این مسئول تاکید کرد: پروژه راهآهن اردبیل ـ میانه به طول 175 کیلومتر در هشت قطعه در حال اجراست که چهار قطعه آن در دست پیمانکاران بومی است و چهار قطعه دیگر نیز توسط پیمانکاران غیربومی اجرا میشود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تامین منابع مورد نیاز این پروژه به سرعت در حال انجام است و مطالبات پیمانکاران نیز پرداخت شده است، به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: ما در یک زمانبندی مشخص سعی داریم هم خود پروژه و هم ایستگاههای آن را تکمیل کنیم که ایستگاه مرکزی راهآهن اردبیل در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربع در حال اجراست.
نیکزاد افزود: 110 کیلومتر از این پروژه آماده ریلگذاری است که با تکمیل کار زیرسازی امیدواریم این کار با سرعت انجام شود.
وی با اشاره به وجود تونلها و پلهای متعدد در مسیر راهآهن اردبیل تصریح کرد: ساخت راهآهن به ویژه فراهم کردن زیرساختهای آن کار مشکلی است ولی در تمام قطعات کار با سرعت مناسب به پیش میرود.
عضو کابینه دولت دهم از پایان مطالعات خط ریلی اردبیل پارسآباد خبر داد و گفت: امیدواریم با پایان مطالعات از طریق فاینانسر و تامین منابع مورد نیاز کار اجرایی شود و از سمت اردبیل به پارسآباد این پروژه عملیاتی شود.
نیکزاد ادامه داد: راهآهن اردبیل جزو اولویتهای دولت دهم است و از 175 کیلومتر اجرای این پروژه سعی خواهیم کرد در قطعات مختلف کار زیربنایی و روبنایی انجام شود که پیمانکاران متعددی نیز در این زمینه فعالیت میکنند.
این مسئول با اعلام اینکه کار زیرسازی سختتر از روسازی است، تاکید کرد: ریلگذاری و تامین بالاس و تراول و سیگنالینگ کار راحتی است که این کار به همت شرکت ساخت در اولویت جدی میباشد.