انسانهای حقیقی کسانی هستند که تاثیر عمیقی بر روی دل و جان مردم می نهند و گه گاه می توانند باعث تحول دیگران شده و زندگی آنهارا به کلی تغییر دهند و در واقع اینگونه انسانها با بهره گیری از هوش هیجانی که یک موهبت الهی است زندگی پر افتخاری دارندچرا که نه تنها زندگی خود را در مسیر درست هدایت می کنند بلکه به دیگران نیز در یافتن راه صحیح کمک نموده و زندگی دیگران را نیز متحول می نمایند لذا اینگونه انسانها ی راستین همان کسانی هستند که باید باشند ، در واقع آنها هرگز تظاهر نمی کنند چون از ویژگیهای خاصی برخوردار بوده وبا رفتار عوام فریبانه ، دیگران را فریب نداده و برای خود پیروان چشم و گوش بسته ای مهیا نمی کنند گرچه می دانندبعضی از مردم دوست و بعضی دشمن آنها هستند ولی انسانهای با شخصیت ، هرگز نمی توانند ریا کار و دورو باشند و اینگونه افراد در شهر مهد علم میانه کم نیستند و این ماهستیم که از تلاشها و خدمات این عزیزان در سالهای نه چندان دور غافلیم . با این مقدمه می خواهم یک چهره ماندگار شهرمان را که با مشکلات فراوان توانسته است دانشمندانی را تحویل جامعه دهد که اغلب آنها حساست ترین نبض علمی جهان را در دست دارند معرفی نمایم . مدیری مدبر ، فرهنگی نام آشنا استاد علی کریمیان فرزند مرحوم حاج حسن کریمیان که نزدیک به دو دهه با تلاشهای علمی و فرهنگی خود آنهم با رنج و مشقت فراوان نه تنها گداخانه شهرمان را به مرکز آموزشی تبدیل کرد بلکه با تحویل دانشمندان ، استادان ، پزشکان ، دبیرا ن ، معلمان و نخبگان به جامعه جهانی نام میانه را در ایران و جهان زنده کرد. بنده به عنوان یکی از کوچکترین شاگردان ایشان با توجه به حرفه ام این افتخار را پیدا کردم همشهریان عزیز بویژه نسل جوان امروزی میانه را از خدمات این استاد بزرگ در زمینه آموزش و پرورش آشنا سازم قبل از اینکه به خدمات این فرهیخته فرهنگی بپردازم اجازه می خواهم در قسمت اول گزارشم فقط فهرست وار به ویژگیها و خصوصیات این استاد مردمی و دلسوز بپردازم تا در قسمت بعدی خدمات ارزنده ایشان را تشریح نمایم .
علی کریمیان جزء انسانهای راستین و فرد قابل اعتمادی بودو همانند آدمهای درستکار و حقیقی نه تنها اسیر منافع مادی نبود بلکه از جیبش هم خرج می کرد . شخصیت علی کریمیان با رفتار و احترام به مردم زبانزد خاص و عام بوده و هنوز هم هست و خواهد بود. علی کریمیان چون انسان سخاوتمندی بود با دیگران نیز رفتاری سخاوتمندانه داشت ، علی کریمیان کسی بود که مانند انسانهای قوی و بزرگ مسیر خود را از هیچ بنا نهاد ، علی کریمیان همانند انسانهای راستین و حقیقی نه تنها هرگز کسی را قضاوت نمی کرد بلکه همان بود که باید می بود، علی کریمیان در شجاعت بینظیر بود بطوریکه در تبدیل کاربری گداخانه به مرگز آموزشی با بازرسان وزارت آموزش و پرورش ، مدیرکل استان و فرماندار وقت که حتی یک ریال هم کمک نکردند درگیر و در نهایت با بهره برداری از این مرکز آموزشی بر قدرتمندان آن وقت فائق آمد ، استاد علی کریمیان به حرفه معلمی خود عشق می ورزید و ایمان به خدا و خدمت به همشهریان عزیز میانه ای از ویژگیهای خاص این مرد بزرگ به شمار می رفت ، خادم بزرگ آموزش و پرورش میانه استاد علی کریمیان به انضباط کاری بیش از پیش اهمیت می دادو معلمی دلسوز و هنرمند بود که هنرش را صرف تعلیم و تربیت و آموزش شاگردانش می کرد ، وی خوشتیپ و با استعدادبود و با تشکیل گروههای ورزشی و هنری در مدرسه ، دانش آموزان را جهت کسب مقام قهرمانی راهی میدانهای ورزشی و هنری می کرد،
علی کریمیان بسیار دانا ، فهیم ، پرتلاش ، مسئولیت پذیر و در صداقت و فساد ناپذیری بیظیر بود ، مدیر نمک نشناسی نبود و در رفتار و گفتارش با مردم بویژه با افراد ضعیف و مستضعف زبان زد خاص و عام بود ، استاد علی کریمیان شخصیتی نافذ ، مقبول با وجهه و در امر خیر پیشتاز ، خستگی ناپذیر ، جرئت و قدرت انجام کارهای بزرگ را داشت و در برخورد با همکارانش مودب با محبت ، دلسوز ،صبور ،قانونمداربوده و روحیه ایثار ، گذشت و رفتارهای اخلاقی وی برای دانش آموزان و معلمان و جامعه شهری نمونه و الگو بود . استاد علی کریمیان نه تنها در زندگی بلکه در انجام کارهایش از تجربه دیگران استفاده کرده و بر قوانین آموزش و پرورش تسلط کافی داشت ، علی کریمیان این مرد بزرگ و دوستداشتنی برای انجام کارهای مربوط به مدرسه در خارج از وقت آموزشی وقت می گذاشت و در جهت رفع مشکلات دانش آموزان و والدین آنان نه تنها توجه ویژه ای داشت بلکه در حفظ و شخصیت این عزیزان برای سایر مسئولان شهری الگو بود . خلاصه در مورد این شخصیت بزرگ فرهنگی هرچه بنویسم باز هم کم است انشااله در قسمت دوم گزارشم به خدمات ارزشمندش خواهم پرداخت.