کد خبر: ۳۴۹۷
۳۷۶ بازدید
۶ دیدگاه (۶ تایید شده)

هاشمی:

ادغام وزارت صنايع در بازرگاني با جهاد اقتصادي مغاير است

۱۳۹۰/۲/۲۷
۲۰:۳۵

رئيس كميسيون صنايع مجلس درباره طرح ادغام خودروسازان از سوي جريان انحرافي بر مخالفت مجلس با اين طرح تاكيد كرد و گفت: ادغام وزارت صنايع در بازرگاني با جهاد اقتصادي مغاير است و مجلس دنبال ادغام وزارت بازرگاني در صنايع است.

به گزارش فارس، سيد حسين هاشمي درباره ادغام وزارت صنايع در بازرگاني اظهار داشت:‌ اين روش ادغام يعني به حاشيه رفتن توليد و اين پيام بدي براي توليد داخل است.

وي افزود: با توجه به اينكه رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهاد اقتصادي است نامگذاري كرده و قرار است بر اساس برنامه پنجم 2.5 ميليون شغل ايجاد شود، اين روش ادغام با اين پيام سازگاري ندارد.

هاشمي در خصوص پيشنهاد كميسيون صنايع براي تغيير روش ادغام بيان كرد، كميسيون صنايع مطمئناً‌ معتقد به ادغام وزارت بازرگاني در صنايع است و اين پيشهاد را به مجلس مي دهيم زيرا ادغام صنايع در بازرگاني خلاف است و توليد در حاشيه و واردات در محور قرار مي‌گيرد.

رئيس كميسيون صنايع در خصوص سرپرستي غضنفري براي رياست اين وزارتخانه گفت: ما با شخص مشكلي نداريم و ايشان از دوستان نزديك ما است ولي مسئله اصلي نفس كار است.

*انتقاد هاشمي از ادغام خودروسازان

وي در پاسخ به سؤالی درباره ورود جريان انحرافي در بخش خودروسازي و پيگيري مجلس در اين خصوص، تصريح كرد: با هر ادغامي كه بخواهد در بخش خودروسازي رخ دهد مخالف هستيم، اين مسئله در زمان بذرپاش مطرح شد كه مخالفت كرديم ولي مجدد اين را اعلام كردند كه همچنان ما مخالف هستيم.

هاشمي گفت: كميسيون صنايع معتقد است تعرفه‌اي كه در مجلس براي خودرو در نظر گرفته شده، سياست حمايتي خوبي بوده و باعث ايجاد رقابت نسبي بين خوردو سازان مي‌شود در حالي كه ادغام خودروسازان رقابت را كاهش داده و به ضرر مصرف كننده است.

وي با اشاره به اينكه اين روش ادغام خودروسازان كارشناسي نبوده و مبناي علمي و اقتصادي ندارد، تأكيد كرد: در دنيا وقتي دو شركت خودروساز قصد ادغام شدن را دارند، در خصوص مسائل مالي، وضعيت بازار و ساير موارد تحقيق و بررسي انجام مي‌دهند تا نقاط مشترك خود را پيدا كنند تا بتوانند زماني كه ادغام شدند هزينه‌هاي بخش‌هاي مشترك را كاهش دهند.

به گفته رئيس كميسيون صنايع، اين مسئله كه به صورت ديمي سهام يك شركت را در در شركت ديگري ادغام كنيم و سهم آن افزايش يابد تا در هيئت مديره رأي بيشتري بياورند درست نيست.

وي در پايان اظهار داشت: خودروسازان بايد بنا به درخواست مردم به دنبال كاهش قيمت، افزايش كيفيت و كاهش مصرف سوخت باشند و به ذهن خود را به سمت مسائل حاشيه‌اي مشغول نكنند.
کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

۹۰/۲/۳۱ ۱۶:۰۷
شهروند : 1390/2/29 - 22:07:53 هاشمی در کمیسیون صنایع بیکار میشه این ادغام را مغایر دانسته! ......................... صدای میانه: و لابد از اینکه نماینده مان ریاست کمیسیون را از دست دهد خشنود می شوید؟! -------------------------------------------------- وتمام افتخارات شهرمون مي ماند به اين كه نماينده هامون عضو فلان فراكسيون يا كميسيون هستند!! واقعا"راست گفتند: "عجب دوره وزمانه ايست"
۹۰/۲/۲۹ ۲۲:۰۷
هاشمی در کمیسیون صنایع بیکار میشه این ادغام را مغایر دانسته! ......................... صدای میانه: و لابد از اینکه نماینده مان ریاست کمیسیون را از دست دهد خشنود می شوید؟!
۹۰/۲/۲۸ ۱۷:۵۱
دیروز اتفاقا کارشناسان سر این پیشنهاد مهندس هاشمی در رادیو جوان و در برنامه ی ((جوان ایرانی سلام)) بحث می کردند که گفتند این پیشنهاد مهندس هاشمی خیلی به منطق نزدیک تره تا پیشنهاد دولت، چون صنعت در آن صورت به زیر مجموعه تبدیل می شود هم چنین مخالفت مهندس هاشمی با ادغام خودروسازان را نیز تایید کردند.
۹۰/۲/۲۸ ۰۸:۴۵
قطعا حق با آقای مهندس هاشمی است. مطلوب نیست اطلاعات دسته اول پروژه های استراتژیک کشور در اختیار وزارتخانه غیر مرتبط قرار گیرد ان شا ا... با تمهیدات رهبر معظم انقلاب موضوع ختم به خیر گردد.
۹۰/۲/۲۸ ۰۷:۴۷
نيازي به توليد نيست . كالاهاي چيني مشكلات را حل ميكنند.
۹۰/۲/۲۷ ۲۱:۱۸
یکی دیگر از مشکلات این ادغام یک شبه و بدون اجازه مجلس، بلاتکلیفی کمیسیون های مرتبط است. هر وزارتخانه یک کمیسیون مرتبط در مجلس دارد. وزارتخانه ها ادغام شده اند ولی کمیسیون ها نه! حال کدام کمیسیون باید به این وزارتخانه نظارت کرده و طرح ها را بررسی کند؟ آیا نصفی را این و نصفی را آن یکی باید انجام دهد؟ مجلس که قطعاً در یک سال باقی مانده کمیسیون ها را مشابه با وزارتخانه ها ادغام نخواهد کرد پس تکلیف چه خواهد شد؟

اخبار روز