کد خبر: ۱۰۸۷۳۶
۳۳۶ بازدید
۱۵ دیدگاه

جوابیه روابط عمومی شهرداری میانه به انتقاد از طرح پیاده محورسازی:

شهامت در برداشتن گام های بزرگ است، نه بزرگ کردن مشکلات کوچک

۱۴۰۰/۵/۱
۱۶:۳۲

جوابیه روابط عمومی شهرداری میانه به انتقاد از طرح پیاده محورسازی:

شهامت در برداشتن گام های بزرگ است، نه بزرگ کردن مشکلات کوچک

مدیر محترم وبسایت وزین صدای میانهاحتراماً با عنایت به انتشار مطلبی با عنوان ((با شهامت بگویید اشتباه کردیم !)) به قلم یکی از کاربران محترم آن وبسایت با مضمون انتقاد از اجرای طرح پیاده محورسازی قسمتی از خیابان امام خمینی ره مقتضی است جوابیه روابط عمومی شهرداری میانه در اولین فرصت در جایگاهی برابر با جایگاه مطلب مذکور در صفحه نخست وبسایت متبوع در دسترس کاربران محترم سایت قرار گیرد.

شهروند محترم جناب آقای مهدی احمدی
سلام علیکم


با احترام در خصوص نکته نظراتی که تحت عنوان ((با شهامت بگویید اشتباه کردیم!)) در وبسایت صدای میانه منتشر کرده و انتقاداتی را در خصوص اجرای طرح پیاده محور سازی بخشی از خیابان امام خمینی ره مطرح نموده اید، توضیحات زیر برای استحضار جنابعالی و مخاطبان محترم وبسایت صدای میانه ارائه می شود. امید است در رفع ابهامات و سوالات به وجود آمده موثر واقع شود:


اجرای طرح پیاده محور سازی بخشی از خیابان امام خمینی ره نه فقط برای ساخت پیاده راه بلکه با هدف قرار گرفتن در مسیری بزرگتر و مهم تر و اجرای سیاست کلان پیاده مدار سازی شهر انجام گرفته است و محدوده بازار میانه اولین نقطه شروع اجرای این سیاست کلان بوده و مطمعناً آخرین آن نیز نخواهد بود و از این پس هر تیم و هر مدیری که در شهرهای ایران (و نه فقط میانه) سر کار بیاید ناگزیر باید برای زدودن ماشین محوری از زندگی شهروندان و تامین سلامت عمومی و بهداشت اجتماعی و اصلاح سبک زندگی عامه مردم تداوم این سیاست ها را در راس برنامه ها و اقدامات خود قرار دهد.


رویکرد پیاده محور سازی شهرها در شهرسازی نوین به عنوان یک حرکت اساسی در توسعه پایدار شهرها و فراهم نمودن محیط زندگی سالم برای انسان شهرنشین به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای مدیریت شهری در دنیا مورد اهتمام شهرهای توسعه یافته جهان قرار گرفته و بر همین اساس مدیران شهری و متولیان سلامت و بهداشت جامعه گذر از شهرهای ماشین محور و رسیدن به محیط های زندگی انسان مدار را الگوی عمل و حرکت خود قرار داده اند.
لذا در اصل عمل و تغییر معبر سواره رو به معبر پیاده محور در هسته مرکزی و پرترافیک شهر هیچ خطا و اشتباهی رخ نداده و شاید ورود به هنگام مدیریت شهری میانه به این حوزه زودتر از انتظار کسانی است که همیشه به نفر آخر شدن در همراهی با تغییرات به روز جهانی و استفاده از روش ها و ابزارهای نوین زندگی و کار و فعالیت عادت دارند.


شهرداری میانه با افتخار اجرای این پروژه را یکی از مهمترین گام های علمی و کاربردی خود در تغییر کالبدی بخشی از مهمترین نقطه شهر و علاج بسیاری از مشکلات ریشه دار بافت فرسوده شهری و پیشگیری از بسیاری دیگر از مشکلات محتمل آتی به عنوان نقطه قوت عملکرد خود در این دوره می داند و برخلاف نظر شما جای هیچ خطا و اشتباهی در آن وجود ندارد.


اهداف و کارکردهای بسیار مختلف و متنوعی در متن و حاشیه اجرای این طرح قرار دارد که در حوصله یک جوابیه کوتاه و متن مختصر نمی گنجد و انتظار از نخبگان و فرهیختگان و متخصصین جامعه این است که با مطالعه مطالب و مقالات پرتعدادی که در این باره در فضای مجازی در دسترس همگان است و با یک سرچ ساده می توان به آن ها دسترسی داشت نقش تبیینی و روشنگری خود را ایفا نموده و بخش های دیگر اجتماعی را نیز از مزیت های طرح آگاه سازند نه اینکه صاحبان قلم و فعالان رسانه ای با طرح شبهات و مباحث بی پایه افکار عمومی را در مقابل طرح قرارداده و با تهییج و تحریک مردم کوچه و بازار اجرای طرح را با تنش های اجتماعی مواجه سازند.


توجه داشته باشید که وقتی از طرح مورد نظر سخن می گوییم از آن با نام طرح "پیاده محورسازی" یاد می کنیم نه "پیاده راه" لذا روشن است که معبر مذکور با انجام تغییراتی شکلی، کاربری دوگانه پیدا کرده و با حفظ کاربری بدوی خود و امکان عبور خودرویی مردم در ساعات تعیین شده، در ساعاتی از روز نیز به روی خودروها مسدود شده و کارکرد پیاده راه پیدا می کند.


ضمن این که این طرح هنوز به طور کامل اجرا نشده و مراحلی از آن که شامل:


1. استقرار عوامل و متصدیان کنترل و نظافت و سامان دهی محور
2. ساماندهی و زمان بندی فعالیت دستفروشان در ساعت های خارج از زمان رسمی فعالیت بازار
3. ایجاد زیرساخت های جایگزین برای توزیع متوازن مشاغل متمرکز در این نقطه از شهر و بی نیاز سازی ساکنین دیگر نقاط شهر از مراجعه به آن
4. احداث و یا تکمیل پارکینگ های عمومی در دو سوی مبادی ورودی محور
5. تکمیل مبلمان و زیباسازی با نصب المانها، نیمکت ها و گلدانها و نورپردازی مسیر پیاده محور
در گام های بعدی عملیاتی شده و مشکلات فعلی را مرتفع خواهد نمود.


البته بخشی از این اقدامات انجام یافته و یا در حال انجام است و یا اینکه از قبل اقداماتی در سطح شهر وجود داشته که مکمل اقدامات مورد نیاز برای تکمیل پروژه پیاده محور سازی خیابان امام خمینی ره است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:


1. اجرای تملک و بازگشایی بخش مهمی از محل احداث پارکینگ طبقاتی ضلع جنوبی مسجد جامع
2. انجام طراحی و تامین مالی اولیه طرح احداث بازرچه محلی در ضلع جنوبی شهرک امام خمینی ره (مجاور بلوار شهدای زینبیه)
3. رایزنی با مالکان قطعات ملکی متراژ بالای واقع در محدوده طرح پیاده محور سازی برای احداث پارکینگ عمومی خودرو
4. احداث مراکز تجاری بزرگ در نقاط مختلف شهر توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی نظیر مرکز خرید سیتی سنتر در خیابان معلم شمالی، مرکز خرید جواهر در خیابان امام خمینی ره شمالی، مرکز خرید قزل اوزن در ابتدای خیابان بانک ملی
5. انجام مطالعات و اقدامات اولیه احداث شهرک صنوف آلاینده و برنامه ریزی برای انتقال بخشی از صنوف به خارج از شهر
6. انجام مطالعات اولیه برای احداث مراکز عرضه میوه و تره بار و مواد پروتئینی در چهار نقطه از شهر به منظور پراکنش متوازن مراجعات خریداران


ناگفته نماند که پروژه پیاده محور سازی بخشی از خیابان امام خمینی ره با حمایت و پشتیبانی بی دریغ مردم و کسبه بازار و اهالی محترم و صبور این خیابان و همکاری و همراهی قاطع مسولان شهرستانی و استانی با کیفیت و سرعت مثال زدنی اجرا شده و تا این مرحله پیش آمده است و یقیناً اگر محدودیت های خاص فعلی در تامین بودجه و تهیه مصالح و تجهیزات مورد نیاز نبود بسیار زودتر و بهتر از این عملیاتی می شد و امید واثق داریم که مردم شریف و کسبه نجیب بازار همچنان یار و پشتیبان خادمان خود در مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری خواهند بود و همچون همیشه خادمان خود را از حمایت ها و مشاوره های سازنده خود بهره مند خواهند نمود و طرح های مهم و اثرگذار شهری با عنایت حق تعالی به نتایج مطلوب خواهند رسید.

روابط عمومی شهرداری میانه

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۰۰/۵/۲ ۰۰:۳۳

سلام و عرض ادب 

تشکر میکنم از پاسخ روابط عمومی شهرداری محترم . موفق باشید .  

جسارتا تذکر این‌نکته را بدهم که روابط عمومی مراعات خط قرمز حقوق شهروندی را بکنند این اتهام نادرست تان  راه نقد را نخواهد بست . اجازه ندارید نقاد و مطالبه گر اجتماعی  را بنوعی معرفی کنید که انگار قصد دارد جامعه را بر آشوبد . دوباره ادعای  خود را مطالعه فرمایید . و مستحضر باشید که ورود به مسائل حقوقی امری جدا از پاسخ روابط عمومی است .

بر فرض درست بودن ادعا مگر مردم شهر صغیرند که نیاز به بنده داشته باشند . من از حقوق شهروندی خودم دفاع کردم اگر این نظر و دیدگاه عامه بوده و اشتراک نظر داشتند که بهتر . این امری هست که بعدا پیوست شده و شما خوشحال باشید که صدای مردم را شنیدید . 

فرمودید : 

((.....  نه اینکه صاحبان قلم و فعالان رسانه ای با طرح (شبهات و مباحث بی پایه افکار عمومی را در مقابل طرح قرارداده) و (با تهییج و تحریک مردم) کوچه و بازار اجرای طرح را با (تنش های اجتماعی) مواجه سازند.))

کدام تنش ؟ کدام تهییج ؟  من به خطوط قرمز خود و حقوق شهروندی ام آشنا هستم وروابط عمومی را هم به مراعات آن توصیه میکنم . 

۰۰/۵/۱ ۲۲:۳۵

با سلام

پیاده راه شاید تنها خیابان زیبای شهر و قابل توصیه به مهمانها باشد

حال که قبل از اجرای آن ، تمهیدات لازم اندیشیده نشده و زیرساختهای مورد نیاز تامین نگردیده باید با راه حلهای موقتی جلو تخریب این راه  و زشت نمودن زیبایی آن گرفته شود

کمبود هیچ امکاناتی دلیل بر اجازه دادن به اشخاص خودی و ناخودی برای کریه کردن چهره آن و از بین بردن سنگفرشهای زیبای آن نیست

به هر وسیله و راه حلی که هست باید جلو ویراژ موتورسواران و تردد و پارک بی مورد خودروها گرفته شود

تا احداث و راه اندازی پارکینگهای قول داده شده ، دو طرف خیابانهای بانک ملی و طالقانی بطور قانونی پارکینگ آزاد گردد تا راننده های مقید به قانون بدون دلهره آنجا پارک و با خیال راحت به خرید خود بپردازند

خودروهای باری از قبیل وانت و نیسان با تخلیه بار خود سریعا محدوده پیاده راه را ترک نمایند

با اعلامیه رسمی به همه کسبه آنها را وادار به تخلیه زباله ها در ظروف دربسته نمایید تا بعدا راه حل نهایی و اصولی ارائه گردد

با تشکر

۰۰/۵/۱ ۲۲:۱۳

ای کاش قبل ازاجرای این طرح اماکن فرسوده موجود در منطقه موردنظرموردبازسازی قرار می گرفتند و بعداً این طرح هزینه بر به مرحله ی اجرا در می آمدچون بعد از چند سال جهت باز سازی مغازه های قدیمی حتما این طرح با مشکلات زیادی مواجه خواهدشد ضمنا بدبختی مسئولین ما تقلید کورکورانه از این و آن می باشد که همین امر نیز خسارات جبران ناپذیری به کل کشور وارد کرده و می کند.

۰۰/۵/۱ ۲۲:۰۵

با سلام
ضمن تشکر از روابط عمومی شهرداری که خود را موظف به پاسخگویی کردند لازم می دانم عرض کنم
پیاده راه در هیچ نقطه از شهر محل جولانگاه خودروهای عبوری نیست و قانون هم اجازه آن را نمی دهد هم‌اکنون ساعت 22 که به خانه می اآمدم خودروها با خانواده شان در آنجا مانور می دادند حتی کم مونده بود دو خودرو به هم بزنند و پیاده شدند و به هم دیگر فحش دادند و نظر به اینکه لاستیک خودروها چهره سنگ فرش ها را چنان سیاه کرده که انگار قیری سیاه رنگ روی آن پاشیده اند و به مرور زمان رنگ و روی سنگ ها از بین خواهد رفت و حال آنکه جولانگاه خودروها شده که هیچ بلکه دو راننده پیاده شده و به هم فحش می دادند.
مسئول محترم آیا این پیاده راه درست شده تا موجب زیباسازی شهر شود یا هدر کرد بیت المال و ناهنجاری اجتماعی؟ به نظر من شهرداری محترم در پاسخگویی طفره رفته و خواسته عملکرد ناصواب خود را در زمینه نگهداری این محل زیبای شهر توجیه کند.

پیشگیری از کرونا

اسامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در میانه

اخبار روز