کد خبر: ۱۲۷۵
۳۴۳ بازدید
۳ دیدگاه (۳ تایید شده)

مديركل روابط عمومي راه‌آهن:

بهاي بليط مسافران قطار ميانه - تهران مسترد مي‌شود

۱۳۸۸/۹/۲۷
۲۲:۰۰
 
 

خبرگزاري فارس: مديركل روابط عمومي راه‌آهن ضمن تأكيد بر اهتمام جمعي در مواقع بحران، خواستار مراجعه مسافران قطار ميانه - تهران جهت دريافت بهاي بليط خود شد.

مهدي حاجيان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: شب گذشته قسمتي از لوكوموتيو " ديزل " قطار ميانه - تهران هنگام ورود به ايستگاه كرج در خط سه به دليل نقص فني از ريل خارج و ادامه مسير اين قطار را با مشكل مواجه كرد.
وي ادامه داد: با بروز اتفاق مزبور مبني بر خروج لوكوموتيو رأس قطار از خط اكيپ امدادي در محل حاضر و سعي مي‌كنند مقدمات بازگشت قطار به خط را فراهم كنند كه خوشبختانه با انجام تعميرات لازم هم‌اكنون قطار آماده ورود به خط و عرضه خدمات لازم است.
وي ضمن تأكيد بر اين موضوع كه وقوع حادثه مزبور تلفات جاني درپي نداشته است، افزود: عمده ضايعات به لوكوموتيو و خط وارد شده بود كه در اين مسير نيز اقدامات اوليه صورت گرفته و قطار هم جهت ورود به خط آماده شده است.
مدير كل روابط عمومي راه‌آهن تصريح كرد: علي‌رغم آنكه زمان حادثه در نيمه‌هاي شب به وقوع پيوسته است اما با تمهيدات انديشيده شده اكثر مسافران قطار ميانه‌ - تهران توسط اتوبوس‌هايي كه جهت انتقال مسافران فراهم شده بود به مقاصد تهيه شده بود به مقاصد خود انتقال يافتند.
وي با اشاره به اين موضوع كه صددرصد وجوه بليط‌هاي مسافران قطار ميانه‌ - تهران به مسافران مسترد مي‌شود ، تأكيد كرد: مسافران بعد از بروز حادثه با مساعدت مسئولان به ايستگاه كرج منتقل و مورد پذيرايي قرار گرفته‌ و بدين سبب با هيچ مشكلي به لحاظ خدمات مواجه نبودند.
وي خاطرنشان كرد: اتفاق مزبور رأس ساعت 45/23 دقيقه شب گذشته اتفاق افتاد كه به جهت مسائل ايمني و امنيت مسافران و نيز مباحث ناشي از فصل سرما مسافران تا ساعت 30 دقيقه بامداد در قطار بودند اما از آنجا كه تعمير قطار نياز به زمان بيشتري داشت مسافران با مساعدت گروهاي امنيتي، فني و مسئولان قطار به جاي امن‌تري منتقل و مورد مساعدت بيشتر به جهت تخصيص خدمات و هماهنگي‌هاي لازم جهت انتقال تا مقاصد هدف قرار گرفتند.
حاجيان در پاسخ به مباحث ذكر شده از سوي مسافران، متذكر شد: قطار مزبور داخل ايستگاه كرج دچار حادثه شده است بر اين اساس نمي‌تواند فاصله قطار تا ايستگاه يك كيلومتر باشد، در برآورد حداكثري از اين مسير اندازه آن را حدود 700 متر مي‌توان تخمين زد البته منكر پياده‌روي مسافران از محل توقف قطار تا ايستگاه نيستيم.
وي در خصوص ديگر مباحث عنوان شده از سوي مسافران از جمله عدم پذيرايي از سوي مسئولان ايستگاه، ضمن پرس و جوي آني از اطرافيان حاضر در محل، اظهار داشت: بهتر است در اين خصوص بعد از پيگيري‌ جواب دهم و اين در حالي است كه وي پيش از اين بر ارائه خدمات به موقع اصرار داشت.
وي افزود: از آنجا كه به طور مرسوم به موازات بروز هر نوع صانحه‌اي بحث پذيرايي از مسافران در اولويت قرار مي‌گيرد معتقدم مباحث طرح شده در اين خصوص نمي‌تواند به اين شكل جامعيت داشته باشد.
مدير كل روابط عمومي راه‌آهن در خصوص انتقال مسافران ضمن تأكيد بر انتقال به موقع مسافران تا مبدأ، گفت: هيچ نهاد يا مسئولي علاقه‌مند به بروز حوادث اينچنيني نيست بدين سبب ضمن طلب عذر از مسافران قطار ميانه - تهران لازم است در مواقع بحران ضمن اهتمام با يكديگر مشكلات پيش‌رويمان را حل و فصل كنيم.
وي با شاره به اين موضوع كه تعدادي از مسافران تا ساعت 15/4 صبح وجوه " بهاي بليط‌ " خود را دريافت كرده‌اند، خاطرنشان كرد: تقاضاي ما از تمامي مسافران قطار مزبور اين است كه جهت دريافت وجوه خود به راه‌آهن مراجعه كنند.
حاجيان گفت: مسافران بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه از زمان وقوع حادثه تا ‌قرار گرفتن اكيپ‌هاي امداد در محل زماني صرف مي‌شود كه البته اين موضوع نبايد به مفهوم بي‌توجهي به مسافران يا حادثه ديدگان تلقي شود ضمن آنكه تعدادي از مسافران به ميل و اراده خود و خارج از ضوابط راه‌آهن، از قبول خدمات امتناع و ايستگاه را ترك كرده‌اند.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

۸۸/۹/۳۰ ۰۷:۵۹
صانحه‌اي سانحه اشتباه شده(از خبرگزاری).
۸۸/۹/۳۰ ۰۷:۳۷
من فکر می کنم وضعیت خطوط راه آهن میانه بحرانی تر از این باشد بخصوص پل بزرگ بالای رودخانه نزدیک میانه که قطار با سرعت بسیار پایین از روی آن عبور می کند.
۸۸/۹/۲۷ ۲۲:۱۱
چقدر آدم امیدوار می شود وقتی سخنان کلیشه ای پرزرق و برق را می شنود. ما حق می دهیم که قطار نیز مانند خودرو دچار مشکلات عدیده فنی می گردد ولی مسافرانی که ساعتهای طولانی در هوای بسیار سرد نیمه شب کرج بدون کوچکترین توجهی سرگردان بودند و هیچ خودروی سواری هم در اطراف نبود، گواه بر این است که این مدیر محترم نیز با صداقت صحبت نمی کنند. مادری که سه چهار ساعت فرزند خردسالش را لای لباسش می پیچد تا بخاطر عدم توجه و عدم آمادگی پرسنل راه آهن در نزدیکترین فاصله به یک شهر بزرگ مریض نشود، نیازمند عودت سه چهار هزار تومان بلیت قطار نیست. این مدیر محترم باید پاسخ دهد آیا اگر چنین اتفاقی نه در 700 متری شهر بزرگ و پیشرفته کرج بلکه در هفتاد کیلومتری عمق دشتها و بیابانها رخ دهد، آمادگی لازم را دارند یا باز هم "به شدت تکذیب نمود" را خواهیم شنید؟!

اخبار روز