رییس جمهور وقت آیت الله هاشمی رفسنجانی و وزیر راه وقت مهندس ترکان در انتظار تکمیل آزادراه سرچم ـ میانه بودند بی خبر از آنکه این آزادراه دیگر آن مسیری را طی نمی کند که وعده داده بودند.

2 ـ ولی چرا آزادراه از میانه فاصله گرفت؟

به سه دلیل اصلی:

1 ـ به خاطر سد استور با حجم بیش از 2 میلیارد متر مکعب که قرار بود 17 روستا از جمله آچاچی و سبیز، جاده ترانزیت، شبکه ریلی و سیلو را با خود به آب ببرد و دیگر وقتی جاده ترانزیت قرار بود از میانه حذف شود جای بحثی برای عبور آزادراه نمی ماند.

2 ـ حذف گلوگاه تاریخی به نام میانه که مانند تنگه هرمز تمام راهها باید از آن عبور می کرد و در جنگ حکومت مرکزی و دموکراتها، به نقطه سوق الجیشی تبدیل شده بود که با انهدام فقط یک پل، ارتباط منطقه با مرکز قطع شد. اکنون بهترین فرصت بود تا راه جایگزین ایجاد گردد.

3 ـ پرهزینه بودن عبور آزادراه از میانه بخاطر ایجاد پلها و تونلهای متعدد و عبور از زمینهای کشاورزی ارزشمند و ارزان بودن آزادراه در مسیر بدون تونل و بدون صاحب! (متعلق به منابع طبیعی)

در مورد بند 1 (سد استور) این سد در سال 1380 قرار شد با کاهش ارتفاع به یک سوم حجم قبلی برسد و جاده و شبکه ریلی محفوظ بماند. در حالیکه سرچم در سال 1383 افتتاح شد و میتوانستند با چشم پوشی از مطالعات فاز صفر، دوباره آزادراه را به میانه نزدیک کنند.

در مورد بند 2 شاید این بهانه سیاسی مهمترین دلیل برای انحراف آزادراه از میانه بود.

در مورد بند 3 درست است که هزینه احداث آزادراه سرچم ـ بستان آباد بسیار کمتر شد ولی در طولانی مدت یک هزینه اضافی محسوب خواهد شد. چراکه یک آزادراه غیراستاندارد و پرمخاطره است. دلیلش هم همان آیه هایی بود که عرض کردم. این آزادراه ساخته مهندسان و تجهیزات امروزی است نه الهام الهی! جاده های قدیمی را انسانهای قدیمی با قاطر و اشتر بصورت الهام فطری ساخته بودند و این آزادراه که بسیار پرخطرتر از جاده ترانزیت 90 ساله است، با آخرین مطالعات و تجهیزات ساخته شده است.

ضمنا یادآور شوم که آزادراه دارای واریانتهای مختلف 5 ، 17 و 35 کیلومتری از میانه بود ولی هیچگاه بحث فاصله 55 کیلومتری از میانه صحبت نشده بود.

3 ـ حال لطمات ناشی از دوری آزادراه از میانه چیست؟

بزرگترین ضربه از انحراف آزادراه، تصادفات جاده ای است که میانه ایها از دو سو به آن مبتلا هستند.

لطمه بعد عدم عبور اتوبوسهای شهرهای دیگر از میانه است. سابقا تمام اتوبوسهای شمالغرب کشور از میانه عبور می کردند و یک میانه ای بدون سوال از شهر مقصد، سوار اتوبوس می شد چراکه مجبور بود از میانه بگذرد.

لطمه بعدی که شاید محسوس نباشد، عدم تمایل متخصصان پزشکی و شاید صنعتی، مدرسان، سرمایه گزاران و غیره برای رفت و آمد در جاده های مرگبار است. حتی دانشجویان تمایل دارند در شهری تحصیل کنند که جاده ای مرگبار نداشته باشد. لذا آمار دانشجویا غیربومی میانه نیست باید کاسته شود.

4 ـ و اما آیا آزادراه میانه را به انزوا خواهد برد؟

تردیدی نیست که دوری آزادراه لطماتی برای میانه دارد اما واقعا می تواند میانه را به انزوا کشانده و آنرا به یک روستا تبدیل کند؟

بنده چنین اعتقادی ندارد. بناب و مراغه در طول تاریخ نه تنها از آزادراه سراسری محروم بوده اند بلکه از جاده ترانزیت بین المللی نیز 100 کیلومتر فاصله داشته اند و همین الآن که ما اینقدر فرافکنی و بهانه تراشی می کنیم آنان باز 90 تا 100 کیلومتر از آزادراه سراسری فاصله دارند.

مگر میانه که نزدیک به 90 سال جاده بین المللی از مغز آن عبور کرده چقدر از بناب و مراغه پیش تر رفته است؟ یا برعکس چرا مراغی ها و بنابی ها از سال 1307 که جاده بین المللی از میانه عبور کرد ماتم نگرفتند و فرافکنی نکردند که ما بدبخت شدیم! اگر این جاده بین المللی عامل پیشرفت بود چرا قره چمن با آن نام و اصالت نزدیک به متروکه است؟

پارامترهای پیشرفت یک منطقه در وهله نخست شهروندانش هستند. آنانند که همه چیز را به نفع خود تسخیر می کنند و بیابانی مثل اصفهان را نصف جهان می کنند وگرنه همان آثار باستانی اصفهان را به مسئولین میانه بدهیم در عرض 3 سال میانه را منزوی می کنند و آثار باستانی را تخریب فرسایشی می کنند.

اصلی ترین پارامتر برای پیشرفت میانه، اصلاح خودمان و تفکرمان است. خودآزاری نکنیم و برای انسانهای شاخصمان در زمینه های سیاسی، ورزشی و خصوصا اقتصادی متلک نیاندازیم و نیآزاریم. میانه با همین فرزندان شاخص خود پیشرفت می کند نه غیر.

5 ـ حال آخرین بند از بحثمان: راهکار چیست؟

اگر به ما بگویند: معدن مس در سونگون به بهره برداری رسید آیا باید ماتم بگیریم که دیگر مس شیخ درآباد به بهره برداری نخواهد رسید؟اگر به ما بگویند: راه آهن زنجان به کردستان ساخته می شود آیا باید ماتم بگیریم که راه آن میانه، به تبریز نخواهد رسید؟

اگر به ما بگویند: آزاد راه تهران ـ شمال به زودی تکمیل می شود آیا باید زانوی غم بغل بگیریم؟

 به همین ترتیب عبور چنین آزادراهی از 55 کیلومتری میانه نباید به معنای از دست دادن همه چیز باشد. مگر در شمالغرب کشور قرار است تنها یک آزادراه وجود داشته باشد؟ مگر از تبریز به مراغه بصورت بزرگراه نیست؟

اگر قرار باشد دسترسی به میانه بصورت بزرگراهی باشد مطمئن باشیم که تمام مشکلات مطرح شده از بین خواهد رفت.

طرح بنده با توجه به مطالعاتم از سال 1380 تا اکنون بدینصورت است:

ابتدا بزرگراه به سمت تهران:

برای میانه به تهران 4 گزینه وجود دارد که گزینه جاده میاندوآب با توجه به دوری راه عملا منتفی است و گزینه میانه به سرچم، به طول 55 کیلومتر است. گزینه نزدیکتر در فاصله 40 کیلومتری از کنار رودخانه قیزیل اوزن یا زنجان چایی می باشد که بنده همیشه از همین نقطه وارد می شود و فاصله اتوبان تا میانه تنها 40 کیلومتر است.

طرح بزرگراه میانه به سرچم در سال 85، 86 و 87 سه بار توسط هیئت دولت تصویب شده است و نمایندگان مجلس باید برای جذب اعتبار همت عالی تری داشته باشند تا این فاصله 55 یا 40 کیلومتری را به بزرگراه تبدیل کنند.

واریانت دیگری که به نظر کم هزینه تر و اندکی نزدیکتر است بعد از تونلها از محل گیرده لایین به سمت دادیلی برویم و به اتوبان برسیم. هرچند این مسیر نیز با مسیر قبلی هم طول خواهد شد اما پهن کردن جاده های روستایی کنونی کم هزینه تر و کم ترافیکتر از پهن کردن جاده بین المللی است.

به هرحال یکی از این واریانتها باید اجرا شود با توجه به مصوبات مکرر و میانه به تهران تبدیل به بزرگراه شود.

اما مشکل میانه این است که میخواهد از بن بست خارج شود یعنی مثل سابق محل عبور و مرور مسافر باشد. لذا باید میانه به سمت تبریز نیز به بزرگراه تبدیل شود.

همه کسانی که از میانه به تبریز رفته اند می دانند که پهن کردن جاده میانه ـ تبریز توهمی بیش نیست و مسئولینی که چنین ادعایی کرده اند دروغ گفته اند.

شما فقط یکی از کوههای بزرگ سنگی این مسیر را ملاحظه کنید که بخواهیم آنرا بتراشیم. برفرض که بتراشیم به کجا باید بریزیم؟ مگر یکی دو کوه است که بتوان این مسیر 110 کیلومتری را پهن کرد؟ این هزینه سرسام آور را دولت برای چه برای یک شهر کوچک باید متقبل شود درحالیکه آزادراه وجود دارد؟

چاره کار چیست؟

پیشنهاد بنده بزرگراه میانه ـ هشترود است. اگر میانه به هشترود از وضعیت جاده غیراصلی فعلی به بزرگراه تبدیل شود مشکل ما رفع می شود. بدین ترتیب که این جاده در مسیر روستایی و در دشت خاکی قرار دارد که هزینه پهن کردن جاده 70 کیلومتری در دشت خاکی روستایی که حریم آن در اختیار دولت است به مراتب ارزانتر از پهن کردن 110 کیلومتر جاده صخره ای و پرتراکم است

در تکمیل توضیحاتم عرض کنم که اگر بزرگراه میانه ـ هشترود به طول 70 کیلومتر ساخته شود از هشترود به تبریز هم که آزادراه 100 کیلومتری وجود دارد و نیازی به هزینه نیست. لذا جمعا میانه به تبریز می شود 170 کیلومتر که دقیقا عین فاصله جاده ترانزیتی است.

و اما آیا اتوبوسهای شمالغرب کشور حاضرند بجای مسیر مستقیم زنجان ـ سرچم ـ تبریز از مسیر فرضی زنجان ـ سرچم ـ میانه ـ هشترود ـ تبریز عبور کنند؟

بله! حاضرند. علتش این است که تصور ما این است که مسیر کنونی یک مسیر مستقیم است و مسیر فرضی مان یک مسیر انحنایی درحالیکه اگر نقشه زیر را ملاحظه کنید می بینید که هر دو هم طول هستند.

در نقشه فوق ملاحظه میکنید که فاصله سرچم به میانه به هشترود برابر با فاصله سرچم به هشترود است.

همچنین فاصله جاده ای میانه بستان آباد برابر با فاصله میانه به هشترود به بستان آباد است.

جالب است که آزادراه کنونی از سرچم تا بستان آباد 170 کیلومتر است ولی مسیر جاده ای سرچم ـ میانه ـ بستان آباد 163 کیلومتر است! یعنی آزادراه طولانی تر است.

************************

آدرس سوپرگروه میانه شناسی:

https://telegram.me/joinchat/BjVa9D51wuB03cHIldDtNw

مطالب مرتبط:

جلسه اول: مشروح نخستین جلسه مجازی میانه شناسی توسط مهندس نائبی

جلسه دوم: کودک در دوراهی زبان ملی و زبان مادری +تصویر

جلسه سوم: سوغاتی های میانه

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۰۰/۹/۱۳ ۱۳:۲۰

باعرض سلام به فرمانداری میانه خواهش میکنم به بزرگراه میانه سرچم وهشرود یه فکری کنین چرابی مسولیتی میکنیین چرابه آینده جوانان بدی میکنن چراباعث تصادف مرگبار جاده میانه میشوین هرروز چرابایدشاهده مرگ چندنفرتوجاده باشیم میدونیدتوتصادف نسل جوان ایران کم میشود

۹۵/۶/۲۶ ۰۹:۰۷

این بزرگراه سرچم میانه فقط با پیگیری مستمر و سخت کوشی مردم میانه به ثمر میرسه مگرنه با وضع الان تا بست سال دیگه این جاده دوطرفه خطرناک میماند

۹۵/۶/۱۷ ۱۷:۴۷

باسلام. اقا ما نه میخواهیم جاده هشترود بزنند و نه جاده قره چمن چهاربانده بشود مگر چقدر میانه ای در تبریز هست ؟ برای میانه ای ها بزرگراه سرچم میانه اهمیت بسیار زیاد و بیشتر دارد که ارتباطش با تهران تسهیل میکند و فواید زیادی دارد ارتباط با استان تهران 15 میلیونی ، زنجان قزوین 4 میلیونی یعنی ارتباط با 20 میلیون نفر و ثروت حال جاده قره چمن با ان خرج عظیم و جاده هشترود یعنی انهمه هزینه برای 1میلیون ششصد هزار جمعیت با تبریزی یعنی ایا این خرج زیاد می ارزد در حالیکه جاده سرچم با کمترین هزینه چهاربانده شدنش نسبت به قره چمن ده برابر سود بیشتر دارد بعد چه میشود میانه ای ها با بزرگراه سرچم میانه به آزادراه بروند و از انجا تا تبریز بروند بهتر از اینه که از قره چمن خطرناک برویم با اینکه 40 کیلومتر طولانی باشد ولی با سرعت 120 تا تبریز میرویم یعنی عملا از نظر زمانی هم بزرگراه سرچم میانه ارتباط با تبریز هم تسهیل میکند

۹۵/۵/۳۰ ۱۷:۱۸

عزیز بنده شما اول راههای فرعی تان را سر وسامان بدهید بعد به فکر ازادراه وبزرگراه باشد نمونه عرض بنده جاده فرعی میانه فیروز اباد به خلخال

۹۵/۳/۲۴ ۱۲:۵۵

با این وضع موجود و بی تفاوتی مردم میانه این راه تا ده سال اینده هم ساخته نمیشود این را خودمان میدانیم

۹۵/۳/۱۰ ۱۰:۳۴

طرحی جدیدا درحال پیگیری از سوی کردها هست که بسیار خطرناک و استان های ترکزبان را دور میزند و ان آزادراه بندر امام بازرگان هست که با ایتالیا در حال مذاکره هستند که از خوزستان پل زال خرم اباد به کرمانشاه و سنندج و ازانجا به مهاباد ارومیه بازرگان میرود و استان های کرد زبان را به محل ترانزیت تبدیل میکند و ازادراه تهران تبریز از رونق میفتد که برای میانه هم بد است با فاصله چهل کیلومتری میانه با ازادراه بازهم کامیون ها می امدند ولی با ین فاصله پانصد کیلومتر انوقت هیچ کامیونی به میانه نمی اید حال نمایندگان با هوشمندی نمایندگان مجلس اصفهان و کرمان تهران با تبدیل چابهار به هاب ترانزیت اقیانوسی و الویت دادن به ان بندر امام را دور زدند طوریکه که بارهای چین و هند کوتاه ترین مسیرشان چابهار و کرمان ازادراه اصفهان تهران و ازادراه تهران تبریز و بازرگان میشود حال این دسیسه کردها خنثی شده و یا کم اهمیت ولی باید نمایندگان میانه و نمایندگان استان های ترکزبان تهران قزوین زنجان آذربایجان شرقی و خوی مواظب باشند تا این دسیسه ها خنثی شوند ودراینده تبعات سنگین انرا نبینیم لطفا اگاهی رسانی کنید

۹۵/۳/۷ ۲۳:۳۳

همه میدانیم چوب خداصدا نداره اینکه اتوبان اونطوری شد اون چوب خدا بود الان هم به اندازه کافی دلیل داریم که جاده هامون راچهاربانده کنیم دقت کنید هیچ کدام از راننده های کامیون که از خارج وارد ایران میشوند حاضر نیستند اتوبان را بروند چون اتوبان شتری موتورشون راخراب میکنه یک نفر هیچ وقت حاضرنمیشه ماشینش که کلی هزینه کرده و خریداری کرده بندازه تو جاده های اونطوری و خراب بشه بنابراین وقتی در میانه هم محدودیت ترانزیتی گذاشته میشه کامیونداران که بالاجبار وارد ازادراه میشن تمایلی ندارند از ازادراه شتری بروند بنابراین تمایل انها با گذشت زمان برای رفت وامد به ایران کمتر میشود بنابراین این موضوع باعث رکود اقتصاد ایران میشود همین حرفی که زدیم دلیل کافیست که چهاربانده شدن(البته چهاربانده خوب) اولویتدارترین جاده کشور میباشد اگر باهمین استدلالی که توضیح دادم جاده های میانه تا اخر امسال چهاربانده خوب نشود کوتاهی از مسولین است امیدوارم حرفهایی که زدیم به گوش مسولین برسد چون همه میانه ای اباد میخواهیم

۹۵/۳/۶ ۱۱:۵۵

این هم سندی دیگر که استاندار برای شهر خودش خوی سه محور سلماس و پایانه مرزی رازی را بانفوذ الویت داده تامرکز ترانزیت شود بعد نمایندگان میانه ملی فکر میکنند!! همه درحال اعمال نفوذ برای شهر خود هستند انوقت همه میانه ای ها در خواب هستند که دارند با نفوذی سازمان یافته میانه بن بست میشود

تکمیل جاده های نیمه تمام اولویت راهسازی در آذربایجان غربی است
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 90052
مرجع : خبرگزاری ایرنا
تین نیوز | سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: امسال تکمیل جاده های نیمه تمام از اولویت های راهسازی در استان تعیین شد و اقدامات عملی در این زمینه آغاز شده است.

فرشاد موسوی در نشست بررسی مسائل و مشکلات راه های اصلی شهرستان خوی با حضور مسئولان استانی و شهرستان خوی از تکمیل طرح های نیمه تمام راهسازی در این شهرستان خبرداد و اظهار کرد: با تخصیص اعتبار طرح های نیمه تمام، راه های اصلی خوی به ایواوغلی، خوی به سلماس و خوی به رازی امسال تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن اغلب جاده های مواصلاتی استان، تکمیل جاده های نیمه تمام را از اولویت های راهسازی در استان آذربایجان غربی اعلام کرد.

وی اظهار کرد: امسال 250 کیلومتر از جاده های استان، بازسازی، ساماندهی و روکش و آسفالت می شود.

فرماندار شهرستان خوی هم در این نشست از رفع موانع تکمیل جاده خوی به ایواوغلی خبر داد و گفت: مرحله اول این طرح تا دو ماه آینده آماده افتتاح می شود.

حسین سیوانی افزود: مرحله دوم این طرح نیز همزمان با تکمیل طرح مرحله اول به طول 17 کیلومتر آغاز می شود.

وی بیان کرد: این جاده یکی از جاده های پرخطر استان است که سال گذشته بیش از 40 نفر از هموطنان در این مسیر بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

جاده خوی به ایواوغلی 30 کیلومتر طول دارد که متاسفانه همه ساله دهها نفر در این مسیر جان خود بر اثر تصادف از دست می دهند.

چه توجیه خوبی پیداکردند اون 16970 بقیه کشته نیستند حتما!!

۹۵/۳/۶ ۱۱:۰۱

ببینید استاندار آذربایجان شرقی چگونه با اعمل نفوذ جاده های شهر خودشان را چهاربانده میکنند ولی میانه هیچوقت در الویت نیست همه راه های چهار بانده شمال استان که برای خوی مفید هستند چهاربانده کردن الویت گذاشته تا خوی به مرکز ترانزیت تبدیل بشه

بهره‌برداری فاز نخست محور خوی به ایواوغلی
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 90029
مرجع : خبرگزاری فارس
تین نیوز | فرماندار خوی از بهره‌برداری فاز نخست محور خوی به ایواوغلی تا دو ماه آینده خبر داد.

حسین سیوانی‌اصل اظهار داشت: امسال در راستای بهبود وضعیت راه‌های شهرستان خوی اقدامات قابل توجهی انجام گرفته و تمام محورهای اصلی این شهرستان مورد ساماندهی قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه امسال محور خوی به ایواوغلی، خوی به رازی و خوی به سلماس به مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: تا دو ماه آینده عملیات اجرایی در این محورها به اتمام رسیده و به بهره‌برداری خواهند رسید.

فرماندار خوی با بیان اینکه در این میان اولویت با محورهای نیمه تمام است، ادامه داد: آن دسته از پروژه‌های راهسازی که به دلایل مختلف نیمه تمام مانده‌اند اجرایی و امسال به بهره‌بردار خواهند رسید.

این مسؤول با بیان اینکه در محور خوی به ایواوغلی تمام مانع‌ها رفع شده و در مرحله اول هفت کیلومتر از این محور اجرایی شده است، اذعان داشت: مراحل نخست این پروژه از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

سیوانی‌اصل خاطرنشان کرد: مرحله نخست این پروژه نیز تا دو ماه آینده افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی فاز دوم محور خوی به ایواوغلی در 17 کیلومتر نیز همزمان با اتمام فاز اول این طرح، آغاز خواهد شد.

فرماندار خوی با بیان اینکه محور خوی به ایواوغلی یکی از محورهای پرخطر شهرستان خوی به شمار می‌رود، اظهار داشت: سالانه تقریبا 40 نفر در این محور جان خود را از دست می‌دادند که با تعریض و ایمن سازی این محور شاهد کاهش میزان تصادفات در محور خوی به ایواوغلی هستیم.

انگار توی میانه کسی کشته نمیشه!!

۹۵/۳/۴ ۱۰:۲۸

با سلام من هم همین را گفتم چهار بانده شدن سرچم میانه الان مهمترین پروژه ارتباطی میانه هست چون به پایتخت نزدیک میشویم من فقط گفتم اول ما بیاییم سرچم میانه را درست کنیم بعد بفکر قره چمن باشیم

۹۵/۳/۳ ۲۳:۳۶

ما تحت هر شرایطی به هر حال باید مسیر میانه سرچم را بکشیم و این مسیر راه ارتباطی میانه به تهران هست میانه قره چمن مسیر ارتباطی میانه به تبریز پس نمیتوان میانه سرچم را به میانه قره چمن ربط داد یکی مسیر تهران هست یکی مسیر تبریز نمیتوان بیخیال مسیر تهران شد چون مسیر تبریز سخت هست میانه سرچم از هر لحاظ برای میانه مهمتر هست فعلا مسیر میانه سرچم که هم مهمتر هست هم کم هزینه مردم و مسولین همت کنند بکشند جاده میانه قره چمن هم خیلی راهکار دارد فعلا این جاده را بکشیم در ضمن هر کیلومتر جاده اصلی پهن و خوب حدود یک میلیارد هزینه میخواهد میانه سرچم برای چهاربانده شدن فقط دو باند میخواهد دوباندش هست طول 40کیلومتر که البته 5کیلومتر ابتدای ان در میانه چهاربانده هست میمونه 35 کیلومتر که از این 35کیلمتر هم تا قافلانکوه زیرسازیش شده علاوه بران هزینه مطالعاتی ندارد یعنی مشخص هست دوباند دیگر باید از کجا زده شود به هر حال به علت زیرسازی بهتر مسیر چهل کیلومتر بازهم حدود 35الی 40 میلیارد هزینه میخواهد که هر چند رقم بسیار اندکی درجاده سازیست ولی اگر از 35میلیارد 15میلیارد را خیرین بدهند که هرچند خیرین میانه توان بیشتری دارند میماند20 میلیارد این 20میلیارد برای جاده سازی رقم بسیار کمی هست حتی اگر مقداری از انرا دولت بدهد مقداری هم مردم کمک کنند سریعا زده میشه

۹۵/۳/۲ ۲۲:۱۳

برادر میانه سرچم که کاری ندارد اکثر راه ان هموار است جز قافلانکوه .سختی کار میانه قره چمن هست که باید کوه های خاکی را خاک برداری کرد که هزینه بالایی میخواهد . سرچم میانه را دولت میدهد و یا خیرین مهم نیست مهم اینه که ساخته بشه . قره چمن میانه را ولی میدانیم درحد توان خیرین نیست . بعد میانه سرچم خیرین کمک کنند ده میلیارد فوقش مثلا شصت میلیارد تومان بقیه را چکار کنیم میشود از خیرین برای تحرک و ترغیب دولت برای ساخت این راه استفاده کرد

۹۵/۳/۲ ۱۲:۲۳

به نظر من امسال حتما باید جاده میانه سرچم بزرگراه شود یا دولت این کاررا کند اگه دولت نمیکند میانه ایها وخیرین دست در دست هم بدهند و این جاده رابزرگراه کنند سراب تا ترکمنچای هم مثل میانه سرچم 40 کیلومتر هست یک خیر سرابی به تنهایی هزینه زیرسازی انرا به عهده گرفته است این درصورتیست که مسیر سراب ترکمنچای بسیار سختتر از میانه سرچم هست پس وقتی اونها تونستن بکشند ما هم میکشیم

۹۵/۳/۲ ۱۲:۱۷

دوست عزیز بعضی از دشمنها باید از جنوب حمله کنند بعضی از شمال مثلا روسیه باید از شمال حمله کند نمیتواند از جنوب حمله کند یا الان که ما جنگ وکشیدیم بیرون مرزها وترکیه با داعش یکی شده حتی چندین بار میخواستن از مرز ترکیه وارد ایران بشن به هر حال اگر ما تاریخ را بخونیم به موقعیت میانه پی خواهیم برد ومیانه این موقعیت را الکی نداشته میانه یه چیزی داشته که این موقعیت بینظیررا به میانه داده واون کوههای قافلانکوه هست

۹۵/۲/۳۱ ۲۳:۳۹

دوست عزیز زیادی دیگر غلو کردی خوب از جنوب حمله میکردند! چندهزار کیلومتر مرز هست عهد از آذربایجان نیومدن از جاهای بی دردسر تر

۹۵/۲/۳۱ ۲۳:۲۶

برادر ول کن حال با این حرفها فردا می ایند...در قافلانکوه میزنند .ما راه چهاربانده میخواهیم ... این چیزها بدرد همون تبریز و اردبیل میخوره پیشکش خودشان

۹۵/۲/۳۱ ۱۸:۵۴

میتوان به قافلانکوه نام دیگری نهاد به نام سپر حفاظتی ایران شاید از این لحاظ قافلانکوه نهاده شده که دشمن در این کوهها غافلگیر میشد ودیگه نمیتوانست فرارکند این کوه برای مسایل استراتزیکی بینظیر هست کوهی باید خصوصیت قافلانکوه راداشته باشد تا برای یک کشور سپر حفاظتی داشته باشد اگر دقت کنیم کوههای دیگر مثل شمال 180 کیلومتر کوهها عرض دارد و چندین کیلومتر ارتفاع که در بالای کوهها هم دشمن جای سنگر گرفت داردکوههای قافلانکوه در عرض 5 کیلومتر چندین متر به عنوان سپر قد علم کرده هست و قبل از ان از طرف میانه به سمت تبریز چندین کیلومتر فضای ازاد هست ولی از میانه تا تبریز و قبلتر از ان کوهها در نزدیکی هم و خاکی هست که وقتی ایرانیها این طرف در کوهی سنگر میگرفتن دشمن در کوه دیگر سنگر میگرفت ولی قافلانکوه با موقعیت منحصر به فردش طوریست که وقتی نیروهای ایرانی در پشت قافلانکوه سنگر میگرفتند باتوجه به اینکه دشمن در نزدیکی میانه مکانی برای سنگر گرفتن ندارد بنابراین ایرانیها از پشت قافلانکوه دشمن راتارومار میکردن به همین علت دشمن از ادامه جنگ پشیمان میشدند وسریع تمام میکردن و قرارداد امضا میکردند و مکانهای گرفته را تا حدودی پس میدادند اگر امروز نامی به نام ایران هست به علت موقعیت بینظیر قافلانکوه برای مسایل استراتزیکی بوده هست اینکه جاده دیگری برای مسایل استراتزیکی درنظر گرفت ان جاده باید سمت راست میانه واقع باشد مثل استفاده از اردبیل

۹۵/۲/۳۱ ۰۰:۲۵

باسلام بله میشود اگر نمایندگان شهرستان به واقع ایمان داشته باشند به اینکه راه ها نقش توسعه دارند همین محور سرچم میانه چهار بانده ساخته بشه فقط میانه تا قره چمن میماند چهار بانده بشود این راه به نفع استان هست چرا که ارتباطش با پایتخت همواره برقرار میماند مانند اصفهان .این محور استان را بیمه میکند همچنین بخش ترانزیت را متحول چرا که بارهای در مسافت کوتاهی منتقل و غیر برفگیر و هموار میروند که همینها راننده کامیونها توریستهای خارجی محسوب میشوند روزانه از مرز ترکیه فقط دو هزار کامیون می اید اگر هرکدام فقط یک اب معدنی و غذا از میانه بخرد چند صد شغل ایجاد میشه و رستورانها و هتل های میانه رونق میابند . ما باید همواره این را مطرح کنیم و این وظیفه کلیه همشهریان هست اینجا از مهندس نایبی هم تشکر میکنم که این مسئله را مطرح کردند شاید نمایندگان درد های ده ساله میانه ای ها را ببینند بعد از افتتاح آزاد راه، جمعیت میانه فقط چهل هزار نفر کاهش یافت و این کم از بحران دریاچه ارومیه نیست که یک شهر که در مسیر ابریشم بوده نابود دارند میکنند باید مطالباتتان و خواسته ها صریح گویا مطرح بشه و مقامات استان را از نارضایتی مردم میانه نسبت به بی توجهی انها به الویت دار بودن ان به نسبت شهرهای کوچکتر سراب اهر ورزقان گفت شهرمیانه باید جز الویت ها باید باشد نسبت به جمعیت زیادترش و این را هم باید در سفر انتخاباتی ریاست جمهوری برای 96 مطرح کرد که مردم میانه به اندازه شهر سراب توجهی نشده و انتظار میانه ای ها از شما بالاست . امسال بزرگراه چهار بانده اهر تبریز افتتاح میشود حال ایا نوبت میانه نیست ایندفعه چه بهانه ای دارند؟؟

۹۵/۲/۳۰ ۲۲:۱۲

واقعا چه کار اشتباهی کردن اگه به خاطر مسایل استراتزیکی میانه را برای اتویان انتخاب نگردن اگه ماتاریح را بخونیم قراردادهای گلستان و ترکمنچای در میانه بسته شده دشمن به راحتی تا میانه به علت هموار بودن مسیر میاومده وقتی میانه میرسیده با سد محکم قافلانکوه برخورد میکرده ودرمیانه نیروها در قافلانکوه سنکر میگرفتن و ضربه ای دشمن میزدن که دشمن دیگه قطعنامه مینوشت در حقیقت این کوهها به دههزار نیرو میارزه حالا یه اتوبان ساختن تا تهران نه کوهی هست نه چیزی مملکت رو به راحتی دشمن میگیره این و حساب نکردن با این علت خیلی راحت میشه اتوبان را تعطیل و سریع بودجه اتوبان میانه را اولویت دار کرد در حقیقت با این حساب میانه اولویتدارترین طرح جاده ای کشور هست

۹۵/۲/۲۷ ۱۹:۱۲

حالا ما میانه ایها تا اخر اذرماه هرچه زودتر میانه سرچم را طوری چهاربانده در حد 6 بانده کنیم هر طوری شده چون گذاشتن کار امروز به فردا پشیمانی میاره مقداری از مردم و خیرین بگیریم مطمین باشید مابقی بودجش را دولت سریع میدهد سرابیها باهمین کارها جاده سازی شهرشون را در اولویت قرار دادن به هر حال دست در دست هم بدیم سریع این جاده را بزنیم وقتی این جاده تمام شد حتی تمام نشده وقتی مسولین برخی از شهرها دیدند این جاده داره ساخته میشه اونها مطمین باشید قبل از میانه ایها پیگیر چهاربانده شدن میانه بستان اباد خواهند شد این شهرها سراب ومشکین شهر اهر که از طریق سراب میخواهند بروند تهران خواهد بود الان از سراب به ترکمنچای جاده زده میشه وسرابیها درادامه مسیر به تهران باید بیفتند به جاده ترکمنچای میانه بنابراین این جاده بسیار برای انها مهم هست حتی در اینصرت حتی خیرین سراب پول خاهند داد ودولت سریع بودجه این مسیررا خواهدداد چون علاوه بر میانه ایها مسیر سرابیها مشکین شهریها واهریها و... از این مسیر خواهد بودیعنی این جاده حداقل برای 500هزارنفر خواهد بود وقتی دولت 200میلیارد به اهر میدهد همین پول را برای بیش از 500هزارنفرخواهدداد اگه تابه حال انجام نشده از کوتاهی وغلونمایی بیش از حداین جاده بوده است

۹۵/۲/۲۷ ۱۸:۵۶

دوست عزیز شما مطمینید مسیر سیرجان تا بندرعباس مسیر کویری هست من این مسیررا رفتم جاده با کوههای صخره ای که اگه بری میگی هزار مرتبه شکر به جاده شمال کوههای جادش وحشتناکتراز شمال هست علاوه بران زدن 40 کیلومتر درصورت استفاده از کنارگذرهای تونل مسیر هموار بین میانه تا سرچم دربرابر تمام پروزه های جاده سازی در کشور بسیار کم هزینه تر هست متاسفانه نسبت به این مسیر خیلی غلو شده است درصورتیکه برای کشوری بااین همه پروزه راهسازی این مسیر اسانترین انهاست اخه من نمیدونم چهل کیلومتر مسیر هموار در کشوری مثل ایران چرا باید این همه غلوشود

۹۵/۲/۲۷ ۱۱:۰۲

با سلام .
من هم موافقم با نظرتون مسیر قره چمن مزیت دارد چون کوتاه هست ولی این مسیر نیاز به سرمایه گذاری دارد انهم چند صد میلیارد تومان . دولت الان بودجه ندارد خیرین هم توان پول انرا ندارند باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خارجی استفاده کرد حتی اگر عوارض بدهیم چرا که مردم دادن عوارض مسیر چهاربانده هموار و کوتاه تر و غیر برفگیر را به عوارض آزادراه ترجیح میدهند برادرمن عمران خوانده و میگفت هزینه این مسیر بالاست و چندین بار با وزارت راه شهرسازی مکاتبه کرده و حتی استان که حداقل در بازدید هیئت های خارجی این پروژه معرفی و جذب سرمایه گذار شود متاسفانه خود وزارت راه میگفت نمایندگان شهرستان شما اصلا پیگیر نیستند در حالیکه نمایندگان اهر و هریس هر دفعه راه سازی استان را دعوت به ناهار پذیرایی و پیگیر بودند که دویست میلیارد بودجه دراومد .حتی بارها توضیح داده بود که اتکا به آزادراه خطرناک هست و درصورت برف و یا یه اتفاق غیر مترقبه ارتباط استان قطع خواهد شد الان اصفهان سه محور آزادراهی ارتباطی چندبانده دارد مطمئنا اگر نمایندگان پیگیر بودند حرف شنوی مسئولان بیشتری بود و میترسیدند چون نمایندگان در مجلس قدرت استیضاح دارند . حیف نمایندگان ما متحد نبودند و این ضربه زد و باید از الان بطور محکم روی موضع خود پافشاری کنیم و با مذاکره دیپلماسی و چماق و هویج استان دولت را مجبور به الویت دار کردن ان در طرح ملی بکنیم

۹۵/۲/۲۶ ۱۹:۵۲

اولا حالا نیازی نیست همه پول بدهند هر کسی تمایل داشت برخی به خاطر خیر بودن حتی بیشتر میدهند ثانیا این پول نه فقط به مرور به میانه ایها برمیگردد امتیازی که به میانه میدهداین هست که سایر شهرها به علت عدم پرداخت عوارض این مسیررا انتخاب میکنند چون این مسیررا انتخاب میکنند کسی از اتوبان رفت وامد نمیکند بنابراین به اتوبان عوارض نمیدهد وقتی به اتوبان عوارض ندادند اتوبان هزینه سنگین خودرا نمیتواند تامین کند بنابراین اسفالت اتوبان خراب شده ومردم دیگر اصلا تمایلی به رفتن از اتوبان را نخواهند داشت بنابراین اتوبان به مرور تعطیل خواهد شد این پول دادن در ابتدا به نفع تمام میانه ایهاست این پول باعث احیای میانه خواهدشد حتی اگر مقداری رادولت بدهد باید مردم خودشان بگویند مقداری راهم ما میدهیم تا نگذارند عوارض بگیرند تا رایگان بودن این مسیر باعث شود مردم تمایل به این مسیر داشته باشند واتوبان تعطیل شود علاوه بران تا دولت بیاد یه جاده بسازد شاید نوه های ما جاده را ببینند ولی با پول مردم زودبازده است تا اخر امسال این جاده تمام شدتی هست

۹۵/۲/۲۶ ۱۹:۳۱

از سرچم تا میانه مناسب هست ولی از میانه تا هشترود مناسب نیست چون از میانه تا هشترود 70 کیلومتر واز هشترود تا اتوبان 20 کیلومتر هست یعنی جمعا 90 کیلومتر تااتوبان تازه وقتی 90 کیلومتررفتی باید بری تازه بیفتی تومسیر شتری اتوبان هشترود بستان اباد که اون هم 80 کیلومتر هست یعنی از میانه تا بستان اباد از مسیر هشترود 170 کیلومتر میشود در صورتیکه از مسیر قره چمن تا بستان اباد 100 کیلومتر هست که البته این صدکیلومتر 20 کیلومتران یعنی از تیکمه داش به بستان اباد تقریبا درکل مسیر چهاربانده هست علاوه براینکه چهاربانده هست اتوبان از تیکمه داش وصل میشه یعبی بدون رفتن به بستان اباد از 20 کیلومتر قبلتر از ان میتوانیم به اتوبان وصل شویم یعنی از میانه تاتیکمه داش(که اتوبان از اونجا وصل میشه) 80 کیلومتر هست که البته 5کیلومتر ابتدایی ان در میانه چهاربانده میباشد یعنی فقط 75کیلومتر مسیر قره چمن چهاربانده شود میتوان به بهترین هدف رسید با نزدیکترین مسیر
البته برخی میگویند این مسیر پرهزینه تر است اولا بااحتساب سایر عوارض مثل مصرف بنزین کمتر هزینه این مسیر در کمتر از یکسال جبران میشود ثانیا برف روبی مسیر کمتر هست ودر زمستان نیازی به هزینه برف روبی نیست این مسیر مسیر فطری خداییست البته مسیر کوهستانی ان کم میباشد واز قره چمن به اون طرفتر کاملا مسیر هموار میباشد والبته کوههای این مسیر قابل مقایسه با کوههای صخره ای مثل قافلانکوه نیست یک مسیر کوه خاکیست که با بولدوزر راحت میشود ساخت این مسیر نسبت مسیرهای روستایی بسیارراحتتر هست اگه درحد یک مسیر روستایی به این مسیر توجه میشد سالها قبل اینجا چهاربانده شده بود البته نباید برای مسیر چهاربانده عوارض بخواهند عوارض برای اتوبان هست
از اقای مهندس نایبی تشکر میکنیم که دوباره این مساله را به چالش کشیدند ومردم نظراتشان را میگویند

۹۵/۲/۲۶ ۱۴:۱۲

با سلام . دوست عزیزی که میگویند با چهارمیلیارد تومان پنجاه و پنج کیلومتر جاده میانه سرچم را چهاربانده میکنند!!ما از خدایمان هست لطفا شما اینکار بکنید که میگویید میشود!! یا شما از راهسازی خبر ندارید و یا زیادی شوخی گرفته اید شما یک سری به سایت وزارت راه و راهسازی استان بزنید رقم ساخت جاده ها راببینید برادر من جاده سیصد کیلومتری سیرجان بندر عباس که صاف و کویری هست برای آزادراه شدن چهار هزار میلیارد تومان بودجه در اومده . نورزاد معاون ساخت بزرگراه و آزادراه و جاده کشور هستند لطفا خودتان را به ایشان به عنوان پیمانکار معرفی کنید بگویید من با چهار میلیارد تومان میخواهم پنجاه و پنج کیلومتر بزرگراه بزنم ببینید چه میگوید!!! کمی مطالعه هم خوب هست بسیاری از مشکلات ما میانه ای ها همین نبود مطالعه و اگاهی هست که ضربه زده به شهرمان . جاده را زیر سازی میکنند حفاری دارد همون زیر سازی استاندارد هزینه زیادی دارد که بعداز اسفالت نشست و رانش نکند لطفا مطالعه کنید و رقم پروژه ها را دوست عزیز ببین جاده درجه دو نمیسازند بزرگراه چهار بانده میزنند در سال ایران فقط 18000 هزار میلیارد تومان خرج ساخت جاده و ریل هست .اگر با چهار میلیارد اتوبان میزدنند الان هر دهاتی برای خود یک آزادراه داشت!!

۹۵/۲/۲۶ ۱۱:۳۶

با سلام در اینجا من یک سوال پیش امده برایم میانه سرچم که تکلیفش معلومه . ولی در مورد هدف ما در ارتباط به تبریز مشخص نیست اگر هدف فقط ارتباط با تبریز هست همون تبدیل میانه هشترود به جاده چهار بانده به این هدف میرسیم ولی اگر هدفمان انتقال بار ترانزیت به جاده میانه هست اینرا با محور قره چمن چهار بانده شدنش میتوان پیگیری کرد که خیلی مشکل هم است ولی چون جاده ای جداگانه و کوتاهذتر از آزادراه هست به این هدف رسید لذا مشخص شدن هدف ما در این باره مهم هست تا برنامه ریزی کرد

۹۵/۲/۲۶ ۰۸:۱۷

لینک ارتباط مستقیم با وزیر راه همشهری ها میتوانند این مشکل را بگویند هرچقدر تعدادپیام ها بیشتر ببشه اثر گذارترهhttp://mrud.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=cc257a21-4ed0-4666-9644-52388fe49235

۹۵/۲/۲۵ ۰۲:۱۳

جاده قدیم در قزوین احیا شده چهار بانده شده زنجان در حال احیا هست توی فکر چهاربانده شدنه فقط میانه مانده .بعد میانه از کجا بره مهمه از قره چمن که صعب العبور هست؟ از هشترود که جاده مناسب هست برای چهار بانده شدن فقط مزیت نداره چون همراستا آزادراه میشه یه مسیر مجزا نمیشه ولی پیشنهاد مهندس نایبی قابل دستیابی هست بعد از اون تبریز تا مرند چهار بانده هست که فقط بازرگان میمونه چهار بانده بشه اونم آزادراه شش خطه تبریز بازرگان میزنند جاده قدیم نمرده زنده است فقط در میانه مرده .قزوین زندش کرده زنجان داره میخواد بزنه اگر میانه کاری نکنه میمیره توی میانه بن بست میشه چرا میانه تک میزنه یا استان؟نباید میانه قاتل این میراث چند هزارساله بشه

۹۵/۲/۲۵ ۰۲:۰۲

لینک استان قزوین جاده قدیم تهران تبریز را در حوزه خودش چهار بانده و احیا کرده فقط زنجان و میانه مانده ان تا احیا شودhttp://www.farsnews.com/printable.php?nn=13940817000420

۹۵/۲/۲۵ ۰۱:۳۰

باسلام من فقط کامنتی خواندم خواستم پیشنهادی بدهم خودم بشخصه برای سفر از تهران به میانه از بزرگراه باغستان بویین زهرا تا شال می ایم مسیر این راه 160 تا هست که به جاده 38 معروفه و در شال هم و یا خرمدشت به جاده زنجان و تبریز میخوره درحالیکه هم آزادراه و هم جاده قدیم 190 کیلومتر هستند تا تاکستان. مزایاش هم اینه به ترافیک مهر شهر نمیخورید و نه ترافیک قزوین جاده چند بانده و راست هست برعکس آزادراه از اونجا به بعد هم میشودبقیه مسیر را از آزادراه رفت و یا جاده قدیم . توی جاده قدیم هم تا زنجان خوبه توی شهر های عبوری اغلب چند بانده هست مقداری از مسیر فقط از زنجان تا میانه این جاده نیاز به احیا دارد مسیری که من پیشنهاد میدهم هم از ازادراه کوتاه تره و هم جاده قدیم تهران تبریز کوتاه تر میشه با چهار بانده شدن این مسیر من. البته تا خرمدشت چند بانده هست بعد ان میشه به جاده ترانزیت رفت یا آزادراه . ازادراه هم رقیبش نمیشه چون کوتاهتر از اون و از ترافیک قزوین و کرج خبری نیست و هم جاده ترانزیت میانه رونق پیدا میکند که مسیر سرچم میانه پانزده تاش زیر سازی شده و فقط سی تا میخواد تا مسیر ایده ال شه بقیه اش هم تا تکمیل اون در زنجان میشه با آزادراه تلفیق کرد مسیر پیشنهادی من خودم کوتاهه بار زیاد بردم در این مسیر. بعد شاید توی تهران برای سنگین محدود باشه ولی سواری ها از این مسیر خیلی سریعتر میرسند چون کرج و قزوین دور میزنه

۹۵/۲/۲۴ ۱۹:۰۷

چه خوب که زنجان میخواد جاده قدیم را چهاربانده کند چون چند کیلومتر از مسیر میانه سرچم تو محدوده استان زنجان هست قطعا راهداریش حتی برای بودجه کمک خواهد کرد چون اگه زنجان بخواهد مسیر جاده قدیم رابزرگراه کند وچهاربانده شود قطعا مسیر میانه راحمایت میکند که البته مسیری از میانه سرچم که تو محدوده زنجان هست کاملا هموار هست

۹۵/۲/۲۴ ۱۵:۴۶

ایا میانه با وجود صنایع و معادن غنی و 25 درصد اب استان و نقطه اتصالی ایران به اروپا دولت نباید هفتاد میلیارد تومان به ان بودجه بدهد چگونه برای اهر 200 میلیارد میدهند . بعد نیازی به کمک نیست اگر مردم قبول کنند عوارض بدهند همان کمک هست چرا که مردم وقتی هزار تومان پول عوارض نمیدهند چگونه بیایند صد هزارتومان هرکدام کمک کنند!! من میترسم سرمایه گذار هم بیاد ولی یک عده بخاطر ندادن عوارض هزار تومنی از جاده ابریشم یعنی سرچم نوروزاباد جمال اباد بروند و جانشان را به خطر بیندازند . بعد دولت اینهمه از ثروت های میانه استفاده میکند وظیفه اش هست که پول احداث انرا مثل اهر بدهد چرا که حداقل کاری است که برای میانه میکند. نمایندگان میانه باید انقدر صرتق شوند که اخوندی وزیر راه مجبور به دادن بودجه شود و یا پروژه های غیر مهم مثل سراب که مهم نیستند متوقف شوند و به میانه که بزرگترین شهرستان و سومین شهر بزرگ استان هست بودجه بدهند

۹۵/۲/۲۴ ۱۱:۲۱

با سلام به همه دوستان متاسفانه مشکل شهرهایی مثل میانه هیچ وقت حل نمیشه چون اصلا نمیخوان حل بشه وقتی مردم شهرهایی مثل میانه میتونن کوچ کنن و توی شهرهای مرکزی برن و امرار معاش کنن برا چی مشکلاتشون رو حل کنن تو کشور ما فقط یک سیاست هست اون هم مرکز گرایی بقیه مباحث کشکه یه جوان همین که به سن 17 الی18 سالگی میرسه به فکر غربت رفتنه برا یه لقمه نون کدوم صنعت دوم کارخانه تو شهرهای مثل میانه هستش که دلمون رو بهش خوش کنیم بنده خودم 8 ساله تو غربت زندگی میکنم ... نمونش کارخانه فولاد میانه برا چی باید بخابوننش اگه میخوان میانه آباد بشه پس این کار چه معنی داره

۹۵/۲/۲۴ ۱۰:۴۴

لینک تلاش استان زنجان و قزوین برای چهاربانده کردن آنhttp://ostani.hamshahrilinks.org/Ostan/Iran/Zanjan/Contents/%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%DA%86-%D9%88%D8%AE%D9%85-%DA%A9%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%AF?magazineid=

۹۵/۲/۲۴ ۱۰:۲۱

کمک به جاده چهار بانده میانه سرچم کم از ساختن بیمارستان نیست وثواب زیادی برای خیرین دارد وقتی جان چند ده نفر در سال نجات میابد خداوند هم خشنود از این کمک میشود

۹۵/۲/۲۳ ۱۶:۰۷

با سلام اونهایی که میگن جاده قدیم قابلیت احیا ندارد از تهران و باغستان تا بویین زهرا جاده چهار بانده هست و همون موازی جاده 32 هست از اونجا تلاقی دارند فقط میمونه تا زنجان 100 کیلومتر بعد ازان اگر سرچم تا میانه اون پنجاه کیلومتر بتوانیم چهار بانده کنیم زنجان فقط با 150 کیلومتر چهار بانده کردن جاده قدیم احیا میشود اگر طرف میانه چهار بانده بشه زنجان هم فقط با صد کیلومتر چهار بانده کردن این جاده احیا شده . خود زنجان توی شبکه اشراق بارها اعلام کرده میخواهد جاده قدیم چهار بانده کند تا بازار و رستوران هایش رونق بگیرند که وزارت راه بخاطر آزادراه مخالفت کرده حال با چهار بانده شدن محور میانه ،استان زنجان هم با بودجه زیادی که دارد راحت بهانه چهار بانده کردن پیدا میکند تا بویین زهرا هم چهار بانده هست

۹۵/۲/۲۳ ۱۱:۵۷

با سلام . وقتی فرماندار غیر میانه ای و استاندار هم غیر آذربایجان شرقی هست همینطور پروژه که پروژه های میانه بعنوان یکی از مهمترین شهر آذربایجان توی الویت نمیشوند دقت کنید چون استاندار خویی هستند اکثرا طرح های راه سازی و زیرساختی شمال استان که نزدیک خوی هست را الویت داده اند و برایش جنوب استان که بزرگترین شهرش میانه هست مهم نیست اهر چهار بانده میشه مرند بازرگان آزادراه میشه چون از نزدیک خوی میره ویا سراب چهار بانده میشه چون از خوی بارهای ترکیه از مسیر سراب اردبیل به جمهوری آذربایجان بره بیشتره طرح ها را به نفع زادگاه خودش زده . فرماندار میانه هم که اصلا براش مهم نیست جاده میانه میاندواب افتتاح بشه نقده نزدیک بشه میگه مراغه هست از مراغه تبریز و اردبیل میره . متاسفانه امروز بخاطر منفعت طلبی مدیران غیر بومی پروژه های میانه و آذربایجان شرقی در تضاد با منافع انهاست

۹۵/۲/۲۳ ۱۰:۴۴

با سلام . وقتی فرماندار غیر میانه ای و استاندار هم غیر آذربایجان شرقی هست همینطور پروژه که پروژه های میانه بعنوان یکی از مهمترین شهر آذربایجان توی الویت نمیشوند دقت کنید چون استاندار خویی هستند اکثرا طرح های راه سازی و زیرساختی شمال استان که نزدیک خوی هست را الویت داده اند و برایش جنوب استان که بزرگترین شهرش میانه هست مهم نیست اهر چهار بانده میشه مرند بازرگان آزادراه میشه چون از نزدیک خوی میره ویا سراب چهار بانده میشه چون از خوی بارهای ترکیه از مسیر سراب اردبیل به جمهوری آذربایجان بره بیشتره طرح ها را به نفع زادگاه خودش زده . فرماندار میانه هم که اصلا براش مهم نیست جاده میانه میاندواب افتتاح بشه نقده نزدیک بشه میگه مراغه هست از مراغه تبریز و اردبیل میره . متاسفانه امروز بخاطر منفعت طلبی مدیران غیر بومی پروژه های میانه و آذربایجان شرقی در تضاد با منافع انهاست

۹۵/۲/۲۲ ۱۶:۰۷

همه متفق القول میباشندکه هزینه بزرگراه سازی میانه سرچم را مردم وخیرین بدهند چون هم بعدا پول عوارض نمیدهند که به مرور پول مردم به خودمردم برمیگردد هم درمسیر به دلیل اینکه در صف پرداخت عوارضی نمیمانند صرفه جویی در وقت میشود هم زودبازده تراست دقت کنید اگر خیرین سراب پاپیش نمیگذاشتند قطعا تاهمین امروز هیچ کدام از جاده هاش پیش نمیرفت ولی مردمش همت کردند دولت هم حمایت کرد ما حتی اگر دولت هم حمایت نکند میتوانیم سریع این جاده رابسازیم فقط برای جمع اوری پول ان چندین راه وجوددارد
یکی اینکه درشهرهایی که پیشرفت کرده اند شهرداری پول از مردم میگیره وبرای انها کارمازادمیکنه اگر شهری پیشرفت بیشتری داشته همین کار انجام شده مثل مرند وکرج و... شهرداری میتواند این پول را روی قبض اب بیاورد مثلا ماهی 5000تومن برای هرخانواده .برای هر خانواده ماهی 5000تومن پولی نیست ولی قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود با پول جمع شده ماه اول استارت زده شود و هر ماه که پول جمع شد جاده هم پیش میرود و همچنین به خیرین ومردم هم اطلاع رسانی میشود وحساب داده میشود وخیرین و مردم هرچقدر پول خواستند میریزند
راه دوم که که سال82برای گازکشی در شهرک اندیشه تهران انجام شد شماره حساب دادند که مردم پول بریزند تعیین کردند هر خانواده نودهزارتومان و رسید میدادند که بعدها در حق امتیاز گاز کمک میکرد مردم سریع استقبال کردند و طوری پول واریز کردند که از نصف شهروندان دیگر پول نخاستند وگفتند پول مورد نیاز تامین شد ودرعرض کمتراز یک سال همه مردم اندیشه گازدارشدند اگر به امید دولت مینشستند شاید الان هم گاز نداشتند
راه سوم اینکه الاع رسانی شود وشماره حساب به مردم داده شود وهرکس در حد توان خود پول بریزد ولی این اطلاع رسانی باید درجمعهای عمومی مثل نماز جمعه انجام شود وبزرگان شهر پیش قدم شوند واعلام شود هر کسی در حدتوان خود پول بدهد یکی ده میلیون یکی هزارتومن هرچقدرکه خواستند میدهند وشماره حساب در مراکز شهر اطلاعرسانی شود
وقتی مردم دیدند سریع جاده زده شد برای طرحهای دیگر نیز پیشقدم میشوند میانه قره چمن و احیای اثارباستانی و...
اگر شهرهای دیگر نسبت به میانه پیشرفت بیشتری داشتند که نمونش سراب هست میبینیم مردمش همین کارها راکردند چون شهرخوب رامردمش میسازند البته مسولین هم تلاش کنند ولی نیازی نیست حتما انها پیشقدم شوند چندنفر خودجوش ازهمین جوانان هم بپاخیزند کافیست که اقدامات را مرحله به مرحله پیش ببرند
باامید اینکه میانه هم رو به پیشرفت باشد خودمان جاده رامیسازیم تانه فقط شهرمان پیشرفت کند بلکه خانواده هایش کمتر داغدار شوند
به امیدمیانه ای اباد یاعلی

۹۵/۲/۲۲ ۱۵:۵۷

فقط یک سوال داشتم انهایی که میگویند آزادراه بد است ایا خودشان هم از جاده قدیم میروند؟.کم شعار بدهیم خود میانه ای ها هم از آزادراه به تبریز میروند وقتی خود میانه ای ها نمی روند و فقط چند تا کامیون میرود چه انتظاری داریم بقیه کشور از میانه قره چمن بروندمن که خودم میترسم با اون وضع خطرناک و کامیون های سنگین بروم همین اردبیل نه مثل میانه راه اهن دارد و نه مثل ما جاده ولی ببینید چقدر پیشرفت کرده اینها همش بهانه است ما عادت کردیم مشکلات ادارای و بیکاری را از آزادراه ببینیم و مسئولان هم به دنبال بهانه ای برای شانه خالی کردن از مسئولیت خود انرا به گردن آزادراه می اندازند تا خودرا راحت کنند .

۹۵/۲/۲۲ ۱۰:۰۲

بنظر شخص من احیای جاده ترانزیت رویا گونه میباشد اگر قرار بود دولت هزینه بپردازد برای جاده میانه قره چمن که آزادراه را نمی زد بعد ما چه خیری از تبریز دیده ایم اکثریت ما میانه ای ها یا در تهران هستیم یا آشنایان مان در تهران نگاه ما باید به پایتخت کشور باشد تا مرکز استان . البته مسئولانی که میانه دارد بیشتر به جای فکر مشکلات مردم بیشتر بفکر پارتیبازی و استخدام فامیل ها اشنایان هستند متاسفانه منافع شخصی بر منافع مردم ترجیح میدهند دوره ی بعد هم در نیایند حسابی بار خودرا بستند را رفته اند .ما یک مسئول مثل آقای قاضی پور و یک صرتق و پیگیر مثل همین نماینده سراب میخواهیم که وزیر را عاصی کند

۹۵/۲/۲۱ ۱۲:۲۴

با سلام . من اکثر کامنت ها را خواندم و یک نکته ی را دیدم که مرا آزرده دل کرد . متاسفانه همون نگاهی که تبریز به میانه دارد و میگوید چه بهتر که آزادراه از میانه نرود مهم تبریز هست همین نوع نگاه در سطح میانه هست که کاغذکنان ویران شود و نقاط دیگر اباد بماند چرا که همین جاده سرچم اردبیل حداقل راه های کاغذکنان میانه را ایمن تر کرده .حال اگر بیشترین مهاجر در استان میانه باشد در میانه هم بیشترین مهاجر متاسفانه از کاغذکنان بوده که جمعیت میانه کم شده در زمان نماینده م. ه بخش ترکمنچای پیشرفت کرد و الان سی هزار جمعیت دارد درحالیکه همان نماینده کاری برای حق ابه کاغذکنان از قزل اوزن نکرد که هیچ بهترین روستاهای ما زیر اب نابود شدند . لطفا این نوع نگاه تبریزی مآبانه عوض کنید . من به عنوان یه کاغذکنانی هم دوست دارم جاده سرچم اردبیل چهار بانده بشود و هم میانه ارموداق نیر چون قلبم پاک هست حاضر نیستم یک جایی نابود تا جای دیگر اباد شود من دوست دارم هردو مسیر چهاربانده بشوند مسافران خلخال و اردبیل از شرق میانه کاغذکنان بروندو گردشگران سرعین هم از کندوان میانه . لطفا این نگاه عوض کنید مانند تبریزی ها منفعت خودرا در بدبختی دیگران نبینیم ما دوست داریم کل شهرستان اباد بشود من از جاده سرچم میانه اتوبان شدنش حمایت میکنم چون منافع همگانی به منافع محلی قبیله ای ترجیح میدهم . همین کاغذکنان اگر اباد شود و مردم ان برگردند حداقل هفتاد هزار نفر برمیگردند . کاغذکنانی ها میانه ای اکثرا صنعتگر هستند دارای کارخانه در تهران چون از هزار سال پیش این بخش صنعت رونق بیشتری از کشاورزی داشته . به امید پیشرفت کل میانه یاشاسین میانا یاشاسین آذربایجانیم

۹۵/۲/۲۱ ۱۰:۰۴

با سلام . تونل سازی در قره چمن اسان نیست و هزینه دارد و هزینه اش باید داد. محور ازادراه تهران شمال قطعه یک ان فقط برای تونل زدن ان 1700 میلیارد خرج شده حال ساده انگارانه است شما بخواهید با چند میلیارد میانه قره چمن چهار بانده کرد .باید دنبال سرمایه گذار خارجی برای اجرای این طرح بود و مسئله این که محور رقیب آزادراه خواهد شد اشتباه است در اصفهان هم سه محور ازادراه است اتفاقا محور سرچم میانه قره چمن بعلت هموار بودن و کوتاهتر بودن و غیر برف گیر بودن مسیر مناسبی برای ترانزیت ایران به اروپا هست هم صرفه جویی دارد چون با اتوبان شدن . ازادراه هم خسارت کمتری از کامیون ها میبیند و هزینه نگه داری اش کم میشود از نظر استراتژیک هم هیچوقت با وجود این ازادراه و اتوبان سرچم میانه و قره چمن ارتباط شمالغرب و اذربایجان با مرکز قطع نخواهد شد وتقسیم وظایف کرد بخش مسافری از ازادراه و ترانزیت و کامیون از اتوبان میانه قره چمن بروند . ولی در الویت فعلا باید مسیر اسان سرچم میانه را چهار بانده کرد چون اسان هست و هم ارتباط با پایتخت سریعتر شود همینطور مسافر میانه ای برای سفر به تبریز هم میتواند با چهل کیلومتر طولانی تر از مسیر سرچم میانه به ازادراه برسد عوضش کل مسیر با 120 تا میرود که میتواند تا مشخص شدن وضعیت سرمایه گذاری روی محور قره چمن از این مسیر چهاربانده و ازادراهی بسیار سریعتر برسد

۹۵/۲/۲۰ ۲۳:۴۶

اون چهار میلیارد یک سال و هفت میلیارد که سال بعد بودجه گرفت هزینه زیر سازی جاده بطول ده کیلومتر شد که قابل مشاهده هست در کنار جاده ترانزیت .بعد من جاده ارموداق دیدم همین امروز مهندس حسینی هم دیدند هنوز بخشی از ان اسفالت نشده و متاسفانه استاندارد طرح براساس جاده فرعی درجه دو ساخته شده و باید استاندارد اونو جاده اصلی در نظر میگرفتند الان خود استانداری بروید برای جاده چهار بانده اهر تبریز بطول نود کیلومتر 170 میلیاردتومان بودجه درامده بود که تا الان 90 میلیارد تومان خرج شده و چهل کیلومتر چهار بانده زیر ترافیک رفته و رییس جمهور قول داده پنجاه کیلومتر ان را تا اخر سال افتتاح کنند جاده میسازند . اصلا همین جاده نیر ارموداق ببینید پهنای جاده استاندارد ان اصلا قابل مقایسه با جاده اصلی سرچم میانه نیست جاده ترانزیت پهن و استاندارد و هموار است این جاده ارموداق مانند جاده های ارتقایافته روستایی ساختند متاسفانه . ححالا چیزی که ما میدانیم بهتره اردبیل نداند این جاده برف گیر بوده هنوز برفش اب نشده !! البته ازادراه هم در مقایسه با جاده قدیم همین ویژگی برف گیر بودن داره عادی هست

۹۵/۲/۲۰ ۲۳:۳۲

با سلام .جاده نیر ارموداق یک جاده درجه دو فرعی هست به گفت خود اداره راه شهرسازی اردبیل و نماینده میانه اقای حسینی ،،و این جاده متاسفانه براساس جاده اصلی ساخته نشده . بعد جاده میانه سرچم یه جاده اصلی بوده و ساخت چهاربانده ان هزینه اساسی میخواهد تا اتوبان چهار بانده هزینه اش بالاست ولی از ازادراه کمتره الان ازادراه تبریز بازرگان که ترکیه بعهده گرفته ساخت انرا سیصد کیلومتر دو میلیارد یورو هزینه میکند یعنی هفت هزار میلیارد تومان .لذا این هزینه هفتاد میلیارد رقم ناچیزی در راه سازی هست نمیخواهند راه روستایی بزنند که هفتصد میلیون ببره سایت فرمانداری ببینید اسفالت مسیر برانقار کاغذکنان پانصد میلیون هزینه بودجه در امده بعد میخواهید با هفتصد میلیون پنجاه کیلومتر چهار بانده کنید!! اگر به این راحتی بود فرمانداری با همین پانصد میلیون نصف این جاده را به جای برانقار اسفالت میکرد . کمی ساده انگارانه به این طرح نگرش میشود

۹۵/۲/۲۰ ۱۵:۴۶

جاده نیر که به میانه زده شده با هفتصد میلیون تومان 8کیلومتر هم جاده زده شده هم هشت کیلومتر اسفالت شده باهفت میلیارد ریال که معادل هفتصد میلیون تومن میباشد این هفتاد میلیاردی که شما برای جاده میانه سرچم گفتید احتمالا این هفتاد میلیاردی که براورد شده به ریال بوده نه تومن که دراین صورت هفت میلیارد تومن میخواد هر چند درنامه ای که یکی از مسولین کشور به نماینده میانه داده بود خود من مشاهده کردم اختصاص چهل میلیارد ریال معادل چهارمیلیارد تومن برای این طرح داده بود ولی حتی هفت میلیارد تومن هم بخواهد ان هم پولی نیست اگر میانه ایها همت کنند

۹۵/۲/۲۰ ۱۴:۴۹

دقیقا من هم موافقم که میانه سرچم برای بزرگراه شدن کاری نیست به نظرمن اینکه اون جاده سخت است و کشیدنی نیست مثل جنگ روانی میماند که مردم شهری را مایوس کنند ولی اگر میانه ایها هشیار بودن تا الان هزار بار بزرگراه شده بود چون سی و پنج کیلومتر کاملا هموار هست پنج کیلومتر ان تونل دارد که فعلا یا عریض میشه کرد یا از کنار گذر تونل استفاده کرد پس 40 کیلومتر جاده هموار کشیدن کار فقط 3ماه هست داده بشه به دوتا شرکت یکی اون طرف تونلهارو بسازه یکی این طرف سریع ساخته میشه اگه میانه ایها وخیرین همت کنند تا اخر همین امسال تمام شدنی هست

۹۵/۲/۱۹ ۱۷:۲۸

من هم موافقم از مردم پول بگیرن برای میانه جاده بزنن چون تا دنیا دنیاست دیگه نمیتونن به خاطر این مسیر عوارضی بگیرن وبه مرور در زمان استفاده به دلیل نپرداختن عوارض پول مردم در زمانهای بعد به جیب خود مردم برمیگرده هم این کار سریع اجرا میشه دیگه نیازی به التماس به مسولین کشور و موش دوانیهای تبریزیها نیست اگه این طرح ده سال پیش داده میشد تاالان هزار بار این جاده بزرگ شده بود وخیرین هم پا پیش میذاشتن

۹۵/۲/۱۹ ۱۷:۱۵

برای زیرسازی پانزده میلیارد ریال هزینه شده نه پانزده میلیارد تومن حتی بودجه ای که دولت برای این مسیر درنظر گرفته چهل میلیارد ریال هست که معادل چهار میلیارد تومن میشود که این واقعا برای میانه ایها پولی نیست همین خیرین میانه که دارن سالمندان میسازن ببینید چقدر میدن یا اون میانه ایهایی که تهران هستند خود من درحد توانم کمک میکنم دردرجه اول برای رضای خدا بعد به خاطراینکه همشهریان داغدار نشن باقیات الصالحات این جاده بیشتر از هر چیزی هست چهار میلیارد یه روزه جمع میشه فقط همت کنن و پولش و جمع کنن حتی برای جاده سه بانده چون امروز خرج کنن فردا پول عوارض نمیدن هرچقدر جمع شد براساس همون جاده بزنن حتی سه بانده به خدا این جاده رو خیلی غلوّ کردن اون جوری هم نیست که بزرگش کردن تا اخر امسال هم حتی سه بانده ساختنی هست
به امید میانه ای اباد یاعلی

۹۵/۲/۱۹ ۱۲:۰۹

چهار بانده شد ن جاده سرچم میانه برای صنعت میانه خیلی مفید هست طوریکه هزینه حمل و نقل کالاها کاهش می یابد فاصله زمانی میانه با تهران و زنجان کاهش و مهمتر از همه دیگر شاهد کاهش بسیاری از این کشته ها خواهیم بود یکی از فامیل های ما در همین محور بطور سرشاخ با ماشین دیگر برخورد کرد و کشته شد . همین اردبیل مشگین شهر با چهار بانده شدن از بیست و هشت کشته در چند ماه به فقط زخمی رسیده اند انهم فقط بخاطر سرهت غیر مجاز ولی هم اکنون در محور دوطرفه سرچم میانه بر اثر اشتباه و انحراف یک ماشین خانواده های زیادی داغدار میشوند . همچنین این محور چهار بانده شدن ان اسان هست بعلت همواری 35 کیلومتر ان و به نسبت میانه قره چمن تونل هم نمیخواهد و قابلیت اجرایی و دست یابی هست همچنین اکثر مهاجران میانه ای ساکن تهران از این محور استفاده میکنند که بازگشت سرمایه این محور تضمین میکند

۹۵/۲/۱۹ ۱۱:۲۹

با سلام به دوست عزیز
فقط سه سال پیش هفتاد میلیارد این مسیر بودجه میخواست برای زیر سازی پانزده کیلومتر ان فقط پانزده میلیارد خرج شده وبا چهار میلیارد فقط دوکیلومتر چهاربانده اسفالت میشه . بعد من موافقم با کمک کردن. حتی باپیدا شدن سرمایه گذار عوارض هم بدهم همین جاده چهار بانده مشگین شهر درسته آزادراه نیست ولی عوارض داره هزار تومان در برابر امنیت و سرعت سیر بالا چیزی نیست . همین امروز هم این محور اصلی کشته داده . الان جاده مشگین شهر با چهار بانده شدن 95 تلفات کاهش یافت . اگر خیرین و مردم بتوانندد این جاده چهار بانده کنند خیلی خوب میشود عوارض هم نمیدهیم

۹۵/۲/۱۹ ۰۰:۲۷

اگه چهاربانده شدن میانه سرچم واقعا این همه مهم هست اون کاری نداره پس چرا مسولین کاری نمیکنند مسولین کاری نمیکنند مردم کاری کنند چهاربانده شدن میانه سرچم 4میلیارد تومن پول میخواد اگه هر میانه ای بیست هزار تومن بده میانه سرچم چهاربانده میشه بیست هزارتومن پول یک کیلو گوشت هم نیست اگه بخوان از مردم پول جمع کنند واین جاده رو چهاربانده کنند من حاضرم صدهزارتومن بدم چون هم شهرو اباد میکنه هم هموطنام تو تصادف دچار مرگ نمیشن و خانواده ای داغدار که ممکنه از اقوام خودم باشه نمیشه هم تا دنیا دنیاست تا زمانیکه از اون مسیر رفت وامد میکنند حتی پس از مرگم برای من صالحات نوشته میشه این بهترین کار خیرهست بااین کار حتی پول خیلی بیشتری از مورد نیاز چهاربانده شدن جمع میشه چون خیرین هم پاپیش میگذارند وپولهای کلانی میدهند همین مدرسه استثنایی میانه یه خیّر به تنهایی 500میلیون تومان پول داد چند تااز این خیّرها بیان اصلا نیازی به پول مردم هم نیست خود من حاضرم حتی بیشتر از صد هزار تومن هم بدهم این کار تومناطقی از تهران جهت گازکشی و امثال اون شده است حتی تو سراب هم خیّرین پول میدن جاده میسازن میانه هم پولدارش بیشتره هوخیّرش بیشتر فقط خیّرین به جهت جاده سازی هدایت نشده اند

۹۵/۲/۱۳ ۱۸:۲۹

نزدیکترین مسیر شهرستان میانه به تهران همان سرچم میانه هست تا کارگاه بعد درست است این مسافت 55 کیلومتری هست ولی دقت کنید موازی ازادراه هست تا پانزده کیلومتر یعنی فرقی نمیکنه از ازادراه شش بانده برویم ویا چهار بانده سرچم میانه سرعت سیر همان 120 تا هست ودر کوتاهی مسیر هیچ اتفاق خاصی نمی افتد اتفاقا جاده قدیم صاف هست و بهتر از مسیر ازادراه سربالایی سراشیبی دار. میتوان از منطقه ارس یا رجعین یک تقاطع غیر همسطح زد تا چهل کیلومتر بشود همه ی این گفته ها روی نقشه هست و میتوان در مپ گوگل دید لذا همان چهار بانده کردن سرچم ایستگاه قطار رجعین میانه هزینه کمتری دارد تا زدن پل غیر همسطح برای عبور از زنجان چایی .

۹۵/۲/۱۳ ۱۸:۰۹

میانه در حال مرگ هست شاید یه زمانی برسه توی کتابهای تاریخ بنویسند مثل شهر اتلانتیس و بابل و تیسفون بگویند یک زمانی در دره ی قافلانکوه مردمانی زندگی میکردند ولی بخاطر بی کفایتی مسئولین این شهر محو شده!!!!بالاخره شهرهایی به بزرگی تیسفون بابل هم یه روز بودند اینجوری رفتند میانه هم کلا کنار گذاشتند از کلیه راه های ارتباطی حداقل پسوند میانه ای را روی شناسنامه بچه هامون بگذاریم شاید اسم میانه روی نوادگان مان باقی بماند!!! با افتخار بگند ما متعلق به این شهر باستانی منقرض شده هستیم !!

۹۵/۲/۱۰ ۱۲:۵۹

وقتی پیشنهاددادند که میانه هشترود چهاربانده شود(البته اشتباه)هنوز میانه سرچم چهاربانده نبود ولی مسولین میگفتند درکناراینکه میانه هشترودرا چهاربانده میکنیم سرچم هم میکنیم ولی نگفتند اول باید سرچم چهاربانده میشد بعد میانه هشترود بلکه باهم بررسی شود
همان کاری که میخواستند برای هشترود کنند اردبیل راجایگزین ان کنند یعنی سرچم میانه ومیانه اردبیل راباهم پیگیر کنند چون صدای اردبیل هم با میانه است زودتر به نتیجه میرسند همین عید امسال جاده غیر استاندارد سرچم اردبیل مسافرت را به کام اردبیلیها تلخ کرد جاده مناسب دیگر سریع جایگزین خواهد شد مسولین میانه سریعا اقدام کنید

۹۵/۲/۹ ۰۴:۲۶

ارموداف نير همون ميانه نير هست که مسير اردبيل بهتهران رورزنده 120کيلومتر کم ميکنه
اره مسولين ميانه نشستن واين جاده هاروپيگير نيستن مسولين ساير شهرها چه کارها براى طرحهاى غلطشون به خاطرشهرشون که اجرايى نميکنن

۹۵/۲/۹ ۰۴:۱۳

دقت کنيد نماينده سراب 20مکاتبه داشته نمايندگان ميانه براس چهاربانده شدن سرچم ميانه که سه بار به تصويب هيات دولت رسيده چند بار مکاتبه داشتن

۹۵/۲/۹ ۰۱:۰۹

عدم توجه ما به ظرفیت شهرمون باعث شده شهرهایی مثل سراب وخلخال وامثال اون بدون هیچ موقعیت جغرافیایی مناسب پیشی بگیرد مثل اینکه میانه ماشین بنز دارد وسراب وخلخال ماشین پراید مسابقه ماشین سواری گذاشته شده است وقتی میانه بابنزش در مسابقه شرکت نمیکند خوب این امرمسلمی هست که سراب وخلخال وامثال اون با پراید پیروز شوند مثل میانه وشهرهای اطراف در استفاده از موقعیت جغرافیایی همین است میانه که در واقعیت میانه است مسولینش نشسته اند ومسولین شهرهای دیگر ازاب گل الود ماهی میگیرند همین موقعیت جغرافیایی سراب دربرابرمیانه یک به ده هم نیست ولی چرا تو اولویت قرار گرفته اند چون مسولین ما درماتم اتوبان فرو رفته اند واونها دارند از موقعیت نداشتشون استفاده میکنند ماگفتیم اتوبان تمام شد بیایید ازموقعیتهایی که دارید استفاده کنید به مرور همان اتوبان هم تعطیل میشه میانه میانه است هرچقدر هم دشمن داشته باشد حرف شما درست که مسیر چهاربانده بهتراست ولی ازبستان ابادتا اردبیل 130 کیلومتر واز بستان ابادتا سرچم 170 کیلومتراست یعنی ازمسیر سراب مسیر اردبیل سرچم 300 کیلومتراست ولی مردم اردبیل مسیر مستقیم سرچم را که 180 کیلومتراست انتخاب میکنند که درکل مسیر دوبانده است ماگفتیم مسیر مستقیم اردبیل سرچم که مثل میانه سرچم دوبانده همهست ومردم اردبیل انتخاب کرده اند باهمین شرایط کنونیش مامسیر بهتری داریم واون اردبیل نیر میانه سرچم هست ما میگوییم مسولین ازداشته های میانه استفاده کنند این مسیری که ماپیشنهادداریم بهترین مسیر برای اردبیل هست که مسولین شهرهای دیگر که بیدارند متوجه این حقیقت شده اند همین مسولین سراب که همه چیز راپیگیرند متوجه این مساله شده اند چون میدانند اگه این مسیر میانه نیر مورداستفاده قرار بگیره سراب بن بست میشه واردبیلیها ازمیانه نیر میرند وبه سراب نمیرند بنابراین سریعا اردبیل سراب راچهاربانده کرده بعدخواستن که مسیر ترکمنچای سراب رااصلاح کنند حتی یک خیر سرابی پاپیش گذاشته که هزینه زیرسازی این مسیررابه عهده گرفته از اردبیل تاسراب 70 کیلومتروازسراب تا ترکمنچای 40 کیلومتر واز ترکمنچای تامیانه 50 کیلومتر یعنی اردبیل سراب میانه 160 کیلومتر ولی میانه نیر اردبیل 130 کیلومتر ببینید سرابیها چقدر زرنگند که میخواهند اردبیلیها به جای 130 کیلومتر 160 کیلومتررابپیمایند سریعا میانه ترکمنچای رادرخواست داده اند چون میدانند کسی مسیر 300 کیلومتری حتی اتوبان رابه 180 کیلومتری ترجیح نمیدهد واردبیل مسیراتوبان بستان ابادرانخواهدرفت میانه نیر براشون بهتره و130 کیلومتره بنابراین مسیر 160 کیلومتری سریعا پیشنهادداده اند ببینید مسولین شهرهای دیگر چقدر حواسشون جمعه ومسولین میانه ......
ما گفتیم ومیگوییم میانه از استعدادهاش استفاده کند و ساختهارا نیز درکناران انجام دهد

۹۵/۲/۹ ۰۱:۰۹

جاده هشترود خیلی طرح خوبی هسا. تا حالا فکر نکرده بودم.

۹۵/۲/۹ ۰۱:۰۹

بحئهای بسیار خوبی است. ممنونم

۹۵/۲/۷ ۱۰:۳۲

با چهار بانده شدن سرچم میانه قول میدهم چهار بانده شدن جاده میانه ارموداق نیر در الویت خواهد افتاد حتی نسبت به سراب چرا که انها مسافت کوتاه و چهار بانده با تهران را به مسافت چهاربانده سراب که به تبریز نزدیک است ترجیح خواهند داد همچنین اکثریت مهاجران اردبیلی تهرانی هستند نه در تبریز اردبیلی زیاد نیست ما در راهگذر چهار بانده شدن سرچم میانه میتوانیم اردبیل را متقاعد به سرمایه گذاری در میانه نیر برای اتوبان شدن بکنیم چرا که مسیر میانه اتوبان شد انها میانه را به سراب ترجیح میدهند که تنها مزیتش نزدیکی به تبریز است

۹۵/۲/۶ ۱۶:۳۳

فقط میخواستم با ادله بگویم دیدید که با توجه به چهار بانده شدن سراب .وزیر راه با محور چهار بانده تبریز اردبیل از مسیر اردبیل نیر سراب تبریز موافقت کردند این همان سخن من بودم اگر سرچم میانه هم چهار بانده بود مطمئنا میانه جایگزین سراب میشد
سخن دیگرم هم برای شماست که میگویید من اقکندی هستم چرا بنده اصراری به چهار بانده شدن میانه سرچم دارم درحالیکه از اقکند نمیگذرد چون من دیدم منفعت طلبانه نیست مطمئنا مسیر پیشرفت از تهران می اید سراب با داشته هایش همگان مانند اردبیل و تبریز متقاعد به زدن چهار بانده کرد انهم تازه به تبریز و ازادراه و نیامد خودش را به اردبیل متصل کند بلکه اردبیل را ترغیب کرد که با سرمایه خودش راغب ساخت ان بشوند حال شما فقط نگاهی روستایی داشته بودید در حالیکه اگر شهر میانه پیشرفت میکرد و جاده چهار بانده سرچم میانه زده میشد اردبیل هم راغب سرمایه گذاری در نیر ارموداق میشد و در پی ان هم شاید روستای اطراف های کندوان هم اباد ولی چون نگاه ما متاسفانه ساده انگارانه است برادر عزیزم دوره جاده بی مزیت تمام شد هیچ شهری دیگر جاده دوطرفه نمیخواهد کسی هم قبول کن در جاده دوطرفه نیر میانه نمیرود اگر جاده شهرمان میانه سرچم چهار بانده شود تا از راهگذر ان نیر میانه هم چهار بانده و منافعش عاید مارا بگیرد راه قدس از کربلا میگذرد متاسفانه شما میخواهید از راه قدس بروید درحالیکه بدون عبور از کربلا ممکن نیست بدون درست شدن جاده ارتباطی میانه با تهران هم فکر جاده نیر میانه مورد استقبال قرار بگیرد اشتباه است نمونه اش همین اخبار وزارت راه شهرسازی

۹۵/۲/۶ ۱۶:۲۰

این هم اخرین سند و مدرک از سایت وزارت راه و شهرسازی که نشان میدهد جاده نیر میانه برای اردبیلی ها اهمیت ندارد و من بی دلیل نگفتم


چهار بانده کردن محور بستان آباد – نیر از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی/ تلاش برای افتتاح فاز اول در تابستان ۹۴ پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ - استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگارانوزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نماینده سراب بیش از ۲۰ مکاتبه در ارتباط با جاده سراب - بستان آباد با وزارت راه و شهرسازی داشته ابراز امیدواری کرد فاز اول ۲۷ کیلومتری این جاده در تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی عصر دیروز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت در سفر استانی به آذربایجان شرقی با حضور در جمع مردم شهرستان سراب با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با تکیه بر عقل و تدبیر گشودن گره‌های موجود در روابط ایران با دولت‌ها را پیش گرفته خاطر نشان کرد: کشور ایران بر خلاف بسیاری از کشورهای منطقه باثبات و سرافراز است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی در کشور، حاصل ثبات و امنیت در کشور است و اینکه کشور دچار تحولات سریع نمی‌شود و کشوری قابل اعتماد هست را بر همگان نمایان می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدبیر دولت و پیوند زدن به اقتصاد جهانی باید بتوانیم درهای کشور را به روی سرمایه‌های مشروع کشورهای جهان باز کنیم.

آخوندی در ادامه گفت: روند اجرای راه آهن میانه به تبریز که از بستان آباد عبور می‌کند سرعت زیادی به خود گرفته و اولویت وزارت راه و شهرسازی گشایش ایستگاه بستان آباد است که نزدیک‌ترین ایستگاه به سراب هست و با توجه به اعتبارات خوبی که در سال جاری تخصیص یافته امید می‌رود این امکان برای مردم منطقه به زودی فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نماینده سراب بیش از ۲۰ مکاتبه در ارتباط با جاده سراب – بستان آباد با وزارت راه و شهرسازی داشته ابراز امیدواری کرد فاز اول ۲۷ کیلومتری این جاده در تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه محور بستان آباد – نیر از راه‌های استراتژیک و با اهمیت استان آذربایجان شرقی است قول مساعد داد تا چهار بانده کردن این راه را در اولویت وزارتخانه راه و شهرسازی قرار دهد.

وی در ادامه با ابراز رضایت از روند احداث بیمارستان جدید سراب گفت: امیدواریم تا مهرماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

نماینده دولت قول مساعد داد تا کمکی به شهرداری‌های شهرستان از دولت اخذ و در اختیار آنان قرار دهد. /

برچسب‌ها:

۹۵/۲/۶ ۱۶:۱۰

حال از زبان نماینده شهر اردبیل اگر جاده نیر میانه ای دیدید به من بگویید هدف انها اتصال به تبریز از طریق سراب هست

به گزارش روز جمعه ایرنا ، در این جلسه که مدیرکل راه و شهر سازی اردبیل و یکی از خیرین علاقمند به سرمایه گذاری در جاده سازی حضور داشت، حقیقت پور گفت : اتصال بخش مهربان به مشکین شهر از آرزوهای دیرینه مردم دوشهرستان می باشد و قرار است 'علی مقدم' یکی از خیرین اهل یخش مهربان 100 میلیاردر ریال در احداث جاده ارتباطی بین دو شهرستان سرمایه گذاری کند وتوافق های اولیه نیز در این زمینه انجام گرفته است. وی بیان کرد: احداث این جاده و اتصال سراب به مشگین شهر به توسعه اقتصادی بویژه در بحث گردشگری دو شهرستان کمک کرده و فاصله مشگین شهر تا تبریز را نیز کوتاه خواهد کرد . حقیقت پورهمچنین از اعلام آمادگی این خیر در کمک به اجرای طرح راه آهن بستان آباد - سرعین - اردبیل خبر داد. نماینده مردم اردبیل ، نمین ، نیر و سرعین همچنین از آماده شدن بخشی از مسیر چهارباند کردن جاده بستان آباد به سراب خبر داد و اظهار کرد : ادامه این مسیر تا شهرستان نیر در سال جاری و سال آینده پیش بینی شده است. داود گرشاسبی فرماندارشهرستان سراب نیز در خصوص راه مهربان به مشکین گفت : این جاده یکی از مهمترین پروژه های عمرانی منطقه خواهد بود و می تواند ارتباط دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی را بیش از پیش افزایش دهد . وی بیان کرد: این راه مناطق گردشگری ، آب گرم و مراکز تجاری و عشایری دو شهرستان سراب و مشگین شهر را به هم متصل کرده و ضروری است که هر چه سریعتر اجرا گردد. اکبر صمدی فرماندارشهرستان نیر هم در این نشست با اشاره به اهمیت چهاربانده کردن محور نیر به سراب و اجرای راه ارتباطی کریق به آرموداق - نیر به کورائیم و کورائیم به خلفلو اشاره کرد و خواستار حضور خیرین درتکمیل آنها شد. علی حیدری مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل هم با اشاره به اهمیت راه ارتباطی مهربان به مشکین شهر گفت: طول این مسیر 32کیلومتر می باشد که 8کیلومتر آن درحوزه استان آذربایجان شرقی می باشد که با استاندارد راه فرعی در حال بهسازی میباشد وی بیان کرد: امسال در حوزه استان اردبیل راه روستای شعبان به ازناب به طول 7کیلومترتعریض وبهسازی خواهد شد به گزارش ایرنا ، حقیقت پور به همراه فرماندار و تنی چند از مسئولان اداره کل راه وشهرسازی استان اردبیل از پروژه راه ارتباطی کریق به آرموداق بازدید کردند. دراین بازدید اکبر صمدی فرماندارشهرستان نیر از آماده به آسفالت بودن 5کیلومتر از مسیر کریق به آرموداق خبر داد وگفت: سال گذشته برای اجرای این پروژه هفت میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته بود وامسال نیر 500 پنج میلیارد ریال در این زمینه تخصیص یافته است و 5کیلومتر از مسیر آماده آسفالت ریزی می باشد. وی اضافه کرد: طول این جاده 20کیلومتر می باشد وبرای اولین بار در استان اردبیل آسفالت این مسیر از آسفالت پلیمری استفاده خواهد شد. و با بهره برداری از این مسیر فاصله نیر تا تهران 120کیلومتر کاهش خواهد یافت. 7116/6016

۹۵/۲/۶ ۱۶:۰۵

گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر راه وشهرسازی در حالی دقایقی پیش اردبیل را به مقصد تهران ترک کرد که در این سفر وعده‌هایی برای حل معمای پیچیده راه‌آهن اردبیل در تأمین منابع اعتباری از طریق صندوق توسعه ملی و بازنگری در مطالعات این پروژه، تکمیل راه‌های چهار خطه اردبیل به مشگین‌شهر، اردبیل – سرچم، مشگین‌شهر – اهر، راه‌های گردشگری و همچنین راه‌های مواصلاتی جنوب استان اردبیل داشت تا این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

وزیر و راه شهرسازی همچنین در این سفر بر تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مشارکتی نیز قول مساعد داد.

وزیر راه و شهرسازی به صراحت اعلام کرد، در دولت یازدهم وعده‌ای نمی‌دهیم که غیرقابل تحقق باشد یا زمینه کشیدن انتظار بیشتر مردم فراهم آید.

آخوندی در جریان بازدید از پروژه‌های خلخال و کوثر گفت: زخمی شدن پروژه‌ها بدون تأمین منابع اعتباری کار نامعقولی بوده که در گذشته انجام شده ولی ما برای تکمیل پروژه‌های راه‌سازی در جنوب استان و احداث تونل در مسیرهای برف‌گیر خلخال بعد از بررسی‌های نهایی و پیشنهادهای مختلف تصمیم‌گیری خواهیم کرد تا تصیماتمان جدی و واقعی باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به جای زخمی کردن پروژه‌های جدید ما در بهسازی جاده خلخال به اسالم، خلخال – پونل، اجرایی کردن سیستم روشنایی این مسیرها و همچنین محور خلخال - درام و منجیل اقدام خواهیم کرد.

آخوندی ضرورت تکمیل راه فیروز به خلخال و اتصال آن را به سرچم را بسیار ضروری اعلام کرد و از تلاش جدی برای به سرانجام رساندن این طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام خبر داد.

۹۵/۲/۶ ۱۶:۰۳

با سلام در جواب دوستم همشهری این هم سند پروژه های الویت دار استان اردبیل در سفرش به اردبیل دوازده تیر نودو چهار http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940412000749

۹۵/۲/۶ ۰۲:۱۵

درعجبم شما میگویید میانه نیر درپروزه ها نیست ولی این جادش تکمیل شده

۹۵/۲/۶ ۰۲:۱۲

اردبیل 480000جمعیت دارد خلخال 44000جمعیت وقتی مسیر اردبیل نیر میانه سرچم نسبت به مسیر مستقیم سرچم برای 480000اردبیلی این همه مزایا دارد قطعا اردبیلیها میانه نیرراترجیح میدهند به بزرگراه شدن که میانه سرچم هم دربطن همان جاده نهفته است عدم توجه مسولین به قابلیتهای میانه وتوجه مسولین شهرهای دیگربه اهمیت عبور جاده ازشهری باعث شده خلخال وامثال ان موفقتر عمل کنند وامیدواریم مسولین جدید میانه باعزم جدی پیگیر باشند

۹۵/۲/۶ ۰۱:۰۴

خوب ماهم گفتیم اگه پیگیر این هستند که جاده ای راچهاربانده کنند که وبا سرعت 120 کیلومتر پیش روند جاده میانه نیر وسرچم راپیگیر باشند چون دراین شرایط برای چهاربانده شدن میانه سرچم فقط صدای میانه نیست که بلندمیشه بلکه صدای اردبیل هم با میانه است وسرچم میانه زودترچهاربانده میشه

۹۵/۲/۶ ۰۰:۵۹

همین الان جاده وجوددارد

۹۵/۲/۶ ۰۰:۴۷

سلام
هرچند اينجايک نفرباانواع نامها جهت تاييد حرف خودبا انواع نامها مى ايد وخودش راتاييد ميکند نه پيام را کامل ميخواندنه چيزى فقط ميخواهد بگويد اردبيل سرچم هست ديگه تموم چون ازاقکند (شهرشان)ميگذرد ووقتى حرفى ازروى تعصب به چيزى بود مسيرنادرست راميپيمايد ولى من پيگيرى مسير پيشنهادى باتوجه به مزيتهايى که بيان کرديم رابه مسولين ميسپارم وبراى انها ارزوى موفقيت دارم

۹۵/۲/۵ ۰۹:۳۳

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تبدیل ‌بزرگراه‌های استان اصفهان به آزادراه به منظور ارتقای کیفی جاده‌ها، تامین ایمنی بیشتر در سفرها، کاهش آمار تصادفات و رسیدن به سطح استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، از جمله برنامه‌های این اداره کل در سال ۹۵را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سال گذشته عنوان کرد که از مهمترین آنها پروژه باند دوم نایین – انارک، باند دوم علویجه - پلیس راه، باند دوم بادرود – کاشان و گلپایگان – موته عنوان کرد که برخی از آنها جزو پروژه‌های سفر ریاست محترم جمهوری است و لازم است تا پایان سال ۹۵ با توجه به اعتباراتی که تامین خواهد شد به بهره‌برداری برسند.

حجت اله غلامی یکی از اهداف راه و شهرسازی استان را اتصال شهرستان‌ها به مرکز استان از طریق احداث باند دوم اعلام کرد و گفت: از جمله برنامه‌های این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی تردد در جاده‌های استان، اتصال شهرستان‌ها و استان‌های مجاور با کلانشهر اصفهان به صورت دو بانده است که امید است بخش عمده‌ای از این برنامه‌ها در سال جدید عملیاتی شود.

وی از دیگر پروژه‌های مهم استان را تکمیل کنارگذر غرب اصفهان در سال جدید و عملیاتی نمودن آزادراه کنارگذر شرق نام برد و گفت: پروژه کنارگذر شرق اصفهان سال‌ها بدلیل نبود اعتبارات لازم تعطیل بوده که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با مشارکت صندوق بازنشستگی کشور امسال عملیاتی و بخش عمده‌ای از ترافیک شهری اصفهان به سمت جاده شیراز هدایت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به قانون تصویب شده در دی ماه سال ۹۴ گفت: با استناد به قانون مصوب شده سال گذشته، به وزارت راه و شهرسازی مجوز داده شده که بتواند عملیات ایمنی و ارتقاء کیفی را در تمامی بزرگراه‌ها با تبدیل شدن به آزادراه و با کمک بخش خصوصی افزایش دهد.

وی استان اصفهان را پیش قدم در این برنامه دانست و اظهار کرد: از جمله محورهایی که مستعد تبدیل شدن به آزادراه هستند محور دلیجان– میمه - اصفهان، اصفهان – شیراز، اصفهان – نایین و اصفهان - شهرکرد است که با احداث تقاطع‌های غیرهمسطح و استفاده از حفاظ‌های بتنی و افزایش ایمنی تردد و استانداردهای مورد نظر به آزادراه تبدیل خواهند شد.

غلامی یکی از محاسن تبدیل شدن بزرگراه به آزادراه را ضمن افزایش ضریب ایمنی در تردد وسایل نقلیه، حذف این محورها از سرجمع اعتبارات دولتی دانست و در ادامه بیان داشت: با مشارکت بخش خصوصی بخش عمده‌ای از سرجمع اعتبارات دولتی، ملی و استانی حذف و می‌توان این اعتبارات را به سایر راه‌های اصلی، شریانی و روستایی اختصاص داد.

غلامی اعلام داشت: در این راستا و با هدف تبدیل ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه به آزاد راه در استان این اداره کل آمادگی دارد با فراخوان اعلام شده از شرکت‌هایی که توان سرمایه‌گذاری در اینخصوص را دارند ثبت‌نام نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تمامی اقدامات انجام شده را به منظور ارتقای کیفی جاده‌ها، تامین ایمنی بیشتر در سفرها، کاهش آمار تصادفات و رسیدن به سطح استانداردهای بین‌المللی نام برد و ابراز امیدواری کرد با اقدامات انجام شده بتوان شاهد سفری بی‌خطر برای رانندگان باشیم.

وی در خصوص شناسایی و رفع نقاط پرتصادف در جاده‌های استان اشاره‌ای به شیوه نامه جدید ابلاغی توسط وزارت راه و شهرسازی برای تشخیص نقاط پرتصادف کرد و گفت: با استناد به این شیوه نامه، ضرایب و پارامترهایی وجود دارد که لازم است بر اساس آنها نقاط پرتصادف شناسایی و رفع گردد کما اینکه میزان اعلام ضرایب به گونه‌ای است که بسیاری از نقاطی که جزو نقاط پرتصادف نبوده‌اند با این شرایط جزء نقاط پرتصادف محسوب شده و لازم است در راستای رفع آنها اقدام شود.

غلامی در پاسخ به تعداد نقاط پرتصادف شناسایی شده در جاده‌های استان و اقدامات انجام شده تاکنون در زمینه رفع این موانع گفت: بیش از ۱۰۹ نقطه پرتصادف در شبکه راه‌های استان شناسایی شده که با انجام اقداماتی از قبیل اصلاح شیب طولی یا عرضی جاده، آشکارسازی، اجرای روشنایی مسیر، ایجاد حفاظ‌های بتنی و گاردریل و گاها تغییر مسیر می‌توان آنها را رفع نمود.

۹۵/۲/۴ ۰۹:۱۸

این نظراتی که مینویسند همه ساخته وپرداخته ذهن امثال من وشما می باشدولی عمل کردن به ان مهال می باشد .پس لطفا رویاهای خودتان را اینجا ننویسید. میانه مرد مرد مرد ودیگر زنده نمی شود

۹۵/۲/۲ ۱۳:۲۹

با سلام به همه

با تحقیق و پیگیری هام متوجه تیر اخر به رویا پردازی های بعضی از از همشهری های عظیم شدم و ان هم اینکه جاده نیر میانه اصلا جز پروژه های میانه نیست و سرابی ها با زرنگی که داشتند و چهار بانده کردن محور سراب بستان اباد تبریز وزیر راه اقای اخوندی در سفر به استان اردبیل با توجه به در حال احداث چهار بانده سراب از ساخت آزادراه اردبیل تا تبریز از اردبیل نیر سراب تبریز بصورت چهار بانده خبر داد همچنین از جاده چهار بانده مشگین شهر به طول پانزده کیلومتر افتتاح کرد و خبر از واگذاری پروژه چهار بانده کردن محور اتصالی مشگین شهر به اهر با توجه به چهار بانده شدن ان به تبریز خبر داد همچنین محور فیروز اباد به خلخال را به منظور نزدیک شدن خلخال به سرچم اظهار کرد درحالیکه بعضی از همشهری های کمی ساده دل رویای محور خلخال میانه چهار بانده شدن ان داشتند درحالیکه هدف ساخت این جاده از زبان وزیر راه نزدیک شدن خلخال به جاده سرچم اردبیل هست و گفت هیچ پروژه ای دیگر در استان اردبیل تا اتمام این پروژه ها اغاز نخواهد شد این همان اشتباهات استراتژیک ما میانه ای ها بوده که به جای فکر کردن به چهار بانده شدن محور سرچم به میانه الویت اول و مهم به فکر احداث جاده دو بانده نیر به میانه بودیم که نه جز پروژه های استان اردبیل اصلا نیست و این در سایت های انها قابل مشاهده هست درحالیکه سراب و اهر با چهار بانده کردن جاده های داخلی خود اردبیلی ها را مشتاق اتصال خود به ان کردند و ما به جای احداث جاده چهار بانده میانه سرچم به فکر احداث جاده نیر میانه هستیم درحالیکه اهر و سراب با چهار بانده کردن محورهای خود اردبیل انها را در الویت اتصالی خود گذاشته و این حرف من که ما فقط با چهار بانده شدن محور های میانه میتوانیم دیگر استانها مانند اردبیل متمایل به سرمایه گذاری در محورهای خود با توجه به ایمن بودن کنیم در حالیکه احداث جاده نیر میانه در صورت دوبانده ماندن جاده سرچم میانه یک طرح ناقص و ازبین رفتن سرمایه های شهرستان هست و این نشان از عدم دوراندیشی ما میانه ها دارد همچنین خلخالیها هم پیگیر چهار بانده شدن محور سرچم اردبیل هستند تاخودرا به اردبیل نزدیک کنند و اجازه احداث محور نیر میانه را نخواهند داد و این پایان رویاهای ما میانه ای ها خواهد بود که بجای اتصال خود به تهران و تبریز بفکر استان اردبیل بودیم که در طرح های استان اردبیل بخاطر دو طرفه بودن محورهای میانه هیچ افقی برای اتصال نمیباشد

۹۵/۲/۱ ۱۱:۰۴

درجواب همشهری
میخواستم اینرا بگویم اردبیلی ها پیگیر و تلاش میکنند میخواهند جاده هایشان چهاربانده کنند میخواهند ایمن مسیر را سیر کنند و با سرعت120 دیگر خواهان سیر در جاده دوبانده نیستند انهم با سیر با سرعت 80 تاحال ما اگر جاده سرچم میانه را چهار بانده کنیم انها میبینند تنها با چند کیلومتر به جاده چهار بانده میانه متصل میشوند ولی اگر جاده بی مزیت بسازیم چون اردبیل نیاز به جاده چهار بانده دارد همین مسیر سرچم اردبیل را چهار بانده میشود خود نیکزاد پشت ان بوده و در زمان او افتتاح شده بود حال این جاده نیر میانه هم روی دست میانه مثل جاده ترانزیت که ازادراه انرا خلوت کرد خواهد ماند حال با لفت دادن پروژه های الویت دار با پروژه های زمانبر هر دو را ازدست خواهیم داد و باید جاده های خودمان با پایتخت را درست کنیم تا استاندار اردبیل با سرمایه گذاری کمتر به جاده میانه متصل شوند بعد خود اردبیلیها میگویند به جای چند جاده دوبانده گردنه حیران سراب سرچم اردبیل یک جاده چهار بانده میخواهند حال ما بودجه مان را الکی خرج جاده نیر اردبیل کنیم درحالیکه راه اتصالی ما به تهران خراب دوطرف هست جز هدر رفتن سرمایه نیست بعد اگر انها بخواهند در صورت چهار بانده شدن جاده سرچم میانه خودشان بودجه نیر اردبیل را خواهند داد بخاطر کمی هزینه و نیازی دیگر به بودجه میانه نیست و اگر ما چهار بانده نکنیم نه اردبیلی ها روی جاده های مواصلاتی میانه سرمایه گذاری خواهند کرد ونه هیچکس دیگر راه توسعه پیشرفت و توسعه میانه از تهران میگذرد بعد ما هشتاد میلیون اردبیلی نداریم حتی جاده شمال در سال بیشتر از بیست میلیون بازدید کننده ندارد انکه از بندرعباس به اردبیل بیایدمسیر سه هزار کیلومتری را با هواپیما می اید از تهران هست که اکثریت با ماشین می ایند لذا ما اگر محور تهران را همانا سرچم به میانه چهار بانده نکنیم دچار خسران خواهیم شد و تمام پروژه ها ی دیگر با ناقص بودن ان از توجیه خواهند افتاد و قضیه آزادراه تکرار خواهد شد حال نباید ما تاریخ را تکرار کنیم و از یک سوراخ دوبار نیش بخوریم

۹۵/۲/۱ ۱۰:۳۱

با سلام به همشهری
برادرم به سرعت خط سیر زمان در حال تحول هست و میانه از قافله عقب مانده . مگر چهل کیلومت جاده سرچم میانه چقدر زمان میبرد یک سال کمتر این مسیر کوتاه و هموار هست بعد در طرح پیشنهادی شما جنوب اردبیل خط خورده و تنها شمال اردبیل قابلیت استفاده دارند بعد این طرح باید از نظر امایش سرزمینی توجیه شود بعد وقتی ما در ارتباط با شهر ده میلیونی تهران پایتخت مشکل داریم هم میانه ای ها و هم اکثریت اردبیلی ها در تهران هستند بعد هشتاد میلیون ایرانی به کنار میدانی همان کشته هایی که در جاده های میانه می میرند دولت و بیمه چه دیه های میلیاردی باید بپردازند حاضرند پول خون میانه ای ها را بدهند ولی از همان پول جاده میانه به سرچم چهار بانده نکنند این خیلی معنای بدی دارد بعد بی تفاوتی ما میانه ای ها باعث این ظلم ها شده اگر اعتراض جدی کرده بودیم بصورت شفاهی الان اینگونه نبود ببینید همین خط اهن میانه تبریز جایگزینی نداشته و در حال دوخطه شدن هست حال که ما مزیت شیب صفر را داریم و از سرچم تا میانه هموار به جز قافلانکوه که انهم میشود تعریض کرد و بعد تونل هارا به مرور زد و مطمئن باشید شمال اردبیل هم از میانه خواهند رفت

۹۵/۲/۱ ۰۰:۵۶

سلام
خدمت کاربرمهمان عرض میکنم مانگفتیم جاده سرچم میانه رابیخیال شویم بلکه ماباید راهکارهاراانتخاب کنیم گفتم ماداشته هامون رابشناسیم وازانها استفاده کنیم ودرکناران بدویم سرچم راچهاربانده کنیم یعنی همزمان ولی فعلا اردبیل دردسترس است جاده سرچم که الان مورد استفاده است مادوجاده میانه نیر وسرچم اردبیل رامقایسه کردیم ومزایای میانه نیررا گفتیم حتی اگر میانه سرچم چهادبانده نشود چهاربانده نشدش هم بهتر از سرچم هست
عللی که چرا جاده میانه نیر بهتر از اردبیل سرچم است
1- میانه نیر وسرچم اردبیل هردو دوبانده است وهیچ کدام بزرگراه نیست یعنی حتی اگر میانه سرچم چهاربانده نشود باز هم جاده ها از نظر تعداد باندها مساویست هردو مسیر دوبانده است بااین تفاوت که اردبیل نیر یعنی 30 کیلومتراز مسیر پیشنهادی ما چهاربانده است حتی ازنظر چهاربانده بودن مسیر پیشنهادی مابهتراست یعنی حتی سرچم دوبانده نباشد بازهم مسیر پیشنهادی ما بهتراست
2-مسیرمیانه نیرازنظرپستی وبلندی مثل اردبیل تا کوههای صخره ای هست ولی مسیر میانه تا سرچم فقط 5کیلومتر مسیر کوهستانی دارد باشیب صفر ولی مسیر اردبیل سرچم 50 کیلومتر کوهستانی است با شیب 70درجه باز که هردودوبانده است ولی بازهم مسیر میانه هزاربرابر بهتراست
3-بهترین علت ما برای بهتر بودن جاده میانه نسبت به سرچم مصرف کمتر بنزین در مسیر پیشنهادی مااست مسیر سرچم به علت شیب بالا مصرف بنزین رابسیار بالاست چون بنزین سرمایه ملی است و ما ازنظر تولید بنزین مشکل داریم در این علت صدای تمامی استانداران و هشتادمیلیون ایرانی باماهست وتنهانیستیم
4-زمان کمتر در طی مسیر میانه نسبت به سرچم یکی از عللی است که اردبیلیها تمایل خواهنددشت ازاین مسیر عبورکنند چون جاده سرچم دربسیاری از مسیر به علت اینکه باید مسیر رابه بالای کوه طی کنی وشیب بالایی دارد دربسیاری ازمسیر بیش از 50 نمیتوانی بروی واستهلاک کمتر ماشین و...
یعنی همین الان باوجوداینکه جاده میانه سرچم مثل اردبیل سرچم دوبانده هست باز هم این مسیر برای اردبیل بهتراست وما دلایل کافی داریم
و باتوجه به اینکه این مسیر بهترین راه کنونی برای اردبیل است صدای اردبیل هم برای چهاربانده شدن میانه بلند خواهد شد هرچند مسولین میانه درکناراینکه مسیر میانه اردبیل را معرفی میکنند باید دست به کار شوندو میانه سرچم راچهاربانده کنند
علاوه برانکه اینهمه اولویت برای مسیر وجوددارد ولی صدای استانداراردبیل باماباشد بهترازاین است چون استانداران بادولت درارتباطند ودولت لجبازی وازفلانی خوشم نمیاد نمیدانند چون معمولا استانداران از تبریز انتخاب میشوند که میدانیدبا میانه چکارمیکنند همین مسیر میانه خلخال که درمسیر شمال است درنزدیکی میانه استانداراذربایجانشرقی اعتبارش راپرداخت نمیکرد استاندار اردبیل همون نیکزاد به معاون راه وشهرسازی نامه مینویسه سریعا بودجه پرداخت میشه حالا بااینهمه مزایایی که گفتیم صدای اردبیل با میانه است چون نفع خودانهاست وخودانها متوجه اهمیت جاده اردبیل میانه شده اند ودستورداده اند بهترین واخرین دستاورد اسفالت برای این جاده ریخته شود بااین همه مزیتهایی که هم اکنون مسیر میانه اولویت دارد فقط مسولین میانه همت کنند مسیر حاضرواماده است وزودبازده ترین است وحتی حالت کنونیش بدون چهاربانده بودن بهترین مسیر برای اردبیل است
البته درکنارش تلاش برای چهاربانده شدن میانه سرچم ما این و انکار نمیکنیم بلکه میگوییم داشته هارا معرفی کنیم چون به صلاح خودشان نیز هست چندنفرراباخود همصدا کنیم

۹۵/۱/۳۱ ۱۸:۴۰

میانه هم اکنون راه ورودی اش مناسب شان ان نیست و پروژه چهار بانده شن سرچم میانه بطول چهل کیلومتر کار بسیار سختی نیست و پنج کیلومتر قافلانکوه هم میتوان تعریض کرد و ارام ارام با ساخت تونل در فاز بعدی انرا ساخت فعلا ان 35 کیلومترش را چهاربانده میشود کرد بعد بنظرم میتوان قدم های بعدی را گذاشت همینطور سد شهریار که گردشگری است میتواند گردشگران زیادی جذب کند که مغفول مانده اگر هر میانه ای ساکن تهران که چند صد هزار نفر هستند یکبار از این سایت گردشگری بازدید کنند و حداقل صد هزار تومان در میانه خرج خواهند کرد که چند صد میلیارد عاید اقتصاد میانه میشود حتی تعمیرگاه ها هم مشتریانش زیاد میشوند بعد من بنظرم به مرور این باعث افزایش جمعیت میشود الان ترکیه ببینید با گردشگری درامد کل نفت عربستان دارد جالبه دوهزار کیلومتر راه اهن سریع السیر و چند هزار کیلومتر ازادراه های پیشرفته .مابا گردشگری که خرج ناچیزی هست میتوانیم درامد بسیار سرشاری کسب کنیم بطوریکه نیازی به بودجه تبریز نداشته باشیم وبا پول های خودمان راه های مان را چهار بانده کنیم میانه بیست وپنج درصداب استان را دارد که با ایجاد دهکده های ابی و پارک های ابی میتوان گردشگران بسیاری در تابستان جذب کرد که این مزیت شهرستان فراموش شده میتوان لاس وگاس دیگری در میانه درست کرد

۹۵/۱/۳۱ ۱۰:۴۲

در جواب همشهری

اینم بگم ما اگر بتوانیم همون چهل کیلومتر جاده سرچم میانه توی حوزه استحفاظی استان آذربایجان شرقی هست چهار بانده کنیم که استان خودمان هست انوقت چگونه میتوانیم 180 کیلومتر جاده میانه نیررا اردبیلی ها راضی به عبور از ان کنیم چراکه توی استان خودمان به میانه توجه نمیکنند انوقت چگونه میتوانید استاندار اردبیل راضی کنید موافقت کنه جاده اردبیل از میانه بره بالاخره باید یه مزیت و چیزی در مذاکره داشته باشیم تا قدرت چانه زنی داشته باشیم که بگوییم محورهای ما چهار بانده هست و شما فقط باید با چند کیلومتر جاده به محور پرسرعت و چهار بانده میانه متصل بشوید. وقتی دست ما خالی است . بعد من یکی از فامیل های نیکزاد که اردبیلی بود و هم دانشگاهی ام بود میگفت انها عبور راه آهن و جاده را از میانه هردو وابستگی زیاد به میانه میدانند و دوست ندارند وابستگی ایجاد شود لذا انزمان میخواستند چندین مسیر ارتباطی داشته باشند حتی زمانی طرح داشتند از مسیر زنجان به بیجار به مراغه و ارومیه و مسیر راه اهن تبریز هم از میانه عبور نکنه ولی دیدند تنها مسیر کوتاه و امن میانه هست و راه اهن از خاک کردها بسیار نا امن و طولانی تر هست!! نقشه مطالعاتی راه اهن ببینید متوجه مطالعات اونها روی خط بیجار برای یک خط که از میانه نگذره متوجه میشوید لذا ما باید راه های خودمان ارتقا بدهیم تا قدرت چانه زنی داشته باشیم و همه را ترغیب به استفاده از انها بکنیم

۹۵/۱/۳۱ ۱۰:۲۵

در جواب همشهری
شما میگویید سیصد کیلومتر در حالیکه انکه اردبیل میرود با سرعت 120کیلومتر میرود از ازادراه درحالیکه از جاده میانه 80 تا واگر کامیون هم جلو باشه باید بیست تا ماشین پشت سرهم بروند درحالیکه در آزادراه براحتی سبقت میگیرند بعد بخاطر همینه میگم باید جاده سرچم میانه چهار بانده بشه من میگم مهاجران میانه ای راحت بیایند تا گردش سرمایه ایجادشه شما هم میگویید اردبیلی ها بروند خوب حرف شما هم درست ولی قدم اول همین چهار بانده شدن جاده سرچم میانه هست چراکه باعث استفاده بیشتر اردبیلی ها از میانه میشود این را که خودتان هم میدانید الویت خود شهر میانه باشد اگر ما راه خودرا درست نکنیم هیچکس از جاده ما نمی اید حال هی جاده دوبانده بزنیم تا جاده نیر میانه زده شود تا انزمان جاده سرچم اردبیل هم چهار بانده میشود در انوقت هیچکس نمی اید اگر ما جاده سرچم میانه چهار بانده بشه با یه کار سه تیر زدیم اول تهران نزدیک میشود دو مقدمه جاده تبریز چهار بانده شدن ان اغاز میشود بطور حتم کامیون ها جاده چهار بانده میانه تبریز که شیب صفر دارد با سرعت 120 میروند به آزادراه غیر استاندارد ترجیح خواهند داد بعد اونوقت جاده نیر بقول شما فقط چهل کیلومتر به چهار بانده شدن میماند انوقت استانداری اردبیل چهاربانده کردن جاده نیر به میانه را به 180 کیلومتر چهار بانده شدن جاده سرچم اردبیل ترجیح خواهد داد بقول امام مسیر قدس از کربلا میگذرد مسیر اردبیل و تبریز هم از میانه میگدرد با چهار بانده شدن بعد هی بگید الویت اول اردبیل دوم میانه . برادرم بالاخره همان اردبیلی باید رغبتی کنه بیاد با چهار بانده شدن جاده سرچم میانه با 120 کیلومتر میانه را ترجیح خواهد داد مگرنه بیاییم دوباره جاده بی مزیت بسازیم همون اش و همون کاسه است بعد اونجور که من شنیدم یکی از دلایلی که سرابی ها راهشون چهار بانده میکنند بودجه گرفتند همین استفاده از عبوری های اردبیل بوده حال ما هی جاده بی مزیت بزنیم انوقت سرابی ها از غفلت ما استفاده میکنند راه هایی چهار بانده میزنند من نظرم را گفتم

۹۵/۱/۳۱ ۰۲:۱۳

درجواب به کاربرمهمان دراصل میانا
اولا مگه اتوبان تبریز ازروستاها وحوزه استحفاظی میانه عبورنمیکنه ولی روستای تاوا دردری از میانه دوانکرده بلکه هرروز میانه ای ها حسرت میخورن که از میانه رد نشده اینکه از اقکندردشده دردی از میانه دوانمیکنه واگربه حرفی که امروز میزنم مسولین کوتاهی کنند به درداتوبان تبریز گرفتارمیشویم یعنی میانه پشت کوهها خواهدماند من هرجا حرف منطقی از مسیرمیانه نیر زدم شما طفره رفتید که ذهن مسولین رااز انجا دورکنید ولی درپاسخ به حرفتان میگویم ایا شما مسیر قافلانکوه رابا اردبیل سرچم مقایسه میکنید مسیر قافلانکوه فقط 5 کیلومتر ان کوهستانی وجاده اش باشیب صفراست ولی جاده اردبیل سرچم مثل قافلانکوه دوبانده ولی به جای 5کیلومتر 50 کیلومتر کوهستانی است با شیب 70 درجه که وقتی ادمی میخوادبره بالای کوه یا پایین بیاد وحشتناکه علاوه بران از اردبیل تا بستان اباد 130 کیلومترواز بستان ابادتاسرچم 170 کیلومتراست یعنی جمعا 300 کیلومتر ولی مسیر میانه نیر نصف اون مسیرهست اگه بین سرچم ومیانه نیر اردبیلیها بخواهند جاده ای راانتخاب کنند قطعا میانه نیر درحال حاضربهترین مسیر است اینکه شما فرمودید جنوب اردبیل خط میخوره این درصورتیست که خلخالیها حاضرن بیان میانه ازمیانه برن سرچم تا مسیر وحشتناک سرچم فکر میکنی یکی از دلایلی که اینهمه سعی میکنن مسیر میانه فیروزابادتکمیل شه چیه
خود ما که اولین بارمون بود مسیر اردبیل سرچم و میرفتیم گفتیم کاش از فیروزاباد میرفتیم میانه از میانه به سرچم تو مسیرمیانه هم زودتر میرسیدیم هم بنزین کمتری مصرف میکردیم راه اهن خلخال هم از عرضه مسولین خلخال بوده تا نیر مسیر میانه جهت مسیر اردبیل صلاح 80 میلیون ایرانیه نه دوهزار اقکندی که طبق نظر دوستمون برای اینکه اقکند درمسیر سرچم اردبیل هست باید نه فقط 180000 جمعیت میانه پشت کوه بماند بلکه 80میلیون ایرانی جهت رفت وامد به اردبیل باید ساعتهای بیشتری درجاده بماند بنزین بیشتری مصرف کند محتاج کشورهای دیگر از نظر بنزین شود و...فقط برای اینکه دو هزار اقکندی در مسیر سرچم اردبیل است من راجع به مسیر اردبیل نیر یا اردبیل سرچم باشما بحث نمیکنم فقط از مسولین میخواهم خودشان مسیر سرچم اردبیل رابروند چون میانه ایها این مسیررانمیروند متوجه ایرادهاش نشدن ازمسولین تقاضادارم مسیر اردبیل سرچم رابروند وهمچنین میانه نیر امتیازات وایرادهای دومسیررابیابند خودشان بهترتصمیم میگیرند
باامید میانه ای اباد

۹۵/۱/۳۰ ۲۰:۳۶

در جواب همشهری بخش ترک
داش من منظور از میانه شهرستان میانه است مگر همین جاده سرچم اردبیل از کجا عبور میکند از آقکند میانه . همگان میدانیم زمانیکه اقای هاشمی نماینده بودند فقط به بخش ترکمنچای میرسیدند که نتیجه اش اینه جمعیت انجا چهل هزار نفر بعد اقکند دوهزارنفر .بعد یه اردبیلی برای چه باید بیاد از دره های قافلانکوه عبور کنه همچنین جاده نیر هم که میگین از ترک میره کوهستانی و صعب العبور هست خودم دیدم در حالیکه همین جاده توی کاغذکنان میانه صاف و خوب هست و تازه اون گردنه ها و دره ها هم توی کجل استان اردبیل هست توی حوزه استحفاظی خودشان نه میانه.بعد جنوب استان اردبیل با طرح شما خزط میخورند یعنی وانصد هزار نفر اونهم ساکنان شمال اردبیل شاید بیایند بعد شما که میگین جاده سرچم میانه الویت دوم یه اردبیلی که به قول شما به نیر بره اگر سرچم میانه چهار بانده نباشه هیچوقت از میانه نمیره میره ازادراه از بستان اباد از جاده چهار بانده در حال احداث سراب میره اردبیل . داش من تا وقتی که راه های خود میانه چهار بانده درست نشه محاله که حتی از کوچکترین شهر های دیگه از میانه بروند بعد یه فکر هم کن اگر جاده نیر خوب راه اهن هم از همون راه به اردبیل میکشیدند چرا از مسیر دیگر بردند خلخال بعد شمال اردبیل . بعد داش من در تهران پانصد هزار میانه ای زندگی میکنند اگر همین جاده سرچم میانه درست بشه و راه ارتباطی تهران تسهیل بشه خود مهاجران میانه ای میانه متحول میکنند همایش میانه ای های ساکن تهران را که شبکه سهند از تلویزیون پخش کرده حداقل صد کارخانه دار و سرمایه دار میانه ای ساکن تهران داریم

۹۵/۱/۳۰ ۲۰:۳۶

کامنتهای این مطلب خیلی پرمحتواست. مسئولین استفاده کنند.

۹۵/۱/۳۰ ۱۹:۲۶

سلام
بزرگراه(مسیرچهاربانده)نیازی به پرداخت عوارض نداره ولی اتوبان(ازادراه)نیازبه پرداخت عوارض داره که درصورت بزرگراه شدن میانه عدم پرداخت عوارض این امتیازرابه میانه میدهدتا مسافربن میانه راانتخاب کنند ومیانه ازبن بست خارج میشه

۹۵/۱/۳۰ ۱۶:۱۱

سلام
من مطالعات زیادی داشتم اردبیل هرچقدر جمعیت داشته باشد چه ازمسیر میانه نیر عبور کند چه سرچم اردبیل جمعیت همان است ولی میانه نیر برای اردبیلیها بهتراست چون مسیر سرچم اردبیل درنزدیکی سرچم فقط12تونل درمسیر صخره ای دارد وپس ازان درجاده پرپیچ وخم به بالای کوه مصرف بنزین دو برابرمیشود ما گفتیم مسیر میانه نیر برای جمعیت اردبیل هم ازنظرزمان هم مصرف سوخت هم امنیت به صرفه تراست بنابراین ترجیح میدهند از میانه استفاده کنند تا سرچم اردبیل
البته ماهمه این حرفهاروزدیم به خاطر اردبیلیها نیست نه دلمان به اردبیل میسوزد نه تبریز نه سراب و... مادلمان به میانه میسوزد چون میخواهیم میانه ابادشود ودراینده متل روستا نشود این حرفها وصلاحهای اردبیل و امثال انرا میزنیم چون برای اینکه حرف مابه کرسی بنشیند وراه اردبیلیها راازمیانه بندازیم (که البته مسیرش الان وجوددارد فقط باید شناسانده شود)به هرحال به خاطرصلاح میانه اگر نفعهای انهارانیز میگوییم فقط برای این است که باید یک منطق داشته باشیم واین حرفهازده شد برای اینکه بگوییم طبق این منطق بهتراست راه اردبیل از میانه باشد به خاطراینکه حرفمان ازروی منطق باشد وبه کرسی بنشیند صلاحهای انها رامیگوییم که نظراستانداراردبیل رابه این سمت معطوف کنیم چون میانه ای اباد میخواهیم ودلمان به هیچ کدام از شهرهای دیگر نمیسوزد علاوه بران اگر اردبیل شهرمهمی به اندازه تبریز نیست خوب به تبریز اتوبان زدن وتمام شدورفت ومسیران از میانه نیست درحال حاضر بهترین گزینه پیش روی ما که حاضرواماده است اردبیل است ردشدن یک میلیون اردبیلی بهتراز هیچ است وعلت اینکه این پیشنهادرامیدهیم میخواهیم بلایی که سر تبریز امد سراردبیل نیاید
بنابراین میانه برای اینکه به هدف برسد واز بن بست خارج شود باید مراحل زیررادرنطربگیرد
1-استفاده ازراههای کنونی که هیچ هزینه ای ندارد ازجمله مسیر میانه نیر اردبیل که حاضرواماده است وفقط نیاز به معرفی دارد وباید بااستانداری اردبیل هماهنگ شود مسیر کنونی میانه نیر اردبیل بهترین مسیر برای اردبیلیهاست که اماده است ونیازی به هزینه ریالی ندارد فقط باید مسولین میانه همت کنند ومعرفی کنند ولی مسولین کجاهستند که این مسیر حتی در نقشه های کنونی نیست
2-اولویت دوم مسیر بزرگراه میانه سرچم میباشد که درنزدیکی میانه حدود15کیلومترزیرسازیهاش انجام شده ومتاسفانه به حال خود رها شده علاوه بران بسیاری از مسیر قبل از قافلانکوه مسیرصاف است که هزینه چندانی ندارد که میماند فقط 5کیلومتر از قافلانکوه هرچند دولت موظف به اجرای این مسیراست ولی اگر پرهزینه بودن این مسیررابهانه کردن این تونلها کنارگذر دارد فعلا میتوان انرا تعمیر واصلاح کرد که البته اولویت اصلی تونلسازی است اگر نشد پیشنهاد استفاده از کنارگدرها مسولین خودشان بهتر پیگیری کنند
3-اولویت سوم پس ازسرچم بزرگراه میانه بستان اباد است کوههای اینمسیر قابل مقایسه با کوههای شمال نیست اینها تپه هستند نه صخره واضافه کردن یک جاده دوبانده مثل کشیدن یک مسیر 100 کیلومتری روستاییست اگه مسوولین به اندازه یک جاده روستایی به این مسیر واهمیت ان ارزش قایل بودند تاالان 100باراینجا بزرگراه شده بود بزرگراه شدن این مسیر سرابیها ومهربانیهاوپارس ابادیها وغیرهرابراساس صلاحدید خودانها به میانه خواهندامد ومیانه از بنبست رهاخواهدشد
اینها بهترین راهکاربرای میانه برای خروج ازبنبست است

۹۵/۱/۲۹ ۱۰:۲۱

با سلام درجواب میانه ای ساکن تهران
من هم با شما موافقم اول راه سرچم میانه چهار بانده بشه تا ارتباط با تهران تسهیل بشه و اکثریت مهاجران میانه ساکن تهران هستند اگر ما ارتباطمان با تهران تسهیل بشه خود به خود خود مهاجران میانه ای اقتصاد میانه را متحول میکنند من کارخانه داران میانه ای در تهران میشناسم که میگفتند اگر راه ارتباطی میانه خوب بود و هزینه حمل و نقل به مراکز مصرف مثل زنجان تهران و تبریز کم هزینه بود ما در میانه کارخانه میزدیم گفت ولی یک رانند کامیون برای حمل کالا به میانه چند برابر شهر های دیگر که بزرگراه دارند و یا نزدیک آزادراه‌ هستند میخواهند در نتیجه در این رقابت تولیدی های میانه بازنده هستند .من هم بنظرم نباید به امید تبریز بود حداقل میتوان یک سرمایه‌گذار خصوصی پیدا کرد برای احداث جاده چهار بانده کند و من خودم حاضرم هزار تومان عوارض بدهم ولی از جاده ای ایمن سیر کنم اگر همه میانه ای ها این را میپذیرفتند تا الان همه جاده های میانه چهار بانده شده بودند

۹۵/۱/۲۹ ۰۹:۴۱

درجواب دوست عزیزمون میخواستم بگم که من نگفتم تبریز رو بی خیال شین . اولویت ماباید مشخص شود وراحت ترین وکم خرج ترن راه رو باید انتخاب کنن چهار بانده شدن میانه به سرچم وبهبود راه میانه به خلخال کم هزینه ترین وزود بازده ترین راه است. انشالله تمام راه های میانه 4 بانده بشه ورفت وامد راحت باشه چه به سمت تبریز وچه به سمت تهران ولی ما که نمیتونیم خودمون رو گول بزنیم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان هست بدترین کیفیت جاده ها فقط سمت میانه می باشدمثلا همین جاده میانه به خلخال تو حوزه استحفازی میانه بدترین کیفتو داره یا جاده میانه به هشترود دقیقا از حوزه استحفازی میانه به اونور کیفیت اسفالت وهمه چیزش بهتر شده چرا؟؟ حالا ما بیایم آرزو کنیم میانه به تبریز 4 بانده بشه که محاله .در ضمن ما 100 سال در کنار جاده ترانزیت وجاده ابریشم بودیم چی شد وکجا رسیدیم؟ به جای اینهمه شعار ما باید از مسئولین بخواهیم وخودمون هم همت وتلاش کنیم در میانه چهار تا کارخونه صنعتی زده بشه تا چهارتا جوان در انجا مشغول شه. چهار تا محصول کشاورزی داشته باشیم تا بتونیم امرار معاش کنیم خود به خود اقتصادمون با این کارا تکون بخوره چون هرجا پول واشتغال باشه ان جامعه سالم وبشاش میشه .

۹۵/۱/۲۸ ۱۵:۱۸

در جواب میانه ای ساکن تهران
خود شهر تبریز دو میلیون پانصد هزار نفر جمعیت داره که کل استان اردبیل یک میلیون ونیم هست بعد تبریز در مسیر ترکیه هشتاد میلیونی و اتحادیه اروپا هست که کامیون های ترانزیت در اینده جاده چهار بانده سرچم میانه را بسبب همواری و شیب صفر ترجیح خواهند داد به ازادراه بعد ما از تبریز خوشمان هم نیاید ویا انها از میانه دلیل نمیشود ما تیشه به اقتصاد خودمان بزنیم . ترکیه هم از یونان خوشش نمی اید ولی بخاطر رابطه اقتصادی و ترانزیت به اروپا با یونان و بلغارستان همکاری های حمل ونقلی دارند بعد استان اردبیل اخرش به جمهوری اذربایجان میخورد که راه ترانزیتی نیست هشت میلیون جمعیت فعلا . تنها مسیری که شاید اینده داشته باشد هم راه میانه خلخال شمال هست .که فعلا بهبود راه های شهرمان میانه الویت دارد چهار بانده شدن مسیر سرچم میانه .بقول معروف چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است فعلا اول بفکر خودمان باشیم بعد بفکر استانهای دیگر ارزش تهران و تبریز از اردبیل ارومیه بیشتر میباشد و اکثریت مهاجران میانه ای در تهران هستند

۹۵/۱/۲۸ ۱۴:۳۴

چرا فقط جاده های اطراف شهر میانه مشکل دارن .اون از جاده میانه به خلخال که نمیشه اسمشو جاده گذاشت واونم از جاده میانه به هشترود با اون همه پستی وبلندی وپیچ های خطرناک وهمچنین جاده میانه به ترک ومیانه به ترکمن چای که هرچی به میانه نزدیکترن وضع جاده بدتر میشه . چرا مسئولین ما همش شعار میدن همین جاده هارو درست کنند مسافرین خود به خود به میانه میان ومیانه اباد میشه. اونائی که از استان کردستان واذربایجان غربی وحتی کرمانشاه میخوان به شهر های شمالی برن میتونن از جاده میانه به خلخال استفاده کنن. ولی من میانه ای خودم پشیمان شدم از جاده میانه به خلخال چه برسه به سایر استانهای همجوار. در ضمن تبریز برای میانه چیکار کرده که ما ارزو داشته باشیم رفت وآمدمون به اونجا راحت تر بشه.ماباید بتونیم راه میانه به تهران را راحت تر وسریع تر طی کنیم که اونم با کمی همت نماینده های فهیم وبا شعور میانه انشالله محقق می شودو45 کیلومتر میانه به سرچم 4 بانده میشه . اگه بزرگراه میاندواب به میانه افتتاح وجاده میانه به خلخال نیز درست بشه کمی از مشکلات منزوی بودن میانه قابل حله.

۹۵/۱/۲۸ ۱۳:۵۹

پاسخ  به میانا   ۹۵/۱/۲۸ ۱۳:۵۳

با سلام به مهندس نایبی . من هم همان موضوع بالارفتن ایمنی و امنیت جاده ای در صورت نزدیکتر بودن آزادراه میانه را گفتم ولی میانه ای های عزیز انتظارشان از ازادراه مانند جاده ترانزیت هست که هرکس یک رستوران بقالی و تعمیرگاه میزد که میدانیم امکانپذیر نیست بعد کرج یک استثناست چرا که قبل از انقلاب ازادراه ان افتتاح شده مستحضرید که شهر کرج با گسترش خود بعد از انقلاب الان بین دو طرف ازادراه هست .بعد کرج سی و دوباند ازادراه و بزرگراه قدیم مخصوص ازادراه و شهید همت دارد و چهار خط ریلی مترو و راه اهن و دراینده به شش خط ریلی افزایش میابد من هم با شما هم عقیدم اول راه شهر خودمان را مثل ارتباط با تهران و تبریز درست و چهار بانده کنیم بعد به فکر استانهای دیگر باشیم تنها اختلاف در مسیر ارتباطی با تبریز هست و مسیر ارتباطی باتهران که چهار بانده شود اکثریت با جاده سرچم میانه موافقند حال این مسیر میانه بنظرم نیاز به تحقیق و بررسی جوانب زیاد و سبک سنگین کردن هست بنظرم برای شروع جاده مواصلاتی که میانه به تهران وصل میکند فعلا در الویت مهمتری از بقیه جاده ها باشد چرا که احداث ان راحتتر و کم هزینه تر است تا بودجه میانه تبریز فراهم شود

*************************

بله درست است و بنده در تأیید حرفهای شما پاسخ دادم.

حتی نباید این انتظار را داشته باشیم که آزادراه از 5 کیلومتری میانه هم عبور کند بتوانیم مثل سابق با هر اتوبوس شمالغرب کشور از میانه عبور کنیم بلکه در روز و شب، سرما و گرما در عوارضی بیرون شهر پیاده شویم و با سواری راهی شهر شویم. این، تفاوت آزادراه و جاده در تمام کشور است.

۹۵/۱/۲۸ ۱۳:۵۳

با سلام به مهندس نایبی . من هم همان موضوع بالارفتن ایمنی و امنیت جاده ای در صورت نزدیکتر بودن آزادراه میانه را گفتم ولی میانه ای های عزیز انتظارشان از ازادراه مانند جاده ترانزیت هست که هرکس یک رستوران بقالی و تعمیرگاه میزد که میدانیم امکانپذیر نیست بعد کرج یک استثناست چرا که قبل از انقلاب ازادراه ان افتتاح شده مستحضرید که شهر کرج با گسترش خود بعد از انقلاب الان بین دو طرف ازادراه هست .بعد کرج سی و دوباند ازادراه و بزرگراه قدیم مخصوص ازادراه و شهید همت دارد و چهار خط ریلی مترو و راه اهن و دراینده به شش خط ریلی افزایش میابد من هم با شما هم عقیدم اول راه شهر خودمان را مثل ارتباط با تهران و تبریز درست و چهار بانده کنیم بعد به فکر استانهای دیگر باشیم تنها اختلاف در مسیر ارتباطی با تبریز هست و مسیر ارتباطی باتهران که چهار بانده شود اکثریت با جاده سرچم میانه موافقند حال این مسیر میانه بنظرم نیاز به تحقیق و بررسی جوانب زیاد و سبک سنگین کردن هست بنظرم برای شروع جاده مواصلاتی که میانه به تهران وصل میکند فعلا در الویت مهمتری از بقیه جاده ها باشد چرا که احداث ان راحتتر و کم هزینه تر است تا بودجه میانه تبریز فراهم شود

۹۵/۱/۲۸ ۱۲:۳۹

پاسخ به سعید صادقیان  ۹۵/۱/۲۷ ۲۳:۱۸

2_ با توجه به اینکه جاده بستان آباد میانه زنجان در یک مسیر دره ای و کم ارتفاع می باشد زمانی که در فصل زمستان در این مسیر شاهد بارش باران هستیم .در مسیر میانه هشترود و در منطقه اوچ تپه بارش برف همراه با باد شدید ، کولاکی بوجود می آورد که احتمال مسدود شدن جاده تا چند روز وجود دارد که همین امر علاوه بر خطرات و زحماتی که برای رانندگان و مسافران دارد.

*****************

جاده فعلی از بین نمی رود و کولاک این منطقه مانند کولاک خیلی از جاده های دیگر باید پیش بینی گردد.

۹۵/۱/۲۸ ۱۲:۳۴

پاسخ به سعید صادقیان  ۹۵/۱/۲۷ ۲۳:۱۸

1_ همانگونه که می بینیم بیشتر کامیون ها و حتی برخی از خودروهای سواری به علت گردنه ها و پستی و بلندی های متعدد اتوبان و همچنین به لحاظ عوارض ، جاده بدون پستی و بلندی تبریز میانه زنجان را به اتوبان تبریز زنجان ترجیح می دهند . حال اگر از میانه به هشترود یک جاده جدیدی احداث شود علاوه بر اینکه مسیر میانه هشترود دارای پستی و بلندی می باشد .جاده جدید پیشنهادی باز هم به به اتوبان منتهی خواهد شد . خودرویی که در سرچم یا زنجان از اتوبان خارج شده و جاده قدیم را انتخاب میکند ، منطقی نیست که پس از رسیدن به میانه مجددا از طریق هشترود خود را به اتوبان برساند.

***********************

الف ـ پستی و بلندی های میانه ـ هشترود بخاطر کم ارتفاعی و خاکی بودن قابل اصلاح است و منظورم جاده فعلی نیست بلکه تبدیل به یک بزرگراه استاندارد است.

ب ـ چرا باید انتظار داشته باشیم یک اتوبوس ارومیه از سرچم به میانه و از میانه به بزرگراه وارد شود؟ مگر ما می خواهیم مشکل ارومی ها را حل کنیم؟ بحث بر سر رفع مشکل میانه است. میانه ای یا با تهران مراوده دارد یا تبریز. برای تهران از مسیر 40 کیلومتری میانه ـ کارگاه (زنجان چایی) استفاده می کند و برای تبریز از مسیر میانه ـ هشترود ـ تبریز.

۹۵/۱/۲۸ ۱۲:۲۷

پاسخ به میانا: ۹۵/۱/۲۷ ۱۷:۴۵

لطفا ازادراهی را نام ببر که از شهری رفته باشد حتی اگر از کمربندی میانه هم میگذشتند باز کنار کمربندی را احداث هرچیزی ممنوع میکنند مگر الان هشترود اتوبوسها از بیست کیلومتری اش میگذرند متحول شده !

********************

بله آزادراه حتی اگر مثل کرج از مغز شهر عبور کند (که ممنوع است) باید صرفه تجاری و اقتصادی ندارد و تنها امتیازش امنیت بالاست.

۹۵/۱/۲۸ ۱۰:۵۷

با سلام به همشهری
مسئله مهم پیشرفت میانه هست یعنی شهرستان میانه نه فقط شهر میانه بعد اردبیل فقط یک استان هست چه از شهر میانه برود و چه شهر اقکند میانه که فعلا عبور میکند باز میانه ای ها استفاده میکنند ولی همه متفق القول هستیم که مهمتر از این همین چهار بانده شدن حداقل جاده سرچم میانه هست که مورد نظر همه هست و این جدا و تنها اختلاف در مسیر ارتباطی به تبریز هست اگر ما بتوانیم مسیر ارتباطی با تبریز درست کنیم حداقل میتوانیم بخش ترانزیت ترکیه اروپا را با توجه به هم اندازه بودن مسافت با ازادراه در رسیدن به تبریز و همواری جذب کنیم که جاده اردبیل نسبت به ان بی اهمیت تر است حالکه برادر جاده نیر اردبیل موردنظر انها نبوده چرا که مسیر پیشنهادی سرچم اردبیل بیشتر بخاطر خلخال به اردبیل بوده . و میخواستم این را هم بگویم زمانی حتی نماینده اردبیل اقای حقیقت پور میخواست راه اهن میانه اردبیل را پانصد میلیارد تومان هزینه تخریب کند و مسیر پیشنهادی خود را از سراب ببرند که فقط شمال اردبیل صاحب راه اهن میشد بعلت کوتاهی مسیر ولی اقدام جالبی که وزارت راه کرد و خلخالی ها اعتراض کردند وزیر راه اعلام کرد هدف ما توسعه همه جانبه ارتباطات کل استان اردبیل هست نه فقط شمال استان و این هم تنها از میانه میگذرد پس فکر نکنیم اردبیلی ها با ما دوست هستند انها احساس خاطر بیشتری با سراب دارند و اگر نماینده مذکور میتوانست طرحش به کرسی برساند الان سراب چهار راه اهن غرب کشور میشد بعد ما حداقل راه خود را درست کنیم بعد به فکر اردبیل باشیم که میروند از مسیر میانه یا نه حداقل با بهبود راه ها با چهار بانده شدن میتوان به انتقال بار ترانزیت انها امید داشت حداقل بخش تعمیرگاهی و رستورانی میانه رونق پیدا نمیکند درحالیکه جاده میانه به سرچم دو بانده هست خرج کردن مسیر نیر میانه فعلا عبث بیهوده است فعلا بیاییم راهمان را با تهران و تبریز درست کنیم انرا هم در دست مطالعه الویت سوم درحالت مطالعه بگذارند چون الویت میانه فعلا ارتباط اسان با تهران و تبریز هست که اردبیل نسبت به انها بسیار کوچک است

۹۵/۱/۲۸ ۱۰:۳۴

پروژه چهار بانده شدن حداقل از سرچم به میانه که ارتباط میانه با تهران راحت میکند فعلا از الویت پروژه های استانی خارج شده و پروژه طرح های الویت دار طبق اعلام شبکه سهند بزرگراه چهار بانده اهر هریس .، بزرگراه سراب بستان اباد و آزادراه مراغه هشترود !!!! این اخری جزو شگفتی هاست که مراغه با یک نماینده مجوز احداث آزادراه گرفتند در حالیکه بعضی از استان های کشورمان راه چهار بانده نداره چه برسه به آزادراه مانند استان اردبیل . باید ما میانه ای ها از مردم و مسئولان و نمایندگان متحد باشیم تا بتوانیم میانه را اباد کنیم مگرنه با این روند که میرود میانه به یک شهر پرت دچار میشود حداقل برای خود میانه تسهیل ارتباط با تهران از راه سرچم پنجاه کیلومتر چهار بانده شدن ان مورد توافق همگان هست که باید زود با رایزنی ها برای ان بودجه گرفت که ارتباط با پایتخت تسهیل شود تنها اختلافات در مسیر میانه تبریز هست که عده ای قره چمن مناسب میدانند و بعضی ها هشترود میتوان با درخواست دادن پروژه مطالعاتی از چند عده خارجی مانند ایتالیایی ها که در آلپ تجربیات بالایی شباهت به میانه دارند از تجربیات انها استفاده کرد تا از مرحله خطا ازمون گذشت چرا که انها مسیری که ما میخواهیم برویم رفته اند و میتوان کمترین ضرر را داد چینی ها هم مناسبند

۹۵/۱/۲۸ ۱۰:۱۰

هشترودی از جاده ترانزیت می رود شاید قبل از بستان آباد کار دارد؟ شاید می خواهد عوارضی را پرداخت نکند؟ شما تشریف ببرید بین سرچم تا زنجان ببینید چند خودرو برای فرار از 1500 تومان عوارضی، خطر 80 کیلومتر جاده را به جان می خرند؟ آیا این دلیل می شود که اتوبان خوب نیست؟

۹۵/۱/۲۸ ۱۰:۰۷

من نگفتم دلیلش این بود بلکه یکی از دلایل این بود.

۹۵/۱/۲۸ ۱۰:۰۴

لطفا طرح بنده را دوباره مطالعه کنید: با وجود تساوی فاصله میانه تا تبریز از هر دو مسیر بالا و پایین، مسیر پایین (هشترود) بسیار کم هزینه تر، آسانتر و کم ترافیک تر است.

۹۵/۱/۲۸ ۱۰:۰۱

بنده لااقل در این 10 سال که این یک دهنه پیش بینی شده است با 3 نفر از مسئولین صحبت کرده و به محل نیز برده ام که از الآن بدون هزینه خاص این دهنه را دو تا بکنید تا در آینده دچار بحران نشویم ولی گوش نکرده اند. هرچند مسیر راه آهن دیگر آن مسیر بالایی نیست!

۹۵/۱/۲۸ ۰۰:۵۷

اینکه اگر میانه ای از تبریز بخواهد برود تهران ازاتوبان استفاده میکند درست ولی اگر بزرگراه شود قطعا از میانه خواهندرفت
این حرفهایی که میزنم بسیار تحقیق انجام داده ام مسیر میانه -ترکمنچای -سراب حدود 90 کیلومتراست یعنی ازسراب تا ترکمنچای 40 کیلومتر واز ترکمنچای تا میانه 50 کیلومترمیباشد واز میانه تاسرچم 50 کیلومتر یعنی کسی که ازسراب بخواهدبرسد سرچم 130 کیلومترراطی خواهدکرد درصورتیکه اگر کسی از سراب به بستان اباد واز بستان اباد به سرچم بخواهدبرسد باید 65کیلومترتابستان اباد بیاید وازبستان اباد 170 کیلومتر تاسرچم یعنی جمعا 235کیلومتر یعنی مسیر میانه تا سرچم برای سرابی وهرکسی که قصددارد ازسراب به سرچم برسد نصف میشود نیازی به اجبار میانه ایها نیست خودبه خود خواهند امد
هیچ ازادراهی ازداخل شهر نمیگذرد ولی همه مزایای دیگرش برای یک شهر میماند همانطورکه اتوبوس ادمی را دم در منزلش پیاده نمیکند ولی انسان مجبوراست تاکسی بگیرد دراین حالت اندکی دورتر میشود
ماخواهان بزرگراه شدن (چهابانده شدن )میانه هستیم نه ازادراه قبلا گفته ام وباردیگر میگویم که بزرگراه شدن میانه فقط باید فرض کردازمیانه یک جاده روستایی به زده میشود نه چیز دیگر ساختن این درصورتیست که اگر به جاده روستاها دقت کنید ساختن این جاده چندان هم سخت نیست
اینکه پروزه سرچم اردبیل ازقبل انقلاب مطرح بوده نمیخواهم به حاشیه روم ولی پروزه اردبیل میانه قبل انقلاب مطرح بوده نه اردبیل سرچم علاوه بران مامیگوییم مسیر میانه نیر به نفع هشتادمیلیون ایرانیست همین الان اگر اردبیلیها بااین جاده اشناشوند قطعا به سرچم ترجیح میدهند من درمطالعاتم مشاهده کردم که طرح بزرگراه شدن سرچم -اردبیل مطرح شده بود ماسریعا باید این مسیر بهتر یعنی میانه نیر رامطرح کنیم چون اگر قابلیتهای میانه را معرفی نکنیم این قابلیتها خواهد سوخت وطرحهای باارزش پایینتر وپرهزینه تر جای انرا خواهدگرفت میانه ایها باید سریعا اقدام کنند واین مسیر بهتر وکم هزینه تررا معرفی کنند
اینکه شهرهاوروستاهایی که درمسیر اتوبان و...قرار گرفته اند ایا پرجمعیتتر شده اند یانه ویااینکه سرچم اردبیل درحوزه استحفاظی میانه است برای میانه مشکلی نیست اولا شماپیگیرباشید چرامسولین یک شهراین همه تلاش میکنند تا جاده رابه شهرشان بکشند ثانیا همین بستان ابادرابگو چقدراباد شده تا ده سال پیش مثل روستا بوده ثالثا بن بست بودن میانه دراینده ای نه چندان دور میانه رادورافتاده خواهد کرد یک مثال میزنم اگربگویم باورتان نمیشود بوشهرکه الان استان هست زمانی در حوزه استحفاظی کازرون بوده ولی به علت جاده کشیهای مناسب ابتدا جدامیشه وشهرستان میشه وبعداستان و...

۹۵/۱/۲۷ ۲۳:۱۸

ضمن تشکر از مطالب ارزشمند جناب مهندس نائبی ، بنده به دلایل زیر با مسیر پیشنهادی شما از سمت هشترود مخالفم.

1_ همانگونه که می بینیم بیشتر کامیون ها و حتی برخی از خودروهای سواری به علت گردنه ها و پستی و بلندی های متعدد اتوبان و همچنین به لحاظ عوارض ، جاده بدون پستی و بلندی تبریز میانه زنجان را به اتوبان تبریز زنجان ترجیح می دهند . حال اگر از میانه به هشترود یک جاده جدیدی احداث شود علاوه بر اینکه مسیر میانه هشترود دارای پستی و بلندی می باشد .جاده جدید پیشنهادی باز هم به به اتوبان منتهی خواهد شد . خودرویی که در سرچم یا زنجان از اتوبان خارج شده و جاده قدیم را انتخاب میکند ، منطقی نیست که پس از رسیدن به میانه مجددا از طریق هشترود خود را به اتوبان برساند.

2_ با توجه به اینکه جاده بستان آباد میانه زنجان در یک مسیر دره ای و کم ارتفاع می باشد زمانی که در فصل زمستان در این مسیر شاهد بارش باران هستیم .در مسیر میانه هشترود و در منطقه اوچ تپه بارش برف همراه با باد شدید ، کولاکی بوجود می آورد که احتمال مسدود شدن جاده تا چند روز وجود دارد که همین امر علاوه بر خطرات و زحماتی که برای رانندگان و مسافران دارد.هزینه نگهداری جاده کوهستانی میانه هشترود نسبت به جاده بستان آباد میانه بسیار بالاست .اگر جاده بستان آباد میانه در طول زمستان 10 بار نیاز به نمک پاشی داشته باشد جاده میانه هشترود 50 بار نیاز به نمک پاشی خواهد داشت که همین امر باعث از بین رفتن آسفالت و ترمین آن خواهد داشت.

۹۵/۱/۲۷ ۱۷:۵۷

من نظر اخرم اینست نباید رویا پرداز بود همین پروژه چهار بانده شدن سرچم میانه قره چمن قابل اجرا میباشد حتی المقدور اگر بیست کیلومتر این مسیر قابل اجرا نبود میتوان انرا تعریض کرد و بقیه جاده را چهار بانده رفت مانند جاده هراز . دیگر که زورما میانه از چند میلیونی شمالی بیشتر نیست که میتوان به طرحی مانند انها رضایت داد چرا که ازدست رفتن زمان بیشتر به ضرر میانه است حداقل میتوان از مزیت شیب صفر میانه کامیون های ترانزیت ترکیه به مسیر میانه با توجه به برابر بودن مسیر هردو تا تبریز و سربالایی سرازیری بودن ان بود همینطور ماشین های سراب و شمال استان اردبیل به این مسیر متمایل تر خواهند شد ولی نباید انتظار بالایی داشت که به زور از کمربندی میانه که در اینده افتتاح شود عبور کنند بیست سال پیش هم که میامدند بخاطر این بود که تنها مسیر بود حتی خود میانه ای ها هم میخواهند از تهران به تبریز بروند از ازادراه میروند راه ان را به راه شهر خودشان ترجیح میدهند این یک واقعیت هست

۹۵/۱/۲۷ ۱۷:۴۵

با سلام به دوستم همشهری
لطفا ازادراهی را نام ببر که از شهری رفته باشد حتی اگر از کمربندی میانه هم میگذشتند باز کنار کمربندی را احداث هرچیزی ممنوع میکنند مگر الان هشترود اتوبوسها از بیست کیلومتری اش میگذرند متحول شده ! از میانه پرجمعیت تر شده خودم سوار اتوبوس شده ام ازادراه از دوکیلومتری زنجان میگذرد ایا اتوبوس وارد زنجان میشود وارد مجتمع های رفاهی میشوند . ولی اگر ازادراه از نزدیکی میگذشت ایمنی مواصلاتی میانه بالا میرفت شما که میگویید زدن ازادراه از میانه اسان هست اگر بخواهند طبق استاندارد های ازادراه از میانه بکشند که محال است طولش صد و ده کیلومتر از سرچم تا قره چمن مانند ازادراه تهران شمال که صدو بیست کیلومتر هست بعد از بیست وپنج سال هنوز قطعه یک ان به طول سی کیلومتر از کن تا شهرستانک هنوز هم افتتاح نشده تازه اعلام کردند تا سال 96 اخر ان اگر هفتصد میلیارد خرج شود شاید قطعه یک افتتاح شود حال انجا تهران است هرگز برای میانه چنین طرحی انجام نخواهند داد که در تاسال1420 دوهزار میلیارد برای میانه خرج کنند تازه ازادراه بشه اگر بخواهند بدهند هزار میلیارد میدهند به برقی کردن راه آهن میانه تبریز که سرعت قطار به 250 کیلومتر برساعت میرسد فاصله میانه تبریز را به چهل دقیق میرسانند و هیچوقت خودرا به زحمت کشیدن ازادراه نمی اندازند تازه سرعت ان 120 کیلومتر هست حال بطور مثال گفتم که شماها میگویید میتوانستند بزنند ولی با شما هم عقیده هستم که میتوانستند فاصله میانه از آزادراه را کم بکنند حال میبینیم پروژه بزرگراه چهار بانده سرچم میانه معقول و قابل اجرا هست و بیشتر از هشتاد میلیارد تومان نمیخواهد و زمان اجرا کمی میخواهد بعد پروژه سرچم اردبیل از زمان قبل انقلاب در دست مطالعه بوده و نمیتوان اردبیلی ها را به زور مجبور کرد از میانه بگذرند حالکه همین جاده از کاغذ کنان میانه و آقکند عبور میکند. و انجا هم جز میانه هست و قرار نیست همه کاغذکنان ترکمنچای راه هایشان نابود شود تافقط شهر میانه مسیر عبور انها شود این خودخواهی است بعد هدف این پروژه ارتباط جنوب استان اردبیل خلخال با مرکز ان بوده تا مسیر انها کوتاه شود مگرنه عقل هم حکم میکند اردبیل بخاطر رونق میانه مسیر خودرا عوض نخواهد کرد ما باید دنبال همان پروژه چهار بانده کردن باشیم که دست یافتنی هست کاری که مراغه کرد و کاری که سراب کردند و کاری که اهر هریس چهاربانده شدن ان در شرف افتتاح است

۹۵/۱/۲۷ ۱۶:۳۸

متاسفانه ما نتوانستیم چندین سال که ازافتتاح بزرگراه می گذرد درسرچم یک پنا هگاه درست کنیم تا مسافران را موقتا از سرما و گرما حفظ کند اتو بان میانه هشترود می زنیم با کدام نمایند ه گان فعال ضمنا برادر شما فقط درفکر میانه هستی پس روستاهای مسیر جاده بخش ترکمانچای چکار کنند

۹۵/۱/۲۷ ۱۴:۵۷

درعجبم درشرایطی این پیشنهادداده شده که هشرودیهاجهت اتصال به تبریز ازمسیر هشترود تیکمه داش استفاده میکنند به نظرمن اختلاف چندانی بین هشرود ومیانه ازجهت دسترسی به اتوبان وجودنداره فاصله هشترود تااتوبان 20 کیلومتر وفاصله میانه تااتوبان درخوشبینانه ترین حالت 40 کیلومتر یعنی تفاوت خاصی نداره میانه باید از سایر ظرفیتهای جاده ایش استفاده کنه چون میانه قابلیتهای فراوانی جهت قرارگرفتن درمسیر غرب به شمالغرب ازطریق میاندواب میانه خلخال واتصال شمال ایران به غرب کشور وهمچنین اتصال غرب به اردبیل وحتی اردبیل به تهران بااینکه اتوبان از میانه ردنشده ولی قابلیتهای فراوانی جهت خروج از بن بست واحیای دوباره ان وجوددارد

۹۵/۱/۲۷ ۱۳:۲۶

سلام
درپاسخ دوستمون میانا
عرض شود اینکه مساله جان همشهریان مطرح شود اگراتوبوسها از میانه ردشوند که امنیت بیشتر است چون وقتی یه میانه ای در سرچم رها میشود معلوم نیست درگیر گرگ بیابان شود یا چیز دیگر علاوه بران این حرف که برای اینکه میانه ایها تصادف نکنند اتوبوسها از میانه رد نشوند بسیار مضحکه امیز است مثل اینکه درادبیات شما میانه از قوانین جهانی تبعیت نمیکند چون درهمه شهرهای جهان مساله کمربندی رابرای این موضوع مطرح میکنند
واما جاده اردبیلی که گفتیم این طرحی که مطرح کردیم علاوه براینکه میانه را ازبن بست خارج میکند به نفع هشتاد میلیون ایرانیست زدن جاده سرچم اردبیل چه اشتباه بزرگی بود از سرچم تا اردبیل 180 کیلومتراست که خودمن ان مسیررارفته ام بااینکه 180 کیلومتراست ولی این مسیر طوری پرپیچ وخم است که حداقل سه ساعت زمان میبره تا به سرچم برسی یعنی منی که با ماشین شاسی بلند میرفتم در بعضی مسیر بیشتر از 50 کیلومتردرساعت نمیشد رفت این یک مسیراردبیل است و راه دیگر سرچم-میانه ومیانه-نیر و نیر اردبیل است ازسرچم تا میانه 50 کیلومتر ازمیانه تا نیر صد کیلومتر وازنیرتا اردبیل 30 کیلومتر یعنی جمعا 180 کیلومتراست یعنی برابربا مسیر تازه تاسیس سرچم اردبیل
یعنی مسیر اردبیلیها به تهران چه مستقیم ازسرچم رفته شود چه از میانه هردو 180 کیلومتر است ولی در مقایسه مسیرها اگر از میانه به اردبیل رفته شود مسیرهموارتر هست هزینه جاده زنی کمتر وزودتر به مقصد میرسند حال این دو 180کیلومتررا باهم مقایسه میکنیم که اگر سرچم اردبیل بزرگراه شود 180 کیلومتر باید بزرگراه شود که یک مسیر سخت وناهمواریست وبسیار هزینه بر است ولی مسیر 180 کیلومتری سرچم میانه اردبیل راببینیم که بسیار بهتر است اولا 50 کیلومتراز این مسیر یعنی سرچم میانه سه بار به تصویب دولت رسیده وبه خاطر میانه ایها بزرگراه خواهد شد مسیر 30 کیلومتری اردبیل نیر دردست احداث بزرگراه شدن است در این میان مسیر 100 کیلومتری میانه نیر میماند که باید تصویب شود بزرگراه شود که احداث بزرگراه میانه -نیر بسیار کم هزینه تر از مسیر 180 کیلومتری و کوهستانی سرچم اردبیل است اگر اردبیل سرچم بزرگراه شود حداقل چهاربرابر پرهزینه تراست علاوه بران مسافت ان زمانبرتر است این در صورتیست که اتصال اردبیل به میانه اردبیل را به غرب کشور از طریق میاندواب به غرب نزدیکتر میکند این طرح نفع هشتادمیلیون ایرانی رادارد اینها فقط گوشه ای ازمزایایش بود که میانه ایها باید هرچه زودتر پیگیر شوند چون اگر بشینن یک طرح اشتباه دیگر به اردبیل زده خواهدشد ومیانه در بن بست خواهد ماند اگر مسولین میانه بادقت پیگیر مسایل بودند نمیگذاشتند مسیر پرهزینه کنونی سرچم اردبیل زده شود بلکه میانه نیر را بزرگراه میکردن وحداقل دوبرابر پولی هم که خرج کردن در خزانه کشور میماند علاوه بران اردبیلیها به جای طی 3 ساعت در عرض یک ساعت و چهل دقیقه میرسیدن و چقدر در مصرف بنزین و... صرفه جویی میشد و...

۹۵/۱/۲۷ ۰۱:۵۵

ببخشید یک نکته را میخواهم بگویم که میگویید علت نیامدن ازادراه به میانه سیاسی بوده بعلت سابقه فرقه دموکرات حکومت پهلوی با میانه دشمن بودند همگان میدانند بستان اباد که نزدیک ازادراه است عده ای از مردمانش به فرقه ضاله بهاییت گرویده بودند و بعد از انقلاب اسلامی حکومت جمهوری اسلامی باید اصلا بستان آباد را دور میزدند نا امنی را دلیل میکردند وبستان اباد محو میکردند و میانه در نظر جمهوری اسلامی بهترین شهر میباشد چرا که تماما مسلمان شیعه هستند این دلیل ازادراه بیشتر اقتصادی و راحتی بوده چرا که در واقعیت میانه در نظر حکومت بهتر از بستان اباد با ان سابقه اش هست

۹۵/۱/۲۷ ۰۱:۳۰

با سلام در جواب همشهری برادر مهمتر از عبور اتوبوس اردبیل و تبریز از میانه . مسئله ایمنی و جان زندگی خود میانه ای هاست و هزینه حمل و نقل بالاتر به نسبت شهرهای دیگر که چهار بانده شدن جاده سرچم میانه مهم کرده برای شهرمان.، همین الانش هم کامیون ها میانه را بسبب شیب صفر بیشتر ترجیح میدهند تا ازادراه که استاندارد یه ازادراه نداره با تپه ها و سربالایی سرپایینی ها که موتور ماشین ها بدجور داغون کرده . بعد مقایسه میانه با اردبیل مقایسه مع الفارق هست استان اردبیل یک میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت داره میانه ازادراه از حوزه استحفاظی اش میرود و پنجاه کیلومتر فاصله دارد درحالیکه اردبیل فقط دویست کیلومتر از ازادراه فاصله دارد .بعد من ازادراه تهران شمال را رفته ام حتما شما بروید سولقان کن ببنید اصلا راه ازادراه با وجود فاصله دوکیلومتری از ان جداست هیچ کل رستوران هایش را هم با بلدوزر تخریب کرده اند یعنی خیال کنید ازادراه از کنار میانه رد بشه و هرکس یه بقالی تعویض روغنی بزند خیال باطلی است که هیچ کل مکان های اطراف ان حریم محسوب میشود و تخریب میشد و مانند هیدج و... فقط اجازه احداث یک مجتمع رفاهی میدادند ازادراه فقط هزینه حمل ونقل کالا و ارسال تولیدی ها را کاهش میداد اونیکه مد نظر مردم میانه هست همان بزرگراه است که برخلاف ازادراه محدودیتی دران نیست بعد بنظرمن راه اهن میانه بزرگترین مزیت ان است چرا که ایمن ترین وسیله حمل ونقل و شهرستان میانه شاهراه خط اهن هست که با برقی شدن این خط اهن وسرعت 250 کیلومتر برساعت شدن ان فاصله میانه تا تهران دوساعت و تهران میانه به چهل وپنج دقیق کاهش میابد واین تنها جایی است که تمام استان ها میانه را حمایت میکنند و مانند قضیه ازادراه و چهار بانده شدن صدایی تک نمیباشیم چراکه جمعیت زیاد اذری های تهران و عبور خط اهن از کرج دومین شهر پرجمعیت ایران هشتگرد با یک.میلیون جمعیت قزوین که از انجا به رشت پرمسافر استارا جمهوری آذربایجان و روسیه وصل میشود و زنجان که دراینده بیجار کردستان اربیل میرود و میانه که اردبیل و مراغه و دراینده ارومیه از طریق نقده وصل خواهند شد و سپس تبریز که بزرگترین شهر غرب ایران و بازرگان ترکیه هشتاد میلیونی و اتحادیه اروپا میرود که میبینیم سی میلیون جمعیت را پوشش میدهد و این استانهای عبوری بالای صدو پنجاه نماینده در مجلس دارند که اگر ما میانه ای ها مخصوصا نمایندگان مجلس ما زیرک باشند و فرصت طلب باشند و لابی گری قهار کنند از راهگذر این اتحاد بیشترین منفعت را میانه خواهد برد چرا که چهار راه راه اهن غرب کشور میباشد و لذا باید طرح برقی شدن راه آهن تهران تبریز بازرگان مطرح شده تا در کنار حمایت استان های دیگر قرار بگیریم و منفعت این طرح مستقیم به همه استان های ذینفع و در راس ان به میانه خواهد رسید و حتی اگر سریع السیر شدن خط اهن تهران میانه تبریز پیگیری شود با سرعت 350 کیلومتر برساعت فاصله میانه تا تبریز به بیست دقیقه و تهران یک ساعت ربع میرسد لذا در اینجا میانه منزوی مانند قضیه ازادراه نیست چرا که مطالبه راه اهن میانه به مطالبه همه استان های غرب کشور تبدیل خواهد شد و از راه نفع انها وحمایت انها میانه بزرگترین برنده این پروژه میباشد لذا باید این طرح را نمایندگان شهرمان با استان های ذینفع هماهنگی و همکاری کنند تا بتوان وزارت راه شهر سازی مکلف به این خواسته کرد حتی کشور ترکیه و ایتالیا پیگیر این پروژه هستند که از طریق این خط اهن به چین وصل بشوند که متاسفانه درنبود توجه ما وزارت راه مسئولان ان استان های تولد خود را طرح هایی مانند تهران همدان را که نه ترانزیتی است و اخرش به عراق جنگ زده و سوریه میرود میخواهد اجرا کند که توجیه اقتصادی خط اهن مشهد تهران میانه تبریز بازرگان ترکیه اروپا را ندارد

۹۵/۱/۲۷ ۰۱:۲۹

طرح بسیار عالی است.

۹۵/۱/۲۷ ۰۰:۱۳

سلام امیداست مسولین باپیگیری دقیق دیگرنگدارندبلایی که سراتوبان امدتکرار شود این مساله که میانه تاهشترود جهت رفت وامدبه تبریز بزرگراه شود اشتباه دیگریست چون ازمیانه تاهشترود 70 کیلومتر وازهشترودتا اتوبان 20 کیلومتراست یعنی ازمیانه تااتوبان ازمسیر هشترود 90 کیلومتراست درصورتیکه ازمیانه تا اتوبان ازطریق بستان اباد 100 کیلومتراست بازهم طرح اشتباهی گفته شد ازمیانه تا بستان اباد 100 کیلومتراست که جهت چهاربانده شدن فقط اضافه کردن یک جاده دوبانده میخواهد دوباند دیگر موجود است شما بروید جاده هایی که به روستاها زده میشودو نگاه کنید ببینید چه جاده های سختی زده شده این درصورتیست که دراین مسیر کوههای صخره ای وجودندارد علاوه بران به روستاها اون جاده های سخت زده میشود درصورتیکه بیش از ده هزارنفر جمعیت ندارد ولی اضافه کردن دوباند درصورتیست که صدهاهزارنفر از ان استفاده خواهند کرد حتی اگر به اندازه یک مسیر روستایی به این مسیر نگاه شود مسولین هیچوقت حرف از سختی مسیر نخواهند زد اگر تاامروز چهاربانده نشده از کوتاهی مسولین وتصمیم گیریهای نادرست بوده است که به این مسیر حتی درحدمسیر روستایی نگاه نکردن مسیری که بسیاری از اتوبوسها ومسافرین اتوبان رابه ان خواهدکشاند مصرف بنزین وسایر مسایل دردراز مدت درنظرگرفته شود هیچ گاه مسیرهای طولانی ازنظراقتصادی باتوجه به همواربودن به صرفه نخواهدبود

۹۵/۱/۲۶ ۲۲:۲۷

لطفا ابتدا چهاربانده شدن سرپم میانه و میانه نیراردبیل راپیگیر باشید وپیگیرمسیر میانه ترکمنچای سراب که میانه رابه مهربان وپارس اباد و...وصل میکند

۹۵/۱/۲۶ ۲۲:۲۰

سلام
باتوجه به سخنان گفته شده عبور نشدن اتوبان از میانه به دلیل کمکاری مسولان بوده نه چیزدیگر طبق قوانین جهانی وبین المللی اگر مکانی حداقل صدهزارنفر جمعیت داشته باشه نقطه اجباری برای اتوبان محسوب میشود یعنی هزینه جاده سازیش هرچقدرهم کلان باشد باید اتوبان ازانجا بگذرد شهرستان میانه 185000جمعیت دارد وباتوجه به قرارگرفتن قره چمن وتعدادی ردستای دیگر این اتوبان حداقل 250000نفررا پوشش میدهد علاوه بران اتوبان ازمیانه ردنشده خوب مسولین کوتاهی کردن تمام شده ورفته ولی باید کاری کرد که نصف دیگر جمعیت اذربایجان واردبیل از میانه رفت وامدکنند یعنی اگرمیانه نیر بزرگراه شود که حدوددوبیست کیلومتراست ومیانه تااتوبان 50کیلومتر بزرگراه شود جمعیت اردبیل از میانه رفت وامد خواهند کرد تا مسیرپرپیچ وخم سرچم که دربعضی مسیر ان بیش از 50کیلومتردرساعت نمیتوان رفت بنابراین سعی شود مسیر اردبیل ازمیانه شود وسعی درمسیراصلی وبزرگراه شدن میانه نیر شود علاوه بران اگر میگویید میانه تبریز بزرگراه شدنی نیست چون هزینه براست ومیانه شهری کوچک است شما بروید حساب کنید چقدر هزینه برای اردبیل شده مگر چقدر اختلاف جمعیتی دارد همین راه اهنش ببینید چقدر هزینه برده اگر سعی در بزرگراه شدن میانه تبریز شود وترکمنچای سراب جاده الی شود شکی نیست اتوبان تبریز تعطیل خواهد شد حداقل سرابیها وهریسیها ومهربانیها وپارس ابادیها که الان به سراب جاده زده میشود ازمیانه رفت وامد خواهندکرد فعالیت جهت مسیر اصلی میانه نیر جهت وصل شدن به اردبیل ورفت وامد اردبیلیها و... ازمیانه باید اولویت اصلی مسولین جهت خروج از بن بست میانه شود لطفا پیگیرباشید

۹۵/۱/۲۶ ۲۲:۲۰

بحث خوب و مفیدی بود.

۹۵/۱/۲۶ ۱۴:۳۵

فقط میخواستم یک نکته را در مورد اصفهان بگویم اصفهان اکثر ابنیه و مکان های تاریخی اش زمان دو سلسله ترک زبان سلجوقیان مثل سلطان الب ارسلان و صفویه ساخته شده پایتخت خودگذاشتند و شما بنایی بطور مثال زمان ساسانیان و حتی دیگر سلسله های فارس پیدا نمیکنید وقبل از اسلام اصفهان به ان دارالیهودیه میگفتند . در اصل اصفهان ابادانی خودرا در گرو ترکان آذری شیعه ایران بوده ومدیون بوده چرا که شاه عباس بخاطر ایجاد عمق استراتژیک برای دفاع از کشور در برابر عثمانی اینکار را کرد تا فرصت ایجاد لشکر را در مقابله با عثمانی ها بوجود اورد درحالیکه تبریز به مرز نزدیک بوده . حال انها فارسها دارند از انواع امکانات به سبب این خدمت ترکها بهره میبرند ولی هنوز ما خودمان در محرومیت هستیم!

۹۵/۱/۲۶ ۱۲:۱۹

متاسفانه گزینه ریپلای سایت مشکل دارم. در پاسخ به بحث کامنت زیر:

 بنده هم سرچم به میانه را گفته ام برای اتصال به تهران و هم مسیر میانه به هشترود را برای اتصال به تبریز.

۹۵/۱/۲۶ ۱۱:۳۶

اگر میانه بتواند مسیر تهران به مخیه را اسان و تسهیل کند این مسیر هدایت ثروت از تهران به میانه است ولی به سمت تبریز و کوتاه ایمن شدن همین پیشنهاد مهندس نایبی میانه به هشترود بهترین پیشنهاد هست اما این مسیر برای نزدیک شدن به مرکز خوب است ولی در کنار ان سرچم میانه چهار بانده شدن ان میتواند مکمل مسیر میانه هشترود باشد چرا که سرچم میانه راه میانه را به تهران نزدیک و ایمن و سرعت حمل ونقل بالا میبرد خودمان فکر کنیم تعداد مهاجران میانه ای در تهران بسیارزیاد و مسیر بودجه ثروت هم از تهران می اید که تسهیل ارتباط با ان باعث تسهیل پیشرفت میانه خواهد شد و چهار بانده شدن جاده سرچم میانه هشترود بهترین گزینه برای نزدیکی به مرکز کشور و مرکز استان و تسهیل گردش ثروت در میانه میباشد بعد یک نکته میخواستم بگویم همگان از ان غافل هستد سد شهریار به این علت کاهش داده شد که یک مهندسی اشتباه زمین شناسی انجام شد و ان معدن نمک روستای ممان بود که در صورت زیر اب رفتن کل اب رودخانه شور میکرد و غیرقابل استفاده و همان اشتباهی که در سد کارون 4 شد و معدن نمک گتوند باعث شوری اب خوزستان شد و زمین های پایین دست را شوره زار کرد و انتخاب نادرست محل احداث سد را نشان میداد همین تجربه باعث شد برای جلوگیری از ازبین رفتن زمین های زراعی گیلان و اردبیل که شوره زار شوند ارتفاع سد را کاهش دهند و از خیر غرق کردن میانه بگذرند!! لذا این معدن نمک و تجربه سد کارون چهار به نفع میانه شد تا میانه و راه های ان بخاطر استان گیلان غرق نکنند

۹۵/۱/۲۶ ۱۱:۰۵

دقیقا همان سابقه تاریخی که فرمودید باعث شده آزادراه با فاصله زیاد از میانه بگذرد.

اما این گذر با فاصله زیاد به این معنی نیست که نشود سرچم - میانه - هشترود را حداقل 4 بانده کرد، هر چند موانعی در مسیر میانه تا هشترود وجود دارند از جمله مسیر راه آهن میانه - تبریز که تنها یک دهانه برای یک جاده دو بانده دارد.

همچنین بهتر می شود اگر حدفاصل سرچم تا میانه بجای جاده ترانزیت از مسیر جاده قدیم (سنگفرش) یعنی مسیر سرچم - نوروزآباد - جمال آباد - بالش کندی - میانه ادامه پیدا کند که هم فاصله میانه تا سرچم کمتر شود و هم رونق دوباره به غرب کاغذکنان برگردد. علاوه بر آن کاروانسرای جمال آباد هم می تواند دوباره در مسیر جاده اصلی قرار گیرد.

۹۵/۱/۲۶ ۱۰:۴۴

باتشکر از مهندس نایبی وکمک ها وایده های خوبشون برای ابادانی میانه

۹۵/۱/۲۶ ۱۰:۲۴

میشه بفرمایید دقیقاً کجای موضوع برایتان جالبه؟ سد استور در سال 1354 تصویب شده و سالها پیش از آن مطالعه شده. خیلی از روستاها و شهرها بخاطر سدسازی حذف شده یا به حاشیه رفته. برای یک طرح ملی مثل سد استور با حجم بالای 2 میلیارد متر مکعب، قرار بود جاده و شبکه ریلی را جابجا کنند اما برای عبور آزادراه باید از دهها تونل عبور می کرد.

مگر وقتی دهها روستا تخلیه می شوند و به زیرآب می روند جالب می شود؟

۹۵/۱/۲۶ ۱۰:۲۰

همشهری عزیز در مقابل 15 سالی که بنده برای این موضوعات وقت گذاشته ام انتظار دارم جنابعالی نیز لااقل 1 دقیقه روی گفته خود فکر کنید. آخر جاده میانه ـ میاندوآب همین الآن که موجود است یک میانه ای برای چه مسیرش را 50 کیلومتر طولانی تر کند تا از جاده (نه بزرگراه) میاندوآب به اتوبان برسد؟ خب! اگر قرار است 50 کیلومتر جاده را در جاده میاندوآب برود از همان جاده فعلی می رود و راهش نیز بسیار کمتر می شود.

از طرفی یک ارومیه ای یا میاندوآبی برای چه از میانه عبور کند؟ راه آنها به تهران از طریق میانه بسیار طولانی است و آنها در وسط راه می توانند وارد آزادراه شوند و به تهران بروند. آنچه شما می گویید یعنی طی کردن دو ضلع مثل بجای یک ضلع مثلث.

۹۵/۱/۲۶ ۰۹:۲۶

جالبه! مطالعات اولیه سد استور انجام شده و بر همان اساس نیز سد ساخته شده و قرار بود جاده اصلی و راه آهن به زیر آب بره! وسط های کار یادشون افتاده تاج سد خیلی بلنده!؟؟
اون موقع کسی فکر نمی کرد اگر این راه ها قطع بشه، چطور میشه به میانه دسترسی پیدا کرد!؟؟؟ چطوره راه و تونل و پلهای فعلی در دهه های گذشته با کمترین وسایل ساخته و بهره برداری شده، اما امروزه با این همه پیشرفت و وجود ماشین آلات راه سازی، ساخت یک تونل یا پل خیلی سخت به نظر میاد.

۹۵/۱/۲۶ ۰۹:۰۹

بنده هم از طرفداران اتوبان میانه-هشترود هستم که صرفه اقتصادی هم دارد زیرا تنها شهری که برای میانه نزدیک است هشترود است و احداث این بزرگراه می تواند اقتصاد میانه را هم شکوفا کند

۹۵/۱/۲۶ ۰۱:۱۸

با سلام تشکر از شما.من بنظرم تنها راه خروج از بن بست بزرگراه سرچم میانه میاندواب نقده ارومیه هست که راه آذربایجان غربی و شمال کردستان عراق از طرف میانه عبور میده همچنین میشود راه ترانزیتی اش کرد چرا که ارومیه را به تهران نزدیکتر میکند تا مسیرهای دیگر چرا که مسیر میانه با انکه پیچ و خم دارد ولی آلمانیها انرا ساخته اند و شیب جاده صفر است و کمترین فشار را به موتور ماشین های سنگین می اورد درحالیکه در آزادراه باید تپه های ماهور را با شیب زیاد بالا رفته دوباره در سراشیبی ازاد بروند که فشار زیادی به موتور می اورد استهلاک زیادی ایجاد میکند بعد من حرفی داشتم اتفاقا کار نشد نداره شما ازادراه تهران قزوین که قبل از انقلاب خارجی ها ساخته اند ببینید نه پیچ انچنانی نه شیب جاده بسیار عالی با نور و امکانات رفاهی در هر پنجاه کیلومتر. ولی ازادراهی که بعداز انقلاب خود ایران ساخته از زنجان به بعد که استاندارد آزادراه ندارند و فقط از شرایط ازادراه را فقط 6 بانده بودن و غیرهمسطح بودن دارند درحالیکه ازادراه از شیب های تند و تپه ها وسرازیری سربالایی تشکیل شده که انرا غیر استاندارد کرده همینطور کیفیت ازادراه کاهش یافته بطوری که چون شهری نزدیک ان بعد از زنجان نیست جاده پر از دست انداز شده و هیچکس به ان رسیدگی نمیکند درحالیکه اگر از نزدیک میانه عبور میکرد حداقل راه شهرسازی میانه مرمت و تعمیرش بعهده میگرفت با عوارض ولی بخاطر همین نبود شهری نزدیک آزادراه بعد از زنجان کیفیت اسفالت آزادراه بدترین حالت میشودباز میتوانستد فاصله میانه تا ازادراه حداقل به سی تا 25 کیلومتر برسانند که غفلت باعث این خسران فاصله 60 کیلومتری شد. نکته دیگر بنظر شخصه من هست با احترام ولی تهران مهمتر از تبریز هست برای میانه ای ها و اکثریت مهاجران میانه ساکن تهران هستند و بزرگراه چهار بانده سرچم میانه تهران را به میانه تسهیل میکند حالکه میانه ای ها در تهران کارخانه دارانی ثروتمند دارند که میتوانند با احداث کارخانه در میانه بازار مصرف تهران تامین کنند با توجه به ارزانتر بودن زمین و مواد اولیه مثل فولاد و بازار مصرف زنجان به میانه نزدیکتر از تبریز به میانه هست و کم خطر تر از قره چمن که چهار بانده شدن جاده سرچم ما را به زنجان نزدیکتر میکند همچنین از راه سرچم میانه به استان اردبیل نزدیکتر است و میدانیم راه استان اردبیل هم از آقکند میانه و حوزه استحفاظی استان آذربایجان شرقی میگذرد که میتوان با ایجاد مجتمع های رفاهی و شهرک های صنعتی برای صادرات کالا به اردبیل اشتغال زایی بسیار زیادی نصیب میانه به تبع شهرستان هم کرد

اخبار روز