کد خبر: ۸۲۴۲
۷۰۹ بازدید
۰ دیدگاه (۰ تایید شده)

تورم 100% ي در خودرو

۱۳۹۱/۱۱/۱۱
۱۴:۵۹

 

 

 

در حالی پراید، در پایان سال ۹۱ رو به گرانی می رود که در اول سال، قیمت این چهارچرخ آهنی در بدترین حالت خود به ۹ میلیون تومان می رسید. در حالی پراید در حال حاضر با قیمت ۱۷ میلیون تومان معامله می شود که در اواخر فروردین ۹۱، قیمتش در حدود ۹ میلیون تومان بود.

درواقع قیمت پراید از ۸میلیون به ۱۷میلیون رسیده است و این میزان یعنی افزایش بیش از ۱۰۰درصدی. افزایش ۹میلیونی پراید تنها در ۹ماه اتفاق افتاد. که می توان گفت پراید گرچه در این ماه های اخیر صعود خود را آغاز کرد ولی به طور متوسط در هر ماه ۱میلیون تومان گران تر شد. افزایش ۱۱۲ درصدی پراید در حالی اتفاق می افتد که این خودرو در حال حاضر ارزان ترین خودرویی است که به متقاضیان ارائه می شود.

بر بازار داغ پژو چه گذشت؟
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ گرچه در اواخر فروردین نسبت به اواخر اسفند کاهش داشت و باعث خوشحالی خریداران شد اما هم اکنون ۲۰۱۶، در بازار با قیمت ۳۰میلیون تومان معامله می شود. این خودرو که در اواخر سال ۹۰ ، قیمت ۱۵ میلیون تومان را نیز تجربه کرد و در اردیبهشت به ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نیز رسید، هم اکنون بعد از گذشت ۱۰ ماه با ۳۰میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در آن زمان نمایشگاه داران پایتخت که سیر نزولی برای قیمت ۲۰۶ پیش بینی کرده بودند، گمان نمی کردند این خودروی جوان پسند در عرض ۱۰ماه افزایش ۱۰۰درصدی را تجربه کند.

از ۲۰۶ تیپ دو که بگذریم، مدل تیپ ۶ این خودرو نیز در حالی در اوایل سال ۹۰، ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت که در حال حاضر با قیمت ۴۰میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در حالی که تیپ ۲ این نوع پژو افزایش ۱۰۰درصدی داشته است که تیپ ۶، ۲۰۶ایران خودرو، افزایش ۱۱۰درصدی را تجربه می کند.

در بین مدل‌های صندوق دار ۲۰۶ نیز، مدل V۹ در اوایل امسال با قیمت ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید و V۸ نیز ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد که در حال حاضر قیمت هرکدام از این خودروها به ترتیب با افزایش ۱۱۰ درصدی و ۱۰۰درصدی به ۴۰ و ۳۳ میلیون تومان رسیداست. همچنین «پژو ۲۰۷ آی» هم که قیمت کاذبی در بازار پیش از عید ۹۱ بود بعد از عید با کاهش قیمتی اندک حدود ۱۸ میلیون تومان خرید و فروش می شد. این خودرو نیز با افزایش ۱۴۴ درصدی به ۴۴میلیون تومان رسیده است. می توان گفت پژو ۴۰۵ به عنوان پرتیراژترین محصول ایران خودرو کمترین افزایش قیمت را در این چند ماه داشته است چرا که از ۱۳ میلیون تومان در اول سال به ۱۹میلیون تومان رسیده است.

قیمت زانتیا چه شد؟
در این بین، زانتیا با این که در خارج از ایران خیلی وقت است در ردیف کلاسیک هاست، در ایران از خودروهای پرطرفدار به شمار می رود. زانتیا که در اوایل سال با ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد، در حال حاضر قیمتش به ۵۰میلیون تومان نیز رسیده است.

زانتیا که روزی با قیمت ۱۸میلیون تومان پا به خیابان های ایران گذاشت، هم اکنون تنها در یک سال قیمتش در حدود ۱۸میلیون تومان افزایش داشته است.

مروری بر احوال پارس خودرویی ها!
مگان ۱۶۰۰ سی‌سی نیز که با ۲۸ میلیون تومان در مدل فول معامله می شد در حال حاضر با افزایش قیمت چشمگیر به ۵۰ تا۶۰میلیون تومان رسیده است.

دیگر نماینده سواری رنو در بازار خودرو کشور به نام تندر-۹۰، پیش از عید ۹۱ تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیز گران شده بود، هم‌اکنون در مدل پارس خودرویی خود با قیمت ۳۰میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ماکسیما هم در مدل اتومات و DVD دار و عنابی رنگ خود در حالیکه در اوایل سال، ۴۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسید که درحال حاضر در مرز ۱۰۰میلیونی شدن قرار گرفته است.

با این اوwاف می توان جای خالی پراید هشت میلیونی را به خوبی احساس کرد؛ پرایدی که در جای پژو ۲۰۶ و ال ۹۰ اول سال نشسته است تا آنها نیز جای زانیتا و ماکسیما را اشغال کنند!

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

اخبار روز