کد خبر: ۵۲۵۱۸
۲۹۴۲ بازدید
۱۴ دیدگاه (۱۱ تایید شده)

مسئولین محترم ؛

مسافرین میانه-تبریز را دریابید!

۱۳۹۴/۹/۲۲
۲۰:۲۲

با توجه به پیگیری های انجام  شده، تمامی سرویس‌های اتوبوس میانه به تبریز و بلعکس در روز یکشنبه مورخ 22 آذر ماه لغو شده است. هنوز اطلاع دقیقی از علت لغو سرویس‌ها به دست نیامده ولی این اتفاق نمونه ی بارزی از ناکارآمدی پایانه شهرستان میانه می‌باشد. تبریز یکی از پرترددترین مقصدهای مسافرین این شهرستان می‌باشد. متاسفانه سال‌هاست که مسافرین این مسیر که قسمت عمده آن نیز دانشجویان می‌باشند با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. که چند مورد از آنها به شرح زیر می‌باشد.

کمبود تعداد سرویس‌ها: برخلاف حجم زیاد مسافرین این مسیر، تعداد سرویس به مقدار کافی نمی‌باشد. و در زمان‌های پرترافیک از جمله روزهای منتهی به تعطیلات با حجم زیاد مسافر روبرو می‌شود که متاسفانه شرکت مسئول توانایی مدیریت این شرایط را ندارد و تعدادی زیادی از مسافران جا مانده و به اجبار با صرف دو الی سه برابر با خودروهای سواری عزیمت می‌کنند.

کیفیت پایین اتوبوس‌ها: مشابه وضعیت نابسامان ترمینال میانه (از جمله وضعیت نامناسب آسفالت، دربانی و سرویس بهداشتی نامناسب پولی!) کیفیت اتوبوس‌ها نیز هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ ظاهری نابسامان است. اکثر اتوبوس‌ها مسیر مذکور رده خارج بوده و در ارائه حداقل امکانات از جمله آب آشامیدنی ناتوانند. تعدادی ردیف صندلی به منظور افزایش ظرفیت به اتوبوس اضافه شده است که موجب سلب راحتی مسافران شده است. به علت کهولت،فرسودگی و عدم نگهداری مناسب، احتمال خرابی این اتوبوس‌ها بین راه به کررات رخ می‌دهد. چکیدن آب از سقف و کانال تهویه اتاق امری معمول است. خرابی بخاری و کولر در تعدادی از این اتوبوس‌ها نیز مشاهده شده است.

برخورد نامناسب کارکنان شرکت مربوط: متاسفانه برخورد مسئولین این شرکت با مسافرین در شان آنها نیست. به خصوص این شرایط در زمان‌های بحرانی و پر ترافیک مشهودتر است.

مدیریت ضعیف: پروسه رزرو بلیط تا زمان شروع سفر پر از نقاط ضعف مشهود است. رزرو صندلی به صورت تلفنی بوده و گاهاً به علت خطای اپراتور اسم شخص در لیست یادداشت نمی‌شود و مسافر با مشکل جدی روبرو می‌شود. مورد دوم حرکت نکردن اتوبوس در زمان مقرر است. که متاسفانه رانندگان بدون در نظر گرفتن ارزش زمان مسافران و به خاطر منافع شخصی اقدام به تاخیر عمدی می‌نمایند. که این موضوع با بی توجهی مسئولین شرکت نیز همراه است.

نبود سرویس انتقادات و پیشنهادات: متاسفانه با وجود همه این مشکلات به علت انحصاری بودن و دیکتاتوری محض، به ندرت مسافران اقدام به اعتراض می‌کنند زیرا به احتمال زیاد به اجبار از اتوبوس اخراج خواهند شد. و مسئول بالادستی برای رسیدگی به این مشکلات وجود ندارد یا اگر دارد اعلام حضور کند که مردم نیز با ایشان آشنا شوند!

با وجود تمام کاستی‌ها به مشکلات فوق می‌توان راه‌کارهای زیر را ارائه داد که امید است مورد توجه مسئولین نیز قرار بگیرد:

نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و افزودن تعداد اتوبوس‌ها: برای مسافران شاید افزایش ده یا بیست درصدی قیمت بلیط در مقابل کیفیت سفر چندان قابل توجه نباشد. به عبارت دیگر شرکت می‌تواند با افزودن تعداد اتوبوس‌ها و بالا بردن کیفیت آنها قیمت بلیط را به تناسب آن افزایش دهد.

دعوت از رانندگان مسیر تهران-تبریز: در صورتی که شرکت مایل به اقدام مورد اول نباشد و یا زمینه‌ی این اقدام فراهم نباشد (که کاملا بعید است)، با هماهنگی با سایر تعاونی‌ها می‌توان از تعدادی اتوبوس با کیفیت بالا دعوت  کرد که به جای مسیر اتوبان از مسیر میانه به تبریز ادامه سفر را انجام دهند. به علت کثرت اتوبوس‌های تهران-تبریز اکثرا به صورت نیمه پر هستند و به همین دلیل، این پیشنهاد می‌تواند با استقبال تعاونی و راننده‌های دیگر نیز مواجه شود. به عنوان مثال قیمت 10 الی دوازده هزار تومان برای اتوبوس‌های با کیفیت (VIP) برای مسیر میانه-تبریز برای راننده و مسافران بسیار جذاب و منطقی می‌باشد.

پیگیری پروژه راه‌آهن تبریز به میانه و بلعکس: که شاید بهتر باشد در موردش توضیح داده نشود و این موضوع به صورت یه مساله تاریخی باقی بماند!

سخنی با مسئولان محترم شهرستان: از امام جمعه محترم شهرستان میانه تقضا می‌شود این مشکل را برای مردم فهیم میانه بازگو فرمایند و در حل این مشکل رهنمودهای مناسبی ارائه دهند. از شهرداری و شورای شهر خواهشمند است به این مشکل که اکثرا قشر دانشجو و تحصیل‌کرده با آن درگیر هستند را در دستور کار قرار دهند. صرفاً از نمایندگان (مردمی) شهرستان خواهشمند است با دیدگان بازتر به مشکلات مردم توجه کنند و آنها را درک کنند. با یک حساب سر انگشتی می توان دریافت که نوسازی ناوگان اتوبوسی از نوسازی قطار ارزان‌تر و امکان پذیرتر است.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۴/۹/۲۴ ۱۲:۲۳

جناب آقای کاربر مهمان

هر چه از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند

مخصوصا بر دل والدینی که یا دانشجو دارند و یا سرباز

امیدوارم حداقل خواسته شما (دعوت از شرکتهای مسافربری مسیر تهران -تبریز و یا اخذ مجوز از پلیس راه) جامه عمل بپوشد . واز دست اندرکاران گرامی انتظار میرود در این مورد اقدام مقتضی به عمل آورند .

با تشکر و سپاس

۹۴/۹/۲۳ ۱۹:۵۷

عباس جان عزیز

منظور بنده این است این نمایندگان محترم حداقل مشکلات شهر را نمیتوانند حل کنند چه برسه به مشکلات کارکنان عزیز فولاد وحتی آوردن کارخانه پتروشیمی  وایجاد اشتغال.

۹۴/۹/۲۳ ۱۴:۳۹

مهم ترین عامل عقب ماندگی است.

۹۴/۹/۲۳ ۱۴:۳۸

کاربر مهمان عزیز ،نمی دانم چرا بعضی از همشهریانم اینطوری هستند چرا فولاد و پتروشیمی پیشکش ! مگر مشکل رفت و آمد قطار حل نشده نباید پتروشیمی و فولاد داشته باشیم ؟چرا بعضی ها خودخواهند ؟آدم فکر می کند مثلا جنابعالی مشکلت رفت و آمد قطار میانه- تهران است و باید حل شود و دیگر هیچ چیز به من ربطی ندارد مهم نیست پتروشیمی یا فولاد بیکاری را حل می کند "باید خر من از پل بگذرد" این تفکر غلطی است که من و ما داریم.

۹۴/۹/۲۳ ۱۰:۳۳

متاسفانه مهمترین مشکل این منطقه بی تفاوتی شورای شهر و مسئولان به مسائل و مشکلات شهر می باشد و اعضای شورای محترم هم درست عمل نکردن به وظایف خود می باشد که مهمترین وظیفه اش رسیدگی و نظارت به کار شهردار محترم می باشد به این وظیفه خود نتوانسته تا این لحظه بدرستی عمل نمایند ضمنا نمایندگان عزیز هم بجای توافق با شرکت راه اهن برای قطار دسته دوم ایکاش توافق به اتمام پروژه تبریز میانه می نمودند 

از همه مهمتر بی تفاوتی خود مردم به مشکلات است

۹۴/۹/۲۳ ۰۹:۲۴

تشکر می کنم از شهروند محترمی که به این موضوع پرداخته و مسئولانه آن را منعکس کرده، بنده نیز در سال شاید سه چهار بار در این مسیر تردد داشته باشم اما متاسفانه در سال های اخیر هیچ خاطره ی خوشی نداشته ام  همانطور که گفته اند برخورد عوامل اتوبس رانی و یادداشت اسامی مسافران و بلیط فروشی خط میانه تبریز بسیار نامناسب می باشد در روز های دم تعطیل و زیادی مسافران هم کارهای عجیب و غریب  سواری های خطی تبریز به میانه بسیار زننده است البته جا دارد از رانندگان محترمی که به شغل خود ارزش قائل اند و بسیار محترم اند تشکر داشته باشم

۹۴/۹/۲۳ ۰۲:۰۸

با تشکر از سایت مردمی صدای میانه

۹۴/۹/۲۳ ۰۱:۳۵

از مسئولین محترم خواهش می کنم زودتر یه فکری به حال این مسیر میانه تبریز بکنند.

واقعا برای میانه خیلی ذلته که سیستم حمل و نقلش برای تبریز اینقدر ناکارآمد و تعداد محدود است.

اگر کارت از ساعت 4 بعد از ظهر بیشتر طول بکشه دیگه آواره ترمینال تبریز میشی.

حداقل یکی دو تا سرویس برای عصر هم بزارید لطفا.

۹۴/۹/۲۲ ۲۲:۴۳

به خاطر یک روز تعطیلی اینهمه الم شنگه به راه انداختید وقتی مسافران و دانشجویان در سه راهی سرچم علاف میشوند صداتون در نمیاد خدا نبخشه  اونیکه مسبب جدایی اتوبان از شهرمان شد و براش پل ترقی شد میانه و به درجات بالاتر رفت

۹۴/۹/۲۲ ۲۱:۳۱

نمایندگان محترم آقایان دکتر مددی و مهندس حسینی کجائید پس ؟به حداقل خواسته مردم چرا رسیدگی نمی کنید ؟فولاد و پتروشیمی پیش کش

۹۴/۹/۲۲ ۲۰:۳۳

همینو کم داشتیم .مسئولین فقط شعار بدن .نمیدونم چی میخان اون دنیا جواب بدن

اخبار روز