کد خبر: ۱۴۲۲۷
۴۲۹۶ بازدید
۴۰ دیدگاه (۳۸ تایید شده)

درخواست ویژه از مهندس حسینی :

جاده سراب - میانه را پیگیری کنید!

۱۳۹۲/۶/۶
۱۴:۰۵

با توجه به اینکه مقرر گردید مابین نمایندگان تقسیم کار شود و نظر به اینکه آقای مهندس حسینی رئیس کمیته راه و ترابری مجلس شورای اسلامی می باشد و این درخواست مطابق با تخصص شان بوده ،پیگیری  راه ارتباطی سراب - میانه تا حصول نتیجه نهایی را از ایشان خواستاریم.

جناب آقای مهندس میر بهلول حسینی!

اتصال شهرستان سراب به میانه از طریق ترکمنچای مزایای فراوانی برای این  2 شهرستان دارد و در سایه این راه ارتباطی منطقه ارسباران نیز از آن بهره مند خواهد شد

با احداث این راه  علاوه بر تقویت اقتصادی میانه و ترکمنچای و دسترسی به بازار های سراب و منطقه ارسباران که بالغ بر 450 هزار نفر را شامل می شوند راه ارتباطی  شهرستان سراب و مجموعه ارسباران که متشکل از چندین شهر و شهرستان هستند به تهران نزدیکتر خواهد شد که خود به خود باعث پیشرفت و آبادانی خواهد شد

امید است با پیگیری جنابعالی به نتیجه برسد و چندین شهرستان از ثمرات آن بهرمند شود . ان شا الله

نکته: هم اکنون ارتباط ما با شهرستان سراب از طریق روستای اردها در بخش ترکمنچای بصورت جاده  خاکی و غیر استاندارد برقرار است

با تشکر

حامد کبیری

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۴/۸/۱۸ ۱۰:۳۱

مسير جلدباخان به نشق خوب و نياز به اسفالت دارد. لطفا انجام دهيد.

۹۳/۳/۱۴ ۱۰:۴۶
چون که میانه از اتوبان دور اغتاده کمی از رونق ان شهر کاسته شده با افتتاح این جاده شهرستانهای سراب و اهر هریس ورزقان شاید هم نیر از این مسیر تردد میکنند به تهران که هم برای ان شهرستانها بابت کوتاه شدن مسیر خوب هست و هم اینکه باعث رونق دوباره میانه و ترکمنچای میشود
۹۳/۲/۲۰ ۱۸:۱۸
[quote name="نسیم"]چنین جاده هایی اصلاح هم شوند جاده رسمی نخواهند بود. بروید روی جاده های اصلی تان فکر کیند نه جاده های فرعی.[/quote]
[quote name="نسیم"]چنین جاده هایی اصلاح هم شوند جاده رسمی نخواهند بود. بروید روی جاده های اصلی تان فکر کیند نه جاده های فرعی.[/quote]
یعنی چی که ولش کنین همه پروژه های عمرانی رو ترکمنچاییها ساختن حالا ی جاده رو نمیخوان براشون بزنن :-x
۹۳/۲/۲۰ ۱۸:۱۳
این همه راه میسازن اینم روش مگه چی میشه :sad:
۹۳/۱/۱۲ ۱۱:۳۵
چرا میانه ایها مخالفن؟
۹۳/۱/۱۲ ۱۱:۳۴
:lol: :P چرا میانه ایها مخالفن؟
۹۲/۸/۱۸ ۰۶:۳۸
اولا باید بگم الان تنها راه ارتباطی سراب میانه از روستای جلده باخان است نه اردها. ثانیا حدود شش ماه است که برای احداث این راه از روستای جلده باخان نقشه برداری میشه. هم نقشه هوایی هم زمینی .
۹۲/۶/۱۸ ۰۷:۳۴
نمیدانم چرا تهران برای ما اذریها شده ایالت تگزاس متاسفانه اکثر اذریها درحاشیه تهران کرج زندگی میکنند اذریها اگه بخوان مهاجرت کنند فقط فقط فقط کلانشهر زیبای تبریزانشاالله ازهمه شهرهای استان اتوبان بشه به تبریز
۹۲/۶/۹ ۱۴:۱۴
در نقشه ای که مهندس نائبی آورده بر روی بعضی جاده ها TIR نوشته شده است این به معنی آنست که در سطح بین المللی این جاده ها به عنوان جاده ترانزیت معرفی شده است پس بنابراین به این راحتی نمی توان تردد خودروهای سنگین در این جاده ها را ممنوع کرد لذا باید به فکر تعریض جاده هایمان باشیم نه اینکه پس از هر تصادفی به فکر ممنوع کردن کامیون و تریلی باشیم که این بی نتیجه است.
۹۲/۶/۹ ۰۵:۵۵
مثل اینکه آقیان با منطقه هیچ آشنائی ندارند
۹۲/۶/۷ ۱۷:۱۹
[quote name="محمدصادق نائبی"][quote name="وحید ناصری"]جناب نائبی ؛ فرمودید : «سرابی بجای سفر از طریق سراب ـ هریس ـ ترکمنچای می تواند مسیر قدیمی سراب ـ بستان آباد را طی کند» هریس که ربطی به این جاده ندارد . ربط داره ؟؟!![/quote]
[list][*]هریس در همین مسیر است و برای توجیه اقتصادی حتماً باید از آن شهر نیز عبور کنند.[/list][/quote]
در نقشه ای که قرار دادین ، فاصله هریس خیلی بیشتره و همچنین جاده ای که به اسم آقای کبیری رسم شده مستقیم از سراب به ترکمنچای وصل شده و بحث رو این جاده بود .
ممنون بابت توضیحتون
۹۲/۶/۷ ۱۳:۱۹
در این خصوص باید با نمایندگان سراب و اهر و کلیبر و میانه صحبت کرد و به تفاهم رسید از سایت معتبر صدای میانه خواهشمندست قبول زحمت فرموده و اینکار را انجام دهند بسیار ممنون می شویم
۹۲/۶/۷ ۱۲:۲۰
[quote name="از تهران"]میانه همانطور که از اسمش پیداست میانه همه راههاست فقط یک ذره دل و جرات می خواد[/quote]
[list][*]نکند شما هم اسیر اسم سازی فارسی شده اید و واقعاً تصور می کنید میانا یعنی وسط؟! :-) :zzz [/list]
۹۲/۶/۷ ۱۲:۱۸
[quote name="وحید ناصری"]جناب نائبی ؛ فرمودید : «سرابی بجای سفر از طریق سراب ـ هریس ـ ترکمنچای می تواند مسیر قدیمی سراب ـ بستان آباد را طی کند» هریس که ربطی به این جاده ندارد . ربط داره ؟؟!![/quote]
[list][*]هریس در همین مسیر است و برای توجیه اقتصادی حتماً باید از آن شهر نیز عبور کنند.[/list]
۹۲/۶/۷ ۰۵:۴۷
[quote name="محمدصادق نائبی"][list][*]جناب حامدخان کبیری
باسلام
هرچند پیشنهاد شما خیلی خوب است و باعث احیای ارتباطات ار هم بریده ی اهالی گرمرود شمالی و جنوبی می شود ولی اما و اگری دارد که اشاره می کنم:
برای چه سرابی باید علاقمند به رفتن به میانه باشد؟ در خود میانه که قطعاً کار اداری یا درمانی یا آموزشی ندارد و تبریز صد البته بهتر است. پس میانه نقطه اتصالی باید باشد به تهران.
حال بررسی کنیم ببینیم سرابی با اتصال به میانه چه می کند؟
او باید جاده غیراستاندارد و کوهستانی سراب ـ هریس ـ ترکمنچای را بپیماید و تازه بیافتد به جاده قتلگاه و بیش از 100 کیلومتر طی کند تا به آزادراه برسد. آیا او این را می پذیرد؟ خود شما سفر در قتلگاه 100 کیلومتری را می پذیرید یا آزادراه 150 کیلومتری را؟
به نقشه زیر عنایت کنید:
جاده پیشنهادی تان را با رنگ قهوه ای با جمله "جاده پیشنهادی حامد کبیری" برجسته کرده ام:

[img]www.vom.ir/images/miyaneh-sarab.JPG[/img]

سرابی بجای سفر از طریق سراب ـ هریس ـ ترکمنچای می تواند مسیر قدیمی سراب ـ بستان آباد را طی کند و در مرحله دوم بجای سفر از جاده پرپیچ و خم 100 تا 110 کیلومتری با سرعت 90 می تواند آزادراه 150 کیلومتری بستان آباد ـ سرچم را با سرعت 120 طی کند. هرچند زمان حرکت تقریباً یکسان است ولی راحتی آزادراه کجا و ترس جاده کجا؟!
حال در مورد "اما و اگر" که عرض کردم مقدمه ی این کار این است که بجای اندیشیدن به سرابی به میانه ای بیاندیشیم. اول خودت بعداً کسی! اول آن بزرگراه میانه ـ سرچم را که دو بار مصوبه هیئت دولت را دارد و 10 کیلومتر از 40 کیلومترش آغاز شده بود را به جایی برسانیم و میانه ـ زنجان ـ تهران کاملاً از دست جاده خلاصی یابد سپس در مرحله دوم به فکر بزرگراه میانه ـ قره چمن ـ ترکمنچای ـ بستان آباد ـ تبریز باشیم و در مرحله سوم اثبات کنیم که بزرگراه استاندارد و کفی و دیدنی تبریز ـ میانه ـ زنجان بهتر از آزادراه است و سرابی و اردبیلی و تبریزی را به این مسیر بکشانیم و ترکمنچای را هم نجات دهیم. انشاءالله
درهرصورت بنده به طرح شما احترام قائلم لیکن مقدمات آن باید فراهم گردد و ابتدا خودمان را نجات دهیم سپس بستر را برای رونق میانه فراهم کنیم.
[/list][/quote]
جاده ماشین روخاکی این مسیر وجود دارد و جاده پیشنهادی حامدکبیری نیست
۹۲/۶/۷ ۰۴:۵۲
کد خبر:۴۵۳۰۲۳۹تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۰
پنج "فرودگاه" جديد در کشور ساخته مي شود
مديرعامل شرکت فرودگاههاي کشور در مراسم بهره برداري از طرح هاي عمراني فرودگاه اهواز افزود: اين فرودگاه ها با مشارکت بخش خصوصي در شهرهاي تربت حيدريه، گناباد، بروجرد(بين بروجرد-ملاير)، ماکو و منطقه سلفچگان در دست ساخت و مطالعه است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ رسولي نژاد با اشاره به اينکه هشت فرودگاه از 58 فرودگاه فعال در کشور متعلق به وزارت نفت است افزود: تنها فرودگاه‌هايي که متعلق به وزارت راه و شهرسازي باشد، از بودجه دولتي اعتبار دريافت مي‌کنند.

وي گفت: در فرودگاه امام خميني يک سالن توسط بخش خصوصي با اعتباري در حدود 120 ميليارد ريال احداث شده است و هتل اين فرودگاه نيز با اعتبار ‌هزار و 200 ميليارد ريالي بخش خصوصي در حال ساخت است و 40پيشرفت دارد .

مديرعامل شرکت فرودگاههاي کشور افزود : امسال انتظار مي‌رود که هشت درصد در پرواز خارجي و چهار درصد درپرواز داخلي افزايش داشته باشيم.

رسولي نژاد همچنين با بيان اينکه پارسال حدود هشت‌ و‌ نيم ميليون مسافر با پرواز خارجي و 33 ميليون مسافر با پرواز داخلي در کشور جابه‌جا شده است افزود: در اين مدت حدود 25 ميليون سفر هوايي صورت گرفته است که بر اين اساس 41 ميليون نفر مسافر جابه‌جا شده‌اند.

انتهاي پيام/

حالا ببینید ما چه قدر عقبیم بر سر احداث یک جاده دعوا می کنیم که اگر صرفه اقتصادی ندارد آن جاده را نسازیم و به فکر جیب دولتیم تا فکر میانه اما در برخی از شهرستانها نظیر ماکو فرودگاه ساخته می شود.
۹۲/۶/۷ ۰۴:۴۱
این راه را رفتیم نیاز به تعریض و اسفالت دارد و نزدیک هم هست
۹۲/۶/۶ ۲۰:۴۹
آقای مهندس حسینی از سربازان مخلص انقلاب و اسلام است و اگر اراده کند می تواند آن را در کمیسیون راه و ترابری مجلس به تصویب رسانده و جهت عملیاتی شدن به وزارت راه آقای عباس آخوندی که از دوستان شان است ارائه نماید.
۹۲/۶/۶ ۲۰:۳۹
ساخت آزاد راه هشترود - مراغه شتاب می گیرد.
هشترود، مراغه - نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی، خواستار شتاب بخشیدن به عملیات احداث طرح آزاد راه هشترود - مراغه شد.


ˈغلامحسین شیریˈ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون جاده هشترود - مراغه به قتلگاه تبدیل شده و هر از چند گاهی حوادث دلخراشی در این محور روی می دهد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی برای اجرا شدن آزاد راه مراغه - هشترود، یادآوری کرد: تفاهم نامه احداث این آزاد راه بین وزارت راه و شهر سازی و بانک سپه به عنوان سرمایه گذار به امضا رسیده که پس از برگزاری مناقصه، پیمانکار آن فعالیت خود را برای احداث آن آغاز می کند.

شیری، از آغاز اجرای این طرح در سال 92 خبر داد و تاکید کرد: این طرح باید در سال های گذشته اجرا می شد که به دلایلی این امر ممکن نشده است.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در خانه ملت گفت: بر اساس تفاهم نامه، آزادراه مراغه - هشترود به طول حدود 92 کیلومتر در مدت سه سال احداث می شود.

شیری، همچنین از چهار بانده شدن جاده هشترود - میانه – قلعه ضحاک و ایستگاه راه آهن این شهرستان در سال آینده خبر داد و افزود: در این جاده کم عرض هر سال تصادفات زیادی اتفاق می افتد.
نوشته شده در سه شنبه پنجم دی 1391ساعت 12:7 توسط کارشناس فرمانداری هشترود | کسی هم از جاده هشترود میانه بگوید
۹۲/۶/۶ ۲۰:۲۰
نه فقط نماینده ما بلکه باید نمایندگان شهرهای اشاره شده هم باید جدیت به خرج بدهند البته انتظار از آقای حسینی زیاده که مسول کمیته راه مجلس است.
۹۲/۶/۶ ۲۰:۱۸
میانه همانطور که از اسمش پیداست میانه همه راههاست فقط یک ذره دل و جرات می خواد
۹۲/۶/۶ ۲۰:۱۶
اگر چنین راهی واقعا وجود داشت چرا عملا مسئولین میانه دنبالش نرفتند؟
۹۲/۶/۶ ۲۰:۱۵
من اون راهو رفتم اگه بزرگش کنن 40 کیلومتر تا ترکمنچایه
۹۲/۶/۶ ۲۰:۱۳
شما چرا بر سر یک جاده ای که حالا ساخته بشه یا نه دعوا می کنید .... توافق بر این باشد که نمایندگان تون مطالعه کنند و بسازند در صورت امکان
۹۲/۶/۶ ۲۰:۱۲
اولویت ساخت جاده سراب اردها به میانه 91/09/16

دسته: ( اخبار شهرستان سراب ، )
پنجشنبه 16 آذر 1391 10:11 ب.ظ

سراب دیروز... فردا:به نقل از سراب نو
اولویت ساخت جاده سراب اردها به میانه
طبق اخبار واصله قرار است جاده دوبانده میانه تا سرچم چهار بانده شود و اگر مسئولین پیگیر باشند که جاده سراب اردها تا میانه که مسافت زیادی هم ندارد در اولویت طرحهای خود قرار گیرد در آینده ای نه چندان دور شاهد افتتاح جاده مشگین شهر به سراب خواهیم شد و اجرای این طرح هم صرفه اقتصادی دارد هم در مصرف سوخت صرفه جوئی خواهد شد و هم شهرهای مشگین شهر و پارس آباد اهر و ورزقان سراب و میانه نیز از بن بست خارج خواهند شد .
۹۲/۶/۶ ۱۹:۳۳
جناب نائبی ؛ فرمودید : «سرابی بجای سفر از طریق سراب ـ هریس ـ ترکمنچای می تواند مسیر قدیمی سراب ـ بستان آباد را طی کند» هریس که ربطی به این جاده ندارد . ربط داره ؟؟!!
۹۲/۶/۶ ۱۹:۲۶
[quote name="سرابلی"]تو سایت می گشتم که به این اکانت برخوردم اگر این طرح را بتوانند اجرا کنند فوق العاده زیبا می شود در این خصوص پیشنهاد می کنم با نمایندگان سراب اهر و کلیبر هم همکاری کنید ما از خدامون است[/quote]
چند سال پیش نماینده سراب اومده بود ترکمانچای,ایشون گفتن که با نمایندگان میانه درباره این پروژه صحبت کردن ولی نمایندگان میانه مخالفت کردن
۹۲/۶/۶ ۱۸:۵۵
[quote name="سعید1"]بر خلاف استدلال مهندس نائبی با پیشنهاد حامد کبیری موافقم به این دلایل
1- مگر اهالی میاندوآب برای رفتن به تهران نمی توانستند از جاده میاندوآب - مراغه - هشترود به اتوبان برسند؟ پس چرا جاده دیگری از میاندوآب کشیدند و حتی پس از رسیدن به اتوبان آن را تا میانه ادامه دادند؟
2- مگر اهالی خلخال برای رفتن به تهران نمی توانند از جاده اردبیل - سرچم استفاده کنند؟ پس چرا جاده میانه خلخال در حال احداث است؟
اگر در پاسخ به این دو مورد گفته شود این جاده ها برای اتصال جنوب آذربایجان غربی به استان گیلان است.
می توان گفت شخصی که می خواهد از میاندوآب به گیلان برود می تواند پس از گذر از قره آغاج و رسیدن به اتوبان حدود 40 کیلومتر در اتوبان کم خطر رانندگی کند و به سرچم برسد و از طریق جاده سرچم اردبیل به خلخال و سپس به اسالم برود. پس با استدلال آقای مهندس نائبی جاده حدفاصل روستای طوق تا روستای فیروز آباد خلخال اضافی است.
3- اگر رانندگی در آزادراه راحت است ( که هست) پس چرا بیش از نصف خودروهای سنگین و تعدادی سواری جاده قدیم را به آزاد راه ترجیح می دهند؟
4- مگر اهالی شهرستان نیر نمی توانند از طریق جاده اردبیل - سرچم به مرکز کشور بروند ؟ پس چرا خواهان احیا و ترمیم جاده نیر - آرموداق- میانه هستند؟[/quote][list][*]
1 ـ جاده پهن میانه ـ میاندوآب یکی از گاف های بزرگ وزارت راه و ترابری بود. طرح جاده میاندوآب ـ میانه قبل از طرح آزادراه بود و به خاطر کاهش مسیر میاندوآب ـ تهران بود. خب! وقتی آزادراه اجرا شد طبیعتاً باید میاندوآب ـ میانه یا بهتر بگوییم تکّه ی تاوا ـ میانه نباید اجرا می شد ولی گاف دادند و اجرا کردند و صد البته به نفع ما میانه ایها شد. بعداً توجیه کردند که این جاده برای ارتباط آذربایجانغربی به گیلان بوده است!
2 ـ جاده میانه ـ خلخال از قدیم بوده و الآن تنها می خواهند ترمیم و اصلاح کنند نه اینکه از زیربنا بخواهند یک جاده استاندارد بزنند.
3 ـ قبلاً در مقاله و پرزنتی توضیح داده ام که جاده ترانزیت تهران ـ تبریز یکی از افتخارات ملی ماست که در 80 سال پیش با بیل و کلنگ ساخته و یک جاده تخت و کفی برای ما هدیه کرده اند ولی الآن با این تکنولوژی یک آزادراه کوهان شتری تحویل ما داده اند. توضیح دادم که در شرایط مساوی هر عقل سلیمی جاده (بزرگراه) کفی و خوش منظره و پرامکانات میانه را به آزادراه کوهان شتری ترجیح می دهد. نظر ما دو نفر اختلاف چندانی ندارد. اگر جاده کنونی بزرگراه شود مطمئن باشید آزادراه تعطیل می شود.
4 ـ جاده نیر ـ آرموداق ـ میانه ـ تهران یک خبر تبلیغی است که نماینده ها می توانند از آن بهره برداری تبلیغاتی بکنند. تو را خدا کج بنشینیم و راست صحبت کنیم کدام نیری از جاده کوهستانی نیر ـ آرموداق ـ میانه برای رفتن به تهران استفاده می کند؟[/list]
۹۲/۶/۶ ۱۸:۳۶
تو سایت می گشتم که به این اکانت برخوردم اگر این طرح را بتوانند اجرا کنند فوق العاده زیبا می شود در این خصوص پیشنهاد می کنم با نمایندگان سراب اهر و کلیبر هم همکاری کنید ما از خدامون است
۹۲/۶/۶ ۱۸:۳۴
حالا کی اجرا میشه؟
۹۲/۶/۶ ۱۸:۳۴
ترکمان چای از بن بست خارج میشه و میانه خیلی خوب میشه
۹۲/۶/۶ ۱۸:۳۲
اون وقت اون منطقه ای که گفتید ( ارسباران )برای اونا خیلی سودمنده چون می توانند از طریق میانه به میاندواب ( آذربایجان غربی ) هم دسترسی داشته باشند.
۹۲/۶/۶ ۱۸:۳۱
بنده با نظر آقای کبیری کاملا موافقم زیرا همانطور که می دانیم وجود راه در یک منطقه موجب توسعه و آبادانی آنجاست اکنون که میانه از طریق فاصله گرفتن از اتوبان تقریبا بن بست شده اتصال میانه به سراب هم برای میانه ای ها مفید است هم برای منطقه ارسباران:
1- ارسباران شامل شهرستان های اهر ،هریس،ورزقان،کلیبرو هوراند است که تنها از طریق سه راهی اهر واقع در نزدیکی های تبریز به جاده بین المللی مرتبط می شوند ولی برای رسیدن به تهران باید از این سه راهی اهر وارد جاده میانه یا اتوبان زنجان بشوند محاسبه کنید که چه قدر باید وقت بگذارند تا به این سه راهی برسند ولی اگر از طریق راه پیشنهادی و فوق العاده سوق الجیشی سراب به میانه وارد شوند حداقل 130 کیلومتر صرفه جویی زمانی خواهند داشت زیرا در صورت تکمیل و تعریض جاده ترکمنچای به سراب از طریق روستای اردها که 40 کیلومتر است جمعا سراب تا میانه 90 کیلومتر خواهد بود و به جای اینکه سرابی ها تا بستان آباد بروند و وارد جاده یا اتوبان زنجان شوند این را را ترجیح می دهند
2- میانه هم تا سرچم یک جاده رسمی قابل تردد شده و خودکار تعریض و بزرگراه می شودو از بن بست موجود خارج خواهد شد . ایده بسیار خوبی است.
۹۲/۶/۶ ۱۵:۴۳
این جاده بین ترکمانچای وسراب وجودداردفقط کم تعریض و آسفالت ریزی میخواد
مردم ترکمانچای از این راه برای رفتن به سراب استفاده می کنند ,پراید هم میتونه ازاین راه کوهستانی عبور کنه,بااین وضعیت از نظر زمانی حدود40دقیقه از ترکمانچای تا سراب طول می کشه
۹۲/۶/۶ ۱۵:۳۷
چنین جاده هایی اصلاح هم شوند جاده رسمی نخواهند بود. بروید روی جاده های اصلی تان فکر کیند نه جاده های فرعی.
۹۲/۶/۶ ۱۳:۲۴
بر خلاف استدلال مهندس نائبی با پیشنهاد حامد کبیری موافقم به این دلایل
1- مگر اهالی میاندوآب برای رفتن به تهران نمی توانستند از جاده میاندوآب - مراغه - هشترود به اتوبان برسند؟ پس چرا جاده دیگری از میاندوآب کشیدند و حتی پس از رسیدن به اتوبان آن را تا میانه ادامه دادند؟
2- مگر اهالی خلخال برای رفتن به تهران نمی توانند از جاده اردبیل - سرچم استفاده کنند؟ پس چرا جاده میانه خلخال در حال احداث است؟
اگر در پاسخ به این دو مورد گفته شود این جاده ها برای اتصال جنوب آذربایجان غربی به استان گیلان است.
می توان گفت شخصی که می خواهد از میاندوآب به گیلان برود می تواند پس از گذر از قره آغاج و رسیدن به اتوبان حدود 40 کیلومتر در اتوبان کم خطر رانندگی کند و به سرچم برسد و از طریق جاده سرچم اردبیل به خلخال و سپس به اسالم برود. پس با استدلال آقای مهندس نائبی جاده حدفاصل روستای طوق تا روستای فیروز آباد خلخال اضافی است.
3- اگر رانندگی در آزادراه راحت است ( که هست) پس چرا بیش از نصف خودروهای سنگین و تعدادی سواری جاده قدیم را به آزاد راه ترجیح می دهند؟
4- مگر اهالی شهرستان نیر نمی توانند از طریق جاده اردبیل - سرچم به مرکز کشور بروند ؟ پس چرا خواهان احیا و ترمیم جاده نیر - آرموداق- میانه هستند؟
۹۲/۶/۶ ۱۳:۰۳
بله اول بستان آباد به میانه و میانه به تهران را بزرگراه کنید بعد به فکر ترکمنچای به سراب باشید. ترکمنچاییها از بس توی این جاده کشته دادند که جمعیتش از بین میره.
۹۲/۶/۶ ۱۰:۳۴
[list][*]جناب حامدخان کبیری
باسلام
هرچند پیشنهاد شما خیلی خوب است و باعث احیای ارتباطات ار هم بریده ی اهالی گرمرود شمالی و جنوبی می شود ولی اما و اگری دارد که اشاره می کنم:
برای چه سرابی باید علاقمند به رفتن به میانه باشد؟ در خود میانه که قطعاً کار اداری یا درمانی یا آموزشی ندارد و تبریز صد البته بهتر است. پس میانه نقطه اتصالی باید باشد به تهران.
حال بررسی کنیم ببینیم سرابی با اتصال به میانه چه می کند؟
او باید جاده غیراستاندارد و کوهستانی سراب ـ هریس ـ ترکمنچای را بپیماید و تازه بیافتد به جاده قتلگاه و بیش از 100 کیلومتر طی کند تا به آزادراه برسد. آیا او این را می پذیرد؟ خود شما سفر در قتلگاه 100 کیلومتری را می پذیرید یا آزادراه 150 کیلومتری را؟
به نقشه زیر عنایت کنید:
جاده پیشنهادی تان را با رنگ قهوه ای با جمله "جاده پیشنهادی حامد کبیری" برجسته کرده ام:

[img]www.vom.ir/images/miyaneh-sarab.JPG[/img]

سرابی بجای سفر از طریق سراب ـ هریس ـ ترکمنچای می تواند مسیر قدیمی سراب ـ بستان آباد را طی کند و در مرحله دوم بجای سفر از جاده پرپیچ و خم 100 تا 110 کیلومتری با سرعت 90 می تواند آزادراه 150 کیلومتری بستان آباد ـ سرچم را با سرعت 120 طی کند. هرچند زمان حرکت تقریباً یکسان است ولی راحتی آزادراه کجا و ترس جاده کجا؟!
حال در مورد "اما و اگر" که عرض کردم مقدمه ی این کار این است که بجای اندیشیدن به سرابی به میانه ای بیاندیشیم. اول خودت بعداً کسی! اول آن بزرگراه میانه ـ سرچم را که دو بار مصوبه هیئت دولت را دارد و 10 کیلومتر از 40 کیلومترش آغاز شده بود را به جایی برسانیم و میانه ـ زنجان ـ تهران کاملاً از دست جاده خلاصی یابد سپس در مرحله دوم به فکر بزرگراه میانه ـ قره چمن ـ ترکمنچای ـ بستان آباد ـ تبریز باشیم و در مرحله سوم اثبات کنیم که بزرگراه استاندارد و کفی و دیدنی تبریز ـ میانه ـ زنجان بهتر از آزادراه است و سرابی و اردبیلی و تبریزی را به این مسیر بکشانیم و ترکمنچای را هم نجات دهیم. انشاءالله
درهرصورت بنده به طرح شما احترام قائلم لیکن مقدمات آن باید فراهم گردد و ابتدا خودمان را نجات دهیم سپس بستر را برای رونق میانه فراهم کنیم.
[/list]

اخبار روز