کد خبر: ۱۳۴۷۹۵
۹۴۳ بازدید
۳۸ دیدگاه (۲۷ تایید شده)

آیا مشکل عبور و مرور کامیون هست !

۱۴۰۲/۹/۲۹
۱۷:۴۷

اخیرا در جلسه استانی عبور و مرور کامیون از جاده قدیم میانه بستان آباد ممنوع اعلام شد. 

سئوالاتی که به ذهن می رسد این است که آقای محترم آیا تردد ممنوع بهترین راه مقابله با کاهش تصادفات است ؟ آیا می دانید در اذر ماه تعداد کشته های تصادفات 11 برابر مدت مشابه سال گذشته است ؟ آیا با توجه به بررسی های لازم در زمان عید نوروز وقتی که تردد ممنوع اعلام شد در بعضی مواقع شاهد افزایش تعداد کشته های تصادفات در زمان ممنوعیت تردد بودیم! 

آقای محترم که در جلسه چنین مصوبه ای را تصویب کردید آیا می دانید شهر میانه همچون روستای دور افتاده ای است که با دوری از اتوبان باعث کاهش رونق اقتصادی شده است ؟ جنابعالی با چنین مصوبه ای باعث افزایش بیکاری و تعطیلی ررستوران های غذاخوری و باعث کاهش رونق اقتصادی شهر خواهید شد! 

تصادف رخ داد تعدادی از هموطنان در سر صحنه کشته شدند! جناب رییس محترم راهکارتان چیست ؟ کامیون باعث تصادف می شود پس تردد ممنوع کنیم مصوبه را تصویب کنید خدا را شکر مشکل حل شد !!!

متاسفانه چنین چیزی غیرممکن است ! آقای مسئول ایمنی جاده! 

خبر برخورد 206 با تریلر در فضای مجازی پخش شد! خانواده ای به کام مرگ و کشته شدند ! چهار نفر

خبر غم انگیز و ناراحت کننده بود ! با ممنوعیت تردد فقط تیتر روی خبر را پاک می کنیم! آقای رییس ایمنی جاده آیا جنابعالی از مسیر پر پیچ و خم میانه گذر کردید ؟ آیا موج ها و چاله و چوله های جاده های میانه را حس کردید ؟ آیا نا امنی جاده را می بینید؟ ناگفته نماند با تغییر در مدیریت راه شهرستان میانه رییس فعلی از فعالیت خوبی برخوردار است که جای تقدیر و تشکر دارد ولی متاسفانه در مدیران قبلی چنین حرکاتی شاهد نبودیم. 

جناب آقای رییس ایمنی جاده زمانی که 206 به چپ انحراف کرد با تریلر برخورد نمود و مستقیم به سمت کناره پل رفت و چون پل حفاظ نداشت امار فوتی افزایش یافت! مقصر کیست؟ حتما کامیون  اگر چنین است تردد ممنوع کامیون باید سالها قبل انجام می گرفت ! آیا تاکنون خبر شاخ به شاخ شدن دو تریلر را در این مسیر شنیدیم! یک طرف تصادف خودروی سواری یا از خدا بی خبر همان نیسان آبی رنگ می باشد .

وقتی از حوزه راه میانه خارج می شویم به سمت تبریز می بینیم پل ها دارای حفاظ می باشند ولی حوزه راه میانه خیر!!!

جناب آقای رییس ایمنی راه پیچ های جاده های میانه را دیدید چرا برای حذف آنها اقدام نمی کنید! چرا برای نقاط کور پروژه ها با سرعت انجام نمی گیرد ! چرا تونل های مسیر فاقد روشنایی و کم نور هستند! چراهای دیگر هم هست چرا پروژه تعریض جاده میانه ترک با سرعت انجام نمی گیرد همه اینها در بروز تصادف دخیل می باشند.

عواقب ممنوعیت تردد 

رانندگان سواری چون می دانند در مسیر کامیون و تریلر نیست با سرعت های سرسام آور می روند و در مسیر هم نظارت کم می باشد و با این وصف خانواده های زیادی داغدار خواهند شد در صورتی که اگر تردد باشد مجبور خواهیم بود با سرعت مطمینه حرکت کنیم و اگر تصادفی رخ بدهد احتمال فوت کم خواهد بود. اشاره به اینکه اگر 206 به حفاظ پل برخورد می کرد احتمال فوت کاهش می یافت 

تعداد عبور خودرو در مسیر کاهش می یابد پس دولت محترم نیاز به ترمیم جاده نخواهد دید و از اولویت خارج خواهد کرد.

با بررسی تصادفات مسیر تبریز اهر و مقایسه آن با این مسیر به واقعیت پی خواهیم برد که نیاز به ممنوعیت تردد نیست بلکه نیاز به تعریض جاده است ! آقای رییس زمان شاخ به شاخ شدن گذشته است !

اگر تردد کاهش یابد پلیس راه محترم نمی تواند نیرو و امکانات خود را افزایش دهد چون مقرون به صرفه نیست که در مسیری که تردد کم است ناوگان را افزایش دهیم چون مسیر روستایی هست . پس ناوگان و نیرو را به مسیرهایی خواهند داد که نیازمند باشد نه میانه البته باید بگوییم روستای میانه !

با توجه به فراوانی مسیر پلیس راه محترم فعالیت زیادی دارند ولی چون ناوگان کمی دارند لذا با مشکل نظارتی روبرو خواهند بود/. 

سئوال دیگر در مورد فرهنگ رانندگی چقدر فعالیت کردیم ! آقای رییس وقتی کودکی می بیند تردد ممنوع و پدر با سرعت عبور و مرور می کند دیگر نمی توان کاری کرد چون فرهنگ زیربنایی را اشتباه برداشتیم ! بله فرهنگ سازی زمان و هزینه دارد! 

سعی بر اینکه اخبار تصادفات را پنهان کنیم و وانمود کنیم که جاده امن است کار اشتباهی هست ! کار اشتباه ما این است که نمی خواهیم باور کنیم در ساختن فرهنگ در پله اول درجا می زنیم ! اگر توان رانندگی با حوصله را نداریم لزومی به رانندگی نیست وقتی جاده شلوغ است نباید حوصله مان برود و با سرعت عبور کنیم آقای راننده سرعت زیاد یعنی مرگ اگر امروز در کمیسیون استان تردد ممنوع کامیون اعلام شد سرعت زیاد یعنی فاتحه مع صلوات !

سوالی دیگر چون اکثر شهروندان میانه ای به مرکز استان هر روز تردد می کنند چرا نباید یک قطار هر روز صبح به سمت تبریز و بعد از ظهر به سمت میانه حرکت و همشهریان را در ایمنی کامل به مقصد برساند ! آقای رییس کمیسیون استان با این دید به موضوع نگاه کنیم اگر روزانه قطار در این مسیر باشد شاهد کاهش تردد خودروهای سواری خواهیم بود و این یعنی کاهش تصادفات بصورت عملی .

به هر حال حوزه راه میانه مشکلات زیادی دارند که خدا را شکر با تغییر در مدیریت این مشکلات کمتر شده و در نشستی که با معاون راهداری میانه داشتیم ایشان نیز ابزار می کردند که کارهای خوبی صورت گرفته و خواهد گرفت که جای تشکر دارد . در هر سازمانی اگر مدیر توانمند و مدبر باشد می تواند مشکلات را حل کند. 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۰۲/۱۰/۲ ۲۳:۱۵

همشهری دولت موظفه جاده رایگان در حد ترافیک استاندارد فراهم کنه و اتوبان صرفا برای رفاه بیشتره بنابراین دولت تحت هیچ شرایطی نمیتونه کامیونها رو اجبار کنه از جاده پولی استفاده کنه اگه سالهاست استانداری جهت بستن موقت دهان مردم میانه اینکارو کرده از بیسوادی و ندانستن و مطالبه‌گر نبودن مردم سواستفاده کرده است.
مطالبه و خواست فقط بزرگراه‌سازی جاده استاندارد و بین المللی میانه تبریز هست والسلام.

۰۲/۱۰/۲ ۰۹:۲۰

هر کی واسه خودش یک نظر صادر میکنه . آخر کلام این هست که با وجود آزاد راه چرا کامیون و تریلی ها باید از جاده قدیم تردد کنند ؟؟؟؟ بخاطر پول عوارض ؟؟؟ پس دولت باید آنها را ملزم کند که از آزادراهها تردد کنند . حالا یا با تعرفه کم عوارض یا اجبار وگرنه این مسیر همچنان قربانی خواهد گرفت و شاید هم نفر بعد خدایی نکرده از خانواده های ما باشد.

۰۲/۱۰/۲ ۰۸:۱۷

نمایندگان اردبیل دست به دست دادن تا جاده سرچم اردبیل که جاده غیراستاندارد و بسیار هزینه بر و خطرناکه باوجود جایگزینهای هزینه‌ای و مسافتی کم بزرگراه‌سازی کنن درصورتی که دهها جاده جایگزین با هزینه بسیار بهتری وجود داره ولی ما دست و پا میزنیم اینورو اونور برای بهترین و استانداردترین جاده دنبال جایگزین هستیم هدف فقط یکی باید باشه بزرگراه‌سازی جاده میانه تبریز باید مطالبه استانی باشه و بودجه ملی بگیره

۰۲/۱۰/۲ ۰۸:۱۷

طرح تردد ممنو کامیون های غیر قابل اجرا و غیر ممکن است

۰۲/۱۰/۲ ۰۸:۱۶

آقای مهرانپوز
شما از یک طرف از جاده های میانه ایراد گرفتید ولی از طرف دیگر از اداره راه میانه تشکر می کنید
منظورتان از دوپلو حرف زدن چیست؟
د مطلب قبلی خود به سراحت اعلام کردید که از جواب و توضیحات معاون اداره راه میانه قانع نشدید

۰۲/۱۰/۲ ۰۸:۱۴

خدا لعنت کنه کسی که پیشنهاد بزرگراهی میانه هشترودو داد چون شدنی نیست و علاوه بر اون با احتساب هزینه بنزین و... به دلیل مسافت طولانی در درازمدت هزینه بیشتری داره.
هدف باید یکی باشه مطالبه بزرگراهی میانه بستان‌آباد تبریز

۰۲/۱۰/۲ ۰۷:۵۹

قطار میانه به تبریز اوجب واجبات هست

۰۲/۱۰/۱ ۲۳:۰۷

کلا چند تا رستوران تو اون جاده هست؟ پنج تا میشن اصلا؟
و چند درصد مشتریاشون کامیونای عبوری غیر بومی هستن؟
ما هم میدانیم بهتر است جاده تعریض شود اما وقتی نشده ملت با جونشون قمار کنن سر اینکه دو نفر از اونجا رشوه ای فروش موادی چه میدونم هر چی ....

۰۲/۱۰/۱ ۱۲:۰۳

اگه این کار مورد قبول مردم باشه کار نماینده هاست فردا بیانیه میدن اگه مردود باشه باز فردا به استانداری نامه و نقض مصوبه را خواهانن ومیزاران فضای مجازی
این بزرگواران توضیح بدن برای این قتلگاه میانه قره چمن تو این ۴سال چی کار کردن....

۰۲/۱۰/۱ ۰۸:۴۱

جناب مهرانپور مطلبی نوشتید خب پاسخی بشنوید چاره کار در قفس کردن پاسخها نیست تایید کنید تا با درج مطالب مردم قضاوت نمایند .

۰۲/۱۰/۱ ۰۱:۲۷

بهترین پیشنهاد اینه مسیر سرچم میانه دو باند بشه و جاده میانه به هشترودم دو باند بشه و از اونجا به اتوبان وصل بشه. هزینه دو باند کردن میانه- هشترود خیلی کمتر از جاده تبریزه. اینجوری تعداد جاده ها اصلی هم افزایش پیدا میکنه و تعداد ترددها تقسیم میشه. میانه و هشترودم از بن بست در میان

۰۲/۹/۳۰ ۲۳:۵۴

بااین حجم ترافیک نمایندگان پاسخ دهند چرا بزرگراه شدن جاده مذکور در اولویت بزرگراه‌سازی نه کشور بلکه حتی استان هم نیست؟؟

۰۲/۹/۳۰ ۲۲:۴۲

صورت مسائل را حدف کردن راه حل قابل قبولی نیست افزایش جمعیت شهری وضروریت ترددهای بین شهری با افزایش وسرعت خودروها یک موضوع واقعی است وجاده ای که حداقل ۶۰ سال پیش برای نیازهای آن زمان نهایت تا ۲۰ سال آینده‌اش طراحی شده جواب گو نیست جاده اهر تبریز دو بانده شده بستان آباد به اردبیل دو بانده شده تقریبا تبریز تا بانه دو بانده واصلاح شده برخی مدیران بی لیاقت با پشت گرمی بله قربان گویان شهر میانه را دارند بن بست می‌کنند امروز جلو کامیون را بگیرید فردا سواری های غیر بومی را پس فردا زوج وفردش کنید واقعا کسی نمیخواد جاده را تعریض ودوبانده کند
نه برنامه فرودگاه مد نطر است ایستگاه قطار هم خارج از شهر تنها ارتباط اصلی شهر همین جاه است

۰۲/۹/۳۰ ۲۲:۰۹

کدوم رونق ؟؟؟؟ این شهر اون موقع از رونق افتاد که اتوبان از 45 کیلوتریش گذشت ، حالا دیگه معنی نداره تردد این کامیونها که اصلا اکثرشوون مبدا و مقصدشون شهر دیگس موجب عزادار شدن همشهریانمون شوند،
التماس یجو تفکر .....

۰۲/۹/۳۰ ۱۹:۳۹

در پاسخ اقای مهرانپور باید گفت بله البته که ممنوعیت تردد کامیون ها از جاده بهترین و با اولویت ترین گزینه ها است البته با ممنوع شدن تردد به گزینه های دیگر در خصوص امنیت جاده ها از جمله خط کشی ، گارد ریل ، اصلاح پیچ ها و نقاط کور و حادثه خیز ، روشنایی جاده ، وضعیت اسفالت جاده ، علایم راهنمای و رانندگی و کنترل دقیق جاده ها و ...نیز باید توجه خاص مبذول شود . ولی اولویت اول ممنوعیت تردد ماشینهایی سنگین میباشد .

۰۲/۹/۳۰ ۱۸:۴۰

دلیل اصلی اکثر تصادفات عبور کامیون های سنگین و تریلی هست. چون دولت جاده ها رو اصلاح نمیکنن و تغییراتی در اصلاح و دو طرفه کرده جاده میانه-بستان آباد در طی این سال ها انجام نداده اند و انجام نخواهد داد. پس اگر از عبور ماشین های سنگین جلوگیری شود، به نظرم این حجم از تصادفات که اکثرا با ماشینهای سنگین اتفاق می افتد، کاهش خواهد یافت‌.

۰۲/۹/۳۰ ۱۶:۲۴

لعنت بر کسانی که در استانداری نشسته‌اند و چون میانه‌ای نیستند این جاده رو تو اولویت بزرگراه‌سازی نمیذارن.
لعنت بر مسئولینی که یقه استانداری رو نمیگیرن که با توجه به ترافیک جاده میانه تبریز چرا در اولویت بزرگراه‌سازی نیست؟
و نمایندگان چرا از استانداری پاسخ نمیگیرند که با وجود ترافیک این جاده چرا تو‌اولویت نیست؟ و در صورت عدم پاسخ مطلوب شکایت به دیوان عدالت.
شکایت از استانداری آذربایجانشرقی و همچنین راهداری استان به دیوان عدالت توسط نمایندگان.

۰۲/۹/۳۰ ۱۶:۱۸

با تشکر از مسو لین عزیز که با این تصمیم بزرگشان که باعث امنیت جاده میانه وتبریز شدن وهم شهروندان میانه ای رااز ترافیکی که کامیون ها درداخل محدوده ی شهری می شدند نجات دادن وهمچنین با ترمزهای وحشتناک‌شان (کامیونها)باعث نابودی آسفالت میشوند

۰۲/۹/۳۰ ۱۶:۰۸

عارضم خدمت همشهریان عزیز
بله درسته ممنوعیت تردد کامیون و تریلی چاره کار نیست فقط مرحمی است بر روی زخمهای بیشمار این بیمار نزار
علاج کار عریض کردن جاده میباشد و ایجاد نقاط سبقت آزاد زیاد در مسیر میباشد چرا؟
چون من همشهری یا سایر همشهریان وقتی در این جاده مدتها پشت یک کامیون یا تریلی با سرعت 50 کیلومتر یا نهایت 60کیلومتر راه می رویم به ناچار مجبور به سبقت غیرمجاز و گردش به چپ میشویم. چرا؟؟؟؟
عرض میکنم برای اینکه من سواری روی زمان رسیدن به موقع به مقصد حساب باز کرده ام چرا؟ چون اکثر همشهریان علت مراجعه شون به تبریز یا برای کارهای درمانیه یا برای کارهای اداریه جز این اقلیتی هستند که برای تفریح و خرید به تبریز میروند
پس این حق رو هم باید به راننده سواری داد که وقتی 15دقیقه پشت سر یک کامیون با سرعت 50 کیلومتر راه میرود از کوره در برود و به سبقت غیرمجاز اقدام کند
مورد بعدی در روزهای بارانی این جاده واقع قتلگاه میباشد آبی که از زیر لاستیک ماشینهای سنگین بر روی ماشین سواری میریزد به مانند سطلی پر از آب است که یه نفر به عمد یا شوخی روی شیشه ماشین میریزد و برف پاک کن هم حریف پاک کردن این حجم از آب نمی باشد موردی که خودم در آخرین بار ترددم در این جاده مخوف مورخ 22/09/1402 ظهر و شب هنگام رفت و برگشت به تبریز مشاهده کرده ام که این بار شدت بارش وحشتناک بود
برای این مشکل هم راهکاری ارائه شده است ولی در کشورهای اروپایی ، نه در کشور عزیزمان ایران
راهکار هم این است که دور تا دور خودروهای سنگین با فایبرگلس بارانگیر نصب میشود و در قسمت عقب هم همینطور که این کار باعث میشود آب پرتاب شده از لاستیکها به بارانگیر برخورد کرده و به کف جاده بریزد نه اینکه بر روی خودروهای عبوری دیگری بپاشد
پس این کار علاج قطعی نبوده و نیست
و من هم میدانم که باعت تعطیلی بسیاری از غذاخوریها و تعمیرگاههای این صنف خواهد شد ولی فقط مرحمی است سطحی گذرا

علا

۰۲/۹/۳۰ ۱۵:۳۸

متن مفصل و طویلی مرقوم فرمودید که ایرادات زیادی دارد اولا در ایام نوروز گذشته کامیون ممنوع اعلام کردند ولی اجرا نشد بخاطر همین آمار تصادفات بالا بود. سرعت زیاد یکی از عوامل افزایش آمار تصادفات هست ولی ترافیک کامیونها مزید بر مشکلات این جاده میباشد مگر اهالی میان برای رونق بازار کسبه ها بایستی کشته بدهند؟؟؟ ... به نظر من مصوبه ای که اخیرا صادر شده یکی از راه‌های بجای کاهش تصادفات این جاده هست که تصمیم خوبی گرفته شده ولی برای کاهش حوادث بایستی مصوبات دیگری همچون ترمیم آسفالت،حذف نقاط حادثه خیز،نظارت مستمر و موثر در مقررات راهنمايي ، نصب علائم هشدار دهنده و غیره اتخاذ شود.

۰۲/۹/۳۰ ۱۵:۳۶

منتظر اقدام کوبنده نمایندگان هستیم.
آیا استاندار از اقدامات و ممانعتهای چندین باره و عدم موفقیت طرح مذکور اطلاعی ندارند؟؟ایا از غیرقانونی بودن این اقدام اطلاعی ندارد؟
یا اینکار موقتا برای بستن دهان مردم میانه است تا فراموش شد آش همان کاسه همان. و پس از دوماه جاده همان و کامیونها همان.
ممانعت کامیونهامیتواند کوتاه مدت باشد آیا بزرگراه شدن جاده میانه تبریز از اولویتهای استانداری شده است؟؟
پاسخ میخواهیم از نمایندگان که پیگیری از استانداری و اولویت بودن بزرگراه شدن جاده مذکور

۰۲/۹/۳۰ ۱۴:۵۷

دقیقا یکی ازعامل اصلی تصادفات جاده میانه همین وجود کامیون ها میباشد به خدا قسم من خودم چندبارتواین جاده میرفتم که از روبروتریلی سبقت گرفت به زور ترمزگرفتم وکشیدبغل تا ردشد سری قبل هم درست روی پل سبقت گرفت تریلی ازروبرو که من فکر کردم دیگه رفتم اون دنیا فقط فقط خداکمکم کردلعنت براون رانندگانی که امنیت مردم به خطرمی اندازند.

۰۲/۹/۳۰ ۱۲:۱۲

حجم تردد کامیونها در 2 سال اخیر خیلی بیشتر از قبل شده و این خود عامل تصادفات کشنده هست چرا که کشش راههای جاده ای ما پاسخگوی چنین ترافیکی نیست پس یا باید جاده ها اصلاح شوند یا جلو تردد این هیولاها گرفته شود .

۰۲/۹/۳۰ ۱۰:۵۸

اقای مهران پور عزیز این اقایان هیچ درک و فهمی از مسئولیت را نمی دانند ‌ چون نمی دانند راحت ترین گزینه را که به نفع و منافع شان می باشد انتخاب می کنند و باز اب همان و کاسه همان لذا تا زمانی که افراد کاردان و تحصیل کرده و با وجدان نه مقام طلب بر روی کار نباشند انتظاری جز این نبوده و نخواهد بود .

۰۲/۹/۳۰ ۰۹:۳۰

ازمشکلات اساسی میانه اینکه چون تقریبا همه امکانات درمانی وآموزش و......در تبریز جمع شده واز طرفی زمان خروج از میانه به تبریز باید به فکر برگشتن باشیم مخصوصا در مورد رفتی به پزشک که حداقل باید چند روز وقت گذاشت ونبود امکانت در تبریزواز طرفی حمل ونقل عمومی در این مسیر بسیار ضعیف وبی کیفت است وضعیت جاده که اینگونه است .بنظر تا همه مردم میانه مثل غزه کشته نشن مسولین فکری نخواهند کرد

۰۲/۹/۳۰ ۰۸:۴۲

سلام تشکر از بررسی کامل موضوع تسط اقای مهرانپور کارشناس محترم اورژانس لطفا همین بررسی را برای وضعیت بیمارستان انجام بدهید .

۰۲/۹/۲۹ ۲۰:۵۵

با سلام و عرض احترام. اکثر کامیونهایی که در جاده تردد دارند فرسوده هستند و مخصوصا زمانی که حامل بارند، با سرعت خیلی کم حرکت می کنند. سواری هایی که پشت این کامیونها تحمل این حرکت کند را ندارند و بناچار ریسک کرده و در پیچ و خم ها سبقت می گیرند. عامل اصلی اکثر تصادفات همین سبقتهاست.

اخبار روز