کد خبر: ۱۷۶۵
۲۵۶ بازدید
۴ دیدگاه (۴ تایید شده)

هاشمی:

رقم بي‌رويه واردات بخش صنعت را به چالش انداخته است

۱۳۸۹/۴/۱۵
۱۵:۵۹
رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس:
رقم بي‌رويه واردات بخش صنعت را به چالش انداخته است

خبرگزاري فارس: رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: رقم بي‌رويه واردات در حال حاضر بخش صنعت را به چالش انداخته است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، سيدحسين هاشمي دوشنبه شب‌ در جمع صنعتگران آذربايجان شرقي اظهار داشت: اين در حالي است كه وزارت بازرگاني علاوه بر سهم خود بيش از 50 درصد نيز از اعتبارات بانكي استفاده كرده است.
رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه سيستم بانكي بايد در خدمت توليد باشد نه توليد در خدمت سيستم بانكي بيان داشت: سهم صادرات ما در بخش صنعت از تسهيلات بانكي كم‌تر از 50 درصد مصوبه بانكي بوده است ولي با وجود اين صادرات ما راه خود را ادامه داده است.
وي افزود: رقم بي‌رويه واردات در حال حاضر بخش صنعت را به چالش انداخته است به طوريكه از سال 80 به بعد از 11 ميليارد دلار به 30 ميليارد دلار افزايش يافته است و اين نشان مي‌دهد تراز تجاري ما رشد منفي را طي كرده است.
هاشمي ادامه داد: در حال حاضر شرايط كشور طوري است كه توجه به صنعت را بيش از پيش طلب مي‌كند چرا كه هيچ فعاليت اقتصادي بدون قيد پسوند صنعتي پاسخگوي نيازهاي ما نيست.
وي تصريح كرد: تمام بخش‌ها پيوندي ناگسستني با توليدات صنعتي دارند و صنعت و معدن به لحاظ تاريخي ما را بر آن داشته تا بالاترين سهم را در رشد اقتصادي به اين بخش بدهيم.
رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود عنوان داشت: در اجراي اصل 44 قانون اساسي ظرفيت‌سازي قابل قبولي در صنايع واسطه‌اي توسط دولت سرمايه‌گذاري شده است اما بايد بيش از اين به اصل 44 توجه كرد چرا كه اجراي كامل اين اصل بسياري از مشكلات كشور را حل مي‌كند.
هاشمي گفت: سهم صنعت و معدن در توليد ناخالص ملي از 14 درصد به بيش از 20 درصد رسيده ‌و اين عامل صنعت را به عنوان موتور محركه توسعه به تثبيت رسانده است.
وي اظهار داشت: در اين راستا سهم معدن نيز در توليد ناخالص ملي از نيم درصد به 8/0درصد افزايش يافته است.
نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: براي برنامه پنجم، رشد متوسط صنعت را 11.2 درصد معين كرده‌ايم و به طور قطع با همت مضاعف مي‌توان به اين رقم دست يافت.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

۸۹/۴/۲۲ ۲۳:۱۳
آقاي هاشمي: از طلاشدن منصرف گشتيم
۸۹/۴/۱۸ ۱۷:۱۷
آقای هاشمی تو رو خدا بسه... می دونیم شما می خواهید میانه را قطب صنعتی کشور کنید و اگر امکان داشت میانه را استان کنید.
۸۹/۴/۱۸ ۱۶:۵۹
بنظر من نگرش آقای احمدی نژاد به واردات خیلی خوبه . این همه سال ، واردات پایین بود به بهانه ی اینکه می خوایم بخش داخلی رو تقویت کنیم . نتیجه چی بود ؟ هر چی جنس بنجل داخلی ، توسط شرکتهای داخلی که وابسته به مقامات دولتی بود ، به مردم تحمیل می شد . قیمت های بالاتر از قیمت جهانی ، کیفیت پایین تر از کیفیت جهانی . اما در دوره ی ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ، به مساله ی واردات از زاویه ی دیگه ای نگاه شد. این مساله سبب شد که خیلی از مشکلات ما حل بشه . از حمله در کوچکترین بخش اون ، مشکل شیر پاستوریزه ای که قبلا باید صف وامیستادیم و پاچه خواری مغازه دار رو می کردیم ، اما بحول و قوه ی الهی و سیاستهای وارداتی صحیح جناب دکتر احمدی نژاد ، این مشکل هم حل شده . از این قبیل مسایل ، زیاده . فقط خودتون بگردین و ببینین که چقدر از کالاهایی که قبلا قاچاق بوده ، الان با مهر وارداتی ، توی بازار هست . آخرینش هم همین بازارچه ی مرزی بانه . درود بر احمدی نژاد . آقای مهندس هاشمی هم صبر کنند تا شاید بار دیگر دوره ی تکنوکراتها فرا برسد . الان دوره ی عدالت خواهی است .
۸۹/۴/۱۵ ۱۷:۱۱
مهندس جان تا انتخابات بعدي خيلي مانده خودتو خسته نكن!

اخبار روز